1- Akademia e Aleks Budės ka hedhur themelet e njė metodike tė tillė:
- Gjithė mendimi qė do tė quhet shkencor duhet tė vijė si rezultat i vjeljes sė informacionit tė ardhur nga shkollat e huaja qė pėr kohėn kur u formuan (shumė kohė pas Bizantit) dhe nė funksion tė etniteteve tė tyre nuk ka pas shans tė kishin njė informacion me vlerė pėr ne. Dhe kėshtu sot ndeshesh masivisht me shprehjen “a ka thėnė gjė bota pėr aksent “gjė”?, ska thėn gjė? atėhere nuk ekziston “gjėja” “–kjo ėshtė motoja e punės sė gjithė shtjellimeve tė Akademisė sė A. Budės duke mos u marrė asnjėherė me analizėn e fenomenit qė e ka krijuar “gjėnė”. Kush e ka bėrė kėtė ka pėsuar pak a shumė fatin e tė madhit Dhimitėr Pilika. Duke mos i lėnė kėshtu rrugė tė lirė asnjėherė mendimit shkecor qė sigurisht ka lindur gjatė gjithė kohės ndėrmjet studjuesve edhe tė instituteve tė Shqipėrisė. Ndėrsa pėr ata qė kanė hulumtuar bibliotekat e shkollave tė huaja (Gjermani, Francė) i dėgjon tė tė mburren se kanė lexuar pėr x- kohė y – libra, faqe pėr faqe, dhe ndėrkoh asnjėhere nuk tė thonė cili ėshtė mendimi i tyre konkretisht mbi ēfarė kanė lexuar dhe jo tė tė pėrsėrisin konkluzione tė tė tjerėve.
- Me orientimet e brezave tė historianėve apo arkeologėve e gjuhėtarėve tek intelektet mesatare ose nėn mesatare (nuk ka qen kurrė kusht qė njė student i historisė duhet tė kishte matematikėn 10 e kundėrta po). Por nė historinė e njerėzimit tė gjith ata qė kanė dhėnė nė shkencat shoqėrore kanė ardhur nga shkencat e sakta.
- Mos mėsimi i gjuhėve tė vdekura nga kėta student (tė greqishtes sė lashtė, tė latinishtes, tė osmanllishtes apo tė njohjes sė kulturės sė lashtė nė pėrgjithsi, mitologjisė nė veēanti) ka qenė mjaft rezultativ. Dhe sot gjen rėndom arkeolog tė vjetėr apo tė rinj qė pispillosen sikur ēfarė dinė se kanė lexuar biblioteka tė tėra tė Gjermanisė apo Francės por qė nė fakt jo vetėm nuk dinė tė lexojnė shkrime tė lashta qė rėndomtė i gjen kėsaj treve por dhe mė tė thjeshtėn akoma nuk dinė as tė dallojnė gėrmat kur i gjejnė nėse janė latine apo greke parahelene. Pėr njohje tė toponimive mitologjike qė mbart kjo trevė pa fund, as qė ja kanė idenė nėse ekzistojnė. T’u kėrkosh tė bėjnė psikanalizėn e argumentit mbi objekte arkeologjike pėr tė gjetur nivelin ekonomiko- kulturor dhe politik qė ka prodhuar, as qė bėhet fjalė fare.
Kėta janė shkencėtarėt qė prodhoi shkolla e Aleks Budės.
- Po mbrapa nuk ngelet as gjuhėsia qė ka ngelur tek emri i Eqerem Ēabeit. Pėr kėtė tė fundit me numrin e madh tė librave qė ka prodhuar ėshtė ngritur njė mur (kaq i madh sa ai Kinez do t’ia kishte zilinė) pėr tė mos parė kurrė mė tutje apo pėr tė bėrė shkencė. E ka thėnė Ēabei dhe ėshtė vėnė vula, po sju referove Ēabeit ske bėrė gjė dhe kur hapim Ēabein ē’tė shikojmė?
Krijoni Kontakt