Zbardhet raporti i Brukselit, Shqiperia ka permbushur kushtet per heqjen e vizave
27-05-2009 / Artur BegoZbardhet raporti i Brukselit, Shqiperia ka permbushur kushtet per heqjen e vizave
Raporti zyrtar i Këshillit të Ballkanit Perëndimor në Bruksel ka rezervuar notat më pozitive për progresin e regjistruar në reforma nga qeveria “Berisha” lidhur me regjistrin elektronik të shtetasve, lidhur me pajisjen me kartat elektronike të identifikimit, nisjen e procesit të shpërndarjes së pasaportave biometrike, progresit në menaxhimin e kufijve, në procedurat e azilit dhe të emigracionit, në luftën kundër krimit të organizuar e korrupsionit si dhe në reformën në polici. Gazeta publikon të plota referimet e këshillit të KE-së.
Bashkimi Evropian vlerëson hapat e ndërmarra nga ana e qeverisë shqiptare për sa i përket përmbushjes së detyrimeve që do të mundësojnë lëvizjen e lirë të shqiptarëve në vendet e zonës Shengen. Në raportin prej 27 faqesh që Komisioni Evropian u ka shpërndarë 27 vendeve anëtare të unionit, vlerësohet se vendi ynë ka shënuar progres të dukshëm në përmbushjen e detyrimeve për sa i përket prodhimit të dokumenteve të sigurt të identitetit. “Regjistri elektronik i shtetasve është vënë në përdorim që prej 31 tetorit të vitit 2008, duke garantuar kësisoj një bazë të përmbledhur të dhënash për shërbimin me dokumentet të ndryshme siç janë certifikatat e lindjes. Arritje domethënëse janë shënuar ndërkaq edhe në fushën e kartave elektronike të identifikimit. U zhvillua një tender për prodhimin dhe shpërndarjen e pasaportave biometrike ndërsa u garantuan standarde të larta sigurie me kartën e re të identitetit në përputhje me standardet e Bashkimit Evropian”, thuhet në raportin që mban datën 18 maj. Më tej thuhet se sistemi modern i gjendjes civile është duke funksionuar në mënyrë efiçente dhe se “të dhënat e të gjithë qytetarëve janë futur në sistem dhe janë verifikuar me imtësi”. Dokumenti konsideron se procedurat e printimit të certifikatave i kanë dhënë një siguri më tepër këtij mjeti identifikimi duke nxjerrë përfundimisht jashtë qarkullimit certifikatat e shkruara më dorë. “Progres është shënuar për sa i përket sektorit të menaxhimit të kufijve, azilit dhe emigracionit. Në fushën e menaxhimit të kufijve, ligjet e reja dhe procedura janë vënë në zbatim. Rekomandohet rritja e kapaciteteve profesionale nga ana e policisë kufitare duke përfshirë këtu edhe kryerjen e investimeve në uniforma dhe infrastrukturë në tërësi. Instalimi i sistemit TIMS Total Informations Management System nevojiet të instalohet”, citon më tej raporti. Vlerësime Shqipëria merr edhe për sa i përket çështjes së azilit politik. “Amendimet e bëra ligjit në janar të këtij vit vlerësohet si të harmonizuara me legjislacionin e BE. Qendra për pritjen e azilantëve është rikonceptuar dhje më kushte të mira. Marrëveshja e Shqipërisë me BE-së për ripranimin e emigrantëve ilegalë po implementohet”, vlerëson Komisioni Evropian në këtë raport. Gjithashtu KE thotë se lufta kundër krimit të organizuar dhe korrupsionit mbetet prioriteti kryesor i qeverisë dhe se në këtë kuadër janë adaptuar strategji dhe plane të ndryshme veprime në luftën kundër trafikut të drogës dhe qenieve njerëzore. “Shqipëria ka shënuar progres në fushën e rendit dhe sigurisë publike. Për sa i përket luftës kundër terrorizimit vlerësohet modifikimi i ligjit në fund të vitit të kaluar mbi këtë çështje që parashikon edhe ngritjen e aseteve financiare për organizata që dyshohen për këtë aktivitet. Strategjia qeveritare për parandalimin dhe luftën ndaj korrupsionit e adaptuar në 3 tetor 2008 është një projekt i qartë dhe ambicioz. Janë bërë përpjekje për reduktimin e korrupsionit në prokurimet publike dhe kthimin e pronave në mënyrë në veçantë përmes futjes së prokurimit elektronik”, theksohet në dokument. Pavarësisht kritikave të shpeshta të opozitës, raporti i KE-së thotë se reforma në policinë e shtetit ka sjellë efekte mjaft pozitive në forcimin e shtetit ligjor.
Çfarë paralajmëronte KE-ja në 2 qershor 2008, detyrime të cilat janë plotësuar deri më sot
Liberalizimi i vizave me Shqipërinë Konkluzionet e fundit të Këshillit 18/6/07 dhe 10/12/07 - Përfundim nga të gjitha vendet në rajonin e një Komunitetit ripranimit marrëveshje; Të gjitha vendet e Ballkanit Perëndimore duhet të përjashtojnë nga procedurat e vizave të gjithë qytetarët e BE-së Si një hap i parë konkret drejt përmirësimit të njerëzve për njerëzit kontaktet, Evropian Komuniteti ka përfunduar në vitin 2007 Marrëveshjet për lehtësimin e vizave me Shqipërinë, Bosnje dhe Hercegovinën, ish Republikën Jugosllave të Maqedonisë, Mali i Zi dhe Serbisë. Këto marrëveshje janë në fuqi që nga data 1 janar 2008. ME hyrjen e marrëveshjeve për lehtësimin e vizave përfshin një referencë të qartë angazhimin e palëve për të punuar drejt një regjimi të lehtësuar vizash për udhëtim të lirë në të ardhmen. Një plan drejt regjimit të lirë të vizave me Shqipërinë I. Kërkesat lidhur me zbatimin e duhur të komunitetit Vizave Lehtësimin dhe Marrëveshjet e Ripranimit A. marrëveshje ripranimi: Shqipëria duhet të marrë masat e nevojshme të siguruar zbatimin efektiv të komunitetit Marrëveshjen e Ripranimit dhe në veçanti, zëvendësimi i marrëveshjeve dypalëshe e mëparshme ose nga marrëveshjet e Komunitetit marrëveshje ripranimi, konkluzioni i 'zbatimin e protokolleve' B. marrëveshje për lehtësimin e vizave: Shqipëria do të bashkëpunojnë ngushtë me Komisionin Evropian për mbështetjen e Shteteve Anëtare të BE II. Kërkesat mbi Dokumentet e Sigurimit, migrimit ilegal, rendit publik dhe Sigurisë dhe Marrëdhënieve me Jashtë
Pjesa 1: Dokumenti i sigurimit Pasaportat/ dokumentet e udhëtimit, kartat e identitetit dhe dokumentet breeder Shqipëria duhet të: sigurojë dokumentet biometrike të udhëtimit në përputhje me standardet e ICAO dhe KE; dhe gradualisht të paraqesë të dhëna biometrike, duke përfshirë dhe gjurmët e gishtërinjve, foto; miratimi dhe zbatimi i masave administrative të përshtatshme për të siguruar integritetin dhe sigurinë e procesit dhe të shpërndarjes; krijimin e programeve të trajnimit dhe për të miratuar kode etike në antikorrupsion të merret me zyrtarët e çdo autoriteti publik që ka të bëjë me vizat, pasaportat; Raport i Interpolit/ LASP të dhënat bazë dhe pasaportat e humbura/vjedhura; të sigurojë një nivel të lartë të sigurisë së dokumenteve breeder, duke përfshirë regjistrit civil, si dhe ID, kartat dhe procedurat strikte përreth nxjerrjes së tyre.
Pjesa 2: Migrimi ilegal, përfshirë ripranimin Menaxhimin e kufijve Shqipëria duhet të: miratojë dhe zbatojë legjislacionin që rregullon lëvizjen e personave në kufijtë e jashtëm, si edhe ligjin mbi organizimin e autoriteteve kufitare dhe funksionet e tyre në përputhje me Strategjisë Kombëtare të Menaxhimit të Integruar të Kufijve (NSIBM) dhe Planit të Veprimit, i miratuar në shtator të vitit 2007; burime të nevojshme buxhetore, të marrë masat administrative dhe të tjera të sigurimit të infrastrukturës efikase, pajisjeve, IT teknologjisë në të gjitha pikat kufitare; krijimin e programeve të trajnimit dhe për të miratuar kode etike në antikorrupsion të merrej me kufirin rojet, doganat dhe zyrtarë të tjerë të përfshirë në menaxhimin e kufijve; Transportuesit “përgjegjës” Shqipëria duhet të miratojë dhe zbatimi i legjislacionit për transportuesit 'përgjegjësi përcaktimin sanksioneve. Azili politik Shqipëria duhet të: realizojë miratimi dhe zbatimin e legjislacionit në fushën e azilit në përputhje me standardet ndërkombëtare (1951 Konventa e Gjenevës me Protokolli i New York-ut) dhe BE-së kuadrit ligjor dhe standardet; sigurojë infrastrukturë të përshtatshme dhe për të forcuar organet përgjegjëse, në veçanti në fushën e procedurat e azilit dhe pritjen e azilantëve. Menaxhimi i migracionit Shqipëria duhet të: ngrejë dhe të fillojë të aplikojnë një mekanizëm për monitorimin e fluksit të migracionit, duke i përcaktuar një profili të azhornuar rregullisht migrimit, me të dhënat e të dy në migracionit të paligjshëm dhe ligjore, dhe krijimin e organeve përgjegjëse për mbledhjen dhe analizën e të dhënave mbi migracionin dhe stoqe rrjedhave; zbatimin e Strategjisë Kombëtare të Migracionit dhe Planit të Veprimit, i miratuar në maj të vitit 2005, duke përfshirë financiare të qëndrueshme dhe përkrahje sociale; definojë metodologjisë dhe të aplikojnë për në brendësi të zbulimit dhe të marrin masa për përmirësimin e kapacitetit hetuar rastet e organizuar lehtësohet migracionit të paligjshëm; miratimi dhe zbatimi i një ligji për pranimin dhe qëndrimin e shtetasve të vendit të tretë, përcaktimin e të drejtave të dhe detyrimet për personat në fjalë (duke përfshirë edhe anëtarët e familjes e vendit të tretë vendasit); bëjë efikas dëbimin e vendeve të treta që banojnë në mënyrë të paligjshme nga shtetasit e territorit të saj.
Pjesa 3: Rendi publik dhe siguria Parandalimi dhe lufta kundër krimit të organizuar, terrorizmit dhe korrupsionit Shqipëria duhet të: miratojë dhe zbatojë strategjinë për të luftuar krimin e organizuar (në veçanti ndër-kufitar aspektet), me miratimin dhe zbatimin e një plan veprimi duke përfshirë një afati, masa për të forcimi i kapaciteteve institucionale dhe koordinimit ndërmjet agjencive dhe të mjaftueshme njerëzore dhe burimeve financiare; miratojë dhe zbatojë strategjinë për të luftuar trafikimin e qenieve njerëzore, si dhe një plan veprimi treguar dhe afatet kohore të mjaftueshme njerëzore dhe burimet financiare; miratojë dhe zbatojë një strategjie të përgjithshme kombëtare për parandalimin dhe luftimin e pastrimit të parave dhe financimit të terrorizmit; miratojë dhe zbatojë një ligji për parandalimin e financimit të terrorizmit; zbatimi i legjislacionit përkatës për konfiskimin e pasurive të kriminelëve (duke përfshirë dispozitat adresimin e ndër-kufitare aspektet); Bashkëpunimin gjyqësor në çështjet penale Shqipëria duhet të zbatojë konventat ndërkombëtare në lidhje me bashkëpunimin gjyqësor në çështjet penale (në të veçantë të Këshillit të Evropës Konventat); të marrë masa me qëllim përmirësimin e efikasitetit të bashkëpunimit gjyqësor në çështjet penale të gjyqtarëve dhe prokurorëve me shtetet anëtare të BE-së dhe me vendet në rajon; zhvillojë marrëdhëniet e punës me Eurojust kryesisht nëpërmjet Eurojust pikë kontakti. Zbatimi i ligjit të bashkëpunimit Shqipëria duhet të: marrë hapat e nevojshme për të siguruar efikasitetin e zbatimit të ligjit të bashkëpunimit ndërmjet relevante agjencitë kombëtare - sidomos rojet e kufirit, policisë, oficerët e doganave -, si dhe bashkëpunimin me autoritetet gjyqësore; përmirësojë shkëmbimin e informacionit midis agjencive kombëtare duke krijuar një adekuate. Mekanizmi i koordinimit Në planin rajonal Shqipëria duhet të: zbatojë ligjin, të përforcojë bashkëpunimin dhe zbatimi dypalëshe dhe shumëpalëshe operative të marrëveshjeve të bashkëpunimit, duke përfshirë ndarjen në kohë informacionin e duhur me autoritetet kompetente të zbatimit të ligjit të Shteteve Anëtare të BE; përmirësojë operacionet investigative speciale, dhe kapacitetet e zbatimit të ligjit për trajtimin e shërbimeve në mënyrë më efikase krimit ndër-kufitar; të marrë hapat e nevojshme për të përgatitur për përfundimin e një marrëveshje bashkëpunimi operacional me Europol me theks të posaçëm në dispozitat e mbrojtjes së të dhënave. Mbrojtjen e të dhënave Shqipëria duhet të: zbatojë ligjit për mbrojtjen e të dhënave personale, të miratuara në mars 2008 për mbrojtjen e të dhënave personale dhe të zbatojnë dispozitat e saj duke përfshirë organizim të pavarur e të dhënave autoriteti mbikëqyrës me mbrojtje të mjaftueshme financiare dhe burimeve njerëzore; nënshkruajë, ratifikojë dhe zbatojë konventat relevante ndërkombëtare, të tilla si shtesë e protokollit të Këshillit të Evropës, Konventën për Mbrojtjen e Individët në lidhje me Automatik Përpunimi i të Dhënave Personale.
Pjesa 4: Marrëdhëniet me jashtë dhe të drejtat themelore Liria e lëvizjes së shtetasve shqiptarë Shqipëria duhet të ketë parasysh që liria e lëvizjes së qytetareve shqiptare nuk është subjekt i kufizimeve të pajustifikuara, përfshirë masat e një natyre diskriminuese, të bazuar në çfarëdo baze të tilla si seksi, raca, ngjyra, origjinës etnike apo sociale, karakteristika gjenetike, gjuhës, besimit ose bindjeve politike apo të tjera opinionit, anëtarësimi i një pakice kombëtare, të pronësisë, lindjes, paaftësisë, moshës ose seksit. Kushtet dhe procedura për lëshimin e dokumenteve të identitetit Shqipëria duhet të: plotësojë dhe të sigurojë qasje në dokumentet e udhëtimit dhe të identitetit për të gjithë qytetarët duke përfshirë gratë, fëmijët, njerëzit me aftësi të kufizuara, njerëz nga minoritetet e tjera dhe i pambrojtur grupe; të plotësojë dhe të sigurojë qasje në dokumentet e identitetit për refugjatët.
Vlerësimet finale:
Ky plan përmban një listë të masave të marra nga Shqipëria në kuadrin e heqjen e detyrimin e vizave. Këto masa kanë për qëllim t'i përgjigjej nevojave të identifikuara, në bazë të aktualisht dispozicion informata. Në rast të konsiderueshme të ndryshojë gjendjen e tanishme, Komisioni mund të propozojë rishikimin dhe ri-adaptimi i plan. Bazuar në të arriturat nga Shqipëria të zbatimit të kërkesave të përcaktuara në plani, Komisioni do të vlerësojmë situatën, duke marrë parasysh kriteret e ndër të tjera, të vizave norma refuzimi për aplikantët shqiptarë dhe shkalla e refuzimit të hyrë në zonën Shengen të përbashkët për Shtetas shqiptarë. Në këtë kontekst, trend në rënie e refuzimit normën, e cila duhet të përparimit të drejt 3 % për viza dhe 1000 persona në vit refuzuar për të hyrë në zonën Shengen të përbashkët, do të përdoren si një tregues referimit. Shqipëria duhet gjithashtu të marrin masat e nevojshme për të lejuar një zbatimin efikas të BE-së veprimeve të përbashkëta në ndalimin e udhëtimit. Siç është përmendur më parë, për këtë bazë të Komisionit do të marrë në konsideratë mundësinë për të paraqitur një propozim për të Këshillit për heqjen e detyrimit të vizave, me amendimin e Këshillit të Rregullores 539/2001, dhe, në vijim të Procedura të përcaktuara në KE Treaty2 për këto çështje, do të Këshillit në bazë të Propozimin e Komisionit, pas konsultimit të Parlamentit Evropian të marrë një vendim të vepruar nga shumicë të kualifikuar. Amendamenti më shpejt që të jetë e tillë mund të mbulojnë të bartësve të dokumenteve të udhëtimit të lëshuara në pajtim me standardet e ICAO dhe KE.
Krijoni Kontakt