Close
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 9
  1. #1
    Anti Zombizem SigPunizem Maska e Duaje Siveten
    Anėtarėsuar
    09-09-2007
    Postime
    3,698

    Monark apo qytetar?

    Shekulli Premte, 05 Shtator 2008

    Monark apo qytetar?
    Nga Kleanthi Zoto

    Monteskje, te “Historia e Filozofisė tė sė Drejtės”, thotė qė “nė demokraci populli nė disa drejtime ėshtė monark, dhe nė disa drejtime tė tjera nuk ėshtė veēse shtetas”. Kėtej lind njė pyetje tjetėr: Sa ėshtė “monark” populli tek e drejta e tij? Masė natyrisht nuk ka, por raportet e popullit “monark” me shtetarin “monark” kanė qenė e vazhdojnė tė jenė nė proporcion tė zhdrejtė me njeri-tjetrin.

    Po tė studiojmė me kujdes historinė e demokracisė tek ne, do tė vėrejmė se me rritjen e tė drejtave dhe lirive tė qytetarit ėshtė kufizuar e rrudhur “e drejta” e shtetarit.

    Demokracia e viteve ’20-“24 u zbeh nė vitet e mėvonshme; mė pas ngriu nė vitet e diktaturės. Parė nė kėtė aspekt mė duket e drejtė ideja e Spartak Ngjelės, se “qė nga viti 1924,… pasioni shkatėrroi Parlamentin e parė Shqiptar qė funksiononte demokratikisht…”. (“Reformė Shqiptare”, f.135).

    Nė vitet “20-“24 tė shekullit qė lamė pas nė Parlamentin Shqiptar ka patur njė pozitė e njė opozitė me vlera demokratike e qytetėruese,me deputetė tė shkolluar nė Perėndim. Po tė studiojmė me kujdes problemet me tė cilat ėshtė marrė opozita kėto vite, del se ato kanė qenė themelore e u janė pėrgjigjur kėrkesave tė kohės. Opozita moderne noliane e kėtyre viteve (pa mundur nė kėto rreshta tė ndalem nė hollėsi) ėshtė marrė me probleme tė tilla siē janė ato tė ruajtjes se hapėsirave tė pushteteve, me luftėn kundėr prirjeve tė ekzekutivit pėr tė “kapur” hapėsirat e legjislativit e tė gjyqėsorit,me liritė dhe tė drejtat e njeriut, sidomos me ruajtjen e tė drejtės sė votės,me “pavarėsinė e ligjit”, me punėsimin e deri tė raportet mes eksporteve e importeve tė mallrave duke i dhėnė gjithnjė parėsi eksporteve.

    Opozita e atėhershme duke vėnė pikėn mbi “i” e kishte edhe funksionin konstruktiv. Elektoratin, qytetarin, p.sh.,nuk e shihte si njė votues tė thjeshtė, por si njė individ qė duhet tė ishte i vetėdijshėm pėr atė qė bėn. “Liri zgjedhjesh i thonė asaj e cila e vė zgjedhėsin nė gjendje qė mund t“ia japė votėn, me kėnaqėsi e siguri tė plotė, pa qenė i thyer apo i nėnshtruar askujt prej as njė fuqie….se i lirė ėshtė ai popull qė ka arritur tė ēmojė tė drejtat e tij...”. (Politika, 10.05.1923).

    Dhe sa mė qytetare e sa mė shumė ta ndjeje veten “monark” me tė drejta njė popull aq mė shumė bėn progres demokracia. Kjo se prirjet e disave apo tė njė grupi pėr t’i “rrėmbyer” sovranitetin Sovranit janė me pasoja tė rėnda. Nė kėto raste duhet t’i pėrmbahemi me rigorozitet parimit se, sa herė ėshtė zvogėluar e drejta e “monarkut”-popull aq herė ėshtė zmadhuar fuqia shtypėse e “monarkut”-pushtetar.

    Pa ulur vlerat e meritat e Zogut si shtet-formues e me gjithė pėrpjekjet e tij pėr tė ndėrtuar njė shtet me frymė perėndimore nuk e la ndjenja e tiranisė, e barjaktarizmit e pushtetit absolut pėr tė arritur kėtė gjė. Kjo sepse tirania e pushtetit absolut shpie nė prerje tė jetės demokratike, e mė pas nė internime e burgime e deri nė “arratisje” intelektualėsh tė shkolluar nė Perėndim e gjetkė. Dhe rrėmbimi i sė drejtės sė “monarkut”-popull arrin deri atje sa ti jepet si “dhuratė” edhe pjesė tė territorit pa pyetur tė zotėt e shtėpisė. Ndaj mė duket naiv edhe ndonjė krahasim qė i bėhet sot mbretit Zog me Ataturkun qė i dha frymė moderne shtetit turk. Monarkia qė ėshtė e kundėrta e shtetit modern, veē te tjerash,e bėn “monarkun” sundimtar deri nė fund tė jetės sė tij.

    Nė teori, por edhe nė praktikė, populli bėhet “monark”-tė drejtash nė demokraci. Mė duken me vend sot qėndrimet e opozitės pėr ta bėrė qytetarin shqiptar, nė esencė e nė pėrmbajtje, “monark” tė vėrtet nė tė drejtat e tij. E them kėtė se mund tė flasėsh tėrė ditėn pėr qytetarin e tė drejtat e tij, madje mund tė hipėsh edhe mbi karrige nė parlament, po kur synon fuqizimin e vetvetes, nė fakt je kundėr tij.

    Opozita e vėrtetė nuk ėshtė sinonim i njė opozite mefistofeliane qė di tė thotė vetėm Jo; por njė opozitė konstruktive qė di edhe Jo-nė edhe Po-nė, qė kundėrshton,kritikon madje ashpėr kur ėshtė e nevojshme pozitėn, por edhe bashkėvepron me tė kur ėshtė fjala pėr interesa mė tė gjera. Ky ėshtė edhe kuptimi mendoj i nocionit pėrtej kufijve partiakė qė kundėrshtohet shpesh nga mediokėr provincialė e ziliqarė. Kėmbėngulja tek zbatimi i idesė qė qytetari nuk duhet konceptuar si objekt qė i merr votėn dhe pastaj bėn ē’tė duash me tė, ėshtė njė reformė qė dėshmon objektivitet, qartėsi dhe njohje tė thellė tė realitetit shoqėror.

    Realizimi i reformės qė afron qytetarin me pushtetarin i jep shtetit legjitimitet e fytyrė europiane, e bėn demokracinė njė organizėm tė gjallė e funksional. Kjo reforme, veē tė tjerash, jo vetėm qė e bėn qytetarin subjekt aktiv, por i heq nga shpina tė tepėrtėn shtetin mulla-parazit. Vini pak nė lėvizje aparatin konceptual pėr ekzistencėn e mbi 70 partive nė afro 4 milionė banorė, e tė 14 partive parlamentare qė i paguan taksapaguesi shqiptar, dhe gjykoni pastaj pėr tė drejtat e “monarkut- popull”. Ndaj nė fushatėn qė po afron “partizat” kanė frikė sa nga koalicionet aq edhe nga bashkimet nga poshtė. Kjo se qytetari me tė drejtėn e votės u jep tė drejtėn e qenies ose mosqenies sė tyre. Tė tillė rėndesė kanė edhe reformat e tjera.

    Po a mund tė jesh monark pa qenė qytetar nė detyra?

    Qytetarit nė demokraci nuk i lejohet indiferentizmi, aq mė tepėr “analfabetizmi” politik. Kėtu nuk ėshtė fjala qė nė ēdo hap tė mendojmė politikisht e tė politizojmė deri jetėn private; por pėr probleme me karakter publik qė na pėrkasin tė gjithėve. Kryerja e detyrės si qytetar kėrkon mbi tė gjitha afrimin e bashkėveprimin e ndėrgjegjes individuale me ndėrgjegjen shoqėrore.

    Mendoj se duhet tė ngrihemi si shoqėri, sė paku, nė nivelet e njė vetėdijeje politike, profesionale, krijuese e kritike. E them kėtė se ende nuk jemi shkėputur plotėsisht nga mentaliteti “e dinė ata lart”.

    “Ata lart” me sa duket, nuk i dinė mirė ca gjėra. Madje janė mė keq se kaq. Gėrdeci, korrupsioni galopant nga “rrugėt patriotike” e deri te farat shterpė tė misrit, sulmet ndaj medias publike, anarkia, mungesa e drejtėsisė, vetėgjyqėsia, etj dėshmojnė se “ata lart” po shndėrrohen nė njė trup tė huaj pėr organizmin e gjallė e tė shėndetshėm tė demokracisė qė aspirojmė.

  2. #2
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    33,380
    Postimet nė Bllog
    22
    Ka shume mite ne artikullin me lart ne lidhje me demokracine dhe mbi historine e parlamentarizmit shqiptar. Po prek vetem disa prej tyre.

    1. Demokracine e njohin ata qe jane shkolluar ne Perendim

    Kjo eshte nje nga mitet me te medha te mentalitetit shqiptar, karakteristike jo vetem per Shqiperine por per mbare Evropen Lindore, ish-vendet e bllokut sovjetik. Ky pretendim nuk eshte aspak i vertete pasi demokracia nuk eshte as elitare dhe as perendimore as ne forme e as ne esence. Demokracia eshte e ngritur mbi nje parim te thjeshte e shume primitiv qe eshte aq i lashte sa vete njeriu i pare qe ka ecur mbi toke: njeriu vlereson si me te shenjten lirine; njeriu deshiron te jetoje i lire e ne paqe. Demokracia nuk eshte gje tjeter vecse reflektimi dhe respektimi i kesaj lirie individuale dhe popullore.

    Te gjithe shqiptaret, te medhenj e te vegjel, te ditur e injorante, analfabete apo prof. doktore qofshin, e vleresojne lirine ne jeten e tyre njesoj, dhe vuajne pasojat e mungeses se saj po njesoj. Pra nuk mund te kete nje diferencim apo dallim ne kete mes midis atyre te shkolluarve ne Perendim e atyre te shkolluarve ne Shqiperi.

    Miti i dyte ka lidhje me kete idene e gabuar se "parlamenti shqiptar duhet te jete i ngjashem me Akademine e Shkencave te Shqiperise", ku sipas disave, kuvendi duhet te mbledhi njerezit me inteligjente dhe me te suksesshem te vendit. Kjo nuk eshte e vertete ne asnje demokraci te botes, e nuk ka se si te jete e vertete as ne demokracine shqiptare. Kuvendi i Shqiperise mbledh te gjithe ata shqiptaret e zgjedhur me voten e lire te shqiptareve ne zonen e tyre, packa se cfare profesioni kane, packa se sa shkolle kane, packa se sa te bukur apo te shemtuar jane. Si ai shqiptari me shkolle si ai i pashkolli kane te drejten demokratike kushtetuese jo vetem te zgjedhin por edhe te zgjidhen duke kandiduar ne zgjedhjet lokale dhe qendrore.

    2. Vleresimi i shtetareve - me fjale apo me vepra?

    Ne natyren e tyre, shqiptaret jane nje popull emocional ku shpesh here emocioni triumfon mbi arsyen, idealizmat mbi realitetin, fjalet mbi veprat. Edhe me lart, theksi vihet tek ligjerimi politik dhe kultura e aktoreve politike te kohes, dhe jo tek kontributi pozitiv/negativ i tyre ne procesin e shtetformimit shqiptar. Dhe emocionet e mbarsura me propaganden politike te castit, nuk kane kursyer as historine e shkruar shqiptare e cila nguron te pasqyroje te vertetat historike ashtu sic kane ndodhur, per hir te prishjes se atij imazhit ideal qe evokon emocione ne psiqiken shqiptare.

    3. Nostalgjia per te shkuaren, si nje mohim i realitetit

    Autorit me lart i pelqen ti hedhi syte tek e shkuara per te bere krahasime te tilla qe gjoja e nxjerrin realitetin e demokracise aktuale shqiptare si te zymte. Une per vete, me aq sa kam lexuar mbi historine e shtetit shqiptar, nuk kam asnje dyshim qe sikur Ismail Bej Vlora, Ahmet Zogu, Theofan Noli, Faik Konica, Luigj Gurakuqi, etj.. te ngriheshin nga varri e te njiheshin me Shqiperine e vitit 2008 do te mrekulloheshin dhe do te hidheroheshin ne te njejten kohe. Do te mrekulloheshin nga ajo qe do tu shihnin syte: nje popull i lire e ne paqe qe ka bere hapa gjigande perpara me kohen ne te cilen ata jetuan; do te hidheroheshin qe nuk paten fatin qe te jetonin e punonin ne epoken tone, ne epoken e lirise.

    Shqiperia eshte sot nje demokraci e mirefillte dhe sa me pak energji e kohe harxhohen me nostalgjite e se shkuares, aq me mire per hapin e shpejte te zhvillimit per te cilin ka nevoje vendi.

    Albo

  3. #3
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    26-06-2008
    Postime
    83
    Tė nderuar,
    Ju pėrgėzoj pėr hapjen e kesaj teme,qė pėr mendimin tim do tė duhej tė jetė kryetemė e gjithė spektrit politik,sociologjik,akademik e filozofik nė tėrė hapsirėn mbarėshqiptare.

    Deficiti ynė nė traditėn e ndėrtimit tė vlerave demokratike,ėshtė pėr mendimin tim ,shkaku i shumė frustruimeve,moskuptimeve dhe humbje energjishė, gjatė kėsaj periudhe tranzicioni, e qė po reflekton nė prapambetje jo vetėm ekonomike,por edhe civilizuese krahasuar me kombet tjera.Shembuj nga tė tri hapsirat shqiptare,kėtė e vėrtetojnė katėrciprisht...

    Uroj qė tė lexojmė mendime e ide tė reja, pėr ngritjen e potences demokratike e civilizuese ndėr ne dhe mes nesh...!

  4. #4
    el kafirun Maska e chino
    Anėtarėsuar
    04-02-2008
    Postime
    4,952
    Citim Postuar mė parė nga Duaje Siveten Lexo Postimin
    ...
    Po a mund tė jesh monark pa qenė qytetar nė detyra?

    Qytetarit nė demokraci nuk i lejohet indiferentizmi, aq mė tepėr “analfabetizmi” politik. Kėtu nuk ėshtė fjala qė nė ēdo hap tė mendojmė politikisht e tė politizojmė deri jetėn private; por pėr probleme me karakter publik qė na pėrkasin tė gjithėve. Kryerja e detyrės si qytetar kėrkon mbi tė gjitha afrimin e bashkėveprimin e ndėrgjegjes individuale me ndėrgjegjen shoqėrore.

    Mendoj se duhet tė ngrihemi si shoqėri, sė paku, nė nivelet e njė vetėdijeje politike, profesionale, krijuese e kritike. E them kėtė se ende nuk jemi shkėputur plotėsisht nga mentaliteti “e dinė ata lart”.

    “Ata lart” me sa duket, nuk i dinė mirė ca gjėra. Madje janė mė keq se kaq. Gėrdeci, korrupsioni galopant nga “rrugėt patriotike” e deri te farat shterpė tė misrit, sulmet ndaj medias publike, anarkia, mungesa e drejtėsisė, vetėgjyqėsia, etj dėshmojnė se “ata lart” po shndėrrohen nė njė trup tė huaj pėr organizmin e gjallė e tė shėndetshėm tė demokracisė qė aspirojmė.
    Mendimi "e dine ata me larte" s“tregon aspak mospjekuri demokratike te qytetareve. Ka nje mori arsyesh perse qytetari edhe ne demokraci duhet te jete i disciplinuar ndaj pushtetit, duhet te pajtohet me vendimet e organeve shteterore, te cilat per shkak te resurseve te denja ne personal te kualifikuar dhe punes se tyre kolegiale zakonisht jane me te informuara ne te gjitha lemite sesa mund te jete nje qytetar si individ. Ne mendimin "e dine ata larte" bazon ekzistenca e demokracise ne teresi. Mund te kesh normat legjislative me te mirefillta, dhe vendimet me te drejta judikative te dalura nga to, por nese qytetari eshte perhere i mendimit se "e di une vet se si duhet" prap se prap nuk do te kishe demokraci, por vetegjygjesi. Eshte shume e demshme per shoqeri me kulture jo te vjeter demokratike te mbjellet bindja e nje armiqesie pushtet - qytetar.

    Qytetari ushtron pushtetin e tij ne procesin e zgjedhjeve. Kushtetuta Shqiptare njeh pjesemarrje aktive te qytetarit ne shtetusheheqje edhe pas zgjedhjeve, sic p.sh. jane referendumet apo ankesat kunder vendimeve shteterore, cfaredolloji qofshin ato: legjislative, judikative apo ekzekutive. Ky eshte njeherit edhe kufiri i shprehjes se moskenaqesise se qytetarit me shtetin perjashta procesit zgjedhor. Tejkalimi i tij, eshte vetegjygjesi, anarki.

    Kete do te duhej te kishte shprehur autori me qarte. Eshte e pamundshme qe qytetari pergjat procesit te zgjedhjeve te mendoj "e dine ata larte". Sepse qytetari e din se pergjat procesit te zgjedhjeve eshte ai qe zgjedh, e jo ata larte. Qeveria nuk e zgjedh vetveten, kete e di cdo qytetar shqiptar. Keshtu qe kritika e autorit ne kete pike eshte te pakten e keqkuptueshme. Te quash qytetarin "analfabet", nese ai nuk intervenon kunder nje qeverie me voten e tij, per mendimin tim ka te bej vetem me nje artikulim tipik te politikaneve profilante, qe mundohen te trembin zgjedhesin shqiptar ne nje drejtim te caktuar.

  5. #5
    Moderator Maska e benseven11
    Anėtarėsuar
    10-09-2002
    Vendndodhja
    new jersey-usa
    Postime
    13,821
    Kush tha ndergjegje,bindje ndaj pushtetit dhe pallavra te tilla????
    Demokracia eshte njohja e kushtetutes ,ligjeve dhe te drejtave qytetare,njohja e plote e te drejtave dhe fuqive ekzekutive te institucioneve shteterore,per tu shprehur hapur per shkelje te ligjeve dhe abuzimeve nga pushtetaret.Njerezit flasin dhe komentojne gazetat.Perpara se te flasesh dhe komentosh,njih kushtetuten dhe ligjet.Nje komunitet i forte lokal eshte ai qe njeh mire kushtetuten,qe nuk ka frike te shprehe gabimet,shkeljet e ligjeve nga pushtetare apo individe dhe te arrije deri aty sa te plotesoje peticione masive per heqjen nga pushteti te nje kryeministri,deputeti,pushtetari,ose kerkoje me peticion doreheqjen e presidentit.Pervec kesaj qytetaret perpara se te kercejne ne argumenta,ankesa protesta,duhet te kene nje njohje te mire te ekonomise,tregut,inflacionit,institucioneve shteterore,financiare,gjykatave, si ato funksionojne,etj. Nqs nuk e ke ate njohje,gjerat qe do thuash,apo shkruash do te te bejne te dukesh idiot.
    Liria ne demokraci nuk ekziston.Teorikisht ekziston ne libra artikuj,fjalime.Ne realitet nuk ekziston,ne asnje shtet,ne asnje sistem.
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga benseven11 : 15-09-2008 mė 17:29
    ≈♥♠♣♦≈ovguide.com/movies

  6. #6
    el kafirun Maska e chino
    Anėtarėsuar
    04-02-2008
    Postime
    4,952
    Citim Postuar mė parė nga benseven11 Lexo Postimin
    Kush tha ndergjegje,bindje ndaj pushtetit dhe pallavra te tilla????
    Demokracia eshte njohja e kushtetutes ,ligjeve dhe te drejtave qytetare,njohja e plote e te drejtave dhe fuqive ekzekutive te institucioneve shteterore,per tu shprehur hapur per shkelje te ligjeve dhe abuzimeve nga pushtetaret.Njerezit flasin dhe komentojne gazetat.Perpara se te flasesh dhe komentosh,njih kushtetuten dhe ligjet.Nje komunitet i forte lokal eshte ai qe njeh mire kushtetuten,qe nuk ka frike te shprehe gabimet,shkeljet e ligjeve nga pushtetare apo individe dhe te arrije deri aty sa te plotesoje peticione masive per heqjen nga pushteti te nje kryeministri,deputeti,pushtetari,ose kerkoje me peticion doreheqjen e presidentit.Pervec kesaj qytetaret perpara se te kercejne ne argumenta,ankesa protesta,duhet te kene nje njohje te mire te ekonomise,tregut,inflacionit,institucioneve shteterore,financiare,gjykatave, si ato funksionojne,etj. Nqs nuk e ke ate njohje,gjerat qe do thuash,apo shkruash do te te bejne te dukesh idiot.
    Ndergjegje ndaj pushtetit s“mund te kete thene askush. Sepse ndergjegja eshte shuma e vlerave te brendshme qe ka njeriu, si e tille ajo s“mund te vihet ne funksion te asnje force te jashtme. Liria e ndergjegjes eshte e drejte themelore, deformimi i ketij nocioni me relevance kushtetutore t“con ne ate idiotesi, ne te cilen ti ne fund te postimit tend thua se shkon njeriu, kur flet per ceshtje qe s“i di. Andaj kujdes. Kujdes pastaj se as per bindje askush s“foli. E edhe per "pallavra te tilla" ishe ti ai qe foli i pari.

    Shihet se ti deshiron te kritikosh mendimin tim pararendes mbi qytetarin e disciplinuar demokratikisht dhe nevojen per kufizimin e ushtrimit te mosknaqesise se tij ne mjete kushtetutore demokratike. Por ti fatkeqesisht mendimin tim as ne thelb nuk e prek. Subjekt i kritikes tende jane mendime haloscinuese, te cilat askund ne postimin tim nuk gjejne kongruence. Keshtu qe kur te kritikosh, mos te jete ashtu qe vet heshtja e biseduesit te jete nje replike e pakalueshme per ty.

    Isha i qarte ne kritiken time ndaj "lartemadherise" se gazetarit. Me pengoi pohimi i tij se qytetari shqiptar nuk duhet te mendoj "e dine ata lart", duke argumentuar (autori) se ata lart nuk ditkan ca gjera, sepse kete e treguakan rastet si ai i Gerdecit, korrupsioni, mungesa e drejtesise, anarkia e tjera. Pasi ty te pengoi kritika ime ndaj tij, atehere trego pra: perse s“mund te kuptohen keto mendime si nje thirrje e autorit drejt qytetarit per rebelim e shperfillje ndaj pushtetit? Me kete pyetje lidhet ajo cka thash ne postimin paraprak. C“mund te bej une si qytetar ne rastin e Gerdecit (tani jasht procesit zgjedhor)? Investigime private apo cka? Perse ekziston Opozita parlamentare si mbrojtese e vullnetit te popullit me te gjitha te drejtat e saja kushtetutore per te kontrolluar Qeverine, p.sh. duke themeluar organe investigative parlamentare me qellim te ndricimit te rasteve si ai i Gerdecit apo ato korrupcionit? Cka mund te di une si qytetar me shume se "ata lart", dhe para se gjithash: cka sipas Kushtetutes jam i lejuar te ndermarr une qytetari ne keso raste? Kushtetuta percakton qarte te drejtat e mia subjektive si qytetar dhe i ven ato ne mbrojtje te cdokohshme. Mirepo Kushtetuta poashtu ndan qarte obligimet dhe kompetencat e shtetit me organet e tij, duke i vene keto ne kontroll te ndersjellte dhe njekohesisht duke perjashtuar qytetarin nga nderhyrja ne keto kompetenca e obligime te shtetit. Qe qytetari pritet te jete i disciplinuar demokratikisht (per te mos thene indiferent) ndaj detyrave dhe vendimeve te shtetit, kete e signalizon Kushtetuta kudo. Ky eshte pra argument kushtetutor. Kontrolli i mirefillte i Qeverise apo deshtimi ne ndricim, parandalim apo permiresim te gabimeve eventuale te Qeverise eshte pergjegjesi e politikes opozitare, jo e qytetarit. Keta duhet te zbulojne keqvajtjet dhe t“i bejne te kapshme, te kuptueshme per qytetarin, qe te mundet te japi mendimin e tij ne zgjedhjet e ardhshme. Jo te kerkohet nga qytetari te kapi situaten ne dore te veten, sepse "ky e ditka me mire se ata lart". Si te parandaloj une si qytetar "mungesen e drejtesise", per te cilen flet autori? Te anashkaloj vendimet e judikatives? Cilin gabim te Qeverise e deshmoi autori kur kritikoj Qeverine nepermjet te rastit te Gerdecit? Asnje hic. Cka eshte kjo? Cka tjeter pos "bar syve" per qytetarin pergjat procesit te ardhshem zgjedhor.

    Liria ne demokraci nuk ekziston.Teorikisht ekziston ne libra artikuj,fjalime.Ne realitet nuk ekziston,ne asnje shtet,ne asnje sistem.
    Eshte kontradiktore te flasesh njehere per nje mori mundesishe qe paska qytetari per te intervenuar te pakten terthorazi ne jeten politike, dhe pastaj te pohosh se ne demokraci nuk ekziston liri. Sigurisht se varet se si e definon lirine. Por sido qe do ta definosh, demokracia mbetet sistemi me i volitshem per ate definicion. Korigjom, nese don.

  7. #7
    Moderator Maska e benseven11
    Anėtarėsuar
    10-09-2002
    Vendndodhja
    new jersey-usa
    Postime
    13,821
    You need a reality check.
    ≈♥♠♣♦≈ovguide.com/movies

  8. #8
    Restaurator Orbis Maska e Baptist
    Anėtarėsuar
    20-11-2004
    Postime
    8,690
    Citim Postuar mė parė nga Duaje Siveten Lexo Postimin
    Shekulli Premte, 05 Shtator 2008

    Monark apo qytetar?
    Nga Kleanthi Zoto

    Monteskje, te “Historia e Filozofisė tė sė Drejtės”, thotė qė “nė demokraci populli nė disa drejtime ėshtė monark, dhe nė disa drejtime tė tjera nuk ėshtė veēse shtetas”. Kėtej lind njė pyetje tjetėr: Sa ėshtė “monark” populli tek e drejta e tij? Masė natyrisht nuk ka, por raportet e popullit “monark” me shtetarin “monark” kanė qenė e vazhdojnė tė jenė nė proporcion tė zhdrejtė me njeri-tjetrin.

    Po tė studiojmė me kujdes historinė e demokracisė tek ne, do tė vėrejmė se me rritjen e tė drejtave dhe lirive tė qytetarit ėshtė kufizuar e rrudhur “e drejta” e shtetarit.

    Demokracia e viteve ’20-“24 u zbeh nė vitet e mėvonshme; mė pas ngriu nė vitet e diktaturės. Parė nė kėtė aspekt mė duket e drejtė ideja e Spartak Ngjelės, se “qė nga viti 1924,… pasioni shkatėrroi Parlamentin e parė Shqiptar qė funksiononte demokratikisht…”. (“Reformė Shqiptare”, f.135).

    Nė vitet “20-“24 tė shekullit qė lamė pas nė Parlamentin Shqiptar ka patur njė pozitė e njė opozitė me vlera demokratike e qytetėruese,me deputetė tė shkolluar nė Perėndim. Po tė studiojmė me kujdes problemet me tė cilat ėshtė marrė opozita kėto vite, del se ato kanė qenė themelore e u janė pėrgjigjur kėrkesave tė kohės. Opozita moderne noliane e kėtyre viteve (pa mundur nė kėto rreshta tė ndalem nė hollėsi) ėshtė marrė me probleme tė tilla siē janė ato tė ruajtjes se hapėsirave tė pushteteve, me luftėn kundėr prirjeve tė ekzekutivit pėr tė “kapur” hapėsirat e legjislativit e tė gjyqėsorit,me liritė dhe tė drejtat e njeriut, sidomos me ruajtjen e tė drejtės sė votės,me “pavarėsinė e ligjit”, me punėsimin e deri tė raportet mes eksporteve e importeve tė mallrave duke i dhėnė gjithnjė parėsi eksporteve.

    Opozita e atėhershme duke vėnė pikėn mbi “i” e kishte edhe funksionin konstruktiv. Elektoratin, qytetarin, p.sh.,nuk e shihte si njė votues tė thjeshtė, por si njė individ qė duhet tė ishte i vetėdijshėm pėr atė qė bėn. “Liri zgjedhjesh i thonė asaj e cila e vė zgjedhėsin nė gjendje qė mund t“ia japė votėn, me kėnaqėsi e siguri tė plotė, pa qenė i thyer apo i nėnshtruar askujt prej as njė fuqie….se i lirė ėshtė ai popull qė ka arritur tė ēmojė tė drejtat e tij...”. (Politika, 10.05.1923).

    Dhe sa mė qytetare e sa mė shumė ta ndjeje veten “monark” me tė drejta njė popull aq mė shumė bėn progres demokracia. Kjo se prirjet e disave apo tė njė grupi pėr t’i “rrėmbyer” sovranitetin Sovranit janė me pasoja tė rėnda. Nė kėto raste duhet t’i pėrmbahemi me rigorozitet parimit se, sa herė ėshtė zvogėluar e drejta e “monarkut”-popull aq herė ėshtė zmadhuar fuqia shtypėse e “monarkut”-pushtetar.

    Pa ulur vlerat e meritat e Zogut si shtet-formues e me gjithė pėrpjekjet e tij pėr tė ndėrtuar njė shtet me frymė perėndimore nuk e la ndjenja e tiranisė, e barjaktarizmit e pushtetit absolut pėr tė arritur kėtė gjė. Kjo sepse tirania e pushtetit absolut shpie nė prerje tė jetės demokratike, e mė pas nė internime e burgime e deri nė “arratisje” intelektualėsh tė shkolluar nė Perėndim e gjetkė. Dhe rrėmbimi i sė drejtės sė “monarkut”-popull arrin deri atje sa ti jepet si “dhuratė” edhe pjesė tė territorit pa pyetur tė zotėt e shtėpisė. Ndaj mė duket naiv edhe ndonjė krahasim qė i bėhet sot mbretit Zog me Ataturkun qė i dha frymė moderne shtetit turk. Monarkia qė ėshtė e kundėrta e shtetit modern, veē te tjerash,e bėn “monarkun” sundimtar deri nė fund tė jetės sė tij.

    Nė teori, por edhe nė praktikė, populli bėhet “monark”-tė drejtash nė demokraci. Mė duken me vend sot qėndrimet e opozitės pėr ta bėrė qytetarin shqiptar, nė esencė e nė pėrmbajtje, “monark” tė vėrtet nė tė drejtat e tij. E them kėtė se mund tė flasėsh tėrė ditėn pėr qytetarin e tė drejtat e tij, madje mund tė hipėsh edhe mbi karrige nė parlament, po kur synon fuqizimin e vetvetes, nė fakt je kundėr tij.

    Opozita e vėrtetė nuk ėshtė sinonim i njė opozite mefistofeliane qė di tė thotė vetėm Jo; por njė opozitė konstruktive qė di edhe Jo-nė edhe Po-nė, qė kundėrshton,kritikon madje ashpėr kur ėshtė e nevojshme pozitėn, por edhe bashkėvepron me tė kur ėshtė fjala pėr interesa mė tė gjera. Ky ėshtė edhe kuptimi mendoj i nocionit pėrtej kufijve partiakė qė kundėrshtohet shpesh nga mediokėr provincialė e ziliqarė. Kėmbėngulja tek zbatimi i idesė qė qytetari nuk duhet konceptuar si objekt qė i merr votėn dhe pastaj bėn ē’tė duash me tė, ėshtė njė reformė qė dėshmon objektivitet, qartėsi dhe njohje tė thellė tė realitetit shoqėror.

    Realizimi i reformės qė afron qytetarin me pushtetarin i jep shtetit legjitimitet e fytyrė europiane, e bėn demokracinė njė organizėm tė gjallė e funksional. Kjo reforme, veē tė tjerash, jo vetėm qė e bėn qytetarin subjekt aktiv, por i heq nga shpina tė tepėrtėn shtetin mulla-parazit. Vini pak nė lėvizje aparatin konceptual pėr ekzistencėn e mbi 70 partive nė afro 4 milionė banorė, e tė 14 partive parlamentare qė i paguan taksapaguesi shqiptar, dhe gjykoni pastaj pėr tė drejtat e “monarkut- popull”. Ndaj nė fushatėn qė po afron “partizat” kanė frikė sa nga koalicionet aq edhe nga bashkimet nga poshtė. Kjo se qytetari me tė drejtėn e votės u jep tė drejtėn e qenies ose mosqenies sė tyre. Tė tillė rėndesė kanė edhe reformat e tjera.

    Po a mund tė jesh monark pa qenė qytetar nė detyra?

    Qytetarit nė demokraci nuk i lejohet indiferentizmi, aq mė tepėr “analfabetizmi” politik. Kėtu nuk ėshtė fjala qė nė ēdo hap tė mendojmė politikisht e tė politizojmė deri jetėn private; por pėr probleme me karakter publik qė na pėrkasin tė gjithėve. Kryerja e detyrės si qytetar kėrkon mbi tė gjitha afrimin e bashkėveprimin e ndėrgjegjes individuale me ndėrgjegjen shoqėrore.

    Mendoj se duhet tė ngrihemi si shoqėri, sė paku, nė nivelet e njė vetėdijeje politike, profesionale, krijuese e kritike. E them kėtė se ende nuk jemi shkėputur plotėsisht nga mentaliteti “e dinė ata lart”.

    “Ata lart” me sa duket, nuk i dinė mirė ca gjėra. Madje janė mė keq se kaq. Gėrdeci, korrupsioni galopant nga “rrugėt patriotike” e deri te farat shterpė tė misrit, sulmet ndaj medias publike, anarkia, mungesa e drejtėsisė, vetėgjyqėsia, etj dėshmojnė se “ata lart” po shndėrrohen nė njė trup tė huaj pėr organizmin e gjallė e tė shėndetshėm tė demokracisė qė aspirojmė.
    Zoteri i nderuar.
    Ti ketij autorit te cituar duhet qe se pari t'ia s'pjegosh mire kuptimin e fjales dhe titullit "Monark".
    Nje njeri me nivel te tillle te 'dijes' nuk e meriton hapesiren mediale, e kurresesi leximin dhe vemendjen tone qytetare.

    Kleanthi Zoto, - meso kuptimin e nocioneve qe po levron! Sidomos kur flet per Demokracine.
    Meso shqip.
    Aeneas Dardanus
    Lavdi, pasthirrme fosilesh, germadhash e rrenojash vershelluese. -Eja pas meje!...

  9. #9
    Pasioni pėr shkencėn Maska e Erlebnisse
    Anėtarėsuar
    06-12-2007
    Postime
    3,438
    Teorikisht eshte artikull i sakte, por nuk mund te uniformohet demokracia, sepse cdo shtet gezon karakteristika individuale qe e vecojne edhe llojin e arritjen e demokracise sikurse te qytetareve.

    Duke iu permbajtur artikullit... shpesh here pyetet: A eshte demokracia "Fuqia e popullit"? sepse akoma nuk dihet saktesisht se cila eshte me saktesi perqindja e vlera e kesaj fuqie. Demokraci quhej edhe ajo e vendeve komuniste pas Luftes se Dyte Boterore, sepse varej gjoja ne bashkepunimin e klases punetore ku cdo gje ishte e barabarte e qe ne te vertete u tregua me falimentuese se cdo regjim tjeter.
    Demokracia kerkon qytetare te pregatitur, njerez qe dine te bejne zgjedhjet e duhura per nje jete sa me te mire e me kushte sa me te lehta per to. Nuk besoj se kane luftuar kot shume klasa shoqerore e sidomos fshatare per te arritur demokracine, e prandaj eshte mese normale qe demokracia te kerkoje njerez me dije, njerez qe nqs i jepet nje rol i caktuar ne te madhen qeveri do te dine ta perdorin me efikasitetin e duhur kete rol e jo te ngrohin karrigen se i ka rene per pjese sic bejen shumica e tyre qe s'ia kane idene se ku e per cfare ndodhen aty.
    Qytetari demokratik pra duhet te bashkepunoje sikur te jete vete "fuqia" per te arritur ne menyre kolektive lirite e te drejtat themelore, sikurse me ane te ketyre harmonine individuale e familjare. Ne demokracine e mirefillte nuk je vetem qytetar qe zoteron te drejta, por je edhe qytetar qe i detyrohesh, me ane te sherbimit apo mbrojtjes se asaj qe te ushqen e qe te jep emer e nder, me cdo force.
    La vita č bella...

Tema tė Ngjashme

  1. Rexhep Qosja: Tė vėrtetat e vonuara
    Nga ARIANI_TB nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 20
    Postimi i Fundit: 19-09-2006, 20:51
  2. Pėrgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 24-05-2006, 04:52
  3. Mėngjezi i zgjimit kombėtar e qytetar nė Shqipėri
    Nga Veshtrusja nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 3
    Postimi i Fundit: 11-06-2005, 18:10
  4. Kryehajduti i Shqiperise, Qytetar Nderi ne USA
    Nga Brari nė forumin Problematika shqiptare
    Pėrgjigje: 4
    Postimi i Fundit: 19-05-2005, 07:18

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •