Close
Faqja 0 prej 3 FillimFillim 12 FunditFundit
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 28
  1. #1
    i/e regjistruar Maska e Reschen
    Anėtarėsuar
    07-12-2008
    Postime
    450

    Besimi romak-katolik ne shkollat fillore. Autonomi arsimore ne Mirdite apo?

    Cudi te shprehemi keshtu por ne cdo shtet te Evropes ku dominon Krishterimi, besimi fetar eshte si lende dhe mesohet nga femijet ne shkollat publike duke filluar ne moshen 6 vjec deri sa mbaron filloren.

    Ne Mirdite 39000 banore te saj jane katoliko-romake ne besim dhe vetem 1% e popullsise eshte e nje besimi tjeter. Statistiken e popullsise se Mirdites eshte 39000 banore. Nje pjese e saj prej 14000 banoresh jetojne ne qendren administrative te krahines se Mirdites qe eshte Rresheni. Te gjithe banoret e krahines jane autonome dhe i perkasin besimit katoliko-romak edhe pse per disa dekada u ndalua nga diktatura komuniste dhe solli crregullime ne jetesen e cdo banori.

    Jam futur ne websajtin e ministrise se arsimit te Shqiperise dhe lexova rregulloren e ketij dikasteri. Ne fillim me terhoqi vemendjen decentralizimi i ketij dikasteri por me pas pashe kontradikta sa i perket mesimdhenies dhe laicizmit ne disa pika qe do i parashtroj me poshte.

    LIGJ Nr. 69/2012 PĖR SISTEMIN ARSIMOR PARAUNIVERSITAR NĖ REPUBLIKĖN E SHQIPĖRISĖ.
    KREU I
    DISPOZITA TĖ PĖRGJITHSHME


    Neni 3
    Qėllimi i sistemit arsimor parauniversitar

    Sistemi arsimor parauniversitar ka pėr qėllim formimin e ēdo individi, nė mėnyrė qė tė pėrballojė sfidat e sė ardhmes, tė jetė i pėrgjegjshėm pėr familjen, shoqėrinė e kombin dhe nė mėnyrė tė veēantė:
    a) tė njohė, tė respektojė, tė mbrojė identitetin kombėtar e tė zhvillojė trashėgiminė dhe diversitetin tonė kulturor;

    Neni 7
    Laiciteti
    1. Arsimi parauniversitar ėshtė laik.

    Neni 8
    Depolitizimi
    Arsimi parauniversitar ėshtė i depolitizuar.

    DISPOZITA NORMATIVE (Pėr arsimin parauniversitar)
    K R E U I
    PARIME TĖ PĖRGJITHSHME


    Neni 4
    Synimet e shkollės
    Shkolla nė tėrė veprimtarinė e saj gjithėpėrfshirėse synon: -emancipimin shpirtėror dhe zhvillimin e personalitetit tė nxėnėsve; -zhvillimin e mendimit dhe veprimit tė tyre tė pavarur, kritik, krijues, konstruktiv e tolerant; -edukimin e vlerave atdhetare, njerėzore, morale e demokratike;
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Reschen : 24-10-2012 mė 11:46

  2. #2
    i/e regjistruar Maska e Reschen
    Anėtarėsuar
    07-12-2008
    Postime
    450
    Mora nje shembull me poshte nga kerkimi ne google ne lidhje arsimin fetar publik ne shkolla ne shume shtete te Evropes por nuk mund gjeta nje artikull mbi historine por edhe te drejten ligjore per studimin e Krishterimit ne shkolla fillore europiane ne websajte te ndonje shteti ne Evrope por mjaftueshem besoj do jete edhe ky perkthim dhe e kam postuar sa me poshte


    Historia e arsimit publik fetar nė shkolla Ontario-Kanada

    Studimi i fesė nė shkollat ​​publike Ontario ka evoluar pėr tė pėrfshirė studimin e ideve dhe praktikave tė njė shumėllojshmėri tė traditave fetare. Popullsia e Ontarios sot pėrfshin njė numėr tė madh tė njerėzve nga prejardhje tė ndryshme racore, ethnocultural, dhe fetare, si dhe shkolla Ontario publike kėrkojnė tė nxisin respektin pėr dhe tė kuptuarit e kulturave tė ndryshme, duke pėrfshirė format e tyre tė shprehjes fetare.

    Kur popujt themelues erdhėn nė Kanada nga Evropa, ata sollėn me vete traditė tė gjatė nė kėmbė e kryerjes sė arsimit nėn patronazhin e kishave tė krishtera. Shkollat ​​dhe universitetet nė Evropė janė themeluar tradicionalisht dhe drejtuar nga kleri. Njė objektiv i rėndėsishėm i shumicės sė grupeve themelues fetare nė Kanada ishte tė udhėzojė studentėt nė parimet e emėrtimit tė tyre tė veēantė.

    Nė vitin 1620, misionarėt Recollets nė koloninė e vogėl e Quebec themeluar njė shkollė pėr fėmijėt amtare. Jezuitėt pasuan sė shpejti, dhe themeloi du Quebec College nė vitin 1635. Urdhrat e tjera katolike fetare themeluar rrėnjė tė thella nė koloni, dhe pėrgjegjėsia pėr kishėn dhe kontrollin mbi arsimin ėshtė ruajtur dhe forcuar. Feja duke pasur njė ndikim tė kudogjendur nė frėngjisht Kanada nga fillimet e saj nė shekullin e shtatėmbėdhjetė. Nė Kanada Shqip, duke filluar nė shekullin e tetėmbėdhjetė, shkollat ​​e Kishės Anglikane themeluar, dhe besimeve tė ndryshme protestante, si metodist, prezbiterian, dhe Baptist, e ndjekur shembullin. Zhvillimi i mėtejshėm i universiteteve nė gjuhėn angleze dhe franceze Kanada mund t'i atribuohet ndikimit tė kishave katolike romake -, Anglikane, dhe protestante. Objektivi i pėrgatitur individėt pėr profesionet, duke pėrfshirė edhe ministrinė, vazhduan tė ekzistojnė brenda njė konteksti besimi-edukuar.

    Arsimi nė Ontario, publike dhe private, pra, kishte njė dimension fetar qė nga fillimi. Shkolla e parė fillore nė Ontario ishte frėngjisht dhe katolike, dhe u themelua nė 1786 nė famullinė e Zonjės sė Lumes Zojė, nė atė qė pėrfundimisht u bė Windsor. Menjėherė pas kėsaj, kleri Anglikane themeluar disa shkollave nė gjuhėn angleze. Pėrhapja e zgjidhjes nė Epėrme Kanada sjellė njė rritje tė numrit tė shkollave private, si anglisht dhe frėngjisht, dhe njė rritje korresponduese nė interes tė qeverisė nė arsim. Nė 1807, qeveria miratoi njė akt qė autorizon krijimin e shkollave tė financuara me fonde publike nė Kanada Epėrme. Nga mesi i 1840, njė seri e veprimeve tė shkollave kishte krijuar dy sisteme paralele tė shkollave. Sistemi i shkollave publike pėrbėhej nga jo-denominacionale shkollat ​​qė ishin hapur pėr fėmijėt e tė gjitha besimeve dhe se kishte njė njeri-date pėr tė pėrfshirė edukimin moral dhe jo-sektit edukimit fetar nė programin mėsimor (Fusnota 1). Sistemi ndarė Shkolla pėrbėhej nga shkollat ​​qė kishin njė mandat pėr tė shėrbyer fėmijėt e njė besimi tė caktuar. Tė gjitha kėto shkolla ishin tė krishterė. Studentėt nė sistemin shkollor publik ishin pėr pjesėn mė tė madhe anglikane dhe protestante, ndėrsa studentė nė sistemin shkollor tė veēantė ishin kryesisht katolikė. Besimet e studentėve shumė pak tė traditave tė tjera, duke pėrfshirė edhe traditat amtare shpirtėrore, janė injoruar pothuajse nė programin mėsimor.

    Ajo u ndje nė pėrgjithėsi se shkolla kishte njė pėrgjegjėsi pėr edukimin moral tė nxėnėsve dhe se edukimi moral duhet tė bazohet nė mėsimin e krishterė. Mėsimi i fesė nė sistemin shkollor publik u qeverisur nga legjislacioni qė mbulon dy ushtrime devocionale (lutje dhe lexime Bible) dhe udhėzimet fetare (mėsimi i doktrinės fetare dhe morale). Nė 1816, Akti i Pėrbashkėt Shkolla, e cila ka dhėnė pėr qeveri tė mbėshtetura nga shkolla, i quajtur ushtrime forregular devocionale dhe periudhat e rregullta tė mėsimit fetar pėr nxėnėsit. Menjėherė pas prezantimit tė kėtij legjislacioni, kundėrshtimet janė ngritur nė disa qarqe se ushtrimet devocionale dhe mėsimi fetar nė shkollat ​​e ofruara ishin sekti dhe, prandaj, pėrbėnte njė kufizim mbi lirinė fetare.

    Kjo nuk ishte deri nė mes tė Vitet 1820, megjithatė, me shfaqjen e lėvizjes voluntarist nėn Egerton Ryerson, se rėndėsia e sigurimit mėsimin e krishterė qė nuk ishte e lidhur me doktrinėn e njė kishe tė veēantė filluan tė theksuar. Njė ēėshtje tjetėr qė del nga ky theks tė ri ishte vėshtirėsia pėr tė siguruar qė mėsim fetar nė shkollat ​​publike do tė jetė me tė vėrtetė jo-besimi.

    Akti Shkolla e 1843 ka deklaruar se nxėnėsit mund tė marrin mėsim fetar dėshiruar nga prindėrit e tyre ose kujdestarėt dhe se studentėt mund tė jenė tė liruar nga ushtrimet devocionale dhe udhėzimet fetare tė cilat prindėrit e tyre ose kujdestarėt kundėrshtuar.

    1846 Akti Shkolla hartuar nga Egerton Ryerson dhėnė pėr arsimin publik qė ishte jo-sekti, por bazuar nė Bibėl dhe nocionin e njė krishtėrimit tė pėrbashkėt. Akti gjithashtu rekomandoi qė besuarit e shkollave, nė vend se departamenti i arsimit, tė jetė pėrgjegjės pėr mėnyrėn nė tė cilėn mėsimi fetar u prezantua dhe mirėmbahen nė shkolla, ndėrhyrja e qeverisė ishte qė tė kufizohet nė rolin e objekteve tė furnizimit. Kėto dispozita filloi traditėn e autonomisė vendore mbi pėrmbajtjen e mėsimit fetar nė shkollat ​​qė vazhdoi deri nė vitin 1944.

    Gjatė shekullit tė nėntėmbėdhjetė, legjislacioni vazhdoi tė mbėshtesė pėrparėsinė e mos-besimi mėsimit tė krishterė si bazė pėr edukimin moral dhe mėsim fetar nė shkollat ​​publike. Akti Shkolla e 1850 specifikuar se njė mėsues duhet tė jetė "njė person i ndjenjės sė krishterė", dhe akti 1855 ka deklaruar se ēdo shkollė duhet tė fillojė dhe tė pėrfundojė ditėn e shkollės me lutje dhe leximin e Biblės. Lutja e Zotit do tė ishte pjesė e ushtrimeve hapjes pėrditshme, dhe Dhjetė Urdhėrimet ishin tė mėsohen pėr tė gjithė studentėt dhe pėrsėritet njė herė nė javė. Nė vitin 1859, dispozitė ėshtė bėrė pėr klerin pėr tė mėsuar studentėt e kishės sė tyre nė shkollė, edhe pse zakonisht jashtė orarit tė rregullt tė shkollės me njė zgjatje tė ditės sė shkollės. E drejta e studentėve pėr tė pėrjashtohet nga udhėzimet fetare nė prindėrit ose kujdestarėt '' kėrkesės u vazhduar gjithashtu.

    Tė dekada pas 1900 pa lėvizjet periodike nė favor tė forcimit tė rolit tė mėsimit fetar nė shkolla. Kėto lėvizje kanė ndodhur zakonisht nė pėrgjigje tė njė relaksim tė perceptuar tė standardeve morale nė shoqėri, pėr shembull, pas Luftės sė Parė Botėrore dhe gjatė Luftės sė Dytė Botėrore.

    Nė vitin 1944, nė pėrgjigje tė njė lėvizje tė tillė, rregullorja Ontario qeverisja arsimit (13 Rregullorja nė atė kohė) u ndryshua pėr tė bėrė pjesė fetare udhėzim tė kurrikulit tė rregullt, dhe e bėri mėsuesit nė klasė pėrgjegjėse pėr dhėnien e tij. Dy gjysmė-orėshe periudha nė javė ishin tė ndarė nė mėsim fetar, dhe pėrmbajtja ishte tė jetė i bazuar nė njė studim tė Biblės. Kleri lokale mund tė jetė i ftuar pėr tė dhėnė mėsim, nė diskrecionin e bordit. Kursi nė ēdo klasė ishte i bazuar nė njė seri Guides Mėsuesve rishikuar nė fushėn e arsimimit fetar tė autorizuar nga ministri i Arsimit pėr pėrdorim nė Ontario shkollat ​​publike. Lloje tė ndryshme tė pėrjashtimit janė lejuar: nė pėrgjigje ndaj dėshirave tė komunitetit lokal tė saj, njė bordi mund tė kėrkojė tė lirohet nga kėrkesa pėr tė siguruar mėsim fetar; mėsuesit individuale dhe nxėnėsit mund tė kėrkojė pėrjashtimin.

    Nė njėzet e pesė vjet pas implementimit, megjithatė, ka pasur njė numėr nė rritje tė kundėrshtimeve qė mėsimi fetar kishte dhėnė njė paragjykim sektit qė ishte e papėrshtatshme nė shkollat ​​e hapura pėr tė gjithė. Vėshtirėsia e "religjionit tė mėsimdhėnies", dha gjithashtu arsye pėr shqetėsim dhe kontribuar nė njė rėnie tė ngadaltė nė numrin e bordeve dhe shkollave ofruar mėsim fetar, me ose pa pėrjashtim zyrtare

    General References
    Berger, Peter L. A Rumour of Angels: Modern Society and the Rediscovery of the Supernatural. London, Allen Lane: Penguin Press, 1970.
    ________. The Sacred Canopy: Elements of a Sociological Theory of Religion. Garden City, N.Y.: Doubleday, 1967.
    Eliade, Mircea. Images and Symbols: Studies in Religious Symbolism. Trans. Philip Mairet. New York: Sheed and Ward, 1969.
    ________. The Myth of the Eternal Return. Trans. Williard R. Trask. New York: Pantheon Books, 1954.
    ________. The Sacred and the Profane: The Nature of Religion. Trans. Williard R. Trask. New York: Harcourt Brace Jovanovich, 1959.
    Fackenheim, Emil L. What Is Judaism?: An Interpretation for the Present Age. New York: Summit Books, 1987.
    Fowler, James W. Stages of Faith: The Psychology of Human Development and the Quest for Meaning. San Francisco: Harper & Row, 1981.
    Frye, Northrop. The Double Vision: Language and Meaning in Religion. Toronto: University of Toronto Press, 1991.
    ________. The Great Code: The Bible and Literature. Toronto: Academic Press Canada, 1982.
    ________. Words With Power. Markham, Ont.: Viking, 1990.
    Hick, John. An Interpretation of Religion: Human Responses to the Transcendent. New Haven: Yale University Press, 1989.
    James, William. The Varieties of Religious Experience. Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 1985.
    Otto, Rudolf. The Idea of the Holy. Trans. J. W. Harvey. London: Oxford University Press, [1957].
    Smith, Wilfred Cantwell. Belief and History. Charlottesville: University Press of Virginia, 1977.
    ________. Towards a World Theology: Faith and the Comparative History of Religion. Philadelphia: Westminster Press, 1981.
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Reschen : 24-10-2012 mė 11:58 Arsyeja: ndryshim

  3. #3
    i/e regjistruar Maska e Reschen
    Anėtarėsuar
    07-12-2008
    Postime
    450
    Per ata qe jane te interesuar dhe duan ta lexojne ne gjuhen angleze historine e arsimit publik fetar ne shkollat ne Kanada sa me poshte mund te lexoni ne

    http://www.edu.gov.on.ca/eng/documen...ioe.html#PartA

    Artikulli i mesiperm mbi historine e shkollave fillore ne Kanada, ku mesohet dhe eshte si lende edhe Krishterimi, vetem sa eshte perkthyer ne gjuhen shqipe. Nuk ka as vjedhje as kopjim te tij ne anglisht
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Reschen : 24-10-2012 mė 11:51

  4. #4
    i/e regjistruar Maska e derjansi
    Anėtarėsuar
    14-04-2005
    Postime
    6,730
    autonomi arsimore ne mirdite?

    pse?
    JO NEGOCIATA VETĖVENDOSJE

  5. #5
    Ska sesi te kete autonomi arsimore. Programi shkollor eshte i njejte ne te gjitha shkollat publike ne Republiken e Shqiperise e cila udhehiqet nga laiciteti. Jam absolutisht kunder cdo programi religjioz (cfaredo feje t'i perkasi) ne shkollat publike. Kush te doje te mesoje mbi fene le ta beje ate neper shkollat e te dieles (sic ka qene me pare ne fene katolike) apo ne ndonje menyre tjeter. Shkolla publike eshte e tille dhe duhet te mbetet e tille, e zhveshur nga cdo lloj programi fetar.

  6. #6
    MR. BEAN - Laden Maska e the admiral
    Anėtarėsuar
    03-06-2009
    Vendndodhja
    European Union
    Postime
    6,876
    Citim Postuar mė parė nga gjethplepi Lexo Postimin
    Cudi te shprehemi keshtu por ne cdo shtet te Evropes ku dominon Krishterimi, besimi fetar eshte si lende dhe mesohet nga femijet ne shkollat publike duke filluar ne moshen 6 vjec deri sa mbaron filloren.
    nuk eshte lende e mirefillte neper europe. dmth nuk eshte si matematika, gjuha etj. eshte lende fakoltative...

    kush do e meson e kush nuk do nuk e meson. nuk eshte e detyrueshme.
    do isha ne favor qe te behej keshtu edhe ne shqiperi.
    Vasudhaiva Kutumbakam

  7. #7
    Love all, but trust a few Maska e angmokio
    Anėtarėsuar
    02-09-2011
    Vendndodhja
    AngMoKio
    Postime
    3,928
    Citim Postuar mė parė nga the admiral Lexo Postimin
    .
    do isha ne favor qe te behej keshtu edhe ne shqiperi.
    Cilen fe te mesojne?
    "And speak kindly to mankind '' Quran - 2:83"

  8. #8
    MR. BEAN - Laden Maska e the admiral
    Anėtarėsuar
    03-06-2009
    Vendndodhja
    European Union
    Postime
    6,876
    Citim Postuar mė parė nga angmokio Lexo Postimin
    Cilen fe te mesojne?
    te jepet mundesia qe te mesohen te tri fete kryesore.
    Vasudhaiva Kutumbakam

  9. #9
    I love god
    Anėtarėsuar
    23-02-2007
    Postime
    8,043
    Citim Postuar mė parė nga the admiral Lexo Postimin
    te jepet mundesia qe te mesohen te tri fete kryesore.
    asnji fe nuk duam.

    po te doje papa te investoje ne mirdite ose ta bleje fundi i fundit

  10. #10
    100%shqiptare Maska e loneeagle
    Anėtarėsuar
    25-04-2002
    Vendndodhja
    not where i want to be
    Postime
    4,224
    Ne ketu po paguajme floket e kokes ti cojme femijet ne shkolle katolike edhe ju ankoheni????? Jam kunder besimeve fetare qe te ndalojne te flasesh gjuhen tende edhe te mesojne te urresh vendin, por feja katolike predikohet ne shqipe edhe ska prova qe i nxit urrejtjen shqiptarve per atdheun/identitetin e vet.
    I LOVE GOD

    j&g

Faqja 0 prej 3 FillimFillim 12 FunditFundit

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •