Qeveria antikushtetuese
22 SHKURT 2011 - E Martė 21:04 Seanca e sotme e Kuvendit tė Republikės sė Kosovės, nė tė cilėn u zgjodhėn Presidenti dhe Qeveria, ishte dėshmi e demaskimeve tė mėdha. Si mund tė thirret nė demokraci ky koalicion, kur bėn veprime jodemokratike ende pa u themeluar institucioni i Presidentit?
Pauza ndėrmjet votimit tė dytė dhe tė tretė, qė ishte presion e jo pauzė, ia solli Behgjet Pacollit votat e nevojshme pėr President. Ata qė fillimisht votuan kundėr votuan pėr Pacollin pas kėsaj pauze. Kjo krijon njė dilemė – pse e ndėrruan ata mendjen? Ishte frikėsimi i Hashim Thaēit, apo paraja e Behgjet Pacollit? Apo mos ishin tė dyjat? Si mund tė flitet pėr demokraci aty ku vota frikėsohet dhe blehet? Thaēi e Pacolli nuk mund tė jetojnė ndryshe – njėri vetėm duke u shitur e tjetri vetėm duke blerė.
Hashim Thaēi gjatė fushatės zgjedhore thoshte se nuk do tė bėnte koalicion me titistė. Sot ai bėri koalicion me tė vetėquajturin Tito i Kosovės. VETĖVENDOSJE!-a ėshtė kundėr Titos dhe kundėr kryeministrit tė Titos. Me zgjedhjen e Pacollit President, nuk do tė bėhet mė i mirė Pacolli, por Kosova do tė jetė shtet mė i pasigurt.
Nė anėn tjetėr, Jakup Krasniqi, nė vend qė tė sillej si Kryetar i Kuvendit, ai shėrbeu si Sekretar i PDK-sė, kur tha se pauza e dhėnė gjatė votimit ishte antikushtetuese, porn ė tė njėjtėn kohė vetė e dha kėtė pauzė. Ai iu nėnshtrua urdhrit tė Hashim Thaēit. E kjo do tė thotė qė institucionet dhe funksionet shtetėrore janė partizuar dhe privatizuar. Pra, po vazhdon i njėjti avaz qė e kemi pare sa vite, por tashmė nė mėnyrė mė tė hapur: qė Qeveria e ka nė grusht Kuvendin dhe udhėheqjen e tij.
Programi i Qeverisė Thaēi-Pacolli
Programi qeverisės Thaēi-Pacolli i rendit kėto prioritete nė parathėnie:
- Funksionimi demokratik i institucioneve
- Kushtetutshmėria
- Zhvillimi i qėndrueshėm ekonomik dhe
- Integrimin euroatlantik
Funksionimi demokratik i institucioneve
Politikanėt e pushtetit qė kanė qeverisur deri sot me institucionet e Kosovės, dhe tė cilėt po e krijojnė Qeverinė sot, nuk janė karakterizuar aspak nga vullneti politik pėr demokraci. Pėrkundrazi. Kėta politikanė, e sidomos Hashim Thaēi, demokraci e quan marrjen e votave nga qytetarėt. Por ai qėllimisht i pėrjashton elementet tjera tė demokracisė qė janė thelbėsore pėr tė, e kėto janė:
- Dyshimet e ngritura pėr legjitimetin e procesit zgjedhor pėr shkak tė manipulimeve tė shumta; organizata e njohur ndėrkombėtare pėr monitorimin e zgjedhjeve ENEMO, ka deklaruar se 38% e votės ka qenė e manipuluar. Kurse mandatari pėr qeveri e quan kėtė proces tė “mrekullueshėm”.
- Demokracia nuk ėshtė veē grumbullim i votave pavarėsisht mėnyrave, por edhe llogaridhėnie ndaj zgjedhėsve.
- Demokracia nuk ėshtė veē pėrqindje e statistikė, por mbi tė gjitha, ushtrim i praktikave demokratike nė vendimmarrje, me ē’rast pėrfshihet populli. Populli sot nuk ėshtė pjesėmarrės nė vendimmarrje. Ai ėshtė veē burim i votės dhe asgjė mė shumė. Ia marrin votėn, e nuk e pyesin pėr simbole. Ia marrin votėn e nuk e pyesin pėr Planin e Ahtisaarit. Fshatarit tė Stanishorit ia marrin votėn, e pastaj nuk e pyesin kur ia ndėrrojnė komunėn nga Gjilani nė Artanė. Kjo nuk ėshtė demokraci.
- Nė fund, nuk mund tė ketė demokraci me institucione tė varura nga instanca tjera vendimmarrėse jollogaridhėnėse, siē ėshtė EULEX-i.
Kushtetutshmėria
- Kushtetuta e Republikės sė Kosovės nuk ka qenė nė pėrputhje me demokracinė. Nuk ka pasė fare debat pėr kushtetutėn, dhe ajo nuk ėshtė pėrpiluar nga ne. Kushtetuta nuk ėshtė akti mė i lartė juridik. Neni 143 i saj e vendos Planin e Ahtisaarit mbi kushtetutė.
- Edhe kjo Kushtetutė e Planit tė Ahtisaarit qė ėshtė aktualisht, as kjo nuk ėshtė zbatuar. Prej mosfunksionimit tė ligjit nė veri tė vendit, e deri te targat e paligjshme tė automjeteve qė i lėshon Beogradi, Kushtetuta shkelet pėr ēdo ditė. Kjo kushtetutė, nė vend qė tė jetė dokumenti mė i lartė juridik qė siguron demokracinė, qėndrueshmėrinė institucionale dhe ndarjen e pushteteve, ajo edhe ēėshtjen e Presidentit e ka bėrė pazar politik, siē ishte rasti Sejdiu, i cili u lejua ta shkilte Kushtetutėn dy vite e gjysmė, dhe u hoq kur i levėrdisi Thaēit pėr zgjedhje tė jashtėzakonshme.
Zhvillimi ekonomik
Tashmė edhe ekspertėt e ekonomisė e kanė shpjeguar se mirėqenia e qytetarit po dobėsohet. Kjo sepse ngritja e ēmimeve ėshtė shumė e madhe krahasuar me ngritjen ekonomike e cila ėshtė minimale. Kurse, sipas raporteve tė njohura ekonomike ndėrkombėtare, pėr shkak tė politikave qeverisėse klienteliste, Kosova vazhdimisht po fundoset nė nivelet e vendeve me ambientin mė tė papėrshtatshėm dhe joatraktiv tė zhvillimit tė biznesit. Nuk mund zhvillim tė ekonomisė me institucione tė korruptuara. E, nė anėn tjetėr, privatizimi pa strategji pėr zhvillim, ka pėrfunduar nė tjetėrsim pronėsor, pa kapacitet pėr zhvillim, qė kthehet nė punėsim dhe mirėqenie. Papunėsia dhe varfėria nė Kosovė janė nė nivele rekorde.
Integrimet evropiane
Kosova mbetet e fundit nė procesin e integrimit evropian krahasuar me vendet e rajonit. Shtrohet pyetja pse jemi tė fundit. Jemi tė fundit, sepse kushtet e integrimit kėrkojnė: institucione funksionale, demokraci e qėndrueshme, zbatueshmėri sefektive e ligjit, transparence e llogaridhėnie institucionale, reformat tė thella nė drejtėsi dhe ekonomi etj. Prandaj, duke qenė se pushtetet e deritashme nuk kanė pasė vullnet politik pėr kėta hapa, kjo ėshtė edhe arsyeja pse jemi kaq prapa edhe nė kėtė proces.
Kėto janė vetėm disa prej arsyeve, por jo tė gjitha, pse Lėvizja VETĖVENDOSJE! nuk e votoi kėtė qeveri tė propozuar. Bile, pasi i pamė manipulimet gjatė votimit tė Presidentit, seanca u bė fare e padenjė pėr pjesėmarrjen tonė aty.
Krijoni Kontakt