Close
Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12
Duke shfaqur rezultatin 11 deri 15 prej 15
  1. #11
    i/e regjistruar Maska e Llapi
    Anėtarėsuar
    08-08-2002
    Postime
    10,979
    ZGJEDHJA E PILOT-KOMUNAVE PĖR DECENTRALIZIM KUNDĖRSHTOHET NGA PDK-JA



    Zijadin Gashi, Prishtinė


    Qeveria e Kosovės sė shpejti do tė shpallė vendimin pėr pilot-komunat, me tė cilat gjatė 18 muajve tė ardhshėm, do tė testohet zbatimi i decentralizimit. Kėto do tė jenė pilot-komuna tė reja, qė sipas zėdhėnėsit tė qeverisė Arben Qirezi, do tė marrin mbi vete tė njėjtat kompetenca qė kanė dhe komunat egzistuese. Nė anėn tjetėr, subjekti mė i madh opozitar, Partia Demokratike e Kosovės, e ka konsideruar kėtė vendim tė qeverisė, si jo nė harmoni me draftin – kornizė pėr decentralizimin, duke e parė atė si mundėsi reale pėr ndarjen e Kosovės nė vija etnike. Sidoqoftė, zėdhėnėsi Qirezi tha se vendimi pritet tė shpallet shpejt ku do tė testohet zbatimi i kėtij procesi nė Kosovė:
    “Pilot-komunat janė projekte qė do tė zgjasin 18 muaj, kohė, gjatė sė cilės do tė testohet funksionimi i pushtetit lokal nėpėr komunitete tė ndryshme tė Kosovės”, tha zėdhėnėsi Qirezi.
    Ndėrkaq shefi i Grupit Parlamentar tė PDK-sė, Jakup Krasniqi, tha se partia e tij e ka shtruar tashmė kėrkesėn qė Kuvendi i Kosovės ta shqyrtojė vendimin e qeverisė, pasi sipas tij, ai bie ndesh me parimet e draftit-kornizė dhe lė mundėsi tė mėdha pėr shtimin e komunave etnike, qė do tė mund tė shndėrrohen nė enklava tė reja:
    “Komunat etnike, sidomos me shumicė serbe, nuk janė integruar nė asnjė formė nė jetėn institucionale nė Kosovė dhe krijimi i komunave tė reja mbi baza etnike, vetėm do ta shtonte enklavizimin e Kosovės, por nuk do ta ndihmonte integrimin e komunitetit serb nė institucionet e Kosovės”.
    Zoti Krasniqi tha po ashtu, se drafti–kornizė parasheh qė testimi i reformės, apo decentralizimit, tė bėhet nė kuadėr tė komunave egzistuese, duke shpėrndarė kompetenca dhe pėrgjegjėsi nė disa njėsi nėnkomunale, qė do duheshin krijuar dhe jo nė komuna tė reja. Sipas tij, Kosova nuk ka nevojė pėr komuna tė reja etnike, si dhe nuk ka buxhet pėr infrastrukturėn dhe administratėn e domosdoshme nė rast tė formimit tė komunave tė reja nė Kosovė. Mbi tė gjitha, shton Krasniqi, ndryshimi i kufinjve tė komunave bie ndesh dhe me Kornizėn Kushtetuese:
    “Nėse bėhet fjalė pėr ndryshimin e territorit tė komunės, kjo ėshtė ēėshtje politike dhe me kėtė ēėshtje nuk mund tė merren grupet teknike tė punės, por me kėtė ēėshtje duhet tė merret parlamenti. Prandaj ne kėrkojmė qė parlamenti ta formojė njė grup pėr decentralizimin dhe parlamenti ta marė pėrgjegjėsinė, nėse ėshtė nevoja, edhe pėr krijimin e komunave tė reja. Por, mendoj qė krijimi i komunave tė reja bie ndesh edhe me rekomandimet e Kėshillit tė Evropės, qė janė dhėnė lidhur me reformimin e pushtetit lokal nė Kosovė”, theksoi Krasniqi.
    Nė anėn tjetėr, zėdhėnėsi i qeverisė Arben Qirezi, tha se vendimi mbi kriteret pėr pilot-komunat do tė merret nė nivele politike dhe nė bashkėpunim me administratėn ndėrkombėtare:
    “Sa i pėrket pėrzgjedhjes sė lokaliteteve ku do tė fillojė projekti i pilot – komunave, kėto do tė merren nė nivel politik, do tė jenė vendime politike tė marra nga ana e qeverisė sė Kosovės dhe UNMIK-ut”, tha Qirezi.
    Ndėrkohė, njėri nga liderėt e serbėve tė Kosovės, Oliver Ivanoviē, thotė se decentralizimi duhet tė pėrfshijė krijimin e mė tepėr se 40 komunave tė reja nė Kosovė:
    “Disa komuna duhet tė formohen nė territore ku serbėt pėrbėjnė shumicėn”, tha Ivanoviē, duke shtuar se kjo nuk nėnkupton se tė gjitha komunat e reja duhet tė jenė njė-etnike, por gjithashtu edhe komuna shumė-etnike.
    Kuvendi i Kosovės do tė mblidhet mė 26 janar, kur do tė shqyrtohet nėse edhe ky institucion do tė pėrfshihet nė procesin e decentralizimit siē e kėrkon opozita.
    Do t“i luftoj spiunet dhe tradhtaret e kombit deri ne vdekje.

  2. #12
    i/e regjistruar Maska e Llapi
    Anėtarėsuar
    08-08-2002
    Postime
    10,979
    CILĖN KOSOVĖ PO E DECENTRALIZOJNĖ ?



    Shkruan : Xhevat Bislimi

    Njėra prej fjalėve tė pėrdorura dendur nė Kosovė ėshtė edhe fjala «decentralizim». Nuk ka gazetė ditore, nuk ka emision lajmesh nė radio apo televizion qė tė mos e lakojė kėtė fjalė. Ne qė marrim pak vesh, por edhe sipas fjalorėve shpjeguesė, me fjalėn decentralizim kuptojmė shpėrqėndrimin e pushtetit qendror, duke ua kaluar disa funksione dhe kompetenca organeve drejtuese vendore, pushtetit vendor, e tė tjera. Mirėpo, nė Kosovėn tonė, edhe ēėshtja e decentralizimit ideohet, konceptohet, inicohet, dhe ka pėrpjekje qė tė realizohet pėr qėllime tė afėrta dhe tė largėta segmentuese nė dėm tė Kosovės dhe tė popullit tė saj shqiptar. Si shumė ēėshtje qė lidhen me Kosovėn dhe tė ardhmen e saj edhe ēėshtja e decentralizimit ėshtė filluar pa rend e pa vend. Pothuajse pėr ēdo njeri normal (pėrveē pėr politikanėt e Kosovės) ėshtė e qartė se ne ende nuk e dimė se ēka do tė jetė Kosova nesėr: a do tė jetė shtet mė vete?, a do t’i bashkohet shtetit tė saj, Shqipėrisė?, a do tė jetė pjesė pėrbėrse e Unionit Serbi-Mali i Zi?, a do tė jetė njė rajon i Bashkimit Evropian?, a do tė jetė unike (me kėta kufij tė trashėguar nga copėtimi i saj) apo do tė ricopėtohet?, a do tė jetė… ? Vetėm kur ta dimė se ēka do tė jetė Kosova mund tė mendojmė pėr rregullimin e saj administrativ e territorial dhe pėr decentralizimin e pushtetit qendror. A thua e dinė politikanėt dhe drejtuesit e institucioneve kukulla tė Kosovės se pushtet qendror nė Kosovė, pėr fajin tonė, ende ėshtė UNMIK-u? Shtrohet pyetja: a pranon UNMIK-u decentralizimin e pushtetit tė tij absolutist e diktatorial? Deri nė pėrmbushjen e misionit tė tij sigurisht se jo. Po cili ėshtė misioni i tij? Sipas asaj qė kemi parė, lexuar e dėgjuar deri mė sot, UNMIK-u ka pėr mision thelbėsor pacifikimin dhe nėnshtrimin ekonomik e politik tė Kosovės deri nė atė shkallė sa populli i saj tė heq dorė nga kėrkesa e tij «ekstremiste» pėr jetė tė lirė, tė pavarur dhe vetėvendosje. Pėr kėto pesė vjet tė sundimit me dorė tė hekurt, UNMIK-u, si instrument i Fuqive tė Mėdha, ia ka dalė, ku me dhunė psikologjike e fizike, me arrestime, burgosje e dėnime drakonike dhe ku me joshje (me karrotė) e forma tė tjera tė korruptimit moral, politikė e material, ta thyej unitetin dhe ta pėrēajė klasėn politike atdhetare qė pėrfaqėsonte vullnetin politik dhe kombėtar tė popullit shqiptar nė Kosovė. Ky ėshtė njė fakt i dhimbshėm, por i vėrtetė…

    E kemi fjalėn qė gjithė kjo politikė qė po ndiqet nga UNMIK-u dhe qeveri e qarqe tė tjera ndėrkombėtare nė Kosovė dhe ndaj saj ėshtė nė funksion tė pengimit tė proceseve progresive dhe demokratike tė vendit tonė tė ēliruar me aq pėrpjekje, gjak e sakrifica. Decentralizimi i Kosovės ka pėr qėllim legalizimin e enklavave serbe dhe tė strukturave tė tyre, madje, nėse mund t’ia dalin, edhe legalizimin e ndarjes sė Kosovės. A thua klasa politike e Kosovės (veēmas pjesa qė nuk kolaboroi me pushtuesin) nuk e dinė se Kosova veriore de fakto ėshtė e ndarė dhe se qeveriset nga Serbia? Nėse e dinė, atėherė pse nuk kėmbėngul qė sė pari tė bėhet bashkimi i Kosovės, tė shpėrbėhen strukturat paralele serbe, qė drejtohen nga Beogradi (me ndihmėn ose mirėkuptimin e UNMIK-ut), tė ndahet Kosova edhe de jure nga Serbia, e pastaj tė mendohet pėr «decentralizimin» e famshėm. Por, me sa duket, qofsha unė i gabuar, te politikanėt tanė ka zėnė vend mendimi i dėmshėm: «hajt bre, se mos ėshtė Kosova veē e imja»? E vėrtetė. Kosova ėshtė e tė gjithėve, por jo tė gjithė kanė kėrkuar besimin dhe votėn e popullit. Nėse vazhdohet me kėtė mendim dhe me kėtė sjellje ka shumė mundėsi tė pėrsėritet ajo qė jemi mėsuar ta shohim shumėherė nė Kosovė: populli tė derdhet rrugėve, shesheve e madje edhe maleve, tė burgoset e tė vritet pėr tė drejtat dhe liritė e tij, pėr ēlirimin dhe mbrojtjen e Kosovės, ndėrsa tė zgjedhurit e tij tė rrinė nė shtėpitė e tyre luksoze (ndonjėri edhe gju mė gju e gojė mė gojė me pushtuesit kriminelė)!

    Klasa politike dhe «institucionale» e Kosovės e pranoi (pa ndonjė shtrėngim) edhe politikėn e krijimit tė njė Kosove multietnike! Kėtu i ka rrėnjėt edhe decentralizimi i sotėm. Si mund tė jetė njė vend me mbi 90% tė popullsisė shqiptare multietnik? Kosova pėr nga popullsia bėnė pjesė nė vendet me popullsi kompakte. Letonia ka vetėm 54% letonezė dhe 33% rusė. Edhe Estonia ka 65% estonezė dhe 28% rusė. Megjithatė Rusia nuk e ngriti as ēėshtjen e multietnicitetit, as nuk kėrkoi copėtimin e kėtyre vendeve dhe as decentralizimin sipas shijes dhe interesave tė saj. Nėse Rusia nuk mundi t’i pengojė kėto ish-republika tė Bashkimit Sovjetik tė mėvetėsohen dhe tė krijojnė shtetet e tyre si paska mundėsi Serbia ta mbaj peng lirinė dhe tė drejtėn e Kosovės pėr vetėvendosje? Apo Serbia ka edhe pėrkrahjen e disa fuqive dhe qarqeve ndėrkombėtare? Pėrveē kėsaj, Serbia e ka mė lehtė sepse, Kosova ka njė popull liridashės dhe tė vendosur pėr lirinė e tij, por ka njė klasė politike tė mjerė, servile dhe tė gatshme pėr kolaborim!

    Pavarėsisht nga ky realitet, pavarėsisht pse klasa politike e Kosovės ėshtė e gatshme tė kolaborojė, Bashkėsia Ndėrkombėtare (Fuqitė e Mėdha) duhet tė jenė tė kujdesshme dhe tė arsyeshme nė ēėshtjen e Kosovės dhe nė ēėshtjen shqiptare pėrgjithėsisht. Ricopėtimi i Kosovės, sipas planit tė Koshtunicės (Beogradit) dhe mohimi i tė drejtės sė Kosovės pėr vetėvendosje do tė ketė pasoja tė paparashikueshme pėr Ballkanin dhe mė gjerė. Politika qė po ndiqet nė Kosovė dhe ndaj saj nuk mund tė prodhojė liri tė lėvizjes pėr qytetarėt (shqiptarėt ende nuk mund tė kthehen nė shtėpitė e tyre nė Veri tė Kosovės), nuk mund tė garantojė kthim tė atyre qė duan tė kthehen dhe nuk mund tė prodhojė siguri dhe stabilitet afatgjatė. Pastaj, bota dhe para sė gjithash klasa politike shqiptare e Tiranės, e Prishtinės dhe e Shkupit nuk guxojnė ta harrojnė ēėshtjen e Luginės sė Preshevės…

    Nė fund kam menduar ta ngrisė njė ēėshtje qė pėr kah rėndėsia do tė duhej tė ishte nė krye tė shkrimit: rolin e Tiranės zyrtare. Klasa politike e Kosovės ka dėshmuar njė prirje tė ēuditshme dhe absurde pas Luftės Ēlirimtare nė marrėdhėniet e saj me Tiranėn. Kjo klasė me deklaratat, me veprimet dhe sjelljet e saj ėshtė munduar qė shtetin shqiptar ta mbajė larg Kosovės dhe ēėshtjes sė saj. Tė krijohej pėrshtypja se Kosova ėshtė pronė e kėsaj klase politike dhe e Serbisė. Po e them kėtė, sepse klasa politike e Kosovės ishte dhe ėshtė e gatshme edhe sot tė bisedojė (dialogojė) me Beogradin zyrtar pėr ēėshtjen e Kosovės nė ēdo kohė, por jo edhe me pronaren e ligjshme, Tiranėn zyrtare! Me politikėn e tyre, natyrisht tė diktuar nga qarqe tė caktuara ndėrkombėtare, kjo klasė politike faktikisht e ka bėrė Beogradin partner nė «zgjidhjen» e ēėshtjes sė Kosovės! E dėgjuat pėrgjigjen flakė pėr flakė qė Rugova i dha Tiranės zyrtare pas komenteve tė saj pėr bisedimet me Kryeministrin maqedon? “Kosova ka zot, tha ai, Kosova ka UNMIK-un, KFOR-in dhe institucionet e saj”. Midis atyre qė Rugova quanė zot tė Kosovės ėshtė edhe Beogradi, por kėtė nuk e ka guximin ta thotė. Porosia pėr Tiranėn zyrtare ishte e qartė... Por, populli i Kosovės e dinė se ky zot i Kosovės (Rugova) gjatė kohės kur Kosova luftonte pėr jetė a vdekje ruhej nga forcat serbe dhe shkonte bisedonte e zgėrdhihej me kryekasapin e shqiptarėve. Populli i Kosovės e dinė se ndihma dhe mbėshtetja e shtetit shqiptar dhe e asaj pjese tė popullit tonė ishte vendimtare pėr dėbimin e forcave serbe nga Kosova. Po tė ishte pėr Rugovėn pushtimi serb do tė pėrjetėsohej nė Kosovė...

    Nuk ėshtė pa faj edhe Tirana zyrtare. Ajo do tė duhej tė ishte mė aktive, madje mė «agresive» nė ēėshtjen e Kosovės. Tirana do tė duhej dhe duhet t’ia bėjė me dije klasės politike dhe «institucionale» tė Kosovės se Kosova nuk ėshtė pronė e tyre, por ėshtė ēėshtja mė e madhe dhe mė e ndishme shqiptare, se nė Kosovė zhvillohet beteja mė e rėndėsishme pėr kombin shqiptar, pėr paqen dhe stabilitetin nė rajon e mė gjerė. Prandaj kjo ēėshtje nuk mund t’i lihet nė dorė njė klase politike naive, tė papėrgjegjshme dhe kolaboruese, sepse do tė ndodhė ajo qė ka ndodhur shumėherė nė historinė tonė tragjike…
    Do t“i luftoj spiunet dhe tradhtaret e kombit deri ne vdekje.

  3. #13
    i/e regjistruar Maska e Harudi
    Anėtarėsuar
    08-09-2004
    Postime
    622
    Nė fund kam menduar ta ngrisė njė ēėshtje qė pėr kah rėndėsia do tė duhej tė ishte nė krye tė shkrimit: rolin e Tiranės zyrtare. Klasa politike e Kosovės ka dėshmuar njė prirje tė ēuditshme dhe absurde pas Luftės Ēlirimtare nė marrėdhėniet e saj me Tiranėn. Kjo klasė me deklaratat, me veprimet dhe sjelljet e saj ėshtė munduar qė shtetin shqiptar ta mbajė larg Kosovės dhe ēėshtjes sė saj.
    Edhe pse mendoj se shkrimi i lartėshėnuar,nuk ka tė bėjė me Decentralizimin nė Kosovė,sepse nuk ofron shembuj dhe alternativa,por qėllimi i shkrimit ėshtė tė sulmohet (e jo tė kritikohet) klasa politike e Kosovės duke e paraqitur si pronare private tė Kosovės dhe gjithnjė duke "harruar" se kėtė pronėsi e fitoi me votat e pronarėve tė tokave tė Kosovės!


    04 Dhjetor 2002

    Shoqata e Bashkive tė Shqipėrisė dhe Asociacioni i Komunave tė Kosovės nėnshkruajnė nė Tiranė njė deklaratė bashkėpunimi

    Tiranė, 4 dhjetor - Nėnshkrimi i Deklaratės pėr bashkėpunim reciprok ndėrmjet Bashkive tė Shqipėrisė dhe Asociacionit tė Komunave tė Kosovės, do tė zhvillojė e fuqizojė edhe mė tutje marrėdhėniet dhe bashkėpunimin e dobishėm ndėrmjet Kosovės dhe Shqipėrisė, edhe nė nivelin lokal tė qeverisjes.
    Kėtė Deklaratė bashkėpunimi e kanė nėnshkruar kryetarėt Lutfi Haziri (AKK) dhe Edi Rama (SHBSH).
    Delegacioni i Asociacionit tė Komunave tė Kosovės ėshtė takuar edhe me minsitrin pėr Pushtet Lokal dhe Decentralizim, Ben Blushi, me tė cilėn janė biseduar ēėshtjet e bashkėpunimit dhe tė shkėmbimit tė ndėrsjellė tė pėrvojave, ndėrsa kanė vizituar edhe
    Bashkitė e Tiranės, Vlorės, Beratit, Kuēovės dhe tė Rreshenit.
    Duke qenė tė vetėdijshėm nė rolin qė mund tė luajnė autoritetet vendore dhe shoqatat e tyre nė zhvillimin e proceseve demokratike dhe stabilitetin nė rajon, nė zhvillimin dhe forcimin e decentralizimit dhe demokratizimit tė vėrtetė tė rajonit, nė frymėn e Kartės Evropiane pėr vetėqeverisjen vendore dhe duke e ditur se roli thelbėsor i Shoqatės sė Bashkive tė Shqipėrisė dhe tė Asociacionit tė Komunave tė Kosovės, bazuar nė principet e demokracisė dhe decentralizmit - pėrfaqėsuesit e SHBSH dhe AKK-sė kanė nėnshkruar Deklaratėn pėr bashkėpunim reciprok dhe janė pajtuar pėr organizimin e takimeve tė pėrbashkėta tė anėtarėve tė Komitetit, nė ēdo gjashtė muaj, organizimin e seminareve tė pėrbashkėta me kryetarė bashkish, kėshilltarė apo personel tė stafit, nga fusha tė njėjta specifike, pastaj nxitjen e kooperimit kufitar ndėrmjet njėsive tė qeverisjes vendore si dhe formave tjera tė bashkėpunimit, siē janė binjakėzimi ndėrmjet Bashkive tė Shqipėrisė dhe Kosovės, hartimin dhe zhvillimin e projekteve tė pėrbashkėta si dhe krijimin e njė linje bashkėpunimi midis tė gjitha Njėsive tė Qeverisjes Vendore qė pėrfshin rruga Durrės-Prishtinė, pėr tė pėrshpejtuar pėrmirėsimin sa mė tė shpejtė tė kėsaj rruge.
    Shoqatat do tė planifikojnė nė tė ardhmen edhe objektiva tjera tė pėrbashkėta.
    Pijetoret janė vendet ku ēmenduria shitet me shishe! (Uendell Filips)

    Lista e injorimit: Llapi

  4. #14
    i/e regjistruar Maska e Llapi
    Anėtarėsuar
    08-08-2002
    Postime
    10,979
    PRISHTINĖ
    Decentralizimi i pushtetit do tė bėhet brenda 12-24 muajve, ka thėnė shefi i UNMIK-ut Soren Jessen-Petersen, duke i hedhur poshtė pohimet e Ministrit tė Pushtetit Lokal Lutfi Haziri, se faza e tanishme ėshtė vetėm testuese dhe se decentralizimi i mirėfilltė do tė bėhet nė vitin 2008.
    Gjatė njė vizite nė Dardanė, ish Kamenicė, Jessen-Petersen tha se nė grupin punues pėr decentralizim duhet tė marrė pjesė edhe opozita, pasi pėr kėtė proces nevojitet konsenzus i plotė.
    Jessen-Petersen ka shtuar se opozita i pėrkrah tė arriturat e deritanishme tė grupit punues pėr decentralizim, por dėshiron qė tė jetė pjesė e vėrtetė e bisedimeve.
    europaelire.

    -------------------------

    KAN-i do tė kallė sėrish shkronjat e emrit “Decentralizim”


    Prishtinė, 4 shkurt (Kosovapress) Time: 13 : 40

    Tė premten, nė qendėr tė Dardanės, nė organizim tė Rrjetit tė Aksionit pėr Kosovėn-KAN, do tė mbahet protesta paqėsore “Do ta kallim”, me ē’rast shkronjat e fjalės "Decentralizimi", tė punuara nga druri, do tė digjen publikisht.
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Llapi : 04-02-2005 mė 10:43
    Do t“i luftoj spiunet dhe tradhtaret e kombit deri ne vdekje.

  5. #15
    i/e regjistruar Maska e Llapi
    Anėtarėsuar
    08-08-2002
    Postime
    10,979
    Decentralizimi si gogol dhe subsidiaritet - Shkruan : Sadri RAMABAJA


    Nga info@besiana.de Mė 14 Feb. 2005 18:27

    Analizė

    Kosova trajtohet si objekt dhe fushė eksperimentale


    Decentralizimi si gogol dhe subsidiaritet

    Insistimi nė improvizime nuk shkon as nė dobi tė reformave tė pushtetit lokal
    dhe tė decentralizimit real. Koha e improvizimeve tashmė ka kaluar. Shqiptarėt pėrfundimisht, edhe nė kėtė rrafsh tė organizimit politik, duhet tė trajtohen si subjekt i respektueshėm, qė reflekton dhe garanton siguri pėr tė ardhmen e rajonit.

    Shkruan : Sadri RAMABAJA*

    Aktualisht nė rrafshin evropian ka dy nivele tė zhvillimit dhe reformimit tė pushtetit lokal: nė njėrin, qė ky proces lėviz drejt decentralizimit dhe tjetri, qė ngulmon nė ruajtjen e pushtetit tė pėrqėndruar- centralist.
    Shtetet qė kanė pėrjetuar diktaturat ushtarake (Spanja, Greqia etj.), qė edhe sot e kėsaj dite nuk janė ēliruar nga ai sindrom, i rezistojne nė masė tė ndjeshme ēfardo tendenceje pėr bartje tė pushtetit nga qendra nė regjione; pastaj vije lagjia tjetėr e atyre shteteve qė kanė jetuar centralizmin socialist dhe qė tashmė janė antarėsuar nė UE, por edhe vendet tjera qė pretendojnė tė antarėsohen, qė nuk duan dhe vėshtirė e kuptojnė tendencėn e njė lagjeje teknokratėsh tė Brukselit, qė t’i nėnshtrohen sėrish njė tipi tė ri tė centralizmit. Kjo ėshtė arsyeja pėrse kėto tė fundit krahas reformės qė shpije drejt decentralizimit real, pledojnė pėr atė qė principet e subsidiaritetit tė respektohen me rigorozitet tė theksuar.
    Tė drejtat e kombeve, shteteve, regjioneve do tė duhej t’i nėnshtroheshin ndėrlidhjes institucionale tė qartė, qė do tė rezultonte me mėnjanim tė ēfardo paqartėsie lidhur me gjakimin e popujve pėr ruajtjen dhe selitjen e identitetit tė tyre.

    Nė kėtė trend zhvillimesh Beogradi furnizon me “ide” dhe i mban mirė ison njė lagjeje tė politikanėve tė Evropės, tė cilėt pledojnė dhe mėtojnė qė nė emėr tė luftės pėr lirinė dhe dinjitetin njerėzor, parasėgjithash kėtu nė Kosovė, tė bėjnė eksperimentin e lloit tė vet - decentralizimin e skajshėm tė pushtetit, duke e veshur kėtė tendencė me veladonin e regjionalizimit dhe afrimit tė politikės me qytetarin. Ndėrkaq konstitucionalistėt dogmat, nė emėr tė respektimit tė sovranitetit tė shtetit, si subjekt i vetėm i tė drejtės ndėrkombėtare, por edhe mėtimit pėr ruajtjen e pushtetit apsolut, insistojnė nė rujatjen e strukturės arkaike tė shtetit.
    Beogradi varėsisht nga rrethanat, nė kėtė kuadėr luan nė qė tė dy kartat. Kryeministri dhe ekipi i tij, si konstitucionalist dogmat, thirret nė tė drejtėn kushtetuese pėr ruajtjen e tėrėsisė territoriale tė Serbisė, duke insistuar nė mbetjen e Kosovės brenda Serbisė, ndėrkaq presidenti serb dhe tė tjerėt tė ashtuquajtur politikan modern me moral tė dyfisht, luajnė nė kartėn tjetėr, thirren nė decentralizim tė skajshėm tė Kosovės, pa bėrė as edhe njė hap mė tė vogėl pėr fillimin e kėtij procesi brenda Serbisė, qoftė edhe tė asaj natyre qė njihet dhe aplikohet gjetkė.
    Ndėrkaq rryma e tretė qė pėrfaqėsohet nga ministri i jashtėm serb, si plotėsim i filozofisė sė Tadiqit me kompani, jo pa sukses trumpeton trinitetin e 3 E-ve, si zgjidhje tė mesit.

    Evropa e popujve tė lirė, me tė drejta tė garantuara tė njerėzve, me pluralizėm real politik, administrim qė mbėshtetet nė parimet e shtetit tė sė drejtės, gjyqėsi tė pavarur, sistem ekonomik tė ngritur mbi parimet e ekonomisė sė tregut dhe barazisė pėr garė lojale, qė merr pėr bazė vlerat dhe cilesinė e mallrave dhe tė shėrbimeve, me produktivitet tė lartė ekonomik si dhe standard tė lart jete, duke ruajtur tė pa cenuar vlerat sociale dhe ambientale, do tė ishte Evropa qė ka gjetur dhe do tė gjejė mbėshtetje tė plotė jo vetėm nė sferat e qeverisjes, por edhe te populli shqiptar nė tėrėsi dhe ai i Kosovės nė veēanti.

    Procesi i decentralizimit tė pushtetit nė Kosovė, duke filluar kėshtu si proces i imponueshėm, nė kohėn kur mbi 25% e territorit tė saj ėshtė nėn kontrollin e drejtpėrdrejt tė Beogradit, kur pjesa veriore e Kosovės dhe enklava tė shumta serbe nuk njohin fare pushtetin qendror, por vazhdojnė tė luajnė vallen e Ēaēakut sipas muzikės sė Koshtunicės dhe Tadiqit me kompani, nuk ka se si tė mos reflektojė frikė dhe pasiguri te pjesa dėrmuese e qytetarėve tė Kosovės pėr fatin e vendit.
    Kėtė frikė administrata e UNMIK-ut as qė ka denjuar ta zvoglojė, apo ta shuajė! Pėrkundrazi, pėrmes kėmbnguljes nė formulėn e shpikur pėr arsye tashmė tė qarta - standardet para statusit, pėrmes lėshimeve qė i bėnė herė pas herė Beogradit, duke testuar durimin e shqiptarėve, kjo administratė ėshtė shndrruar nė gogol!

    Decentralizimi i Kosovės duke u mbėshtetur mbi parimet e subsidiaritetit do tė krijonte siguri tek pakica serbe pėr ruajtjen e identitetit tė tyre kulturor, ndėrkaq te popullsia shumicė – te shqiptarėt, duke ua njohur tė drejtėn pėr vetvendosje tė plotė, do t’ ju kthente besimin tashmė tė davaritur tek Brukseli.
    Subsidiariteti ėshtė sferė e filozofisė sociale qė shenjon rend tė posaēėm dhe raporte poashtu tė veēanta tė shtetit dhe shoqėrisė. Kjo shprehje rrjedh nga fjala latine “subsidium ferre” (=gadishmėri pėr kryerje tė shėrbimeve), qė gjeti shpjegim sociopolitik sė pari nga Papa Piu XI, mė 1931, nė Enciklikėn sociale “Rerum Novarum”.
    Subsidiariteti rezulton si rend i ngritur si organizim strukturor nė njė shtet tė sė drejtės, ku qytetarėt kanė realizuar tashmė lirinė politike. Ky rend i mbėshtetur mbi kėto parime obligon shtetin pėr aktivitet nė dobi tė qytetarėve, por edhe pėr vetkontroll.
    Respektimi i parimeve qė zumė nė gojė mė lart nga PSSP-ja dhe Qendrat e vendosjes politike, do tė prodhonte gjithėsesi efekte politike pozitive, si pėr popullsinė shumicė, ashtu edhe pėr minoritetin serb. Vetėm atėherė nė kėtė pjesė tė Ballkanit do tė mud tė fillonte afrimi i politikės reale me qytetarin. Qė tė arrihet tė kryhet ky proces nė baza tė shėndosha, shi pėr kėtė ėshtė koha tė thuhet mė zėshėm: Kosova duhet ta pėrmbyllė procesin e filluar tė shndrrimit tė saj nė entitet politik.
    Shih pėr kėtė Kosova dhe procesi tashmė i filluar i decentralizimit tė improvizuar, ka nevojė pėr ndėrhyrje tė ekspertėve tė pavarur, qė do tė respektonin vullnetin e shumicės, si parim bazė i vlerave evropiane, duke insistuar edhe nė krijimin e mekanizmave qė garantojnė ruajtjen e identitetit kulturor tė pakicės serbe.
    Insistimi nė improvizime tė lloit tė Unionit Serbi dhe mali i Zi, nuk shkojnė as nė dobi tė thellimit tė reformave qė pritet t’i nėnshtrohet UE-ja, e aq mė pak procesit tė decentralizimit real. Koha e improvizimeve tashmė ka kaluar. Shqiptarėt pėrfundimisht edhe nė kėtė rrafsh tė organizimit politik, duhet tė trajtohen si subjekt i respektueshėm, qė reflekton dhe garanton siguri pėr tė ardhmen e rajonit.
    _____________________

    * Zyrtar i lartė pėr ēėshtje politike nė Zyrėn e kryeministrit tė Kosovės
    Do t“i luftoj spiunet dhe tradhtaret e kombit deri ne vdekje.

Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12

Tema tė Ngjashme

  1. Premisa tė gabuara
    Nga Arrnubi nė forumin Komuniteti musliman
    Pėrgjigje: 3
    Postimi i Fundit: 30-04-2012, 18:25
  2. Kontributi i shkenctarėve islam nė shkencė
    Nga Bleti002 nė forumin Komuniteti musliman
    Pėrgjigje: 19
    Postimi i Fundit: 15-03-2009, 22:29
  3. Albin Kurti: "Tė gjithėve na mungojnė"
    Nga ARIANI_TB nė forumin Tema e shtypit tė ditės
    Pėrgjigje: 110
    Postimi i Fundit: 25-01-2006, 22:29
  4. Bisedimet pėr statusin e Kosovės nė tetor 2005
    Nga Harudi nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 32
    Postimi i Fundit: 08-10-2005, 16:27

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •