I nderuar lexues! Ēdo punė dhe profesion nė strukturėn e vet ka rregullat dhe mėtodėn e vet tė punės. Por, njėkohėsisht edhe jeta ideore dhe fizike si dhe suksesi i kanė ligjet e veta tė pėrgjithshme racionale. Nė kėtė punim do tė mundohemi qė tė paraqesim disa nga ato me sa vijon:
Mos prit kohė dhe ditė tė qėlluara pėr punė. Dije se ēdo orė dhe ēdo ditė ėshtė e qėlluar pėr punė.
Mos kėrko vend tė pėrshtatshėm pėr punė. Dije se ēdo skutė ėshtė vendi mė i pėrshtatshėm i punės.
Assesi punėn e sotit mos e le pėr nesėr, pėr arsye se ēdo ditė i ka vėshtirėsitė dhe punė e veta.
Nė njė kohė tė caktuar bėne vetėm njė punė, vetėm njė mėsim, respektivisht puno rreth njė problemi derisa tė mos dobėsohen kujdesi dhe fuqia. Nėse thua se do tė bėsh mė shumė punė pėr pėr njė kohė, atėher asnjėrėn prej tyre nuk do tė mund ta bėsh si duhet. Dijetarin e famshėm Gazaliun me njė rast e kan pyetur si e ka shkruar kryeveprėn e tij:Ihjau Ulumuddin. Nė kėtė ai ėshtė pėrgjigjur se brenda njė kohe tė caktuar ėshtė pėrqėndruar vetėm rreth njė subjekti, ēėshtjeje dhe pjese.
Pa e kryer njė punė, mėsim, libėr apo obligim qė e ke filluar mos kalo nė tjetrėn. Puna e mbetur pėr gjysmė ėshtė sikur tė mos jetė nisur fare.
Pasi ta kryesh punėn e ditės sotme, vendos se ēka do tė bėshė nesėr. Ose, sė paku para se ta fillosh punėn, vendos se cilėn punė do ta bėsh.
Nė momentin kur nuk ke mundėsi tė pėrballosh njė problem rreth ēėshtjes tė cilėn e punon, asesi mos bėn hapa prapa. Dije se lėshimi pe ėshtė pėrtaci e maskuar. Duhet ta dishė se dashuria ndaj punės lindet dhe forcohet pėrmes pėrballimit tė problemeve. Kėnaqėsia shpirtėrore qė paraqitet pas kapėrcimit tė problemeve ėshtė e pashoq. Tė jesh i sigurt se ngadhnjimi ne luftė dhe suksesi nė punė janė me atė qė nuk kėthehet prapa. Pėrpara kėmbėnguljes problemet shkrihen dhe tė pa mundurat bėhen tė mundėshme.
Nėse lodhesh me njė punė atėher ndėrroje atė ose ngadalsoje ritmin, por asesimos gjej arsyepėr pushim. Organizimi i atij qė rri kot ėshtė sikur hekuri qė nuk punohet dhe ndryshket.
Mendo mirė dhe dije se punė nuk do tė thotė vetėm tė lėvizish, tė lexosh ose tė shkruash. Njeriu qė mendon, punon edhe mė tepėr se xehetari nė minierė.
Asnjėher mos e vlerėso produktivitetin e punės me orė dhe mos thuaj mjaft. Shihe rezultatin e punės dhe atė qė e ke mėsuar.
Behu i qėndrueshėm shoku im i ri,bėhu i qėndrueshėm sepse koka-koka bėhet oka.
Nė momentin kur mendon ta fillosh mėsimin ose leximin e librit mos u bėn i padurueshėm. Bėhu i qetė dhe i fortė. Ec por mos nxito. Puno dhe mėso duke kuptuar.
Asnjėher nė punėn tėnde mos nėnēmo asnjė mendim. Mos harro se nga mos kujdesi dhe nėnēmimi shpeshėher paraqiten pasoja tė rėnda.
Kurt ė shtrihesh nė shtrat pėr tė pushuar bėre llogarinė e asaj qė ke bėrė atė ditė dhe planifiko ēka do tė bėsh tė nesėrmen.
Ēdo ditė lexo me zė nga dhjet faqe tė njė vepre tė mirė. Nė kėtė mėnyrė do tė zhvillohet aftėsia yte e tė folurit.
Mėsoi pėrmendėsh pjesėt e bukura qė do ti hasish nė ndonjė libėr filozofik ose letrar. Nė kėtė mėnyr do tė pasurohet fjalori dhe shprehjet tua si dhe do tė pėrforcohet mbamendja.
Pas pėrfundimit tė leximit tė pjesėve tė njė libri, pėrsėriti ato nė kujtesėn tėnde dhe merr shėnime. Mėnyra mė e mirė e pėrvetėsimit tė njė njėsie ėshtė pikėrisht kjo.
Pjesėt dhe gjėrat qė i ke mėsuar prej ndonjė libri mė vonė diskutoj me shokėt. Nė kėtė mėnyrė do tė zhvillohet intelekti yt dhe do ta kuptosh atė qė e ke lexuar. Njėkohėsisht do ta kuptosh shkathtėsin e tė shprehurit tė qartė tė mendimeve dhe ideve.
Ki kujdes! Fjalėt dhe shkrimet e tua le tė jenė tė shkurta, tė qarta dhe tė kuptueshme.
Koha e punės mendore dhe produktiviteti i saj varen nga natyra e individit. Pėr dikė kjo kohė ėshtė nė orėt e hershme tė mėngjesit, pėr dikė nė mesditė, ndėrsa pėr dikė tjetėr nė orėt e vonshme tė natės. Provo veten se cila kohė tė pėrshtatet mė tepėr pėr punė dhe mos harxho kot atė.
Para sė gjithash mėso tė shkruash dhe tė flasėsh nė gjuhėn amėtare. Gjėja mė e rėndėsishme pėr njeriun ėshtė gjuha e tij amėtare.
Njohja e gjuhės nuk ėshtė qėllim por mjet. Qėllimi i vėrtet ėshtė pasuria mendore.
Vlera e individit ėshtė e fshehur nėn gjuhėn dhe nė majėn e lapsit tė tij. Ajo shfaqet nėpėrmjet fjalės dhe shkrimit.
Nė momentin kur do tė hamendesh tė fillosh ose tė mos fillosh njė punė, mendo pėr pasojat e tė dy vendimeve. Zgjedhe atė nga i cili ke mė shumė dobi e mė pak dėm.
Mos vendos qė ti rrekesh ndonjė pune nė gjendjė tė hidhėruar. Prit qė tė qetėsohesh. Ai qė ngrihet me hidhėrim ulet i dėmtuar.
Mos flit shum, por flit me vend dhe domethėnie. Vlera dhe ndikimi nuk mbėshteten nė fjalė tė shumta, porn ė nė fjalė me vend dhe domethėnie.
Ki kujdes gjat pėrdorimit tė dhe dije se plaga e shkaktuar nga gjuha dhemb shumė mė tepėr se plaga e shkaktuar nga thika.
Atė qė nuk e thua para syve mos e thuaj as pas shpine dhe dije se fjalėt pas shpine janė forma mė tronditėse e frikės.
Nxorri nga libri:Kokė mė kokė me tė rinjtė
Krijoni Kontakt