Close
Faqja 2 prej 3 FillimFillim 123 FunditFundit
Duke shfaqur rezultatin 11 deri 20 prej 27

Tema: Nazmi Beqiri

  1. #11
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    JEMI SHQIPE, JO HUT!!!


    E premte 30 korrik 1999 “Flaka”


    Shumė njerėz mendojnė se s’kanė tė drejtė kur thonė se politika ka shumė fytyra por nė realitet ajo ka vetėm fytyrė. Ajo ėshtė fytyra e fitores. Ēdo gjė i pėrngjet lojės sė shahut, kush ulet – ulet pėr fituar. Kjo lojė (kushtimisht e shahut) nuk ka gjashtėmbėdhjetė fytyra por dyzet e nėntė vetėm pėr njėrėn palė. Kėto figura mbesin tė kėtilla nė rast se loja zhvillohet pa shikues. Po i shtuam edhe kėto, atėher shtohen figurat lėvizėse, jostabile, ku ēdo shikues (pjesmarrės direkt nė shikim) shton edhe tri figura qė shpesh herė bėhen njė, e nė dobėsi tė lojtarit zhduken krejtėsisht, madje shpesh herė kalojnė edhe nė anėn e kundėrshtarit. Pėr t’u ulur nė lojė nuk ėshtė kusht qė tė kesh numrin e barabart tė figurave, ngase ata nuk pėrgaditen nga mjeshtėr prodhues, por nga vetė lojtarėt. Figurat mund t’i lozin edhe kalimtarėt e rastit tė cilėt s’kanė “haber” se nga e marrin atė figurė e as ku e lėshojnė, pos qė e luajnė rolin e njė hamalli i cili do tė shpėrblehet me ndonjė “koktej”. Lojėn dhe ēdo gjė rreth saj e mbajnė nėn kontroll ata qė e kanė shtruar qė me kohė.

    Do tė fitojė ai qė ka pasur kushte tė stėrvitet mė shumė. Belasit nuk kanė vend, ngase ēdo gjė llogaritet para secilės lėvizje pėr dyzet e nėntė herė. Normal ēdo lojė ka edhe flijimin e figurave tė veta. Tė gjithė ata qė janė jashtė pjesmarrjes direkt, mund tė presin rezultatin... Shumica e lojtarėve kėto loja i bėjnė pa pėrgjegjėsi, disa tė tjerė nuk i njohin as figurat, e ca tė tjerė dinė shumė mirė ta lozin kėtė lojė, por kanė mbetur jashtė saj. Ka edhe njė gjė: nė mungesė tė krijimit tė tė gjitha kėtyre figurave, (rrallė herė) ca “koka” e shtrijnė lojėn me figura tė tjera dhe luajnė me dorėn e pronarit tė figurave. Qiraja mund tė jetė e madhe, katastrofale e madhe, e vogėl, falas, madje mund tė kėrkohet edhe shpėrblimi pėr idenė qė e futė tjetrin nė lojė. E gjithė kjo mvaret nga ai i cili e bėn kėtė punė. Kėta njerėz mund tė lavdėrohen, tė dėnohen, tė largohen pėrgjithnjė nga skena e lojės, por njė gjė ėshtė e sigurt: shikuesit do t’i mbajnė mend brez pas brezi... U luajt me hile apo pa te, me njohuri apo pa njohuri tė bollshme, pa kushte apo me ēdo kusht qė ai (vetėm ai) lojtarė tė luaj, sjell fitore apo fitore tė Pirros; dėshiruan apo s’dėshiruan, do t’i nėnshtrohet vdekjes. Lumė ai qė ka ndėrgjegje tė pastėr.

    Bota sot ėshtė e rėnduar nga paranoja (frika nga vetvetja). Hofmani luajti mendtė me “autobusin” e vet (qė sipas meje nuk ka tė drejtė ngase fėmijėt kurr nuk bėjnė vetėvrasje e as qė vrasin.. Ata duan jetė pa dhunė, dhe tė ēajnė veshėt deri sa ta marrin tė vetėn, me pėrjashtim tė atyre; tė epruvetave tė cilėt u pėrgjigjen progamimeve). Mu pėr kėtė ajo (me mė tė avansuarit) ėshtė kthyer nė Gord dhe lidhė nyje, por njėkohėsisht edhe nė Lekė qė zgjidhė nyjet, se pėr ndryshe nuk do tė kishte “lojė shahu”. Kjo do tė ishte e suksesshme sikur profiti i lojės tė investohej sipas rregullave tė Krijuesit. Megjithėse ēdo gjė ėshtė pro Evpropės, ajo hamendet. Herė mbahet me dorėn e majtė e her me tė djathtėn. Ėshtė shumė keq kur njė zojė e kamur (nė tė gjitha mėnyrat) hamendet si fėmijė. Asaj i duhet njė “LEKĖ” pėr ta kėputur nyjen e GORDIT. Pa e bėrė kėtė, ajo s’mund tė jetė e qetė.

    Herėt ėshtė shkruar e biseduar pėr “KANCERIN” e Ballkanit, vetėm se ishin ndėrruar emrat e objektivave. Kanceri kishte marrė emrin e trupit e trupit i thoshin kancer. Ky “kancer” Ballkani donte tė kthehet nė Kancer Evrope dhe ajo kėtė nuk e shihte, madje edhe sot ėshtė e mjegulluar. Kjo nuk u arrit kurr nga “Kanceri”, pamvarsishtė se ndihmohej nga “mjekė” tė Evropės e Botės, sepse kishte punė me “balle” e jo me “b.....”!!! Evropa ėshtė spėrkatur me virus tė kancerit tė Ballkanit e shpėtimin e ka para syve tė vetė. Pėr imunitet Ballkani dhe shqiptaria duhet tė lihet e qetė ashtu siē e ka lėnė Zoti, (sė paku njė paqe zvicėrrane). Po nuk u bė kjo, “virus” tjetėr do tė depėrtoj nė Evropė. Ajo ndoshta do tė pendohet por do tė jetė vonė. Ēdo gjė mund tė ndodhė, brenda kohės dhe hapėsirės, dhe Republika e Maqedonisė lindi pa kurorėzim, pa martesė, madje edhe pa mamitė shtėpiake. Kurora do tė lidhet mė vonė. Edhe dasma do tė bėhet e do tė vazhdojė jeta nga thėnia e ministrit maqedonas, se (pa thonjėza, por kishin kėtė kuptim) – shqiptarėt tė lirė mund tė shkojnė dhe tė luftojnė nė aradhat e UĒK – sė dhe nuk do tė keqtrajtohen, derisa nuk marrin gjė kundėr integritetit dhe sovranitetit tė Republikės sė Maqedonisė. – Dhe, nėse kjo bėhet realitet atėherė shqiptarėt do tė ndihen tė lirė nė kėtė Republikė, atėherė gur themel i parė i egzistimit tė saj janė kėto fjalė. Tė gjithė e dimė se me njė gurė nuk ngrihet kalaja, por shpresojmė qė ata (gurėt) do tė shtohen... Ata nuk mungojnė, pos qė janė tė pa kurorė si psh: UT – ja etj.

    Jo rrallė herė shkrimtarėt janė parashikues, po mos thėnė (plotėsishtė) paraprijės tė sė ardhmes. Pėr mbushjen e kėtij kapitulli me respekt do tė marrim njė shkrimtar qė na paraqet personazhin me emėr Driton, i cili operohet pėr “eksperiment” tė shikimit tė mundėsisė tė jetės sė trupit pa gjymtyrė, qė si rregull medicinal ishte negativja e vetė jetės. Por ky eksperiment me Dritonin, dėshmoi tė kundėrtėn ngase gjymtyrėt lėviznin edhe tė prera, kėshtu qė kjo lėvizje e qetė e vuri nė alivani edhe vetė eksperimentuesin, i cili pėr rehabilitim tė Dritonit detyrohet t’ia japė vajzėn e tij. Citojmė: “ Shikonte gjymtyrėt e shpėrndara nė tėrė relievin dhe s’mund tė besonte....

    - Eu Driton, Driton ... Besoj qė indi shpirtėror ėshtė i pa lėnduar dhe sė shpejti ... hoooop, lėvizni duar dhe ju kėmbė... Fshehtėsia e fenomenit lėvizte gjymtyrėt e prera.
    Ti Shqipe m’i sjell kėtu nė sallė, e urdhėroi Dritoni”.

    Ky shkrimtar tek tregimi i tij “Dashuria nė katin Pėrdhes” kėto gjėra i ka shkruar tri – katėr vite mė parė, dhe thėrret pėrmes artit (pavarėsisht nga ndarja e trojve shqiptare) lėvizjen e shqiptarisė si njė trup i vetėm drejt ēėshtjes sė saj tė pazgjidhur, kur shqiptaria s’shikonte gjė tjetėr pos greminės. “Ti shqipe m’i sjell kėtu nė sallė” dhe pakė mė vonė si me magji lėvizi e tėrė qenia shqiptare. Ai (shkrimtari) e sheh se liria ėshtė afėr, ngase kėrkohej, po sheh se ajo do tė vonohet pak madje s’do tė vijė pa luftė... Kėto gjėra ai i paraqet nė tė njėjtėn vepėr te tregimi “Letėrnjoftimi i pagjumėsisė”. Citojmė:

    “Do tė sjellim nė kėshtjellė motėr! Kostandini ėshtė nisur. Ndoshta vonohet pak se rrugės gjithsesi do tė ndeshet me gjakun e prishur...” Njė poet tjetėr thot se ata (shqiptarėt) ishin tė gatshėm tė ndeshen edhe me ēmimin e mohimit kolektiv kur thot:

    “do tė kėrkoj
    deri nė fund
    edhe nėse format e kėpurdhave
    bėhen realitet”

    Dhe, nėse kėto janė tė qėlluara edhe thėnia e urtė “moskovi, peshkatar ka qenė dhe peshkatar do tė mbesė” ėshtė qėlluar, por si Abdyl Frashėri i cili ia (qėlloi) nė Kongresin e Berlinit, kur tha: “ju ndat trojet shqiptare, por ne ua bėjmė me dije se qė sot do tė fillojmė tė punojmė kundėr vendimeve tuaja” dhe kėto “tė qėlluara” kanė ditur ta vlerėsojnė edhe vetėn po me fjalė tė urtė: “njė okė mend bota, katėrqind dėrhem Shkodra”, tė cilat tė qėlluara dėshmojnė se shqiptaria nuk ėshtė popull Hut (sipas mitulogjishutit ia ēon Zoti nga njė zog nė gojė, pėr ēdo ditė), pos shqipes.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  2. #12
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    NA E LENI PROBLEMIN NĖ DUART TONA


    11-12 shtator 1999 -“Flaka”


    Popull mė i kulturuar nė botė merren francezėt (jo rastėsisht Parisi, ndryshe njihet si Qyteti i Dritės). Popull mė punėtor nė botė merren gjermanėt. Mė endacakė, -romėt. Me kulinari mė tė shijshme, -janė turqit. Mė tė qėndrueshėm (nė kushte atmosferike dhe mungesa ushqimore) janė beduinėt e Afrikės. Mė tė shpejtė, -kinezėt! Pėr amoralitet, -serbėt ua kalojnė tė gjithėve (me “lepezėn” e tyre). Mė fetarė janė indianėt! Mė tė pafe janė ebrejėt! Mė spekulantė janė amerikanėt (shikuar si komb nė bazė tė kontinentit). Mė “rakixhinjė” janė rusėt. Mė tė pėrēarė kanė qenė italianėt, deri te Garibaldi! Ndėrsa, mė tė bashkuar janė shqiptarėt (tė gjitha kėto thuhen kushtimisht ngase ēdo grurė ka egjėr).
    Se jemi tė tillė po e dėshmojmė me shembuj qė do t’i marr pėr ilustrim. Dy popuj qė urryen njėri-tjetrin mė sė tepėrmi janė: francezėt dhe gjermanėt, luftuan kohė tė gjatė. Fitoret dhe humbjet i kishin reciproke derisa problemin e kufijve mes tyre, e zgjidhėn nė Kongresin e Rashtadit (1797-1799), madje Gjermania e humbi njė pjesė tė teritorit tė vet, pėr tė cilėn gjė, intelektualėt e kohės e quajtėn “pazarllėk i ulėt” (pėr shembull Hegeli etj).

    Meqė e kemi fjalėn tek bashkimi, tė gjitha luftėrat e gjermanėve me tė tjerėt, u kushtuan mė pak se sa “lufta e bashkimit” me vetveten! Rozhe Garodi nė librin e tij “Mendimi i Hegelit”, thotė: “...ngadhnjimi i bashkimit kombėtarė shpiente kah shkatrrimi i lirisė”. Por, kėtė nuk e pyeti fare Bizmarku dhe me shpatė bashkoi trojet gjermane.

    Ndėrsa francezėt pėr ndryshimin e sistemit, bėnė kėrdi mbi popullin e vet, citojmė Nikolla Nikollovin, i cili nė veprėn e tij “Komploti Botėror” thot: “...vetėm Nanta dha mė tepėr se tridhjetėmijė viktima... Tuloni i cili kishte tridhjetėmijė banorė, mbeti vetėm me shtatėmijė”. Gjithė ato viktima ranė pėr bashkim dhe ndėrrim tė sistemit apokaliptik, qė nuk ndėrprehej edhe kur mbreti ngriste dolli pėr popullin e vet, i cili edhe nė giotinė thoshte: “...dėshirojė qė gjaku im ta vulos lumturinė e popullit francezė”. I mjeri mbret, vėrtet ishte i kulturuar dhe pandehu se edhe tė tjerėt ishin tė tillė. Pranė pushtetit ra viktimė, ngase ekzekutimi i tij mė s’kishte tė bėnte me pushtetitn.

    Ndėrkaq, i famshmi Bizmark pas bashkimit tė kombit tė vet pranoi se nuk kishte as talent e aftėsi, por “rrethanat qė nėna ime ishte mikeshė e Seultit, njėri prej -“tė treqindėve”- qė mė ndihmuan”. Kurse, ai qė bashkoi kombin tonė ishte mė modest: “Lirinė nuk ua solla unė, ate e gjeta nė mesin tuaj”. Nė periudhėn e mė vonshme, kur nė malet e Shqipėrisė Enver Hoxha u pyet nga anglezėt se ku e kishte kryer akademinė ushtarake?

    “Ma dhanė kėto male”, u tha ai, (e jo tė “treqindėt”)!

    Edhe pse na kanė quajtur njerėz me bishta, popull i ndyrė, patriarkal, poligamik, tė pafe, tė egėr, tek ne nuk ka ndodhur kjo, edhe pse mjaftė jemi vrarė mes vete?!... Madje kjo nuk na ndodhi as nė kohėn e Ali Pashė Tepelenės e as nė kohėn e Enver Hoxhės.

    Sikur bota tė na linte vetė t’i zgjidhim problemet tona, garantoj (sė paku unė mendoj) se kjo qė ka ndodhur me gjermanėt e me francezėt nuk do tė ndodhė me ne. Ngase ēdo brez i ri i yni, bashkimin e ka RITRASH ndėrshekuj!... Kuvendi i Lezhės, Lidhja e Prizrenit, Mbledhja e Junikut... madje as s’do ta humbim lirinė e as s’do tė bashkohemi me shpatė, ngase NUK JEMI NDARĖ VETĖ!!! Zatėn edhe gjermanėt kur i ndau bota nuk u bashkuan me metodėn bizmarkiane.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  3. #13
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    MBI KĖ DO TĖ SHKUNDĖN PLAKAT


    (punimi ėshtė dėrguar nėpėr gazeta, nė vjeshtė tė vitit 2000 , por nuk u botua)



    Siduket janari dhe shkurti ishin muaj dėnimi pėr shqiptarėt nga vetė natyra. Nė janar vdiq Skenderbeu, Vėllezėrit Gėrvalla dhe Kadri Zeka. Madje edhe nė kohėrat e lashta u ngri plaka me gjithė kopen (por jo edhe e reja e plakės nga muaji erbain i cili enkas pėr kėtė punė i kishte kėrkuar dy ditė prej vėllaut tė vet seēkit. Kėto muaj (ngjallakeq) muarėn edhe tė haraēinasin me gjithė mitrovicasit edhe nė kėtė shekull tė ri. Kurse marsi gjithėherė ka qenė muaj i shpresės, muaj i luleborės, muaj qė sjell pranėverėn (pos nė disa raste tė posaēme).


    Vallė, ēka do tna sjellė marsi sivjet?!

    Padyshim se do tė vėrshojnė prrocka tė ndryshme tė cilat do tė kanalizohen cifunėve tė mullinjėve tė ndryshme (tė miqėve e tė armiqėve). Nė mullinjėt e shpresave tė vjetra e tė reja. Nė cifunėt e urrejtjes e tė humanizmit. Vallė, cilėve mullinjė do t’u sillen gurėt?

    Lumejtė janė natyror shumė kanale janė ēelur. Disa tė filluar qė mė parė, kanė mbetur projekte tė hapura. Marsit qė po vjenė nuk i dihet (mund tė shkundėn plakat) e ai tė vėrshojė fushave e tė prishė kanale e projekte, si psh. projektkanalin e Kiros qė pat thėnė se opozita nuk mund tė marrė pushtetin e Miloshoviqit edhe pse CIA kishte parashikuar trazira qytetare nė Serbi pėr shtator tė 1999. Ky (KG) e tha kėtė fjalė e “erbaini” erbain do tė mbetet dhe s’do tė kalojė kurr madje edhe mund tė kėrkojė ditė hua nga vėllau seēk.

    Vėrshimeve tė marsit nuk u dihet dhe mund tė vėrshojnė edhe marrėveshjen historike tė Arbėrit, nė tė cilėn marrėveshje tė “ratifikuar” u “zgjidh” ēdo problem i shqiptarėve nė RM).

    Muajit tė marsit nuk i dihet. Ai mund tė vėrshojė edhe dėshirėn e malazezėve pėr shkėputje nga Serbia e kėshtu edhe tė anamoravasėve nė pjesėt e veta. Disa kanale u betonuan nė shtratin e tyre natyror, qė mė herėt i kishte shfrytėzuar Serbia dhe normal ia kanė pakuar renten e fitimit asaj e cila, (Serbia) tash pėr tash ėshtė e interesuar qė mo t’i humbė vendet e tjera qė i kanė mbetur (nė shfrytėzim). Mbrojtja mė e mirė e disa karatofilėve ėshtė sulmi dhe ajo (Serbia) do tė sulmojė. Por jo vendėt qė kanė shpreh dėshirė pėr shkėputje por vendet e humbura, qė “meēlizi” mos tė mund tė largohet nga kanalet e betonuara qė mė parė (pėr mos betonimin e kanaleve tė reja.) Ky shfrytėzues i madh (mė i madhi nė Ballkan) si duket bukur e shef vėrrshimin e marsit dhe pėr mos me e lanė tė hapur ēėshtjen e kanalit tė detit (Malit tė Zi) nė “meēliz”, ajo do tė lėshojė rrebeshe edhe nė mitrovicas e edhe nė haraēinas. Kurse pėr Anamoravė do tė jetė e matur. Por ēmimi qė i djeg mė sė shumti ėshtė deti dhe mundėsisht ēdo sy tė meēlizėve ta largojė nga ai vend. Kjo ėshtė dėshira mė e madhe e saj, por nė mars kanė edhe tė tjerėt shumė dėshira, tė cilėt si tė shpėrndara do tė krijojnė tėrėsitė e tyre (tė njerėzve me mjete nė duarė) qė do t’i ndihmojnė vėrrshimit tė marsit dhe uji do tė rrjedh kanaleve natyrore dhe artificiale. Energjia e akumuluar e individit do tė shpėrthej duke hudhur borėn kanaleve ku pas pak do tė shėndrrohet nė njė energji qė dė tė vėrrshojė pamasė, madje do tė sjellė edhe gurė mulliri. Zot nė ē’mulli do tė shkojė ky ujė pranėvere apo prap “erbaini” do tė kėrkojė dy ditė nga vėllau seēk (edhe pse gati edhe ky kalojė).

    Edhe kėtė mars, lulebora sdo tė durojė mė. Mbi borė do tė nxjerrė gonxhėn e saj dhe do tė pėrqeshė borėn edhe me ēmimin e vyshkjes sė saj.

    Por sidoqoftė prej stuhive tė kėti lloji shqiptarėt mė i kanė mbrojtur mė vlerat e veta kombėtare dhe njerėzore dhe do t’i mbrojnė prap.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  4. #14
    i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i! Maska e biligoa
    Anėtarėsuar
    16-08-2007
    Postime
    3,216
    KUMTESĖ


    Fjalim i mbajtur nė panairin EKSPO 2003 nė tė cilin prezentoj BDI-nė nė tribunėn e organizuar nga shoqata joqeveritare e komunave ku ishin thirrur pėrfaqėsues si nga partitė e pozitės ashtu edhe nga opozita

    Sė pari ju pėrshendes tė gjithė tė pranishmit, e sidomos juve organizatorė tė kėtij panairi, EKSPO 2003.

    Ju pėrgėzoj pėr qėllimin e mirė dhe tė shumėvlefshėm, qė pėrmbanė ky organizim , pėr tė mirėn e shoqėrisė nė pėrgjithėsi, si dhe tė individit nė kėtė shoqėri.
    Marrveshja kornizė – mes implementimit dhe devijimit.

    Ishte njė trazirė hegjemoniste e llojit fashist qė u ngjall nė ish Jugosllavinė e pas Titos, nga necinalshovenistėt serb, tė udhėhequr nga ultranacionalisti Milloshoviē, e qė si kundėrpėrgjigje, disa nga frika, e disa me frymėzime tė llojit tė tij, qė sipas tyre panė mundėsin e realizimit tė ėndėrrave, morėn nė kėmbė tė tėrė Ballkanin dhe tė gjithė botėn. Nė asnjė moment nuk e linin mundėsin e marėveshjes, veprimit politik, por qėllimi joreal u vlente mbi tragjedinė kolektive. Ishte ky trishtim shumė i gjatė dhe lodhshėm, qė pėrjetoi populli i Ballkanit, e qė ende frikshėm dyshojnė nė mundėsinė e bashkėjetesės, bashkėveprimit institucional, krijimit tė interesit multietnik tė shoqėrisė, shoqėri ku nocioni nacional nėnkupton popullin e jo etnitetin, pėrvojė e dėshmuar nė vendlindjen e Demokracisė Bashkohore, qė tash bindshėm ndiqet nga gjithė Evropa, percepcion ideal pėr zhvillim tė gjithanshėm, por edhe i paalternativė.

    Gjatė gjthė asaj kohe, Maqedonia me ankth ndiqte rrjedhėn w ngjarjeve, por pa marrė ndonjė pėrvojė nga ajo qė ndodhte (tė gjitha mbaronin me marrėveshje, dhe tė gjitha ato marrėveshje kanė tė njejtin karakter, bashkėjetesėn e domosdoshme). Pėrveē kėsaj ishin shumė herė tė sygjeruara nga komunititi ndėrkombėtar, qė tė ndryshojnė konceptin njėnacional tė udhėheqėjes sė shtetit. Mungonte vlerėsimi politik real, si dhe vullneti pėr reformim tė mentalitetit etnocentrik, e qė si pasojė ishin ngjarjet e vitit 2001. Epilogu i gjithė asaj ėshtė Marrėveshja Kornizė e Ohrit, pėr ndryshimin e Kushtetutės.

    Faza e parė e implementimit tė MK ėshtė kryer me ndryshimin e Kushtetutės. Kjo krijoi platformė tė fortė pėr veprimin e mėtutjeshmėm, pėr ndryshimim e ligjeve qė rrjdhin si akt i ndryshimeve kushtetutare, e qė ato pastaj tė mundėsojnė realizimin praktik dhe final tė qėllimit tė MKO.

    Duke u bazuar nė parashikimet, sa i pėrket dinamikės sė implementimit tė marrėveshjes duket se pak ngec. Por marrė parasyshė ndrrimin e garniturės qeveritare qė pasoi pas zgjedhjeve parlamentare tė vitit 2002, tė ngarkesės sė qeverisė me problemet e ekonomisė, tė reformave politiko-ekonomike qė kanė mbetur shumė prapa, si dhe duke krahasuar me marrėveshje tjera tė Ballkanit, duket se ėshtė mė intenzitet mė tė kėnaqėshėm.

    Pėr nivelin e kualitetit tė implementimit tė marrėveshjes, mendoj se ėshtė e vėshtirė tė jepet njė vlerėsim i qėndrueshėm, ngase njėsimi i saj ėshtė mė shumė subjektiv, edhe pse nė fakt, ėshtė pėrjetim praktik i disponimit qytetarė pėr jetė tė qetė, pa preokupime politike nacionale.

    Paragjykimet e tė dėshtuarit tė marrėveshjes janė pa asnjė bazė logjike, nga vet fakti se ndryshimet kushtetutare janė realizuar, ajo ėshtė realitit faktik, qė kthim mbrapa apo kahje tjetėr nuk ka mė.

    Sa i pėrket mundėsisė sė devijimit tė mundshėm, ėshtl karta e vetme qė u ka mbetur promovuesve tė situatės pa shteg, edhe atė nga tė dyja anėt, me parakallėim diametralishtė tė kundėrt. Ėshtė shumė e vėrtet, qė edhe bėhet obstrukcion maksimal, qė sa do tpak tė krijohet njė pasqyrė e tillė, harrohet se ėshtė edhe nė dėm tė tyre, sepse konditat e para tė MK janė se, realizimi i MO cilėsohet si do,osdo pėr pranimin e Maqedonisė nė asociacionet ndėrkombėtare, dhe se Maqedonia njihet vetėm si njė tėrėsi teritoriale dhe sovrane pa mundėsinė e ndarjes, edhe atė si shtet i demokracisė multietnike.

    Kohėn e fundit, jemi dėshmitarė tė qėndrimeve decide, shumė tė qarta, e tė prera, se sė pari MO nė tėrėsi, e mandej nė UE. Tė gjitha ndihmat finaciare, kreditė etj, kushtėzohen me realizimin e MO. Nuk mungohet asnjė lloj ndihme logjistike, juridike, organizative, ndihmė tė pėrvojės profesionale, aftėsimin e kuadrove, ndihmėn pėr nxitje tė organizimeve tė pėrbashkta muktetnike, nga shoqatat e ndryshme, si qeveritare ashtu edhe joqeveritare, realizime tė projekteve infrastrukturale, edukative e shumė tė tjera. Me ēka shihet qartė se komunititi ndėrkombėtarė ėshtė i padyshimtė pėr kėtė ēėshtje, atėherė shytja jonė e gjithanshme , ėshtė ēelėsi i dinamikės sė intenziteit tė implementimit tė MO.

    Do t’i kisha ftuar ata qė promovojnė variantin e ndarjes, nga tė dyja anėt, qė kanė njė vit afat qė tė konceptojnė mėnyrėn e ndarjes, dhe vet ndarjėn , mes vete. Le ta parashtrojnė atė pėr opinion (si marrveshje natyrisht), ne nuk do ta pengojmė. Poqėse ia arrijnė ta bindin popullatėn le tė urdhėrojnė. Po nė qoftėse s’bėjnė gjė, vlenė se kėtė e bėjnė pėr tė ardhė nė pushtet, e asgjė tjetėr. Po t’i parashtroja njė pyetje shumė konkrete, se sinqerisht mendoni se do taė gjeni njė pėrkrahje, qoftė nga popullata, qoftė nga ndėrkomėtarėt, dhe se dėshtimin eventual do tė lidhinin me fundin e karierės sė tyre politike, apo tė paktėn pranimin e mospjekurisė sė tyre politike, apo vizioneve tė gabueshme.

    Asnjėri nga shtetet fqinjė nuk kanė disponim qė tė pranojnė ose tė pėrmbajnė njė aventurė tė tillė, pėr tė cilėn gjė ishin disa herė decid nė qėndrim, dhe plotėsishtė e mbėshtesin realizimin e MO, si zgjidhje optimale e tė vetme, pėr stabilizimin dhe prosperimin e mirėqenies nė Maqedoni.

    Ftoj opozitėn, dhe jo vetėm ata, por edhe tė gjitha asociacionet e ndryshme, qė aktivishtė tė kyēėn pėr tė gjitha pikat nė veēanti, qė tė tejkalohen sa mė me konstruktivitet, e jo paraprakisht tė gjykohen nė dėshtim, duke u pėėėėėrshkruar kualifikime tė ndryshme, pėr kantonizim, rajonizim, fedetalizim, ekspanzion demografik etj.

    Ne qė jemi nė pushtet, e qė mbajmė edhe pėrgjegjėsinė mė tė madhe, por edhe meritėn e implemintimit tė MO, duhet tė zhvillojmė aktivitet mė tė gjallė, pėr krijimin e besimit tė ndėrsjellė. Tė shprhim qartė besimin tonė, nė tė ardhmen e mirė tė Maqedonisė sė pas implemintimit tė MO. Pėr kėtė mund tė mdihmijė edhe, ēdo personalitet eninent me ndikim nė krijimin e opinionit tė pėrgjithshėm. Se ;arrėveshjen Kornizė e kuptojmė jo si humbje apo fitim tė njėrės apo tjetrės palė, por si fitore tė Maqedonisė nė familjen e Evropės sė qytetėruar.

    Ju falemindrit
    Nese eshte e bere me dashuri, asgje nuk eshte mekat.

  5. #15
    i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i! Maska e biligoa
    Anėtarėsuar
    16-08-2007
    Postime
    3,216
    KUMTESĖ - Forumi Ballkanik-Iniciativa pėr paqė dhe evro-intergrim

    STABILITETI NĖ REPUBLIKĖN E MAQEDONISĖ DHE MARRĖDHĖNIET ILATERALE MES RM DHE REPUBLIKĖS SĖ BULLGARISĖ


    (Tė nderuar tė pranishėm)


    Duke u nisur nga natyraliteti, qė nga koha e krijimit tė shoqėrive, lirisht mund tė themi se shumica e shteteve tė botės posedojnė shoqėri multietnike. Prandaj, nė njė kontinuitet permanent kohor kanė qenė temė diskutimi marrėdhėniet ndėretnike... Kėto marrėdhėnie varėsisht nga periudha kohore, nga regjioni dhe vendi konkret kanė qenė tė rregulluara nė mėnyra shumė tė ndryshme. Harmonizimi i tyre ka qenė rezultat i jetėgjatėsisė sė shteteve dhe e kundėrta; disharmonizimi i tyre ka qenė gjenerator i prodhimit tė krizave dhe situatave konfliktuoze.

    Ndėr regjionet e ndryshme tė botės, ėshtė edhe regjioni i Ballkanit, ku Maqedonia si pjesė e kėtij rajoni, nė mėnyrė tė theksuar dallon si subjekt i mėvetėsishėm pas Lufės sė Dytė Botėrore dhe nė atė kohė u definua si Republikė e nacionaliteteve qė jetojnė nė te. Mirėpo, gjithmonė nė mbėshtetje tė Serbisė, maqedonasit i morėn tė gjitha kompetencat duke i anashkaluar tė gjithė tė tjerėt, e nė veēanti shqiptarėt, tė cilėt kontribuan jashtėzakonisht pėr krijimin e kėsaj njėsie tė Federatės sė atėhershme Jugosllave. Por, edhe pas vitit 1991 kur Maqedonia e shpalli pavarėsinė nga Jugosllavia, marrėdhėniet ndėretnike (edhe pse ishte rast i volitshėm), nuk u rregulluan nė pajtim me realitetin qė ekzistonte... Nga kjo neglizhencė dhe pabarazi, natyrisht se shprehet pakėnaqėsi e vazhdueshme e shqiptarėve, gjė qė rezulton me konfliktin e armatosur nė vitin 2001... Me ndėrhyrjen e faktorit nderkombėtar dhe me vullnetin e tė dy etniteteve pėr ta demokratizuar shoqėrinė tonė, u nėnshkrua Marrėveshja nė Ohėr (MO), me tė cilėn iu dha fund konfliktit dhe u vendos njė bazament i fortė mbi tė cilėn Maqedonia do tė ndėrtohet si shtet modern evropian.

    Nė shtator tė vitit 2002 u mbajtėn zgjedhjet parlamentare, tė cilat sollėn qeveri tė re nė RM, e cila mori obligim realizimin e Marrėveshjes sė Ohrit, dhe reformat rrėnjėsore ekonomike, me ēka edhe situata e sigurisė nė Maqedoni mori njė kahje drejtė njė stabilizimi mjaft tė mirė. Tani pas njė viti qeverisjeje tė kėsaj qeverie edhe pėrkundėr disa rasteve ekcesive, tė cilat edhe mund tė kuptohen, sepse janė pasoja tė pas konfliktit, lirisht mund tė themi se Maqedonia ēdo ditė e mėtutje shkon drejtė njė stabiliteti tė qėndrueshėm.

    Faza e parė e implementitmit tė Marrėveshjes Kornizė ėshtė kryer me ndryshimin e Kushtetutės. Kjo krijoi platformė tė fortė pėr veprimin e mėtutjeshėm, pėr ndryshimin e ligjeve qė rrjedhin si pasojė e ndryshimeve kushtetutare, kėshtu qė ato pastaj tė mundėsojnė realizimin praktik dhe final tė qėllimit tė MK tė Ohrit.

    Duke u bazuar nė dinamikėn e implementimit tė MO duket se pak ngecė, por kur t’i marrim parasysh ngarkesat e qeverisė me problemet e reformave politiko-ekonomike qė kanė mbetur shumė prapa si dhe duke i krahasuar me tempon e marrėveshjeve tė tjera tė Ballkanit, duket se ėshtė nė intenzitet mė tė kėnaqėshėm.

    Pėr nivelin e kualitetit tė implementimit tė marrėveshjes, mendoj se ėshtė e vėshtirė tė jepet njė vlerėsim i qėndrueshėm, ngase njehėsimi i saj ėshtė shumė mė shumė subjektiv, edhe pse nė fakt, ėshtė pėrjetim praktik i disponimit qytetar pėr jetė tė qetė, pa preokupime politike nacionale.

    Paragjykimet e dėshtimit tė marrė-veshjes janė pa asnjė bazė logjike, nga vet fakti se ndryshimet kushtetutare janė realizuar, ajo ėshtė realitet faktik, qė kthim prapa apo kahje tjetėr nuk ka mė.

    Sa i pėrket mundėsisė sė devijimit tė mundshėm, ėshtė karta e vetme qė u ka mbetur promovuesve tė situatės pa shteg, sepse konditat e para tė Marrėveshjes Kornizė janė: se, realizimi i MO cilėsohet si domosdoshmėri pėr pranimin e Maqedonisė nė asociacionet ndėrkombė¬tare, dhe se Maqedonia njihet si njė tėrėsi territoriale dhe sovrane pa mundėsinė e ndarjes, edhe ate si shtet i demokracisė multietnike.

    Kohėn e fundit, jemi dėshmitarė tė qėndrimeve decide shumė tė qarta, e tė prera: sė pari realizimi i MO nė tėrėsi, e mandej pjesė e Unionit Evropian. Tė gjitha ndihmat financiare, kreditė, etj. kushtėzohen me realizimin e MO-sė. Nuk dedikohet asnjė lloj ndihme logjistike, juridike, organizative, ndihmė tė pėrvojės profesionale, aftėsimin e kuadrove, ndihmėn pėr nxitje tė organizimeve tė pėrbashkėta multietnike, nga shoqatat e ndryshme si qeveritare ashtu edhe joqeve¬ritare, realizimet e projekteve infrastruktu¬rore, edukative, e shumė tė tjera. Me ēka shihet qartė se komuniteti ndėrkombėtar ėshtė i padyshimtė pėr kėtė ēėshtje, atėherė shtytja jonė e gjithanshme ėshtė ēelėsi i dinamikės sė intenzitetit tė implementimit tė MO.

    Kontribut tė jashtėzakonshėm pėr sigurinė nė vend, jep edhe bashkėsia ndėrkombėtare... Me prezencėn e deritanishme ushtarake, siē ishin misionet e ndryshme: “Korrja e Domosdoshme”, “Dhelpėra e kuqėrremtė”, “Harmonia aleate”, si dhe “Konkordia” e prej tash prania e policėve ndėrkombėtarė, misioni “Proksima” si dhe pėrmes organizmave tė tjerė, si psh: OSBE, pėrfaqėsuesit e Monitoringut Evropian, pėrfaqėsuesit e NATO-s etj. Njė kontribut tė madh nė stabilitetin e vendit dhanė edhe shoqatat joqeveritare, tė cilat me programet e tyre ndihmuan nė rindėrtimin e zonave tė shkatėrruara nga konflikti i vitit 2001. Gjithashtu edhe realizime tė shumė projekteve me karakter edukativ mbi krijimin e shoqėrive demokratike dhe multietnike. Gjithsesi, se nė pjesėn e vet mjaftė tė rėndėsishme qė Maqedonia tė ketė njė stabilitet tė sotėm kontribuan edhe shtetet fqinje, ndėr to edhe Bullgaria, e cila edhe pse nė fillim tė konfliktit pati njė qėndrim paksa tė njėanėshėm, ēka edhe ishte e logjikshme vetėm pėr mbėshtetjen e institucioneve shtetėrore, por shumė shpejtė pasi qė vėrejti qasjen joreale tė zgjidhjes sė problemit nga ana e pushtetit, me deklaratė zyrtare, u deklarua publikisht pėr dialog nė mes tė palėve nė konflikt dhe shtroi nevojėn e njė marrėveshjeje pėr tė cilėn tė dy palėt do tė pajtohen. Prandaj, nga e gjithė kjo qė u tha mė lartė konstatoj se Maqedonia ka njė stabilitet tė mirė dhe tė qėndrueshėm, pėr tė cilin stabilitet siē thash edhe mė lartė duhet tė punojmė tė gjithė, nė tė gjitha sferat, po ashtu edhe me fqinjėt e pse jo edhe mė gjėrė, me qėllime tė pėrbashkėta rajonale drejtė integrimeve evroatlantike.

    Tė nderuar tė pranishėm,

    Pėr tė qenė e kuptueshme vlera madhore e MO, domosdo duhet tė kthehemi pak nė tė kaluarėn, ku realisht gjatė gjithė asaj periudhe gjejmė gjurmė tė iniciativave tė pėrbashkėta ndėrmjet popujve tė ballkanit pėr ta ndėrtuar njė urė bashkėpunimi mbi raportet e njohjes dhe respektimit tė ndėrsjellė tė vlerave kombėtare e kulturore. Nė kėtė kontekst, nuk mund tė mos i pėrmend disa klerikė tė Voskopojės (qytet nė Shqipėri), tė cilėt nė shekullin XVII filluan pėrpilimin e fjalorėve katėr-gjuhėsor: shqip, bullga-risht, greqisht, vllahisht. Njė model i tillė multigjuhėsor u pėrdorė edhe nė Kryengritjen e Ilindenit, duke marrė pjesė nė udhėheqjen e komandimit tė barabartė, tė gjithė ata popuj qė jetonin nė kėtė vend, me ēka mund tė pėrfundojmė se kanė pasur dėshirė tė sinqertė pėr bashkėpunim tė ndėrsjellė dhe rajonal.

    Edhe pse kemi raste tė tilla shumė, nuk do tė ndalem nė kėtė temė, pasiqė ėshtė nė interes tė gjithanshėm t’i shikojmė marrėdhėniet e sotme. Prandaj, aktualisht marrėdhėniet mes RM dhe RB i karakterizon njė kontinuitet nė dialogun politik, shoqėror dhe njė bashkėpunim nė shumė fusha me interes tė pėrbashkėt. Ekzistojnė qėndrime tė pėrafėrta pėr rrjedhat ndėrkombėtare, ēka kontribon qė tė dy shtetet tė kenė njė bashkėpunim konstruktiv politik, rajonal dhe multilateral.

    Njė bashkėpunim shumė mė intenziv, kemi qė nga fillimi i vitit 1999, ku erdhi edhe deri te zgjidhja pragmatike e “problemit gjuhėsor” me njė mirėkuptim tė dyanshėm. Kėto marrėdhėnie do tė intensifikohen edhe me vizita tė dyanshme, si psh: vizita zyrtare e ish kryeministrit Georgievski nė RB nė shkurt tė vitit 1999, ku u nėnshkruan shumė marrėveshje bilaterale. Pastaj kemi vizitat e kryetarit tė RB, Petar Stojanov, nė maj tė vitit 2000. Nė qershor 2001 vizita zyrtare e kryetarit tė RM, z. Trajkovski nė RB, ku kishte takime me nivelin mė tė lartė shtetėror. Pastaj pason vizita e kryetarit tė sapozgjedhur Pervanov, i cili pėrveē me kryetarin Trajkovski bisedoi edhe me kryetarin e parlamentit, si me udhėheqėsit e partive politike, PDSH dhe PPD, me ēka e dėshmon qasjen e drejtė tė realitetit mbi qeverisjen multietnike. Gjatė kėsaj vizite u nėnshkruan dy marrėveshje pėr bashkėpunim nė lėminė e Ministrisė sė Punėve tė Brendshme. Nė Mars 2001, Maqedoninė e vizitoi kryeministri Kostov, pėr bashkėpunim konkret ushtarak.

    Mirėpo, pas njė periudhe tė shkurtėr kohore, nė kėtė kontekst, Qeveria Bullgare bėn thirrje pėr dialog, qė do ta demokratizojė RM-nė dhe do tė bėjė integrimin e plotė tė shqiptarėve nė tė gjitha nivelet e sistemit politik. Kjo vėrtetohet edhe me deklaratėn e Kėshillit Nacional, mė 10 Maj 2001. Qeveria e RB-s e pėrshėndeti nėnshkrimin e M. sė Ohrit si dhe ndryshimet nė Kushtetutė, dhe shprehu gatishmėri qė sė bashku me faktorėt tjerė ndėrkombėtar tė organizohet njė konferencė donatore pėr ndihmė ekonomike RM-sė. Nė vazhdimėsi tė kėtyre marrėdhėnieve do tė jetė nė vizitė pune ministresha Ilinka Mitreva, ku edhe kėsaj here RB shprehu gatishmėri pėr bashkėpunim edhe mė tė frytshėm. Nė takimin e ministrave Ēashule dhe Pasi, u nėnshkrua letėr e pėrbashkėt pėr ndihmė finaciare pėr ndėrtimin e hekurudhės Shkup-Sofje, si dhe njė pjesė tė projekteve tė Koridorit tetė, e cila iu dėrgua deri te pėrfaqėsuesit mė tė lartė tė Komisionit Evropian, Bankės Botėrore, Paktit tė Stabilitetit, NATO-s dhe SHBA. Sa i pėrket bashkėpunimit parlamentar edhe kėtu kemi njė dinamikė majftė tė rritur tė bashkėpunimit, me takime shkėmbim tė rregullt pėrvojash. Nė vazhdėn e kėtyre takimeve ėshtė ajo e kryetarit tė parlamentit Sokolov, tė RB, nė shtator tė vitit 2000 me njė delegacion tė zgjeruar, ku pati takime tė ndryshme nė sferėn parlamentare, si dhe dakordimi i pėrbashkėt pėr: pėrshtatjen e legjislaturave tė dy vendeve sipas standardeve tė Evropės, lufta kundėr korrupsionit dhe kriminalitetit tė organizuar dhe trgėtisė me njerėz. Me kėtė rast, kryetari parlamentit Sokolov morri pjesė nė Konferencėn e kryetarėve tė parlamenteve nga Evropa Juglindore e cila u mbajtė me 21 dhe 22 mars 2001 nė Shkup. Gjatė vitit 2002 kemi edhe kontakte mes komisioneve pėr politikė tė jashtėme tė dy parlamenteve. Nė veēanti janė marrėdhėniet mes dy vendeve nė bashkėpunimin nė lėmin e mbrojtjes, me mbajtjen e kontakteve kontinuale dhe bashkėpunimi mes dy ministrive tė mbrojtjes dhe strukturave tė tjera ushtarake. Nė kėtė rast mund tė cekim takimet e ministrave Noev dhe Buēkovski, sidhe vizitėn zyrtare tė ministrit Popovski, i cili pati takime me nivelin mė tė lartė shtetėror tė RB, ku edhe me ministrin e mbrojtjes Svinarov ėshtė biseduar pėr situatėn politike nė RM dhe RB, pėr rritjen e bashkėpunimit bilateral, rritjen e bashkėpunimit me qėllim tė forcimit tė sigurisė rajonale si dhe pėr inkuadrimin e dy vendeve nė strukturat evroatlantike. Nė kėtė takim u nėnshkrua edhe Protokoli pėr bashkėpunimin ushtarak pėr vitin 2002. Eksyiston njė bashkėpunim i sukseshėm mes dy ministrive pėr punė tė brendshme, veēanarisht nė planin e luftės kundėr kriminalitetit tė organizuar dhe tregėtisė sė palejuar me armė dhe drogė. Ministresha Dimovska, nė maj, pati vizitė zyrtare nė RB. Nė kėto takime u paralajmėruan aksione tė pėrbashkėta nė tė dy territoret, sidhe modernizimin e kontrollit doganor me teknologji elektronike, etj.

    Pėr qėllime tė pėrbashkėta drejtė lidhjes nė mes dy vendeve, si (rrugor, hekurudhor, energjetik, etj) bashkėpunimi nė sferėn e transportit dhe lidhjeve paraqitėt e njė rėndėsie tė veēantė. Ministri i transportit dhe lidhjeve i RM-s ishte nė vizitė nė RB, nė tė cilin rast u nėnshkrua dokument i pėrbashkėt pėr realizimin e projektit pėr ndėrtimin e linjės hekurudhore Shkup-Sofje sipas projektit tė stabilitetit. Gjithashtu ėshtė paralajmėruar hapja e vendkalimeve tė reja kufitare.

    Vitėve tė reja kemi edhe nė bashkėpunim mjaftė tė frytshėm mes ministrive pėr bujqėsi, pylltari dhe ekonomi tė ujrave, veēanarishtė nė bashkėpunimin e informacionėve dhe pėrvojave rreth pėrhapjes sė smundjeve ngjitėse te kafshėt nė rrethinėn tonė, sidhe marrjen e masave preventive nė kėtė drejtim, si dhe nėnshkrimin e marrėveshjes pėr bashkėpunim nė leminė e bujqėsisė.

    Nė lėminė e shendetėsisė kemi po ashtu njė bashkėpunim shumė konkret, ku pas nėnshkrimit tė marrėveshjes qeveritare pėr bashkėpunim nė kėtė lėmi, nė maj tė kėti viti nė Shkup dhe nė qėrshor po tė kėti viti nė Sofje u nėnshkrua edhe marrėveshja pėr pranimin e ndėrsjellė tė dokumentacionit arsimore dhe nivelet shkencore. Kėshtu kemi edhe trendet pozitive nė bashkėpunimin kulturor nė forma dhe pėrmbajtje tė ndryshme, kėtė bashkėpunim e karakterizojnė takimet ministrore.

    Bashkėpunim kanė edhe ministrit e Ruajtjes sė Ambientit jetėsor,ku edhe kemi nėnshkrimin e marrėveshjes pėr bashkėpunim nė kėtė lėmi.

    Resorėt e ministrive pėr punė dhe politikė sociale tė dy vendeve pos bashkėpunimit tė pėrbashkėt, nė takimin ministror u nėnshkrua edhe marrėveshja pėr sigurimet sociale mes RM-s dhe RB-s. Gjithashtu ėshtė njė bashkėpunim i frytshėm edhe nė sferėn “tė rinjtė dhe sporti”, mes agjencionit pėr tė rinjė dhe sport tė vendit me atė bullgar. Nuk mungon bashkėpunimi edhe nė planin informativ, i cili nė mėnyrė tė rregullt bėnė pėrcjelljen e vizitave tė zyrtarėve tė lartė. RTM (radiotelevizioni i Maqedo-nisė) ka nėnshkruar marrėveshje me RTB (radiotelevizioni i Bullgarisė) pėr bashkė¬punim tė ndėrsjellė. Republika e Bullgarisė ka njė korrespodencė tė rregullt me Maqedoninė. Bashkėpunimi ekonomik mes dy shteteve, shikuar nė njė periudhė mė tė gjatė kohore kishte oscilime tė ndryshme, mė sė shumti nė varshmėri nga ndryshimet ekonomiko-politike nė regjion. Nė vitet e fundit kemi njė rritje mė dinamike nė zhvillimin ekonomik mes dy vendeve, megjithėse nuk ėshtė nė nivel tė duhur bashkėpunimi politik. Disa herė ka patur takime tė ministrave tė tregėtisė gjatė forumeve dhe takimet mes ekonom¬mistėve nga tė dy shtetet. Si rezultat i kėtyre angazhimeve u nėnshkrua marrė¬veshja pėr tregėti tė lirė (tetor 1999).

    Nė bashkėpunimin turistik nė vitet e fundit ėshtė shėnuar njė rritje mjaft e mirė. Trendi pozitiv nė bashkėpunimin bilateral nė mes RM dhe RB reflektohet edhe nė planin multilateral nė kornizat e Kombeve tė Bashkuara, Kėshillit tė Evropės dhe OSBE-s, etj. Tė dy shtetet kanė qėllime strategjike identike pėr anėtarėsim tė plotė nė integrimet evropianne sidhe evroatlantike.

    RM-s dhe RB-s janė pjesėmarrėse pothuajse nė tė gjitha iniciativat rajonale, pėr veē nė ate tė bashkėpunimit ekonomik tė Detit tė Zi, ku pas kėrkesės Maqedonia pret njė pėrkrahje konkrete nga Bullgaria.

    Bashkėpunimi kontinual dhe i suksesshėm nė kornizat e Paktit tė Stabilitetit, veēanarisht nė tavolinėn e dytė punuese, tė dy shtetet kanė dorėzuar projekte tė pėrbashkėta, i cili realizim do t’i krijoj kushtet e njė zhvillimi nė regjion (ndėrtimi i hekurudhės Shkup-Sofje, ndėrtimi i largpėrēuesit 400kw Shtip-Bllagojevgrad dhe Dubrovo-Shtip, ndėrtimi i naftėsjellėsit AMBO, ndėrtimi i gassjellėsit Ihtiman-Kumanov).

    Tė dy shtetet, posaēėrisht bashkėpunojnė aktivisht nė Procesin e Bashkėpunimit tė Evropės Juglindore.

    Ėshtė e rėndėsishme tė ceket edhe ajo se RM-s dhe RB-s bashkėpunojnė me Greqinė dhe Shqipėrinė pėr definimin dhe prezentimin e projekteve tė pėrbashkėta.

    Nė emėr tė bashkėpunimit tė domosdoshėm pėr njė integrim mė tė shpejtė nė familjen e madhe evropiane, e pėrmbylli kėtė fjalim duke iu bėrė ftesė pėr njė bashkėpunim mė tė gjėrė nė tė gjitha sferat..

    Ju faleminderit
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Albo : 23-01-2008 mė 16:49
    Nese eshte e bere me dashuri, asgje nuk eshte mekat.

  6. #16
    i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i!i! Maska e biligoa
    Anėtarėsuar
    16-08-2007
    Postime
    3,216
    EUROPEAN SECURITY:

    BALKAN PAPER

    Intervistė me Nazmi Beqirin,deputet


    1. Identifikoni cilat janė shkaqet e pasigurisė nė vend?


    Tek qytetarėt e RM-sė , e nė veēanti te pjesa shqiptare , shkaqet e pasigurisė duhet trajtuar nė grupe tė veēanta duke ndjekur natyrėn e tyre. Pa i emėrtuar ata nė bazė tė ndonjė qėndrimi studimor (ngaqė duhet vetėm t’i identifikojmė ata), do t’i ndaj nė grupe:
    Tė mirėqenies: standardi i ulėt jetėsor(ekonomia e dobėt, papunėsia, mbyllja e vendeve tė punės, moskrijimi i kushteve reale pėr investime tė jashtme ), krijimi i shtresave shoqėrore nė mėnyrė jo tė natyrshme etj.

    Politike: mosinkorporimi i MO (Marrėveshja e Ohrit) nė ligjet qė kanė kaluar, krijimi i mospajtimeve nė ligjet qė po vijnė (tė MO), mosrealizimi i negociatave (mos emėrimi i kuadrit nė njėsi rajonale dhe drejtori publike, plotėsimi i disa vendeve pa pėlqimin tonė (BDI), pėrfaqėsimi jo adekuat i shqiptarėve nė administratė gjė qė ėshtė edhe obligim kushtetutarė, as njė veprim pozitiv nė drejtim tė integrimit dhe risocializimit tė pjesėtarėve qė morėn pjesė nė konflikt, moskthimi i tė zhvendosurve nga shtėpitė e tyre gjatė konfliktit, mosndėrtimi i pjesės sė paraparė (shtėpi qė ende u qėndrojnė shenjat e IMG-sė si objekte qė u morėn pėr t’u ndėrtuar apo renovuar).

    Shprehja e veprimeve tė shėmtuara apo destruktive, si dhe pėr fund moslargimi i “papėrshtatshmėrisė” nė zgjedhjen e kuadrove (element: papėrgje¬gjė¬sia e pushtetarėve, korrupsioni, koftra¬banda, krimi i organizuar, si dhe pėr fund moslargimi i “papėrshtatshmėrisė” nė zgjedhjen e kuadrove (element i monizmit).

    Arsyeshmėrike: shumė vėshtirė ndryshon sjellja e tė punėsuarėve nė MPB dhe administratė (mosndryshimi i mentalitetit)

    2. A ekziston vakum nė veprimtarinė qė mund tė pėrmirėsojnė sigurinė?

    -Po, mosveprimi drejtė veprimeve tė marra tė qeverisė pėr ndarjen e pushtetit, ndarjen e pėrgjegjėsisė nė detyra, nė rolin vendosės dhe mosangazhimi nė pikėn e integrimit dhe risocializimit si dhe rehabilitimit tė njerėzve qė kanė marrė pjesė nė luftėn e 2001- shit e nė veēanti tė ushtarėve tė UĒK-sė.



    3.A ėshtė konflikti ndėrkombėtar edhe shkak i pasigurisė?

    -Kjo do tė kishte qenė evidente po tė ishim nė fazėn e paraluftės,ose njė dozė shumė e vogėl. Kėtu mė shumė pėrdoret si mjet pėr t’i zgjat jetėn tė kaluarės (mosndryshimeve). Ndryshe do tė ishte nėse konflikti do tė ishte nė Ballkan.

    4. A kanė shqiptarėt e Maqedonisė arsye tė ndihen tė pasigurt qė dallojnė nga arsyet nė komunitetin maqedonas, cilat janė ato?

    Po, gjuhėn, pėrfaqėsimin e drejtė nė tė gjitha dikasteret nė shtet, lirinė e vendosjes nė digasterin qė udhėheq, autonominė e vendit tė punės edhe tek administratori,

    5. Cilėt janė faktorėt jo-shtetėror qė mund tė pėrmirėsojnė sigurinė, cilat janė mundėsitė qė nuk kanė qenė tė provuara deri mė tani?

    -Mundėsitė janė tė shumta, qė nga mbajtja (kushtimi) e njė kursi mė tė thjesht (kompjuterik, gjuhėsor) e deri nė projekte tė rehabilitimit shėndetėsor, psikik, e deri tek bursat pėr shkollim. Asnjė projekt rehabilitimi ende nuk ėshtė marrė nė vende tė luftės... Kėtė mund ta bėjnė organizma tė ndryshėm ndėrkombėtarė si dhe shoqata joqeveritare.

    6. Cili ėshtė roli i shoqėrisė civile nė pėrmirėsimin e sigurisė?

    -Nė publikimin e ndodhive duke shfrytėzuar tė gjitha mundėsitė, nė organizimin e tribunave, dueleve mediale, nė ēbllokimin e njerėzve medial nga kthetrat e pushtetarėve dhe tė tjerėve, angazhimi nė veprimet konkrete qė bėjnė tė pėrqafohet integrimi, mentaliteti i ri.

    7. A kanė njerėzit frikė prej kriminalitetit tė organizuar, (prej cilės formė tė tij)?

    -Po , prej tė gjitha formave, por mė sė shumti nga atė organizim qė pėrdorin zonat kufitare, ngase nė kėto raste ata (popullata) nuk janė tė rrezikuar vetėm ekonomikisht por edhe fizikisht .

    8. A ka kriminalitet tė organizuar nė formė lokale, regjionale dhe europiane?

    -Sigurisht qė po. Kam parasysh mosfunksionimin apo lėvizshmėrinė e duhur tė administratės, neglizhimi apo stėrzgjatja e afatit kohor nė ēdo akt administrativ ku duhet tė bėhet edhe vetėm njė nėnshkrim... Krijimi i tampon zonave nė lindje tė vendit, pėrqėndrimi i uniformės vetėm nė njė pjesė tė vogėl tė vendit etj...

    9. Si e vlerėsojnė shqiptarėt angazhimin e Bashkėsisė Evropiane nė kohė krize nė Maqedoni?

    -Natyrisht se e vlerėsojnė pozitivisht. Pa prezencėn e Bashkėsisė Evropiane e nė pėrgjithėsi Komunitetit Ndėrkombėtarė, pėrmasat e shkatrrimeve dhe humbja e njerėzve do tė ishte shumėfish mė e madhe, dhe lufta do tė zgjaste shumėfish (kohėsisht) mė tepėr...

    10. Si i vlerėsojnė shqiptarėt misionet e EU nė Maqedoni. Concordia dhe Proxima?

    -Pa prezencėn e tyre nuk do tė kishte ndryshime nė punėn e policisė. Ankesa ėshtė se ata janė nė numėr tė vogėl dhe nuk janė prezent gjithkund. Prezenca e tyre ngjall siguri tek banorėt e vendeve ku ka pasur luftė.
    Nese eshte e bere me dashuri, asgje nuk eshte mekat.

  7. #17
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    FJALIM PĖR NDARJEN TERITORIALE


    (I mbajtur nė seancė parlamentare nė parlamentin e RM-s)


    Pėr organizimin territorial tė pushtetit vendor u punua gjatė, nė tė cilėn punė pos kritereve pėr formimin e komunave, pėr pėrgatitjen e kėtij propozim ligji u shqyrtua edhe organizimi i tanishėm territorial, ai i kohės sė monizmit, si dhe ai i pas luftės sė dytė botėrore.

    Ky shqyrtim u bė nė sfera tė ndryshme, por edhe nė atė se sa kishte qenė efikas organizimi i pushtetit nė kėto periudha. Pastaj, kėto organizime tė ndryshme; ēka dhe sa i kishin sjellė dhe sa i kishin marr pushtetit qendror...

    Kėtė shikim analitik e bėmė ne si subjekt politik, por sigurisht qė e kanė bėrė edhe tė tjerėt,meqė Maqedonia, nuk ėshtė mė as e kohės sė monizmit, e as e viteve nėntėdhjeta, por ėshtė Maqedonia e mijėvjeēarit tė ri,qė pos kritereve qė ishin respektuar gjatė formimit tė komunave, tani ky organizim territorial duhet tė gjej pėrshtatje edhe nė Marrėveshjen e Ohrit, ku njėra nga shtyllat e saj ėshtė edhe riorganizimi territorial dhe decentralizimi i pushtetit, e cila shtyllė ishte vėnė, jo vetėm si e mirė e nevojė vendore, por edhe si kusht pėr tė gjithė shtetet tė cilat synojnė Bashkimin Evropian. Pos kėsaj qė pėrmenda, ne kemi shqyrtuar edhe pėrvojėn e vendeve tė ndryshme tė kėsaj bashkėsie, si pėr nga ana e kritereve, po ashtu edhe nė anėn organizative, legjislative etj.

    Gjatė shikimit nė hollėsi, tė gjithė kėtė qė pėrmenda, erdhėm deri nė njė pėrfundim i cili natyrisht se nuk ėshtė ideal, por ėshtė mė i mundshmi pėr pranim nga tė gjithė qytetarėt qė gjallojnė kėtu.

    Ne si BDI, siē e kanė pėrmendur edhe kolegėt e tjerė para meje, ishim dakord qė si komuna urbane, tė jetė organizimi i viteve tė shtatėdhjeta, pėr shumė arsye, ku pos tjerave edhe mos ndarja e qyteteve ku do tė paraqitej disharmoni e re jetėsore, pastaj administrative etj.

    Por qė nė kėtė pėrbėrje nuk gjente pėrshtatje tė duhur Marrėveshja e Ohrit, ne erdhėm nė pajtim qė tė formohen edhe komunat rurale ku kjo marrėveshje gjen aplikim mė tė denjė, ku pos nė tjera sfera edhe nė atė tė gjuhės, qė ėshtė faktor mė jetik pėr banorėt qė jetojnė nė kėso vende, qofshin ato shqiptarė apo tė tjerė.

    Thashė se kjo ndarje territoriale nuk ėshtė ideale dhe ėshtė normale tė mos ketė pajtime, por ky mospajtim tė mos jetė i nxitur nga ēėshtje e veti tė ulėta, apo mentalitete jashtė kohorė si ai i proverbit popullor “ mė mirė i pari i mėhallės se sa i dyti i katundit”.

    Unė shoh dhe lexoj veprimet dhe rezultatet e referendumit qė po na drejtohen edhe kėtu, por njė numėr sosh ėshtė me kėtė anė qė pėrmenda tani.

    Arsyet pėr ndarje tė re territoriale i dini tė gjithė, edhe kėtė punė duhet ta shtyjmė, por me kujdes mė tė madh qė kjo shtyrje mos tė kaloj nė goditje. Ėshtė lehtė tė jesh shikues nė stadium dhe tė lėshosh njė piskamė drejt njė lojtari qė nuk “driblingon” nė mėnyrė ideale, pa e provuar apo sė paku pa e menduar se sa mė keq do tė kishte vepruar ai vetė, nė njė situatė tė tillė. Dhe ne duhet ta ēojmė pėrpara – ta tėrheqim veten tonė nga e kaluara, por me kujdesin mė tė madh qė kjo tėrheqje mos tė kalojė nė rrėmbim, ngase lėndon shpirtra.

    Pakėnaqėsi kam edhe unė, dhe atė pėr shumė pjesė tė Maqedonisė, po do tė ndalem nė rajonin e Kumanovės, ngase nga andej vijė. Kur morėm propozimin e parė nga ministria pėrkatėse edhe komuna e Likovės ishte ati. Unė nuk besoj se Likova nė kėtė propozim kishte hyrė nga shtyrje prapa skenike, por sigurisht qė ėshtė shikuar sadopak tė ruhet qindmijėshi i banorėve, pastaj meqė kjo komunė ekziston edhe tani, ndryshimet eventuale do tė dilnin nga vetė shqiptarėt. Gjė shumė e arsyeshme.

    Unė kisha dėshirė qė kjo komunė tė jetė e bashkuar me Kumanovėn pėr shumė arsye; ja disa sa pėr tė mbrojtur tezėn: Si arsye e parė – tė ikėsh nga qyteti e t’i ngjitesh maleve nuk mė pėlqen, jo kotė fjala e urtė popullore thotė: o afėr detit o afėr mbretit.Si e arsye e dytė – ngase Kumanovėn e pėrshkojnė dy artere ballkanike shumė me rėndėsi komu¬nikative e komunikuese, e Likovėn nuk e prekė as njėra, ngase ka ide qė nė Kumanovė tė ngritet njė qendėr regjionale arsimore e nivelit tė lartė, ku do tė aderojė: Serbia, Maqedonia dhe Kosova.Sa i pėrket gjėrave tjera infrastrukturore Likova s’ka asgjė: asnjė fshat nuk ka kanalizim, asnjė fshat nuk ka ujėsjellės, nuk ka asnjė sallė sportive, nuk ka asnjė pishinė, pa mos tė pėrmendim fabrika.

    Shikuar nga njė prizėm tjetėr – kjo komunė 99% e popullsisė ėshtė shqiptare. Kurse gjithė e dinė se investime mė lehtė bėhen nė popullatė tė pėrzier. Sigurisht qė ka pasur edhe variante tjera tė mundshme dhe kėtu do tė pėrmend njė variant mė tė mirė pėr nga prizmi etnik: shembull: Lubigradi, Umindolli me Novosellėn, Arxhanoca, Reēica dhe Tabanoci t’i bashkangjiten Komunės sė Likovės, me ēka do tė ndėrronte struktura etnike, por kjo s’bėhet, ngase kėta qytetarė nuk duan tė ndahen nga qyteti – nuk kanė faj... Jo pėr tė parėn herė unė e shoh se ėshtė shumė e saktė thėnia popullore “me i marr mundesh shumėkujt, por me i dhėnė s’mundesh gjithėkujt”.

    Natyrysht se mund tė ketė edhe variante tjera tė mundshme, por unė do tė pėrkrah kėtė opcion ngase, mė kėtė janė pajtuar ata qė e prezentojnė kėtė komunė.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  8. #18
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    FJALIM NGA SEANCA PARLAMENTARE

    22.07 2005, FAKTI

    Zonja dhe zotėrinj

    Para nesh ka arritur projektligji pėr pėrdorimin e flamujve nga “bashkėsitė”, mirėpo nė kėtė propozim dokument nuk sqarohet, se pėr ēfarė bashkėsi ėshtė fjala, dhe ndoshta kjo nuk do tė prishė punė, ngase plotėsimin e bėnė logjika, logjikisht dihet se fjala ėshtė pėr bashkėsitė etnike. Dhe, mua mė vjen mirė, ngase aty ku pėrdoret logjika, ka mirėkuptim, dhe sė bashku me te,edhe mirėqenie.

    Para se tė flasim mbi kaptinat-shkaqet pėrse duhet tė sillet ligji-dhe-kriteret bazė nė tė cilat mbėshtetet ky projekt-ligj, do tė futemi nė vet projekt-ligjin pėr pėrdorimin e flamujve.
    Nė nenin 4 tė kėtij projektligji thuhet: “nė njėsitė e vetėqeverisjes lokale”

    Tė respektuar kolegė,

    propozuesit apo projektuesit e kėtij projekt-ligji, nuk e kanė respektuar amendamentin 8 tė kushtetutės sė RM-sė alineja 1, ku nuk ka ndasi tė niveleve, madje as nuk pėrmenden nivelet, por thotė: “dhe t’i pėrdorin simbolet e etnisė sė vet”.Pse u shpikėn nivelet kėtu?

    Zonja dhe zotėrinj tė respektuar

    Mė poshtė, po nė kėtė nen shkruan: “nė tė cilėn jetojnė qytetarė pjesėtarė tė bashkėsisė e qė janė shumicė”.

    Se pėr ēfarė shumice ėshtė fjala, nuk sqarohet. Edhe pse do tė kisha dashur t’i ishte lėnė logjikės pėr t’u kuptuar, kjo, kėtė herė, duket se i ėshtė lėnė radha dėshirės individuale. Ngase, nė secilin fjalor, (qoftė politik apo juridik) brenda tij, sė paku ka dhjetė terma me fjalėn shumica tė ndryshme . Thash i ėshtė lėnė radha dėshirės individuale ngase nė media u publikuan komunat nė tė cilat do tė pėrdoren flamujt e bashkėsive etnike dhe kėtė gjė nuk e kapėrdinė logjika. Tė pėrdoren flamujt e bashkėsive etnike, vetėm nė komunat, nė tė cilat, njė bashkėsi etnike, me prezencėn e saj qenka, mbi 51%. Pavarėsisht, asaj, se, a ėshtė ajo e drejtė apo jo, pa pyetur apo deklaruar se ēka do tė bėhet me komunat qė nuk e plotėsojnė kėtė kriter, ngase kemi komuna nė RM ku asnjė bashkėsi etnike nuk e plotėson 51% , por nuk mund tė themi se aty nuk ka shumicė. Ėshtė e qartė tani , se termi i pėrdorur nė kėtė projektligj, dhe emėrimi i komunave ku do tė pėrdoret flamuri nuk shkojnė bashkė, andaj thash se ai publikim ishte veprim i njė dėshire individuale pavarėsisht se a do tė ligjėsohet ajo thėnie mediale, apo jo... Sipas kėsaj qė shkruan kėtu, flamuri do tė pėrdoret jo vetėm nė komunat ku ka shumicė absolute, por aty ku ka shumicė dhe ai numėr komunash nuk ėshtė ai qė u publikua. Pėr tė qenė ashtu qeveria duhet tė ndėrhyjė me nen tė posaēėm nė projekt-ligj.

    Zonja dhe zotėrinj kolegė.

    Shprehjet juridike gati gjithherė i pėrjashtojnė shifrat, por punėt qė bėhen krijojnė mesataret e shifrave dhe kjo ka ndodhur edhe tek ne. Dihet se gjithė kjo punė e mund i tė gjithė neve, sė bashku me ndėrkombėtarėt u bė pėr kėtė –shumicė- tė dytė, dhe me kalimin e kėtij projekt-ligji, nė rast se flamuri vendoset nė tė gjitha komunat me kėtė pėrqindje, me cilėn pjesė tė kėtij ligji do tė pengohej mospėrdorimi i tij edhe nė komuna tjera si nė Kėrēovė, pėr shembull. Kur ėshtė e qartė se pėrqindjet nuk figurojnė nė ligj- si e para, dhe as emrat e komunave ku do tė pėrdoret flamuri.

    Pra publikimi i emrave tė komunave, apo sqarimi qė i ėshtė bėrė kėtij projektligji se ku do tė pėrdoret flamuri, nėse nuk ėshtė sipas -dėshirės individuale- pėr tė mos thėnė -sipas tekės- atėherė qenka bėrė me “rabush tė baba qemos”.

    Kolegė tė respektuar

    Pėr pak do tė largohem nga projektligji, pėr tė thėnė ca fjalė pėr kaptinėn ll (dy) tė kėtij materiali, ku bėhet sqarimi i arsyeve, pse duhet tė sillet ligji.

    Nė kėtė kaptinė tregohet, se si me 16 nėntor tė vitit 2001 neni 48 i kushtetutės sė RM-sė u ndėrrua me amendamentin 8, i cili krijoi bazė juridike pėr rregullimin e kėtyre pyetjeve.
    Mė poshtė flitet pėr amendamentin 8, dhe pastaj kinse nė bazė tė kėtij amendamenti, qenkan pėrgatitur materialet e projekt-ligjit. Pra, kjo kaptinė u quajt -arsyet se pse duhet tė sillet ligji- kurse nė realitet kėtu tregohen bazat (kushtet) pėrmes tė cilave sillet ligji, pa u pėrmendur aspak, se arsyeja kryesore pėr sjelljen e kėtij ligji, ėshtė nevoja. Ngase, pėr kėtė ligj, kanė nevojė bashkėsitė etnike, ka nevojė shteti, ngase shtetin e mbajnė kushtetuta dhe ligjet ,e flamujt paraqesin identitetin e bashkėsive etnike, pėrmes tė cilėve ata plotėsojnė pjesėn e vet historiko-shpirtėrore, dhe, edhe me kėtė plotėsim ata shikojnė mė qartė rreth vetvetes dhe tė sė ardhmes sė tyre, punojnė mė mirė nė ambientin (regjionin) ku gjinden duke u shndėrruar nė qytetarė lojal tė shtetit, tė cilit edhe i pėrkasin. Andaj arsyeja e sjelljes sė kėtij ligji ėshtė po aq e madhe sa edhe e nevojshme, andaj tė sjellim ligj tė mirė pėr shtetin , pėr bashkėsitė etnike, pėr tė mirėn tonė tė pėrbashkėt.

    Nė kaptinėn 3 shkruajnė kriteret bazė mbi tė cilat ėshtė mbėshtetur projekt-ligji dhe numėrohen- citojmė:

    Ligjshmėria – gjithēka mund tė ketė kėtu edhe mbėshtetje nė ligj edhe bazim nė ligjshmėri, por jo mbėshtetje nė amendamentin 8 tė 16 nėntorit tė 2001. Nė radhė vijnė kriteret tjera pėr tė arritur tek ai i barazisė.

    Tė respektuar kolegė

    Kėtu nė kėtė kaptinė ėshtė futur edhe kriteri i barazisė . Pėr ēfarė barazie flitet nė kėtė projektligj, kur po prishet barazia edhe brenda njė bashkėsie etnike . Pėr ilustrim s’po marr ndonjė nga pjesėtarėt e ndonjė etnie tjetėr por po e marr shqiptarin.

    Tani nė Maqedoni janė krijuar ndasi edhe nė mes tė shqiptarėve:

    Njė- shqiptari qė tani pėrnjėmend do ta ndijė vetėn shqiptarė, me tė vetmen mungesė e cila do tė plotėsohet sė shpejti me kalimin e ligjit pėr gjuhėn nė parlament.

    Dy- shqiptarit qė kjo e drejtė i ndahet me rrugė, dhe duhet tė ketė kujdes se sa e qet hapin. Ngase, po e kaloi hapin banori i Ēairit pak mė gjatė se nė mesin e rrugės, atėherė e pret dėnimi prej ca mijė eurosh dhe

    Tre- Shqiptari qė ka tė drejtė ta shfrytėzojė tė drejtėn e identitetit nė oborr tė tij, por jo nė bėrthamėn e tij organizative shtetėrore, ku edhe e krijon atė bėrthamė, me prezencėn e vetė , me kontributin e vetė.

    Tė respektuar kolegė dhe ju qytetarė

    Nė rast se ka vend nė botė ku respektohet koncenzusi brenda njė qeverie, kjo bėhet nė qeverinė tonė, kėtė e dėshmon shpejtėsia e kalimit tė kėtij ligji nė qeveri.

    Tė respektuar kolegė

    Arti , ligji, jeta se duron shundin, tė keqėn, andaj gjėrat qė i bėjmė t’i bėjmė mirė dhe e mira ėshtė deri aty ku nuk fillohet t’i bėhet keq tė tjetrit, andaj mos tė shkojmė deri nė kėtė kufi. Ngase pėr ta fituar ose pėr ta flakur njė gjė, nė tė kaluarėn janė dashur me dekada, e cila gjė , nė rrethana tė sodit, kėtė mund ta bėjnė shumė shkurt. Mos krahasoni me kohėn e tatarėve apo haberlerėve tė motit, sot e ka fjalėn modernizimi i cili ndikon edhe nė vetėdije tė qytetarėve.

    T’i flakim gjėrat qė nuk na sjellin dobi, t’i flakim gjėrat qė na ndajnė, ta flakim urrejtjen , mos durimin , xhelozinė, ngase sjellin vetėm dėm , dėm vetvetes , dėm familjes , dėm shoqėrisė. Tė gjithė e dimė se tė bėhet kjo ėshtė vėshtirė , andaj duhet trimėri e guxim , mos ta sjellim ujkun nė turishtė.

    Ēfarė t’i bėjė kėtij projektligji i cili ėshtė mė i ngurtė, mė i varfėr, mė pėrkufizues se ligjet e 74 –shit . S’kemi tė bėjmė me tema hartimi nė shkolla fillore, e t’i notojmė kushtetutat e mundshme, dhe se ajo i 74-shit po e merituaka pesė e kjo e tanishmja dysh, ne kemi pėrgjegjėsinė e kohės, dhe mė e rėndėsishmja ėshtė se ky projektligj nuk qėndron me kohėn , nuk pėrkon me realitetin e krijuar dhe tek e fundit nuk do tė gjej pėrshtatshmėri kohore nė teren dhe si tė tillė, ėshtė mirė, qė ta plotėsojmė me realitetin e krijuar. Zotėrinj, unė flas shqip kėtu, gjė qė s’ka qenė nė tre mandatet e kaluara.

    Pėrndryshe, mė duhet, tė pėrsėrisė pyetjen e para dhjetė viteve, qė ia pata bėrė qeverisė sė atėhershme, pėrmes njė letre tė hapur, e qė u pat botuar nė tė pėrditshmen “FLAKA” nė qershor tė vitit 1995 me titull “A e doni Maqedoninė”.

    E pėrsėrisė kėtė pyetje sot tė respektuara zonja dhe zotėrinj, ngase Maqedonia, po pėrballet me vėshtirėsi tė mėdha rreth identitetit maqedonas: si me fenė, me emrin, me gjuhėn, me simbolet, plus me dėshirėn pėr anėtarėsim nė Bashkimin Evropian, qė, cilėn ta marrish nga kėto elemente, ėshtė mė e rėndėsishmja se tjetra, dhe tė vetmin aleat tė padiskutuar, e kemi Shqipėrinė dhe shqiptarėt nė pėrgjithėsi, kurse nga brenda njėra nga shtyllat mė tė forta tė kėtij shteti prej bashkėsive etnike, janė shqiptarėt, andaj na leni ta pėrdorim flamurin si duhet.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  9. #19
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    Nazmi B E Q I R I :





    SHKRIME TĖ PUBLIKUARA NĖ PERIODIKUN INFORMATIV
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

  10. #20
    Letersia Maska e feneri
    Anėtarėsuar
    05-12-2007
    Vendndodhja
    Nė Kėrēovė
    Postime
    359
    Nazmi Beqiri :


    Heshtja e ka ēmimin e vet


    Kur njeriu has nė pengesa tė cilat ia ka ngritur tjetri, pėr t’i bėrė dėm, dhe nė tė shumtėn e rasteve i sjell leverdi ngritėsit, pėsuesi duhet tė pajtohet me to ose t’i mėnjanoj ato pėrdhunisht, ngase gati ėshtė e pamundur qė ngritėsi i pengesave tė vetėdijesohet dhe me vetė dėshirė ta bėjė tėrheqjen e pengesave qė veē i ka ngritur. Tė kėrkojė falje dhe tė bėjė kompensim si kusht pėr pėrmirėsimin e raporteve ėshtė edhe mė e vėshtir. Nė pėrmasa mė tė mėdha, kėto veprime bėhen mes popujve e blloqeve tė ndryshme organizative. Por si do qoftė eliminimi i kėtyre pengesave bėhet pėrdhunisht pasi qė pėrdhunisht janė vėnė dhe s’ka rrugė tjetėr.

    Mund tė pyetni se pse duhet vepruar pėrdhunisht e jo me dialog? Dihet se tjetri nuk do t’i kthej nė mėnyrė paqėsore ato qė t’i ka rrėmbyer, ngase ka harxhuar energji me pėrkushtim pėr punėn e vet (me tė cilėn ka lindur ngatėrresa). Nėse kjo ngatėrresė do futet nė pleqėri (mexhlis), rrėmbyesi absolut do tė shfajėsohet, duke i thėnė mexhlisit se ai nuk ka faj, se ai tjetri ka fjetur dhe nuk ka ardhur nė kohė pėr “vjelje”.

    Sidoqoftė, kjo ėshtė pėrzierje nė punėt e tjetrit, nė tė drejtėn e tjetrit. Kjo ėshtė mohim i tė drejtave tė tjetrit, tė cilit ia ka falur krijuesi (Zoti), i cili ka porositur pėr mes librave tė shenjta qė tė mos i cenohet liria dikujt, dhe se liria duhet mbrojtur edhe me derdhjen e gjakut. Edhe cenimi i lirisė sė tjetrit, edhe mbrojtja e saj bėhet me forcė (me dhunė). Mjetet tjera qė vihen dhe merren nė disponim pėr veprim, janė mjete qė krijojnė aleanca (qoftė nga brendia e palėve konfliktuoze, qoftė nga ata jashtė palėve tė konfliktit).

    Ky veprim ėshtė aq i pa ndėrprerė, sa gati nuk ka fund, ose pėrfundon vetėm me zhdukjen fizike tė njėrės palė (asimilim), ose me barabarėsinė e raporteve tė tyre. Krijimi i mundėsisė sė vėnieve tė mureve nuk ka pasur efekt as me Murin Kinez.

    Forma e vazhdimit tė kėtij konflikti bėhet me luftė tė drejtėpėrdrejtė, fshehurazi, qėndresė aktive, pasive etj.

    Qėndresa aktive i pėrngjanė zjarrit ku ka edhe tym edhe flakė. Kurse qėndresa e qetė i pėrngjan vetėm tymit, dhe nuk duket kund flaka, por tė dyja janė tė dukshme. (Siē dukej tym nė Kumanovė me 1988, nė kohė tė ndodhive tė Bit Pazarit, tė Reēicės, tė Gostivarit, tė
    Ladorishtės etj., kurse tym e flak pati nė 2001-shin).

    Pėr mos pėrfundim tė kėtij avazi, ka mendime se as shtypėsi nuk ka fuqi tė bollshme, dhe as tė shtypurit nuk mund tė tubojnė fuqi pėr veprim drejt lirisė, ose u ėshtė topitur arsyeja pėr te (lirinė), dhe edhe pse e kanė energjinė e duhur, s’janė tė zotėt qė ta fitojnė atė?!

    Pėr statusquo tė kėtilla nė botė janė krijuar mekanizma tė ndihmės dhe ndėrhyrjes, qė as mos tė qorrohen (simbolikisht) nga tymi nė lėvizje e sipėr, dhe as mos t’ua ndėrpresė zjarri lėvizjet e mundshme tė nevojave tė ndryshme.

    Kėshtu ėshtė edhe tek ne nė Maqedoni. Tym ka pasur gjithmonė, e zjarr herė pas herė. Shpirtshiturit nuk pranojnė se ka tym, madje disa prej tyre thonė se as qė ka pasur ndonjėherė. Laramania e mendimeve e paraqitur nė popull ka sjellur nė kėtė situatė qė menaxhohet lehtė nga qeveria pa verdiktin e shqiptarėve.

    Po tė kishin qenė punėt mirė, nuk do tė kishte pasur ndasi mes shqiptarėve, dhe po tė kishin qenė marrėdhėniet ndėretnike mirė nuk do tė kishte shtypje, pastaj shpėrthime e luftė pėr ndryshim e situatės deri nė barabarėsi (liri), nuk do tė ishte lufta gjithė popullore, dhe nuk do tė kishte marrėveshje.

    Realizimi i kėsaj Marrėveshje do tė ishte njė zgjidhje e qėndrueshme, dhe kjo zgjidhje e problemeve ndėretnike dhe etnike do tė mundėsonte rrugėn drejtė integrimeve.

    Se pse kemi mbetur nė kėtė statusquo me rrezik pėr kthim prapa, po i paraqes disa kėnde tė arsyetuesxhinjėve tė mundshėm: si nga kėndi i ndonjė maqedoni tė moderuar, nga kėndi i ndonjėrit nga intelektualėt shqiptarė, nga kėndi i ndonjėrit prej anėtarėve tė PDSH-sė, nga kėndi i aminxhinjėve qė aderojnė nė tė gjitha partitė, nga kėndi i ndonjėrit nga ish ushtarėt e UĒK-sė, nga kėndi i ndonjėrit nga anėtarėt e BDI-sė, nga kėndi i shqiptarit tė pa rrymuar nė parti, nga kėndi i ndonjė anėtari tė partive qė s’kanė kuvendarė parlamenti, nga kėndi i ndonjėrit prej njerėzve tė vjetėr, qė duan tė bėjnė parti tė reja,

    Nga kėndi i ndonjė maqedoni modern thuhet: si duhet tė jetė po e dimė, por me qė nuk mundėm tė bindim veten me kohė, u deshtė tė bėjmė marrėveshje tė dhunshme dhe tani duhet ta arsyetojmė veten se ne nuk jemi ata qė nuk durojmė barazi, por janė shqiptarėt tė cilėt nuk e duan atė. Ne s’kemi faj pse ata nuk e respektojnė tė drejtėn dhe verdiktin e tyre. Ata s’kanė problem me ne, por nė mes veti. Ne do ta realizojmė Marrėveshjen e Ohrit pak me vonesė, qė ta bindim opinionin ndėrkombėtarė se shqiptarėt nuk duan, nuk dinė dhe kurrė nuk kanė kapacitet intelektual pėr ta ngritur statusin e vet. E luftėn e organizuan dhe u pėrkrahėn nga populli ngase janė popull kriminogjen. Le tė grinden shqiptarėt nė mes veti, e ne me pozicionet qė gjithėmon i kemi pasur po integrohemi.

    Heshtjen e intelektualit shqiptar e arsyetojmė me shikimin nga kėndi i ndonjėrit prej tyre, i cili thotė se, ėshtė i kotė reagimi i jonė, dhe jo vetėm i kotė, por edhe mund tė jetė i dėmshėm, ngase gjithė kjo punė, gjak e mund shekullor, tė thuhet se ka sjellė dėm nuk e kap logjika, por kėtu shihet qartė se ēdo gjė ėshtė e projektuar qė mė parė dhe tani realizohet nė pėrpikėri. Kjo gjė nėnkuptohet pasi qė gati asnjėherė nuk na u dha hapėsirė veprimi nė meset e tyre.

    Ndonjėri nga anėtarėt e PDSH-sė, do tė arsyetojė veprimet e tyre, duke thėnė se, ne vėrtetė po e teprojmė me mohimin e 2001-shit, por ia vlen pasi qė synimi jonė ėshtė qeveria dhe kjo nuk mund tė bėhej ndryshe pos nė kėtė mėnyrė. E pėrqeshim liderin e BDI-sė, ngase po ta lavdronim duhej respektuar verdiktin.

    Aminėxhinjėt janė njerėz mediokėr, frikacakė, tė pa pėrfunduar nė profesionet e tyre, tė cilėt paraqiten si informatorė sezonal, qė pas ndodhive paraqiten si njerėz qė kanė qenė katalizatorė tė ngjarjeve, por duke mos pasur qasje direkte, shikojnė tė pėrfitojnė nga rasti tė mira materiale. Tubimeve i lavdėrojnė liderėt, kurse nė rrethe tė pa ngarkuar politikisht, ose nė rrethe jashtė qendrave organizative, paraqiten si njerėz shumė tė afėrt me liderėt apo ndonjėrin rreth kryesisė sė tyre, duke ndihmuar si kėshilltarė tė lėmive tė ndryshme, duke dhėnė propozime nė mėnyrė tė fshehtė. Madje shkojnė deri atje sa referatet e mbajtur nė ndonjė qendėr ndėrkombėtare thonė se i kanė pėrgatitur ata. Mirėpo, duke mos i qėlluar gjėrat qė pasojnė, ata zihen ngushtė dhe arsyetohen duke thėnė se nuk mund tė tregohen gjėrat sekrete, ose thonė se ēdo gjė ėshtė farsė, se, deshėm apo s’deshėm ne gjėrat do tė ndodhin, dhe se nesėr do tė jemi tė integruar. Madje edhe po tentuam tė veprojmė diēka vetėm, mund t’i pėsojė individi qė vepron ose edhe gjithė kolektivi. Topitjen e veprimit qė e bėjnė kėto njerėz i “arsyetojmė” me atė se, vėrtet janė tė dėgjueshėm deri nė veprimet mazohiste mbi ta, dhe se me kėtė veprim tė tyre themi se ata e sigurojnė ekzistencėn e tyre, pėr tė mos thėnė se “vetėm nė politikė kėrkushi bėhet dikush”.

    Mendimi i ndonjėrit nga ushtarėt ėshtė se ata heshtin, ngase mund tė themi se: duke e ditur mirė se, si dhe pse kanė dalur nė luftė, duke e ditur se si ka ardhur deri te pėrfundimi i saj, dhe gjatė kėsaj kohe duke dėgjuar fjalė nga mė tė ndryshmet (nga individ tė ndryshėm), “se politikėn e luftės e bėnė dikush tjetėr dhe vet luftėn UĒK-ja”, e deri te fjalėt pėr shitje e tradhti dhe fundi i sfidoi tė gjitha. Para prezencės sė tyre ata u bindėn nė thėniet e vazhdueshme tė udhėheqėsve tė tyre qė porosisnin: jo urrejtje, jo spastrime, por dinjitet dhe qėndresė afatgjate. E kur ata ndodhėn nė prezencėn e mediokreve qė thonė: a e pa se ēka i thanė liderit, a e pa se ēka thanė pėr luftėn, dhe pastaj fillojnė ta shajnė folėsin e kėtyre fjalėve, duke shprehur rebelim dhe duke thėnė se kjo nuk durohet mė, ai (ushtari i UĒK-sė) thotė se: ne nuk kemi ēka tė merremi me to, dhe injoron edhe mos duruesin e edhe autorėt e kėso lloj fjalėsh, duke thėnė meseve tė ndejave: se as ti qė fletė kėtu, e as ai qė fol atje nuk e dini se si dhe pse kam dalė nė luftė. Pse mos keni qenė pjesė e saj?, por po ēuditem me durimin tim!?

    Ndonjėri nga shqiptarėt e parrymuar nė parti tė ndryshme, thotė se shqiptari i pa rrymuar nė parti heshtė para sfidave tė kohės, duke e shfajėsuar vetėn pėr heshtjen. Duke thėnė se, kur na kanė lypur diēka si lloj ndihme, ne e kemi dhėnė. Kur na kanė thirrur pėr tė votuar, ne kemi votuar, por kėto fyerje nuk po durohen. Ishte ai komandanti qė bėri ndryshimet. Ne nuk e dimė kėtė politikėn, por liderin e parė tė shqiptarėve nė Maqedoni nuk dojmė tė na i prekin, ngase kėtu asnjė herė se kemi pasur. Por, tek e fundit ata dinė ēka bėjnė, e mė shumti komandanti, ngase ka qenė edhe nė raste shumė mė tė vėshtira. Ne ende kemi nevojė pėr liderin tonė dhe do ta kemi, qoftė ai nė qeveri apo jo, por s’di ēfarė po bėnė kjo politika.
    Ndonjėri nga anėtarėt e BDI-sė mund ta justifikojė heshtjen e heshtakėve duke thėnė se ai nuk ėshtė alfa e omega e shqiptarisė. Pse tė flasė dikush, kur gati asnjė nga ata qė flisnin nuk ja panė “hajrin”. A s’ka thėnė fjala e urtė se “qengji i but i thithė dy nėna...”.

    Nga ndonjėri nga anėtarėt e partive qė s’kanė kuvendarė nė parlament, edhe pse merren me politikė, edhe pse edhe nė mesin e tyre ka qė kanė qenė ushtarė tė UĒK-sė, e arsyetojnė veten se kinse atyre nuk u takon tė reagojnė, pasi qė nuk po i shfrytėzojnė beneficionet e shtetit. Reagimet do t’i bėjmė pasi ta kemi marrė votėn e duhur nga populli. Tani pėr tani nuk do ta bėjmė kėtė, pasi qė ne nuk duhet tė kemi armiq. Nėse do tė fitojmė ndonjė deputet e ca, nuk duhet prishur aleancat e mundshme pėr nesėr, pasi qė njėra fuqi do tė bjerė dhe ne duhet tė jemi tė gatshėm pėr zgjedhjet e ardhshme dhe pėr aleancat e reja dhe pastaj... nuk di, do shohim dhe do bėjmė.

    Ndonjėri prej njerėzve tė vjetėr qė donė tė bėjnė parti tė reja, do tė arsyetoj veprimet e veta pėr fyerjet qė ua bėnė tė tjerėve dhe pėr heshtjen e sė vėrtetės, duke thėnė se, ne kemi folur e kemi propozuar, madje edhe kemi ndihmuar. Por ata e kanė bėrė veshin e shurdhur. Por ato qė kemi thėnė do t’i bėjmė pasi qė ta marrim votėn e duhur. Ne do tė jemi mė tė mirėt, ngase nuk jemi as si ata qė luftuan dhe as si ata qė nuk luftuan, madje as si PPD-ja!?

    Po deshėt mos u pajtoni me kėtė shkrim qė e bėra pėr arsyetuesxhinjtė e llojeve tė ndryshme. Por heshtja e ka ēmimin e vet qė duhet tė paguhet, dhe dikush s’do tė na i falė.
    Arbėri tė qofsha fal, tė kam nėnė e mė ke djalė !

Faqja 2 prej 3 FillimFillim 123 FunditFundit

Tema tė Ngjashme

  1. Pėrgjigje: 43
    Postimi i Fundit: 22-05-2013, 16:04
  2. Masakra e regjistrimit komunist nė ushtrinė shqiptare
    Nga Eni nė forumin Historia shqiptare
    Pėrgjigje: 10
    Postimi i Fundit: 17-02-2010, 14:31
  3. Baba Rexheb Beqiri (1901-1995)
    Nga Mexhid Yvejsi nė forumin Komuniteti bektashi
    Pėrgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 03-06-2009, 03:55
  4. Beqiri: Postet e shumėfisha e dėmtojnė LDK-nė
    Nga Brari nė forumin Tema e shtypit tė ditės
    Pėrgjigje: 36
    Postimi i Fundit: 20-12-2008, 19:12
  5. AKSH hedh ne ere Gjykaten e Qytetit te Struges
    Nga dodoni nė forumin Tema e shtypit tė ditės
    Pėrgjigje: 8
    Postimi i Fundit: 15-04-2003, 08:11

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •