Close
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 2
  1. #1
    Evidenca Maska e RaPSouL
    Anėtarėsuar
    09-03-2006
    Vendndodhja
    Gjermani
    Postime
    17,464

    Tė pamundurat

    Tė pamundurat

    Prej dy vitesh ndodhemi nė qeverisjen e tė djathtėve dhe na kanė mbetur ende dy vite tė pėrfundojmė kėtė bashkėjetesė. Tė joshur prej premtimeve elektorale, nuk nguruam tė kalonim nė opozitė tė majtėt pėr tė rikthyer nė pushtet tė djathtėt, qė prej 8 vjetėsh nė opozitė nėn drejtimin e “Doktorit” dukej e pamundur. Disa besuan verbėrisht qė Shqipėrisė i kishte ardhur koha pėr ndryshim, e disa u treguan skeptik. Por nė fund tė fundit, Shqipėria kishte nevojė tė ndryshonte pėr tė realizuar objektivat e njė shteti demokratik.

    Na premtuat me plot zell, furnizim me drita e ujė tė pijshėm, rrugė tė asfaltuara, punėsim, shkollim e gjithēka qė shteti i detyrohet t’i ofrojė nė paketėn e shėrbimeve qytetarit tė tij. Ditėt kalojnė dhe ajo ēka lamė pas, si e pamundur pėr t’u rikthyer, tashmė ėshtė realitet. Realitet, i cili vetėm nė Shqipėri gjen strehė, a thua sikur nuk bėjmė dot pa njėri-tjetrin? Sezoni turistik i prezantuar si njė ndėr prioritetet e qeverisjes ende pa arritur pikun e tij, frytet i shfaq tė rrudhura. Nė pjesėn mė tė madhe tė vendit energjia elektrike ėshtė kthyer nė luks, sepse mund ta kesh vetėm pėr pak orė, e nė tė kundėrt “do ta blesh” tek gjeneratori zhurmues e nė pamundėsi do t’i drejtohesh vezullimit tė qiririt.

    Vapa pėrvėluese na detyron tė freskohemi e tė mbushim ujė ku tė mundemi, jo se s’kemi rubineta, por sepse ato janė tharė. Ēmimet e mallrave tė konsumit dhe papunėsia njohin rritje tė vazhdueshme, si pasojė e krizės energjetike dhe ekonomike. Do tė mjaftonte qė kėto elementė jetikė tė na krijonin njė emergjence kombėtare, e cila kėrkon menaxhim. Por ajo qė pėr fatin tonė tė keq po ndodh, ėshtė mėnjanimi i kėtyre problemeve dhe luftimi me “mullinjtė e erės”. E larguan Belin pak kohė mė parė, si njė ndėr pėrgjegjėsit e krizės energjetike.

    Erdhi drejtuesi i radhės nė KESH, dhe “Doktori” u zotua qė do tė mbante premtimin qė i kish dhėnė shqiptarėve pėr energji elektrike pa kufizime. Shpejt nė kohė, premtimi i pambajtur prej vite e vite nga tė parėt e vendit, tashmė ėshtė kthyer nė misionin e pamundur. Me qetėsinė komode para mediave, ministri pėrgjegjės paralajmėron shtimin e errėsirės. A thua tė jetė i qetė se ka arritur objektivat e punės pėr tė cilėn e paguajnė taksat tona, apo se karrigen ministrore ia kanė lėnė tė hipotekuar. E pse te shqetėsohet, kur hallet tona tė pėrditshme pėr tė tėrė politikanėt e jo vetėm pėr tė janė tė parėndėsishme. Atyre u interesojnė vetėm probleme madhore, qė kanė lidhje me qėndrimin e tyre nė parlament: si zgjedhja e Presidentit tė ri qė i mundoi por dhe pse pa konsensual e zgjodhėn, ndėrrimi i Prokurorit tė Pėrgjithshėm, e ēėshtje politike qė pėr konsumatorin nuk kanė impakt tė drejtpėrdrejtė. E nė tėrė kėtė vorbull ēėshtjesh ku zgjidhjet janė “tė mundura„ dhe “tė pamundura„ kjo qe-veri ka krijuar konfliktin mė tė ri me median e lirė.

    Pa hyrė nė detaje tė kėtij konflikti, nėse nė Top-Media ka diēka qė nuk shkon me financat, qeveria ka gjetur mėnyrėn mė tė gabuar pėr ta zgjidhur. E s’mund tė ndodhte ndryshe ku pėr halle apo probleme qoftė dhe nga mė tė voglat, ligjvėnėsit apo drejtuesit tanė na ofrojnė zgjidhjen mė tė stėrmundimshme dhe me kosto nga mė tė lartat, pa nguruar t’i lėnė si zgjidhje pėr momentin e fundit. Duke cituar diēka nga Theodore Malloch “Sistemet e mbyllura fetare pengojnė zhvillimin ekonomik dhe sjellin ndėrprerje tė rritjes ekonomike.

    Vendet me mė pak liri fetare vuajnė edhe nga liritė dhe tė drejtat ekonomike”. Sa mirė do tė ishte qė me tolerancėn fetare absolute, gjė tė cilėn na e kanė zili shumė tė tjerė, tė ishim nė vend tė parė, pėr sa i pėrket zhvillimit ekonomik apo mirėqenies. Por ja, qė dhe 17 vjet tranzicion po duken tė pamjaftueshme. Vėrtet jo sepse janė pak, por sepse kemi po tė njėjtat mėnyra drejtimi dhe qė kohė mė parė na kanė shkaktuar kriza nga mė famėkeqet pėr Shqipėrinė.

    U fikėn pa u ndezur mirė nga opozita “motorėt e zgjedhjeve tė parakohshme” por mė tepėr se sa zgjedhje pėr zgjidhjen e halleve tė Shqiptarėve ngjasonin me zgjedhje pa zgjidhje. Nė dy vitet opozitės, e majta nė vend tė reflektimit tė rėnies nga pushteti, shfaq pa reshtur egot personale tė ish qeveritarėve tė djeshėm. Ego, tė cilat kanė mbjellė vetėm pėrēarje, qė duken tė pamundura, por qė janė realitet. Realitet, i cili tregoi se tashmė e majta ėshtė e coptuar. Vendimet e opozitės nuk mundėn as tė pengonin rrjedhjen e votave, vota tė cilat treguan se mund tė dirigjohen dhe nga sms-sė politikė. Njė opozitė e cila nė vend qė tė bashkohet pėr tė krijuar alternativa zgjidhjesh, ėshtė kthyer si nusja me vjehrrėn, qė dhe pse nė njė shtėpi zihen sikur tė jenė tė huaja. Do tė ishte nė tė mirėn e vendit dhe ēdo shqiptari, ku nė politikėn me njė nga nivelet mė tė ulėta pėr sa i pėrket arritjeve dhe konsensusit, tė na ofronin atė ēka na e kanė bėrė tė pamundur.

    Mos na mashtroni nė dritėn e diellit nėpėr ekrane televizive, apo foltoren e parlamentit, pėrpara se tė shkoni me pushime diku larg Shqipėrisė qė e keni lėnė nė terr! Por gjeni kurajėn qytetare, duke u gjendur aty ku njerėzit sfiliten pėr tė pėrballuar e menaxhuar kėtė krizė famkeqe. Stina e nxehtė e ka rėnduar kėtė situatė, por ju s’mund t’i atribuoni mėkatet tuaja si pėrgjegjės kryesorė. S’mund tė fajėsojmė qiellin, tė cilit i janė tharė dhe lotėt pėr tė krijuar reshjet shpresėdhėnėse, ndoshta ky burim po thahet!. Zotėrinj vendimmarrės, ju dini dhe keni mundėsi tė zgjidhni ēdo problem pėr Shqipėrinė e vogėl, por me sa duket ju nuk doni!!!

    Analiza Nga News 24. Nga Arsen Rusta.
    Sui generis

  2. #2
    Evidenca Maska e RaPSouL
    Anėtarėsuar
    09-03-2006
    Vendndodhja
    Gjermani
    Postime
    17,464
    Pushteti ne flagrance

    Pardje u hodh nė mas-media edhe lajmi se “Ministria e Punėve Publike dhe Shoqata e Ndėrtuesve kanė nėnshkruar njė marrėveshje tė pėrbashkėt, qė synon kategorizimin e kompanive tė ndėrtimit nė tenderat pėr veprat publike. Nė bazė tė kėsaj marrėveshjeje, kompanitė me xhiro vjetore tė lartė dhe me shumė punonjės, qė janė treguar korrektė me tatimet, do tė favorizohen nė tenderat shtetėrore. Palėt ranė dakord edhe pėr pėrmirėsimin e ligjit tė Prokurimeve Publike, pėr tė eliminuar praktikat e vėrejtura deri tani, ku firma fantazmė fitojnė tendera disa milionė dollarėshe”.

    Ndonėse nė faqen zyrtare tė internetit tė kėsaj ministrie, njė dorė e kujdesshme nuk e kishte pėrfshirė kėtė lajm, pėr rėndėsinė qė paraqet, po e analizojmė nė vijim tė kėtij shkrimi. Nga pikėpamja kushtetuese, njė marrėveshje e tillė nuk mund tė ketė asnjė vlerė, mbasi nė Kushtetutėn e Republikės sė Shqipėrisė thuhet qartė dhe prerazi se “Tė gjithė janė tė barabartė pėrpara ligjit” (Neni 18, pika 1). Dihet tashmė se pjesa mė e madhe e akuzave penale tė ngritura gjatė dekadės sė fundit nga Kontrolli i Lartė i Shtetit ndaj drejtuesve tė ndryshėm tė institucioneve shtetėrore, janė pėr “shkelje e barazisė sė shtetasve pėr pjesėmarrje nė tendera”, pėrndryshe shkelje e ligjit pėr tė favorizuar njė firmė ose njė tjetėr, me tė cilat kėta tė fundit kanė interesa tė drejtpėrdrejta materiale e monetare.

    Mė shqip, pėr shpėrdorim tė postit zyrtar duke diskriminuar subjekte tė veēanta dhe duke favorizuar tė tjera. Por deri mė sot, kjo ėshtė bėrė nga nėpunės tė papėrgjegjshėm dhe abuzantė, duke u pėrpjekur tė gjenden shtigje ligjore dhe nė asnjė rast “ditėn pėr diell”, duke pėrdorur forcėn e pushtetit apo nė emėr tė “transparencės” sė ushtrimit tė tij.

    Nga pikėpamja e kuadrit ligjor pėr prokurimet, njė marrėveshje e tillė ėshtė e paligjshme, pasi Ligji Nr.9643, datė 20.11.2006 “Pėr Prokurimin Publik”, qysh nė Nenin 1 pėrcakton se “Qėllimi i kėtij ligji ėshtė: … d) tė sigurojė njė trajtim tė barabartė dhe jodiskriminues pėr tė gjithė operatorėt ekonomikė, pjesėmarrės nė procedurat e prokurimit publik... “ Edhe nė disa nene tė tjera tė kėtij ligji, janė dhėnė pėrcaktime tė mirėfillta qė ndalojnė diskriminimin dhe favorizimin e firmave.

    Kėshtu, nė Nenin 2 (Parimet e pėrzgjedhjes), thuhet se “Pėrzgjedhja e fituesve tė kontratave publike realizohet nė pėrputhje me kėto parime tė pėrgjithshme: a) mosdiskriminim dhe trajtim i barabartė i ofertuesve ose kandidatėve; b) transparencė nė procedurat e prokurimit; c) barazi nė trajtimin e kėrkesave dhe tė detyrimeve, qė u ngarkohen ofertuesve ose kandidatėve”. Madje nė kėtė ligj, gjendet edhe njė nen i posaēėm (Neni 20: Mosdiskriminimi) qė bėn fjalė drejtpėrdrejti pėr moslejimin e diskriminimit: “Autoritetet kontraktore duhet tė shmangin ēdo kriter, kėrkesė apo procedurė, qė lidhet me kualifikimin e operatorėve ekonomikė, qė pėrbėn diskriminim ndaj ose midis furnizuesve apo kontraktorėve ose ndaj kategorive tė tyre”.

    Veē sa mė sipėr, shtetit shqiptar nuk i mungon edhe njė institucion i specializuar (Autoriteti i Konkurrencės), nė Nenin 1 tė Ligjit Nr. 9121, datė 28.07.2003 “Pėr mbrojtjen e konkurrencės” thuhet: “Qėllimi i kėtij ligji ėshtė mbrojtja e konkurrencės sė lirė dhe efektive nė treg, duke pėrcaktuar rregullat e sjelljes sė ndėrmarrjeve, si dhe institucionet pėrgjegjėse pėr mbrojtjen e konkurrencės dhe pėrgjegjėsitė e tyre”. Nuk po flas kėtu pėr atė armatė institucionesh parazitare e paralele tė krijuara thjesht pėr sytė e botės si Avokati i Prokurimeve, Kontrolli i Brendshėm nė Kėshillin e Ministrave apo nė Ministrinė e Financave (qė me ligjin e fundit “nxori nė pension” edhe vetė KLSH-nė). Heshtja e tyre ėshtė e pritshme dhe nuk shkakton kurrfarė habie te askush nė vendin tonė qė njeh si funksionon makina e pėrdorimit tė pushtetit nė favor tė njė grupi njerėzish tė pushtetshėm.

    I solla citimet e mėsipėrme ligjore dhe institucionale pėr tė thėnė se shtetit shqiptar, si ēdo shteti normal e demokratik tė botės, nuk i mungojnė mekanizmat qė rregullojnė dhe garantojnė konkurrencė tė ndershme nė fushėn e prokurimeve, pa pėrmendur faktin se prej njė viti po zbatohet edhe njė projekt i posaēėm i USAID-it – Sfida e Llogarisė sė Mijėvjeēarit, pjesė e rėndėsishme e tė cilit ėshtė edhe rishikimi, plotėsimi e pėrmirėsimi i kuadrit ligjor nė fushėn e prokurimeve dhe rritja e kapaciteteve njerėzore tė agjencive dhe institucioneve shtetėrore tė kėsaj fushe.

    Nga pikėpamja e interesit publik, nuk dėshiroj tė ngre akuza pa fakt pėr “kapje tė shtetit” dhe as ta trajtoj kėtė marrėveshje si hallkėn e radhės dhe pothuajse legale tė kėtij fenomeni tepėr tė rrezikshėm pėr stabilitetin e vendit dhe mirėqenien e qytetarėve tė tij. Por si studiues nuk mund tė mos sjell nė vėmendjen e opinionit faktin se roli i firmave tė ndėrtimit nė zhvillimet politike, veēanėrisht nė “ushqimin” e makinės pushtetėrore tė korrupsionit, ėshtė mjaft i madh dhe i njohur publikisht. Nivelin e lartė tė korrupsionit nė tendera, e pohoi edhe vetė ministri Olldashi gjatė takimit tė tij me Shoqatėn e Ndėrtuesve, por “pėr kėtė fenomen nuk ka bėrė pėrgjegjės vetėm administratėn publike”.

    Madje edhe drejtues dhe ish-drejtues tė lartė politikė te sė majtės, deputetė tė Kuvendit tė Shqipėrisė, analistė dhe intelektualė tė njohur, etj, mė shumė se njėherė gjatė dy-tre viteve tė fundit kanė denoncuar rolin e dyshimtė tė firmave te ndėrtimit nė zgjedhjen e liderit aktual tė PS-sė, ashtu si dhe shkallėn e lartė tė angazhimit tė tyre nė sponsorizimin informalisht tė fushatave zgjedhore, duke pėrfshirė edhe zgjedhjet e fundit administrative pėr kryetar nė bashkinė e Tiranės, kandidat i sė cilės ishte edhe ministri aktual i Punėve Publike.

    Nga tryeza dhe marrėveshja e fundit e paradyditėve tė krijohet pėrshtypja se nė njė shtet ku vendin e korrupsionit kapilar dhe tė shtrirė kėmbėkryq nė institucionet publike tė paradyvjetėve e ka zėnė korrupsioni politik dhe elitar, grumbullimi i vendim-marrjeve tė rėndėsishme pėr fondet publike, privatizimet, koncesionet, emėrimet nė postet e larta publike, etj., nė pak duar dhe nė pak objekte investimesh, ndėrtuesit po i kėrkojnė llogari pushtetit tė sponsorizuar nga paratė qė ata u kanė grabitur taksave, buxhetit tė shtetit dhe sigurimeve shoqėrore.

    E nė kėtė kėrkesė llogarie tė frikshme nė emėr tė parave kriminale tė investuara nė politikė, askush nuk mund tė ndjehet i sigurtė, madje as vetė ministri qė nėnshkruan marrrėveshje tė tilla anti-kushtetuese dhe anti-ligjore; as institucionet e kontrollit apo tė pavarura qė heshtin nga frika e ndėshkimit (anti-ligjor) e humbjes sė vendit tė punės per shkak te reformave qė (ri)fillojnė me zgjedhjen e Presidentit….

    Nė njė shkallė kaq tė lartė tė politizimit tė institucioneve tė shtetit nga pushteti i radhės, nė njė inkriminim tė frikshėm tė politikės me paratė e evazionit dhe tė korrupsionit, merret me mend se si dhe sa mund tė ndjehet i qetė pėr tė ardhmen e vet qytetari i thjeshtė taksa-pagues apo biznesmeni i ndershėm qė nuk dėshiron tė rrijė i zhytur nė informalitet.

    Duke mos dashur tė ngre akuza politike, nisur nga marrėveshja nė fjalė e Ministrisė sė Punėve Publike me Shoqatėn e Ndėrtuesve, i ftoj publikisht institucionet e pėrmendura nė kėtė shkrim, tė distancohen nga kjo marrėveshje dhe ēdo tentative tjetėr e kėtij lloji pėr tė kapur shtetin “legalisht”. Pėrndryshe, heshtja ose shmangja nga pėrballja me tė vėrtetat qė zhvillohen pėrpara syve tanė si rasti i kėsaj marrėveshjeje, pėrbėn njė provė mė shumė se nuk kemi tė bėjmė me njė “kapje tė shtetit” qė na kėrcėnon prej vitesh si “shpata e Damokleut”, por me njė dėshtim tė tij – njė “state failure”, me rrėnim tė shtetit nga pushteti i radhės nė emėr tė interesave korruptive tė pushtetarėve.

    Nga Zef Preēi
    Sui generis

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •