Shkalla e larte e varferise sipas te ardhurave si ne zonat rurare ashtu edhe ne ato urbane dhe efektet kryesisht afatmesme te politikave aktive per reduktimin e varferise, kane diktuar nevojen e mbajtjes ne nje nivel te konsiderueshem te fondit te pergjithshem per ndihmen ekonomike qe kapi vleren prej 4,225 milion leke per vitin 2002. Masat e marra qe konsistonin ne kryerjen e studimeve dhe vleresimeve, forcimin institucional te rrjetit te shperndarjes, rritja e transparences dhe forcimi i kapaciteteve mundesuan qe i) te rritet shkalla e perfshirjes se te varferve qofte per shkak te uljes se numrit absolut te tyre (sipas vleresimeve me te fundit te varferise) qofte te targetimit me te mire te te varferve ii) te rritet shkalla e mbulimit te nevojave te familjes nga ndihma ekonomike me rreth 10% me shume krahasuar me vitin 2001.
Reformimi i metejshem i skemes se ndihmes ekonomike, mbetet nje nevoje thelbesore. Drejtimet kryesore te permiresimit ne funksion te rritjes se shkalles se perfshirjes dhe te mases se ndihmes si dhe te forcimit te natyres kuruese te saj do te jene i) Decentralizmi i skemes se ndihmes ekonomike duke filluar me projekte pilote ii) Harmonizimi i ndihmes ekonomike me mekanizmat e mbrojtjes dhe perkujdesit shoqeror si dhe te nxitjes se punesimit iii) Orientimi gradual i skemes drejt minimumit jetik.
Gjate vitit 2002 ka vazhduar perdorimi ne nje nivel te larte te perdorimit te ndihmes ekonomike ne kesh per kategori te gjera sociale si dhe per grupe te ngushta, porse zhvillimet ekonomike dhe sociale kane cuar ne nje rritje te llojeve dhe nje zgjerim te grupeve shoqerore ne nevoje ku krahas grupeve tradicionale, zhvillimet e tranzicionit kane gjeneruar edhe tipologji te reja te grupeve/individeve, qe kane nevoje per perkujdesje shoqerore te tilla, si: gra apo vajza te dhunuara, perdorues te droges dhe alkoleve, femije qe punojne ne rruge, individe te moshes se trete pa mbeshtetje, problemet e te cileve, ne shume raste korrelojne me varferine e tyre.
Per kete qellim krahas permiresimit te sistemit tradicional te ndihmes ne kesh dhe te institucioneve rezidenciale te kujdesit ka filluar reforma e kalimit te perkujdesin shoqeror ne ate te tipit komunitar. Nje nga programet me te medha ne kete drejtim eshte ai ne bashkepunim me BB ne te cilin jane perfshire OJQ, pushtetet vendore dhe komunitetet vendore si dhe gjithnje e me shume vete grupet shoqerore ne nevoje nepermjet organizatave te tyre
Problemet e strehimit jane probleme te mprehta, te trasheguara dhe te akumuluara. Megjithe perpjekjet permiresimet ne kete drejtim jane modeste. Niveli i larte i nevojave dhe kosto e larte e mbulimit te tyre nga nje ane dhe shtrengesat buxhetore nga ana tjeter kerkojne perdorimin e mjeteve alternative te cilat jene ende ne diskutim. Formulimi i masave realiste te mbeshtetjes se te pastreheve eshte objektiv paresor i vitit 2003.
reformat afatmesme 2003-2006 ne drejtim te politikave zbutese dhe lehtesuese sociale do te perbejne nje drejtim kryesor ne fushen e politikave sociale qofte per faktin e nevojes se larte per reformim qofte edhe per koston e larte publike qe ato paraqesin. Per rrjedhoj rritja e perkujdesit shoqeror per te varferit dhe kategorite sociale ne risks do te vije kryesisht nepermjet rritjes se eficences dhe efektivitetit te sistemit te mbrojtjes dhe perkrahjes sociale per keto shtresa dhe individe.
per periudhen afatmesme do te vazhdoje programi i ndihmes ekonomike per varferine nepermjet mbeshtetjes financiare te familjeve te varferia. Ndersa numri i ketyre familjeve parashikohet te ulet ne vitin 2006 me rreth 12% nga numri aktual masa mesatare e ndihmes per cdo familje do te arrije dyfishin e nivelit aktual (ose ne vlere absolute rreth 52115 leke/muaj per familje). Nepermjet fuqizimit institucional, permiresimit te basez se te dhenave, kryerjes se verifikimeve dhe bashkepunimit me qeverisjen vendore do te arrihet mbulimi ne shkallen 100 e te gjithe familjeve te varfera duke ulur edhe abuzimet qe verehen sot ne administrimin e kesaj skeme.
Edhe mbeshtetja financiare per kategorite e te paafteve do te vzahdoje ne rritje duke synuar qe mbeshtetja te arrije ne vleren e 7000 leke ne muaj ne vitin 2006 ose rreth 120% me e larte se ajo e vitit 2002.
Asistenca sociale nepemrjet mbeshtetjes financiare do te kombinohet me mire me politikat dhe sherbimet aktive dhe kuruese sociale si dhe me duke konsderuar edhe profilin shume-dimensional te varferise. Per kete qellim do te filloje reformimi i skemes nepermjet projekteve pilote ne disa bashki dhe komuna te vendit te cilat do te mundesojne edhe decentralizimin e metejshem te skemes si dhe do te kombinohet kjo ndihme me politikat e punesimit, me zgjerimin e modelit te biznesit social. Synohet qe nepemrjet kesaj reforme, investimeve publike, perfshirjes se shoqerise civile dhe komuniteteve vendore, te arrihet qe ne fund te periudhes afatmesme te kemi nje rritje me rreth 13% e numrit te klienteve ne sherbimet rezienciale dhe me rreth 60% ne sherbimet e tipit komunitar. Ne vecanti e rendesishme do te jete ofrimi i sherbimeve specifike sipas nevojave te cdo kategorie ne risk (femije, te rinj, gra, invalide, pleq) qofte ne lidhje me problemet tradicionale sociale qofte edhe me ato te reja sociale (droga, keqtrajtimi, etj)
Krijoni Kontakt