Close
Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12
Duke shfaqur rezultatin 11 deri 12 prej 12
  1. #11
    I Pavarur nga poli.ditore
    Anėtarėsuar
    29-12-2006
    Postime
    56
    Mbahu nėno mos ke frik, se ke djemt nė Amerik.
    Edhe nėse do tė vdisja nuk do tė mėrzitėsha, ama ti bijer njėher autostrades Durrės-Morinė

  2. #12
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    15-12-2006
    Postime
    20

    Rreba i ka kėmbėt e shkurta

    Leopardi nuk ka lara

    Prandaj loja me ligje kur nuk ėshtė qartėsuar ende statusi politik i Kosovės, dhe politizimi i pronėsisė krijon anarki pronėsore-sa herė qė ndėrrohen subjektet politike ndėrrohet edhe pronari, duke krijuar dilema tė panevojshme pėr pronarin e vėrtet, popullin-Kuvendin, dhe tendenca pėr shpronėsimin e tokės pa pako adekuate ligjore paraqet njė rrezik tė madh tė shpronėsimit tokėsor tė Kosovės, dhe humbjen definitive tė pasurisė natyrore nė pjesėn veriore tė Mitrovicės, nuk bėhet pra fjalė pėr “cracked eggs” (ve tė thyera).
    Agim Vuniqi, Farmington Hills (avuniqi@gmail.com)
    Kosova me territor dhe me kufij tė qartė administrativ tė bartur nga kushtetuta ish Jugosllave, ishte subjekt konstituiv i kushtetutshmėrisė federale e pranuar unanimisht dhe me koncenzus tė plotė nga themeluesit e saj, qė pėrcaktonte ndarjet territoriale dhe kufijtė e brendshėm administrativ nė mes tė ish republikave dhe krahinave territoriale. Pra kufijtė administrativ tė Kosovės ishin kufij tė brendshėm tė pranuar ndėrkombėtarisht, tė ndarė nė vija tė plota nga Serbia, qė ishin tė njohur edhe nga OKB-ja. Zhvillimi ekonomik i Kosovės ishte i mėvetėsishėm, dhe pėrcaktohej politika investive-zhvillimore sipas parametrave real tė politikės nacionale ekonomike (tetė njėsitė federale), pėrmes programeve tė projektuara investive tė realizuara nga institucionet profesionale kompetente. Pronėsia dhe titullari i pronės ishin probleme qė u bartėn dhe nuk u kapėrcyen lehtė nė Kosovėn e pasluftės , fatkeqėsisht pėr kėtė nuk ishte asnjė vendim politik por as vullnet, prandaj edhe mosgatishmėria e subjekteve politike tė trajtojnė kėtė problematikė nuk do i lirojė aq lehtė nga fajėsia historike. Si duket mos puna institucionale mbi dhjetėvjeēare, do tė u kushtojė shumė rėndė qytetarėve, meqė subjektet politike tė deri atėhershme konkretisht LDK-ja nuk kishte pėrgatitur asnjė projekt qė do tė qartėsonte kėtė lėmi, pas luftės. Mos shfrytėzimi i resurseve njerėzore, por edhe pa pėrgatitja profesionale e lidershipit qė nuk pėrgatitėn sė paku njė doracak udhėzues, shkaktojė pasoja tė pariparueshme. U kuptua shumė keēė demokracia parlamentare ngase u keqpėrdorė padrejtėsisht vota, duke u shkelur tė drejtat e qytetarėve. Prona shoqėrore kategorizohej si pronė abstrakte-pa pronar (prandaj intervenoi administrata e UNMIK-ut duke themeluar “AKM-n”, pėr tė administruar ndėrmarrjet publike), edhe pse kėtė fazė tė tranzicionit e kaluan shumė lehtė shumica e shteteve nė taborin ish komunist. Kėrkesa e tanishme e ministrive qė prona publike tė privohet dhe tė ngarkohet me pronar tė ri rrjedhė nga koncepti i pronėsisė nė Amerike "goverment property", qė aspak nuk i pėrgjigjet realitetit nė Kosovė, as qė mund tė krahasohet institucionalizimi amerikan me atė tė Kosovės, prandaj edhe rrjedhin keqkuptimet. Sistemi zgjedhor ėshtė krejt i ndryshėm nga ai evropian, jo vetėm qė bazohet nė sistemin presidencial, por edhe nė ndarjen institucionale tė pushtetit kabineti i kryetari-kongresi (dhoma e reprezentuesve dhe senati)-gjykata supreme, por qė ka bazė edhe nė agjencitė e ndryshme qeveritare dhe joqeveritare qė janė profesionalisht tė pavarura, por qė financohen nga qeveria. Pra qeveria nuk financon projekte komerciale, qeveritė e shteteve janė tė pavarura nė realizimin e politikės ekonomike duke “pushuar” tatimet nė tokė, pėr tė tėrhequr investitorėt e mundshėm duke rritur kuotėn e punėsimit, duke zhvilluar biznesin e imtė pėrcjellės pėrmes kompanive kooperonte, udhėhiqet pra njė politikė shumė e kujdesshme, bipartizane. Pyetja qė shtrohet kėto ditė pėr pronėn publike dhe politika qė pretendon tė udhėhiqet nga ministritė, qė ato ta mbikėqyrin dhe qeverisin atė ėshtė jo vetėm dashakeqe por ėshtė shkatrrimitare pėr Kosovėn. Meqė ēdo gjė nė Kosovė tash pėr tash ėshtė nė eter, nuk pranohet assesi qė me pronėn e Kosovės tė menaxhojnė subjektet politike, apo thėnė njė grup njerėzish, meqė behet fjale pėr pasuri enorme, mund tė shkaktojė konflikte tė mėdha interesi. Meqė si kopje ėshtė marre SHBA duhet sqaruar se nė Amerikė pėr ēdo gjė funksionon institucioni i votės, dhe bordet nuk emėrohen por ato i zgjedhin me votė, tė gjitha institucionet publike shfrytėzojnė kėtė mekanizėm, kuptohet kandidatėt duhet tė plotėsojnė tė gjitha parakushtet profesionale. Adresa e titullarit tė pronės publike nė Kosovė ėshtė Kuvendi i cili do tė zgjidhte bordin menaxhues, ndėrsa kontrollimi kryhet nė baza ligjore. Pretendimet e politikanėve tė pėrshpejtohet me realizimin e projektit tė TC Kosova C, duke aplikuar zgjidhje ligjore tė shtrembėta, ligji pėr shpronėsim dhe kompensim i Kushtetutės sė KSAK ( para vitit 1989), zhveshė pronarin e vėrtetė juridik Kuvendin e Kosovės. Ēfarė tė thuhet nėse huazohet njė ligj qė bėnė shpronėsimin ndėrsa nė anėn tjetėr pėrbuzet koncepti organizativ i Elektroekonomisė themelues i sė cilės ishte kuvendi i Kosovės, prandaj nuk ka pajtueshmėri sistemore nėse aplikohet njė ligj inekzistent i nxjerrė nga Kushtetuta e Kosovės, e cila u atakua dhe u rrėnua dhunshėm me tankse, me ndėrhyrjen ushtarake tė Serbisė por edhe nga mos reagimi me konsekuencė i deputetėve tė atėhershėm. Meqė nuk figuron mė fantazma Jugosllavi ka mbetur ēėshtje debati e historianėve, prandaj edhe nuk mund tė zbatohet ky ligj. Fundja prona publike dhe private ėshtė ēėshtje shumė mė e ndėrlikuar, ėshtė ēėshtje e rregullimit tė brendshėm institucional, e pėrcaktuar nga sistemi politik dhe ekonomik, kapitalist apo socialist, varėsisht nga politika sociale. Them kėtė duke u bazuar nė literaturėn amerikane ngase p.sh. Gjermania, Suedia konceptohen si shtete socialiste, me njė politikė tė qartė sociale nė nivel qeveritar, ku pronėsia ėshtė e kombinuar nė atė shtetėrore dhe private. Prandaj loja me ligje kur nuk ėshtė qartėsuar ende statusi politik i Kosovės, dhe politizimi i pronėsisė krijon anarki pronėsore-sa herė qė ndėrrohen subjektet politike ndėrrohet edhe pronari, duke krijuar dilema tė panevojshme pėr pronarin e vėrtet, dhe tendenca pėr shpronėsimin e tokės pa pako ligjore adekuate paraqet njė rrezik tė madh tė shpronėsimit tokėsor tė Kosovės, dhe humbjen definitive tė pasurisė natyrore nė pjesėn veriore tė Kosovės, duke ua rikujtuar burokratėve ministror dhe atyre lokal tė Kastriotit se baseni i Kosovės, i pasur me 6,5 miliardė tonelata thėngjill, dhe ai i Dukagjinit me 3.5 miliardė tonelata, nuk ėshtė “cracked egg” vezė e ēarė.. Ēdo pėrpjekje nė kėtė drejtim ligjėrisht ėshtė e pajustifikueshme, ngase gabimet nuk mund tė pėrmirėsohen. Tash pėr tash ka dilema dhe dyshohet qė pas tėrė kėsaj qėndron UNMIK-u, dhe se funksionarėt e lartė e ngusin kėtė pėr tė realizuar pėrfitime tė mėdha financiare, ata kanė imunitet nga OKB-ja, dhe pėr ēdo abuzim dhe keqpėrdorim financiar nuk do tė ndėshkoheshin, ata janė sot kėtu nesėr jo, ashtu siē bėnė: menaxheri i PTK-sė dhe ai i aeroportit, por edhe Joe Tischler, ėshtė kjo “bad domino” domino e keēe. Fundja ēėshtja e resurseve natyrore ėshtė edhe kategori kushtetuese, dmth., janė tė mira materiale tė popullit, dhe pėr kėto tė mira lindin konfliktet dhe bėhen luftėrat. Dhe resurset natyrore qė janė bazė e rėndėsishme e shtetėsisė, nuk mund tė shfrytėzohen pėrmes politikės ditore, ato janė pjesė e tė ardhmes sė Kosovės. Si duket politika e tashme ėshtė e interesuar ta bėjė shpronėsimin e territorit tė Kosovės, por edhe vdekjen e heshtur tė banorėve tė saj, ngase pa njė politikė tė qartė ambientale nuk mund tė ketė edhe zhvillim, ngjyra e gjelbėr ėshtė shumė mė e fuqishme se ngjyra e tymtoreve tė TC Kosova C.
    Ndėrtimi i Termocentralit Kosova C, i bazuar nė rezervat e thėngjillit pėr djegie (pse jo pėr industrinė ushqimore), ėshtė megalomani komuniste, ishte ky projekt i paraparė viteve tė 80-ta. Nuk ka zhvillim tė ekonomisė se Kosovės dhe punėsim impulsiv pėrmes ndėrtimit tė Termocentraleve Kosova C, por pėrmes zhvillimit tė bizneseve tė imta. Dhe fundja pėr shfrytėzimin e resurseve natyrore duhet tė dėgjohet fjala e qytetarit. Po ajo (energjia) do tė ishte ēėshtja, dhe pasuria e tė gjithė popullit, nė qoftė se forcat politike nė vend tė ngjyrės sė “hi” do tė mendonin pėr ngjyrėn e gjelbėr. Madje do tė ishte mė mirė sikur tė mendonin se si mund tė nxitonin tė vinin nė lėvizje vendime tė shumta qeveritare-parlamentare pėr tė stimuluar prodhimin e etanolit, dhe bio-dizel-it si lėndė djegėse, tė cilat nė botė e nė rajon gjithmonė e mė shumė po zėvendėsojnė produktet e naftės. Duke vepruar kėshtu me siguri do tė kontribonin nė pakėsimin e halleve pėr agrarėt (bujqit), dhe do t’i shėrbenin mė shumė mbrojtjes sė ambientit. Shoferėt dhe pronarėt e makinave do tė ankoheshin mė pak pėr ēmimet e larta tė naftės. Papunėsia do tė ishte nė numra mė tė ulėt. E nė fund fare “komisarėt politikė” tė koalicionit qeverisės do t’u tregonin zotėrinjve Europianė se tė paktėn nė kėtė ēėshtje kanė bėrė diēka me “konsensus”. (Bashkimi Evropian i rriti standardet e kėrkuara pėr bio-dizel-in nga 2% nė 2005 nė 5.75% nė 2010.)
    Nė SHBA janė mė shumė se 140 rafineri tė etanolit qė punojnė me kapacitet tė plotė. 42 rafineri tė tjera janė nė fazėn ndėrtim-pėrfundimit. Ritmi i rritjes me 100% nė vit e bėn bio-diezel-in njė nga industritė me njė zhvillim tė ngjashėm me atė tė “High-Tek-ut” tė dekadės sė fundit tė shekullit tė XX-tė. E gjithė kjo industri kontribuon jo pak nė ekonominė vendase, dhe njėkohėsisht nė rėnien e ēmimit tė naftės. E nxitur nga aprovimi i Paktit tė Politikave tė Energjisė (Gusht 2005), i cili do tė stimulojė pėrdorimin e 12-14 milion ton bio-diezel nė vit duke filluar nga viti 2012, industriaa e bio-diezel-it i dha ekonomisė Amerikane pėr vitin 2005, “1.9 miliardė dollarė tė ardhura nė taksa, dhe 153725 vende tė reja pune.” http://www.ethanolrfa.org


    Ėshtė krejtėsisht e pakuptimtė qė ministria tė udhėheqė projektet, qeveria mund tė mbikėqyrė zbatimin e ligjeve nė baze tė normativave gjegjėse pėrmes inspektorėve kompetent, pra nuk mund tė jetė iniciues dhe projektues. Ėshtė e pakuptimtė qė njė grup njerėzish profesionalisht jokompetent (nuk behet fjale pėr profesionalizėm operacional-menaxhimin e prodhimit dhe mirėmbajtjen), bėjnė hapa tė ngutshėm nė kėtė rrėmujė institucionale, pėr tė shkatėrruar tė ardhmen e gjeneratave tė ardhshme. Ministria pėr miniera dhe energjetikė angazhohet vendosėshmėrisht qė tė destabilizon Kosovėn me aranzhmane tė dyshimta, duke mos pėrfillur procedurėn delikate parlament-referendum. Kosova e ngarkuar me rezolutėn 1244, pa status tė sqaruar politik, sovran i sė cilės ėshtė pėr momentin UNMIK-u, thėnė ndryshe PSSP, mund tė dėmtohet seriozisht meqė mund tė shfrytėzohet keqas pa pasur tė drejtėn e riparimit ekonomik, dhe pa pasur tė drejtėn e arbitrazhit, ngase qeveria e Kosovės dhe ministria nuk janė subjekte tė pranuara ndėrkombėtarisht, dhe nuk janė tė pėrfshira fare nė strukturėn organizative tė OKB-sė. Ėshtė pra e pakuptimtė intenca e “kaligulėve” ministror qė pėrpiqen dhunshėm t'ia ndėrrojnė njollat leopardit apo tė deklarojnė botėrisht se leopardi nuk ka njolla "Leopard does'nt have spots", me ēfarė tė drejte bėjnė atė. Sė pari hartimi i strategjisė zhvillimore afatgjate pėr tė cilėn ėshtė angazhuar qeveria, duhet tė ishte pjese e angazhimeve tė institucioneve kompetente profesionale, deri sa pėrzgjedhja e agjensionit profesional tė pavarur (kredibil) qė do ta autorizonte ministria-qeveria, duhet tė jep mendimin kompetent, pra qeveria kujdeset pėr zbatimin e ligjshmėrisė dhe bėnė inspektimin e pėrgjithshėm, nė harmoni me ligjet vendore pjesė e korpusit tė ligjeve evropiane? BE ka kriter tė ashpėr tė legjislaturės pėr mbrojtje tė ambientit tė cilat janė kompatibile me kriteret e fokusura se mbrojtja e ambientit global ėshtė prioritet i njė rėndėsie tė veēantė. Kjo ėshtė siguruar pėrmes rregullativės ligjore duke sforcuar zotimet e BE-sė, pėr njė zhvillim tė pandryshuar, mbėshtetur nė vendimin nr. 280/2004 EC i Parlamentit dhe kėshillit Evropian tė datės 11 shkurt 2004 lidhur me mekanizmin pėr monitorimin e emitimit tė gazėrave nė “Community grenhouse” dhe pėr implementimin e “Kyoto protocol”. Meqė Kosova si shoqėri pretendon tė jetė pjese e projektit tė pėrbashkėt evropian, apo jo, nuk mund tė akcepohet njė vendim i ngutshėm, tė bėhen harxhime tė palejuara buxhetore dhe nė fund tė dėshtohet, Kosova nuk ėshtė as nėnshkruese e kėshillit tė Evropės juglindore pėr energjetike. Kjo nuk e obligon investitorin e mundshėm, e obligon qeverinė se ajo ndėrton kornizėn ligjore qė harmonizohet me ligjet evropiane, por nė anėn tjetėr duhet tė kujdeset pėr kursimimin e resurseve natyrore pėr gjeneratat e ardhshme. Sa u ėshtė qartėsuar qytetarėve ndėrrimet globale tė klimės dhe zvogėlimi i CO2 pėr vitet e ardhshme, deri nė vitin 2020, sa ėshtė kohėzgjatja e shfrytėzimit tė termocentraleve qė shfrytėzojnė thėngjillin e pastėr si lėndė djegėse sipas normave evropiane, ngase me kaq pak njoftime pėr popullatėn ėshtė mė tepėr eksperiment qeveritar qė do tė thotė vdekje e ngadalshme e popullatės kosovare me njė dendėsi enorme tė popullimit, ėshtė papėrgjegjėsi e pafalshme e tė ardhmes se Kosovės. Pa shqyrtimin e tėrėsishėm tė pakove ligjore tė ambientalistėve tė Kosovės, tė mbėshtetura nė ato tė BE-sė nuk bėnė tė lejohet kaq shpejt ky projekt aq i rėndėsishėm dhe kapital. Nuk ėshtė mjaft tė thuhet s’ka rrymė dhe tė ndalet jeta. Sigurisht ėshtė i papranueshėm edhe refuzimi i paargumentuar, meqė BE-ja stimulon projektet pėr prodhimin e energjisė elektrike me thėngjill tė pastėr, por nuk bihen vendime kaq kruciale aq shpejt, dhe qytetari nuk mund tė lirohet nga dyshimi se ka konflikt interesash, bile praktika e deritanishme dėshmojė skepticizmin e arsyeshėm, gjatė hapjes sė tenderėve, duke u avulluar miliona euro, me ēka e kanė merituar t’u besojmė. Me tregoni cili ėshtė roli i qeverise, ministrisė pėrkatėse, ambientalistėve, sindikatės dhe cili ėshtė roli i qytetarėve nė rrethana tė tilla? Ndoshta e tėra kjo nuk ėshtė vetėm mbėshtjellje e syve me fashė, nė pikė tė ditės, apo bashkėbisedimi i paralajmėruar me qytetarė “sa pėr ta larė gojėn”, qė ndryshe kuptohet si porosi “prashitni nė ujė

Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12

Tema tė Ngjashme

  1. SHBA: Vesa Vuniqi - sportistja kosovare qė fitoi bursėn presidenciale
    Nga DriniM nė forumin Bashkėpatriotėt e mi nė botė
    Pėrgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 08-12-2009, 16:52
  2. George W. Bush, ka fshehur faktet!
    Nga Davius nė forumin Lojra dhe rebuse
    Pėrgjigje: 9
    Postimi i Fundit: 04-09-2007, 14:26
  3. Prokuroria e Tiranes "humbet" faktet e kriminalistikes
    Nga Brari nė forumin Tema e shtypit tė ditės
    Pėrgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 14-03-2004, 19:57
  4. Luka gabon ne faktet Historike
    Nga rapsod nė forumin Toleranca fetare
    Pėrgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 02-03-2004, 09:04

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •