Close

Rezultati i Sondazhit: Cili do tė jetė statusi pėrfundimtar i Kosovės?

Votues
274. Nuk mund tė votoni nė kėtė sondazh
  • Pavarėsi e plotė

    168 61.31%
  • Pavarėsi e kushtėzuar

    82 29.93%
  • Autonomi

    10 3.65%
  • Tjeter.....

    14 5.11%
Faqja 19 prej 59 FillimFillim ... 9171819202129 ... FunditFundit
Duke shfaqur rezultatin 181 deri 190 prej 590
  1. #181
    Perjashtuar Maska e Sabriu
    Anėtarėsuar
    29-12-2005
    Postime
    1,283
    KONTRATA " PAVARSIA "


    sHKRUAN: Bekim REXHEPI


    Jemi nė muajin e Prillit...!, pra muaji i nėntė (9) i kėti fund viti (2006), qė siē ėshtė thėnė tėrthorazi e ne disa raste edhe troē ky vitė do tė pėrbyllė njė zgjidhje tė mundshme, tė „ardhshme“ apo „pėrfundimtare“ pėr Kosovėn dhe statusin e saj.

    Rundi i Tretė i bisedimėve shqiptaro-serbe me praninė ndėrkombėtare u zhvillua nė Vijenė tė Austrisė. Dokumeti i fundit i negociatorit A. Ruchan, dėrguar pėr shqyrtim palės shqiptare dhe dakordimin e kėsaj tė fundit lidhur mė kėtė dokument. Nė shikim tė parė ky dokument nuk qe aq i pėlqyeshėm, madje as pėr pakicėn serbe te Kosovės e cila vazhdimishtė nė mėdyshje dhe siē jemi mėsuar ta shohim: gjithnjė tė prononcuar kundėr Kosovės me dy varjantet e saja eksterme.

    E Para: pėr njė autonomi politike tė pėrfshirė nė eklavat e dhunshme serbe tė krijuara pas luftės (dhe nėse kjo autonomi politike nuk arrihet, atėherė sipas tyre do tė mund tė shkohet nė varjantin e dytė).

    E Dyta: pėr njė secesion te kėtyre enklavave serbe tė cilat akoma duhet tė trajtohen si tė okupura qė nga lufta nė Kosovė dhe duke i'a bashkangjitur arbitrarisht kėto teritore Serbisė.

    Por, ē'do qe paknaqsia e palės shqiptare nuk ėshtė aq komode dhe e pėrgjithėsuar nė vete, nė dukje ajo sikur asiston nė atė verbalitetin politik duke sygjeruar madje nė mėnyrė krejt humane se nuk mund tė ketė asi zgjidhje parciale apo „momentale“ qė tenton tė justifikon realitetin nė Kosovė, pėr interesa tė ngushta Serbe dhe tė disa qarqeve perindimore. Njė tendence tė tillė mbartė pasoja tė rrezikshme, madje duhet kundervirė enrgjikisht pa ndonjė kompromisė tė mundshėm sepse kjo lėmoshė e veēant ndaj minoritetit serb tė Kosovės ka krijuar edhe bindjen e tillė se ata nuk jetojnė nė Kosovė por nė teritoret e tyre serbe qė i takojnė shtetit tė tyre „amė Serbisė“. Gjithsesi kjo ka ngjallur reagime ekstreme nė Serbi, tė drejtuara kundėr faktorizimit tonė si institucione shtetformuese.

    Por, edhe indinjata tek pakicat tjera tė Kosovės siē janė turqtė, boshnjaktė, romtė etj. Madje kur jemi tek kėto pakica nė Kosovė duhet thėnė se nuk janė edhe aq numėr, sa mund dhe do tė duhej tė zhvillohej njė qasje e tillė qė kontrakton vullnetin politikė tė njė shumice me mbi 90% e popullsisė etnike shqiptare qė tė drejtat e tyre kenė te njohur edhe me autonomi tė lartė politike. Thėnė edhe politikisht kėto pakica pėr shumicėn shqiptare kenė njė destruktivitet i thellė gjatė rezistencės sė pushtimit te regjimit dhe tė Sllobizmit. Mekatet nuk mund tė harrohen aq lehtė edhe pėrkundėr dėshirės sė tyre qe ne t'ua falim edhe vullnetin tonė tė lirisė sonė. Ne i ftuam dhe i ftojmė akoma qe vet tė bėjnė hapat e tyre te guximshėm politik e tė pranojnė realitetin e ri nė Kosovė dhe gjithashtu ta pranojnė se jeta e tyre mund tė zhvillohet vetėm nė logjikėn e pranimit tė Shtetit tė Kosovės edhe si shtet i cili gjithėsesi u'a merrė parasysh interesat e tyre. Ndryshe nuk ka zgjidhje tė pranushme dhe qė mund tė tolerohet si kjo (qė kujt ti teket prej ndonjė pakice) qė e lėndon lirinė e plotė tė Kosovės dhe tenton ta katandisė teritorin e Kosovės. Nė tė kundėrtėn ėshtė krejtė e qartė se ēdo lėndim dhe katandisje e Kosovės ėshtė plagė e hapur qė prodhon destabilitet dhe jopaq nė rajon. Gjithashtu duhet bėrė e qartė se tė gjithė ata qė nuk e gjejnė interesin e tyre nė shtetėsin e Kosovės do tė jenė tė trajtuar si tė huaj dhe me tendenca qė implikojnė dhe mbartin rreziqe pėr shoqėrin kosovare, ecila do qe tė integrohet nė BE.

    Mjerimi i logjikės

    Pala serbe duke e pėrfshirė edhe Beogradin nuk duan t'i qasen me njė seriozitet problematikės thelbėsore tė tyre me te vetmin qėllim qė brenda kėti fluiditeti politik tė abuzojnė me te drejtėn e shqiptarve pėr pavarsi. Ata...,madje edhe serbi i vetėm e ka te qartė se pavarsia e Kosovės i rrėnon pėrfundimisht aspiratat e tyre pėr Kosovėn serbe.

    Duke i'u kthyer edhe njėherė dokumentit tė z.Ruchan, nuk mund tė mos i qasemi ngatrrimin tonė politik qė shkakton ky dokument!. A duhet kundeshtuar ky dokument nė ato pika tė cilat i'a mundėsojnė pretendimin e sėrishėm Serbisė pėr riqasjes dhe riimplikimie te institucioneve tė saja nė Kosovė kinse nė mbrojtje te pakicės serbe?. A po deligjitimohen dhe demoralizohen institicionet shtetformuse nė Kosovė me kėto akte?. Dhe nė fund a po qartėsohet rrugtimi politik i Kosoves me tė tilla pika ku i lejohen Serbisė dhe institucioneve tė saja tė paragjykojnė mbi atė se si ne i mbikqyrim dhe i trajtimin pakicen serbe nė shtetin tonė!. Kjo realisht nuk ka kurrėfar logjike as nė politikė e as nė konceptin mbi fonksionimin e shtetit modern siē na thuhet shpesh, pra ky dokument tashmė i qartėsuar edhe pėr opinionin e gjėrė, nė konceptet e veta tė finuara parasheh edhe lėnjen e disa shtigje tė mundshme dhe te garantuara pėr pakicės serbe me institucionet e Beogradit. Ky kontraktim nė esencė pėrfaqėson vetėm logjikėn e mjerė, Kosovėn nuk e bėnė te pavarur por e ndėrvar dhe e humb kuptim e ēfardo deklarim politik dhe publik tek qytetari i saj se Kosova po i hynė fuqishėm dhe e sigurt nė procesin e definimit tė statusit politik tė saj pėr pavarsi tė plotė. Ēuditėrisht, edhe mė pakuptimėsi nuk mund tė kuptohet mosreagimi tonė si shoqėri liridashėse dhe si njė trupė politike krejt lidhur mė kėtė. Ndofta kompleksiteti i tė menagjuarit tė shtetit ka trubulluar terenin tonė politik dhe veprimet tona duken tė jenė tė plogėta nė funksion dhe mė tepėr na del njė atmosferė ku politika jonė pėrpos krekosjes i sorrollatet naivisht pamfletit „mė bajat“ tė Pavarsisė.

  2. #182
    Gezuar Kosoven e Pavarur Maska e dodoni
    Anėtarėsuar
    07-11-2002
    Postime
    3,393
    Sipas TV “Kanal 5” tė Shkupit, Frank Wisner u ka thėnė krerėve maqedonas

    Qėndrimi i Bushit: Kosova e pavarur deri nė fund tė vitit

    Wisner u ka thėnė zyrtarėve maqedonas se Uashingtoni tashmė ka dėrguar sinjale nė Beograd, nė mėnyrė qė autoritetet ta pėrgatisin opinionin pėr pavarėsinė e Kosovės

    Shkup, 14 prill - I dėrguari i posaēėm i SHBA-ve pėr Kosovėn, Frank Wisner, u ka thėnė haptas se SHBA-tė mendojnė se pavarėsia ėshtė zgjidhja mė e mirė pėr statusin e Kosovės, transmetoi tė premten televizioni “Kanal 5” i Shkupit. Po ashtu, transmeton ky televizion, tė enjten mbrėma Wisner u ka thėnė kryetarit Cėrvenkovski dhe kryeministrit Buēkovski se marrėveshja pėr statusin do tė duhej arrihej deri nė fund tė kėtij viti.
    Wisner nuk foli nė mėnyrė tė tėrthortė, por direkt ua transmetoi Cėrvenkovskit dhe Buēkovskit qėndrimin e presidentit amerikan George Bush se Kosova duhet tė bėhet e pavarur deri nė fund tė vitit”, i ka thėnė kėtij televizioni burimi anonim, kurse transmeton agjencia Beta. Po ky burim shtoi se Wisner u ka thėnė zyrtarėve maqedonas se Uashingtoni tashmė ka dėrguar sinjale nė Beograd, nė mėnyrė qė autoritetet ta pėrgatisin opinionin pėr pavarėsinė e Kosovės.
    Zyrtarėve maqedonas Wisner u ka thėnė se pėr Uashingtonin ėshtė me rėndėsi qė negociatat pėr decentralizimin tė kryhen me sukses dhe qė me kėtė tė garantohen tė drejtat e pakicės serbe nė Kosovė.

    http://www.lajm.com.mk/DesktopDefaul...ArticleID=2552
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga dodoni : 15-04-2006 mė 17:13
    Leje mos m'trano, pashe zotin!!!!

    Rrofte Shqiperia Etnike

  3. #183
    Perjashtuar Maska e Sabriu
    Anėtarėsuar
    29-12-2005
    Postime
    1,283
    DRASHKOVIQI << PO PAVARĖSISĖ SĖ KOSOVĖS>>,POR NĖN SERBINĖ E HEKURT KOLONIALISTE(!)


    BAROMETRI DIPLOMATIK
    Prof.Dr.Mehdi Hyseni


    -
    Ky ėshtė «kompromisi politik» qė duhet ta pranojnė shqiptarėt?!
    -JO! Nė asnjė mėnyrė, sepse ky ėshtė mashtrim dhe spekulim politik, qė justifikon formulėn paraprake tė vetė Vuk Drashkoviqit: «Mė shumė se autonomi dhe, mė pak se pavarėsi». Kjo ėshtė esenca e «pavarėsisė sė Kosovės» sipas kryediplomaitit serbomalazez, Vuk Drashkoviq. Mirėpo, disa shqiptarėve injorantė nė fushėn e shkencės politike dhe diplomatike (si doktrinė dhe si praktikė) po iu duket tejet «atraktive, sensacionale dhe e kapshme» parulla demagogjike e Vuk Drashkoviqit «Po pavarėsisė sė Kosovė»(!?) Pėrkundrazi, mesazhi i kėsaj parulle antishqiptare, do tė thotė antipavarėsi Kosovės. As mė pak e as mė shumė. Edhe pse diletantėt politikė, kėsaj floskule politiko-propagandistike tė Vuk Drashkoviqit, nė mėnyrė pompoze dhe tė ekzagjeruar «nė formė fletėrrufeje qarkore», si «lajm numėr 1» i kanė dhėnė publicitet jashtėdimensional, duke shpėrndarė dhe publikuar nėpėr disa masmedia shqiptare(!?)


    Ne shqiptarėt, nė asnjė mėnyrė nuk duhet (tė ushqejmė iluzione tė shkreta, duke parė ėndrra nė pikėditė, se me kolonialistėt shekullorė serbo-sllavė, do tė gjejmė gjuhė tė pėrbashkėt paqėsore pėr t'u shkėputur nga vargonjtė e tyre kolonialė hegjemonistė) tė bėhemi robėr tė vetėvetes (Deri kur do t'i «meremetojmė» dhe do t'i rehatojmė kolonialistėt e vjetėr dhe tė rinj serbo-sllavė nėpėr «shtėpitė e tyre», e vetė tė bredhim (pa fund, pa shpresė, siē ka rėnkuar nė mėrgim i madhi ynė Fan S. Noli) si endacak, refugjat dhe apatrid, duke fshirė sokaqet dhe wc-tė e Evropės dhe tė botės?! –Ėshtė turp i madh me ēfarė temash preokupuese po merremi ne, nė vend se tė merremi me temat jetike pėrvluese tė shqiptarėve dhe tė Shqipėrisė Etnike), duke u preokupuar «me hallin» se kush nga udhėheqėsit serbė po shpėton a po e fundos Serbinė. Kjo ėshtė ēėshtje e serbėve, jo e shqiptarėve. Dihet, ėshtė e thjeshtė pėr t'u kuptuar se Drashkoviqi (por jo vetėm Drashkoviqi, por gjithė Serbia, serbėt dhe aleatėt e tyre tė brendshėm dhe tė jashtėm) po i bėn orvatjet e fundit pėr ta shpėtuar Serbinė, por jo edhe Kosovėn jashtė Serbisė, si shtet tė pavarur dhe sovran. Ky ėshtė synimi kryesor dhe i fundit i Vuk Drashkoviqit, i cili nė thelb nuk dallon nga politika antishqiptare e Sllobodan Millosheviqit, por ėshtė sinonim dhe personifikim i gjithė spektrit politko-propagandistik dhe diplomatik i Serbisė dhe i tė gjithė serbėve. Serbinė do ta kishte shpėtuar vetėm njė serb, e ai ishte Dimitrije Tucoviq, por ai tanimė ka vdekur, pėrkatėsisht ėshtė vrarė pas shpine nė Betejėn e Kollubarės ( mė 1914, nė pėrleshjen me forcat austro-hungareze) nga vetė ushtarakėt serbomėdhenj ēetnikė, pėr shkak tė bindjeve tė tij internacionaliste dhe social-demokrtatike, sepse vėrtet ka dashur qė ta shpėtojė Serbinė nga paranoja kolektive, qė tė mos i pėrthithė shqiptarėt dhe trojet e tyre etnike me anė tė terrorit dhe tė gjenocidit kolonial. Kėtė konstatim tonin, e provon edhe kjo thėnie e Dimitrie Tucoviqit tė ndjerė (viktimė e shovenistėve dhe hegjemonistėve serbomėdhenj): «PĖRDERISA SERBĖT NUK E KUPTOJNĖ SE JANĖ NĖ TRUALLIN E HUAJ, KURRĖ NUK DO TĖ KENĖ PAQE, AS MARRĖDHĖNIE TĖ MIRA FQINJĖSORE ME SHQIPTARĖT». Pra, vetėm njė Dimitrije Tucoviq, me njė vizion tė kėtillė racional dhe objektiv largpamės, do tė kishte pasur gjasė, qė ta shpėtonte pėrgjithmonė Serbinė «e mbarėsuar» nga barra kolonialiste e tokave tė grabitura tė Shqipėrisė Etnike, e jo kursesi Drashkoviqi, i cili nė kuptimin politik, diplomatik e ushtarak nuk ėshtė as silueta e Dimitrije Tucoviqit, por ėshtė njė nacionalist paranoid ēetniko-fashist antishqiptar, sikurse kumbara i tij, Vojislav Sheshel, tė cilėt sė bashku me «kryekollovogjėn» e tyre Slobodan Milosheviq kanė kryerė tre agresione gjenocidale kundėr Koracisė, Bonjės dhe Kosovės. Kėtė tė vėrtetė tė hidhur, tanimė e dijnė tė gjithė shqiptarėt dhe tėrė bota.

    * * *

    Qė nė fillim duhet tė nėnvizojmė faktin se, kur ėshtė fjala pėr njohjen e pavarėsisė sė Kosovės si shtet sovran, i shkėputur nga Serbia kolonialiste si nė kuptimin administrativo-politik kushtetues, ashtu edhe nė atė territorial, [[asnjė garniturė qeveritare e Serbisė qoftė nėn regjimin gjenocidal nė krye me kryekriminelin, Slobodan Milosheviq, qoftė nė regjimet e mėpastajme, tė perosnifikuara me «demokratėt» pasardhės tė tij, siē ishin: i ndjeri, Zoran Gjingjiq (ish-kryeministėr), Zoran Zhivkoviq(kryeministėr), Nebojsha Ēoviq( nėnkryeministėr) dhe, siē janė tani: Boris Tadiq(kryetar i Serbisė), Vojislav Koshtunica (kryeministėr aktual) dhe Vuk Drashkoviq (ministėr aktual i Ministrisė sė Jashtme tė Unionit tė Serbisė dhe tė Malit tė Zi (USMZ)]], nuk ka qenė e gatshme, e as qė ėshtė e gatshme qė Kosovėn ta njohė si shtet sovran dhe tė pavarur jashtė kufijve kolonialė tė Serbisė. Pėrkundrazi, si S.Milosheviqi, ashtu edhe trashėgimtarėt e tij tė mėpastajmė serbomėdhenj (2000-2006) kanė nxjerrė ligje, rezoluta, plane, vendime, tė miratura nga Kuvendi i Serbisė, qė Kosovės, t'i mohohet me ēdo kusht statusi i pavarėsisė si subjekt juridik ndėrkombėtar. Pikėrisht, nė kėtė kontekst dhe, nė kėtė frymė antipavarėsi Kosovės, ėshtė shprehur edhe kryediplomati serbomalazez, Vuk Drashkoviq: « Serbia duhet tė bėjė tė ditur se ne absolutisht e pėrshėndesim edhe rrugėn paralele tė Kosovės ndaj Evropės dhe se nuk kemi asgjė kundėr aderimit dhe pėrfaqėsimit tė Kosovės sė pavarur nė organizatat ndėrkombėtare, me pėrjashtim nė Kombet e Bashkuara. Pėr Kosovėn nuk ka karrige nė Kombet e Bashkuara dhe nuk ka ndryshim tė kufijve ekzistues me Shqipėrinė dhe me Maqedoninė» (Tanjug, Beta, Blic, mfa.gov.yu/pd/, 30.03.2006).

    Absolutisht, kjo deklaratė propozuese e Vuk Drashkoviqit nuk ka tė bėjė me pavarėsinė e Kosovės nė kuptimin pozitiv tė sė drejtės ndėrkombėtare, sepse nuk mbėshtet nė asnjė argument tė vlefshėm historik dhe juridik ndėrkombėtar, pėrpos nė atė politik dhe propagandistik me qėllim qė ta testojė opinionin serbomadh se a «ėshtė ftohur» ende nga urrejtja kolektive piskopatologjike paranoide kundėr shqiptarėve dhe «autonomisė» sė tyre tė dikurshme, tė vitit 1974, e cila , sipas Vuk Drashkoviqit, Slobodan Milosheviqit, Dobrica Qosiqit, Kishės Ortodokse Serbe, Akademisė sė Shkencave dhe tė Arteve Serbe...,etj. ka qenė «shkaku kryesor i copėtimit tė Serbisė nė kuadrin e RSFJ-sė sė Titos». Vėrtet, ishte e kundėrta, preteksti i Serbisė gjenocidale tė Slobodan Milosheviqit, qė nė vitin 1989 (me terror dhe me reprezalie, duke pėrdorur tanke dhe helikopterė policorė dhe ushtarakė mbi popullatėn civile shqiptare anembanė Kosovės), e zhveshi Kosovėn nga cilėsia e autonomisė juridike-kushtetuese dhe politike, tė cilėn e kishte fituar nė bazė tė Kushtetutės sė KSAK (1974) dhe tė Kushtetutės sė RSFJ-sė(1974).

    Lind pyetja, pse Vuk Drashkoviqi e ka pohuar njė deklaratė tė tillė, kjo fare nuk ėshtė e vėshtirė pėr t'u kuptuar, kur dihet se politika e sotme zyrtare «demokratike» e Serbisė ka parė gabimet e saj tė mėparshme nė rastin e tjetėrsimit tė autonomisė sė Kosovės sė vitit 1974. Tani, «tė penduar» pėr hir tė (vjeljes sė nidhmave financiare,ekonomike dhe tragtare) rifaktorizimit tė Serbisė nė mekanizmat dhe nė asociacionet integruese tė Bashkimit Evropian(BE), nė Fondin Monetar Ndėrkombėtar (FMN), nė Bankėn Botėrore, si dhe nė institucione tė tjera politike-ekonomike ndėrkombėtare, politikanėt dhe diplomatėt serbomėdhenj po nguten qė sa mė parė t'ia rikthejnė autonominė e dokurshme (1974-1989) Kosovės, nė mėnyrė qė ta «rikonservojnė» pavarėsinė e saj brenda sovranitetit tė dikurshėm 100-vjeēar tė kolonializmit serbo-jugosllav. Njė taktikė tė kėtillė perfide serbomadhe, por me «terma tė noveluar» (siē janė :»pavarėsi e kushtėzuar, funksionale, substanciale» etj.) tė fjalorit diplomatik tė qarqeve tė caktuara zyrtare tė BE-sė, po zhvillohet dhe, pėrditė e mė shumė po bėhet tejet transparente (pas procesit tė decentralizimit, domethėnė pas copėtimit administrativo-territorial ) tė Kosovės, formula e rikthimit tė autonomisė sė dikurshme jugosllave tė Kosovės. Mirėpo, kėsaj radhe ajo autonomi inekzistente, do tė jetė «mė e avancuar» (si nė kuptimin juridik-kushtetues, ashtu edhe nė atė politik), sepse do tė jetė e kushtėzuar dhe e kolonizuar nė mėnyrė tė dyfishtė: nga Serbia dhe nga Evropa (si tutor me kompetenca ndėrkombėtare).

    Me gjithė garancitė politike tė BE-sė, si dhe me flertet propagandistike tė diplomacisė serbomadhe tė Vuk Drashkoviqit nė favor tė njohjes sė «autonomisė sė kushtėzuar» tė Kosovės, shqiptarėt nuk duhet tė pranojnė asnjė lloj «pavarėsie» qė nuk nėnkupton subjektivitetin juridik ndėrkombėtar tė Kosovės. Arsyet pse nuk ėshtė e pranueshme nė asnjė segment deklarata e Vuk Drashkoviqit «Po pavarėsisė sė Kosovės» (edhe pse ndokujt prej shqiptarėve i duket atraktive, sepse e ka pohuar njė armik i shqiptarėve. Kjo logjikė ėshtė tejet e dėmshme dhe destruktive, sepse historikisht ėshtė e trashėguar nga armiqtė e ndryshėm tė shqiptarėve) : Sė pari, synon t'i rikthejė shqiptarėt tre dekada prapa, duke iu rikthyer autonominė e cunguar tė Kosovės, tė fituar dhe tė praktikuar nė sistemin federal juridiko-kushtetues dhe politik tė ish-Jugosllavisė socialite tė Titos. Mirėpo, pas kryerjes sė gjenocidit dhe okupimit tė Kosovės (1989-1999) nga ana e Serbisė sė Slobodan Milosheviqit, njė «forumulė» e tillė sakate nuk mund tė vijė nė shprehje, qė sėrish t'i imponohet Kosovės(pavarėsisht nga «shpirtgjerėsia» dhe nga «vizioni shpėtimtar» i Serbisė i Vuk Drashkoviqit, ministėr i Jashtėm i SMZ-sė) ngase ka ndryshuar gjendja faktike nė terren. Tanimė (as me kushtetutė, as me kurrfarė ligji serb, as evro-ndėrkombėtar) Kosova nuk i pėrket kurrfarė Jugosllavie, pėrkatėsisht kurrfarė Serbie, sepse qe shtatė vjet ėshtė e shkėputur nga sovraniteti administrativo-territorial kolonial i tyre dhe, momentalisht ndodhet nėn administrimin juridik ndėrkombėtar tė Kombeve tė Bashskuara (UNMIK+KFOR). Sė dyti, nuk ėshtė e pranueshme pėr shqiptarėt, sepse kjo pėrbėn esencėn e «tezės sė re« tė qeverisė dhe tė parlamentit tė Serbisė, tanimė, tė njohur pėr opinionin publik (sipas rezolutės, planit dhe vendimeve tė tjera kushtetuese ligjorer serbe, tė miratuara gjatė vieteve 2003,2004 dhe 2005 nė disfavor tė njohjes sė pavarėsisė sė Kosovės) me emėrtimin: «Mė pak pavarėsi, e mė shumė autonomi», e cila ėshtė njė test i ri sondazhi jo vetėm pėr opinionin e brendshėm politik serb, por edhe pėr atė shqiptar dhe ndėrkombėtar. Mirėpo, aktorėt, tė cilėt janė involvuar direkt nė kėtė ēėshtje, nėse nuk e kuptojnė drejtė mesazhin dhe prapavijėn e rrezikshme politike tė kėsaj «teze tė re» serbe, do tė digjen sipas gradacionit tė saj tė paralajmėruar «kush mė shumė e kush mė pak». Kuptohet, mė sė shumti do tė digjeshin ata, tė cilėt nuk do tė fitonin pavarėsinė e plotė tė Kosovės, qė do tė thotė shkėputjen e saj nga sistemi juridiko-kushtetues dhe politik i Serbisė kolonialiste. Ndėrkaq, mė pak do tė digjeshin ata, tė cilėt do tė fitonin «mė shumė se njė autonomi» nėn Serbinė e hekurt kolonialiste tė vjetėr. Sė treti, pėrmbajtja e kėsaj teze spekuluese gjithėserbe, kundėr pavarėsis sė Kosovės, veē blerjes sė kohės, ka edhe karakter tė arritjes sė kompromisit politik me palėn shqiptare (kėtė e provuan edhe tri takimet e Vjenės pėr decentralizimin, pėrkatėsisht copėtimin e Kosovės, tė bėra nga grupet punuese sero-shqiptare nėn patronatin e emisarėve specialė tė OKB-sė, mė 17 shkurt, mė 17 mars dhe mė 3 prill 2006 nėn), si edhe me palėn e tretė ndėrmjetėsuese ndėrkombėtare (OKB, BE dhe SHBA). Ē' ėshtė e vėrteta, sikur pala shqiptare tė pranonte njė kompromis tė tillė politik sipas tezės sė Drashkoviqit «Po pavarėsisė sė Kosovės», qė juridikisht dhe, sipas Kushtetutės sė Serbisė, do tė thotė «Mė pak pavarėsi, e mė shumė autonomi» (qoftė si njėsi autonome, federale a konfederale, s'ka fare rėndėsi), atėherė ajo do tė nėnshkruante kapitullimin e saj nė frymėn e kėsaj formule tė re tė kolonialistėve tė vjetėr serbomėdhenj. Nė kėtė mėnyrė, teorikisht dhe praktikisht, pala shqiptare do tė pėrfillte tezėn e V. Drashkoviqit «Po pavarėsisė sė Kosovės» pėrbrenda kufijve ekzistues tė Serbisė, akt ky, i cili pa dyshim do tė ishte akt tradhtie dhe i shitjes sė interesave vitale tė Kosovės, pėrkatėsisht tė Shqipėrisė Etnike. Sė katėrti, kjo «formulė e re» serbe, e shprehur dhe e «pėrqatėsuar» nga elokuenca ekzagjeruese dhe demagogjike e kryeshefit tė diplomacisė serbomalazeze, Vuk Drashkoviq, de facto dhe de jure ėshtė nė kolizion flagrant me normat dhe me rregullat e sė drejtės ndėrkombėtare, sepse sheshit Kosovės shqiptare ia mohon tė drejtėn e vetėvendosjes, e cila Kosovės do t'i garantonte cilėsinė e subjektit juridik ndėrkombėtar si shtet-anėtar me tė drejta dhe detyrime tė plota nė Organizatėn e Kombeve tė Bashkuara. Prandaj, pala shqiptare e as populli shqiptar nuk duhet ta pranojė tezėn e politikės zyrtare tė Serbisė «Mė pak pavarėsi, dhe mė shumė autonomi», tanimė tė shprehur nė mėnyrė tė «modifikuar» dhe tė rafinuar politike nga ana Vuk Drashkiviqit: «Po pavarėsisė sė Kosovės», pavarėsisht se kjo nė kuptimin e sondazheve politiko-propagandistike tė Beogradit zyrtar, nė skenėn e diplomacisė ndėrkombėtare krijon «pėrshtypjen reale», se pala serbe «seriozisht» po shpreh gatishmėri, qė tė braktisė konceptin politiko-juridik dhe militarist tė regjimit gjenocidal tė Serbisė sė Slobodan Milosheviqit. Mirėpo, pavarėsisht nga «jehona senzacionale» nė opinionin publik serb, shqiptar, rajonal dhe evro-ndėrkombėtar, kjo «fornulė e re», e V. Drashkoviqit, e tjerrur sipas shijes dhe yrrnekut me bazė tė vjetėr tė hipokrizisė propagandistike, politike dhe diplomatike tė Serbisė pushtuese kolonizatore, nuk ėshtė as diskutueshme, as e pranueshme pėr palėn shqiptare, sepse historikisht Kosova, si dhe pjesėt e tjera tė territorit tė Shqipėrisė Etnike (Preshevė, Bujanoc, Medvegjė, Bllacė..., etj.) kurrė nuk kanė qenė prona legjitime, as legale tė Serbisė, as tė serbėve ngase titullarė tė tyre tė ligjshėm kanė qenė, janė dhe do tė jenė vetė shqiptarėt. Sė gjashti, duke mos e njohur tė drejtėn ndėrkombėtare pėrmes deklaratės sė theksuar pėr «njohjen e pavarėsisė» sė Kosovės, Vuk Drashkoviqi u ka «sugjeruar» qarqeve politike zyrtyare tė Serbisė, qė Kosovės sė «pavarėsuar serbisht», t'i lejohet pėrfazqėsimi i saj nė organiztat ndėrkombėtare, me pėrjashtim nė Oraganizatėn e Kombeve tė Bashkuara?! Shtrohet pyetja, duke qenė se V.Drashkoviqi pranon qė Kosova tė anėtarėsohet dhe, njėkohėsisht tė marrė pjesė nė organizatat ndėrkombėtare, atėherė pse njė tė drejtė tė kėtillė ia mohon Kosovės, qė ta ketė karrigėn nė Organizatėn e Kombeve tė Bashkuara? - Pėrgjigjja, sepse thelbi i deklaratės sė tij «pavarėsi» Kosovės, ėshtė vetėm simulim diplomatik, qė ka pėr qėllim t'iu hedhė hi syve politikės shqiptare dhe politikės strategjike amerikane nė Ballkan.

    Pavarėsisht nga taktizimet e cirkut diplomatik serbomadh tė Vuk Drashkoviqit se «Serbia duhet ta njohė pavarėsinė e Kosovės evropiane», lligjėrisht, Kosova nuk mund tė aderojė, as tė pėrfaqėsohet nė organiztat ndėrkombėtare pa njohjen de facto dhe de jure tė subjektivitetit tė saj juridik ndėrkombėtar si shtet sovran dhe i pavarur nga Serbia gjenocidale kolonialiste. Nė tė vėrtetė, ky, edhe ėshtė paradoksi i pėrmbajtjes sė deklaratės sė theksuar tė Drashkoviqit, sepse ai, nė njėrėn ka pohuar se Serbia duhet t'ia njehė «pavarėsinė» Kosovės, qė tė marrė pjesė ligjėrisht nė organiztat ndėrkombėtare, kurse nė anėn tjetėr, nė tė njėjtėn kohė, e demanton vetėveten, duke theksuar prerazi, se Kosova «nuk mund ta ketė shkamin» nė Kombet e Bashkuara»?! - Pse ka ardhur nė shprehje kjo kontradiktė e defektit profesional juridik ndėrkombėtar e Vuk Drashkoviqit (jo pa qėllim), sepse ashtu ia kanė shkruar dhe servuar kėshilltarėt e sė drejtės kushtetuese tė Serbisė dhe specialistėt e sė drejtės ndėrkombėtare, duke qenė tė vetėdijshėm se Kosova nuk mund tė prezentohet, as tė pėrfaqėsohet nė organiztat ndėrkombėtare pa njohejn e saj si subjekt i sė drejtės ndėrkombėtare. Ndryshe, po tė ishin tė sinqertė dhe objektiv nė kuptimin politik (gjė qė nuk kanė qenė, as nuk do tė jenė kurrė, si rrjedhim i paranojės sė tyre kolketive pėr shfarosjen e shqiptarėve nga trojet e tyre etnike) si Vuk Drashkoviqi, ashtu edhe bashkėpunėtorėt e tij, pėrkatėsisht hartuesit e deklaratės sė stij, qarqeve mė tė larta qeveritare tė Serbisė, do t'u propozonin, se ka ardhur koha qė Serbia tė jetė e gatshme pėr njohjen e pavarėsisė sė Kosovės sipas sė drejtės sė saj historike dhe juridike ndėrkombėtare. Vetėm njė «PO» e kėtillė e V.Drashkoviqit, pėrkatėsisht e Serbisė aktuale, do tė krijonte pėrshtypejn te pala shqiptare, se politika, diplomacia dhe drejtėsia e qeverisė dhe e qeveritarėve aktualė tė Serbisė, pėrkatėsisht tė Unionit tė SMZ-sė, kanė filluar tė distancohen dhe tė pėrshėndetėn pėrgjithmonė nga recidivat e politikės kolonialiste dhe militariste tė Serbisė sė Madhe ndaj shqiptarėve dhe Shqipėrisė Etnike nė Ballkan. Ndryshe, shqiptarėt nuk janė tė gatshėm nė asnjė mėnyrė qė edhe mė tej, nė shekullon XXI, t'i «gėlltisin» pėrrallat diplomatike tė Vuk Drashkoviqit dhe tė Kishės Ortodokse Serbe, se ēfarė tipi tė pavarėsisė, duhet t'i njihet Kosovės nga ana Serbisė kolonialiste, dhe se nė cilat organizata ndėrkomnbėtare, duhet tė jetė prezente dhe e pėrfaqėsuar ajo(!)

  4. #184
    Gezuar Kosoven e Pavarur Maska e dodoni
    Anėtarėsuar
    07-11-2002
    Postime
    3,393
    Analisti i radios Europa e Lirė komenton qėndrimet rreth statusit tė Kosovės


    Moore: "Ndarja e Kosovės, recetė pėr rindezje tė konflikteve"


    Grupi i Kontaktit disa herė ka pohuar se nuk do tė ketė ndarje tė Kosovės. Megjithatė, disa analistė thonė se opsioni i ndarjes duhet tė mbetet nė tavolinė. Nga ana tjetėr disa zyrtarė kosovarė, siē ėshtė kryetari i Parlamentit, kanė thėnė se nėse kufijtė e Kosovės do tė preken, kjo do tė hapė ēėshtjen e kufijve dhe nė hapėsira tė tjera. Si e shihni ju kėtė ēėshtje?


    Nuk di pėrse dikush qė e njeh rajonin mund tė bėjė njė deklarata kaq tė papėrgjegjshme. Njė nga rrethanat, qė do tė ishte reēetė pėr ri-nxitje tė konfliktit nė Kosovė, do ishte ndarja. Mendoj qė kushdo qė di diēka pėr rajonin duhet ta kuptojė kėtė. Komuniteti ndėrkombėtar, nė tėrėsi, me siguri e di kėtė mirė dhe ėshtė i ndėrgjegjshėm qė ēfarėdo lloj decentralizimi qė mund tė zbatohet, nuk duhet tė krijojė apo formojė ndonjė mundėsi pėr ndarje. Natyrisht nėse do tė ndodhte ndonjė ndarje, edhe pse unė nuk shoh rrethana reale qė mund tė ndodhė kjo, ajo do tė ri-hapte ēėshtjen e Preshevės dhe sigurisht do dėgjoheshin edhe zėrat e zotėrinjėve nga Banja Lluka.


    Nga Brukseli vijnė vlerėsime sipas tė cilave serbėt e Kosovės, tė influencuar nga Beogradi, gjithnjė e mė shumė po largohen nga procesi i bisedimeve dhe se nuk dėshirojnė tė hyjnė nė institucionet e Kosovės. A ėshtė ky njė sinjalizim se nė fakt Beogradi po luan me kartėn e copėtimit tė Kosovės?


    Le tė kujtojmė se zoti Jessen Petersen tė henėn e kaluar tha se komuniteti ndėrkombėtar po bėn ēdo gjė tė mundshme qė tė inkurajojė serbėt qė tė kthehen nė shtėpitė e veta, por autoritetet e Beogradit po u bėjnė atyre obstruksione. Beogradi po pėrpiqet tė luajė nė kartėn e Kosovės, sepse ndėrkombėtarėt, nė njė mėnyrė jo tė menēur, e lejuan Beogradin, qė tė ketė njė rol nė proces. Ėshtė dashur qė para disa vitesh ata t'i thonin Beogradit, pasi pėrfundoi konflikti nė vitin 1999, se e keni humbur luftėn dhe duhet tė prisni edhe humbjen e territoreve dhe pėr ju nuk ka vend nė tavolinė, ndėrsa interesat serbe brenda Kosovės do tė pėrfaqėsohen nga anėtarėt e komunitetit serb tė Kosovės dhe jo nga Beogradi. Tash Beogradi po pėrpiqet qė tė ketė njė rol, por jam i sigurt se ajo qė pėrpiqen tė bėjnė ėshtė manipulimi dhe nė fund braktisje e serbėve tė Kosovės, ashtu siē bėri Millosheviēi me kėta njerėz dhe ashtu siē bėri Millosheviēi me serbėt nė Kroaci dhe nė Bosnje Hercegovinė.


    Si i shihni zhvillimet e mėtejme nė Kosovė? Nė cilin drejtim do tė shkojnė ato?


    Mė duhet tė kthehem nė pyetjen tuaj tė parė, pra nėse ka ndonjė bisedė pėr ndarje. Nuk duhet harruar se nėse flitet pėr ndarjen duhet folur gjithashtu edhe pėr ēėshtjen e Preshevės dhe gjithashtu duhet tė kihet parasysh se do tė kishte njė mundėsi reale tė njė konflikti tė ri nėse ndarja do tė realizohej. Pika e dytė qė dėshiroj ta theksoj ėshtė ajo se ėshtė shumė e rėndėsishme qė shumica shqiptare e Kosovės tė pranojė pėrgjegjėsinė e vet pėrballė pakicės serbe, pjesėtarėt e sė cilės duan tė jetojnė nė shtėpitė e tyre dhe nė paqe me fqinjėt nė Kosovė. Gjithashtu ėshtė e rėndėsishme qė serbėt e Kosovės tė pranojnė qė nuk janė mė pjesė e Republikės sė Serbisė, por qė jetojnė nė shtetin e Kosovės nė tė cilin janė pakicė. Dhe nėse shteti do tė jetė i ndėrtuar, ashtu si shpresojmė dhe presim qė tė ndodhė, nė bazė tė pushtetit tė ligjit, pakica serbe do tė mund tė jetojė e sigurtė dhe e kėnaqur nė Kosovė ashtu siē po mėsohen tė bėjnė anėtarėt e komunitetit serb nė Kroaci.
    Leje mos m'trano, pashe zotin!!!!

    Rrofte Shqiperia Etnike

  5. #185
    ALb@SouL NetWo®K Maska e [A-SHKODRANI]
    Anėtarėsuar
    12-08-2003
    Vendndodhja
    EUROPE
    Postime
    245

    Shtetėsia Funksionale Nuk Nėnkupton Pavarėsinė E Kosovės!

    Citim Postuar mė parė nga Sabriu
    KONTRATA " PAVARSIA "




    Rundi i Tretė i bisedimėve shqiptaro-serbe me praninė ndėrkombėtare u zhvillua nė Vijenė tė Austrisė. Dokumeti i fundit i negociatorit A. Ruchan, dėrguar pėr shqyrtim palės shqiptare dhe dakordimin e kėsaj tė fundit lidhur mė kėtė dokument. Nė shikim tė parė ky dokument nuk qe aq i pėlqyeshėm, madje as pėr pakicėn serbe te Kosovės e cila vazhdimishtė nė mėdyshje dhe siē jemi mėsuar ta shohim: gjithnjė tė prononcuar kundėr Kosovės me dy varjantet e saja eksterme.

    E Para: pėr njė autonomi politike tė pėrfshirė nė eklavat e dhunshme serbe tė krijuara pas luftės (dhe nėse kjo autonomi politike nuk arrihet, atėherė sipas tyre do tė mund tė shkohet nė varjantin e dytė).

    E Dyta: pėr njė secesion te kėtyre enklavave serbe tė cilat akoma duhet tė trajtohen si tė okupura qė nga lufta nė Kosovė dhe duke i'a bashkangjitur arbitrarisht kėto teritore Serbisė.

    Por, ē'do qe paknaqsia e palės shqiptare nuk ėshtė aq komode dhe e pėrgjithėsuar nė vete, nė dukje ajo sikur asiston nė atė verbalitetin politik duke sygjeruar madje nė mėnyrė krejt humane se nuk mund tė ketė asi zgjidhje parciale apo „momentale“ qė tenton tė justifikon realitetin nė Kosovė, pėr interesa tė ngushta Serbe dhe tė disa qarqeve perindimore. Njė tendence tė tillė mbartė pasoja tė rrezikshme, madje duhet kundervirė enrgjikisht pa ndonjė kompromisė tė mundshėm sepse kjo lėmoshė e veēant ndaj minoritetit serb tė Kosovės ka krijuar edhe bindjen e tillė se ata nuk jetojnė nė Kosovė por nė teritoret e tyre serbe qė i takojnė shtetit tė tyre „amė Serbisė“. Gjithsesi kjo ka ngjallur reagime ekstreme nė Serbi, tė drejtuara kundėr faktorizimit tonė si institucione shtetformuese.

    Por, edhe indinjata tek pakicat tjera tė Kosovės siē janė turqtė, boshnjaktė, romtė etj. Madje kur jemi tek kėto pakica nė Kosovė duhet thėnė se nuk janė edhe aq numėr, sa mund dhe do tė duhej tė zhvillohej njė qasje e tillė qė kontrakton vullnetin politikė tė njė shumice me mbi 90% e popullsisė etnike shqiptare qė tė drejtat e tyre kenė te njohur edhe me autonomi tė lartė politike. Thėnė edhe politikisht kėto pakica pėr shumicėn shqiptare kenė njė destruktivitet i thellė gjatė rezistencės sė pushtimit te regjimit dhe tė Sllobizmit. Mekatet nuk mund tė harrohen aq lehtė edhe pėrkundėr dėshirės sė tyre qe ne t'ua falim edhe vullnetin tonė tė lirisė sonė. Ne i ftuam dhe i ftojmė akoma qe vet tė bėjnė hapat e tyre te guximshėm politik e tė pranojnė realitetin e ri nė Kosovė dhe gjithashtu ta pranojnė se jeta e tyre mund tė zhvillohet vetėm nė logjikėn e pranimit tė Shtetit tė Kosovės edhe si shtet i cili gjithėsesi u'a merrė parasysh interesat e tyre. Ndryshe nuk ka zgjidhje tė pranushme dhe qė mund tė tolerohet si kjo (qė kujt ti teket prej ndonjė pakice) qė e lėndon lirinė e plotė tė Kosovės dhe tenton ta katandisė teritorin e Kosovės. Nė tė kundėrtėn ėshtė krejtė e qartė se ēdo lėndim dhe katandisje e Kosovės ėshtė plagė e hapur qė prodhon destabilitet dhe jopaq nė rajon. Gjithashtu duhet bėrė e qartė se tė gjithė ata qė nuk e gjejnė interesin e tyre nė shtetėsin e Kosovės do tė jenė tė trajtuar si tė huaj dhe me tendenca qė implikojnė dhe mbartin rreziqe pėr shoqėrin kosovare, ecila do qe tė integrohet nė BE.

    Mjerimi i logjikės

    Pala serbe duke e pėrfshirė edhe Beogradin nuk duan t'i qasen me njė seriozitet problematikės thelbėsore tė tyre me te vetmin qėllim qė brenda kėti fluiditeti politik tė abuzojnė me te drejtėn e shqiptarve pėr pavarsi. Ata...,madje edhe serbi i vetėm e ka te qartė se pavarsia e Kosovės i rrėnon pėrfundimisht aspiratat e tyre pėr Kosovėn serbe.

    Duke i'u kthyer edhe njėherė dokumentit tė z.Ruchan, nuk mund tė mos i qasemi ngatrrimin tonė politik qė shkakton ky dokument!. A duhet kundeshtuar ky dokument nė ato pika tė cilat i'a mundėsojnė pretendimin e sėrishėm Serbisė pėr riqasjes dhe riimplikimie te institucioneve tė saja nė Kosovė kinse nė mbrojtje te pakicės serbe?. A po deligjitimohen dhe demoralizohen institicionet shtetformuse nė Kosovė me kėto akte?. Dhe nė fund a po qartėsohet rrugtimi politik i Kosoves me tė tilla pika ku i lejohen Serbisė dhe institucioneve tė saja tė paragjykojnė mbi atė se si ne i mbikqyrim dhe i trajtimin pakicen serbe nė shtetin tonė!. Kjo realisht nuk ka kurrėfar logjike as nė politikė e as nė konceptin mbi fonksionimin e shtetit modern siē na thuhet shpesh, pra ky dokument tashmė i qartėsuar edhe pėr opinionin e gjėrė, nė konceptet e veta tė finuara parasheh edhe lėnjen e disa shtigje tė mundshme dhe te garantuara pėr pakicės serbe me institucionet e Beogradit. Ky kontraktim nė esencė pėrfaqėson vetėm logjikėn e mjerė, Kosovėn nuk e bėnė te pavarur por e ndėrvar dhe e humb kuptim e ēfardo deklarim politik dhe publik tek qytetari i saj se Kosova po i hynė fuqishėm dhe e sigurt nė procesin e definimit tė statusit politik tė saj pėr pavarsi tė plotė. Ēuditėrisht, edhe mė pakuptimėsi nuk mund tė kuptohet mosreagimi tonė si shoqėri liridashėse dhe si njė trupė politike krejt lidhur mė kėtė. Ndofta kompleksiteti i tė menagjuarit tė shtetit ka trubulluar terenin tonė politik dhe veprimet tona duken tė jenė tė plogėta nė funksion dhe mė tepėr na del njė atmosferė ku politika jonė pėrpos krekosjes i sorrollatet naivisht pamfletit „mė bajat“ tė Pavarsisė.


    SHTETĖSIA FUNKSIONALE NUK NĖNKUPTON PAVARĖSINĖ E KOSOVĖS!

    Veton Surroi: " Ajo qe eshte e perbashket pa dyshim eshte: Sidoqe te jete statusi perfundimtar i Kosoves, ky do te jete nje shtet funksional, demokratik qe garanton te drejtat e qytetareve dhe te drejtat e minoriteteve. Ky ka qene dhe mbetet thelbi i debatit tone."(Koha Jonė, 31 Mars 2006).
    simetria:
    Vuk Drashkoviq: " Serbia duhet ta njohė pavarėsinė e Kosovės, si dhe aderimin e saj nė organizmat dhe nė institucionet e Bashkimit Evropian, por jo edhe nė Organizatėn e Kombeve tė Bashkuara"(Tanjug, Beta, Blic,30.03.2006).Emėrues i pėrbashkėt i kėtyre dy deklaratave, qė shquhen pėr simetrinė e tyre lėndore, ėshtė shtetėsia funksionale e Kosovės brenda kufijve tė sovranitetit kolonial tė Serbisė, qė nė kuptimin politik dhe juridik ndėrkombėtar ia mohon Kosovės cilėsinė e pavarėsisė dhe tė sovranitetit si subjekt juridik ndėrkombėtar.

    * * *

    Ēfarė do tė thotė nė kuptimin juridiko-politik dhe kushtetues nocioni "shtetėsi funksionale" pėr Kosovėn? Sa mund tė perceptohet nga kėndvėshtrimi ynė, momentalisht ekzistojnė nė qarkullim dy koncepte : Sė pari, nė mėnyrė shkallėzore, tė arrihet sovraniteti i brendshėm, i cili nėnkupton se institucionet qeveritare tė Kosovės, do tė mėvetėsohen gradualisht, duke marrė pėrsipėr funksionet shtetėrore, me pėrjashtim tė sigurisė sė jashtme dhe tė atyre, qė nėnkuptojnė njohjen formale ndėrkombėtare dhe, sė dyti, pas istitucionalizimit tė sovranitetit tė brendshėm, institucionet e Kosovės, do tė merrnin pėrsipėr vetėm disa elemente tė sovranitetit tė jashtėm, tė cilat nė vend tė krijimit tė ndonjė avancimi nė aspektin e sė drejtės ndėrkombėtare, e kufizojnė dhe e pėrjashtojnė automatikisht pavarėsinė e Kosovės. Pėr realizimin e njė koncepti tė tillė antishqiptar, qė reflekton nė nocionin « koloni moderne » pėr zgjidhjen e statusit tė Kosovės, Bashkimi Evropian(BE) ka nė dispozicion kėto tre variante: (i) « pavarėsi pėrmes integrimit evropian »; (ii) »pavarėsi pėrmes ndarjes territoriale » dhe (iii) » pavarėsi imediate ». Sipas variantit (i) ėshtė iluzion tė mendohet dhe tė shpresohet se Kosova pėrmes proceseve integruese nė BE, do tė arrijė pavarėsinė e saj tė plotė sipas normave dhe rregullave tė sė drejtės ndėrkombėtare.

    Ky argumentim, nuk do ndonjė prerje tė thellė analitike a sintetike tė problemit tė Kosovės, sepse integrimi i tillė nėnkupton edhe integrimin e Kosovės nė rajon, e kjo sipas (“morfologjisė dhe sintaksės diplomatike” serbo-evropiane), do tė thotė, edhe integrimin e saj tė domosdoshėm me Serbinė kolonizatore, pa marrė parasysh faktin se kjo nuk nėnkupton formimin e institucioenve tė pėrbashkėta shtetėrore serbo-shqiptare. Gjithashtu, politika zyrtare shqiptare e Kosovės dhe e Shqipėrisė (pa marrė parasysh interesat e tyre komplementare, tė cilat e pėrjashtojnė mbrojtjen e interesit tė pėrgjithshėm kombėtar dhe shtetėror shqiptar), nuk duhet ta mashtrojė popullin shqiptar tė Kosovės, se me integrimin e saj si “shtet funksional” nė BE, do ta realizojė aspiratėn shekullore-pavarėsinė si subjekt juridik ndėrkombėtar, po qe se ai nuk ėshtė titullar i sė drejtės sė vetėvendosjes dhe i sovranitetit tė plotė tė Kosovės.

    Po ashtu, politika zyrtare e boshtit Prishtinė-Tiranė, duhet tė jetė e ndėrgjegjshme dhe objektive, qė tė mos e tradhtojė popullin shqiptar tė Kosovės, duke spekuluar me konceptet opcionale poltiike pėr Kosovėn: “pavarėsi e kushtėzuar”; “pavarėsi e kufizuar”, “pavarėsi substicionale” etj. (tė gjitha kėto drafte tė GNK-sė/ICG/, tė pėrgatitura qysh nga viti 2000, nė marrėveshje dhe nė bashkėpunim tė ngusht profesional-politik me ekspertėt e shkencės dhe tė politikės zyrtare tė Serbisė), sepse tė gjitha kėto opcione, ipso facto e pėrjashtojnė opcionin e pavarėsisė sė ligjshme sipas Kartės sė Kombeve tė Bashkuara, dhe tė sė drejtės ndėrkombėtare.

    Njėkohėsisht, do tė jetė gabim i papėrmirėsuar i politikės sė theksuar shqiptare, po qe se verbėrazi beson, dhe sė fundi pranon qė kėto koncepte politike paliative tė Bashkimit Evropian (tė servuara nga GNK-ja dhe organiztat e tjera joqeveritare ndėrkombėtare), pas njė kohe tė konsiderueshme, do tė shpiejnė drejt rrubullakėsimit tė pavarėsisė sė Kosovės. Pėrkundrazi, do tė ēojnė nė regres si nė aspektin politik, ashtu edhe nė atė juridiko-kushtetues, sepse me hartimin e Kushtetės sė re tė Kosovės, (BE-ja sė bashku me Unionin e SMZ-sė, do tė ushtronjė presion, duke imponuar draftin kushtetues pėr Kosovėn, ashtu si iu konvenon interesave tė tyre tė ndėrsjella), do tė parashikohen kufizime tė ndryshme jo vetėm nė favor tė interesave tė minoriteteve (nė veēanti tė atij serb, i cili qė tani nė kuptimin institucional praktik ėshtė krijuar si entitet i veēantė kombėtar shtetėror, edhe pse nuk ėshtė njohur ende ndėrkombėtarisht sikurse entiteti i Republikės Serbe nė Federatėn trenacionale tė Bosnjė-Hercegovinės), por edhe nė favor tė interesave dhe tė detyrimeve ndaj shteteve fqnije, si dhe njė sėrė obligimesh ndaj bashkėsisė ndėrkombėtare, e para sė gjithash ndaj Bashkimit Evropian (BE-sė). Kėshtu qė, Kushtetuta e re e Kosovės (me bazament tė hartuar evropian, tė ndikuar nga kushtetutat dhe rezolutat antishqiptare tė SMZ-sė, tė cilat, tanimė janė ratifikuar edhe nga Kuvendi i Serbisė, nė mėnyrė tė prerė e pėrjashtojnė pavarėsinė e mirfilltė tė Kosovės) nuk do tė ketė thjesht karakter kombėtar, por qytetar, i cili do tė sigurohet nė saje tė standardit-kriterit multietnik dhe multikulturor.

    S’ka dyshim se nxjerrja e njė Kushtetute tė kėtillė pėr Kosovėn, do tė jetė jo vetėm e diskutueshme, por edhe fatale jo vetėm pėr shqiptarėt e Kosovės, por edhe pėr interesin e pėrgjithshėm nacional dhe shtetėror tė Shqipėrisė Etnike, sepse, ndėr tė tjera, nė dispozitat e paragrafėt e saj, do tė pėrfshihen edhe detyrime tė sigurisė ndaj vendeve fqinje, tė cilat nė esencė nėnkuptojnė braktisjen dhe denoncimin e idesė dhe aspiratės shekullore tė ribashkimit tė shqiptarėve, tė cilėt edhe nė fillim tė shekullit XXI ndodhen tė kolonizuar dhe tė copėtuar nėpėr “kėnetat moēalore” tė Serbisė sė Madhe. Natyrisht, tė gjitha kėto limite dhe detyrime, qė do tė pėrfshihen nė Kushtetutėn e re tė Kosovės ( nėse vijnė shprehje standardet e parashikuara tė BE-sė pėr zgjidhjen e statusit pėrfundimtar tė Kosovės), jo vetėm se do ta kushtėzojnė, por edhe do ta bėjnė krejtėsisht tė pamundur funksionimin e shtetit tė Kosovės si shtet i pavarur dhe sovran.

    Si rrjedhim, projektet opcionale pėr statusin e ardhshėm tė Kosovės nga ana e Bashkimit Evropian, duhet tė analizohen dhe tė studiohen gjithanshmėrisht dhe me gjakftohtėsinė mė tė madhe nga ana politikės shqiptare, dhe nga diplomacia amerikane, sepse nga pėrmbajtja e tyre, qė tani shihet se nuk do tė jenė me “ēmim tė lirė”, qė Kosova tė pėrfshihet si “shtet funksional” nė kuadrin e tij, sepse pikėrisht BE-ja, do tė jetė pengesa kryesore pėr ndėrtimin e sistemit juridik dhe kushtetues tė pavarur dhe sovran, ashtu siē parashikon kėrkesa e drejtė dhe legjitime e popullit shqiptar, qė Kosova tė jetė shtet i pavarur nė bazė tė sė drejtės sė saj historike, dhe tė sė drejtės ndėrkombėtare.

    Mirėpo, pėr t’u pavarėsuar definitivisht Kosova, pėr kėtė qėllim, sė pari, nevojitet tė mobilizohet dhe tė angazhohet maksimalisht politika zyrtare shqiptare e Kosovės(nė pėrputhje me deklarimin e lirė dhe demokartik tė popullit shqiptar, tė shprehur pėrmes referendumit apo plebishitit tė organizuar), si dhe tė miratohet Rezoluta e pavarėsisė sė Kosovės nga ana Kėshillit tė Sigurimit tė Kombeve tė Bashkuara, Kėshill ky, i cili tani pėr tani, jo vetėm se ėshtė krejtėsisht indiferent ndaj njohjes sė pavarėsisė sė Kosovės, por fatkeqėsisht nė “heshtje” dhe nė prononcimet e sesioneve tė tij tė deritashme zyrtare po i mbėshtet dhe po i pėrfillė vėrejtjet dhe sugjerimet e politikės kolonialiste tė Unionit tė Serbisė dhe tė Malit tė Zi, qė Kosovės me ēdo kusht t’i mohohet e drejta e subjektivitetit juridik ndėrkombėtar.

    Prandaj, pėr tė shpėtuar nga kjo grackė e rrezikshme, dhe me pasoja tė paparashikuara jo vetėm pėr Kosovėn, por pėr tėrė sigurinė dhe stabilitetin e Ballkanit, me interes prioritar do tė ishte edhe angazhimi i ngutshėm dhe i drejtpėrdrejtė i politikės sė jashtme amerikane, i cili pa dyshim do tė ndikonte nė paralizimin me kohė tė tė gjitha prapaskenave tė rrezikeshme tė lidhjeve konvencionale tė BE-sė dhe tė Unionit tė SMZ-sė, qė janė nė funksion tė pėrhershėm tė eliminimit tė pranisė sė interesave strategjike tė SHBA-sė nė Ballkan dhe nė Evropė. Vetėm pėrfillja dhe vazhdimi i investimit dhe i kredibilitetit tė deritashėm moral, humanitar, ekonomik, politik, diplomatik dhe ushtarak i Amerikės nė favor tė mbrojtjes dhe tė ēlirimit sė Kosovės nga Serbia gjenocidale, do tė “bombardonte” ēdo intrigė dhe ēdo manovėr tė fshehtė a tė hapėt serbo-evropiane, qė ka pėr qėllim shthurjen e opcionit politik shqiptaro-amerikan pėr arritjen e pavarėsisė sė Kosovės, si dhe ndjekjen e Amerikės nga zona e sferės sė interesit rusosllav-evropian nė Ballkan, dhe mė gjerė..

    Tanimė, nė prag tė afrimit tė zgjidhjes sė statusit pėrfundimtar tė Kosovės, janė bėrė tejet transparente idetė, sugjerimet dhe propzimet nga ana e Bashkimit Evropian(BE), qė Kosova tė pėrfshihet nė kuadrin e saj, si “shtet funksional”. Mirėpo, pėr t’u realizuar ky “spektėr visional”, ( si sajesė kontraktuese e interesave ekonomike, tregtare dhe diplomatike tė BE-sė me Unionin e SMZ-sė, me konstantė tė pėrhershme tė mohimit tė pavarėsisė sė Kosovės, tė etnisė shqiptare nė Mal tė Zi, nė Preshevė, nė Bujanoc dhe nė Medvegjė) qė nė esencė prejudikon alternativėn politike me permbajtje tė “kolonializmit modern-paqėsor” tė zgjidhjes sė ēėshtjes sė Kosovės, ėshtė e domosdoshme qė BE-ja tė hyjė nė dialog me Kosovėn dhe me Amerikė, e cila si e tillė (pavarėsisht nga pėrpjekjet dhe shantazhet e fshehta tė BE-sė dhe tė Serbisė, qė Amerikėn ta mėnjanjonė nga konkurrenca e tyre politiko-ekonomike, stratregjike dhe ushtarake) e ka dhėnė kontirbutin mė tė madh dhe vendimtar nė ndėrkombėtarizimin dhe nė mėkėmbjen e gjithmbarshme tė ēėshtjes sė Kosovės, e cila sot, nė saje tė angazhimit dhe tė pėrpjekjeve tė tilla tė Amerikės (aleatit mė lojal dhe mė me kredibilitet nė historinė e derisotme tė Kosovės, tė Shqipėrisė dhe tė shqiptarėve nė Ballkan), sot Kosova(edhe pse pa zgjidhjen e statusit tė saj pėrfundimtar) jeton e lirė, pa saēin e skuqur tė kolonializmit shekullor serbomadh.

    Shtrohet pyetja, se si do tė realizohen nė praktikėn e pėrditshme “relacionet konvencionale” tė shtetėsisė sė parashikuar funksionale tė Kosovės me BE-nė, kur ato nėnkuptojnė marrjen pėrsipėr tė detyrimeve tė caktuara me ligj dhe me kushetutė, zbatimi i tė cilave nuk do tė thotė vetėm “funksionalitetin”, por edhe sovranitetin. Sidomos kur ėshtė fjala pėr tė drejtat e njeriut, institucionet demokratike pluraliste, marrėdhėniet ekonomike ndėrkombėtare, sigurinė e brendshme dhe tė jashtme. Gjithashtu, sipas aleternativės politike antipavarėsi Kosovės, parashikohet qė “shtetėsinė funksionale” tė Kosovės, ta marrė pėrsipėr BE-ja, gjė qė kjo “zgjidhje e pėrkohshme” nėnkupton vendosjen e protektoratit tė Evropės mbi Kosovėn (administrimi politik, ekonomik, financiar dhe ushtarak).

    Shikuar realisht, nė dritėn e perspektivės sė ardhshme tė statusit tė Kosovės, zbatimi i njė formule tė kėtillė neokolonialiste nga ana e eksperteve dhe strategeve tė BE-sė(natyrisht tė indoktrinuar dhe tė kėshilluar nga Serbia zyrtare), nuk do ishte e efektshme, as nė favor tė njė protektorati tė pėrkohshėm a tė pėrhershėm evropian mbi Kosovėn, sepse kėtė, tanimė e kemi parė nė funksionimin e dėshtuar tė kombinatorikės sė administratės ndėrkombėtare dhe asaj vendore nė Kosovė (UNMIK + Kuvendi dhe Qeveria e Kosovės, si dhe rasti i Bosnjės, si rrjedhim i Marrėvehjes sė Dejtonit tė vitit 1995, cila ka prodhuar vetėm efekte negative nė qeverisjen federale tė vendit), e cila nė asnjė aspekt nuk ka dhėnė prova reale tė njė qeverisjese tė mirėfilltė drejt pėrparimit tė zgjidhjes sė statusit tė drejt dhe pėrfundimtar tė Kosovės. S’ka dilemė se nga veprimet dhe anagazhimet e deritashme tė bashkėsisė ndėrkombėtare ndaj Kosovės sheshit vėjnė dukje faktin se prania e faktorit ndėrkombėtar, do tė jetė veēori permanente e jetės politike nė Kosovė.

    Mirėpo, shtrohet pyetja a parapėlqehet dhe se a ėshtė e mundur, qė nė kėtė formė tė diktatit dhe tė kushtėzimeve tė bashkėsisė ndėrkombėtare, tė sigurohet ndėrtimi i institucioneve pėrkatėse nė Kosovė, nėse qytetarėt e saj janė tė zhveshur nga kompetencat, autorizimet dhe pėrgjegjėsia e plotė pėr funksionimin e tyre. Si do qė tė sajohet marrėveshja e “relacioneve konvencionale” tė BE-sė me Kosovėn nė tė ardhshmen, politika ekonomike e njė protektorati tė kėtillė, do tė ishte nė kolizion me standardet e sė drejtės ndėrkombėtare, si dhe me Kartėn e Kombeve tė Bashkuara tė OKB-sė. Krahas njė zgjidhjeje tė kėtillė me pėrmbajtje tė politikės liberale dhe tė standardeve tė tregut tė lirė dhe tė integruar tė BE-sė, ekziston edhe opcioni serb i ndarjes territoriale tė Kosovės, sipas tė cilit “zgjidhja mė optimale” do tė ishte “ndarja territoriale” e Kosovės.

    Si nė aspektin “metodologjik-shkencor”, ashtu edhe nė atė “faktik-politiko-juridik” politika zyrtare e SMZ-sė (e instruktuar dhe e mbėshtetur direkt nga projektet e vjetra serbomėdha tė Kishės Ortodokse Serbe), arritjen e njė zgjigjjeje tė kėtillė absurde, antidemokratike dhe antiligjore ( nė disfavor tė sė drejtės historike tė popullit shqiptar), e konsideron pėrmes : (1)decentralizimit tė pushtetit; (2) rajonizimit dhe (3)kantonizimit. Nė thelb, tė trija kėto “variante opcionale” nėnkuptojnė ndarjen territoriale dhe administrative tė Kosovės-krijimin e entitetit politiko-juridik, administrativ dhe kushtetues serb nė Kosovė, sikurse ai i “republikės serbe” nė Bosnjė e Hercegovinė (si pasojė e Marrėveshjes sė theksuar tė Dejtonit,1995).

    Edhe pse kjo ide e Projektit tė Serbisė sė Madhe ndaj pėrthithjes sė territorit indigjen tė Kosovės ėshtė kundėrshtuar nga politika amerikane , nga politika shqiptare si dhe nga disa “zėra” zyrtarė tė Bashkimit Evropian(BE), rreziku pėr jetėsimin e saj nė praktikė ende nuk ėshtė evituar, pėr shkak se ky qėllim po synohet tė arrihet edhe pėrmes formave dhe “teknikave” tė tjera tė politikės dhe tė strategjisė integruese tė BE-sė, qė nė esencė, kanė pėr qėllim qė me ēdo kusht tė pėrjashtojnė Amerikėn si aktorin kryesor nė zgjidhjen e statusit pėrfundimtar tė Kosovės. Edhe pse kėrkesa e SMZ-sė pėr ndarjen e Kosovės pėrputhet me instrumentet e pėrshtatshme tė BE-sė (decentraliizimi, kantonizimi , rajonizimi dhe integrimi), kjo ėshtė iracionale dhe e papranueshme pėr shqiptarėt, sepse krijimi i entitetit politik tė “republikės serbe” tė Bosnjė-Hercegovinės, nuk mund tė merret si model pėr zgjidhjen e statusit tė Kosovės ngase kjo historikisht dhe territorialisht i pėrket Shqipėrisė Etnike, e cila qė nga viti 1912 ėshtė copėtuar, aneksuar dhe kolonizuar me forcė dhe me gjenocid nga Serbia dhe Mali i Zi, tė ndihumara drejtpėrdrejt nga Fuqitė e Mėdha imperialiste tė Evropės.

    Pavarėsisht nga fakti se ndarja e Kosovės do tė ishte varianti mė tragjik dhe i papranueshėm pėr shqiptarėt, fatkeqėsisht nė sytė e BE-sė dhe nė praninė e UNMIK-ut+KFOR-it, ky model serbo-evropian nė njė mėnyrė ka filluar tė funksionojė nė Kosovė, edhe pse nuk ėshtė zyrtarizuar formalisht me ndonjė vendim ose marrėveshje tė caktuar tė BE-sė apo tė bashkėsisė ndėrkombėtare sikurse nė rastin e krijimit tė entitetit politik tė “republikės serbe ” nė Bosnjė Hercegovinė. Kėtė gjendje absurde, tė krijuar nė Kosovė e provojnė kėta shembuj: (1) ndarja e Mitrovicės, (2) krijimi i bashkėsisė sė komunave serbe nė Kosovė, (3) krijimi i universitetit serb nė Mitrovicė, si dhe enklavat e bunkerizuara serbe, tė pastra etnikisht(Graēanacia, Prilluzha, Shterpce, Gorazhdeci etj.), ku funksionon sistemi i tėrė paralel i arsimit, sistemi bankar, sekretariatet e punėve tė brendshme dhe tė jashtme policore-ushtarake dhe paramilitar, tė krijuara dhe tė ndihmuara nga qeveria dhe Kisha Otodokse Serbe.

    Nė esencė, tė gjitha kėto institucione serbe pėrbėjnė superstrukturėn dhe infrastrukturėn shtetėrore tė entitetit politik serb nė Kosovė, edhe pse nė aspektin territorial, juridiko-politik edhe administrativ kjo ndodhet nėn sovranitetin e protektoratit ndėrkombėtar tė OKB-sė. Kėtu qėndron problemi, dhe shfaqja me arsye e pakėnaqėsisė, e aversionit dhe e mosbesimit tė shqiptarėve ndaj administratės ndėrkombėtare tė UNMIK-ut nė Kosovė, sepse ky nė kundėrshtim me Rezolutėn 1244 pėr Kosovėn tė KS tė Kombeve tė Bashkuara, ka lejuar themelimin dhe funksionimin e sistemit paralel politko-shtetėror tė entitetit serb.

    Ky ėshtė realiteti i hidhur, qė nuk duan ta shohin, as ta debatojnė mbi asnjė bazė, as UNMIK-u e as BE-ja, sepse sipas konceptit tė politikės integruese tė BE-sė, krjimi i entiteteve tė tilla politike pa pėrdorur forcėn, nėnkutpon zgjidhjen e problemeve me rrugė dhe me mjete paqėsore, qė do tė thotė se nė tė ardhmen e afėrt (sipas synimeve tė strategjisė afatgjatė tė integrimit tė Evropės Juglindore) pėr Kosovėn, ekziton rreziku qė ky “model opcional” edhe pse ėshtė kejtėsisht nė frymėn e politikės dhe tė praktikės kolonialiste serbomadhe, tė zbatohet dhe tė konkretizohet ligjėrisht me pėrfundimin e ndonjė marrėveshjeje, tė imponuar nga ana e BE-sė, pėrkatėsisht e bashkėsisė ndėrkombėtare. Kjo “metodologji” pėr arritjen e objektivave strategjike dhe gjeopolitike tė krijimit tė entitetit serb ( sipas “standardeve” tė kolonializmit klasik tė metropoleve tė dikurshme evropiane, tė aplikauara dhe tė konkretizuara nė Afrikė, nė Azi dhe nė Amerikėn Latine) nė Kosovė, pėr Bashkimin Evropian(BE-nė) ėshtė e pranueshme, sepse, sė pari favorizon oreksin tradicional tė politikės pushtuese, aneksioniste dhe gjenocidale tė Serbisė ndaj Kosovės, pėrkatėsisht ndaj territoreve tė Shqipėrisė Etnike.

    Sė dyti, nė mėnyrėn mė perfide tė diplomacisė sė kancelarive tė dikurshme tė Evropės, mbėshtet dhe justifikon tezat e ndryshuara pseudoshkencore tė historiografisė falsifikatore tė Serbisė sė Madhe, sipas sė cilave Kosova dhe territoret e tjera tė kolonizuara tė Shqipėrisė Etnike, “janė pronė e palėkundshme” e territorit etnik serb. Fatkeqėsisht, kėto teza tė ndryshuara dhe tė falsifikuara si nga politika, shkenca dhe nga Kisha Ortodokse Serbe, tani janė sublimuar edhe nė Kushtetutėn “moderne” tė SMZ-sė dhe nė Projektrezolutėn mė tė re tė Serbisė pėr Kosovėn (tė ashtuqujatur “Plani pėr KIM”, tė cilin plan, Erhard Busek, koordinatori i Paktit pėr stabilizimin e Evropės Juglindore, e ka vlerėsuar si “bazė reale dhe konstruktive” pėr zgjidhjen e statusit tė Kosovės ), tė miratuar dhe tė ratifikuar nga Kuvendi i Republikės sė Serbisė, mė 28 prill,2004.

    Pra, me njė fjalė mund tė konstatohet se krijimi i entitetit politik serb nė Kosovė, ėshtė i akceptueshėm si pėr realizimin e interesave koloniale serbomėdha, ashtu edhe pėr ato tė BE-sė, sepse synon tė evitojė kontestin territorial shqiptar-serb, gjė qė sipas kėsaj teze politike serbo-evropiane, do tė thotė nuk lejohet ndryshimi i kufijve ekzistues tė Kosovės, as tė Shqipėrisė Etnike. Shtrohet pyetja, pse Evropa edhe pas 100 vitesh mbron konceptin e vjetėr tė politikės strategjike tė Fuqive tė Mėdha, qė Kosovėn-Shqipėrinė Etnike tė kolonizuar, edhe nė fillimshekullin XXI, ta mbajė edhe mė tej tė copėtuar, tė kolonizuar dhe tė ndarė nė rezervatet e sistemit imperialist tė SMZ-sė, tė Greqisė dhe tė IRJM-sė, pa tė drejtėn e ēlirimit antikolonial kombėtar dhe tė ribashkimit?

    Pėrgjigjja ėshtė shumė e thjeshtė, sespse kjo nė fakt nuk ka ndryshuar simetrinė e strategjisė sė objektivave hegjemonsite serbo-evropiane ndaj zgjdhjes sė ēėshtjes koloniale shqiptare nė Ballkan. Ka ndryshuar vetėm taktikėn diplomatike nė vend tė luftėrave tė dikurshme tė pėrgjkashme, tani ka zgjdhur instrementet metodologjike mė tė kapshme dhe mė tė leverdishme si pėr palėt nė konflikt, ashtu edhe pėr veten e saj. Nė radhė tė parė, koncepti i integrimit synon, dhe ėshtė duke vepruar praktikisht nė favor tė poltiikės paqėsore tė BE-sė, qė tė mos lejojė konflikte dhe mosmarrėveshje rreth territoreve kontestuese jo vetėm nė Kosovė, nė Ballkan, por edhe nė tėrė Evropėn.Prandaj, nė kėtė kontekst, duhet tė shihet edhe rreziku qė po i kanoset ndarjes territoriale tė Kosovės, sepse zhvillimi i ngjarjeve tė mėtejme politike nė Ballkan, sidomos nėse ai ėshtė i ndėrlidhur dhe i kushtėzuar me procesin intgerues tė BE-sė, kursesi nuk do tė lejojė ndarjen territoriale tė Kosovės nė kuptimin klasik tė ndryshimit tė kufijve ekzistues artificialė, (tė cilėt janė “vizatuar” me hekur dhe plumb po tė kėsaj Evrope, vetėm me protagonistė tė tjerė tė udhėheqjes sė saj tė dikurshme), me pėrjashtim nėse kjo bėhet me marrėveshjen bilaterale tė palėve nė konflikt.

    Me njė fajlė, nėse Prishtina dhe Beogradi mund tė bijnė nė ujdi pėr caktimin e kufijve tė rinj territorialė midis Kosovės dhe Serbisė, pėrkatėsisht tė territoreve tė tjera shqiptare, tė cilat edhe sot ndodhen nėn sundimin e sovranitetit kolonial tė SMZ-sė, atėherė, mirėfilli, ekziston mundėsia qė arritja e njė marrėveshjeje tė tillė dypalėshe shqiptare-serbe nuk do tė kundėrshtohej nga Bashkimi Evropian (BE-ja), edhe pse ky shembull nuk ėshtė i parashikuar si interes prioritar i politikės dhe i strategjisė sė objektivave tė BE-sė. Mirėpo, nė rastin konkret tė zgjidhjes sė statusit kolonial tė Kosovės, ky shembull i kėtillė (si pėrjashtim i poltiikės integruese tė BE-sė) ėshtė njė utopi e shkretė, qė vetėm mund tė imagjinohet ngaqė nuk ekziston asnjė element real shpresėdhėnės, qė reflekton se pala serbe nė mėnyrė paqėsore dhe tė arsyeshme, do tė pranonte, qė tė hiqte dorė nga “plaēka koloniale” e saj qindravjeēare. Ky ėshtė vetėm njė iluzion dhe spekulim i pa fre politik nė favor tė statu-quo-sė sė Kosovės, pėrkatėsisht tė territoreve tė tjera tė Shqipėrisė Etnike me tė njėjtin status kolonial.

    Nė anėn tjetėr, formula famėkeqe, e ashtuquajtur “ndarja e Kosovės” synohet tė arrihet edhe pėrmes mjekimit paliativ paqėsor, pa opercaion kirurgjik tė kolonializmit kronik tė konfliktit serbo-shqiptar, e kjo ėshtė zgjedhja e terapisė mė tė gabuar-standardet decentralizuese, tė cilat, tanimė, BE-ja edhe me dakordimin e Amerikės, ia ka imponuar palės shqiptare dhe administratės ndėrkombėtare UNMIK-ut, qė ato t’i zbatojė nė praktikė me ēdo kusht, kinse pėr ta shpėtuar minoritetin serb nga “ diskriminimi i pushtetit shtetėror centralist dhe autoritar” i shqiptarėve nė Kosovė, i cili si i tillė nuk figuron as nė aspektin doktrinar, as nė atė praktik nė Kosovė, por ėshtė i tirlluar dhe i atribuar si nga politika propagandistike shoviniste serbomadhe, ashtu edhe nga kanonierat e qendrave tė vendosjes sė diplomacisė ndėrkombėtare. Mbi kėtė bazė BE-ja gjithnjė e mė shumė po e mbėshtet decentralizimin dhe rajonizmin, koncepte politike kėto, qė pa dyshim do tė ndikonin nė krijimin e “shtetėsisė funksionale” tė Kosovės, qė do tė ishte me status tė dyfishtė tė ndėrvarėsisė si nga ana BE-sė, ashtu edhe nga ana e Serbisė: “multietnike, multipluraliste dhe integraliste“, por nėn protektoratin administrativ, politik, juridik, financiar, ekonomik dhe ushtarak tė BE-sė, dhe nėn protektoratin e sovranitetit tė pashlyerė kolonial serbomadh.

    Sipas kėsaj logjike tė filozofisė politike integruese tė BE-sė dhe tė diplomacisė preventive tė OKB-sė, po qe se do tė vinte nė shprehje anagzhimi i forcave ushtarake tė protektoratit tė BE-sė nė Kosovė, atėherė vetiu do tė eliminohej opcioni luftarak i politikės shqiptare, nė mungesė tė potencialit dhe tė energjisė pėrkatėse, qė ta mposhtė me forcė njė formulė tė kėtillė strategjike , tė parashikuar nga BE-ja dhe mbėshtetėsit e saj, e cila ėshtė nė kundėrshtim flagrant me kėrkesėn e drejtė dhe legjitime tė popullit shqiptar, qė Kosova tė jetė shtet i pavarur, i lirė dhe sovran nė kuadrin e territorit indigjen tė Shqipėrisė Etnike, e jo plaēkė koloniale e Serbisė, as e interesave integruese dhe harmonizuese tė Evropės me aleatėt e saj ndėrkombėtarė.

    Pra, pėrfshirja e Kosovės nė kuadrin e agjendave integruese tė BE-sė, gjithėsesi ėshtė pėr t’u pėrshėndetur dhe ēmuar nga politika shqiptare e Kosovės, por vetėm nėse Kosova aderon nė tė si shtet i pavarur nė cilėsinė e subjektit juridik ndėrkombėtar, e jo si “shtet nė funksional”-koloni moderne e Serbisė nė vagonin e fundit tė trenit integrues ervoperėndimor, pėrkatėsisht si krijesė vazale nė agjendėn integruese rajonale tė Ballkanit Perėndimor, ku fjalėn kryesore, do ta ketė politika pushtuese dhe gjenocidale e Serbisė sė Madhe, e jo as Shqipėria si shtet mė vete, e as Kosova me status kolonial serbosllav. Pavarėsisht, se hėpėrhė politikat shqiptare, (sikurse edhe ato tė shteteve nė Evropėn Juglindore) janė tė preokupuara me rrjedhat e transicionit dhe tė integrimeve nė Evropė, pėr asnjė moment nuk duhet tė ushqejnė iluzione tė rreme, se “ballkanzimi perėndimor” integrues, do t’iu sjellė favore dhe avantazhe tė caktuara drejt zgjidhjes sė ēėshtjes koloniale shqiptare nė Ballkan.

    Pėrkundrazi, do t’iu sjellė telashe dhe kokėēarje tė mėdha sikurse politika strategjike e Fuqive tė Mėdha imperialiste tė Evropės sė viteve 1878; 1912-1913; 1919; 1945, e cila ishte nė anėn e politikės pushtuese dhe kolonialiste tė Serbisė, tė Malit tė Zi dhe tė Greqisė nė kuriz tė trojeve etnike shqiptare (50%), tė cilat, edhe sot nė erėn e intgerimeve dhe proceseve demokratike tė Evropės moderne kanė po tė njėjtin status kolonial, gjė qė kjo ėshtė nė kundėrshtim si me parimet dhe me qėllimet e Kartės sė Kombeve tė Bashkuara, me tė drejtėn ndėrkombėtare, ashtu edhe me vlerat dhe me standardet e noveluara tė rendit tė ri botėror, i cili nė thelb, tė drejtat e njeriut, demokracinė dhe zhvillimin ekonomik integrues, i kosnideron si vlera universale pėr gjithė njerėzimin. Nė kėtė kontekst, do tė ishte akt johuman, i padrejtė dhe antiligjor, po qe se nga ky universalisėm, do tė pėrjashtohej vetėm populli shqiptar nė Ballkan, duke i mohuar tė drejtėn e vetėvendosjes dhe tė drejtėn e ligjshme historike mbi rikthimin e territoreve tė tij nėn jurisdiksionin dhe sovranitetin e Shqipėrisė Etnike.

    Nė kėtė vėshtrim, rolin kryesor, duhet ta kenė luajtur Shtetet e Bashkuara tė Amerikės, sepse roli i deritashėm i Kėshillit tė Sigurimit tė OKB-sė ėshtė nė diskurs tė plotė me njohjen e pavarėsisė sė Kosovės, dhe plotėsisht ėshtė kompatibil me kursin diplomatik tė BE-sė dhe me ineteresat e politikės kolonialiste tė Serbisė nė kurriz tė sė drejtės sė vetėvendosjes dhe tė pavarėsisė sė Kosovės

  6. #186
    Gezuar Kosoven e Pavarur Maska e dodoni
    Anėtarėsuar
    07-11-2002
    Postime
    3,393
    Njė zgjidhje e imponuar nė favor tė shqiptarėve duket gjithnjė e mė e realizueshme Aktuale

    Mundėsia e njė zgjidhjeje tė imponuar nga bashkėsia ndėrkombėtare, nė favor tė shqiptarėve, duket gjithnjė mė e realizueshme, shkruan nė njė artikull e pėrditshmja autoritative The New York Times. Komentet qė janė dhėnė nga Shtetet e Bashkuara tė Amerikės, Britania, Franca, Rusia, Italia dhe Gjermania, tė cilat pėrbėjnė Grupin e Kontaktit qė mbikėqyrė negociatat, kanė dhėnė shenja se ka pak alternativė tjetėr pėrveēse njohjes sė vullnetit tė popullsisė shumicė, qė ėshtė pavarėsia shtetėrore.


    Nė njė shkrim pėr Kosovėn, e pėrditshmja mė autoritative amerikane, The New York Times thekson se dy muaj pas fillimit tė negociatave nė Vjenė, tė dyja palėt duket se po manovrojnė pėr ta ndryshuar realitetin nė terren nė mėnyrė qė tė vendoset se a do tė jetė Kosova e pavarur apo krahinė nė Serbi. Shqiptarėt qė pėrbėjnė mbi 90 % tė popullsisė mbi 2 milionėshe tė Kosovės duan pavarėsi tė plotė, ndėrsa serbėt brenda dhe jashtė Kosovės kėrkojnė kthimin e sundimit tė Beogradit. Pas shumė pakė pėrparimesh nė fazėn fillestare tė bisedimeve, mundėsia e njė zgjidhjeje tė imponuar nga bashkėsia ndėrkombėtare, nė favor tė shqiptarėve, duket gjithnjė mė e realizueshme. Mė pas artikulli thekson se Serbia gjithnjė e mė tepėr po ndėrhynė nė Kosovė duke financuar shėrbime nė enklavat serbe, duke ua dhėnė pagat dhe duke i urdhėruar serbėt tė braktisin ēdo lloj posti e page qė kanė nga buxheti i Kosovės dhe i Kombeve tė Bashkuara. Mė tej thuhet se nėse Serbia arreston Ratko Mlladiqin, atėherė ajo do tė fuqizojė pozicionin e saj negociator. Edhe udhėheqja kosovare nė anėn tjetėr po mundohet tė arsyetojė pavarėsinė duke u ofruar mbrojtje mė tė madhe pakicave. Nė kėtė kuadėr citohet nė njė intervistė kryeministri Ēeku i cili ka deklaruar se do qė tė konsiderohet si kryeministėr i tė gjithė qytetarėve tė Kosovės, shqiptarėve dhe serbėve. Ndonėse nuk priten kompromise nga palėt nė bisedimet qė do tė vazhdojnė nė Vjenė mė 4 maj, komentet qė janė dhėnė nga Shtetet e Bashkuara tė Amerikės, Britania, Franca, Rusia, Italia dhe Gjermania, tė cilat pėrbėjnė Grupin e Kontaktit qė mbikėqyrė negociatat, kanė dhėnė shenja se nuk ka alternativė tjetėr pėrveēse njohjes sė vullnetit tė popullsisė shumicė, qė ėshtė pavarėsia shtetėrore. Kjo mė sė miri u vėrejt edhe nė deklaratėn e 6 prillit nga Grupi i Kontakti kur u tha se Serbia duhet tė jetė realiste nė propozimet e saj pėr tė gjetur njė zgjidhje qė do tė jetė e pranueshme pėr popullin e Kosovės, thekson ndėr tė tjera gazeta The New York Times. (Sylejman Gashi, New York


    RTK 17/04/2006 12:00:41
    Leje mos m'trano, pashe zotin!!!!

    Rrofte Shqiperia Etnike

  7. #187
    Perjashtuar Maska e Sabriu
    Anėtarėsuar
    29-12-2005
    Postime
    1,283
    SHQIPTARIA NĖ RRETH VICIOZ

    IDENTITETI KUNDĖR PAVARĖSISĖ,

    PAVARĖSIA KUNDĖR BASHKIMIT,

    MOSBASHKIMI KUNDĖR IDENTITETIT


    "Mr Dituria"

  8. #188
    Gezuar Kosoven e Pavarur Maska e dodoni
    Anėtarėsuar
    07-11-2002
    Postime
    3,393
    Sabri, qe te gjithe shqiptaret (qe jane vertete shqiptare e jo pakicat grekoserbofila) e duan bashkimin e menjehershem te Dardanise me Shqiperine. Por kjo per momentin nuk eshte e realizueshme. Duhet te pajtohemi me dy shtete shqiptare per momentin e te punojme qe ne nje te ardhme sa me te afert te ribashkohemi.
    Leje mos m'trano, pashe zotin!!!!

    Rrofte Shqiperia Etnike

  9. #189
    Perjashtuar Maska e Sabriu
    Anėtarėsuar
    29-12-2005
    Postime
    1,283
    Sa shumė lakenj nė kėto anė!


    Ku po shkojmė? Pse kjo gjendje ndėr shqiptarėt nė Ballkan?, Pse na shpėrfillin, na pėrbuzin, na denigrojnė, na marrin nėpėr kėmbė?, Ne shprehemi mė tė zellshmit pėr tė dėgjuar tė huajt, ne sakrifikojmė veten pėr hir tė fqinjėve, ne jemi flamurtarė tė integrimeve rajonale, ne...?, -kėto janė pyetjet dhe dėshpėrimet qė ndjehen rėndom mes bisedave tė shqiptarėve.

    Dhe kėtij realiteti, me njė gjykim tė ftohtė mund ti jepje pėrgjigje me njė argument: “Janė shtuar shumė lakenjtė! Shihni nė shtypin serb, maqedon, grek, shihni nė qėndrimet e intelektualėve dhe njerrėzve tė letrave nė ato anė, se si i mbrojnė interesat e tyre me vetmohim, qofshin edhe interesa ekspansioniste, diversioniste, agresive tė politikave tė shteteve tė tyre. Kthehuni mė pas tė gjeni nė shtypin e nė letrat shqipe ekuivalentin, dhe do tė ndjeheni me kėmbėt nė zbrazėtirė.

    Nė shtypin e letrat shqipe do tė gjeni me shumicė pėrjargie kundrejt fqinjėve, herė-herė edhe kuisje tė ngjashme me ato tė qėnit kur i bien shkelma bythėve, e nė rastin mė fatlum edhe ndonjė ankim serioz pėr shkeljen e fqinjėsisė sė mirė, tė rregullave tė bashkėpunimit e mirėkuptimit.

    Intelektualėt shqiptarė nuk mund tė bien aq poshtė sa t’iu pėrgjigjen me tė njėjtėn monedhė fqinjėve, sa tė bėjnė politika tė “vogla, lokale, arkaike, nacionaliste”, ata janė intelektualė oksidentalė, ata aspirojnė pėr politika integruese, pėr koncepte bashkėkohore, moderniste, globale! Ata s’mund tė ngushtohen nė qerthullin e interesave “meskine” tė bashkėkombasve tė tyre, sepse....sepse lakeizmi iu ka hyrė thellė nė vetėdijen e tyre mjerane. Nė viset shqiptare ushtrohet prostitucion “intelektual”. O zot, sa janė shtuar lakenjtė kėsaj ane!...

  10. #190
    i/e regjistruar Maska e ZANOR
    Anėtarėsuar
    25-09-2002
    Postime
    1,114
    krejt keto bisedime jane dokrra, qe formojne nje kurthe, e perseri do te bijne serbet, sikurse ne Rambuje. Ata nuk do ta pranojne vendimin e Vjenes 2006 dhe loja me 'zbulimin' e nje shteti te ri kosovar, si i pamodel politik boteror, do te perfundoj, si nje komedi tartufi. Kosova nuk mund te beje kushtetute mbi kushtetutat boterore, te mbrojtjes se pakicave!

    ceshtja eshte: satuti perfundon deri ne fundvitin 2006, po e han Kosova ate perfundim, me kantonizim, decentralizim? Loja me 5% serb, po perfundon.

Faqja 19 prej 59 FillimFillim ... 9171819202129 ... FunditFundit

Tema tė Ngjashme

  1. Fatmir Limaj
    Nga ARIANI_TB nė forumin Bashkėpatriotėt e mi nė botė
    Pėrgjigje: 295
    Postimi i Fundit: 07-02-2015, 16:09
  2. Me ne fund u pranua publikisht se kosova ska ushtri
    Nga beni33 nė forumin Bashkėpatriotėt e mi nė botė
    Pėrgjigje: 126
    Postimi i Fundit: 11-03-2009, 18:14
  3. Adem Demaci: Eksperimenti politik ndėrkombėtar me Kosovėn
    Nga ARIANI_TB nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 20-04-2006, 18:39
  4. Kush jane vrasesit?
    Nga Brari nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 17
    Postimi i Fundit: 10-03-2004, 21:54

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •