-
i/e regjistruar
Liberalizimimi i universiteteve
Liberalizimi i universiteteve
Rekomandime pėr sigurimin e cilėsisė
Dr. Bardhyl Musai
Profesor i Asociuar
Drejtor i Qendrės pėr Arsim Demokratik
Vendimi i Qeverisė nė ikje pėr shtimin e tejskajshėm
tė kuotave tė pranimit nė universitete, tashmė ka
krijuar paqartėsi, pakėnaqėsi dhe ēoroditje nė
mjediset universitare, por edhe tė kandidatėve pėr
studentė. Ėshtė e qartė qė Qeveria e re do tė
pėrballet edhe me njė problem mė shumė, krahas atyre
tė trashėguar qė nuk janė tė paktė.
Ēėshtja nuk ėshtė e lehtė, por mė mirė se tė merremi
me kundėrshtitė apo me ndjesinė e panikut, duhet tė
ofrojmė ndihmėn qė zgjerimi i universiteteve tė bėhet
sa mė lehtė, nė mėnyrė profesionale e tė studiuar mirė
pėr tė shmangur anarkinė. Qė nė fillim dua tė shpreh
mendimin tim se jam kundėr hapjes sė universiteteve tė
reja kėtė vit akademik dhe kėtė e bazoj nė argumente
se, pėr hapjen e njė universiteti duhet pėrgatitur
tėrė infrastruktura e nevojshme, fizike dhe
intelektuale, me qėllim qė ato tė kryejnė sa mė mirė
misionin e tyre. Ky qėndrim nuk dua tė
keqinterpretohet nga kandidatėt pėr studentė dhe
prindėrit e atyre zonave ku presin hapjen e
universiteteve tė reja, as nga kandidatėt pėr tė
filluar punė nė to, por e bėj nisur thjesht nga
detyrimi qytetar dhe profesional pėr tė shmangur
kaosin, qė universitetet tė mos kthehen nė ?kioska qė
japin diploma?, por nė vatra tė vėrteta tė pėrgatitjes
intelektuale. E qė tė jenė tė tillė, besoj kėtu nuk ka
kundėrshtime, atėherė tė mendohemi, tė pėrgatitemi, tė
studiojmė tė gjitha rrethanat e pastaj tė vendosim.
Rritja e kuotave tė universiteteve i gjen
departamentet dhe fakultetet tė papėrgatitur nga shumė
pikėpamje. Po ashtu edhe vetė shtetin. Vlerėsoj
vendimin e departamenteve pėr tė mos pranuar kuotat e
reja tė caktuara nga Qeveria, pėrtej kapaciteteve tė
pėrballueshme prej tyre.
Kėrkesa pėr shtimin e numrit nė universitete ėshtė
bėrė tashmė njė dukuri e kohės, jo vetėm tek ne por
edhe nė shumė vende tė tjera. Nga ana tjetėr, qeveritė
po ushtrojnė presion mbi universitetet pėr garantimin
e cilėsisė. Pra kemi tė bėjmė me dy anė tė ndryshme:
kėrkesa pėr shtim tė numrit tė studentėve, nė njė farė
mėnyre mund tė quhet edhe masivizim, dhe nga ana
tjetėr kėrkesa gjithnjė nė rritje pėr cilėsinė.
Procesi i ?Bolonjės? ėshtė treguesi mė i mirė pėr kėtė
dhe e dėshmoi edhe takimi i majit tė kėtij viti, i
cili organizohet njė herė nė dy vjet nė vende tė
ndryshme me sistem rotacioni nė zbatim tė procesit tė
Bolonjės, qė iu kushtua mė shumė cilėsisė nė kuadrin e
zbatimit tė procesit. Edhe Shqipėria, qė i ėshtė
bashkėngjitur zyrtarisht procesit tė Bolonjės, nuk
mund tė shmangė kriteret pėr sigurimin e cilėsisė pasi
kjo ėshtė kėrkesė e integrimit.
Duke e parė situatėn aktuale nė kompleksitetin e
vėshtirėsive tė gjendjes aktuale tė arsimit tė lartė,
do tė parashtoj disa mendime dhe propozime konkrete qė
besoj se janė me vlerė tė t?u marrė nė shqyrtim nga
Qeveria, Ministria e Arsimit dhe universitetet.
Tė ngrihet pranė Kryeministrit ?Kėshilli i ekspertėve
pėr garantimin e cilėsisė nė arsim?
Kjo nuk ėshtė njė ide e re, e kam shprehur qė nė vitin
1997 me specialistė tė Bankės Botėrore dhe zyrtarė tė
tjerė tė arsimit, por qė nuk ėshtė pėrfillur. Sot
gjithnjė e mė shumė po artikulohet ky mendim edhe nga
personalitete tė njohura tė arsimit, dhe kjo ėshtė
pozitive, pasi krijon parakushtet pėr tė shkuar drejt
njė mirėkuptimi politik dhe profesional pėr ēėshtje
madhore tė zhvillimit tė arsimit. Pėr ngritjen e kėtij
Kėshilli ka shumė argumente. Ja disa prej tyre:
Sė pari, arsimi ėshtė sektor prioritar dhe pėr kėtė
duhet tė trajtohet mė me kujdes nga Qeveria. Duhet tė
fiksohet nė mendjen e tė gjithėve se Shqipėria do tė
hyjė nė rrugėn e vėrtetė tė zhvillimit dhe tė
integrimit kur arsimi tė konsiderohet prioritet i
Qeverisė.
Sė dyti, vendimet madhore nė arsim nuk mund tė merren
nga grupe tė mbyllura zyrtarėsh dhe me nxitim, aq mė
pak pėr qėllime partiake dhe elektorale. Pėrvoja e
kėtyre viteve ėshtė tregues jo i mirė i vendimeve tė
tilla dhe Shqipėria po humb kohė nė procesin e
zhvillimit nga qė jemi nxituar. Atėherė, le tė
nxjerrim mėsime nga kėto pėrvoja qė nuk kanė
funksionuar dhe qė kanė penguar zhvillimin e vėrtetė
tė arsimit.
Sė treti, zhvillimi i arsimit kėrkon kohė, shumė kohė,
dhe ndryshimi i qeverive e dėmton procesin nėse nuk
kemi njė grup tė qendrueshėm profesional dhe jopolitik
pranė Kyeministrit. Ky grup tė jetė i pėrhershėm dhe i
pa ndikuar nga ndryshimi i qeverive. Personat nė kėtė
grup tė jenė njerėz profesionistė qė kanė kontribute
nė pėrparimin e arsimit dhe me integritet.
Sė katėrti, duke qenė njė nga sektorėt prioritarė, i
lidhur me ēdo familje dhe se pėr zhvillimin e tij
ėshtė e interesuar e gjithė shoqėria, kujdesi dhe
detyrimi pėr zhvillimin e arsimit u takon edhe
dikastereve tė tjerė.
Nėse do tė ishte krijuar me kohė njė Kėshill i tillė,
atėherė Qeveria nuk do tė kishte guxuar tė merrte
vendimin pėr hapjen e universiteteve tė reja dhe tė
shtonte deri nė absurd kuotat e pranimeve, tė cilat jo
vetėm se janė tė nxituara dhe tė pa studiuara, por
ėshtė dukshėm njė ?shkop nėn rrota? pėr Qeverinė e re.
Ekzistenca e njė Kėshilli tė tillė do konsultojė
Qeverinė nė marrjen e vendimeve madhore tė arsimit
duke parandaluar efektet e padėshiruara.
Ekzistenca e Kėshillave tė tilla ėshtė pėrvojė e disa
vendeve tė zhvilluara dhe funksionon mjaft mirė.
Semestri pėrgatitor - kusht pėr kapėrcimin e
prapambetjes nga shkolla e mesme
Kriteri bazė pėr klasifikimin e nxėnėsve dhe tė
kandidatėve pėr studentė nė konkurs ėshtė nota
mesatare. Tė gjithė e dimė se nė arsim ekziston njė
shkallė jo e ulėt fiktiviteti, por sot pėr sot ajo
ėshtė i vetmi tregues, ndonėse me besueshmėri tė ulėt
nė shumė raste. Arsimi i mesėm, ashtu si i tėrė
sistemi, ende ka tregues tė pakėnaqshėm tė cilėsisė.
Ndodhemi pėrpara situatės pėr tė shtuar numrin e
studentėve nė universitete, kuptohet aq sa janė
kapacitetet e tyre, dhe nga ana tjetėr pėrpara
kėrkesės pėr tė siguruar cilėsinė. Kjo situatė, nė
dukje kontradiktore, ka zgjidhje dhe kėrkon anagazhim
serioz pėr ta kapėrcyer. Zgjidhja ėshtė tek njė
semestėr pėrgatitor qė duhet tė organizojnė
universitetet pėr tė plotėsuar boshllėqet e shkollės
sė mesme si edhe pėr t?i pajisur studentėt me
shprehitė e punės universitare. Studentėve u mungojnė
shumė shprehi bazė si ato tė gjuhės sė huaj, tė
pėrdorimit tė kompjuterit si mjet pėr tė mėsuar,
shprehitė e studimit dhe tė shkrimit akademik,
shprehitė kėrkimore etj..
Tė gjendur pėrballė sfidės pėr tė ndryshuar sa mė
shpejt situatėn ekzistuese, dhe pėr tė pėrmbushur
qėllimin pėr pėrgatitje cilėsore tė kontigjenteve tė
reja tė intelektualėve tė ardhshėm, do tė ishte e
udhės, qė sė paku semestri i parė nė tė gjitha
fakultetet tė ishte i pėrgjithshėm. Kjo sugjerohet me
qėllimin e pėrforcimit tė njohurive dhe shprehive
bazė, pėr sa kohė arsimi i mesėm ėshtė ende i dobėt,
mekanizmat e sigurimit tė cilėsisė ende nuk kanė
shkallėn e duhur tė besueshmėrisė pasi ?Matura
shtetėrore? ende nuk ėshtė standardizuar.
Nė semestrin pėrgatitor tė zhvillohen lėndėt si mė
poshtė:
Gjuhė e huaj, kryesisht anglisht. Kjo lėndė ėshtė
pothuaj e pranishme nė tė gjitha kurset e studimit nė
universitete pėr njė periudhė dyvjeēare. Kjo ka mbetur
tradicionalisht e tillė dhe nuk janė bėrė pėrpjekje
pėr ta ndryshuar. Dihet se studentėt vijnė nga arsimi
parauniveristar me njohuri dhe shprehi tė mangėta tė
komunikimit nė gjuhė tė huaj. Nė arsimin e lartė ajo
ėshtė domosdoshmėri dhe pėrqendrimi saj nė njė
semestėr nė formėn e kurseve intensive do tė bėnte tė
mundur qė studentėt tė pėrdorin mė mirė literaturėn nė
lėndėt qė do tė zhvillojnė mė pas, pasi ajo nė gjuhėn
shqipe ėshtė e kufizuar, informacioni po rritet me
shpejtėsi dhe mund tė ndiqet vetėm nė gjuhė tė huaj,
kryesisht nė anglisht. Po ashtu do tė bėhej edhe mė
mirė pėrdorimi i internetit pėr qėllime studimore e
kėrkimore. Pėr mė tepėr, gjuha e huaj ėshtė element
integrimi dhe mundėson lėvizjen e lirė tė studentėve,
njė nga gjashtė objektivat e Deklaratės sė Bolonjės.
Kjo mėnyrė intensive e mėsimit tė gjuhės sė huaj do tė
vazhdojė deri sa tė forcohet ky komponent nė arsimin
parauniveristar, e pastaj nuk do tė jetė e nevojshme,
por kjo do tė kėrkojė kohė dhe procesi transformues
drejt integrimit duhet tė kryhet sa mė shpejt tė jetė
e mundur.
Shprehi tė tė shkruarit akademik. Studentėt po ashtu
vijnė me shprehi tė varfra tė shkrimit nė pėrgjithėsi
dhe shkrimi akademik ka veēoritė e veta, por ėshtė
edhe shprehi e domosdoshme e ēdo studenti. Studentėt
nuk mund tė kryejnė detyra kursi apo punime tė tjera,
nėse kėto shprehi nuk u jepen qė nė vitin e parė.
Shprehi tė studimit akademik. Kėto shprehi lipset tė
jepen qė nė fillim tė studimeve pėr t'u pėrdorur mė
pas. Studentėt lexojnė por nuk dijnė si tė studiojnė.
Sot kėrkohet qė procesi i tė lexuarit tė mos jetė
riprodhues, pasi kujtesa rėndohet, por edhe njohuritė
janė tė vlefshme pėr njė kohė tė shkurtėr. Kjo mėnyrė
do tė ndikonte pozitivisht duke e pasuruar formėn e
organizimit tė provimeve.
Teknologjia informative (TI). Ndonėse pretendohet qė
nė shkollėn e mesme zhvillohen njohuri tė tilla, pasi
janė nė programin mėsimor dhe studentėt mendohet se
janė tė pajisur me kėto shprehi, pėrvoja tregon se
edhe nė rastin mė tė mirė kur e njohin pėrdorimin e
kompjuterit, studentėt nuk e dijnė shfrytėzimin e tij
pėr qėllime tė tė mėsuarit nė kuptimin mė tė gjerė.
Edhe kjo lėndė, do tė ndihmonte nė formimin e tyre mė
tė plotė dhe nė pėrdorimin e TI si mjet nė ndihmė tė
tyre.
Duke zhvilluar njė trung tė tillė lėndėsh, si ato mė
lart, atėherė u jepet e drejta tė gjithė kandidatėve
pėr studentė tė hyjnė nė universitete. Pas mbarimit tė
kėtij semestri, fakulteti ka tė drejtė tė vendosė si
parakusht qė ata studentė qė nuk pajisen mė shprehi tė
tilla tė mos u jepet e drejta pėr tė vazhduar mė pas.
Kėshtu, fakultetet do tė krijojnė mė shumė hapėsira
pėr tė nxėnėt e studentėve dhe tė kontribuojnė nė
pajisjen e tyre me shprehitė e shoqėrisė sė dijes.
Vetėm nė kėtė mėnyrė, kurset e studimit do tė kenė
larmi, auditoret do tė gjallėrojnė nga diskutimi,
bibliotekat do tė mbushen me studentė dhe inteligjenca
e ardhshme do tė ketė status mė tė lartė profesional
dhe do tė kontribuojė realisht nė pėrparimin e kombit.
Tė organizohet kualifikimi i stafit tė ri akademik
Rritja e numrit tė studentėve kėrkon patjetėr edhe
rritjen e numrit tė stafit akademik qė rekrutohet, nė
fillim me emėrimin si asistentė pedagogė. Ata, ndonėse
janė tė aftė pėr profesionin, nuk kanė shprehi pėr
mėsimdhėnien nė auditor, por e mėsojnė atė nė mėnyrė
empirike dhe gjatė ushtrimit me kalimin e viteve. Ende
nuk ekziston njė program pėr pėrgatitjen profesionale
pėr tė dhėnė mėsim nė auditor, tė mėnyrave tė
vlerėsimit tė studentėve, tė shprehive akademike, pėr
udhėheqjen e tyre nė detyra tė ndryshme kėrkimore e
studimore, nė pėrdorimin e teknologjisė nė
mėsimdhėnie, etj.. Nė kėtė situatė tė re me qėllim tė
ruajtjes dhe forcimit tė sė cilėsisė, asistentėt e
rekrutuar rishtaz nė universitete tė pėrgatiten nė
bazė tė njė programi tė tillė qė hartohet dhe
drejtohet nga njė institucion i specializuar duke
pėrfshirė persona tė kualifikuar pėr tė udhėhequr kėtė
proces. Po ashtu edhe ata qė japin aktualisht mėsim,
qė kanė njė pėrvojė jo shumė tė madhe e qė mund tė
quhen ende tė rinj nė detyrė, duhet ta pėrfundojnė njė
kurs tė tillė, i cili mė pas edhe tė ēertifikohet.
Mėsimdhėnia nė arsimin e lartė, pėrbėn njė kompleks
shprehish qė duhet tė zotėrohet nga mėsimdhėnėsi, qė
ditėn e parė tė punės nė auditor dhe nuk mund tė
lejohet tė mėsohet mė kalimin e viteve.
Nė mjaft universitete europiane stafi akademik
ndėrmerr kurse tė zhvillimit profesional pėrmes
trajnimeve afatshkurtėr, konferencave dhe seminareve.
Pėrgatitja e profesionale e mėsimdhėnėsve universitarė
po bėhet njė mėnyrė e zakonshme pėr tė pėrmirėsuar
cilėsinė, si pjesė e strategjisė pėr tė nxėnėt nė
vazhduar qė pėrdoret nga shumė institucione. Po ashtu
nė kėto universitete funksionojnė tė ashtuquajturat
qendra pėr ?pėrsosmėri nė mėsimdhėnie?. Ato duhet tė
fuksionojnė tashmė edhe nė universitetet tona.
Ndihmė konkrete
Qendra pėr Arsim Demokratik nė vijim tė pėrmbushjes sė
misionit tė saj pėr tė mbėshtetur ndryshimet dhe
reformat arsimore, ka ndėrmarrė njė seri veprimtarish,
midis tė cilave edhe botime. Pėr t?u ardhur nė ndihmė
nxėnėsve dhe studentėve, janė botuar njė seri librash
tė titulluar ?Si tė shkruajmė? dhe disa prej tyre janė
tė vlefshėm pėr kurset e studimit universitar. Po
ashtu, pėr t?u ardhur nė ndihmė studentėve nė pajisjen
me shprehitė e studimit akademik, do tė dalė sė
shpejti nga shtypi libri ?Studimi akademik?, pėrkthim
i njė autoreje amerikane e cila ka mundėsuar edhe
sigurimin e lejes sė botimit nė shqip. Ky ėshtė njė
nga librat mė tė pėrdorur nė universitetet amerikane,
botim i vitit 2004. Pra ekzistojnė tė gjitha
parakushtet pėr organizimin e njė semestri pėrgatitor.
Njė kėshillė pėr ju prindėr dhe studentė
Familjet shqiptare kanė njė traditė mjaft tė veēantė
nga shumė vende tė tjera. Ato investojnė pėr
shkollimin e fėmijėve tė tyre edhe nė kushte tė
varfėrisė sė lartė. Iu bėj thirrje tė gjithėve ta
ruajmė dhe ta zhvillojmė kėtė traditė. Paratė i
shpenzoni pėr shkollimin real tė fėmijėve dhe jo vetėm
pėr t?i pajisur ata diploma. Ka kaluar ajo kohė kur
diploma i duhej vajzės si ?pajė?, apo pėr tė zėnė njė
vend pune. Sot nė kohėn moderne, kur ne dėshirojnė tė
integrohemi nė shoqėrinė e dijes, nuk ėshtė diploma
ajo qė punėson ēdo individ, por ėshtė individi ai qė
me njohuritė dhe shprehitė e tij/saj tij hap ēdo vend
pune, konkurron nė ekonominė e tregut tė lirė.
Prandaj, pajtohuni me vendimin e departamenteve pėr tė
mos i shtuar kuotat e pranimeve tė reja nė kufij tej
kapaciteteve dhe nėse Qeveria e re anullon mbylljen e
universiteteve tė reja, pajtohuni me tė, pasi ky do tė
jetė njė vendim i drejtė nė dobi tė shkollimit tė
fėmijėve tuaj. Ju, tė reja dhe tė rinj, dėshironi
shkollim tė vėrtetė pėr tė qenė tė vlefshėm nė jetė
dhe jo diploma pa vlerė. E qė tė realizohet kjo, hapja
e njė universiteti tė ri kėrkon tė paktėn njė vit punė
pėrgatitore intensive pėr tė pėrmbushur standardet, aq
shumė tė kėrkuara pėr t?u zbatuar nė ditėt e sotme.
-------------
-
-
15 vjet POLITIKE POPULISTE
15 VJET JO BAZUAR MBI LIGJE REGULLA
POLITIKE PER VOTA---PRODHO INJORANT ME DIPLOM
C'VEFTESO ---ATA QE KANE MESUAR QE NGA KLASA E PARE--E QE KANE DALE NE KRYE NE SHKOLLE NE GJITHE TERESINE E SAJ.
Kush e mban mend MONIZMIN ku shkolla e larte mohohej e sa e sa u eshte mohuar.
Demokracia shkolla e larte SHVEFTESOHET DIPLOMES E NOTAVE TE LARTA PIJU LENGUN.
DEMOKRACIA hap dyert per te gjithe
PO KA REGULLA LIGJE te cilat sherbejn si site e ne krye ata qe dalin me te mire ne GAREN E DIJES .
Ne bote shkolla eshte e HAPUR ---po une si TAKSAPAGUS skam pse paguaj nxenesit me mesatare nen 8.5 ose 8 , ata me mesatare 7 , 6 , 5 te vene ne shkollen e larte.
Ata nuk jane per ate.
Duan te vene--QEVERIA TUA HAPI DYERT--PO 1- TE PAGUAJN VETE--2--TE MOS BLEJNE PROVIMET --qeveria te garantoj qe provimet nuk blehen.
Ke mesatare nen 8.5 ose 8 te kete shkolla 2 3 vjecare a programe per te te mesuar nje zanat, edhe falas, po ti nuk je per universitet se harxhon kohen kote nje dhe nuk fiton gje, kur me nje edukim me te shpejt integrohesh ne jete e fiton.
Plus kapitalizmi ka treguar se dhe njerez me mesatare te ulet e qe kane bere nje edukim te thjeshte --jane futur ne jete e jane shume te sukseshme e kane bere me mireqenie duke shfrytezuar aftesite tyre e me mireqenie se ata me diplome universitare.
E per kete u eshte dashur pervoja e punes apo nje kurs a edukim profesional i thjesht pas shkolles se mesme.
Plus KONKURSET NE STADIUME --JANE QESHARAKE.
Konkuron ai me mesatare 9.9 me ata 6.1 !!!!????
Ne bote ben provime cdo vit ne shkollen e mesme ---e kur paraqitesh ne shkollen e larte ata te vjeresojne ne baze te ketyre--qe nuk jane nje provim i vetem ne stadium--rastesi---po provime 4 vjecare--e shteterore te njejta per te gjithe e me nje korigjim prefekt.
Dhe vendet me 400 milion kane nje qender te vetme qe ben testet cdo vit per cdo lende e nxenesit ne shkollen e mesme i marin keto e ne baze dhe te korrigjimeve me kompjuter te testeve me shume opsjone ---del niveli jote ne shkollen e mesme.
Duke shmangur dhe abuzimet qe mund te bejne mesues te vecante.
Plus nxenesit mesojne fort 4 vjet--e jo ja varin se nuk ka rendesi mesataria--e nje konkurs i vetem i rastesishem e qe dhe manipulohet vendos cdo gje.
Shpresoj te fitoj MENDJA e jo POPULIZMI --se fitojne tegjithe.
Shqiperia te mos prodhoj njerez me shkolle te larte qe e hedhin pastaj diplomen ne KOSHIN E PLEHRAVE se nuk u hyne pergje e shumica emigrojne.
E TAKSAPAGUSIT PAGUAJNE KOTE TE MESOJNE CA ---QE NE FUND E GJITHE KJO REZULTON E KOTE
Ne shqiperi eshte QESHARAKE---behet NAMI NE KONKURSET E PRANIMIT
PASTAJ NE UNIVERSITET-----NUK MESON ME NJERI
E KUNDERTA JASHTE SHTETIT
Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Iliriani : 03-09-2005 mė 09:24
-
Regullat e Postimit
- Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
- Ju nuk mund tė postoni nė tema.
- Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
- Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
-
Rregullat e Forumit
Krijoni Kontakt