Close
Duke shfaqur rezultatin -19 deri 0 prej 3
  1. #1
    i/e regjistruar Maska e Xhuxhumaku
    Antarsuar
    19-11-2003
    Vendndodhja
    sopr'un'curva
    Postime
    13,380

    Koha pr t formuar t majtn reale

    Koha pr t formuar t majtn reale

    Nga Koo Danaj


    3 korriku ose epilogu i shkatrrimit t s majts s tranzicionit

    E majta i humbi zgjedhjet parlamentare t 3 korrikut 2003. Pavarsisht nga aritmetika e prdorur, u vrtetua se politika nuk sht aritmetik. Disa drejtues t s majts prpiqen ta shpjegojn krizn e saj me sherret disavjeare individuale t politikanve t ndryshm t s majts. Sipas tyre, largimi i tyre do shptoj t majtn. Disa t tjer me t ashtuquajturat taktika elektorale etj. Disa t tjer me sikur.
    Zgjedhja si alternativ elektorale pr fushatn e 3 korrikut, rikthimi n vitin 97 nuk kishte t bnte me grindje individsh, por me munges idesh dhe vizionesh pr t ardhmen. Ishte kjo munges q e ktheu t majtn 8 vjet pas. Kur njerzit krkonin shpresn e mirqenies dhe siguris pr jetn, drejtuesit e majt ju dhan qytetarve n pjatn politike realitetin e vdekjes dhe makrabitetin.
    E majta n Shqipri sht n kriz; e majta n Shqipri sht n zhgnjim; e majta sht e dshpruar. Por njkohsisht e majta sht edhe n pritje. Ajo sht n pritje t analizs, t alternancs, t alternativs. Ajo nuk pranon t jet akoma nj e majt vetm politike apo historike. Ajo krkon t jet nj e majt moderne, ekonomike, sociale, morale dhe spirituale. Prandaj drejtuesit e vjetr dhe t rinj t s majts kan nevoj ta lexojn sakt msimin e 3 korrikut:

    N Shqipri nuk ka parti politike t majta

    Problemi sht m i thell se nj humbje elektorale. Zgjedhjet e 3 korrikut treguan se n Shqipri ka me shumic drrmuese majtist, ka rryma dhe grupe t majta. Por nuk ka parti politike t majta. Natyrisht jo n emrtim, jo n etiket, por n thelbin e tyre teorik dhe veprimtarin e tyre praktike. Drejtuesit e s majts aktuale kan koncepte t ndryshme mbi botn, mbi jetn. Kt koncept ata ja kan veshur edhe rrymave t quajtura parti, grupeve t quajtura parti. T ashtuquajturat parti politike t majta, si thelb t tyre nuk kan programet politike, ekonomike dhe sociale, por konceptet e drejtuesit apo drejtuesve t tyre.
    Prandaj kjo gjendje e s majts n Shqipri, ku ka me qindra e mijra t majt, ku ka rryma t paraqitura si parti, por nuk ka parti politike t majt, shtron imperativin e rikrijimit t partis politike t s majts. Por ajo nuk rindrtohet dhe bashkohet nga nj shumsi individsh apo ndryshim kozmetike programesh. Kudo n bot vendet bashkohen, sepse bashkimi prbn forc, u shpreh Toni Bler n fjalimin e mbajtur n Parlamentin Evropian m 23 qershor 2005. Po si bashkohen? Mbi bazn e ideve dhe programeve pr t ardhmen e popujve t cilve u prkasin. Ndrsa n Shqipri t vetquajturat parti t s majts jan bashkuar mbi bazn e koncepteve t drejtuesit apo drejtuesve t tyre.

    Si u ndal procesi i formimit t partive politike t majta n Shqipri?

    sht e vrtet q pas vitit 1997, Lvizja antirevanshiste q gabimisht quhej Parti Socialiste filloi gradualisht t konturohej si parti politike s bashku me disa t tjera. Por pas vitit 2000, procesi i konturimit t saj si parti politike u ndal dhe filloi procesi i formimit t rrymave dhe grupeve t majta.
    Tre shembuj jan t mjaftueshm pr ka tham m lart: Pas viteve 2000, disa drejtues t s majts t rinj e t vjetr, n emr t modernizimit i hapn rrug avancimit n pushtet dhe drejtim partie t individve q etiketoheshin: Progresist dhe Shoqri Civile.
    Prkundr asaj se far u propagandua, koha tregoi se kto dy etiketime ishin parashenja e shkatrrimit t s majts nprmjet depolitizimit t saj q mori form t plot m 3 korrik 2005.

    E para: Progresistt ose nj objekt politik i paidentifikuar

    N do shoqri ekziston nj shtres progresistsh q me idet e saj i hap rrugn zhvillimit t vendit. Si e till ajo ekziston edhe n shoqrin shqiptare dhe prbn dukurin m shpresdhnse pr t ardhmen evropiane t Shqipris. Por asnjher lidershipi i s majts, n asnj nga forumet e tij drejtuese, as n trsi, por as edhe n mnyr t veant nuk e mori mundimin t shtronte pyetjen: Cilat jan bindjet politike t shtress progresiste q ai e afroi n parti dhe n pushtet? N qoft se do t pranohet apriori se jan t majta, ather do t shtrohet prsri nj pyetje tjetr: Po progresist apo shtres progresiste me bindje t djathta a ka n Shqipri? Natyrisht q po. Progresist ka edhe n PD, t till ka edhe n PR, PDR apo n partit e tjera politike shqiptare t spektrit t djatht. Termi Progresist nuk sht tregues bindjesh politike, por tregues i konceptit mbi botn. Ata q priren drejt zhvillimeve dhe ndryshimeve pozitive jan progresist, pavarsisht bindjeve t tyre politike. T pranosh termin progresist si shkalln m t lart t t qenit parti, do t thot t mos kesh parti politike, ose edhe po ta kesh ta shkatrrosh at.

    E dyta: Shoqria civile ose nj nocion social i shtrembruar

    Progresistt jetojn n gjirin e shoqris civile. Por prsri asnjher lidershipi i majt nuk analizoi se far prbn n vetvete kategoria sociale e paidentifikuar me emrin shoqri civile. N t kundrtn, pas emrit t saj thirri n drejtimin e t ashtuquajturave parti, t qeveris apo administrats nj numr t madh drejtuesish dhe funksionarsh nga shoqria civile. Dhe asnj struktur drejtuese e s majts apo individ i ktyre strukturave drejtuese nuk krkoi t dinte se far prfaqson politikisht kjo prurje pr vet qenien dhe thelbin e s majts.
    Asnjher problemi nuk u shtrua se cilat jan bindjet politike t kategoris s quajtur pjestar i shoqris civile, e cila avancoi deri n drejtimin e partis apo t qeveris t s majts dhe prse lidershipi i majt n Shqipri doli kundr qndrimit t Partive Socialiste evropiane lidhur me rolin e shoqris civile. Cili sht ky rol dhe cili sht qndrimi i PSE mbi shoqrin civile? N manifestin e s Majts s Re t firmosur nga Bler, Shrder, Uim Kok dhe Parson midis t tjerash thuhet se: Shoqria civile sht nj nga shtyllat kryesore q parandalon abuzimin me pushtetin, duke mos qen n pushtet. M von ky deduksion i rndsishm sht sanksionuar edhe n Statutin e PSE.
    N qoft se do t konvertojm shtresn e emrtuar progresiste dhe shoqri civile t prdorur deri n inflacion nga lidershipi i majt, rezulton nj tablo e till: Termat progresist dhe shoqri civile n m t shumtn e rasteve kan shrbyer si parzmore e shokve apo grupe shoksh t ktij apo atij drejtuesi t s majts. Fshehur pas progresistve dhe shoqris civile ata afruan brenda mundsive q kishin n hierarkin partiake dhe qeverisse, njerzit e tyre n qeveri, administrat shtetrore apo parti.
    Aktualisht, n gjirin e s majts ekzistojn dy pole: Poli kontestues dhe poli administrues. Por si poli kontestues, ashtu edhe poli administrues q krkojn ta riparojn t majtn dhe jo ta rindrtojn at, kan prball tyre shtresn e rrogave t ulta. Realisht ajo sht qindramijshe. Politikisht ajo prbn nj Sfinks lemeriss pr ta prballuar. Praktikisht ajo nuk bindet as me riparime partish dhe as me fosile mentalitetesh partish. Ajo nuk mashtrohet as nga ndonj apo disa prfaqsues t t ashtuquajturve progresist q vazhdojn t jen n drejtimin e polit kontestues apo polit administrues t s majts shqiptare.

    E treta: Shitblerja e votave m 3 korrik 2005, si akti i fundit i shkatrrimit t s majts.

    sht ndoshta rasti m unikal dhe i vetmi q ka ndodhur n Evropn e para dhe pas Lufts s Dyt Botrore, kur me mijra militant dhe simpatizant partie e onin votn jo atje ku dshironin, por atje ku u thoshin. Por sht edhe domethnia m e sakt e mosekzistencs s partive politike t majta. N do parti politike n Evrop, n qoft se do guxonte ndokush t urdhronte transferimin e qindra mijra votave nga nj parti n tjetrn, nuk do t mbushte as javn n postin partiak, por do largohej nga partia dhe askush nuk do ti bindej. Vota politike nuk tjetrsohet kurr, prandaj edhe quhet Parti Politike. Ndrsa vota e rrymave dhe grupeve q drejtohen nga individ apo grupe individsh q nuk jan akoma parti politike, ajo tjetrsohet, sepse ajo sht shkalla m e ult e ndrgjegjes politike.
    Prandaj rindrtimi i s majts fillon nga ripolitizimi i saj. sht nj ripolitizim pa rrug tjetr. Nuk ekziston n bot asnj parti q t mos jet politike, me prjashtim t s majts shqiptare. Por kjo dukuri nuk ka t bj vetm me majtistt, por edhe me gjith shoqrin. Totalitarizmi, thot Hanah Arendt, lind nga nj shoqri e depolitizuar.
    Cilat jan tiparet e asaj q quhet deri tani e majt?
    Pavarsisht dukuris s fundit, kur nj apo disa grupe nuk pranuan t quhen parti t majta, prsri ka grupe t tjera q quhen t tilla, qysh nga viti 1991. Po cila sht kjo e majt si shtreszim dhe mentalitet qeveriss?

    E majta e historis

    -Nj shtres prej tyre sht e majt pr t vetmin fakt se kan ardhur nga Partia e Puns. Me sulmin q bri lvizja antikomuniste n fillim t viteve 90, me revanshizmin e disa segmenteve t ksaj lvizjeje, ata e gjetn m t arsyeshme aderimin si bllok n t majtn socialiste, pa qen t till. Shndrrimi i Kongresit t fundit t PPSH-s n Kongres t Par t PSSH-s ishte treguesi i par i konvertimit t s majts komuniste n t majt socialiste. Kjo e majt sht e nevojshme, por nuk sht e mjaftueshme, ashtu si sht e gabueshme identifikimi i gjith s majts me kt pjes t saj.

    E majta e 29 Nntorit 1944

    -Nj shtres tjetr prej tyre sht e majt pr shkak t mosmarrveshjeve lidhur me Luftn NL dhe datn e lirimit t saj. T gjith ata q pranojn 29 Nntorin si dit lirimi, jan t majt. Kjo sht e majta e 29 Nntorit. sht prsri nj e majt e nevojshme, por nuk sht e mjaftueshme, ashtu si sht e gabuar kthimi i Ors politike m 29 Nntor 1944. Me rrymat apo grupet e tjera t majta kt shtres e lidh vetm mbrojtja q ajo i bn 29 Nntorit dhe n trsi Lufts Antifashiste. Problemi sht vshtirsuar kur edhe lidershipi i s djathts ka filluar ta marr n mbrojtje Luftn Antifashiste.

    E majta antiberish

    -Nj shtres tjetr sht e majt, sepse sht antiberish. Mosmarrveshjet me Berishn, kontradiktat me t, identifikimi i s djathts te nj individ e ka br kt shtres q ta konkretizoj majtizmin e saj me t qenit antiberish. Ata jan t majt vetm se jan anti. Realisht jan nj e majt destruktive. Ata nuk jetojn dot pa konflikt, prandaj u duhet edhe antiberishizmi. Aktualisht disa nga drejtuesit e ksaj shtrese prpiqen ta paraqesin veten si pjes e boshtit t s majts. Por q nga momenti i qetsimit t marrdhnieve me Berishn, ata mbetn pa emr, pa identitet politik.

    E majta e karizms s politikanit

    -Nj shtres tjetr jan t majt se jan tifoz t ktij apo atij lideri politik t s majts. Prkatsia e tyre politike varet nga prkatsia politike e idhullit t tyre. M shum se t majt ata jan tifoz politik. Majtizmi i tyre zgjat aq sa zgjat prdllimi pr karizmn e idhullit t tyre. Ata e lavdrojn partin, kur pr t flet mir idhulli i tyre dhe e satanizojn kur at e bn edhe i pari i tyre. Maks Ueber, n nj prej pohimeve t tij shprehet se pushteti karizmatik zgjat aq sa zgjat karizma e pushtetarit.

    E majta e Nipit t Ramoit

    -sht pjesa m e dukshme e s majts n pushtet. Kjo shtres prfaqson shtresn e t majtve stinore. Ata jan me t majtn sa koh ajo ju jep komoditet. N t kundrtn kalojn n neutralitet. Kjo shtres del m n pah n raste balotazhesh apo pr t qen m aktuale del n pah n raste rivotimesh. Prirja e tyre sht drejt pushtetit dhe jo blloqeve politike i majt apo i djatht. N qoft se sot flitet pr zvetnim moral t nj pjese t s majts, kjo shtres sht portreti m i sakt i ktij zvetnimi. N Shqipri ajo figurativisht prbn t majtn e Nipit t Ramoit t Dideros, q shprehej se: ǒrndsi ka n ke apo ske nj post, mjaft q t jesh i pasur, sepse ai posti ndaj dhe zihet, q t pasurohesh. T kryesh detyrat q t ngarkojn? Po ku t shpie kjo vall, a e dini? N zilin e bots, n lloj-lloj shqetsimesh dhe preokupimesh. Se mos vall kshtu, n kt mnyr, ecn prpara njeriu? Jo or jo, po duke laviruar, djall o pun, duke frekuentuar t mdhenjt, duke studiuar me kujdes shijet e tyre, duke iu bindur kapriove t tyre, duke u shrbyer veseve t tyre, duke aprovuar tr padrejtsit e tyre: ja tr sekreti! (Didero, Nipi i Ramoit, f. 84-85)

    E majta e Berluskonit

    sht nj shtres brenda s majts q ka lindur pas viteve 2000, kur filluan t lindin monopolet e para n Shqipri, t drejtuara dhe inspiruar nga udhheqja e majt. Aktualisht kjo lloj e majte synon t marr lidershipin e gjith s majts n Shqipri. Ajo sht e shprndar n t gjitha t ashtuquajturat parti t spektrit t majt. Pavarsisht operimit me terma t majt, pavarsisht fasads pr t rikuperuar humbjen e 3 korrikut, thelbi i ksaj shtrese sht eliminimi i t majts reale dhe manipulimi i elektoratit t majt me metoda berluskoniste. Kjo shtres, n mnyr diabolike ka prdorur pr interesa t saj, t majtn historike q vjen nga PPSH-ja dhe at t 29 Nntorit, duke ju br qejfin sa her ju jan dashur votat e tyre, por duke i prbuzur n thelbin e tyre.

    E majta pa shpirt

    Social-demokracia nuk sht nj sistem ekonomiko-shoqror, prkundrazi ajo nuk sht gj tjetr vese nj mnyr e t rregulluarit t shoqris dhe e vnies s ekonomis s tregut n shrbim t njeriut. Social-demokracia sht nj frymzim, sht nj mnyr e t vepruarit, sht nj referenc konstante e vlerave demokratike dhe sociale.
    T majtt real e refuzojn shoqrin e tregut, sepse vet tregu nuk prodhon as dashuri njerzore, nuk prodhon as solidaritet, nuk prodhon as vlera, as shpirt e as ndjenja. Pronari i nj firme ndrtimi nuk prodhon dashuri njerzore dhe as ndjenja. Ai ndrton pallate dhe krkon t marr fitimin prej tyre mundsisht maksimal. Por dhe kur hyn n marrdhnie me pronar t tjer apo edhe me vet shtetin, ai hyn mbi bazn e partneritetit dhe jo t solidaritetit. Hyn mbi bazn e krkes-oferts, duke mbajtur parasysh fitimin dhe jo shpirtin apo ndjenjat. Shitsit t mishit nuk i shkon mendja t jet solidar me blersit e tij dhe ti trajtoj ata me mime t ndryshme. Madje edhe n luftn e acaruar politike q zhvillohet n Shqipri, ai nuk pyet dhe as nuk do tia dij nse blersi sht apo jo antar i partis s tij. Ai mendon vetm si t fitoj. Atje ku tipar kryesor sht fitimi nuk ka dhe nuk ke prse t krkosh shpirt, solidaritet apo ndjenja. Por a mund t ekzistoj nj shoqri moderne dhe demokratike pa element t till? Kurrsesi jo. Shoqria nuk mundet te ne asnj rast t prmblidhet n nj shkmbim t thjesht mallrash. Pr pasoj as tregu nuk mund t jet i vetmi inspirues i shoqris. Tregu dhe konkurrenca nuk jan zott e vetm, t cilve duhet tu prkulemi do dit. N nj shoqri moderne ato nuk jan gj tjetr vese instrumente q funksionojn n interes t t gjith shoqris.
    Ndrkaq, lidershipi i majt n Shqipri, gjat 8 vjetve ka qen ose kompleksiv ose abuziv. Prandaj ky lloj lidershipi nuk prodhoi as shpirt dhe as ndjenj. Kshtu, edhe e majta q ai prfaqson n fushn sociale ndaj qytetarve ka qen nj e majt pa shpirt.

    E majta reale

    Ekziston edhe e majta reale n gjirin e forcave politike t s majts. Por ajo sht e sakatuar dhe e gjymtuar nga koalicioni i t majtave t msiprme. Ajo sht atakuar dhe vazhdon t atakohet n thelbin e saj. Solidariteti, mirqenia dhe shanset e barabarta jan konsideruar prej t tjerve vetm si slogane, por jo si politik qeverisse. Nuk jan t pakt drejtues t s majts q solidaritetin e kan barazuar me komunizmin. Shanset e barabarta me egalitarizmin. Shanse t barabarta nuk do t thot fate t barabarta, prkundrazi do t thot premis e nj shoqrie me shpirt, e nj shoqrie solidare, e nj shoqrie q u jep t gjithve mundsi t njjta pa premtuar se do ju jap fate t njjta.
    E majta reale n Shqipri dallohet nga grupimet e majta, por edhe nga e djathta n projektin social. Kontradiktn shekullore q ekziston tek individi midis liris dhe barazis, e majta e zgjidh me an t ndrhyrjes s shtetit dhe t mbrojtjes sociale. E majta reale n Shqipri i prmbahet parimit se nj parti, e cila nuk ndihmon t varfrit e shumt, nuk i mbron dot t pasurit e pakt. Veanrisht n kushtet kur lideri i s djathts pranon nevojn e shtetit social pr realitetin e Shqipris, ather e majta reale duhet t prpunoj politika dhe projekte q ti garantojn qytetarit mirqenie dhe solidaritet t prhershm.

    Nj e majt transformuese n vend t s majts fataliste

    Deri m sot e majta n Shqipri n shumicn e rasteve ka qen nj e majt fataliste. Ky fatalizm i saj gjat 8 vjetve sht manifestuar n forma nga m t ndryshme.
    -Fatalizmi prball fetishizimit t institucioneve ndrkombtare se FMN-s, BB-s etj. Ky fetishizim ka fshehur n mjaft raste deficencn e qeveritarve t majt, mediokritetin apo injorancn e tyre politike pr tu integruar n kt bot trsisht t ndrvarur, por pjesrisht t integruar.
    -Fatalizmi i kultivuar, duke atakuar m shum se sa duhej historin e kaluar t vet shtetit shqiptar. Nuk jan t pakta rastet kur krkesave dhe nevojave t qytetarve pr nj jet m t mir, e majta q qndroi 8 vjet n pushtet u ka kundrvn deri n zmadhim poshtrues kombtar prapambetjen e s kaluars q nga koha e Ismail Qemalit deri tek Enver Hoxha. Ksisoj, ky fatalizm te shtresa t ndryshme krijoi iden e prmbysur se historia filloi n vitin 1992 apo m shum n vitin 1997.
    Fatalizmi n funksion t fshehjes s mediokritetit, mungess s ideve, t paprgjegjshmris n qeverisje me an t situatave rajonale apo ndrkombtare dhe gjoja nevojs s sakrifics patriotike. M e prekshme u b mbjellja e ksaj situate fataliste pas 11 shtatorit, kur e majta qeverisse n Shqipri synoi t mbyste do tentativ oponence ndaj saj me t ashtuquajturn koalicion kundr terrorizmit. Ndrkaq, n Shqipri koalicioni real q po konsolidohej ishte koalicioni i korrupsionit dhe mediokritetit.
    Fatalizmi me teorin e Gogolit. Disa nga drejtuesit e majt, veanrisht gjat fushats elektorale e prdoren fatalizmin si thelb t takimeve t tyre me qytetart. Ata i than qytetarit shqiptar: Kthehu prapa n vitin 97. I kujtuan rrmujn dhe kaosin e atij viti. Domethnia e ksaj fushate prball qytetarve ishte sa fataliste aq edhe e pashpirt: Nuk ke se far t bsh, je i detyruar t m pranosh mua, prndryshe ja Gogoli, ja viti 1997. Ndrkaq qytetart e refuzuan kt lloj fatalizmi makabr.
    Por ndrkaq Shqipria ka pasur dhe ka akoma m shum nevoj pr nj t majt transformuese. Transformimi fillon at dit dhe atje ku fillon dhe rilind shpresa. At dit dhe atje ku prpunohet vizioni i s ardhmes. Qytetart kan nevoj pr besim. Besimin e mbajn gjall dy faktor: politika dhe feja.
    Shqipria ka nevoj pr nj t majt me identitet t qart politik, ekonomik, social dhe moral
    T gjitha ka u analizuan m lart solln pashmangrisht disfatn e s majts m 3 korrik. Treguan lakuriq mungesn e ekzistencs s partive reale politike t majta; treguan se n vend t tyre formalisht ekzistonin parti t majta prej etikete.
    Por njkohsisht zgjedhjet e 3 korrikut treguan se n Shqipri ka nj elektorat t majt mazhoritar.
    Forcimi i opozits mbi bazn e projekteve dhe programeve jo vetm e rrzoi nga pushteti kt t majt dhe kto parti-etiketash, jo vetm e prau at, por tregoi edhe mediokritetin e saj vizionar, ashtu si tregoi edhe mungesn e identitetit t saj politik, ekonomik, social dhe moral.
    Rindrtimi i s majts duhet t filloj nga projekti politik dhe social e pastaj t kaloj te njeriu apo njerzit.

    Nj e majt q zbaton demokracin pjesmarrse

    Kjo demokraci q kemi nuk mjafton edhe sikur t jet zbatuar n mnyr t shklqyer, nnvizon Jurgen Habermas. Qytetart kan nevoj pr nj demokraci reale. Dhe e till sht demokracia pjesmarrse e tyre n punt e shtetit dhe pushtetit jo njher n katr vjet. Deri m sot, demokracia e aplikuar ka qen ose demokraci tifozsh ose demokraci e vots. E para ka n thelb tribalizmin, bajraktarizmin dhe desktruktivitetin. Ndrsa e dyta, duke qen m e avancuar, tregoi se ka n thelb, veanrisht n nj vend t varfr, trafikun e influencave, veanrisht kur n ndihm t vjen edhe pushteti me administratn e tij. Nevoja e nj demokracie pjesmarrse nga qytetart bhet imperative edhe n nj fakt tjetr. N nj shoqri pluraliste ekzistojn katr pushtete: pushteti ekzekutiv, ai legjislativ, gjyqsor dhe pushteti i katrt, ai mediatik. N kushtet e ekzistencs s katr pushteteve, demokracia e ka t vshtir t jetoj si e till. Q t mos mbetet vetm proklamate, por realitet, ajo duhet t jet demokraci pjesmarrse e vet qytetarve. Nj parti politike e majt, demokracin pjesmarrse e konsideron imperativ t veprimtaris s saj politike.

    E majta n Shqipri, si nj e majt social-ekologjike

    Q do t thot se e majta duhet t prpunoj n nj platform mirqenien, solidaritetin dhe ruajtjen e ambientit. N kushtet kur monopolet m shum interesohen pr fitim dhe jo pr nj ambient t shndetshm, sht detyr e s majts q ta kaloj n nj t majt social-ekologjike.
    Nuk sht thjesht nj risi pr t majtn shqiptare, por sht nj domosdoshmri pr t ardhmen e t gjith qytetarve t Shqipris. Nj e majt q nuk merr parasysh realitetet e reja t krijuar jo thjesht si rezultat i zhvillimit, por edhe i keqmenaxhimit, duhet me domosdo t jet nj e majt social-ekologjike. Nj e majt e till u krijon mundsi qytetarve pr t shtuar mirqenien e tyre, duke pastruar dhe jo duke shkatrruar ambientin.

    Nj e majt si demokraci sociale dhe territoriale

    Demokracia mban gjithmon kushtet dhe realitetet e vendeve q e aplikojn at. Ajo nuk pranon dogmn n zbatimin e saj. Demokracia n Tiran nuk sht e njjt me demokracin n Kelmend, n Has apo n Mokr dhe Lumin e Vlors. Nj demokraci n ndrtim dhe konsolidim merr parasysh edhe kriterin territorial t vendit ku ajo aplikohet e konsolidohet.
    Ky kriter territorial i demokracis nuk sht rastsor, por imperativ, veanrisht n nj vend q 55% t popullit e ka n fshat. N nj vend ku dy rreth qyteteve kryesore t tij ka ngulime qindramijshe qytetarsh q krkojn demokraci. Por demokracia e Bathores nuk mund t jet vetm sociale, por edhe territoriale. Mungesa e njohjes dhe pranimit si sfid e demokracis territoriale solli tr at kaos n qarkullimin e lir t qytetarve. Por q n fakt m shum rezultoi n qarkullim varfrie se sa n tregues i demokracis. Demokraci territoriale do t thot dinjitet dhe respekt pr t gjith territorin e vendit, t cilit i shrben si politikan apo forc politike.

    Shtet-strateg dhe i vogl apo shtet si ambulanc urgjenc

    Ky sht nj ndr problemet m t mprehta t sfidave t s majts. Shteti q ajo krijoi gjat tet vjetve n emr t lloj-lloj krkesave shumica ireale apo korruptive filloi t ngjante me nj ambulance urgjencash. Dhe me q aksidentet ishin t shumta u gjet rruga m e shkurtr: shto numrin e punonjsve t ambulancs. Por urgjenca nuk sht profilaksi. Pr m tepr rrezikon t shndrrohet n nj ambulance korruptive.
    Shqipria ka nevoj pr nj shtet tjetr. E majta duhet t prpunoj projektin e nj shteti strateg, i cili jo vetm mjekon n raste urgjencash, por parashikon, e q nuk gjen vende pune, por prpunon politika punsimi. Shteti strateg nuk ka nevoj pr shum njerz. Ai sht i vogl. Ai ka nevoj pr shum ide dhe projekte, ka nevoj pr njerz t menur e t prgjegjshm. Deficenca mentale nuk mund t mbulohet me krijimin e lloj-lloj strukturave gjoja n emr t progresit. Progresi fillon nga truri, nuk fillon nga struktura. Qytetari ka nevoj pr katr msime t bots s sotme moderne: T msoj t jet qytetar, t msoj t dij, t msoj t zbatoj, t msoj t jetoj n komunitet. Autoriteti i shtetit nuk sht autoritarizm, por demokraci. Por autoriteti i shtetit nuk sht aritmetik shifrash punonjsish.

    Ta ojm t majtn te qytetari

    N munges t partive reale politike, e majta n Shqipri ka qen vetm te drejtuesit e saj apo e shumta te mbledhjet e forumeve t saj t bra publike n disa raste deri n prdhosje e n poshtrim. Vetm ata i kan zgjidhur problemet e jets. Qytetari shqiptar akoma nuk i ka zgjidhur problemet e jets. Ai gjat 8 vjetve sht ndeshur me mentalitetin q t pasurit t pasurohen dhe t varfrit t varfrohen.
    Pra e majta nuk ka shkuar akoma te qytetari. Shtresa e rrogave t ulta, q sht qindramijshe e ka akoma shum t ult fuqin blerse t saj. Kjo ishte edhe arsyeja kryesore e dshtimit t drejtueseve t s majts n Shqipri. Ata u braktisn nga qytetari i majt. Aritmetika e shifrave sht prpjekja pr t fshehur thelbin e braktisjes. sht njsoj sikur t thuash se qytetart francez apo holandez votuan kundr Kushtetuts s Re t BE-s, pasi gjoja nuk u kishin plqyer nenet e saj. Kur n fakt ishte e kundrta. Kushtetuta ishte nj sebep pr t shprehur me an t vots paknaqsin e tyre ndaj politikave qeverisse.
    Rindrtim i s majts do t thot q ajo t shkoj te qytetari. Qytetari i vitit 2005 nuk mund t manipulohet m me t majtn politike t dits s lirimit apo t dits s dshmorve, as me kongresin e buks s gojs apo rrymat dhe gupet e ndryshme t majta q paraqiten si parti politike, as me mirqenien me raste apo mirqenien me orar. Projekti social, mirqenia reale jan dy shtyllat kryesore q e majta t shkoj te qytetari.

    N fillim qytetar dhe pastaj edhe majtist

    Le ti japim do fmije nj shans pr edukim, le ti japim do t rrituri nj shans pr t qen qytetar, thot n nj nga fjalimet e tij Toni Bler. sht nj sentenc universale pr nj parti politike n prgjithsi.
    sht shum leht t jesh antar i ksaj apo asaj partie, por m e vshtir sht t jesh njeri, t jesh qytetar. T jesh antar i ksaj apo asaj partie edhe mund t mos jesh solidar apo qytetar. Mund t jesh thjesht tifoz apo akoma m keq, mund t jesh edhe mish pr top. Por t jesh qytetar do t thot para s gjithash t jesh solidar dhe misionar. T jesh antar i ksaj apo asaj partie edhe mund t mos t t vij keq pr t varfrit q varfrohen. Boll q partia jote kur sht n pushtet t ka siguruar nj vend pune dhe rroft mentaliteti larg nga shtpia ime.
    Por t jesh qytetar, para se gjithash do t thot q jo vetm t ndiesh keqardhje, por m shum se kaq, keqardhjen ta shndrrosh n krkesa pr politika t tilla qeverisse q synojn eliminimin e varfris.
    T jesh antar i ksaj partie edhe mund t ndodh q ta ngresh karriern tnde politike mbi konstatimin e varfris. Politikan t ndryshm t s majts kan br karrier politike, thjesht duke konstatuar varfrin e qindra e mijra qytetarve dhe duke u pasuruar pr vete. Ndrsa t jesh qytetar, do t thot q konstatimi i varfris nuk prbn ndonj kontribut. Kontribut prbn zvendsimi i varfris me mirqenien. Kjo sht qytetari politike. N Shqipri ka shum politikan q nuk jan qytetar.
    sht kjo arsyeja q nj shoqri demokratike, e cila nuk ndihmon t varfrit e shumt, nuk mund t mbroj t pasurit e pakt. Pohimi i sapobr sht m shum se kaq. Ai sht deduksion i nj realiteti t dhimbshm q ekziston akoma n Shqipri.
    Analiza e tij tregon se ai nuk ka n themel t tij as statistikat e ndryshme mbi numrin e t varfrve apo sasin e minimumit jetik, q m shum se sa reale sht shifr politike. Por nuk bazohet as te raportet e ktij apo atij institucioni ndrkombtar. Sepse asnj raport nuk sht m i sakt se sa vet realiteti q prjetojn qytetart. Origjinali Shqipri sht shum her m i sakt se sa modeli-raport. do shoqri moderne ka nj shtyll kurrizore q mbahet si e till nga harmonizimi sa m i sakt i marrdhnieve midis t pasurve dhe t varfrve, sepse n nj shoqri ka t pasur dhe t varfr. Dhe n kt shoqri fatet nuk jan t njsojta. N fund t gars ka nj kampion, i cili arrin i pari n finish. Por n fillim t gars ka me qindra dhe mijra q nisen n t njjtn koh. Pra atje ku ka finish ka edhe start. Finishi sht i pabarabart, por starti sht njsoj pr t gjith. Pra nuk krkohet barazi finishi, barazi kampionesh, por barazi nisjeje. Dhe kjo nuk bhet me ligje xhungle, por me ligje tregu dhe solidariteti. T mos zbatosh kt parim do t thot q as t varfrit nuk i ndihmon dot, por as t pasurit nuk i mbron dot. Solidariteti nuk sht taks pushteti. Ai para s gjithash sht mentalitet shteti dhe shoqrie. Shndrrimi i mentalitetit t shoqris n taks pushteti sht prdhosja m e madhe e shoqris nga pushteti. sht treguesi m i mir se si pushteti komandon shtetin. Dhe kur pushteti komandon shtetin, ather fillon autoritarizmi apo totalitarizmi i maskuar.

    Konkluzion

    Disfata e 3 korrikut tregoi se sht koha pr formimin e partive politike t s majts reale. Disfata e 3 korrikut tregoi se me rryma, drejtues, grupe etj., nuk mund as t mbahet dhe as t fitohet pushteti. M 3 korrik, pushoi s ekzistuari e majta e tranzicionit. M 3 korrik dshtoi eksperimenti i s majts t modelit Forza Italia. Duhet e majta reale. Ajo duhet t jet n krye dhe n fund t hers parti. Nuk ka shum rndsi forma se si parti elektorale apo parti organizative. N radh t par duhet t jet parti politike. N do parti politike ka progresist. Por termi progresist sht shtres shoqrore, nuk sht parti politike.
    N do parti politike do ket pjestar t shoqris civile. Por shoqria civile nuk sht parti politike, por kategori sociologjike.
    Beteja e tanishme sht n radh t par beteja e ideve. Forcat dhe rrymat politike n Shqipri nuk mund ti shmangen ktij realiteti, q pr kushtet e realitetit ton do t thot: Le tu japim qytetarve mundsin pr t jetuar m mir se far mundsish u ka dhn Zoti ose si thot Klinton: Ajo q ne duam t bjm sht t gjejm nj rrug pr t shpjeguar botn n t ciln jetojm, n nj mnyr q t ket shpirt pr njerzit q ne prfaqsojm dhe njerzit q duam t bjm pr vete.

    Tirana-Observer.
    --- La Madre dei IMBECILI e sempre in cinta...

    ---voudou.. ---

  2. #2
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    25,889
    Postimet n Bllog
    4
    Te pakten sot, pas 4 vjetesh, Koco Danaj ka guximin dhe kurajon qe te shprehi ate qe une e kisha parashikuar 4 vjet me pare. Nese Danajt i kishin vajtur fjalet e mia ne vesh ne qershorin e 2001 kur kryeministri i vendit ishte Ilir Meta dhe presidenti i vendit ishte Rrexhep Mejdani, ne krah te te cileve renditet dhe Danaj sot, "Humbja e zgjedhjeve nga PS eshte e keqja me e vogel qe i pret socialistet", ai duhet ta kish shkruajtur kete analizen me lart para 3 korrikut, bile para ndarjes se LSI nga PS. Por ja qe Danaj, se bashku me Meten, Mejdanin, u japin shqiptareve sot leksione politike perdite ne media, kur per plot 8 vjet keta ishin ne pushtet dhe mund te ndryshonin shume gjera, nese do te ishin po aq te vullnetshem sa jane sot.

    Cfare desha te them me ate profeci 4 vjet me pare? Nje parti qe humb zgjedhjet, humb vetem pushtetin i cili te vjen me vote dhe te iken me vote. Por kur nje parti fiton duke manipuluar vota ajo inkriminon vetveten dhe humbja eshte e dyfishte: humbja e pushtetit, shperberja e partise. Ne 3 korrik PS nuk humbi vetem pushtetin, humbi edhe strukturen e saj organizative partiake. Sot socialistet tregojne me gisht nga kryetari i tyre Nano si fajtor per humbjen, si per te larguar barren e fajit dhe friken e ligjit nga vetja.

    Per aq kohe sa PS nuk do te beje divorcin me te shkuaren komuniste dhe me "moralin Nano" qe sot e ndan pjesa derrmuese e spektrit te majte, e majta shqiptare nuk ka per te pare pushtet me sy dhe asnjehere nuk do te jete nje force ne gjendje per te fituar zgjedhje.

    Sa per amanetin e shokut Ramiz per te bere "rrokaden e dhendureve" para se te vdesi, duket se kjo nuk ka per tu realizuar sa ai te jete gjalle. Shoku Nano nuk ka per tu larguar pa zhurme por do te marri shume veta me vete atje per ku eshte nisur.

    Albo

  3. #3
    i/e regjistruar Maska e Brari
    Antarsuar
    23-04-2002
    Postime
    18,827
    xhuxh si cun tirone qe je fol dicka vet e jo vec llafet e gazetave..
    cthoni ju neper kafenera per kto muhabete.. apo nuk beni politik..
    mir e keni ne fakt..
    kryepolitika e gjith kohrave ka qen.. me gjet nji shtojzavalle per vehte.. lol..

    ja cthot gsh

    --

    Ish-kandidati socialist Artan Lame komenton situatn n PS pasi ka humbur n zon

    Fitorja m e madhe e PS, humbja
    "Nuk do qeverisnim dot, ishim shum t konsumuar"

    -------------------------------------

    Nga Artan LAME
    Artan Lame, sht zv.ministr i Ministris s Rregullim Territorit dhe Turizmit


    Se si mund t qeveriste, kur t gjith themi se e majta ishte konsumuar nga pushteti; kur t gjith krert tan thon s qeverisja ishte e brejtur nga korrupsioni, them t gjith krert, duke filluar nga Kryetari Nano, tek Kryetari Rama, tek Kryetari Gjinushi (secili kryetar i t vets); kur vet Kryeministri deklaroi gjith duf pafuqie n Kuvendin e Burrave se "nuk e luftoj dot korrupsionin se nuk kam numrat" dhe asnj burr nuk luajti vendit. Si mund t qeveriste me maxhoranca xhuvelore, q do t vraponin pas karrigeve si dhelpra pas atyre t dashit, se n at rast agrart do t ishin prap pjes e qeverisjes dhe aleat dhe jo pjes e qeverisjes dhe tradhtar si jan sot. Srisht do t qeverisnim maj telit, bie sot, bie neser, jepi dika ktij, lshoji pe atij, merrja Lens e jepja Prens.

    PS n qeverisje?
    Vrtet mendoni se mund t vazhdonim t qeverisnim kshtu?! Vrtet mendoni se do t shkonim prpara ende me po ata njerez e struktura, q ua kan sjell njerzve n maj t hunds, zyr m zyr e hall pas halli? Njerz q do t vazhdonin t milnin lopn koalicioniste, pa u br merak se kush e ushqente at. Po ata njerz e myteber zyrash (madje edhe ca t tjer m shum, se helbete do t ishim qeveri koalicioni), do t vazhdonin t bnin tenderat, t lidhnin pazaret, t mbaronin pun, t merrnin "nj kafe", t rregullonin vendet e puns me bereqet, por ama pos t gjithave do t ishim ne n pushtet. Dhe t gjitha kto nuk i them un, po i thonin njerzit, njerzit e thjesht q u dridhej mishi kur do tu duhej t zgjidhnin ndonje pun m ndonj zyr, ministrie a bashkie qoft, i thonin t djatht e t majt, i shkruanin gazetat e i filmonin televizort, i denonconin kontrollet e u hapnin dosje prokurort. Aq u b e mods kjo pun, sa edhe ministrat koh pas kohe duhej t bnin ndonj denoncim, pr t mos qen jasht kohs me demek. Po gjithshka ndalonte ktu, se m tej t gjith ishin miqt e dikujt, dhe sa kish shporta fiq t gjith qen miq, dhe kshtu shkuam per lesh me shport me fiq e me miq.

    Po dale se e humba fillin. Po flisja pr qeverisjen e ardhme t t majts s bashkuar dhe jo pr qeverisjen e t majts q shkoi. Sidoqoft, m thoni nj arsye t vlefshme, se pse kjo qeverisje hipotetike, me t gjitha plagt e mahisura q kishte n trup, do t ishte m e mir se ajo q shkoi, thjesht se po prfshinte brenda vetes edhe ca t tjer q ja dinin kimetin pushtetit?
    N fund t ksaj historie ne t gjith do t kishim t sigurt perspektivn q Partia Socialiste t neveritej prfundimisht nga njerzit e thjesht, nga intelektualt, nga t rinjt, nga t gjith ata q vet ne themi se nuk po i afrohen m Partis Socialiste, apo m keq akoma edhe nga shum t tjer q po shohim ti largohen asaj t paknaqur nga ka shohin n shum raste brenda saj, duke u tkurrur me mykun brenda saj, a m turp akoma, duke u shndrruar n parti aneks mbijetese.

    Precedenti
    Dhe kemi shum pran, si n koh edhe n gjeografi, nj shembull t trisht t nj fundi t till pa lavdi: Fundin e Partis Socialiste Italiane. Pas dhjetra vjetsh n pushtet apo pjes e pushtetit, mes makinacionesh pa fund dhe paktesh pa moral, kjo parti me t gjith piramidn e saj t strmadhe t korrupsionit q prodhoi dhe q e kishte mbajtur n kmb pr kaq shum vite (une kam lindur kur kjo parti qe n pushtet!), psoi hakmarrjen e heshtur t popullit italian, duke u rrzuar prdhe e duke u zhdukur me njoll nga skena e historis. Fal vots s popullit t majt, Partia Socialiste u shptua nga ky fund. Njerzit na than me alfabetin e vots, se populli mbetet i majt, por e majta duhet t ndryshoj.

    Duhet t ndryshoj shum gjera, duhet t ndryshoj n ca njerz e n ca udhheqs, duhet t ndryshoj n ca pjes t programit e n projekte t t ardhmes, duhet t ndryshoj jo se nuk sht e majt, por pr tu br srisht e majt. Duhet t ndryshoj, nse do t jet e domosdoshme, edhe Kryetarin, por nuk mund t themi kurr (si po dgjojm t thuhet), se t gjith ne i duhemi PS-s, se t gjith ne jemi t mir dhe e vetmja e keqe qe Kryetari. E hoqm kryetarin, hajt bromp nj dolli t gjith ne t tjert bashk dhe prpara pr fitore t reja. Po me k do t shkojm prpara? Me po ata njerez q na nxin faqen n sy t elektoratit?
    Historia nuk njeh asnj shembull pushteti a shteti, q t ket rn pr faj t nj njeriu t vetm, sado i fuqishm, autoritar e i pushtetshm t ket qen ai. Ah jo, e kemi nj shembull, q pikrisht se nuk mund t ndodh kshtu, nuk sht toksor por hyjnor: Jezu Krishtin. Se vetm n at rast m rezulton se q t gjith pr t shptuar, romakt nga kryengritja, ifutt nga persekutimi e tempullart nga belat, ja vun t gjith gishtin Jezuit, e vun n kryq dhe than se shptuan (se si u vajti filli e si i mori lumi, nuk sht vendi t zgjatem ktu). Po mua nuk m duket t gjej ndonje ngjajshmri mes Krishtit dhe Kryetarit Nano, n mos rastit kur do t kemi vendosur ta kryqzojm pr ta shenjtruar.

    Problemi i PS, moral
    Problemi i PS-s nuk sht luft brezash, se kt ajo e ka fituar q n vitin 1991; nuk sht as luft ideologjike, se zor t m gjeni njeri t m thoj kush sht ndryshimi ideologjik mes PS-s dhe LSI-s. Problemi i PS-s sht moral. Esht moral, se nuk ka m moral t qndrojn brenda saj, n emr t nj uniteti q nuk egziston m, t nginjurit jo nga pushteti por nga t mirat e pushtetit. Kta, pikrisht kta, na ndan nga njerzit e thjesht dhe q pr vet pozicionin e tyre, u kthyen n imazh i deformuar dhe i padurueshm i gjith Partis, e cila e pagoi shtrenjt dhjamosjen e tyre. Kta dhe pikrisht kta, prbn at perden e hekurt, q nuk lejoi t transmetohej as ajr i pastr nga baza e Partis drejt qendrs, dhe as idet e reja nga qendra drejt bazs s etur pr ndryshim. Pikrisht n kt moment deciziv, njerzit na e dhan mesazhin e tyre mes vots, por druaj se mos e keqlexojm kt, duke thn t bashkohemi pa do t shptojm. Duhet t kuptojm se reforma e madhe q kemi prpara, nuk sht thjesht shtje bashkimi por sht shtje ndryshimi. Ta lexosh ndryshe kt leksion, do t thot ti ngjash asaj militantes s Beratit, q ishte gati t rrinte pa gjum e pa buk, vetm e vetm q "Fatosi t bashkohej me Ilirin".

    Ndryshimi
    E di q ndoshta kjo mnyr t foluri nuk sht m e mira pr t br karier, po kam zgjedhur ti them gjrat si i mendoj.
    Partia Socialiste, t cils i kam shrbyer gjith kto vjet, nuk sht sekt okult i krijuar pr t mbajtur njri-tjetrin, por pr t prfaqsuar popullin e majt; dhe n kt funksion, nuk duhet ti vij aspak keq t flak pjes t vetat (q n fakt nuk jan m aspak t vetat), q nuk prfaqsojn m asgj socialiste.
    Tashm pas 15 vjetsh demokraci, nga t cilt m tepr i kemi kaluar n pushtet se n opozit, mund t themi se kemi mbyllur nj cikl historik zhvillimi dhe duhet t hapim ciklin e ri t evolucionit t forcs m t madhe politike shqiptare. Dhe thelbi i evolucionit nuk sht bashkimi por ndryshimi.
    Ta fillojm kt cikl t ri me n mendje leksionin popullor dhe pastaj bashkimi do t vij vet, pa qen nevoja t bjm thirje t tipit "Proletar t t gjitha vendeve bashkohuni", pasi t ndryshuar dhe pastruar do t bjm q qytetart t'i rikthehen forcs politike q, edhe mes gabimeve, m s shumti i afroi me qytetart e Evrops, t rinjt t ndjejn srisht freski n detin socialist dhe pleqt t rigjejn idealizmn e rinis s tyre.
    Fitorja m e madhe e PS-s ishte humbja.
    Nse sadopak u bra t mendoheni pr kt, ja kam arritur qllimit. Faleminderit popull i majte!


    ---


    ja cka then dhe mejdani

    Intervist, flet ish-presidenti Rexhep Meidani. "Si mund t kthehem srish n PS"

    Kjo PS nuk ka "kllqe" pr prplasje t tjera
    Karta e "anikimimeve" po shfrytzohet me tepri


    --------------------------------------------------------------------------------




    Zoti Meidani, si e gjykoni situatn paszgjedhore n Partin Socialiste? Sa ka mundur t reagoje deri tani hierarkia e lart e ksaj partie ndaj humbjes s 3 korrikut dhe me far cilsie po kryhet ky proces?
    Duke e pasur t qart rezultatin, "analizn" time pr zgjedhjet e kam br q n dhjetditshin e tret t muajit korrik, i sapo kthyer nga nj veprimtari e gjat jasht shtetit n media t ndryshme shqiptare. M von, mesa kam mundur t konstatoj, jan shfaqur dhe "analiza" apo reagime t tjera, diku t prcjellura pa zhurm nga media, diku t reklamuara me zhurm shum t madhe e "emocione" propagandistike...
    Sidoqoft, pa iu futur nj riprsritjeje, mund t thuhet se situata paszgjedhore n PS ka qen e mbetet ende konfuze e zvarritse, pa drejtim real, si t thuash "pa kok", madje dhe pa koordinim qndrimi, reagimi e mendimi. Pr m tepr, n shum raste, deklaratat e pastudiuara, shpesh kontradiktore e naive, jo vetm nuk kan ngjallur besim e forc, por dhe kan provokuar njfar "ilariteti" tek qytetart. Ky qndrim relativisht amorf e pa kok u pa dhe n raundin e dyt t zgjedhjeve n 21 gusht. N kt optik, edhe duke mbetur n nj plan krejtsisht intelektual e neutral, t rezulton si mjaft e vshtir t komentosh ndonj rol apo reagim politik konkret paszgjedhor t hierarkis s lart t ksaj partie. Nse bhet fjal pr kt rol n vendimet e fundit t qeveris, mjafton t kujtohet "orba e liberalizimit", apo shkarkimi i fundit i nj zvendsministri dhe prefekti, pr ta "ndjer deri n palc" butaforin e ksaj sjelljeje publike, por dhe prgjegjsin politike (m sakt paprgjegjshmrin) e ksaj hierarkie ...

    Cilat jan sipas jush, pistat kryesore mbi t cilat pritet t ec procesi politik brenda PS-s n opozit? A shihni kapacitete dhe vullnet politik pr nj ndryshim real e t shpejt n defektet kryesore q u vun re gjat viteve te fundit?
    N gjykimin tim, disa nga pistat apo tezat kryesore jan shpalosur qart q n fushatn parazgjedhore dhe gjat zhvillimeve t Kongresit t 6-t t PS-s. Ato kan prbr dhe shqetsimin kryesor n fjaln time n Konferencn e Tirans dhe Kongresin e 6-t t PS-s t dhjetorit 2003. Pr t ardhur keq, por nj pjes e ksaj hierarkie pr t ciln po pyesni ju tashm, jo vetm nuk "begenisi" t merrej me to, por dhe braktisi salln n kohn q un flisja, thjesht pr t'i br qejfin kryetarit q po linte n at ast salln e kongresit. Pr m tepr, edhe kur diskutoheshin propozimet tona pr ndryshimin e statutit, pikrisht n seancn mbi amendamentet statutore, sekretari organizativ, q drejtonte dhe komisionin e shqyrtimit t ndryshimeve, si "argument" kundr propozimeve t bra, "shfrytzonte" pohimin absurd se "propozimi X, nuk pranohet se sht kundr statutit"!...
    Por le t mos zgjatemi me "paradoksalitete" t tilla. Megjithat, pr t ndihmuar analizn e pritshme, po kujtoj se, pr do rast, ato gjenden e "zeza mbi t bardh" n librin "Kontrat me vetveten", t botuar gati nj vit m par. Sot, gati pas dy vjetsh, nj pjes e atyre ideve jan pranuar n "ngut", megjithse ende thjesht n mnyr formale. T tilla jan p.sh. ato q lidhen me zbatimin e parimit "nj antar, nj vot" (q krkon n kushtet tona dhe kufizim t mandatit pr disa pozicione kryesore), ideja e fraksioneve n parti (e hedhur ashprsisht posht n Kongresin e 6-t, thjesht pr arsye emocionale (!), si rezultoi dhe nga mbledhja e fundit e KPD-s dhe Kongresi Elektoral, ku ajo u pranua brenda nj sekonde- sipas krkess ose vullnetit t kryetarit). Por kjo ideja e fundit e fraksioneve, nse pranohej n Kongresin e 6-t, do ta shptonte partin nga arja, ndrsa n Kongresin Elektoral, gati dy vjet m von, ajo nuk prodhonte dhe nuk mund t prodhonte asgj konkrete, t paktn pr zgjedhjet e prgjithshme. Pra, ishte jo vetm nj iniciativ e pavler pr kohn, por dhe vendimmarrja mbetej e till...
    N politik, ka rndsi e vler t veant momenti i duhur kohor e pozicioni konkret hapsinor, si t thuash, roli i kohs dhe hapsirs, d.m.th. marrja e nj vendimi n kohn e duhur dhe n vendin e duhur. Por kjo nuk mund t'i lihet kurr nj individi t vetm, pavarsish kapaciteteve t tij. Prndryshe gabimet e njpasnjshme bhen t pashmangshme. Kjo do t thot, gjithashtu, q n parti duhet t funksionoj n mnyr optimale dhe parimi i kolegjialitetit. Dhe kjo sht fare normale po ta konceptosh partin politike si nj bashkim vullnetar individsh t lir dhe t barabart rreth nj platforme e programi politik. Por, n asnj mnyr, ta konsiderosh at si nj klan ose grup individsh vetm me interesa ekonomike ose thjesht pr interesa ekonomike! Kjo ka qen dhe duhet t mbetet dhe teza apo pista tjetr. T shmanget n maksimum konflikti i interesave biznesore n hierarkin e lart t partis, gj q nuk nnkupton aspak prjashtim t prfaqsimit t biznesit, sidomos t vogl e t mesm, n radht e saj. Pr kt problem, por dhe pr pozicionimin e drejt t partis n prfaqsimin e elektoratit t saj, n prcaktimin e vendndodhjes s saj n spektrin e politiks shqiptare, jam shprehur gjat dhe n kongres. M lejoni ktu t citoj vetm nj pjes t vogl t ksaj tematike: "Nj shtje tjetr sht ajo e transparencs s partis, si nj parti e majt, dhe e strukturave t saj drejtuese. Programi i partis mund t ket nj divergjenc vetm kohshkurtr me at t qeveris, por jo afatgjat. Sepse n fund t fundit kjo sht dhe nj shtje e sinqeritetit dhe e moralitetit programor partiak para bazs dhe elektoratit socialist. Pra, ose duhet t'u prgjigjemi interesave t tij t drejtprdrejta, ose duhet t ndrmarrim nj reformim t mtejshm zhvendoss t sistemit juridiko-statutor, pr t "prballuar" dhe procesin e nisur, t "integrimit" t nj pjese t prfaqsimit politiko-shtetror t partis me siprmarrjen dhe kapitalin, n dallim jo t vogl nga thelbi social aktual i bazs s gjer socialiste. Por sht ky forum, jeni ju t nderuar shok dhe shoqe delegat, q duhet t vendosni nse Partia Socialiste do t mbetet parti e majt apo do t zhvendoset djathtas. Dhe pr kt nuk kemi pse t mbyllim syt, sepse po e riprsris qartazi, se nuk e ndihmojm biznesin duke futur n parti individ t pasur, por duke krijuar klim t shndetshme, kushte dhe stimuj ligjor pr t gjith klasn e biznesit, dhe jo vetm pr individt q, pr interesa individuale, mbshtesin apo hyjn n Partin Socialiste. Megjithat pr t mos lejuar ndonj deformim tjetr t ktyre fjalve, m duhet t theksoj prer se ktu nuk bhet fare fjal pr ndonj gjoja "prjashtim klasor" apo koncepte klasore n prgjithsi, sepse klasat prej kohsh nuk jan m forca lvizse n shoqri, madje e majta social-demokrate evropiane, n reformimin e thell konceptual t saj po ecn me shpejtsi sipas "rrugs s tret" t Blerit apo "mesit t ri" t Shrderit. Por n kushtet tona aktuale, n analizn time, dukurit tek ne po marrin nj rrjedhje tjetr. Dhe kjo nuk mund t quhet aspak nj "rrug e tret" apo "mes i ri" pr Shqiprin. N kushtet e mungesave ende t theksuara ligjore-strukturore, m duket shum serioze, madje do ta quaja trsisht negative, deri t pamoralshme, do pjesmarrje individuale n politik e qeverisje me emra t prvem, t vet ktyre individve, t afrmve apo t tretve, pr t mbshtetur, pr t nisur apo favorizuar nj biznes privat, n fushat q vet ata drejtojn. Ndrkoh q kam bindjen se shmangia e konfliktit t interesave apo dhe transparenca e plot ndaj partis dhe publikut, kontrolli permanent, deri, t paktn, menaxhimi apo auditimi i bizneseve t tyre nga struktura t kontrolluara pluraliste, p.sh. t kuvendit, duhet t ishte kushti pr t vazhduar prfaqsimi i tyre i mtejshm n nivele t ndryshme t qeverisjes apo partis. Prndryshe rrjedhojat, si po shihet, jan e do t bhen mjaft m serioze..."


    S fundi, pr ta mbyllur prgjigjen e ksaj pyetjeje po kujtoj ktu dhe disa nga propozimet e tjera t bra pr prmirsime n statutin e PSSH-s, n Kongresin e 6-t t saj. Pr t mos e lodhur lexuesin, do t lutesha q jasht radhve t ksaj interviste t gjendej dhe ndonj qoshe pr t rikujtuar kto propozime.
    Si e gjykoni ju pozitn e shumics s re politike n raport me stabilitetin qeveriss? A mendoni se 81 deputet jan sinonimi i nj qeverisjeje t qet dhe mundsisht i nj presidenti t zgjedhur duke evituar rrezikun e zgjedhjeve t parakohshme?
    N nj vshtrim institucional, praktika politike shqiptare e deritanishme ka treguar se nuk sht thjesht numri fillestar i deputetve q prbn garancin pr nj qeverisje t qndrueshme ose jo. Aq m tepr kur n at numr apo dhe n ndonj numr tjetr m t madh ose m vogl n t ardhmen mund t kontribuojn m tej si votat e qarta t nj krahu, ashtu dhe ato t krahut tjetr. N gjykimin tim, cilsia dhe efektiviteti i qeverisjes, ndershmria dhe morali i saj, serioziteti dhe respektimi i dinjitetit t qytetarve, t drejtave e lirive t tyre, prbjn bazn e vrtet t stabilitetit qeveriss.
    Ndrsa, pr sa i prket zgjedhjes s presidentit, personalisht nuk shoh ndonj vshtirsi ose penges serioze. Madje, n kushte normale qeverisjeje, zgjedhja e presidentit nuk mund t shfaq kurrfar rreziku pr zgjedhjeje t parakohshme. Krejt tjetr mund t shfaqet situata n kushtet e nj qeverisjeje trsisht abuzive...
    Ka pasur nj tendenc t nj pjese t politikanve socialist pr t atakuar figurn dhe mnyrn sesi ka vepruar Fatos Nano gjat fushats s fundit. Sa sukses do t ket sipas jush, kjo frym kritike anti Nano? Sa t afrt e shihni ju fundin politik t kryetarit aktual t PS-s?
    Un jam marr jo pak me veprimet e sjelljen politike t nj Nano-je t "plotfuqishm", por gjithmon pr t ndikuar sado pak pr t mir, si t thuash, pr reflektim e korrektim t veprimtaris s tij. Pikrisht, n kohn kur kryesia e partis dhe antart e kabinetit "glltisnin" t heshtur "prapsit" e tij. Sepse, n gjykimin tim, ka vler t kritikosh dukurit, veprimin, qndrimin ose sjelljen q mbart nj individ ose formacion politik, sidomos kur ato jan t shfaqura n mnyr t prsritur, pikrisht gjat veprimtaris s tyre politike, ekzekutive e shoqrore. Pra, si t thuash nj kritik, prplasje apo "sulm" n sy, n proces e dinamik, me objektiv pr t shrbyer e minimizuar gabimet e mtejshme, pr t ndihmuar mbartsit e tyre, por jo kritik, apo si shpreheni ju, atakim, pas t "vjelave", m sakt pas "krdis s breshrit" ...
    Personalisht, besoj m shum n kritikat q bhen n sy, dhe jo ato prapa krahve. Pr m tepr, vlersoj m shum ato qndrime parimore t deklaruara n momente fuqie ose "mbifuqie" t kritikuarit, se sa ato kur ktij t fundit i "tunden kmbt". Aq m keq, kur pas nj prdorimi me komand ose bindje t verbr, deri n servilizm, vetm t "kartonit jeshil", na kujtohesh tani t ngresh me pompozitet "kartonin e kuq"! Kjo, n politik, mund t quhet dhe evolucion i shpejt apo reformim e pozicionim i drejt mendimi e qndrimi, por prsri e ke t vshtir, edhe duke hedhur mjaft "parfum politik", t mos ndjesh q "bie pak er". E pakta er "pragmatizmi" politik, e shumta er "sharlatanizmi" individual Nuk mohohet q t shfaqet n kt rast fuqishm dhe "refleksi i mbrojtjes"! Por, n kto kushte, kryetari aktual, e ka plotsisht t "justifikuar" t pyes "edhe ti Brut?" ose dhe t reagoj me t gjith "arsenalin" e tij...


    Nga zgjedhjet e 3 korrikut s afrmi do t ken kaluar dy muaj. Si e konsideroni ju kt periudh q kemi ln pas, si nj koh t uar dm, apo si nj t keqe t domosdoshme n respekt t ligjit? N kt kuadr, si e prdori sipas jush Partia Socialiste kartn e ankimimeve?
    Mjaft t gjat pr nj veprimtari normale administrative. Aq m tepr, q Shqipria nuk ka koh pr t humbur. Nga ana tjetr, politikant q brtasin aq shum sot, deri duke br dhe "blofe" antikushtetuese, kan dhe ata prgjegjsin e tyre, sepse ata kan kontribuar n hartimin dhe miratimin e nj kodi zgjedhor, q jo vetm e ka t mishruar pranimin e ktyre zvarritjeve me procedura t strzgjatura ankimore n nenet e tij, por pr m tepr prmban t inkorporuar edhe shum nene e paragraf antikushtetues.
    Po kshtu, mund t thuhet, se PS-ja, pas nj hutimi t palejueshm fillestar, deri diku dhe me pasoja, vazhdoi m tej ta shfrytzoj kartn e ankimimeve me nj tepri e "zell" t pajustifikueshm, madje dhe n mjaft raste t panevojshme...

    Q nga Kongresi i fundit ju jeni trhequr praktikisht nga politika aktive. N ' kushte e shihni ju t mundur nj rikthim n pozicionin e "vjetr" t politikanit qendror t s majts?
    Si Sekretar i Prgjithshm i PS-s, nj nga prpjekjet e mia kryesore ishte dhe ajo e shptimit t partis nga ndonj ndarje eventuale, gj q do t prbnte jo vetm nj dobsim shkatrrues pr PS-n, por dhe opozitn e asaj kohe. N at situat tensioni t madh brenda partis, pas zgjedhjeve t manipuluara t 26 majit 1996, pas grindjesh parakongresuale e kongresuale, n kushtet e nj depresioni politik t vrojtueshm, po aq i rndsishm ishte dhe rikthimi i besimit t ndrsjell, i kohezionit brenda radhve t partis, duke respektuar personalitetin e gjithsecilit, kolegjialitetin n marrjen e vendimeve dhe diversitetin e tyre. Me fjal t tjera, vlerat dhe rolin e do strukture, t do drejtuesi e antari t partis. Dhe kshtu, me qetsi e maturi, mjaft vshtirsi t mprehta u arritn t kaprcehen. Partia relativisht u rikonsolidua, ajo mbeti prsri e bashkuar...
    N Kongresin e 6-t u prfshiva n gar, realisht, jo pr postin e kryetarit, por, n radh t par, pr t shptuar edhe njher partin nga arja e shfaqur qart n horizontin e asaj kohe, por me zanafill e shkaqe m t hershme. Gjykova, se n vend t karts s kohezionit e kolegjialitetit, besimit t ndrsjell, unitetit e solidaritetit "uniform", ajo q duhej t mshohej m shum dhe t pranohej detyrimisht ksaj radhe ishte krkesa e re statutore pr pranimin dhe legalizimin e mendimit ndryshe apo t fraksioneve, pra t ndrtimit t nj solidariteti t ri n diversitet.
    Ndoshta, koha nuk ishte tamam ajo e duhura pr t "tretur" e miratuar nj vendim t till, por dhe koha nuk priste. Tek marrja e ktij vendimi qndronte dhe vet shptimi i partis, shmangia e arjes s saj. Mundet q dhe kushtet n at periudh politike, me nj kabinet qeveriss jo legal (pa disa ministra n kabinet), konsideroheshin apo ishin shpallur nga kryetari dhe pjesa kryesore e udhheqjes s partis si "kushte lufte". apo t nj "gjendje t jashtzakonshme", prandaj dhe reagimi ishte po "lufte": arrogant deri n egrsi, refraktar deri n absurditet, krejtsisht i "lajthitur" e pa perspektiv, madje fare abuziv n kuptimin e liris dhe t normave demokratike. Sidoqoft, un, n ato "kushte lufte", pa qen "burim" apo ndonj protagonist i saj, nuk arrita ta shmangia ndarjen, ndoshta, edhe pse nuk m kuptuan pr "trashgimi" apo pr arsye m "madhore" e "emocionale"!...
    Edhe dika tjetr. Gjat jets sime pothuajse gjithmon kam anuar nga i dobti, jo nga i forti. N pozita t vshtira dhe relativisht t dobta, pjesrisht e "depresuar" rezulton dhe PS-ja, sot. Pra, PS-ja duhet ndihmuar. Aktualisht, ajo, nuk ka "kllqe" pr nj tjetr prplasje t ashpr apo n "kushte lufte" midis individsh t veant, qoft dhe duke u prqendruar vetm n "fushn e ideve". Ajo q krkohet m shum sot sht kompromisi e konsensusi sa m i gjer pr nj zgjidhje t pjekur, t shpejt dhe relativisht afatgjat. Madje, pr t ndryshuar shum gjra, prfshi reformimin statutor dhe riprtritjen e strukturave drejtuese t partis.
    Pas ktij dshtimi politik-elektoral Partia Socialiste, pr ta rimarr sa m shpejt veten ka nevoj, pa dyshim, pr m shum liri e kultur, pr m tepr cilsi e ndershmri prfaqsimi, pr nj rikthim politik n pozicionin e saj, n "hallet"e elektoratit t majt, q ajo ka prfaqsuar dhe duhet t prfaqsoj, s bashku me aleat t tjer natyror. Pikrisht, brenda optiks s nj t majte t moderuar e bashkkohore, t nj t majte social-demokrate evropiane, si kudo n bot, pjesa drmuese e intelektualve, prfshi dhe mua, e gjen shum m mir veten e saj...


    17 ndryshimet e statitut t PS propozuar n 2003
    1. Statuti i Partis Socialiste t Shqipris t sanksionoj parimin e ndarjes s Mandatit t Kryeministrit me at t Kryetarit t Partis pr nj periudh t caktuar.
    2. Kryetari i PS-s dorhiqet automatikisht n rast humbjeje t nj fushate elektorale pr pushtetin legjislativ. Kongresi i Jashtzakonshm zgjedh kryetarin e ri t partis.
    3. Votimi pr zgjedhjen e delegatve t kongresit, t kryetarit t partis dhe t kryetarve t partis s rretheve t bhet sipas parimit "nj antar nj vote".
    4. Antart e KPD-s t zgjidhen nga Kongresi mbi bazn e listave t paraqitura nga kandidatt konkurrent pr postin e Kryetarit t Partis. N t gjitha rastet garantohet prfaqsimi n KPD n mnyr prpjestimore me mbshtetjen, q gzojn platformat konkurruese shprehse t mendimit alternativ.
    5. Deputett e Partis Socialiste (antar t saj) t jen automatikisht antar t KPD-s.
    6. Grupi parlamentar sht struktura m e rndsishme politike dhe legjislative e partis. Kur partia sht n pushtet, kryetari i grupit parlamentar sht Sekretari i Prgjithshm. Ndrsa kur partia sht n opozit, si rregull, Kryetari i Partis kryen dhe detyrn e kryetarit t grupit parlamentar.
    7. Pr krijimin e qeveris apo emrimin e ministrave dhe zvendsministrave, kryeministri konsultohet me grupin parlamentar, duke konsideruar dhe pikpamjet e grupit prpara sesa t marr hapat institucional n prputhje me Kushtetutn e Shqipris.
    8. T prcaktohen e prmirsohen n statutin e PSSH-s normat e prfaqsimit t FRESSH-it dhe t Organizats s Gruas Socialiste.
    9. T prcaktohet n statutin e partis ngritja e nj Komisioni t Etiks (disiplinor dhe antikorrupsion ), rregullat e funksionimit, detyrat dhe prbrja e tij.
    10. Masat disiplinore propozohen nga Komisioni i Etiks, por vendimi merret vetm nga forumi i partis q ka mandatuar t zgjedhurit.
    11. Komisioni Qendror i Garancive Statutore t prbhet nga 31 vet, t zgjedhur nga Kongresi n baz t nj liste t propozuar nga prfaqsit e do platforme integruese t votuar. Vendimet e ktij komisioni merren me votim t fsheht.
    12. T sanksionohet n statutin e partis detyrimi pr kompjuterizimin dhe regjistrimin korrekt t antarsis s partis. Regjistri i antarsis t jet n dispozicion n zyrat lokale e qendrore t PSSH dhe n internet, pr do antar t partis.
    13. T krijohet nj struktur kshillimore n PSSH, n t ciln t bjn pjes kryetari dhe ish-kryetart e partis, si dhe drejtuesit e ish-drejtuesit e institucioneve kushtetuese m t larta t vendit. Kjo struktur ngrihet dhe funksionon mbi bazn e nj rregulloreje t veant, t miratuar nga KPD-ja.
    14. Kryesia e grupit parlamentar merr pjes n t gjitha takimet q kryetari i partis organizon me sekretart e partis. Kur nuk jan t zgjedhur n Kryesin e Partis, antart e kryesis s grupit parlamentar, marrin pjes n t gjitha mbledhjet e saj.
    15. T krijohet dhe t funksionoj forumi i t zgjedhurve lokal socialist t gjitha niveleve. Ky forum t ket prfaqsuesit e tij pran organeve vendimmarrse t PSSH-s dhe t marr pjes n prpunimin e politikave vendimmarrse t partis.
    16. Parimi i votbesimit t zbatohet n mnyr t njjt pr t gjith pozicionet dhe strukturat e zgjedhura t partis kur kt e krkon nj e treta e strukturs zgjedhse.
    17. T sanksionohet n statut ngritja e nj strukture t posame pran KPD-s, prgjegjse pr menaxhimin e zhvillimit t burimeve njerzore t partis. Njkohsisht Komiteti i Prgjithshm Drejtues t miratoj nj rregullore t posame pr rregullat e zhvillimit t karriers.
    (R.Meidani, Propozime pr'prmirsime n statutin e PSSH-s, depozituar n
    selin e PS-s , dhjetor 2003).

    ---



    edhe Koc Danaj nuk ka fol keq..por..

    keto dite do festojn polaket pervjetorin e solidarnostit..dhe mes atyre qe do flasin e do nderohen do jet dhe les valesi..i famshem..
    po cbenet sot ne poloni?

    po ata qe leshuan policet mbi gdansk-protestuesit ..jan ne fuqi..
    ish krye freshisti i kohes se brezhnjev- gomulkave eshte sot president i polonise..
    Pra Valesa e dhj.eu.. nuk diti puntori te mbaje idealin e paster.. vrapoi mbas bizneseve personale dhe polaket i bene mune e van e votuan perseri ish nomenklaturen e stalinit..
    ja cben rrufjanet qe skan principe..
    keshtu ndodhi dhe ne 97-ten tek ne..

    nejse..po nje e majte do vi ne shqiperi nje dite.. por jo keta qe mbahen per te majte..
    ndoshta mbas 10 vitesh.. dalin filiza idealiste.. qe do vijn nga familje ku ngopen me buke e jo soj te babeziturish..
    Te babeziturit nuk bejn dot sistem shoqeror te drejte..
    As Koco danua nuk ben dot.. Socialdemokraci.. tip europiano-kanadeze..
    ai ben 2 metra artikull e ka frik te thote se.. te majte me sheik ne krye nuk ka..

    Ps dhe aleatet e saje nuk do marrin rrugen e gjate e te veshtire te pastrimit te karakterit.. pra te flakjes se natyres sheiko-xhelato-babezitse.. jo kjo eshte e veshtire shum e veshtire..pra u mbetet e shkurtra rruge me te cilen kan pasur sukses..
    pra do bejne nje 97 speciale perseri.. me te vetmin ndryshim.. kte radhe nuk do gjejne vloren si piknisje te falangave.. te zeza.. Diku tjater ndoshta e plasin..
    te shohim..


    do jemi opozit konstruktive thone kto dite kanibalet Malo-Islami..

    hmm kan humor shejtanet..kan mesuar nga agron llaku..

    Po sberi syt 16 (se kater sjan kurgje) berisha prap do bjer si nga fiku..

Tema t Ngjashme

  1. Lidhja Shqiptare e Prizrenit
    Nga dodoni n forumin Historia shqiptare
    Prgjigje: 13
    Postimi i Fundit: 01-06-2009, 00:29
  2. T dhnat fosile hedhin posht evolucionin
    Nga monarku n forumin Shkenca dhe jeta
    Prgjigje: 17
    Postimi i Fundit: 02-11-2006, 10:34
  3. Prgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 08-09-2005, 12:53
  4. A ka dallim e djathta (PD+BF) me te majten (PS+PSD+AD)?
    Nga alumni n forumin Problematika shqiptare
    Prgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 23-07-2002, 19:59

Ruaj Lidhjet

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund t hapni tema t reja.
  • Ju nuk mund t postoni n tema.
  • Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
  • Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
  •