Panorama
..
Si i bėhet hallit me kėta tė rinjtė
Hamit BEQJA
E dėgjon nga shumėkush dhe gjithandej. Ėshtė si njė ankesė e fortė pėr brezin e ri. E thonė prindėrit pėr fėmijėt e tyre, e thotė sidomos nėna pėr vajzėn. Por nuk rrinė nė heshtje edhe mėsuesit ...dhe pedagogėt. Me njė forcė tė veēantė e shprehin kėtė veteranėt. Nė tė vėrtetė tė moshuarve ua vrasin rėndė syrin disa dukuri nė sjelljen e tė rinjve dhe tė rejave. Nė njė kafe publike, njė grup djelmoshash bisedojnė me zė shumė tė lartė, qeshin me tė madhe, nganjėherė duket sikur hingėllijnė. Tė rriturit qė rrinė aty, nuk mund tė mos ndjehen tė shqetėsuar. Tė bėjnė vėrejtje nuk u duket e pėrshtatshme, atėherė mund edhe tė largohen nga lokali.
Kurse rrugės, tė bėrtiturat e tė hingėlluarit mund tė jenė edhe mė tė forta. Kuptohet, kemi tė bėjmė me njė prishje tė theksuar tė rendit publik. Por edhe kjo zhurmė kalon vetvetiu pa u bėrė objekt trajtimi nga ndonjė zė i opinionit publik.
Nėna bėn debat me tė bijėn. Debat i thėnēin, se nė qėndrimin e saj ka nota tė theksuara qortimi dhe imponimi, siē thuhet ajo ėshtė shumė posesive.
Shumė vajza ndjekin modėn. Edhe nė dimėr u duket njė rrip i hollė nė brezin e lakuriqtė, kurse verės shohim gjithandej sė paku kėtu nė Tiranė, shumė kėrthizėjashta dhe shpinė e shalėlakuriqe.
Ka tė rinj e tė reja qė e kalojnė njė pjesė tė mirė tė kohės nė biseda tė pafundme, shpesh tė rėndomta e tė pafrytshme, ndonjėherė edhe krejt koti.
Jo rrallė ndeshemi me tė rinj e tė reja qė nuk punojnė, qė kėrkojnė punė tė parapėlqyera kur ato nuk kanė ku t“i gjejnė. Shpesh kėrkojnė shkollim pa patur kushtet pėr tė shkuar nė shkollėn e parapėlqyer.
Nė tė gjitha kėto vorbulla, nė mjedise rinore gjallojnė edhe prirje mendjelehta, ndonjėherė edhe me karakter parazitar.
Kėto dukuri qė sa i skicuam kėtu, janė tė njohura e tė trajtuara. Mbi bazėn e tyre gjallon edhe njė frymė e theksuar ankese pėr brezin e ri tė sotėm. Ėshtė ankesa e njohur shekullore epokale pėr brezin e ri. Ėshtė e lidhur me konfliktin e njohur midis breznive.
Por nuk ėshtė i drejtė qė ky qėndrim tė merret si postulat. Aq mė shumė nuk ėshtė e drejtė qė duke u nisur nga shfaqjet qė i pėrmendėm, tė mbahen qėndrime tė acaruara, konservatore, nihiliste ndaj brezit tė ri nė tėrėsi. Gjithė ēėshtja qėndron qė tė dallohen lėvozhga nga thelbi, e sotmja nga perspektiva, dukuritė rastėsore nga potenciali i fuqishėm rinor. Ėshtė njė problem me domethėnie tė madhe sociale, me kondratikta. Kėrkohet nisje nga njė hipotezė optimiste, humane, progresive, demokratike. Breznitė e rritura me pėrvojėn e tyre jetėsore nuk ėshtė e drejtė tė bien nė qėndrime tė njėanshme, denigruese.
Sociologjia dhe psiko-logjia bashkėkohore, tė gjitha rrymat pėrparimtare tė tyre, i kundėrvihen shikimeve alarmante dhe konservatore ndaj problemit rinor, trajtimeve autoritariste tė shfaqjeve tė kėtij problemi. Ndėrkaq edhe pedagogjia e pėrparuar bashkėkohore bėn thirrje qė jo vetėm nė teori, por edhe nė praktikėn bashkėkohore tė shmangen qėndrimet e vjetra patriarkale, tutore, tė pakualifikuara nė marrėdhėnie me edukatėn rinore nė familje, nė shkollė, nė media, nė mjediset e lira, nė gjithė jetėn e pasur dhe tė ndėrlikuar tė shoqėrisė sė sotme. Pėr njė vend si i yni i cili ka dalė nga njė jetė e theksuar patriarkale, njė shikim human dhe progresiv ndaj problemit rinor ka njė rėndėsi kapitale pėr zhvillimet nė rrugė tė mbarė tė gjithė ndėrlikimit sė edukatės rinore.
-------------
Krijoni Kontakt