Biznesit, gjoba deri nė 100 milionė lekė pėr ēdo veprim tė paligjshėm qė kryejnė punonjėsit e tyre
Nė javėt e ardhshme pritet tė diskutohet nė komisionet parlamentare ligji tjetėr i gjobave, qė kėtė herė vjen nga Ministria e Drejtėsisė. Bėhet fjalė pėr projektligjin pėr “Pėrgjegjėsinė Penale tė Personave Juridikė”. Ky projektligj penalizon punėdhėnėsit pėr ēdo veprim tė paligjshėm qė mund tė kryejė punėmarrėsi. Sipas kėtij projektligji, titullari i biznesit penalizohet me njė gjobė deri nė 100 milionė lekė. Drafti ėshtė pėrgatitur nga Ministria e Drejtėsisė, nė njė nen tė tij pėrcaktohet se "pėr personat juridikė, konvertohen shkeljet nė gjoba nga 300000 lekė e deri nė 100 milionė lekė, por, nė rastet mė ekstreme, dėnimet shkojnė deri nė mbylljen e njė ose mė shumė aktiviteteve, qė kryen personi juridik, heqjen dorė nga kėrkimi i fondeve publike, heqja e licensės etj. Ky projektligji i ri i paketės fiskale pritet tė rihapė debatet qeveri-biznes, pasi nė lidhje me kėtė projektligj, biznesi nuk ka dhėnė as njė alternativė, si dhe nuk ėshtė marrė mendimi i tyre. Sipas axhendės sė Kuvendit, ky projektligj do tė diskutohet vetėm nga Komisioni pėr Ēėshtjet Ligjore, Administratėn Publike dhe tė Drejtat e Njeriut dhe jo nga Komisioni i Ekonomisė dhe Financės. Sipas projektligjit nė fjalė, nė rastin kur kėrkohet ndėrprerja e veprimtarisė ose vėnia nė likuiditet e personit juridik, kjo masė konsiderohet si njė masė ekstreme dhe mė e rėnda. Sipas ekspertėve tė Ministrisė sė Drejtėsisė, parashikimi i kėtyre dispozitave ėshtė bėrė sipas modeleve tė ndjekura nga disa vende tė BE-sė dhe janė parandaluese ndaj krimit tė organizuar, informalitetit dhe korrupsionit. Pėr herė tė parė nė Shqipėri hartohet njė projekt, i cili pėrcakton nė pėrmbajtjen e tij dispozita pėr dėnimin e personave juridikė, apo edhe ndaj organeve pėrfaqėsuese tė tij, tė cilėt mund tė kryejnė vepra penale me qėllim pėrfitimi material ose jo. Sipas hartuesve tė kėtij projektligji, baza mbi tė cilėn ėshtė vepruar pėr tė pėrcaktuar tė gjitha dispozitat ėshtė Kodi i Procedurės Penale. Ky i fundit njeh pėrgjegjshmėrinė ose jo tė personave fizikė, por mbi nenet e tij bazohen edhe dėnimet qė do tė merren ndaj personave juridikė, mbi tė cilėt do tė provohet nga gjykata fajėsia pėr krimet e kryera.
Gjobat pėr biznesin
Nė projektligj pėrcaktohet se dėnimi me gjobė konsiston nė pagimin, nė favor tė shtetit, tė njė shume tė hollash brenda kufijve tė parashikuar si: pėr krimet, qė sipas Kodit Penal, parashikohet njė dėnim, minimumi jo mė pak se 15 vjet burgim ose burgim tė pėrjetshėm, personi juridik dėnohet me gjobė nga 15 milionė deri nė 100 milionė lekė. Pėr krimet, qė sipas Kodit Penal, parashikohet njė dėnim, minimumi, nga 7 vjet deri nė 15 vjet burg, personi juridik dėnohet me gjobė nga 10 milionė deri nė 15 milionė lekė. Pėr krimet, qė sipas Kodit Penal, parashikohet dėnim, minimumi, mė pak se 7 vjet, personi juridik dėnohet me gjobė nga 1 milion deri nė 10 milionė lekė. Pėr kundėrvajtjet penale kjo gjobė varion nga 300 000 deri nė 10000 lekė. Nė bazė tė Kodit tė Procedurės Penale nė Republikėn e Shqipėrisė, krimet, tė cilat dėnohen nga minimalisht 5 vjet deri nė mė shumė se 20 vjet, apo edhe burgim tė pėrjetshėm, janė tė natyrave tė ndryshme. Sipas juristėve, disa raste kur Kodi i Procedurės Penale dikton dėnime nga 7 vjet deri nė mbi 10 vjet, janė si mė poshtė. Por kėto dėnime nė bazė tė projektligjit tė ri, pėrkthehen nė gjuhėn e gjobave.
USAID-i jep 10 milionė dollarė pėr fermerėt shqiptarė
USAID-i do tė akordojė njė fond prej 10 milionė dollarėsh pėr fermerėt shqiptarė gjatė kėtij viti. Fondi ėshtė lanēuar nga drejtori i USAID-it nė Shqipėri, Z. Edė////ard Landau, nė seminarin e organizuar nė nga USAID-i dhe MBUMK-ja mbi transferimin e teknologjive bujqėsore nė ferma. “Bėhet fjalė pėr njė projekt tė ri pesėvjeēar me MBUMK-nė, me njė vlerė rreth 10 milionė dollarė amerikanė, qė mendohet tė bėhet efektiv kėtė vit”, - tha drejtori i USAID-it nė Shqipėri, z. Landau. Ndėrsa ministri Gjana, nė fjalėn e tij e vlerėsoi si objektiv madhor tė pashmangshėm dhe domosdoshmėri jetike pėrmirėsimin teknologjik nė fermat shqiptare. Mjaft emigrantė shqiptarė, qė kanė punuar nė bujqėsinė e vendeve fqinje, po kthehen dita-ditės dhe po merren me bujqėsi nė vendin tonė. Vetėm nga projekti i ri i shtimit tė sipėrfaqeve me vreshta ullinj e pemėtari qė po aplikon MBUMK-ja, kanė pėrfituar mbi 60 fermerė ish-emigrantė qė janė kthyer, kanė aplikuar pranė Ministrisė sė Bujqėsisė dhe kanė fituar projekte pėr tė mbjellė vreshta apo pemėtore. “Fermerėt e rinj janė target qė ne e synojmė si dhe mbėshtetje pėr emigrantėt qė kthehen e punojnė nė bujqėsi, u shpreh mes tė tjerave nė fjalėn e tij ministri Gjana.
Berisha u premton eksportuesve vendas prona pėr 1 euro
Gjatė njė takimi me eksportuesit vendas, kreu i qeverisė ka lanēuar dhe fonde tė tjera, qė do tė bėjnė tė mundur rritjen e eksporteve “Made in Albania” drejt tregjeve tė rajonit. “Qeveria ka gati mjaft fonde tė tjera qė janė adresuar nė sektorin e certifikimit tė mallrave pėr eksportet, nė kuadėr tė aderimit tė MSA-sė, apo pėr skemėn e rimbursimit tė TVSH-sė etj.”, - tha kryeministri Berisha. Kreu i qeverisė mori pjesė nė takimin e organizuar me eksportuesit shqiptarė, qė kishte nė qendėr konsultimin me grupet e kėtij biznesi, tė vendimit tė qeverisė pėr krijimin e Fondit Shtetėror tė Garantimit tė Kredive tė Eksportit. "Ne do tė krijojmė kuadėr diferencues rajonal, do tė vendosim dallime nė nivele tė ndryshme dhe po bėjmė njė studim nė varėsi tė zonave, pėr t'ju lehtėsuar barrėn ndaj shtetit, sikurse dhe tė vėmė nė dispozicion prona shtetėrore me vlerė 1 euro, pėr tė inkurajuar dhe ndihmuar edhe zonat e varfra", - tha kryeministri Sali Berisha nė fjalėn e tij. Krijimi i Fondit Shtetėror tė Garantimit tė Kredive tė Eksportit, me vlerė 500 milionė lekė, mbėshtetet nė ligjin "Pėr ndėrmarrjet e vogla dhe tė mesme", do tė pėrdoret pėr tė mbuluar kėrkesat pėr kolateral pėr kredi pėr mjetet e xhiros pėr kompanitė eksportuese, qė kėrkohet nga sistemi bankar. Krijimi i Fondit Shtetėror tė Garantimit tė Kredive do tė ndihmojė sektorin e eksportuesve shqiptarė edhe nė drejtim tė rritjes sė punėsimit nė zona tė varfra, si Kukėsi, Kolonja, Librazhdi, Gramshi etj. Kryeministri Berisha u propozoi eksportuesve shembullin e prodhuesit tė kėpucėve tė firmės "Adelchi", qė ka shtrirė aktivitetin e vet edhe nė rrethin e Pukės, duke ndikuar nė zhvillimin e kėsaj zone.
Guvernatori Fullani u bėn thirrje bankave tė kenė kujdes me kreditimin
“Rritja e konsiderueshme e kredidhėnies ėshtė shoqėruar me rritjen e madhėsisė sė portofolit tė kredive me probleme me rreth 3.1 miliardė lekė”. Kjo ėshtė deklarata e bėrė nga Guvernatori i Bankės sė Shqipėrisė, gjatė njė seminari tė zhvilluar dje me temė mbi rolin e sektorit financiar nė procesin e arritjes sė konvergjencės (pėrputhshmėrisė) reale tė vendeve tė Europės Juglindore me vendet e Bashkimit Europian. Sipas Fullanit, aftėsia e sistemit bankar ???????????????pėr tė mbuluar me kapital humbjet e rrjedhura nga kreditė. Shpesh nė deklaratat e tij mediatike guvernatori ka tėrhequr vėmendjen pėr rritjen qė po pėson kredidhėnia, por edhe pėr rrezikshmėrinė qė paraqet moskthimi i saj. Zhvillimi i sistemit bankar dhe rritja e rolit tė bankave si ndėrmjetės financiarė, kanė sjellė zgjerim tė ndjeshėm tė aktivitetit kreditues gjatė viteve tė fundit. Portofoli i kredisė arriti nė 191.2 miliardė lekė, ose 21.3% tė PBB-sė, nė fund tė vitit 2006. Portofoli i kredisė pėr ekonominė pėrbėnte 31.3% tė totalit tė aktiveve tė sistemit bankar dhe rreth 37.4% tė depozitave tė sistemit bankar. Sipas Bankės sė Shqipėrisė, nė terma absolutė, kredia pėr ekonominė u rrit me 69.3 miliardė lekė gjatė vitit 2006, krahasuar me rritjen prej 52 miliardė lekėsh gjatė 2005-s. Gjatė dy viteve tė fundit, bankat tregtare kanė plotėsuar mė mirė kėrkesėn nė rritje pėr kredi nė lekė. Nė fund tė vitit 2006, kredia nė lekė pėrbėnte 29% tė portofolit tė kredisė, duke shėnuar njė zgjerim nė peshėn e saj. Nė raportin vjetor thuhet se kredia pėr bizneset pėrbėn pjesėn kryesore tė portofolit tė bankave, duke arritur nė 66.5% tė totalit nė fund tė vitit 2006. Ekspertėt bankarė vėrejnė se struktura e shpėrndarjes sė kėsaj kredie, sipas pėrdorimit, ka tentuar tė bėhet mė uniforme, krahasuar me njė vit mė parė. Pjesa mė e madhe e kredisė pėr bizneset (34.5%), pėrdoret pėr blerjen e pajisjeve dhe makinerive. Ndėrkohė qė 23.2% e portofolit tė kredisė pėr biznese ėshtė pėrdorur pėr financimin e investimeve tė zgjerimit tė sipėrfaqeve tė kryerjes sė aktiviteteve.
Sektori i tregtisė mbetet mė i kredituari nga sistemi bankar, me 22.4%, tė portofolit tė kredisė. Ndėrkohė, kreditimi i ulėt i sektorit tė bujqėsisė sipas BSH-sė tregon pėr probleme tė vazhdueshme strukturore, qė pengojnė kreditimin e kėtij sektori.
Bizneset, lamtumirė gjykatave, regjistrimi nė METE
Brenda muajit, tė gjitha bizneset qė dėshirojnė tė regjistrohen nuk do t’i drejtohen mė gjykatės, por do tė regjistrohen pranė Qendrės sė Regjistrimit tė Biznesit nė Ministrinė e Ekonomisė dhe Energjetikės. Miratimi me konsensus nga deputetėt e Kuvendit tė Shqipėrisė tė ligjit “Pėr Qendrėn dhe Procedurat e Reja tė Regjistrimit tė Biznesit” do t’i japė fund sorollatjeve tė biznesit nė dyert e gjykatave. Miratimi i kėtij ligji nga Parlamenti ėshtė pėrshėndetur dhe nga Konfindustria. Shkurtimi i ndjeshėm i kohės sė regjistrimit dhe ajo ēka ėshtė mė e rėndėsishmja, sipas Gjergj Buxhukut, administrator i Konfindustrisė, ėshtė “pėrmirėsimi i kontrollit dhe transparencės sė procesit janė elemente qė i shėrbejnė realisht uljes sė kostove burokratike dhe garancive tė fillimit tė aktivitetit pėr biznesin”. Sipas relacionit qė shoqėron kėtė ligj, synohet qė tė pėrmirėsohet dhe thjeshtohen procedurat e hyrjes nė treg tė operatorėve tregtarė tė rinj, tė reduktohet korrupsioni, informatizimi i tė dhėnave dhe harmonizimi i plotė i procedurave tė regjistrimit tė kėtij komisioni, nuk ėshtė njė nismė e shkėputur, por pjesė e njė pakete planesh veprimi pėr reformėn rregullatore nė funksion tė pėrmirėsimit tė klimės sė biznesit. Bazuar nė pėrvojėn mė tė fundit ndėrkombėtare pėr regjistrimin e biznesit, pėrmes kėtij ligji eliminohet pėrfshirja e drejtpėrdrejtė e gjykatave nė procesin e regjistrimit, reduktohet niveli i kapitalit minimal tė paguar si dhe krijohet mundėsimi i regjistrimit elektronik. Krijimi i QKR-sė do tė jetė njė institucion qendror nė varėsi tė METE-s, me autoritet tė plotė vendimmarrės pėr procesin e regjistrimit tregtar, misioni i sė cilės do tė jetė qė tė ofrojė njė zyrė me njė ndalesė (one-stop-shop) pėr regjistrimin e biznesit, mbajtjen e regjistrit tregtar, si dhe njė bazė tė dhėnash elektronike tė unifikuara. Ministria e Ekonomisė, Tregtisė dhe Energjetikės ka pėrgatitur 16 akte nėnligjore, tė cilat do tė plotėsojnė zbatueshmėrinė e ligjit pėr reformėn rregullatore, tė pėrbėrė nga ligji bazė, si dhe 9 amendime tė tjera, tė cilat lidhen me regjistrin tregtar, fiskal, tė punės, pėr ngritjen e Qendrės Kombėtare tė Regjistrimit tė Biznesit, qė pritet tė miratohen nė Kuvend.
Albania
Krijoni Kontakt