Postuar më parë nga
Fiori
Paluze me fruta te ndryshme
Paluzet pergatiten me cdo lloj frute dhe ndonjehere sipas nevojes mund te pergatiten edhe nga lekurat e molleve e te ftonjve. Frutat pasi zihen, kullohen, shtrydhen ose kalohen ne site. Pjesa e pangrenshme e mbetur ne kullese hidhet, ndersa tuli perzihet me lengun ku jane zier frutat. Ne kete leng hidhet sheqer dhe vihet ne zjarr derisa te marre vale.
Ndersa ne nje ene tjeter tretet niseshte me pak uje dhe duke e perzier e hedhim ne lengun qe vlon, perzihet shpejt qe te mos krijohen kokrra, mbahet ne zjarr per 2-3 min derisa massa te trashet dhe te behet transparente.
Paluzja mund te behet e trashe ose e holle; kjo varet nga sasia e niseshtese qe do t'i hidhet. Zakonisht ato behen mesatare duke perdorur 1 luge kafeje niseshte per nje racion. Paluezes gjate zierjes mund t'i shtohet pak limontoz. Paluzet me pikante jane ato qe pergatiten me frutat e tharta si thane, vishnje e ftonj.
Kisel me vere te kuqe
Vera e kuqe perzihet me uje te nxehte, shtohet sheqer, lekure limoni dhe ngrohet deri ne vlim. Kullohet ne garze, perseri ngrohet deri ne vlim dhe trashet me niseshte te holluar me pak uje. Kiseli i gatshem hidhet neper gota dhe lihet te ftohet.
Krem vanilje
Te verdhat e vezeve ose krejt vezet rrihen me sheqer dhe pak uje, pastaj shtohet niseshte. Masa perzihet mire dhe duke e perzier pak e nga pak shtohet qumesht i nxehte. Vihet ne zjarr dhe perzihet vazhdimisht derisa te marre vale (dmth sa te dalin flluskat e para). Hiqet nga zjarri, i hidhet vanilje, perzihet dhe ndahet neper tasa. Siper i hidhet kanelle e bluar.
Krem kakao
Kakaoja perzihet mire e mire me sheqerin derisa te mos kete me kokerriza, i hidhet pak uje i nxehte dhe perzihet perseri. Pastaj shtohen vezet, rrihen mire, i hidhet niseshte dhe ne fund duke e perzier vazhdimisht i hidhet qumesht i nxehte. Masa vihet ne zjarr dhe duke e perzier lihet derisa te trashet. Kremi i pergatitur hidhet neper filxhane dhe lihet te ftohet.
Krem caramel
Merret pak sheqer, hidhet ne tigan dhe vihet ne zjarr deris ate shkrihet dhe te marre ngjyre te erret, por jot e digjet. Sheqeri I karamelizuar hidhet neper forma ose ne taven me korent. Ne nje ene porcelain ose plastmasi (jo alumini) rrihen vezet me sheqer, pak e nga pak shtohet, qumesht I nxehte, duke e perzier vazhdimisht derisa te shkrihet sheqeri. Ne fund shtohet vanilje ose cipe limoni dhe sipas deshires mund te shtohet pak sheqer I djegur I shkrire me uje, per t’I dhene arome dhe ngjyre. Masa e pergatitur hidhet neper forma qe vendosen ne tave me uje te vaket dhe vihen ne furre derisa te mpiksen dhe ne siperfaqe te krijohet nje cipe e kuqe. Ne mungese te furres krem karameli mund te pergatitet dhe mbi zjarr duke I vendosur format ne nje tenxhere te ceket. HIdhet uje derisa te arrijne pergjysme, mbulohen me kapak dhe lihen sa te mpiksen. Ne kete rast ne siperfaqe nuk krijohet cipe e kuqe.
Molle te skuqura me brume te fryer (sufle)
Mollet lahen, qerohen, u hiqet zemra dhe farat ne forme tubi dhe priten ne rrathe. Vihen ne ene porcelain dhe sperkaten me sheqer e vere. Pergatisim brumin e fryer (sufle)
Ndajme vezet vec te bardhat nga te verdhat. Me te verdhat, qumesht, krime e miell pergatisim nje brume petullash me trashesi mesatare dhe e leme ne nje ane. Te bardhat e vezeve I bejme marenge duke I hedhur dhe nje luge sheqer qe te qendroje fryrja dhe e perziejme lehte me brumin e pergatitur. Mollet kalohen ne miell brumin e fryer dhe skuqen ne tenxhere me shume yndyre. Gjate servirjes sperkaten me sheqer puder.
Kek
Zbutet gjalpi dhe perzihet mire me sheqer, rrihet me luge druri dhe duke vazhduar rrahjen shtohen pak nga pka vezet, pak kripe dhe konjak. Pasi rrihet 10-15 min I shtohet rrush I thate pa fara ose kokrra receli te grira; sipas deshires mund te shtohen arra ose bajame te grira. Pastaj shtohet miell qe me pare eshte perzier me pak sode. ZIhet brumi, i cili nuk duhet te punohet shume qe te mos behet elastic. Brumi hidhet ne forme ose ne tave te lyer me yndyre dhe te pudrosur me miell. SIperfaqja e brumit sheshohet dhe piqet per 40-50 min. Pasi piqet, ftohet pak, hiqet nga forma dhe lihet te ftohet per disa ore, pritet ne copa dhe rregullohet me sheqer puder. Sipas deshires gjysma e brumit mund te perzihet me kakao dhe si arome mund ti’I hidhe tlekure limoni ose portokalli.
Embelsire me qershi
Ne nje ene te thelle hidhen vezet dhe sheqeri, rrihen mire, shtohet kos, vaj ose gjalpe sipas deshires (ne rast se hidhet gjalpe ai duhet te rrihet me vezet e sheqerin). Masa perzihet mire, pastaj I shtohet vanilje ose lekure limoni.
Ne kete mase hidhet mielli I situr I perzier me pak sode (kujdes ne hedhjen e sodes, pasi sasia e tepert e prish shijen), zihet brumi gjysme I trashe, hidhet ne tave te lyer me yndyre, pudroset me pak miell dhe sheshohet me dore. Mbi brumin hidhet nje shtrese qershish te pastruara nga berthamat (pa sheqer, sic jane) dhe mbulohen me nej shtrese te holle kremi te pergatitur me qumesht e niseshte.
Pergatitja e kremit : ne nje tenxhere vlohet qumeshti me sheqer, vec hollohet niseshtja me pak uje te ftohte dhe kur qumeshti te kete marre vale, hidhet net e, duke e perzier shpejt qe te mos krijohen kokrra. Hiqet nga zjarri dhe I hidhet pak vanilje.
Paste e shkrifet me recel
Gjalpi, sheqeri, vezet dhe pak kripe hidhen ne nje ene, perzihen me luge druri derisa te krijohet nje mase e njellojte. Ketu hidhet mielli i perzier me pak sode dhe zihet brumi duke mos e punuar shume. Sasia e madhe e gjalpit ne brum ben qe ai te jete i shkrifet. Ne qofte se pastat duam t'i bejme edhe me te shkrifeta, atehere hidhen vetem te verdhat e vezeve, ndersa te bardhat zevendesohen me te verdha te tjera, pasi te bardhat zakonisht e forcojne brumin. (Nga ky brume mund te pergatiten dhe biskota te shkrifeta.) Me pas 3/4 e brumit hapen ne pete me trashesi 1.5-2cm. Hapja mund te behet edhe drejtperdrejt ne tave te lyer me yndyre, siper hidhet nje shtrese receli, rrafshohet, ndersa pjesa e mbetur e brumit perzihet me pak miell qe te forcohet, hapet ne pete te holla dhe pritet ne forme shirirti (1.5cm gjeresi). Keta shirita vendosen mbi recel ne forme rrjete. Pastaj embelisra piqet 20-25min. (ne fund del pak a shume si fruit pie)
Gliko me arra
Per pergatitjen e kesaj embelsire mire do ishte te gjeheshin arra te pa bera plotesisht.
Arrave u pritet pak pjesa e bishtit dhe maja, shphen ne mes me shtize, u behen disa shpuarje ne lekure, lihen ne uje te ftohte te rrjedhshem ose 12-20 ore duke ua nderruar ujin, zihen 5-8 min dhe lihen prape ne uje te ftohte 10-12 ore, duke ua nderruar ujin here pas here. Arrat vihen ne uje me gelqere 20-30 min, kulohen, lihen ne uje te ftohte 2-3 ore, shpelahen dhe vihen ne tenxhere duke u dhene 2-3 vale, pastaj kullohen. Nga sasia e sheqerit e caktuar per 1 kg arra hidhet 250 g nje here ose 1 got plot, 2 gota uje ose dhe me teper, sa te mbulohen arrat dhe zihen 8-10 min, kullohen dhe shurupi lihet ne nje ene. Merren arrat, u hapet vendi i shpuarjes me shtize dhe vendosen thelpinj bajame te zbardhura me uje te valuar.
Ne tenxhere ku eshte shurupi hidhet pjesa tjeter e sheqerit, zihet 10-15 min, hidhen arrat dhe zihen 15-20 min. Lihen per 24 ore dhe perseritet zierja 3-4 here. Glikoja pas pergatitjes lihet 2-3 ore ne diell dhe vendoset ne ene qelqi pa pika uji.
Recel shalqiri (imoniku)
Zgjidhen lekurat e trasha, qerohen, priten ne forme katrore, ylli, trekendeshi ose me forma te dhembezuara, sipas gustos, vihen ne uje me gelqere 25-30 min, kullohen shpelahen disa here, zihen 10-15 min, hidhen ne shurup te pergatitur dhe zihen me 2-3 nderprerje derisa te bhet gati, Si ereza perdoren barbaroza, kanella, karafil etj.
(keto me lart jane per mendimin tim recelrat me te mira qe mund te behen. Vetem se me sa di une ajo e lena ne gelqere zgjatej pak, nuk ishte vetem 25-30 min, megjithate provojini se nuk do zhgenjeheni)
Krijoni Kontakt