Close
Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12
Duke shfaqur rezultatin 11 deri 13 prej 13

Tema: Arsimimi

  1. #11
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    19-06-2004
    Postime
    6,059

    Pėr: Arsimimi

    Roli i mėsuesve

    Pėrpara se tė bėni ndonjė koment tė mėtejshėm pėr pėrgjegjėsitė prindėrore, duhet thėnė pak mė shumė pėr mėsuesit. Pika e parė ėshtė se mėsuesit duhet tė zgjidhen me kujdes. Gradat e larta akademike nuk i japin domosdoshmėrisht tė drejtėn njė personi qė tė bėhet mėsues. Mėsuesit duhet tė zotėrojnė cilėsi tė tilla si integriteti personal, forca e karakterit, drejtėsia, ndjenja pėr shėrbimin shoqėror, vetėmohimi, personaliteti frymėzues dhe aftėsitė drejtuese. ATA jan guru samįja, dhe pėr kėtė arsye nuk ėshtė e mundur tė pranosh tė gjithė si mėsues. Duke qenė se mėsuesit kanė njė rol jashtėzakonisht tė rėndėsishėm pėr tė luajtur, standardet e tyre profesionale duhet tė jenė shumė tė larta.

    Shumė njerėz sot kujtojnė vetmitė pyjore tė Indisė sė lashtė, kėshillojnė mėsuesit e uritur ose gjysmė tė uritur pėr devijimin nga idealet e larta tė sė kaluarės dhe pretendojnė se ata duhet tė jetojnė pėrsėri nė pėrputhje me ato ideale. Njė bisedė e tillė e pakuptimtė shpėrfill faktin se thėniet e tyre tingėlluese nuk i largojnė dhembjet e urisė. Njė person vazhdimisht i uritur mendon gjithmonė pėr ushqimin. Pra, nėse njė mėsues, i detyruar nga varfėria, punon si mėsues privat nė katėr ose pesė vende dhe pėr shkak tė lodhjes ekstreme nuk arrin t'i mėsojė studentėt e tij nė mėnyrė adekuate, a duhet tė censurohet?

    Jo, mėsuesi nuk ėshtė aspak fajtor. Nė shumė vende, kostoja e racionit mujor tė mishit tė qenit tė njė personi tė pasur tejkalon pagėn e njė mėsuesi. Nė rrethana tė tilla, sa ndėrgjegje sociale mund tė presim nga mėsuesit?

    Pagat e mėsuesve nė ēdo vend duhet tė jenė tė barabarta, nėse jo mė tė larta se ato tė nėpunėsve civilė nė gjyqėsor dhe ekzekutiv. Nuk duhet harruar se tė urtėt e sė kaluarės merrnin investime nė tempull, dhurata tokash dhe tarifa tė rregullta priftėrore nga mbretėrit. Ata nuk duhej tė shkonin shtėpi mė shtėpi si kujdestarė pėr tė mbajtur familjet e tyre, sepse qeveria ishte drejtpėrdrejt pėrgjegjėse pėr zgjidhjen e problemeve tė tyre tė kėsaj bote. Ndėrsa ėshtė e vėrtetė qė tė urtė tė tillė siguronin ushqim dhe veshje pėr studentėt e tyre, paratė pėr kėtė vinin nga publiku dhe jepeshin pėr nderim.

    Megjithatė, thjesht rritja e pagave tė mėsuesve nuk do tė thotė automatikisht se ata do tė kenė mundėsinė tė krijojnė burra dhe gra ideale, sepse sot nė shumicėn e vendeve tė botės (ku mėsuesit nė pėrgjithėsi kanė mundėsi tė jetojnė mjaft mirė) mėsuesit nuk kanė tė drejtė. pėr tė formuluar politika arsimore. Pėrkundrazi, politikat arsimore pėrgjithėsisht formulohen nga politikėbėrės profesionistė, shumica e tė cilėve ndoshta u mungon pėrvoja arsimore. Nėse mėsuesit do tė mbahen pėrgjegjės pėr ndėrtimin e burrave dhe grave ideale, atyre duhet t'u jepet gjithashtu e drejta pėr tė formuluar politika arsimore, nė vend qė tė jenė thjesht makina edukative.

    Qeveritė mund t'ua paraqesin mėsuesve nevojat e tyre [sociale] dhe politike, por mėsuesit duhet tė jenė tė lirė tė pranojnė ose refuzojnė propozimet e qeverive pa ndėrhyrje. Natyrisht, nėse mėsuesit mbėshtesin njė politikė shtetėrore, qoftė nė bazė tė sigurisė kombėtare apo pėr tė mirėn e shoqėrisė nė tėrėsi, ata do tė duhet ta zbatojnė atė politikė nė mėnyrė aktive, sepse shteti do tė ketė tė gjitha tė drejtat legjitime pėr shėrbimet e tyre.

    I pėrmend kėto gjėra kryesisht sepse nė botėn tonė moderne, nė ato shoqėri ku mbizotėron demokracia, partia politike ėshtė kthyer nė njė ēėshtje rutinė. Nė kėto rrethana ėshtė e natyrshme qė ēdo parti nė pushtet tė pėrpiqet tė ndikojė nė mendjen e adoleshentėve pėr tė ēuar pėrpara interesat e veta partiake. Por mėsuesit nuk duhet tė pėrpiqen tė fitojnė favorin e tė ashtuquajturve dashamirės politikė. Ata duhet tė mbajnė gjithmonė ideale mė tė larta pėrpara tyre ndėrsa punojnė. Ata qė nuk janė mėsues nuk duhet tė lejohen tė ndėrhyjnė nė ēėshtjet arsimore qė janė nė juridiksionin e njė shkolle.

    Deri tani kemi diskutuar se kush ka tė drejtė tė pėrcaktojė politikat arsimore, por pyetja nuk mbaron me kaq. Nė shumė vende mund tė vėrejmė edhe nė lidhje me administrimin e shkollės se njerėzve shpesh u jepen poste tė rėndėsishme si administratorė vetėm pėr shkak tė pasurisė sė tyre, ndėrsa ata vetė janė, nė gjuhėn e folur, idiotė tė plotė. Pasuria e tyre e madhe ėshtė kualifikimi i tyre i vetėm. Gjėra tė tilla ndodhin vetėm nė vendet ku shteti, pėr ndonjė arsye, nuk arrin tė pėrmbushė pėrgjegjėsitė e tij arsimore. Administratorė tė tillė tė pasur tė shkollave shpesh i shohin mėsuesit e arsimuar thjesht si objekt keqardhjeje. Ata ushtronin presion qė tė siguroheshin qė fėmijėt e tyre pa tru dhe mendjengushtė tė kalojnė provimet e tyre. Ata ndėrhyjnė pa nevojė nė ēėshtjet arsimore. Kur fėmijėt e tyre ngacmohen, ata qortojnė me inat gju mėsoni ata. Njė situatė e tillė nuk ėshtė aspak e dėshirueshme dhe nuk i nxit mėsuesit tė kryejnė detyrat e tyre me ndėrgjegje. Nė varfėrinė e tyre mėsuesit, nga frika e urisė, "shėrbojnė mandatin" me ngut ditė pas dite ose, pėr shkak tė sulmeve tė vazhdueshme ndaj virtytit tė tyre, njė mėngjes tė bukur japin dorėheqjen me hidhėrim tė jashtėzakonshėm dhe nisen nė kėrkim tė ndonjė profesioni tjetėr. Nėse mėsuesit duhet tė punojnė nė kushte tė tilla, si mund tė kenė guximin pėr tė vėzhguar nxėnėsit e tyre?


    Shri Shri Anandamurtiji
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga ATMAN : 06-09-2023 mė 16:51

  2. #12
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    29-11-2010
    Postime
    17,110

    Pėr: Arsimimi

    Studimet tregojnė se shkrimi me dorė ndihmon proceset e tė mėsuarit


    Pėrhapja e tastierave fizike dhe virtuale si metoda kryesore e shkrimit nė pjesėn mė tė madhe tė botės ka nxitur njė debat tė pėrsėritur pėr mė shumė se njė dekadė nė lidhje me mundėsinė pėr tė futur gjerėsisht ato mjete duke filluar nga arsimi shkollor, si njė mbėshtetje pėr mėsimdhėnien ose si njė alternativė ndaj shkrimit tė dorės. Me kalimin e kohės, pėrpjekjet e ndryshme pėr ta bėrė standardin e pėrdorimit tė pajisjeve elektronike nė shkolla dhe klasa universitare janė pritur me shumė interes, nga njėra anė, dhe hutim e dyshime, nga ana tjetėr.

    Nė vitet e fundit, kėrkimet e reja kanė rritur ndėrgjegjėsimin, pjesėrisht tashmė tė pėrhapur, nė lidhje me efektet e praktikės sė tė shkruarit me dorė nė proceset e tė mėsuarit dhe tė kujtesės. Pėrfitimet e pėrshkruara janė tė tilla qė nė shumė raste konsiderohen si njė arsye e mjaftueshme pėr tė mos reduktuar apo kundėrvepruar me mjete tė tjera njohjen e njerėzve me kėtė veprimtari manuale mijėravjeēare, e cila i ka mbijetuar tashmė shpikjes sė shtypshkronjės, makinės sė shkrimit dhe kompjuterėve.

    Disa studime mbi ndikimin e shkrimit tė dorės nė gjuhė dhe tek tė menduarit sugjerojnė se ai ėshtė njė faktor i rėndėsishėm nė pėrmirėsimin e performancave tė ndryshme njohėse: tė kujtosh mė mirė njė sekuencė fjalėsh, pėr shembull, apo edhe tė kuptosh mė lehtė idetė komplekse.

    Kur ju duhet tė mėsoni njė fjalė, njė tekst ose njė koncept, avantazhet e pėrdorimit tė njė stilolapsi ose lapsi qėndrojnė nė faktin se kujtesa motorike dhe shqisore e pėrfshirė nė veprimin e shkrimit me dorė forcon kujtesėn e asaj fjale ose teksti. Ėshtė mjaft e zakonshme, pėr shembull, tė kesh pėrvojėn e kujtimit tė njė fjale tė caktuar sepse e ke shkruar nė njė vend tė caktuar nė njė faqe shėnimesh.

    Nė vitin 2021, njė studim i kryer nga Qendra pėr Kėrkime mbi Njohjen dhe Mėsimin nė Universitetin e Poitiers, Francė, mbi njė grup studentėsh tė vitit tė dytė tė universitetit krahasoi rikujtimin afatshkurtėr dhe afatmesėm tė fjalėve tė mėsuara me shkrim dore ose duke shtypur nė tastierė: kujtimi i fjalėve ishte mė i mirė nė rastin e parė, veēanėrisht pėr listat mė tė gjata tė fjalėve. Hipoteza e studimit ishte se shtypja kėrkonte pėrpjekje mė tė mėdha njohėse sesa shkrimi i dorės, duke reduktuar burimet e disponueshme nė kujtesėn e punės pėr tė mėsuar pėrmendėsh fjalėt.

    Studiuesit vunė re gjithashtu se kur studentėt kopjonin njė tekst duke e shtypur nė njė tastierė, nė pėrgjithėsi merrte mė pak kohė sesa kur e transkriptonin me dorė. Prandaj ata hodhėn hipotezėn se shpejtėsia mė e madhe me tė cilėn shtypen fjalėt nė tastierė, krahasuar me atė kur ato transkriptohen me dorė, rrit sasinė e informacionit qė do tė pėrpunohet nė njė moment tė caktuar, dhe rrjedhimisht edhe ngarkesėn e punės. Dhe ata arritėn nė pėrfundimin se tė shkruarit ishte mė e lodhshme pėr studentėt nė pėrgjithėsi.

    Disa studime janė fokusuar nė rėndėsinė e pėrfshirjes sė strukturave tė ndryshme tė trupit pėr proceset njohėse gjatė veprimtarisė sė tė shkruarit. Nė njė artikull tė botuar nė vitin 2022, njė grup kėrkimor nga Universiteti i Murcias dhe Universiteti i Barcelonės (UB) analizuan disa studime mbi efektet e mėnyrės sė tė shkruarit nė detyra tė ndryshme njohėse, si pėr sa i pėrket kėrkesės ashtu edhe shpėrndarjes sė burimeve njohėse.

    Pėrfundimi i grupit ėshtė se sasia dhe lloji i ngarkesės njohėse tė lidhur me mėnyra tė ndryshme tė shkrimit varet shumė nga pėrvoja individuale e secilit person me ēdo mėnyrė shkrimi. Nė varėsi tė moshės, aftėsive dhe njohurive tė tyre pėr secilin modalitet, studentėt mund tė pėrjetojnė nivele tė ndryshme lodhjeje dhe ngarkesa tė ndryshme njohėse.

    Megjithatė, disa autorė shoqėrojnė njė sėrė avantazhesh specifike me tė mėsuarit duke pėrdorur stilolaps dhe letėr, duke e konsideruar nė njėfarė kuptimi kėtė metodė tė tė shkruarit si mė “tė ngulitur” se tė tjerat. Krahasuar me shkrimin nėpėrmjet njė tastiere fizike dhe virtuale, shkrimi i dorės do tė pėrfshinte procese mė komplekse sensoro-motorike dhe referenca tė detajuara pėr njė sasi mė tė madhe tė koordinatave hapėsirė-kohė. Dhe ky kompleks ka tendencė tė pasqyrohet nė pėrgjithėsi nė njė aftėsi mė tė madhe tė teksteve tė shkruara me dorė pėr tė mbetur tė ngulitur nė kujtesė.

    Hipoteza e mbėshtetur nė kėrkimin qė i atribuohet perspektivės sė njohjes, siē shkruhet nė njė artikull tė fundit mbi The Conversation nga grupi nga Universiteti i Murcias dhe Universiteti i Barcelonės, ėshtė se kur shtypim nė njė tastierė – “njė pajisje qė funksionon me pėrfshirje minimale shqisore” – proceset tona njohėse janė mė tė ngjashme me ato tė “njė mendjeje thjesht simbolike dhe jotrupore”, e cila merr dhe pėrpunon mė pak inpute motorike dhe shqisore.

    Njė tjetėr nga pėrfitimet njohėse tė shkrimit tė dorės, tė vėrtetuara nė kėrkime, ka tė bėjė me ndikimin nė aftėsinė pėr tė mbajtur shėnime dhe pėr tė kuptuar konceptet e shėnuara nė shėnime. Nė njė studim psikologjik shumė tė cituar tė botuar nė 2014 nga studiuesja e Universitetit tė Princeton Pam A. Mueller dhe studiuesi i Universitetit Carnegie Mellon Daniel M. Oppenheimer, studentėt qė pėrdornin tastierė pėr tė mbajtur shėnime gjatė orės sė mėsimit shkruanin gati dy herė mė shumė fjalė dhe mė shumė fragmente fjalė pėr fjalė sesa ata qė mbanin shėnime me dorė. Por pyetjet e bėra pas njė kohe tė gjatė nė lidhje me konceptet e shpjeguara nė klasė u dhanė atyre rezultate mė tė ulėta.

    Studentėt duke pėrdorur laptopėt e tyre shkruanin njė numėr tė madh fjalėsh, por e bėnė kėtė fjalė pėr fjalė dhe pa shumė pėrpunim njohės, sugjeruan Mueller dhe Oppenheimer. Ata qė shkruanin me dorė mund tė shkruanin mė pak fjalė dhe prandaj duhej tė sintetizonin dhe pėrmbledhin pjesė tė mėdha tė mėsimeve, nė vend qė thjesht t’i transkriptonin ato. Dhe kjo gjendje u pėrkthye nė njė aftėsi mė tė madhe pėr tė ruajtur konceptet nė kujtesėn afatgjatė: njė efekt qė vazhdoi edhe kur studentėve qė kishin pėrdorur tastierėn iu kėrkua nė mėnyrė eksplicite tė riformulonin transkriptimet me fjalėt e tyre.

    Pėrfitimet e shkrimit tė dorės janė pėrgjithėsisht tė njohura edhe pėr qeveritė e shumė vendeve perėndimore, tė cilat kohėt e fundit kanė intensifikuar mėsimin e kėsaj praktike nė planet e tyre arsimore qė nga mosha gjashtė vjeē, shkruante sė fundmi Economist. Megjithatė, ekziston edhe rreziku i ekzagjerimit tė konkluzioneve, si nė rastin e sistemeve shkollore tė disa shteteve amerikane, tė cilat kanė arritur deri aty sa tė ndalojnė plotėsisht pėrdorimin e laptopėve nė mėsimdhėnie.

    Nė disa raste, shkrimi me tastierė mund tė sjellė njė sėrė avantazhesh mbi shkrimin e dorės. Sipas njė analize tė bazuar nė 27 studime mbi ndryshimet midis teksteve tė shkruara me dorė dhe me kompjuter nga studentė me aftėsi tė kufizuara ose vėshtirėsi tė veēanta nė shkrim dore, pėrdorimi i njė kompjuteri mund tė pėrmirėsojė cilėsinė dhe koherencėn e teksteve dhe tė rrisė gjatėsinė e tij.

    Siē tregohet nga rezultatet e studimit tė vitit 2014 nga Mueller dhe Oppenheimer, pėrdorimi i tastierės mund tė jetė gjithashtu i favorshėm nė rastet kur, nė vend qė tė shėnoni koncepte, ėshtė e nevojshme tė transkriptoni tekstet shumė shpejt pėrpara se t’i harroni ato. Dhe nė pėrgjithėsi, siē tha pėr Economist Virginia Berninger, profesoreshė emeritus e psikologjisė nė Universitetin e Uashingtonit, secila metodė e tė shkruarit ka dobinė e saj: ka avantazhe tė vėrtetuara nė shkrimin e dorės, por ka avantazhe edhe nė shkrimin me tastierė.


    / Il Post / Gazeta Dita

    https://gazetadita.al/studimet-trego...e-te-mesuarit/

  3. #13
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    29-11-2010
    Postime
    17,110

    Pėr: Arsimimi

    105 vjeēarja merr diplomėn master nė Stanford: E kam pritur gjatė pėr kėtė

    Njė grua 105-vjeēare mori diplomėn e saj master nga Stanford Graduate School of Education (GSE) pasi filloi udhėtimin e saj nė shkollė mbi 80 vjet mė parė.

    Virginia “Ginnie” Hislop kishte ndjekur klasat e nevojshme nė Stanford nė vitet 1940.

    Pak para se tė jepte tezėn e fundit tė masterit, shpėrtheu Lufta e Dytė Botėrore e cila ndikoi nė planet e saj pėr t’u diplomuar.

    I dashuri i saj i atėhershėm George Hislop u thirr pėr tė shėrbyer nė luftė, duke bėrė qė Ginnie Hislop tė linte shkollėn pėr t’u martuar me tė.

    Ajo pėrfundimisht ndihmoi nė pėrpjekjet e luftės dhe u pėrqendrua nė rritjen e familjes sė saj.

    Ndėrsa lundronte jetėn me familjen e saj, e cila pėrbėhet nga dy fėmijė, katėr nipėr e mbesa dhe nėntė stėrnipėr, Ginnie Hislop gjithashtu shėrbeu nė bordet e shkollave dhe kolegjeve nė shtetin e Washingtonit pėr dekada.

    Gjatė rrugės, Stanford hoqi dorė nga kėrkesa e tezės dhe Ginnie Hislop mė nė fund u kthye nė shkollė pėr t’u diplomuar, duke ecur nė skenė tė dielėn, mė 16 qershor, pėr tė pranuar masterin e saj tė arteve nė arsim.

    Kur asaj iu dorėzua diploma nga Dekani i GSE Daniel Schwartz, Ginnie Hislop dėgjohej duke thėnė:

    “Zoti im, e kam pritur gjatė pėr kėtė”.

    Duke folur pėr “Good Morning America” ​​nė njė intervistė qė u transmetua tė mėrkurėn, Ginnie Hislop tregoi se sa e kėnaqur ndihej pėr momentin historik tė shumėpritur.

    “Modestia e rreme nuk ka qenė kurrė njė nga problemet e mia”, tha ajo.

    ”Ndjeva se e meritoja dhe isha i kėnaqur qė e mora”.


    Gazeta Express

    https://www.gazetaexpress.com/105-vj...jate-per-kete/
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga sirena_adria : 20-06-2024 mė 06:48

Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12

Tema tė Ngjashme

  1. Arsimimi ne Shqiperi dhe reagimi i shoqerise
    Nga Erlebnisse nė forumin Aktualitete shoqėrore
    Pėrgjigje: 22
    Postimi i Fundit: 26-12-2011, 06:55
  2. Arsimimi dhe meditimi
    Nga forum126 nė forumin Tema shoqėrore
    Pėrgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 11-03-2006, 17:47

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •