-
PD shpie draftin n Kuvend: Pr “CEZ” t hetojn prokuror t huaj
Drafti i PD dorzohet n Kuvend: Pr CEZ t hetojn prokuror t huaj
Demokratt, padi n Kushtetuese, duke krkuar shfuqizimin e marrveshjes pr faljen e borxheve
Mbledhje grupi PDPartia Demokratike ka depozituar sot dy nisma ligjore n funksion t asaj q prej muajsh cilsohet si afera m e madhe korruptive q ka ndodhur n vendin ton dhe q ka t bj me marrveshjen mes qeveris shqiptare dhe kompanis eke CEZ pr shprndarjen e energjis. Gjat ktyre ditve, juristt demokrat kan punuar pr hartimin e nj ligji t posam, q do t dorzohet zyrtarisht sot n Kuvend, ku krkohet shfuqizimi i dispozitave t marrveshjes me qeverin shqiptare q i garanton kompanis eke, amnisti pr t gjitha borxhet e akumuluara dhe pikn q ndalon palt ti drejtohen gjykats pas ksaj marrveshjeje. Projektligji i demokratve synon q ti jap kompetenc prokurorve t huaj t hetojn t gjith procesin e negocimit dhe vendimet e qeveris shqiptare me kompanin CEZ, e cila administroi sistemin elektroenergjetik shqiptar pr afro 4 vite, gjat periudhs 2009- 2013. Burime pran selis blu theksojn se ligji i posam ngarkon Prokurorin e Prgjithshme, q t lidh marrveshje me prokuror europian dhe amerikan pr t hetuar veprimet e kompanis shqiptare DIA, por edhe procesin e negocimit t marrveshjes mes qeveris Rama dhe CEZ Shprndarje, pr zgjidhjen me mirkuptim konfliktin, pas heqjes s licencs. Paralelisht me projektligjin, Partia Demokratike do ti drejtohet edhe Gjykats Kushtetuese ku do ti krkojn shpalljen si antikushtetuese t t gjith marrveshjes, duke krkuar shfuqizimin e saj. Sipas demokratve, kjo marrveshje cenon interesin publik dhe pasurin e shtetit. Partia Demokratike e ka kundrshtuar prej kohsh kur qeveria shqiptare e firmosi, duke e cilsuar afer t pastr korruptive vendimin pr ti paguar kompanis CEZ, 95 milion euro, me qllim q ajo t trhiqej nga arbitrazhi ndrkombtar por dhe faljen e t gjitha borxheve. Demokratt prllogarisin nj dm deri n 600 milion euro.
Shqip
-
-
Pr: PD shpie draftin n Kuvend: Pr “CEZ” t hetojn prokuror t huaj
Projektligji i plot i PD-s pr hetimin ndrkombtar t CEZ
PD-ja ka depozituar sot n Kuvend, projektligjin pr hetimin ndrkombtar t shtjes CEZ, t cilin ia drejton kryeparlamentarit Ilir Meta "pr shqyrtim dhe miratim". Ja far thuhet n t:
PROJEKTLIGJI I PLOTE
PR LEJIMIN E HETIMIT T PAVARUR NDRKOMBTAR MBI AKUZAT PUBLIKE T NGRITURA MBI CSHTJEN “CEZ SHPRNDARJE SH.A.” N mbshtetje t neneve 78, 83 pikat 1 dhe 2 dhe 84 pika 4 t Kushtetuts, me propozimin e nj grupi deputetsh,
KUVENDI I REPUBLIKS S SHQIPRIS
VENDOSI:
Neni 1
Objekti dhe qllimi
1.Objekt i ktij ligji sht prcaktimi i rregullave q garantojn kryerjen e hetimeve t pavarura, t plota dhe gjithprfshirse,nga organe ligjzbatuese t huaja, pr faktet e bra publike lidhur me akuzat pr cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, sipas piks 2 t nenit 2 t ktij ligji.
2.Qllimi i ligjit sht t siguroj besueshmri t plot tek opinioni publik mbi hetimin e gjithanshm t fakteve t bra publike lidhur me akuzat pr cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, si dhe vnien prpara prgjegjsis penale t personave prgjegjs.
3.Dispozitat e ktij ligji zbatohen pr procedimet n lidhje me veprat penale pr cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin Shqiptare, q n astin e miratimit t ktij ligji, jan nn juridiksionin e autoriteteve gjyqsore t Republiks s Shqipris.
Neni 2
Prkufizime
N kuptim t ktij ligji, termat e mposhtme kan kt kuptim:
1.“Organ ligjzbatues i huaj” nnkupton nj struktur t specializuar hetimi q ushtron veprimtarin n Shtetet e Bashkuara t Ameriks dhe/ose n nj vend t Bashkimit Europian, dhe q pranon t caktoj prokuror t saj n Shqipri pr llogari t hetimit t akuzave t bra publike pr cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.”.
2.“Cshtja “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare” nnkupton:
a) hetimin mbi ligjshmrin e veprimeve apo mosveprimeve t funksionarve publik apo personave privat, gjat marrdhnies midis shoqris “Debt International Advisory, DIA” dhe shoqris “CEZ SHPRNDARJE”, si dhe akuzave t bra publike pr veprime korruptive;
b) hetimin mbi faktet e bra publike pr dmtimin e interesave financiare t shtetit shqiptar, nga realizimi i marrveshjes pr zgjidhjen me mirkuptim ndrmjet Republiks s Shqipris dhe shoqris “CEZ, a. s.”, t miratuara me ligjin nr. 114/2014, dat 31.07.2014.
3. “Struktura prgjegjse” nnkupton cdo organ t administrats shtetrore, person juridik a fizik, publik apo privat, shqiptar apo i huaj, q disponon dokumente, prova, t dhna apo fakte, t vlefshme pr realizimin e nj hetimi t plot dhe t gjithanshm pr cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare.
Neni 3-Bashkpunimi me organet ligjzbatuese t huaja
1.N emr t Republiks s Shqipris, Prokurori i Prgjithshm sht bashkrenduesi i bashkpunimit me organin ligjzbatues t huaj dhe vepron si autoriteti kompetent pr marrjen dhe sigurimin e ndjekjes s veprimeve t krkuarapr hetimin e plot dhe t pavarur t akuzave publike mbi cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare.
2.Prokurori i Prgjithshm, brenda 10 ditve nga hyrja n fuqi e ktij ligji, ngarkohet t lidh marrveshje bashkpunimi me organe ligjzbatuese t Shteteve t Bashkuara t Ameriks dhe/ose vendeve t Bashkimit Europian, t cilat shprehin gadishmrin pr t ndihmuar n hetimin e plot dhe t gjithanshm t akuzave t bra publike mbi cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare. Objekt i marrveshjes sht caktimi i prokurorve t organit ligjzbatues t huaj pr t hetuar mbi cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, me qllim zbardhjen e plot dhe individualizimin e prgjegjsis penale pr personat prgjegjs.
3.Strukturat prgjegjse i ofrojn organit ligjzbatues t huaj bashkpunimin e tyre t plot dhe t gjithanshm, pr hetimin e akuzave t bra publike mbi cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, duke i vn n dispozicion t gjitha dokumentet, faktet, provat apo t dhnat e krkuara prej tyre.
4.Prokurori i Prgjithshm vendos n dispozicion t organeve ligjzbatuese t huaja t gjitha dokumentet, faktet, provat apo t dhnat e siguruara deri m tani nga organi i prokuroris n kuadr t hetimeve mbi cshtjen“CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare.
5.Autoritetet shqiptare asistojn antart dhe punonjsit hetues t organeve ligjzbatuese t huaja, pr aktivitetet e tyre t pavarura n Shqipri, nse kjo krkohet prej tyre.
6.Prokurori i Prgjithshm, me krkes t organit ligjzbatues t huaj, me vendim, mund t ngrej struktura t veanta pr zbatimin e bashkpunimit sipas piks 1 t ktij neni. N vendimin pr ngritjen e nj strukture t till prcaktohen m hollsisht detyrat dhe detyrimet e tij. Komunikimi me organin ligjzbatues t huaj kryhet n gjuhn shqipe dhe n gjuhn angleze.
7.Kshilli i Ministrave t siguroj fondet financiare pr t mbuluar t gjitha shpenzimet e nevojshme pr hetimin e plot nga ana e organit ligjzbatues t huaj.
Neni 4-Legjislacioni i zbatueshm
N masn q nuk bien n kundrshtim me rregullat e veanta t vendosura nga ky ligj, rregullat e prcaktuara nga Kodi i Procedurs Penale t Republiks s Shqipris, ligji nr. 10193, dat 3.12.2009 “Pr marrdhniet juridiksionale me autoritetet e huaja n shtjet penale” dhe legjislacioni shqiptar n fuqi, jan plotsisht t zbatueshme nga organi ligjzbatues i huaj.
Neni 5
Hetimi i akuzave
1.Organi ligjzbatues i huaja, n prputhje me marrveshjen e nnshkruar sipas piks 2 t nenit 3 t ktij ligji, ka t drejt:
a) t dgjoj dshmitar, ekspert dhe persona t akuzuar n Shqipri;
b) t marr prova dhe t mbaj do dokument dhe t gjitha materialet q jan t rndsishme pr hetimin dhe gjykimin, n prputhje me legjislacionin shqiptar;
c) t kqyr mjedise apo dokumente;
d) t ndrmarr cdo veprim procedural dhe/ose veprime t tjera, q mund t jen t nevojshme pr realizimin e nj hetimi t plot dhe t gjithanshm, pr prfundimin e hetimit dhe/ose prgatitjen e zhvillimin e ndjekjes penale n gjykim.
2.Nse veprimet ose aktivitetet hetimore q ndrmerren nga organet ligjzbatuese t huaja duhet t mbshteten nga nj vendim prokurorie apo gjykate, sipas ligjeve shqiptare, procedohet pa asnj vones n prmbushjen e tyre nga autoritetet shqiptare. Ekzekutimi i do veprimi, q krkon forc ose kufizon t drejtat dhe lirit themelore t shtetasve, kryhet n pajtim me legjislacionin shqiptar n fuqi.
Neni 6
Thirrja e personave
1.Organi ligjzbatues i huaj ka autoritetin pr t dorzuar thirrjet dhe dokumente t tjera pran personave dhe organeve brenda dhe jasht Shqipris, nprmjet organeve kompetente shqiptare, apo drejtprdrejt, me korrier diplomatik, me shrbim postar ose dorazi.
2.Nse organi ligjzbatues i huaj krkon paraqitjen personale t nj personi pr qllimet e pyetjes, ballafaqimit ose hetimit, autoritetet gjyqsore shqiptare, sigurojn paraqitjen e tyre, njlloj si n rastin e nj thirrjeje pr t’u paraqitur para nj gjykate shqiptare ose nj prokurori shqiptar. Personat e thirrur pr efekt t hetimit, jan t detyruar t paraqiten n orn dhe vendin e prcaktuar, prndryshe urdhrohet shoqrimi i tyre i detyrueshm.
3.Nse organi ligjzbatues i huaj, n bashkpunim me autoritetet gjyqsore shqiptare, thrrasin nj person me banim a qndrim jasht shtetit, ai, gjat qndrimit n Shqipri, nuk i nnshtrohet ndjekjes penale pr nj vepr penale t ndryshme t kryer para hyrjes n territorin shqiptar dhe as nuk drgohet t vuaj nj dnim penal, bazuar n nj vendim t brendshm gjyqsor, t lshuar para hyrjes n Shqipri. Ky rregull nuk zbatohet, nse personi i thirrur, pavarsisht mundsis s dhn, nuk sht larguar nga territori shqiptar brenda 15 ditve pas njoftimit se prania e tij/saj nuk vazhdon t jet e nevojshme. Kjo periudh nuk prfshin periudhn brenda s cils personi i thirrur nuk mund t largohej nga territori shqiptar pr shkaqe t ligjshme e t dokumentuara.
4.Personat e thirrur nga jasht shtetit kan t drejtn e kalimit lirshm n territorin e Republiks s Shqipris, pr kt qllim. Autoritetet shqiptare mbshtesin, lehtsojn dhe prshpejtojn kalimin e ktyre personave dhe do sendi pasuror q ata kan me vete, q lidhet me thirrjen ose pranin nvendin dhe orn e prcaktuar nga organi ligjzbatues i huaj.
Neni 7
Kqyrja, kontrolli dhe sekuestrimi i provave
1.Pr efekt t hetimit t plot dhe t gjithanshm, cdo autoritet publik, person juridik apo fizik, shqiptar apo i huaj, sht i detyruar t vendos n dispozicion t organit ligjzbatues t huaj, objekte, sende apo dokumente, si dhe t lejoj kqyrjen dhe marrjen e kopjeve t tyre, n prputhje me legjislacionin shqiptar n fuqi dhe t drejtn ndrkombtare t zbatueshme.
2.Organi ligjzbatues i huaj, n bashkpunim me autoritetet gjyqsore shqiptare, kan t drejt t krkojn dhe t realizojn kontrolle, sipas rregullave t parashikuara nga Kodi i Procedurs Penale.
3.Me krkes t organit ligjzbatues t huaj, autoritetet gjyqsore shqiptare urdhrojn kqyrjen e mjediseve private ose sekuestrimin e materialeve, n lidhje me provat e krkuara n kuadr t hetimit.
4.Kqyrja dhe sekuestrimi kryehet nga autoriteti kompetent gjyqsor shqiptar, n pranin e personelit t organit ligjzbatues t huaj, n prputhje me dispozitat e Kodit t Procedurs Penale.
5.Nse nj pal e tret ka prftuar t drejtat e pronsis n mirbesim dhe nj autoritet shtetror ose pal e dmtuar, pretendon pronsin mbi materialet, dokumentet ose t ardhurat nga krimet e dyshuara, t cilat jan sekuestruar, ato kthehen vetm nse organi ligjzbatues i huaj konfirmon se nuk jan m t nevojshme pr hetimin, ose pas prfundimit t procedimit t lidhur me provat e sekuestruara.
6.Nse tashm ka filluar procedimi penal, n lidhje me materialet, dokumentet ose t ardhurat nga krimi, t sekuestruara sipas piks 1 t ktij neni, ather ky procedim shtyhet pr sa koh materialet jan t nevojshme pr procedimin q po realizohet nga organi ligjzbatues i huaj n prputhje me kt ligj.
7.Sekuestrimi vazhdon pr kohn minimale t mundur pr prfundimin e procedimit dhe t drejtat e palve t treta, q mund t ken posedim ose pronsi t ligjshme mbi materialet, merren parasysh nga autoriteti procedues. N cdo rast, nse sht e nevojshme, kto sende, objekte apo dokumente mund t konfiskohen, sipas rregullave t parashikuara nga legjislacioni n fuqi.
8.Nse, n prfundim t procedimit, objektet e sekuestruara i rikthehen pronarit n nj gjendje t dmtuar ose nuk i kthehen atij/asaj brenda 60 ditve nga mbarimi i gjykimit pran autoriteteve kompetente, tek t cilat objektet jan prdorur si prov, pronari zhdmtohet nga Republika e Shqipris. Pretendimi pr zhdmtim paraqitet nprmjet Prokurorit t Prgjithshm. Si mjet i fundit, pronari i objekteve mund t paraqes nj pretendim pr kompensim brenda 3 vjetve nga mbarimi prfundimtar i gjykimit.
Neni 8
Seancat nprmjet telefonit, videokonferencs ose lidhjeve t tjera t ngjashme
1.Organi ligjzbatues i huaj, n bashkpunim me autoritetet gjyqsore shqiptare, mund t aplikojn marrjen n pyetje, n distanc, t dshmitarve ose ekspertve q jan brenda ose jasht territorit t Shqipris, nprmjet telefonit, videokonferencs ose lidhjeve t tjera t ngjashme.
2.Marrja n pyetje n distanc e dshmitarve ose ekspertve zhvillohet nga autoritetet gjyqsore vendore, n pranin e personelit t organit ligjzbatues t huaj, n pajtim me rregullat e marrveshjeve ndrkombtare dhe dispozitat e Kodit t Procedurs Penale.
Neni 9
Masat paraprake
1.do autoriteti shqiptar duhet t’i transmetoj organit ligjzbatues t huaj, brenda 15 ditve nga fillimi i veprimtaris s tij, do informacion pr veprat penale q kan lidhje me cshtjen “CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, t mbledhura gjat do procedimi penal, civil, apo administrativ, t zhvilluar brenda apo jasht territorit t Shqipris. Fshehja apo refuzimi pr t dhn informacionet e plota e ngarkon personin prgjegjs me prgjegjsi penale sipas ligjit.
2.Me krkes t organit ligjzbatues t huaj dhe n pajtim me legjislacionin e brendshm, autoriteti gjyqsor shqiptar merr masat paraprake pr ruajtjen e provave, materialeve, dokumenteve, t ardhurave t krimit dhe do sendi tjetr pasuror q sht i prdorshm n procedim. N kt rast, organi ligjzbatues i huaj mund t krkoj masa t veanta pr sigurin dhe konfidencialitetin e provave.
Neni 10
Shtyrja e procedimit t tjera
Autoriteti gjyqsor shqiptare mund t shtyjn zhvillimin e procedimeve t tjera penale, nse kjo mund t cenoj zhvillimin e procedimit penal t filluar sipas ktij ligji. Autoriteti gjyqsor shqiptar informon organin ligjzbatues t huaj.
Neni 11
Konfidencialiteti
1. Veprimet hetimore dhe/ose procedurale, apo krkesat e organit ligjzbatues t huaj trajtohen si tepr konfidenciale.
2. T gjith autoritetet shqiptare, duke prfshir organet e zbatimit t ligjit dhe organet e tjera t prfshira drejtprdrejt ose trthorazi n ekzekutimin e krkesave apo veprimeve t kryera nga organi ligjzbatues i huaj, i nnshtrohen detyrimit rigoroz pr ruajtjen e konfidencialitetit t informacionit, pr t cilin vihen n dijeni pr shkak t detyrs. Veanrisht, nse sht e justifikuar pr arsye t konfidencialitetit apo siguris, emrat, faktet dhe rrethanat q u referohen veprave penale, q lidhen me procedimet q kryhen nga organi ligjzbatues i huaj, mund t redaktohen.
3. Autoritetet shqiptare, prfshir autoritetet gjyqsore, me krkes t organit ligjzbatues t huaj, zbatojn rregullat e ruajtjes s sekretit shtetror dhe mbrojtjen e t dhnave personale, n lidhje me informacionin q gjendet n dokumentet q hartohen apo administrohen nga organi ligjzbatues i huaj.
Neni 12
Shpenzimet
1.Kshilli i Ministrave i siguron Prokuroris s Prgjithshme buxhetin e nevojshm pr t mbuluar cdo shpenzim financiar t nevojshm pr prmbushjen e veprimtarive t prcaktuara n marrveshjenennshkruar sipas piks2 t nenit 3 t ktij ligji.
2.Prokuroria e Prgjithshme siguron burimet e nevojshme financiare, njerzore dhe logjistike, pr realizimin pa asnj penges t veprimtaris s pavarur hetimore t personelit t organit ligjzbatues t huaj, t ngarkuar pr zbatimin e marrveshjes s parashikuar n pikn 2 t nenit 3 t ktij ligji.
Neni 13
Privilegjet dhe imunitetet
1.Antart e personelit t organit ligjzbatues t huaj, q ngarkohen me realizimin e veprimeve n kuadr t marrveshjes s parashikuar n pikn 2 t nenit 3 t ktij ligji, kur jan t pranishm n territorin e Republiks s Shqipris, kan t drejtn e privilegjeve dhe imuniteteve funksionale q u jepen diplomatve, sipas s drejts ndrkombtare, n pajtim me Konventn e Vjens pr Marrdhniet Diplomatike t vitit 1961.
2.Sendet personale apo zyrtare t antarve t personelit t organit ligjzbatues t huaj, mbulohen nga t njjtat privilegje dhe imunitete, t parashikuara sipas piks 1 t ktij neni, nse jan t pranishm n territorin e Republiks s Shqipris.
3.Mjediset q prdoren prgjithmon ose prkohsisht nga antart e personelit t organit ligjzbatues t huaj jan t pacenueshme. Npunsit e Republiks s Shqipris nuk hyjn n to, prvese me plqimin e antarve t personelit t organit ligjzbatues t huaj. Pasurit, sendet dhe mjetet e transportit t personelit t prmendur kan imunitet ndaj kontrollit, bllokimit ose ndonj forme tjetr ndrhyrjeje.
4.Arkivat dhe dokumentet e personelit t prcaktuar n pikn 1 t ktij neni, jan gjithashtu t pacenueshme. Nse komunikimi ndrmjet ktij personeli dhe autoriteteve t tjera sht me korrier, korrieri dhe anta e vulosur q prmban dokumentet jan t pacenueshme.
5.Nga imunitetet e caktuara nga ky nen mund t hiqet dor vetm me plqimin e veant, me shkrim, t drejtuesve t organit ligjzbatues t huaj dhe n pajtim me rregullat e zbatuara nga e drejta ndrkombtare.
Neni 14
Lejimi i hetimit dhe ushtrimit t ndjekjes penale
Cdo dispozit ligjore n fuqi, prfshir dispozitat e marrveshjes pr zgjidhjen me mirkuptim ndrmjet Republiks s Shqipris dhe shoqris CEZ, a. s., t miratuara me ligjin nr. 114/2014, dat 31.07.2014, t cilat pengojn hetimin, ndjekjen penale, gjykimin, apo dnimin, e personave q gjenden prgjegjs penalisht pr cshtjen“CEZ SHPRNDARJE sh.a.” me Qeverin shqiptare, sipas piks 2 t nenit 2 t ktij ligji, shfuqizohet.
Neni 15
Hyrja n fuqi
Ky ligj hyn n fuqi menjher dhe botohet n Fletoren Zyrtare m t par.
Miratuar n datn ____/____/2015.
Koha Jone
-
Regullat e Postimit
- Ju nuk mund t hapni tema t reja.
- Ju nuk mund t postoni n tema.
- Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
- Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
-
Rregullat e Forumit
Krijoni Kontakt