Close
Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12
Duke shfaqur rezultatin 11 deri 15 prej 15
  1. #11
    i/e regjistruar Maska e Antiproanti
    Anėtarėsuar
    28-07-2011
    Postime
    6,033

    Thumbs down

    436 mil.€ pėr distribucionin e Malit tė Zi, 26 mil. pėr atė tė Kosovės

    Distribucioni i energjisė i Kosovės ėshtė falur, nėse krahasohet me ēmimin e shitjes sė distribucionit tė energjisė dhe prodhimit tė Malit tė Zi.Pėr vetėm 43.7 pėr qind tė aksioneve nė kompaninė malazeze, kompania italiane A2A nė vitin 2009 kishte paguar 436 milionė euro, ndėrsa distribucioni i energjisė elektrike nė Kosovė muaj mė parė ėshtė shitur pėr 26.3 milionė euro.

    Pėrpos ēmimit tė lartė tė shitjes, nė Mal tė Zi shteti mban shumicėn e aksioneve, pėrkatėsisht 55 pėr qind tė distribucionit dhe prodhimit tė energjisė.

    Fehmi Pajaziti, kryetar i sindikatės sė punėtorėve “Elektrokosova”, thotė pėr “Zėrin” se vlera e pėrgjithshme e aseteve tė distribucionit tė energjisė nė Kosovė ėshtė mbi 1 miliardė euro.“Distribucioni nė Kosovė ėshtė shitur 26.3 milionė euro, ndėrsa vlera e pėrgjithshme e aseteve kalon shifrėn prej 1 miliard euro”, pohon ai.

    Sipas tij, Mali i Zi ka pėrfituar mbi 400 milionė euro nga shitja e 43 pėr qind tė aksioneve tė distribucionit dhe prodhimit, ndonėse ka mė pak se 100 mijė konsumatorė. “Distribucioni nė Kosovė ka mė shumė konsumatorė se sa qė ka banorė Mali i Zi. Ne i kemi rreth 450 mijė konsumatorė, ndėrsa ata i kanė mė pak se 100 mijė dhe ēmimi i jonė i shitjes ėshtė shumėfish mė i ultė”, shprehet Pajaziti.

    Ndėrsa mediet malazeze, duke u bazuar nė tė dhėnat e Qeverisė, mė herėt kanė raportuar se distribucioni i Malit tė Zi i ka rreth 320 mijė konsumatorė.

    ...

    Gazeta “Zėri” javė mė parė ka raportuar se kompania turke “Ēalik-Limak Energy” me 26.3 milionė euro ka blerė edhe kėto asete tė distribucionit:Ndėrtesėn afariste tė “Elektrokosovės” nė Prishtinė, e cila ka 10 mijė e 703 metra katror dhe 34 ari tokė, placin e depos qendrore qė gjendet nė Zonėn Industriale nė Prishtinė me njė sipėrfaqe prej 4 hektarė e 53 ari e 29 metra katror, 7 objekte nė qytetet kryesore tė vendit, tė cilat gjinden nė qendėr tė qyteteve dhe 19 objekte tė nėndistrikeve.

    Kompania turke poashtu do tė bėhet pronare edhe e mė shumė se 33 trafove aktive tė tensionit 35/10kilovolt, ku njė trafo e kėtij lloji kushton 1 milionė euro, mbi 7000 trafo tė tensionit 10/0.4kilovoltė me njė vlerė mesatare prej 42 milionė euro, 21 mijė kilometra pėrēues ajror dhe nėntokėsor, 100 mijė shtylla elektrike nivelesh tė ndryshme me njė vlerė prej 24 milionė euro, rreth 1000 automjete tė distribucionit, etj.

    Shitja e distribucionit tė energjisė nė Kosovė ėshtė kritikuar ashpėr nga partia opozitare lėvizja “Vetėvendosje”. Dardan Sejdiu nga Lėvizja “Vetėvendosje” ka thėnė mė herėt pėr “Zėrin” se modeli dhe mėnyra e privatizimit te distribucionit, por edhe tė gjitha ndėrmarrjeve publike na shpie te vetėm njė konstatim, e ai ėshtė ai korrupsioni.

    Sipas tij, logjika dhe modeli qė pretendohet se ėshtė pėrdorur nga Qeveria, ėshtė asgjė mė shumė se retorike boshe, sepse, sipas tij, ky proces dhe ky model, por edhe kjo logjikė, nuk ėshtė as logjika e tregut, sepse vlera minimale nuk ėshtė pėrcaktuar fare.

    Po ashtu, siē thotė ai, kjo mėnyrė e privatizimit, nuk ka as logjikė financiare, pasi qė siē po shihet vetėm objektet dhe patundshmėritė kanė vlerė dyfish mė tė madhe se ēmimi i shitjes.Ai tha se kompania qė e ka privatizuar distribucionin, ka treg tė garantuar, e qė i sjell tė hyra tė garantuara mujore.
    http://www.zeri.info/artikulli/2/8/6...te-te-kosoves/

  2. #12
    i/e regjistruar Maska e Antiproanti
    Anėtarėsuar
    28-07-2011
    Postime
    6,033

    Post

    Buxheti i status quo-sė

    Politikat e tanishme buxhetore i shtynė kosovarėt tė shesin asetet qė i duan, tė marrin borxhe qė nuk mund t’i arsyetojnė, pėr tė mos jetėsuar projekte pėr tė cilat kanė nevojė

    Ka njė temė ekonomike qė tėrheq vėmendjen e gjerė nė Kosovė e fatkeqėsisht vėmendjen e vetme dhe kjo temė ėshtė buxheti i shtetit. Tė paktėn nėpėr kėto vite shpenzimi i parasė publike ėshtė shfaqur si qenėsor nė konsolidimin ekonomik tė vendit, jo pėr nga outputi, por gjithmonė pėr nga pritja. E derisa outputet kanė qenė pak a shumė zhgėnjyese, pritjet se nesėr megjithatė diēka do tė ndryshojė kanė ruajtur njė dozė optimizmi pavarėsisht outputeve.



    Buxheti i aprovuar nga Qeveria, e qė sė shpejti do tė marrė dhe votėn parlamentare, nėse asgjė tjetėr ka shuar dhe pritjet dhe outputet. Nėse do tė mund tė pėrmblidhja me pak fjalė shpenzimin e planifikuar tė parave tė taksapaguesve atėherė do ta bėja nėpėrmjet njė shprehjeje: status-quo. Buxheti pėr vitin 2013 ėshtė thjesht reflektim i politikave tė tanishme, derisa projeksionet pėr vitet 2014 e 2015 janė ngurtėsim i ecjes qė ka pasur vendi nė kėta 4-5 vjetėt e fundit. Pra thėnė ndryshe, stadi i zhvillimit ekonomik tė Kosovės do tė jetė i njėjtė pėr tė paktėn dhe 3 vjetėt e ardhshėm.

    Them kėshtu meqė numrat e vitit vijues dhe atyre pas tij janė as mė shumė e as mė pak se sa njė trend i numrave tė deritanishėm e qė dorėn nė zemėr nuk kanė qenė fare impresivė. Numrat e prezantuar tregojnė se buxheti i vendit nuk parasheh as edhe njė ndryshim nė politikėbėrjen ekonomike dhe si rrjedhojė ecja jonė nuk do tė prodhojė asnjė efekt mė ndryshe se ēfarė kemi pasur deri tani. E ajo ēfarė kemi pasur deri tani ėshtė papunėsi enorme, inflacion shkatėrrues, deficit tregtar turpėrues, rritje ekonomike jo tė mjaftueshme e zhvlerėsim tė aseteve publike pėr tė stabilizuar numrat.



    Se qeveria nuk synon nė asnjė formė pėrmirėsimin e deficitit tregtar vėrehet dhe nga pėrbėrja e tė hyrave jo vetėm pėr vitin 2013, por dhe pėr dy vjetėt e ardhshėm.
    Sipas draftbuxhetit tė prezantuar Kosova do tė realizojė tė hyra prej rreth 1.4 miliardė eurove nė vitin 2013 e gati 1.5 miliardė nė vitin 2015.
    Pavarėsisht kėsaj, kontribuues kryesor nė kėto tė hyra do tė vazhdojnė tė jenė Doganat e Kosovės.
    Relacioni mes parave tė mbledhura nė kufi me ato tė mbledhura brenda (nga Administrata Tatimore e Kosovės) ėshtė dhe do tė mbetet nė nivelin 75%-25%, nė favor tė kufitarėve. Pra thėnė ndryshe tė paktėn pėr tre vjetėt e ardhshėm arka e shtetit do tė mbijetojė vetėm falė importeve enorme. Fatkeqėsisht derisa arka e shtetit mbijeton kėsisoj, vendi do tė vazhdojė tė ngufatet nga rritjet e vazhdueshme tė hendekut tregtar, apo diferencės mes importeve dhe eksporteve. Shpėtimi i buxhetit bėhet vetėm falė sakrificės ekonomike tė vendit.



    Edhe mė e rėndė pėr t’u pranuar do tė jetė ideja e mbledhjes sė TVSH-sė nė kufi pėr plot vite tė tjera. Kjo ngarkesė e pakuptimtė fiskale qė u vihet bizneseve ende pa filluar punėn, ka qenė dhe mbetet brenga e barriera thelbėsore e bizneseve kosovare. Mu pėr shkak rėndesės sė tillė bizneset tona shpesh kanė humbur pėrparėsitė konkurruese nė rajon. E humbja e konkurrueshmėrisė nė stadin e fundit na jep njė deficit tregtar rritės ēfarė dhe kemi sot. Pra nė njė relacion tė tillė shkak-pasojė, ėshtė mu shpėrndarja e parasė publike qė pamundėson ndryshimin e strukturės mbledhėse tė tatimeve, e ky mosndryshim mban gjallė po tė njėjtėn shpėrndarje. Ėshtė njė cikėl qė duhet ndėrprerė, por qė nuk vetėndėrpritet.



    Nė status-quo do tė mbetet dhe lufta ndaj informalitetit e evazionit fiskal, ushqyesit kryesor tė konkurrencės sė pabarabartė nė vend (e njėjta kėtė vit ėshtė shfaqur si top-barrierė e ambientit biznesor). Po tė ishte mė ndryshe tė hyrat buxhetore nuk do tė rriteshin nė proporcion me inflacionin, por nė proporcion me luftėn (e planifikuar) kundėr evazionit e informalitetit. Nė mesatare vendi pėr tre vjetėt e ardhshėm do t’i rrisė tė hyrat pėr jo mė shumė se 2 deri nė 4%; e qė thėnė ndryshe do tė pėrjetojė rritje tė tė hyrave vetėm falė inflacionit nė rajon nga ku importet bėhen mė tė shtrenjta dhe rrjedhimisht paguajnė mė shumė taksa kufitare.
    Kujtoj se Kosova sot, sipas studimit tė UNDP-sė mbi sektorin privat, ka evazionin fiskal mė tė lartin tė regjistruar ndonjėherė nė ndonjė shtet nė transicion, plot 40% e shitjeve nuk deklarohen pėr qėllime tatimore. Pėrveē kėsaj, sipas krahasimit tė tė dhėnave tė regjistrimit me tė dhėnat e Trustit Pensional, nė njė normė papunėsie prej 44% vendi duhet tė ketė informalitet tė fuqisė punėtore (apo punėtorė tė paregjistruar) nė nivel prej 100%. Pra ėshtė njė ekonomi e tėrė informale e evazioniste e cila nuk pritet tė targetohet tė paktėn deri nė vitin 2015. Po tė kishte qenė ndryshe tė hyrat buxhetore do tė ishin shumėherė mė tė larta.



    Pėr qytetarėt ėshtė poashtu e rėndėsishme edhe kategoria e tantiemės apo e taksės nė thėngjill. Kosovarėt do tė paguajnė nga 22 milionė euro mė shumė, ēdo vit, pėr tė mbuluar kėshtu fiskulturėn publike. Kjo taksė ėshtė futur kėtė vit dhe ėshtė reflektuar menjėherė me rritje tė energjisė elektrike prej 8.9%. Pra 22 milionėshi ėshtė kosto e re e vėnė mbi xhepin e varfėr tė kosovarėve pėr tė barazuar numrat deficitar nė buxhetin e shtetit.



    Risi nė buxhet tė vendit ėshtė po ashtu heqja e dividentės pėr vitet nė vijim. Kjo pasi qė buxheti i Kosovės presupozon shitjen e PTK-sė kėtė vit dhe pėrmbylljen e transaksionit nė vitin 2013. Kosova pėr kėto vite, e nė pafundėsi do tė mbetet pa 45-50 milionė euro qė i pranonte nga PTK nė formė tė dividentės. Nė vend tė 45-50 milionėve pėr ēdo vit, e nė pafundėsi, vendi do t’i marrė diku rreth 300 milionė (apo dividentėn e 5-6 vjetėve) si tė hyrė tė njėhershme. Matematikė se jo mahi!



    E derisa tė hyrat shėnojnė status-quo, nė rritje megjithatė na shfaqen shpenzimet. Ato nga 1.524 miliardė nė vitin 2012 bėhen nė 1.666 miliardė nė vitin 2015. Ēuditėrisht, nė kohė tė superluskesve qeveritare, tė superharxhimeve publike e supermarrėzive tė zyrtarėve, vetėm brenda vitit 2013 kategoria e mallrave dhe e shėrbimeve do tė rritet pėr plot 10.3%; apo thėnė nė numra nga 205 milionė euro sa ėshtė sot do tė bėhet 225 milionė euro nė vitin vijues. Derisa qeveritė evropiane heqin tė zinjtė e ullirit pėr tė gjetur sadopak hapėsira buxhetore pėr kursime, sidomos nė kategori tė mallrave e shėrbimeve kjo e jona, si mė e varfra e Evropės, i rrit ato. Dora e lirė e fukarasė s’ka se si tė mos na marrė nė qafė.



    Derisa qeveria tregohet gjentile nė rritjen e luksit tė vet, aspak e menēur nuk tregohet nė krijimin e rezervave shtetėrore. Vendi do tė ketė rezervė prej vetėm 4 milionė eurove deri nė vitin 2015. Nė numra e vlera si kėto politikat e pėrmendura nė kohė tė krizave, siē ishte rasti i ēmimit tė grurit e miellit, nuk do tė kenė vend. Thėnė tė drejtėn vend nė sė paku tre vjetėt e ardhshėm nuk do tė kenė as politikat nė shėndetėsi as nė arsim e as ne ambient biznesor. Me shpėrndarjen e tanishme buxhetore Kosova pėr disa vite tė mira do tė mbetet ndėr vendet e rralla nė botė pa sigurime shėndetėsore. E me nivelin e tanishėm tė shėndetėsisė ēfarėdo reforme pa pėrkrahje financiare do tė jetė thjesht e pamundur.



    Nė njė pėrmbledhje tė plotė ėshtė e qartė se buxheti nuk lė vend pėr asnjė politikė tjetėr qė nuk ėshtė asfalt.
    Investimet kapitale do tė mbesin tė njėjta nė shumė deri nė vitin 2015. Por ja qė prapė edhe pėr tre vjet tė plotė ato do tė orientohen nė njė projekt tė vetėm. Pra pėrtej pėrfundimit tė autostradės pėr Shqipėri vendi do tė shpenzojė njėtrajtėsisht nė autostradėn pėr Shkup. Prapė me tė njėjtin stil, prapė me tė njėjtin intensitet e prapė me tė njėjtin ngushtim. Sikur qeveria nuk mori mėsim nga shpenzimi i gjithė parave nė njė projekt, nga sakrifica e tė gjitha politikave tjera pėr vite pėr njė projekt, e nga kostoja oportune e njė koncentrimi nė njė projekt. Sikur nuk mėsuam se ėshtė mė e udhės, mė efikase e mė e menēur qė autostradat tė ndėrtohen me diēka si paratė e BERZH-it (ku anėtarėsimi pritet tė ndodhė dita ditės falė lobimit enorm amerikan), qė autostradat tė mos ndėrtohen pėr pak vjet, por qė ndėrtimi i tyre tė shpėrndahet nėpėr vite. Me zgjatje tė kohės ndėrtuese, autostradat nuk do tė minonin orientimin nė prioritete tjera, sikurse ėshtė koncentrimi le tė themi nė ambient ligjor pėr tė ofruar siguri pėr bizneset, nė lehtėsira e reforma fiskale, nė rritje tė kapaciteteve tatimore mbledhėse, nė shėndetėsi, nė arsim, nė konkurrueshmėri, apo dhe nė zhvillim tė balancuar rajonal (nėpėrmjet rrugėve). Si duket nuk mėsuam asgjė.



    E me politika tė tilla solo nė asfalt, padyshim se vendi nuk mund tė prodhojė rritje ekonomike mė tė madhe se 3.9%, siē edhe planifikohet nė vetė buxhetin e prezantuar. Kjo rritje ėshtė pothuajse 2 herė e gjysmė mė e ulėt sesa nevojat reale pėr Kosovėn. Pėrveē kėsaj me anomalitė korruptive brenda shpenzimit tė parasė publike, siē kam argumentuar tanimė disa herė, rritja ekonomike e Kosovės nuk pėrkthehet dot nė zhvillim ekonomik. Ėshtė rritje e pasurisė sė njė grupi tė ngushtė individėsh, prandaj dhe e njėjta nuk krijon vende tė reja pune. E pėr t’u kthyer prapė nė ciklin buxhet-biznese-rritje-punė-buxhet, politikat e asfaltit fatkeqėsisht nuk gjenerojnė as vende pune, brenga kjo kryesore e kosovarėve. Ato nuk gjenerojnė as prodhim, pėr tė ulur deficitin tregtar (brengėn e dytė kosovare) e as pėr tė ofruar mirėqenie me politika tė edukimit e shėndetėsisė (brenga e tretė kosovare).



    Thėnė tė drejtėn ne kemi njė buxhet qė nuk bėn hesap brengat e kosovarėve.
    -Ėshtė njė buxhet i dhėnė mbas kontratave tė majme me plot mundėsi korruptive nė to.
    -Ėshtė njė buxhet qė ushqen njė qeveri tė pasur tė njė populli tė varfėr.
    -Ėshtė njė buxhet luksi pėr qeveritarėt nė kurriz tė parasė qė eventualisht do tė mbetej nė duar tė bizneseve (pėr tė krijuar punė) – dhe kjo bėn koston parėsore tė njė qeverisjeje masive e tė ngufatjes sė tregut tė lirė.

    Pra ne kemi njė politikė qė merr paratė nga tregu, tė dedikuara pėr vende tė reja pune, pėr t’u krijuar komfort e luks zyrtarėve publikė, pasuri grupeve tė korruptuara e fyerje taksapaguesve. Humb punė, krijo luks.



    Sa pėr tė ngushėlluar veten, buxheti i Kosovės me numrat e prezantuar do tė ketė njė stabilitet financiar. Kam argumentuar nė vazhdimėsi se ne kemi tregtuar koston e njė kapitullimi financiar me njė kapitullim ekonomik. Pra pėr tė shpėtuar financiarisht ne kemi sakrifikuar ekonomikisht (rritja e taksave, tantiemave, dėnimeve, ulja e investimeve rajonale, koncentrimi nė projekte solo, zhvlerėsimi i aseteve, borxhet, e politika tė ngjashme pa kthim e qartėsi). Se a ėshtė apo jo njė politikė e tillė e menēur, pra sa ia vlen barra qiranė, them se kam argumentuar tashmė mjaft. Pėr tė thjeshtėzuar gjithė muhabetin them se ne asnjėherė nuk kemi bėrė politika ekonomike pėr tė kuptuar mirėfilli efektin shkak-pasojė. Pra kuptueshmėria jonė rreth ekonomisė ėshtė rrumbullakuar vetėm rreth numrave buxhetorė pa hesapuar efektet e kėtyre numrave. Ne thjesht nuk dimė tė bėjmė ekonomi.



    Pavarėsisht kėsaj, rreziku pėr deficite tė pambuluara nė pasqyrat e prezantuara buxhetore ėshtė minimal. Jo pse kemi gjeneruar tė ardhura sa shpenzime, jo pse shpenzojmė sa krijojmė, porse do tė shesim e do tė marrim borxh. Pra pėr tė mbuluar deficitet buxhetore nėpėr vite qė ky buxhet i krijon, vendi deri nė vitin 2015 do tė duhet tė shesė PTK-nė dhe do tė duhet tė marrė borxh tė brendshėm (nga letrat me vlerė) prej plot 400 milionė eurove; sė paku kėshtu thotė draftbuxheti (kredibilitetit e aftėsia jonė planifikuese ėshtė temė nė vete).



    Kujtoj se nė vitin 2012 vendi ka gjeneruar njė deficit buxhetor prej plot 152 milionė eurove. Ky deficit ėshtė mbuluar kryesisht nga kredia e FMN-sė e marrė kėtė vit. Nė vitin 2013 shpenzimet buxhetore do tė jenė mė tė mėdha se tė hyrat buxhetore pėr plot 181 milionė euro. Nė numra si kėto vendi do tė kishte jo mė shumė se 20 milionė euro nė fundvit. Pėr t’i ikur njė ecjeje minimalisht tė sigurt, buxheti planifikon inkasimin e 326 milionėve nga privatizimi i PTK-sė dhe Distribucionit (26 milionė pėr tė dytėn) si dhe marrjen e borxhit tė brendshėm prej plot 80 milionėve vetėm gjatė vitit 2013. Pra me numrat e prezantuar nė vitin vijues, mbijetesa e buxhetit bėhet vetėm falė shitjeve e borxheve. Me shitje e borxhe si kėto bilanci bankar do tė jetė 426 milionė euro; i mjaftueshėm pėr stabilitet financiar. Nė vitin 2014, pėr shkak se ne ende do tė shpenzojmė mė shumė seē kemi, vendi do tė regjistrojė deficitin mė tė lartė vjetor ndonjėherė, plot 243 milionė euro minus. Ky minus do tė mbulohej eventualisht nga 100 milionė shtesė borxh nga letrat me vlerė nė atė vit. Nė vitin 2015, vendi do tė regjistrojė prapė nė deficit prej 181 milionėve, deficit ky qė do tė mbulohej edhe njė herė nga njė borxh i ri prej plot 140 milionė eurove. Pra nė katėr vjet ne do tė mbulojmė deficitet nga 400 milionė euro borxhe e 300 milionė tė tjera privatizime. Pyetja qė duhet tė shtrohet ėshtė sesa kostpėrfituese ėshtė njė menaxhim financiar si ky?



    Ndonėse futja nė borxhe ėshtė e lejuar ligjėrisht deri nė 60% tė GDP-sė, kjo jodomosdoshmėrisht arsyeton rritjen e tyre; hiē se hiē nėse kostoja nga marrja e borxhit ėshtė mė e lartė sesa pėrfitimi nga investimi i tij. Borxhi ka kuptim vetėm po patėm kthim mė tė lartė nga shpenzimi i tij. Por siē provova tė argumentoj mė lart, politikat e tanishme buxhetore i shtynė kosovarėt tė shesin asetet qė i duan, tė marrin borxhe qė nuk mund t’i arsyetojnė, pėr tė mos jetėsuar projekte pėr tė cilat kanė nevojė.

    http://www.koha.net/?page=1,9,122664

  3. #13
    i/e regjistruar Maska e Antiproanti
    Anėtarėsuar
    28-07-2011
    Postime
    6,033

    Post

    Thaēi nominon njeriun e PDK-sė pėr shef tė AKP-sė

    Prishtinė, 11 nėntor - Kryeministri Hashim Thaēi ka propozuar, javėn e kaluar njė anėtar tė partisė sė tij pėr kryetar tė Bordit tė Drejtorėve tė Agjencisė Kosovare tė Privatizimit. Kėtė e bėri vetėm 27 ditė pasi iu tha ligjvėnėsve se kishte qenė ai qė kishte marrė vendim qė tė largonte ndikimin politik nė kėtė agjenci.
    Ligji pėr AKP-nė nuk tregon qartė nėse qeveria ka tė drejtė tė propozojė emra pėr bord tė AKP-sė, por Kuvendi i Kosovės thotė se janė bazuar nė praktikėn e kaluar.

    “Personalisht si kryeministėr i Qeverisė sė Republikės sė Kosovės kam vendosur qė pėr t’i ikur ndikimit politik tė mos propozohen ministra nė Bordin e Agjencisė Kosovare tė Privatizimit”, ka deklaruar Thaēi nė seancėn parlamentare tė 2 tetorit tė kėtij viti.

    Kryeministri deklaroi se para 2008-ės, kur Thaēi formoi kabinetin e tij qeverisės, privatizimi ishte i ndikuar politikisht.

    Mė 29 tetor, njė muaj pas kėtij fjalimi, nė mbledhjen e kabinetit qeveritar, Thaēi ka marrė vendim qė ėshtė nė kundėrshtim mė fjalimin e bėrė para deputetėve.
    Ai ka propozuar pesė veta pėr drejtorė bordi tė AKP-sė. Pėr kryesues ka propozuar Blerim Rexhėn, njė anėtarė i PDK-sė, i cili ka qenė edhe kandidat pėr deputet.

    Ai gjithashtu kishte mbajtur pozitėn e “ministrit nėn hije” nė Kabinetit pėr Qeverisje tė Mirė tė PDK-sė, kur PDK ishte nė opozitė, shkruan gazeta Jeta nė Kosovė.

    Rexha ishte shef i Departamentit pėr Telekomunikacion nė Kabinetin pėr Qeverisje tė Mirė. Kur PDK-ja erdhi nė pushtet, ai u bė zėvendėsministėr pėr Energji e Miniera.

    Zyra e Kryeministrit nuk e ka komentuar pėrzgjedhjen e Rexhės dhe lidhjet e tij me PDK-nė, kur ėshtė pyetur nga GJK, sikundėr qė nuk ėshtė prononcuar as vet Rexha.

    Pas nominimit, emrat e kandidatėve duhet tė dėrgohen nė Kuvendin e Kosovės pėr miratim.

    Kandidatėt obligohen tė dėrgojnė njė biografi nė Zyrėn e Sekretarit tė Qeverisė sė Kosovės.

    Blerim Rexha ka shėnuar nė biografinė e tij se ėshtė i doktoruar nė Institutin e Teknologjisė sė Kompjuterėve, nė Universitetin Teknik tė Vjenės, si dhe ka mbajtur pozitėn e zėvendėsministrit pėr Energji e Miniera, prej vitit 2008 deri mė 2011.

    Krahas Rexhės janė propozuar edhe katėr veta tė tjerė pėr anėtarė bordi nė AKP: Haxhi Arifi, kryetari i BBSPK-sė, Maja Millanoviq, si pėrfaqėsuese e komuniteteve joshqiptare,

    Dardane Peja, po ashtu ekonomiste, e cila nga viti 2000 ka punuar nė menaxhim projektesh nė USAID nė Kosovė, si dhe Skender Komoni.

    Andrea Capussela, njė ish-anėtar i Bordit tė AKP-sė, i deleguar nga Zyra Civile Ndėrkombėtare, ka vlerėsuar nė krye tė bordit tė AKP-sė nuk dihet tė vijė edhe njė i ngjashėm me Dino Asanajn.

    “Gabimi pėr tė vendosur njė si i ndjeri Dino Asanaj ishte se ai ishte i mbifuqishėm, por kryesisht ai mungonte nė punė. Menaxhmenti de fakto kishte nevojė pėr pėlqimin e tij, pėr ēdo vendim tė vogėl, por ai nuk punonte brenda nė AKP tėrė ditėn”.

    Kryesuesi i ri qė vjen, sipas tij, duhet tė jetė njė njeri qė do tė ketė pjesėmarrje me tė gjithė anėtarėt e tjerė tė bordit nė mbikėqyrje sa mė tė mirė tė menaxhmentit.
    http://www.koha.net/?page=1,13,122757

  4. #14
    i/e regjistruar Maska e Antiproanti
    Anėtarėsuar
    28-07-2011
    Postime
    6,033

    Post

    Hisja e Kosovės nė ish-Jugosllavi

    Publikuar: 17.11.2012 - 20:08

    Pėr t’u dhėnė zgjidhje tė pjesshme problemeve ekonomike nė relacion me Serbinė, pra atyre tė borxhit tė jashtėm e marrjes sė hises, Kosova duhet tė insistojė nė fillimin e njė procesi negociues arbitrar ekonomik



    Pėrmbyllja e mbikėqyrjes sė pavarėsisė e shėnuar mė tepėr me njė festė institucionale sesa qytetare, tregonte nė vete brishtėsinė e saj si proces. Pavarėsisht kėsaj, nuk ka as edhe njė dėm nga pėrmbyllja e mbikėqyrjes; dėm do tė ishte vazhdimi i saj. Por, nė sensin e krahasimit tė gjėrave jo ku ishim e ku jemi sot po ku jemi sot e ku mund tė ishim, vlerėsimi pėr procesin e mbikėqyrjes dhe tė trashėgimisė sė lėnė pas ėshtė jo fort mbresėlėnės. Thėnė tė drejtėn, ky proces ėshtė shumė larg percepsionit tė institucioneve tona, shumė larg euforisė artificiale qė nuk ndezi asnjė ndjenjė qytetare nė ditėt e para tė postmbikėqyrjes, e shumė larg nga propaganda e televizionit publik tė bėrė nė ditėn e mbikėqyrjes.
    Me njė veri tė lėnė pas, me shumė organizma ndėrkombėtarė qė nuk njohin shtetėsinė e Kosovės,por qė janė superiorė nė vendimmarrje, me shumė elemente antipavarėsi dhe mė e rėndėsishmja, me pak pritje pėr ndryshim, situata e post-pakos gjithėpėrfshirėse lė boshllėk e barrė pėr shtetin tonė nė vazhdimėsi.

    Javė mė parė, si pjesė e Forumit 2015, kisha bashkėshkruar njė analizė tė elementeve qė derivohen nga Pakoja e Ahtisaarit; analizė e cila mė pas u shpėrblye me ēmimin “PASOS Think-Tank Publication Award 2012”. Nė kėtė analizė ne kishim identifikuar edhe proceset e padefinuara mirė, ani pse mbikėqyrja po pėrfundonte. Pa dyshim se veriu nė ēdo komponentė tė analizės bėnte ishullin kosovar, por pėrtej veriut ishin edhe njė sėrė elementesh tė tjera qė nuk kanė gjetur zgjidhje, ani pse parashiheshin fillimisht tė merrnin udhė gjatė periudhės mbikėqyrėse. Njė pjesė e kėtyre rrumbullakohen rreth komponentit ekonomik e me theks tė veēantė nė trashėgiminė e Kosovės pėrballė ish-Jugosllavisė. Nė kėtė shkrim do tė mundohem tė bėj njė pėrmbledhje tė tyre. Do tė mundohem tė paraqes ēfarė ėshtė paraparė tė bėhet me pakon e nuk ėshtė bėrė, ēfarė na takon si shtet e nuk kemi marrė dhe si duhet tė sillemi nė tė ardhmen pėr t’i dhėnė pronėsi hises sonė. Problemet serbo-kosovare me energji, telekom, pensione e dėme tė luftės bėjnė njė fushė tė veēantė elaborimi (shumė mė tė rėndėsishme se kjo qė trajtoj) prandaj si tė tilla nuk do t’i pėrfshijė nė kėtė shkrim.

    Fillimisht, sipas Pakos sė Ahtisaarit, Kosova dhe Serbia ėshtė dashur tė gjenin zgjidhje pėr borxhin e jashtėm pėr periudhėn 1989-1999, borxh ky i kontestuar nga pala jonė gjatė bisedimeve tė Vjenės me plot tė drejtė. Them me plot tė drejtė, meqė njė prej parimeve universale tė borxhit ėshtė ai i territorialitetit. Pra, njė borxh i faturohet njė pale vetėm nėse ai borxh ėshtė investuar nė territorin e kėsaj pale. Parimi i territorialitetit pėr tė mirėn tonė ėshtė futur edhe brenda Pakos sė Ahtisaarit, e nė kuadėr tė saj ėshtė dhe kėrkesa qė palėt tė merren vesh gjithmonė brenda kornizave tė kėtij parimi. Pėr ne futja e parimit tė territorialitetit ėshtė lloj garancie e adresimit tė borxhit nė tė ardhmen.

    Pėr dallim nga borxhi i viteve ‘90, borxhi i para 1989-s, si pjesė e borxhit tė ish-Jugosllavisė, ėshtė pranuar nga pala kosovare, meqė i njėjti kishte pėrmbushur kriterin e territorialitetit.
    Gati gjysma e atij borxhi ėshtė paguar sot nga Qeveria e SHBA-sė nė njė akt mjaft gjeneroz, derisa pjesa tjetėr servisohet nga buxheti i Kosovės vit pas viti. Serbia nė anėn tjetėr nuk ka arritur asnjėherė tė dokumentojė se paratė e marra nga regjimi i Milosheviqit gjatė viteve ‘90 nė emėr tė Kosovės janė investuar nė Kosovė. Pėr neve kosovarėve ėshtė kristal e qartė se paratė nė fjalė nuk kanė prekur asnjėherė vendin tonė; nė fund tė fundit ne bėnim jetėn kėtu. Por pavarėsisht kėsaj, nė relacione ndėrkombėtare nuk mjafton tė sillemi solo. Meqenėse palėt nuk u morėn vesh asnjėherė dhe vazhdojnė tė mbajnė qėndrime polarizuese, dialogu arbitrar ishte paraparė tė mbahej brenda gjashtė muajve tė implementimit tė pakos (shih Aneksin 6 tė Pakos). I njėjti nuk kishte ndodhur asnjėherė dhe ky bėn lėshimin e parė ekonomik nga Plani i Ahtisaarit.

    Lėshimi i pakos nuk do tė thotė se ne nuk duhet tė bėjmė zgjidhje ndaj njė konteksti ndėrkombėtar. Pėr tė bėrė zgjidhje ne duhet tė insistojmė sa mė shpejt e sa mė qartė nė njė proces arbitrar. Procesi arbitrar nė esencė nuk ėshtė njė dialog pa fund e dialog qė duhet tė pėrfundoj me njė mesatare pėr tė gjithė, siē edhe ishte rasti i kėtij teknik nė Bruksel, por ėshtė njė proces argumentues me njė vendim final qė bėhet obligativ pėr tė gjithė. Pra nė fund tė argumentimit arbitri ndėrkombėtar merr njė vendim qė bėhet detyrim ndėrkombėtar pėr palėn e rėnduar. Meqenėse Kosova e ka tė garantuar parimin e territorialitetit, meqė ne jemi tė sigurt se paratė nuk janė investuar asnjėherė nė Kosovė, them se duhet tė jemi shumė komfort e shumė kėmbėngulės qė tė fillojmė njė dialog arbitrar e tė pastėr ekonomik, ku do tė ndajmė shapin prej sheqerit me Serbinė.

    Rezoni prapa ngutisė sė adresimit tė ēėshtjes sė borxhit qėndron nė procesin post-borxhit. Si nė ēdo praktikė tjetėr ndėrkombėtare ndarja e shteteve nėnkupton dhe ndarje tė hises pas ndarjes sė borxhit. Pra, nė momentin e parė qė i mbyllim librat e borxheve, i hapim ato tė hiseve. I hapim librat e hises sė Kosovės nė pasurinė e ish-Jugosllavisė (pėrfshirė dhe arin) e cila nuk na ėshtė dhėnė gjatė procesit tė suksesionit mes shteteve ish-jugosllave. Suksesioni i Jugosllavisė tashmė ėshtė i pėrfunduar, por hiseja e Kosovės sot ndodhet si pjesė e hises sė Serbisė e e cila gjatė ndarjes sė pasurisė Jugosllave administronte dhunshėm me Kosovėn. Prandaj elementi i dytė i dialogut arbitrar ekonomik ėshtė domosdoshmėria e zgjidhjes sė problemit tė suksesionit.

    Elementi i tretė i relacionit me Serbinė, por kėtė herė edhe me shtetet e tjera ish-jugosllave, nėnkupton edhe zgjidhjen e ēėshtjes sė pronave. A
    gjencia Kosovare e Privatizimit (AKP) deri mė tani ka identifikuar diku rreth 172 prona tė Kosovės nė shtetet e dala nga ish-Jugosllavia. Pjesa mė e madhe e kėtyre pronave ėshtė nė Serbi, 104 prona, dhe nė Mal tė Zi, 42 sosh. Kėto pasuri janė kryesisht degė tė ndėrmarrjeve kosovare, siē ėshtė pėr shembull rasti i ndėrmarrjes “Jatex” me disa prona nė shtetet ish-jugosllave. Problemi thelbėsor nė kėtė drejtim ėshtė se vendet ku kėto pasuri ekzistojnė refuzojnė tė drejtėn tonė. Pėrjashto Serbinė qė ka qėndrime politike jo vetėm ndaj pronės sė Kosovės atje, por edhe ndaj aseteve kosovare nė Kosovė, problemet tona ekzistojnė edhe me shtetet qė na kanė njohur. Mali i Zi, ndėr tė tjera, ėshtė njė vend qė refuzon autorėsinė kosovare nė kėto degė ndėrmarrjesh. Njė pjesė e madhe e kėtyre ndėrmarrjeve madje janė privatizuar nga vendet pėrkatėse, por gjithsesi vlera e tyre reale duhet tė kėrkohet nga autoritetet tona. Pėr tė zgjidhur kėtė problem Kosova do tė duhej tė negocionte drejtpėrdrejt apo me arbitėr me secilin shtet veē e veē, pėr tė marrė kėshtu atė ēfarė i takon. Duhet thėnė megjithatė se ka raste kur edhe Kosova mban degė tė ndėrmarrjeve qė burojnė nga ish-vendet Jugosllave, prandaj nė ēėshtje si kėto ne mund tė vendosim parimin e reciprocitetit; kthejmė kur na kthehen.

    Nė dialogun potencial arbitrar me Serbinė, gjithmonė nė relacion me ēėshtjen e pronės, pala e tyre do tė insistojė siē ka insistuar deri mė tani edhe nė hisen e tyre nė pasuritė shoqėrore e publike tė Kosovės e tash tė shndėrruara nė Fondin e Privatizimit. Pavarėsisht pretendimeve tė tyre ėshtė e qartė se procesi i privatizimit tė ndėrmarrjeve shoqėrore dhe publike nė Kosovė i garantohet vendit nga bashkėsia ndėrkombėtare dhe nga vetė pakoja gjithėpėrfshirėse. Pra, tė gjitha shtetet qė e kanė njohur Kosovėn ia njohin asaj dhe tė drejtėn mbi kėto ndėrmarrje dhe rrjedhimisht mbi tė hyrat e marra nga shitjet. E drejta jonė nė prona tė Kosovės ėshtė e sigurt sa edhe e drejta e pavarėsisė; ajo ka gjasa tė zhbėhet sa ka gjasa dhe zhbėrja e pavarėsisė (zero). Nė kėtė kontekst pretendimet e Serbisė pėr tė drejtė nė pasurinė qė ndodhet nė Kosovė janė thjesht pėr konsum tė brendshėm politik, derisa ēfarėdo privatizimi i bėrė nga ēdo organizėm pėrveē AKP-sė ėshtė i pavlefshėm ndėrkombėtarisht. Dhe kjo duhet t’i shėrbejė palės sonė si njė komfort e siguri nė ēfarėdo relacioni me ta.

    Nė fund fare, ēfarė pėr ne megjithatė do tė mbetej problematike pavarėsisht procesit potencial arbitrar, ėshtė kontrolli i aseteve tona nė veri dhe shpeshherė shfrytėzimi i tyre pa pėlqimin tonė. Kjo gjithmonė pėr shkak tė proceseve politike atje. Derisa prezenca jonė institucionale ka munguar nė Veri, njė pjesė e madhe e ndėrmarrjeve shoqėrore janė zhvlerėsuar nė skajshmėri, njė pjesė tjetėr vazhdojnė tė mbesin jo atraktive pėr investimet e huaja marrė parasysh ambientin politik atje e tė tjerat dhe operojnė pa prezencėn e autoriteteve kosovare. Them se AKP si e vetme e ka tė vėshtirė tė bėjė administrimin e kėtyre ndėrmarrjeve pa njė prezencė tė strukturave qė garantojnė rend e ligj. Rrjedhimisht ēfarėdo pretendimi i mbi menaxhimin e tyre nė kushte si kėto tė sodit ėshtė joreal e joserioz. Pavarėsisht kėsaj, zgjidhjen e problemit mbi menaxhimit e kėtyre ndėrmarrjeve, Kosova nuk duhet kėrkuar nė asnjė proces tjetėr pėrveē atij tė shtrirjes sė rendit e shtrirjes sė shtetit.


    (Autori ėshtė kolumnist i rregullt i “Kohės Ditore”)
    http://www.koha.net/?page=1,9,123670

  5. #15
    i/e regjistruar Maska e laguna blu
    Anėtarėsuar
    12-12-2004
    Postime
    579

    Pėr: Lajme ekonomike nga Kosova

    Kosova, vendi i nėntė mė i mjerė nė botė

    10:57 / 4.06.2012
    46 0
    Ekonomia greke po pėrkeqėsohet dita ditės, e njerėzit nė kėtė vend janė tė brengosur edhe pėr mungesė tė lidershipit dhe pėr masat e dėshtuara tė kursimit. Por, nė listėn e vendeve mė tė mjerueshme nė botė, Greqia nuk futet as nė 50-shen e mė tė kėqijave. Nė fakt, ėshtė Kosova ajo qė futet nė Top 10-she. Dhe, derisa Qeveria jonė tregon pėrralla pėr Kosovėn, pėr “sukseset” e saj, sidomos ekonomike, “Business Insider” e vendosė Kosovėn nė vendin e nėntė mė tė mjerė nė botė, mes Nepalit dhe Bjellorusisė, aty ku nuk gjendet as Etiopia, as Bangladeshi, as Guinea... Dje ministri i Jashtėm i Kosovės, Enver Hoxhaj, ka thėnė se viti 2012 ėshtė vit historik pėr Kosovė. Mbase ia ka qėlluar!
    Indeksi i mjerimit, njė teori ekonomike e krijuar nga Arthur Orkum, pėrmbledh papunėsinė e njė vendi dhe normat e inflacionit, pėr tė vlerėsuar kushtet nė terren (sa mė i lartė numri, aq mė i keq ėshtė njė vend), shkruan “Business Insider”.

    Arsyetimi: Ju mund tė kuptoni shumė pėr njė ekonomi nga shkalla e rritur e papunėsisė, si dhe pėr popullatėn qė mund t’ia lejojė vetes pak e mė mallra tė kėrkuara.

    “Business Insider” ka pėrmbledhur 197 shtete dhe territori - qė nga Afganistani e deri tek Zimbabveja - pėr hartimin e Indeksit tė Mjerimit tė vitit 2012.

    Rezultatet janė bazuar nė tė dhėnat e “CIA World Factbook”, qė vlerėson shifrat pėr shtetet dhe territoret qė nuk kanė agjenci lokale tė besueshme tė raportimit.

    Nė 20-shen e shteteve mė tė mjera janė:

    #20: Irani

    Indeksi i mjerimit: 37.8%
    Inflacioni CPI (Indeksi i ēmimeve tė konsumit): 22.5%
    Papunėsia: 15.3%
    Burimi: CIA Factbook

    #19: Afghanistan

    Indeksi i mjerimit: 42.7%
    Inflacioni CPI: 7.7%
    Papunėsia: 35.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #18: Rripi i Gazės

    Indeksi i mjerimit: 45.0%
    Inflacioni CPI: 5.0%
    Papunėsia: 40.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #17: Bosnja dhe Hercegovina

    Indeksi i mjerimit: 47.1%
    Inflacioni CPI: 3.8%
    Papunėsia: 43.3%
    Burimi: CIA Factbook

    #16: Svazilandi

    Indeksi i mjerimit: 48.0%
    Inflacioni CPI: 8.0%
    Papunėsia: 40.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #15: Ishujt Marshal

    Indeksi i mjerimit: 48.9%
    Inflacioni CPI: 12.9%
    Papunėsia: 36.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #14: Haiti

    Indeksi i mjerimit: 49.9%
    Inflacioni CPI: 9.3%
    Papunėsia: 40.6%
    Burimi: CIA Factbook

    #13: Kenia

    Indeksi i mjerimit: 51.0%
    Inflacioni CPI: 11.0%
    Papunėsia: 40.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #12: Senegali

    Indeksi i mjerimit: 51.4%
    Inflacioni CPI: 3.4%
    Papunėsia: 48.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #11: Lesoto

    Indeksi i mjerimit: 52.2%
    Inflacioni CPI: 7.2%
    Papunėsia: 45.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #10: Bjellorusia

    Indeksi i mjerimit: 53.4%
    Inflacioni CPI: 52.4%
    Papunėsia: 1.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #9: Kosova

    Indeksi i mjerimit: 53.6%
    Inflacioni CPI: 8.3%
    Papunėsia: 45.3%
    Burimi: CIA Factbook

    #8: Nepali

    Indeksi i mjerimit: 53.8%
    Inflacioni CPI: 7.8%
    Papunėsia: 46.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #7: Jemeni

    Indeksi i mjerimit: 55.0%
    Inflacioni CPI: 20.0%
    Papunėsia: 35.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #6: Namibia

    Indeksi i mjerimit: 56.5%
    Inflacioni CPI: 5.3%
    Papunėsia: 51.2%
    Burimi: CIA Factbook

    #5: Xhibuti

    Indeksi i mjerimit: 66.0%
    Inflacioni CPI: 7.0%
    Papunėsia: 59.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #4 Turkmenistani

    Indeksi i mjerimit: 75.0%
    Inflacioni CPI: 15.0%
    Papunėsia: 60.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #3: Burkina Faso

    Indeksi i mjerimit: 80.6%
    Inflacioni CPI: 3.6%
    Papunėsia: 77.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #2: Liberia

    Indeksi i mjerimit: 95.0%
    Inflacioni CPI: 10.0%
    Papunėsia: 85.0%
    Burimi: CIA Factbook

    #1: Zimbabve

    Indeksi i mjerimit: 100.6%
    Inflacioni CPI: 5.6%
    Papunėsia: 95.0%
    Burimi: CIA Factbook

    /Telegrafi/
    "Nuk mund tė mbash gjarpinj nė kopshtin tėnd, me shpresėn se ata do t'i kafshojnė vetėm fqinjėt..."

Faqja 2 prej 2 FillimFillim 12

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •