TIRANE- Komisioni Europian rekomandoi dje qė Shqipėria tė marrė statusin e vendit kandidat pėr nė Bashkimin Europian, por me kushtin qė tė shėnohet progres nė fushėn e drejtėsisė, nė atė tė administratės publike si dhe nė reformėn parlamentare, duke kėrkuar njėkohėsisht edhe njė angazhim mė tė fortė nė luftėn kundėr korrupsionit dhe krimit tė organizuar.
Gazeta Shqiptare boton sot gjetjet kryesore tė Raportit tė Progresit 2012 pėr Shqipėrinė.
PROGRES-RAPORTI 2012
Raporti i Progres pėr Shqipėrinė ėshtė pjesė e Paketės sė Zgjerimit 2012 tė miratuar nga Komisioni Evropian mė 10 tetor. Komisioni Evropian arriti nė pėrfundimin se Shqipėria ka bėrė progres drejt pėrmbushjes sė kritereve politike pėr anėtarėsim nė BE duke kryer njė numėr reformash tė rėndėsishme kundrejt prioriteteve kyē tė Opinionit tė Komisionit tė vitit 2010. Duke pasur parasysh kėtė, Komisioni Evropian rekomandon qė Shqipėrisė ti jepet statusi i vendit kandidat nė BE, pasi tė pėrmbushė masat kyēe nė fushat e reformės sė gjyqėsorit dhe administratės publike dhe rishikimin e rregullores sė Kuvendit. Komisioni do tė vlerėsojė gjithashtu pėrpjekjet e mėtejshme tė Shqipėrisė nė luftėn kundėr korrupsionit dhe krimit tė organizuar. Me qėllim qė tė jetė nė gjendje tė kalojė nė fazėn tjetėr dhe tė hapė negociatat e asociimit, Shqipėria duhet tė demonstrojė veēanėrisht njė implementim tė qėndrueshėm tė angazhimeve tė ndėrmarra dhe plotėsimin e prioriteteve kyēe tė mbetura qė nuk janė pėrmbushur plotėsisht. Fokusi duhet tė jetė shteti ligjor dhe tė drejtat themelore. Dialogu i qėndrueshėm politik do tė mbetet esencial pėr njė proces tė suksesshėm tė reformave. Mbajtja e zgjedhjeve parlamentare tė vitit 2013 do tė jetė njė test themelor nė lidhje me kėtė dhe njė parakusht pėr ēdo rekomandim pėr hapjen e negociatave.
KRITERI POLITIK
Shqipėria ka bėrė pėrparime nė pėrmbushjen e kriterit politik tė Kopenhagės pėr anėtarėsi nė Bashkimin Evropian. Koordinimi i punės lidhur me integrimin nė BE ėshtė pėrmirėsuar mė tej, duke ēuar nė rishikimin e Planit Kombėtar tė Veprimit pėr trajtimin e prioriteteve kyēe tė BE-sė. Ky proces ka qenė transparent dhe pjesėmarrės, pėrfshirė diskutime me opozitėn nė Komisionin Parlamentar pėr Integrimin Evropian. Dialogu politik mes palėve ėshtė pėrmirėsuar shumė duke i lejuar Shqipėrisė tė plotėsojė katėr nga pėrparėsitė kyēe, veēanėrisht ato qė kanė tė bėjnė me funksionimin e duhur tė kuvendit, miratimin e ligjeve nė pritje qė kėrkojnė shumicė tė pėrforcuar, emėrimin e Avokatit tė Popullit dhe proceset dėgjimore dhe votuese pėr institucionet kryesore dhe modifikimin e kuadrit ligjor pėr zgjedhjet. Shqipėria ėshtė nė udhėn drejt pėrmbushjes sė dy prioriteteve kyēe lidhur me reformėn e administratės publike dhe pėrmirėsimin e trajtimit tė tė dėnuarve. Ka patur progres edhe pėr prioritetet e mbetura, pėrfshirė hapa me rėndėsi si miratimi i ligjit mbi gjykatėn administrative, rritja e sekuestrimit tė pasurive kriminale, miratimi i njė strategjie gjithėpėrfshirėse mbi reformėn e pronave dhe sanksioneve shtrėnguese pėr dhunėn nė familje. Miratimi i amendimeve kushtetuese qė kufizojnė imunitetin e zyrtarėve tė lartė dhe gjyqtarėve shėnoi njė hap me rėndėsi nė luftėn kundėr korrupsionit. Shqipėria vazhdon tė luajė njė rol konstruktiv nė ruajtjen e stabilitetit nė rajon dhe nxitjen e marrėdhėnieve tė fqinjėsisė sė mirė me vende tė tjera tė Ballkanit Perėndimor dhe BE-sė. Megjithatė, nevojiten pėrpjekje tė tjera dhe tė qėndrueshme pėr tė pėrmbushur plotėsisht kriterin politik tė Kopenhagės. Pėr sa i takon demokracisė dhe shtetit ligjor, ėshtė thelbėsore tė mbėshtetemi nė progresin e bėrė dhe tė sigurohet qėndrueshmėria e dialogut politik dhe pėrpjekjeve tė pėrbashkėta pėr reforma. Janė tė nevojshme masa konkrete pėr forcimin e pėrgjegjshmėrisė, pavarėsisė dhe efikasitetit tė sistemit gjyqėsor. Duhet forcuar precedenti i hetimeve, pėrndjekjes dhe dėnimeve nė rastet e korrupsionit nė tė gjitha nivelet. Lufta kundėr krimit tė organizuar duhet pėrmirėsuar mė tej. Vėmendje e veēantė i duhet kushtuar zbatimit tė vazhdueshėm tė strategjisė pėr tė drejtat e pronėsisė. Zbatimi i instrumentave legjislative dhe politike nė fushėn e tė drejtave tė njeriut, veēanėrisht nė lidhje me romėt, duhet pėrmirėsuar mė tej.
KRITERI EKONOMIK
Ekonomia shqiptare ka vazhduar tė ketė stabilitet makroekonomik. Shqipėria ka bėrė pėrparim drejt shndėrrimit nė njė ekonomi tregu funksionale. Ajo duhet tė jetė nė gjendje tė pėrballet me presione konkurruese dhe forcat e tregut brenda Bashkimit nė periudha afatmesme, me kusht qė reformat strukturore tė pėrshpejtohen dhe thellohen, pėrfshirė pėrforcimin e sistemit ligjor dhe forcimin e kapitalit fizik dhe njerėzor. Kėrkesa e brendshme ka kontribuar mė sė shumti nė rritjen e GDP me 3,1% nė vitin 2011, e megjithatė veprimtaria ekonomike ka ngecur nė ēerekun e parė tė vitit 2012 nga pėrēarjet e pushtetit. Inflacioni ka mbetur i pandryshuar falė politikes sė shėndoshė monetare tė Shqipėrisė. Megjithatė, ekonomia shqiptare ka mbetur e cėnueshme pėr shkak tė njė defiēiti tė lartė dhe defiēiti fiskal ėshtė rritur nė vitin 2011. Tė metat qė prekin shtetin ligjor dhe mbrojtjen e tė drejtave tė pronėsisė pengojnė zbatueshmėrinė e kontratave dhe kanė ndikime negative mbi investimet dhe klimėn e biznesit. Mbetet shqetėsimi mbi nivelin e lartė nė rritje tė huave jopėrformuese nė sistemin bankar. Sektori informal dhe mbledhja e dobėt e taksave mbeten njė sfidė.
LEGJISLACIONI I BE
Shqipėria ka bėrė njė progres tė moderuar nė pėrmirėsimin e aftėsive tė saj pėr tė ndėrmarrė detyrimet e anėtarėsisė pėrmes pėrafrimit tė legjislacionit dhe standardeve tė saj me ato tė BE-sė, veēanėrisht nė fushat e konkurrencės, taksave, statistikave, drejtėsisė, lirisė dhe sigurisė, arsimit dhe kulturės dhe bashkimit doganor. Megjithatė, nevojiten pėrpjekje mė tė mėdha meqė progresi ka qenė i kufizuar nė fusha si liria e lėvizjes sė punėtorėve, prokurimi publik, ligji pėr pronėsinė intelektuale, zhvillimi i bujqėsisė dhe ai rural, siguria e ushqimit, energjia dhe mjedisi dhe ndryshimet klimaterike. Nevojiten pėrpjekje tė qėndrueshme pėr forcimin e kapacitetit administrativ pėr implementimin dhe zbatimin e legjislacionit.
Balkanweb/
Krijoni Kontakt