Jepni mendimet tuaja, pse veprohet kshtu, kuptohet mbasi ta lexoni.


PSHDK-ja ėshėt subjekt poltik qė i ka kaluar dy dekada. Gjithnjė ka qenė subjekt poltik qė ka bartur peshėn e pėrgjergjėsisė sė vet poltike e kombėtare. Duke rrugėtuar me partitė tjera politike, PSHDK-ja sado qė ka qenė subjekt i vogėl, megjithatė ka qenė dhe ėshtė subjekt shumė i rėndėsishėm, sepse ėshtė ura qė ndėrlidh mė sė miri Kosovėn me Evropėn. Ne jemi krenarė pėr ndihmesėn e veprimtarinė tonė qė e kemi dhėnė nė kėtė drejtim. Sa ishte gjallė presidenti historik, i ndjeri Ibrahim Rugova, kjo nuancė e rėndėsishme kombėtare qė pėrfaqėson PSHDK-ja ka qenė gjithnjė e pėrfaqėsuar nė segmentet kryesore institucionale tė Kosovės qoftė nė nivele lokale qoftė nė nivele shtetėrore.
Por pas vdekjes sė tij, u shemb ky parim i shėndoshė kombėtar pėrfaqėsimi , duke u shembur, kėshtu, edhe solidariteti i brendshėm kombėtar, edhe ai solidaritet i bredshmėm, ku nuk pėrfillet mė pjesa kombėtare shqiptare e konfesionit tė krishterė dhe ku mė shumė respekt e pėrfaqėsim gėzojnė romėt, turqit, hashkalinjtė e tė tjerėt se sa ky segment i brendshėm dhe i rėndėsishėm kombėtar. Ne kemi heshtur deri tani pėr hir tė cėshtjes kobmėtare, por kur kėto shkelje kaq drastike shkojnė edhe mė tutje duke u thelluar, atėherė sjellja e tillė shtetėrore po krijon edhe pakėnaqėsi tė brendshme masive dhe po i thellon pėrēarjet brenda-kobmėtare.

Ndėrsa Rreth situatės sė krijaur shoqėrore, shtetėroe e isntitucional edhe qėndrimi i tillė, ka ēoroditur e deformuar edhe orientimin e pėrgjithshėm tė Kosovės, duke u kthyer kah Orienti e jo kah Evropa Perėndimore, ku aspirojmė si komb qė tė integrohemi dhe ku e kemi vendin e hisen tonė. Kosova, nė vend qė tė kishte mė shumė njohje dhe tė dilte nga izolimi ndėrkobmėtar, ku ėshtė futur tani, ajo ėshtė zhytur edhe mė tepėr nė kėtė izolim ndėrkobmėtar poltik, ekonomik, fianciar etj, duke i shkaktuar dėme tė pallogaritshme vendit. Ne konsiderojmė qė mospėrfshirja e tillė isntitucionale e tė gjitha segmenteve tė shoqėrisė sė Kosovės, ėshtė njėri ndėr faktorėt kyq tė zgjidhjes sė problemeve.

Rreth bisedimeve me Serbinė, sė pari preferojmė zhvillim ekonomik.
Prandaj, tani Kosova ėshtė edhe nė njė rrugėkryq historik, sidomos pėrballė bisedimeve me Serbinė. Pėr ne, nuk ka qenė e rėndėsishme se a duhet tė zhvillohen kėto bisedime apo jo me Serbinė rreth Mitrovicės sė veriut, se sa fakti qė nuk ėshtė punaur nė integrimin e brendshėm tė qytetarėve, pėr tė krijaur klimė tė pėrshtatshme bahskėpunimi, solidariteti, pėrfaqėsimi dhe zhvillimi - pėr tė gjithė qytetarėt e tė gjitha etnive dhe ėshtė krijuar kjo situatė. Ne mendojmė qė fillimisht, tė krijohen kushte tė zhvillimit ekonomik, kushte tė integrimit tė brendshėm tė qytetarėve nė jetėn institucionale, shoqėrore, politike e e ekonomike dhe vetvetiu edhe problemet tjera janė tė zgjidhshme. Prandaj, kėto bisedime nuk kanė tė bėjnė me zhvillimin e Kosovės, por me krijimin e problemeve tė reja pėr tė mbuluar dėshtimet e moszhvillimit dhe pėr t'ua zgjatur jetėn krimit dhe papėrgjegjėsisė, qoftė ajo shtetėrore apo edhe ndėrkobmėtare. Vetvetiu, bisedimet e tilla pėr ndonjė status tė serbėve nė veri, do tė thotė krijim i konflikteve tė reja.