Presidenti -Konsensual, por te jete i Komunitetit Ortodoks
Politika shqiptare dhe respektivisht dy partitė e mėdha qė pėrfaqėsojnė koalicionin e maxhorancės dhe tė Opozitės, kanė harruar njė nga pikat qė mund tė ekuilibrojė jo vetėm marėdhėniet Pozitė-Opozitė, por dhe tė stabilizojė drejtimin e shtetit shqiptar.
Sikundėr njė marėveshjeje tė pathėnė e tė pashkruar midis komuniteteve fetare pėr tolerancėn fetare e cila ngrihet me aq bujė e rrokopujė me krenari nga politika shqiptare, edhe pėrzgjedhja e Presidentit duhet bėrė pėr tė plotėsuar njė pėrfaqėsues tė komunitetit tė dytė mė tė madh nė Shqipėri atė tė krishterėve ortodoksė.
Kjo pėr arsye sė kryetari i Kuvėndit ėshtė katolik dhe Kryeministri i pėrket komunitetit mysliman pavarėsisht nėse kėta njerėz tė nderuar respektojnė apo jo ritet pėrkatėse.
Ky ėshtė problemi mė i rėndėsishėm qė duhet tė arrijė politika shqiptare: ekuilibrimin e interesave tė pėrfaqėsuesve tė politikės shqiptare tė paraqitura si dy grupime tė mėdha politike Maxhoranca dhe opozita, dhe sė dyti - nėpėrmjet ekuilibrit tė tre pushteteve kryesore duhet medoemos tė ketė nė drejtimin e shtetit shqiptar kėsaj rradhe nė postin vakant tė Presidentit tė njė drejtuesi me pėrkatėsi ortodokse.
Nė disa nga shkrimet e kaluara tė vitit tė kaluara e kam prekur kėtė problem (`Pėrse i duhet
Shqipėrisė njė President nga komuniteti Ortodoks` dhe artikulli tjetėr ` Kriza Presidenti-Kryeministėr njė rivalitet politik qė dėmton imazhin e Shqipėrisė`) duke e analizuar se pėrse duhet njė ekuilibėr i tillė.
Pėrderisa ka njė tolerancė fetare tė shkėlqyer (pavarėsisht se sipas tė ndjerit Klosi ekziston njė ` indiferencė fetare` pėr tė cilėn nuk janė dakort), atėhere duhet qė kjo tolerancė fetarė tė mos dėmtohet por vetėm tė konkretizohet edhe realisht duke pranuar atė qė pėrmėnda mė sipėr: njė marėveshje e pa sanksionuar nė Kushtetutė pėr `triumviratin` , pra njė nga drejtuesit e treshes sė shtetit tė jetė pėrfaqėsues i religjionit mysliman+ njė pėrfaqėsues tė jetė i religjionit ortodoks dhe njė pėrfaqėsues tė jetė katolik. Kjo barazon jo vetėm dėshirėn e shtresave tė popullatės shqiptare por ekuilibron dhe politikėn shqiptare duke vėnė nė binarė barazinė dhe tė drejtat e liritė nė kėtė shtet si i yni pėrfaqėsuesit politikė tė tė cilit veprojnė mė kokėfortėsinė e Cjapit duke mos i hapur rrugė partnerit.
Me kėtė rast mund tė them se sa boshe tingėllojnė debatet politike tė analistėve tė paguar nga dy klanet politike mė tė mėdha shqiptare, kur harrojnė tė pėrmėndin se.. ekuilibri i brishtė dhe i cėnuar i kėtyre 4 viteve ka ardhur sigurisht edhe nga mos balanca e pėrfaqėsimit sic duhet nė drejtimin e shtetit tė komuniteteve shqiptare.
Pavarėsisht nga nga injorimi me dashje i kėtij fakti , injorim tė cilin politikanė dhe analistė tė paguar qė dalin nė TV duke hedhur e pritur dokrrat e njėri tjetrit vetėm e vetėm pėr tė kėnaqur interesat e klaneve politike mė tė mėdha tė vendit qė pėrfaqėsojnė,- destabiliteti dhe lufta e egėr politike sidomos pas 2007 vjen pikėrisht edhe nga ky fakt: injorimi i komunitetit ortodoks nė pėrfaqėsimin e tij nė drejtimin e shtetit.. Praktikisht ėshtė hera e katėrt qė nė njė mandat katėr vjecar nuk respektohen `triumvirati` religjioz nė drejtimin e shtetit shqiptar: mandatet 1997-2001, 2001-2005, 2005-2009 dhe 2009-2013. Par pasojė ka patur sigurisht plot probleme politike, ekonomike, financiare si dhe zgjedhore tė cilat janė kritikuar rreptėsisht nga BE,. Pikėrisht mungesa e stabilitetit politik ėshtė pasojė gjithashtu edhe e mos respektimit tė triumviratit religjioz nė drejtimin e shtetit shqiptar, sepse pikėrisht njė pjesė e shqiptarėve janė pėrjashtuar plotėsisht nga drejtimi i vendit dhe njė pjesė tjetėr drejton me djallėzi pėr shumė vite.
Rezultati dihet, krahas mos plotėsimit tė kushteve pėr integrimin europian, krahas grindjeve politike tė ashpra qė nė fakt janė konflikte tė dukshme interesash dhe jo programesh, vėrehet dhe konflikti i heshtur dhe i pashpallur i mos respektimit dhe i injorimit tė faktit qė Shqipėria jonė e dashur nuk futet dot nė BE pikėrisht sepse ajo quhet si vend mysliman ( megjithė respektin e veēante pėr kėtė komunitetet) ; e pėr pasojė paraqitja 100 vjecare si shtet i tillė (pavarėsisht Kushtetutės sė pas vitit 1998 qė e paraqet Shqipėrinė si shtet laik), automatikisht kėrkon krahas respektimit tė `tolerancės sė shkėlqyer fetare` edhe respektimin e drejtimit tė shtetit nėpėrmjet `triumviratit religjioz` sado i cuditshėm tė duket fakti.
Kjo ėshtė Shqipėria:
-laike pėr ne, por fetare pėr BE,
- e dyta nė Europė pėr ekonomi por problematike pėr popullin shqiptar qė nuk ka rroga tė mira, qė nuk ka pagė minimalė dhe minimum tė saktė jetese dhe papunėsi e emigracion tė rėnė,
- e futur nė NATO duke paguar 1.5% tė buxhetit, por pa asnjė strategji kombėtare tė bashkėpunimit mė popullatat shqiptare jashtė kufirit,
- tė pėrgatitur pėr tu integruar nė BE por praktikisht klasa politike bėn cmos qė ta zgjasi hyrjen duke derdhur lot krokodili ditėn por duke prishur velenxėn e Penelopės natėn.
Mendoj se zgjidhja pėr Presidentin do tė ketė probleme edhe nė tė ardhmen nėse Presidenti nuk pėrfaqėson pėr kėtė periudhė tė mandatit komunitetin e pėrjashtuar faktikisht nga drejtimi i shtetit, komunitet qė pėrbėn 1/3 e popullatės.
Krijoni Kontakt