1. Sistemi unik, sic e quan Qeveria, nuk eshte i percaktuar dhe i definuar me Kushtetuten dhe ligjet e Kosoves. Shprehja "unik" ne vend prominent ne Kushtetute nuk mund te interpretohet dhe nenkuptohet si promovim i shteti apo sistemit centralist.Status special për veriun e Kosovës?
...
Qeveria e Kosovës hedhë poshtë çdo mundësi që veriu i Kosovës të marrë ndonjë status special. Përfaqësues të qeverisë, thonë se serbët e komunave veriore të Kosovës do të jenë pjesë e sistemit unik kushtetues të Kosovës.
...
Zëvëndëskryeministri i Kosovës, Hajredin Kuçi, i tha DW-së, se qasja e qeverisë në veri të Kosovës nuk do të jetë e fokusuar vetëm në vendosjen e rendit dhe ligjit, por, do të vazhdojë edhe me projekte tjera të zhvillimit ekonomik në mënyrë që serbët e atjeshëm të integrohen në shoqërinë kosovare.
Në veri nuk do të ketë diçka jashtë pakos së Ahtisaarit
“Por nuk nënkuptohet se do të ketë diçka jashtë pakos së Marti Ahtisaarit, jashtë kushtetutës së Kosovës dhe jashtë sovranitetit në kuptimin edhe të tërësisë teritoriale të Kosovës. Kjo çështje është e qartë dhe në këtë drejtim ne kemi mbështetjen ndërkombëtare”, thotë zëvëndëskryeministri, Hajredin Kuçi.
Edhe kryetari i kuvendit të Kosovës, Jakup Krasniqi, i tha DW-së se është me rrezik tejkalimi i planit të Marti Ahtisaarit në veri të Kosovës, sepse atëherë ky plan sipas tij mund të rrezikohet në tërë Kosovën.
“Komuniteti ndërkombëtar duhet të jetë i kujdesshëm, sepse duke bërë përpjekje për ta tejkaluar dokumentin gjithëpërfshirës të presidentit Marti Ahtisaari, rrezikohet ky dokument dhe unë mendoj se edhe komuniteti ndërkombëtar edhe Serbia edhe Kosova duhet të jenë të bindura se kanë bërë shumë në këtë ecje me dokumentin gjithpërfshirës të Ahtisarit dhe nuk është mirë të rrezikohet ky dokument”, thotë Krasniqi.
...
Veriu sfidë edhe për bashkësinë ndërkombëtare
“Veriu do të jetë një sfidë e madhe sepse siç e dini bashkësia ndërkombëtare dhe qeveria e Kosovës kanë pak qasje që t'i arrijnë komunitetet atje. E gjithë kjo për shkak të dhunës, barrikadave, për shkak të mungesës së lëvizjes së lirë. Pra, është shumë e vështirë që të implementojmë së bashku me qeverinë e Kosovës planin e decentralizimit, por, ne nuk do të ndalemi”, tha Feith.
...
Por, u tha se nuk duhet të pritet që kjo do t'i detyronte serbët e veriut për bashkëpunim. Të gjitha palët, edhe Prishtina edhe Beogradi, por edhe serbët lokal të veriut duhet të synojnë gjetjen e mënyrave për minimizimin e rrezikut të konfliktit të mëtejmë, duke u fokusuar në implementimin e çështjeve për të cilat është arritur pajtueshmëri në dialogun teknik ndërmjet Prishtinës dhe Beogradit, thuhet në raportin e GNK-së. /DW/
http://www.zeri.info/artikulli/1/1/4...iun-e-kosoves/
Shprehja "unik" ne Kushtetute mund te interpreohet si parandalimin apo pengesee tendencave te theksuara per ndarjen politike(-territoriale) brenda Kosoves resp. si obligim i te gjitheve brenda kufijve te Kosoves per ti pranuar dhe respektuar pushtetin dhe institucionet legjitime te Republikes apo shtetit te Kosoves.
Pendryshe, interpretimi i shprehjes "shtet...unik" ne Kushtetute si "shtet... centralist" do te ishte ne kundershtim me shume parimi te "Planit te Ahtisaarit", Kushtetutes se Republikes se Kosoves, realitetit te shteteve dhe shoqerive multietnike, realitetit kosovar dhe demokracise...
Edhe perpiluesit e Kushtetutes shprehjen "shtet...unik" nuk e kane kuptuar dhe interpretuar si "shtet...centalist" apo shtet dhe pushtet i pandashem, ne kuptimin e organizimit formal-juridik dhe territorial. Ne te kunderte, do te ishte e panevojshme qe menjehere pas shprehjes "shtet...unik" te thuhet "...,dhe i pandashem". Pra, sipas mendimit tim, shprehja "shtet...unik" ka kuptimin dhe mund te interpretohet si "shtet... i perbashket", me pushtet dhe institucione te perbashketa kushtetuese qe njihen dhe respektohen nga te gjithe.
Ne kete kontekst, kerkesa e "regjioneve" apo komunave te caktuara te Kosoves, vecanarisht atyre me shumice serbe, per avancim te statusit te tyre administrativ nuk eshte ne kundeshtim me Kushtetuten e Republikes se Kosves dhe Planin e Ahtisaarit. Parakushti kryesor dhe i vetem qe keso kerkesash te jene kushtetuese eshte njohja dhe respektimi i shtetit, pushtetit dhe institucioneve legjitime te Kosoves. Nese ky parakusht eshte plotesuar, atehere duhet te permbushen edhe te gjitha procedurat tjera formale (teknike) te vendimmarrjes politike dhe juridike...
2. Ajo qe thote H. Kuqi nuk mund te interpretohet si argument kunder "statusit special", Planit te Tadiqit apo kerkesave perkatese te disa serbeve te veriut dhe te Serbise. Argumenti i H. Kuqi vlene vetem per ndarjen e brendshme dhe te jashtme (politike dhe territoriale) te Kosoves. D.m.th. H. Kuqi dhe Qeveria e Kosoves nuk kane argumente te mjaftueshme per te kundershtuar cfardo statusi administrativ ("statusi special"), nese nje status i tille arrihet permes procedurave perkatese(demokratike), edhe me ndermjetesimin nderkombetar dhe dialogun me Serbine, dhe, nese ai status nuk eshte ne kundershtim te plote me parimet themelore te Kushtetutes se Republikes dhe Planit te Ahtisaarit.
Plani aktual i Tadiqit dhe kerkesat e disa serbeve te veriut duket se i permbushin shume nga kriteret themelore formale te Planit te Ahtisaarit dhe Kushtetutes se Kosoves. Implementimi i obligimeve dhe te drejtave qe do te dilnin nga cfardo pajtimi, per cfardo "statusi", eshte ceshtje tjeter dhe me gjase edhe nje nder arsyet kryesore per mosarritjen e ndonje zgjidhje te konfliktit te atjeshem.
D.m.th. Kosoves nuk i mbetet me shume sesa te kundershtoje cfardo plani te Serbiese dhe te serbeve te veriut, perderisa pushteti i Kosoves nuk detyrohet nga sponzorizuesit e tij te pranoje nje zgjidhje, e cila paraprakisht (kryesisht ne bisedime te fshehta) eshte arritut ne mes te Serbise dhe Bashkesise Nderkombetare, me pajtim formal te pushtetit te Kosove (partive kryesore) dhe serbeve te veriut (udheheqesve kryesor).
Sepse, Serbia dhe Kosova, serbet dhe shqipetaret nuk jane te afte te bejne cfardo marreveshje apo kontrate ne mes te dy shteteve dhe dy popujve, e cila ne realitet do te ishte e zbatueshme ne mase te kenaqshme per te gjitha palet. Ne fakt, nje gje te tille nuk po e arrine as Bashkesia Nderkombetare. Megjithat, edhe Serbia edhe Kosova kane absolutisht respekt me te madhe ndaj mardhenjeve dhe kontratave te tyre, kur zbatimin e tyre e "garanton" Bashkesia Nderkombetare. Kjo kryesisht per faktin se te dyja kane interesa te medha ne mardhenje te mira me shtete dhe organizata te rendesishme nderkombetare , dhe sepse te dyja e kane me lehte qe leshimet e mundshme ndaj pales tjeter ti shesin si leshime ndaj Bashkesise Nderkombetare (mike ose neutrale).
Megjithate, edhe ne kete loje nuk ka as perafersisht "reciprocitet" te mjaftueshem, i cili Kosoves do ti garantonte edhe arritjen e qellimeve dhe aspiratave minimale. Por, kjo eshte ceshtje tjeter...
Krijoni Kontakt