Close
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 4
  1. #1
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    33,319
    Postimet nė Bllog
    22

    Mareveshja e shtetit shqiptar me Kishen Orthodhokse Autoqefale te Shqiperise

    Nėnshkruhet marrėveshja e bashkėpunimit mes qeverisė shqiptare dhe komuniteteve fetare


    Nė ceremoninė e nėnshkrimit tė marrėveshjes, firmėn pėr Kishėn Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė e vuri Kryepiskopi Anastas

    Qeveria shqiptare ka firmosur njė marrėveshje historike me komunitetet fetare tradicionale nė vend me Komunitetin Musliman, Kishėn Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė dhe Komunitetin Musliman Bektashi. Kujtojmė se marrėveshja mes Qeverisė Shqiptare dhe Kishės Romano Katolike ėshtė firmosur mė parė, nė vitin 2002.
    Nė bazė tė kėsaj marrėveshjeje, shteti respekton pavarėsinė e komuniteteve fetare pėr t’u organizuar dhe pėr tė ushtruar veprimtarinė e tyre, si dhe pėr tė administruar pasurinė qė zotėron nė bazė tė parimeve, rregullave, traditave dhe statutit tė tyre. Qeveria angazhohet t’i pėrjashtojė ato nga taksat, ndėrsa merr pėrsipėr tė pėrshpejtojė punėn pėr rikthimin dhe kompensimin e pronave pėr kėto komunitete.
    Pėr nėnshkrimin e kėsaj marrėveshje, nė datė 24 Tetor, nė hotel “Tirana Internacional” nė Kryeqytet, u zhvillua njė ceremoni e posaēme nga Ministria e Kulturės, me pjesėmarrjen e Kryeministrit z. Sali Berisha, Kryepiskopit tė Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, Fortlumturisė sė Tij Anastasit, Kryetarit tė Komunitetit Musliman, z. Haxhi Selim Muēa, Kryegjyshit tė Kryegjyshatės Botėrore tė Bektashinjve, Haxhi Dede Reshat Bardhi dhe Arqipeshkvi i Tiranės dhe Durrėsit, Imzot Rrok Mirdita. Nė ceremoni ishin tė ftuar edhe personalitete tė tjera tė politikės, tė kulturės, tė komuniteteve fetare, tė pėrfaqėsive diplomatike nė vend si dhe pėrfaqėsues tė medias.
    Nga komuniteti i krishterė orthodhoks merrnin pjesė bashkė me KryepiskopinAnastas edhe Mitropoliti i Beratit, Hirėsi Ignati, Mitropoliti i Gjirokastrės, Hirėsi Dhimitri, Episkopi i Apollonisė, Hirėsi Nikolla, Episkopi i Krujės, Hirėsi Andoni, klerikė dhe besimtarė.

    * * *
    Fortlumturia e tij,Imzot Anastasi, nė fjalėn e tij tha: “Kushtetuta e vitit 1998 e Republikės sė Shqipėrisė ėshtė njė nga mė tė mirat e Ballkanit, veēanėrisht pėr sa i takon lirisė fetare. Nė nenin 10 tė saj, parashikohet njė marrėveshje zyrtare midis Qeverisė dhe Komuniteteve Fetare Tradicionale, meqenėse ato pėrbėjnė thesarin kulturor dhe shpirtėror tė vendit. Megjithėse shteti ėshtė laik, ai e njeh faktin se komunitetet fetare kanė njė rol tė rėndėsishėm nė shoqėri dhe japin kontributin e tyre, jo vetėm nė bashkekzistencėn paqėsore fetare, por edhe nė njė atmosferė tė pėrgjithshme tolerance, mirėkuptimi, drejtėsie dhe paqeje. Prandaj ne pėrshėndesim me kėnaqėsi dhe gėzim nėnshkrimin historik tė sotėm tė Marrėveshjes mbi “Rregullimin e lidhjeve tė ndėrsjella” midis Qeverisė Shqiptare dhe Komuniteteve Fetare Tradicionale dhe do tė donim tė shprehnim nė emėr tė Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, mirėnjohjen tonė pėr tė gjithė ata qė kanė kontribuar nė kėtė ngjarje tė shėnuar. Para sė gjithash, pėr Shkėlqesinė e Tij, Kryeministrin prof. Sali Berisha, pėr Kryetarin e Komitetit Shtetėror tė Feve, av. Rasim Hasanaj dhe pėr tė gjithė ata qė kanė punuar pėr finalizimin e kėsaj marrėveshjeje. Pas kėsaj ngjarjeje historike tė shėnuar, komunitetet fetare, duke punuar nė harmoni njėra me tjetrėn, do tė kenė mė tepėr mundėsi pėr aktivitetet dhe iniciativat e tyre, me qėllim lartėsimin e njerėzve nga ana shpirtėrore, nė mėnyrė tė veēantė tė tė rinjve, pėr tė bėrė njė jetė ndershmėrie, krijimtarie dhe solidariteti. Duke u shprehur nė gjuhėn e fesė, pėr njė jetė besimi te Perėndia, dashurie pėr tė afėrmin dhe shprese pėr tė ardhmen, duke dhėnė nė kėtė mėnyrė njė kontribut vendimtar pėr zhvillimin e Shqipėrisė, pėr progresin e pėrgjithshėm shpirtėror dhe kulturor tė shoqėrisė shqiptare”.

    Kryetari i Komunitetit Musliman tė Shqipėrisė, z. Haxhi Selim Muēa tha: “Ky ėshtė njė eveniment i rėndėsishėm dhe i shumėpritur nė fushėn e zhvillimit fetar nė vendin tonė. Kjo marrėveshje ėshtė hartuar mbi bazėn e parimeve kushtetuese qė garantojnė lirinė e shfaqjes dhe tė ushtrimit tė fesė dhe tė bindjeve fetare. Ajo rregullon ēėshtje tė njohjes si dhe marrėdhėnieve tė bashkėpunimit midis shtetit dhe komuniteteve fetare nė tė mirė tė shoqėrisė shqiptare... ”

    Ndėrsa Kryegjyshi botėror i bektashinjve Haxhi Dede Reshat Bardhi, nė fjalėn e tij tha: “Jam i lumtur, sepse 41 vjet mė parė kur shteti i diktaturės sė urryer u vėrsul me kazma, lopata pėr tė prishur teqetė, xhamitė, kishat, ėshtė e vėshtirė tė sjellin ndėr mend njė ditė tė tillė historike. Emocionet vijnė vetvetiu kur sheh mirėkuptimin, kujdesin dhe ndihmėn e pakursyer tė shtetit pėr besimtarėt e vet. Kjo marrėveshje ėshtė njė akt historik dhe veē tė tjerave do tė ruajė tė kulluar besimin sipas devizės “pa atdhe, nuk ka fe...”.

    Arqipeshkvi i Tiranės dhe Durrėsit, Imzot Rrok Mirdita theksoi nė fjalėn pėrshėndetėse: “Uroj qė kjo marrėveshje tė mos jetė njė akt simbolik, por njė shprehje e qartė e vullnetit tė pėrbashkėt tė komuniteteve fetare dhe shtetit shqiptar, jo vetėm pėr ēėshtjet e natyrės ekonomike e tatimore, por pėr gjithēka ēfarė ėshtė e nevojshme pėr ecurinė normale tė veprimtarisė sė tyre. Uroj qė shembulli i vullnetit tė mirė pėr tė gjetur pikėtakimin dhe mirėkuptimin nga ana e komuniteteve fetare dhe qeverisė shqiptare tė gjejė shtrirje edhe nė sferat e tjera shoqėrore nė vendin tonė”.

    * * *
    Marrėveshja parashikon hartimin e njė ligji specifik pėr financimin e bashkėsive fetare nga shteti, duke u bazuar nė pėrvojėn evropiane pėr mbėshtetjen eveprimtarive tė bashkėsive fetare.
    Kryetari i Komitetit tė Kulteve, z. Rasim Hasanaj theksoi se nė projektligjin pėr fenė qė do tė pėrgatitet do tė gjejnė pasqyrim edhe problemet qė do tė kenė komunitetet dhe grupet e tjera fetare. “Kjo marrėveshje iu rikthen statusin komuniteteve fetare qė e kishin humbur nė vitin 1967. Nė kėtė marrėveshje parashikohet njė ligj specifik pėr ndihmėn financiare nga shteti ndaj komuniteteve fetare, duke u bazuar nė standardet evropiane. Objektet e kultit tė besimeve tė ndryshme do tė bėhen tė vizitueshme nė kuadrin e njė strategjie tė zhvillimit tė turizmit fetar. Do doja tė falėnderoja klerikėt, tė cilėt ruajnė traditat fetare tė vendit dhe harmoninė mes tyre, e njohur tashmė edhe nė botė” – nėnvizoi z. Hasanaj.

    Ndėrkohė qė kreu i qeverisė z. Sali Berisha, e vlerėsoi marrėveshjen njė dokument historik dhe u zotua pėr zbatimin e saj dhe pėr hartimin e njė ligji pėr financimin e tyre. “Marrėveshja qė ne sot firmosim me autoritetet mė tė larta fetare tė vendit shėnon njė kapitull tė ri nė marrėdhėniet midis shtetit shqiptar dhe besimeve fetare nė Shqipėri. Ndaj marrėveshja ėshtė njė dokument historik dhe dua t`ju garantoj ju udhėheqėsve mė tė lartė tė besimeve tė mėdha tė kombit se do tė bėj ēdo pėrpjekje pėr zbatimin e saj, pėr jetėsimin e saj nė interesin mė tė mirė tė vendit dhe kombit”, - tha kryeministri z. Berisha.
    Gjithashtu ai u kėrkoi ndjesė publike tė gjitha pėrfaqėsive tė komuniteteve fetare nė vend dhe tė gjithė besimtarėve, qė pėr dekada me radhė u privuan nga e drejta e besimit. “Nuk mund tė mos theksoj se kjo marrėveshje nė vetvete mbart detyrimin madhor tė kėtij shteti pėr t’u paraqitur njė ndjesė tė thellė, njė falje tė gjithė atyre klerikėve shqiptarė, besimtarėve shqiptarė qė pėr besimin tek Zoti, tek e vėrteta u flijuan, u sakrifikuan, por qėndruan tė pamposhtur, pasuruan altarin e martirėve tė kėtij kombi, me vlera qė ndrisin dhe do ndrisin pėrjetė” - theksoi Berisha.
    Pėrfaqėsuesit e komuniteteve fetare shprehėn falėnderimet e tyre ndaj qeverisė pėr ndihmėn qė u ka dhėnė atyre gjatė gjithė kėsaj kohe.

    Isidor Koti

    Shenim: Mareveshja eshte nenshkruar nga palet ne 24 tetor 2008.
    Fotografitė e Bashkėngjitura Fotografitė e Bashkėngjitura   

  2. #2
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    33,319
    Postimet nė Bllog
    22
    Marrėveshja ndėrmjet Kėshillit tė Ministrave dhe Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    Nga Hirėsi Andoni, Episkop i Krujės

    (Mbajtur nė Asamblenė Kleriko-Laike, mė 3-4 dhjetor 2010, nė Manastirin e Hirshėm tė Shėn Vlashit, Durrės)


    1. Situata fillestare

    Marrėveshja e nėnshkruar ndėrmjet KM dhe Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, mė 24 tetor 2008, nė ambientet e Hotel Tirana Internacional, nga i ngarkuari i qeverisė, ministri i Kulturės, Turizmit, Rinisė dhe Sporteve nė prani tė Kryeministrit tė Shqipėrisė z. Sali Berisha, si dhe Kryepiskopit tė Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, Fortlumturisė sė Tij Anastasit, mbetet njė ngjarje e rėndėsishme nė historinė moderne tė Kishės sonė.

    Ajo vjen pas njė mungese tė gjatė ligjore e juridike nė lidhje me Komunitetet Fetare nė Shqipėri, ku shteti shqiptar nuk kishte pėrcaktuar, pėr njė kohė relativisht tė gjatė, njė status tė veēantė pėr organizatat fetare. Edhe pse kishin kaluar dhjetė vjet nga hartimi dhe miratimi i Kushtetutės sė Republikės sė Shqipėrisė, nė nėntor tė vitit 1998, e cila pėrcaktonte nė nenin 10 nė paragrafin 5 tė saj se: “Marrėdhėniet ndėrmjet shtetit dhe bashkėsive fetare rregullohen mbi bazėn e marrėveshjeve tė lidhura ndėrmjet pėrfaqėsuesve tė tyre dhe Kėshillit tė Ministrave. Kėto marrėveshje ratifikohen nė Kuvend.”, si dhe me gjithė gatishmėrinė dhe kėrkesat e vazhdueshme tė komuniteteve fetare pėr pėrmbushjen e kėtij detyrimi, njė gjė e tillė u bė e mundur vetėm pas 17 vjet demokraci dhe pas 10 vjetėsh, nga miratimi i kushtetutės.

    Pėr hartimin e marrėveshjes u ngrit njė grup pune nga ana e qeverisė, tė cilėt hartuan dhe draftin parė, qė pėr hir tė sė vėrtetės kishte problematikat e tij, tė cilat u negociuan nga ana e grupit tė punės sė Kishės sonė, ku kontribut tė rėndėsishėm kanė dhėnė nė radhė tė parė vetė Kryepiskopi Anastas, si dhe Mitropoliti Joan, avokati Stefan Komino e persona tė tjerė specialistė e dashamirės tė ndryshėm.

    Pas negociatave tė gjata e tė lodhshme, shpeshherė nė mungesė tė dashamirėsisė dhe mirėkuptimit nga pala e grupit tė punės qeveritar, pėrfundimisht u arrit hartimi i njė marrėveshje tė pranueshme e tė kėnaqshme pėr tė dy palėt.


    2. Ēėshtjet themelore qė trajton Marrėveshja

    Pėrveē faktit qė pėrmendėm mė sipėr, nė lidhje me detyrimin kushtetues tė nėnshkrimit tė Marrėveshjes ndėrmjet shtetit dhe komuniteteve fetare, ose siē shprehet nė kushtetutė bashkėsive fetare, pėr Kishėn Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė kjo Marrėveshje i jep asaj pas gati 18 vjetėsh statusin e ligjshėm tė personit juridik, e pėr mė tepėr tė njė organizate e bashkėsie fetare. Kjo fakt ka njė rėndėsi tė madhe pėr Kishėn tonė, pasi ligjėrisht ajo ėshtė tashmė e njohur dhe e mbrojtur nga ligjet dhe shteti demokratik si njė entitet ligjor, juridik e fetar, sė cilės i garantohen tė gjitha tė drejtat civile e ligjore, si dhe i jepet mundėsia e organizmit dhe pėrcaktimit tė saj sipas parimit tė lirisė, pavarėsisė dhe tė vetėvendosjes.

    Marrėveshja ėshtė kompozuar nė gjashtė kapituj kryesorė e nė 25 nene. Nė parim ajo shėrben si rregullator i marrėdhėnieve dhe bashkėpunimit tė ndėrsjellė ndėrmjet dy palėve. Qė nė nenin e dytė tė saj, marrėveshja bėn fjalė pėr Statutin e Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, ku prej aty del kuptimi i vetė kėtij organizmi siē pėrcakton neni 1 i kėtij Statuti: “Kisha Orthodhokse Autoqefale e Shqipėrisė, qė ka si themelues dhe Krye tė saj Zotin dhe Perėndinė tonė Jisu Krisht, ėshtė institucion hyjnor si prania dhe shfaqja nė vend e Njė Kishe tė Shenjtė, Katholike dhe Apostolike, e bashkuar nė mėnyrė tė pandashme me Patriarkanėn Ekumenike, me tė gjitha Kishat simotra Autoqefale dhe ruan tė paluajtshme burimet e besimit, d.m.th. Shkrimin e Shenjtė dhe Traditėn e Shenjtė, si dhe Kanonet e Shenjta apostolike e sinodike.” Kjo nė vetvete ka rėndėsinė e saj, pasi Kisha Orthodhokse nuk mund tė trajtohet thjesht si njė organizėm i pavarur civil, ose si njė shoqatė humanitare apo jofitimprurėse, por si njė organizėm fetar, me themelues e mision hyjnor nė njė vend konkret.

    Marrėveshja, nėn frymėn e Kushtetutės dhe tė konventave ndėrkombėtare mbi tė drejtat e njeriut, garanton lirinė e ndėrgjegjes dhe tė besimit, njohjen e personit juridik tė Kishės Orthodhokse dhe tė organizmave e strukturave tė themeluara prej saj. Ajo garanton paprekshmėrinė e institucioneve tė kultit dhe njohjen vetėm tė personave pėrfaqėsues tė Kishės, tė autorizuar nga Sinodi i Shenjtė i saj, duke e siguruar atė nga ēdo person ose grup qė pretendon emrin, objektet e kultit, pronat, simbolet ose vulėn e saj, duke iu referuar njėkohėsisht edhe Kanoneve dhe Traditės sė Shenjtė tė Kishės Orthodhokse (shih nenet 3,5,7). Shteti shqiptar njeh kėshtu si person juridik Kishėn Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė dhe tė gjitha veprimet e mėparshme tė deriatėhershme tė kryera prej saj (neni 7/1), njė cilėsim ky shumė i rėndėsishėm pėr tė kuptuar njohjen qė shteti i bėn tė gjitha veprimeve pėr ringritjen dhe riorganizimin e Kishės, si dhe tė gjithė veprės ndėrtuese tė ndėrmarrė prej saj gjatė kėtyre 18 viteve. Nė bazė tė Marrėveshjes gjithsesi, statusi i Kishės dhe organizmave tė saj ėshtė ai i personit juridik jofitimprurės.

    Me rinjohjen dhe rikonfirmimin e saj Kisha Orthodhokse Autoqefale e Shqipėrisė regjistrohet tashmė si e tillė me vendim tė Gjykatės sė Rrethit Gjyqėsor Tiranė, duke paraqitur pranė saj vetėm kėrkesėn nga Kryepiskopi i Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė si dhe tė Statutit tė saj. Nė ndryshim nga organizata tė tjera qė regjistrohen asaj nuk iu kėrkua Akti i Themelimit pėr arsye tė shpjeguara mė lart (neni 8). Tashmė Kisha Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė ėshtė njohur nga kjo gjykatė me vendim tė saj tė datės 20 mars 2009, ku njėkohėsisht ėshtė depozituar dhe miratuar edhe Statuti i Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė miratuar me vendim tė Sinodit tė Shenjtė, mė 6 nėntor 2006, tė pranuar njėzėri mė parė nga Asambleja Kleriko-Laike kėtu nė Manastirin e Shėn Vlashit nė Durrės. Tashmė, Kisha jonė ligjėrisht ka dhe funksionon nė bazė tė Statutit tė saj tė ri, i cili ėshtė tregues i frymės gjithėpėrfshirėse dhe tė pavarur e pėr mė tepėr bazuar nė normat dhe Kononet e Kishės Orthodhokse. Referimet pėr statute tė mėparshme si dhe tė vlefshmėrisė sė tyre, tashmė janė tė pabaza e pėr mė tepėr tė kota, ato me kohė e kishin humbur funksionin e tyre de jure dhe de facto.

    Pavarėsia e Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė pasqyrohet dhe garantohet qartė nė marrėveshje pėrmes neneve 10 dhe 11,ku asaj i garantohet pavarėsia nė organizim, veprimtari dhe administrim si dhe nė zgjedhjen dhe pėrfaqėsimin e saj nė bazė tė rregullave dhe Statutit tė saj. Gjithashtu, pėrcaktohet qartė se Kisha zgjedh kreun e saj sipas rregullave dhe procedurave tė pėrcaktuara nė Statutin e saj, ku mė pas ajo vetėm njofton Komitetin Shtetėror tė Kulteve pėr zgjedhjen e tij, strukturė pėrfaqėsuese kjo e shtetit nė marrėdhėnie me Komunitetet Fetare.

    Njė ēėshtje me interes qė trajton Marrėveshja ėshtė dhe ajo ekonomike e financiare. Tashmė me ligj shteti ka mundėsi, ashtu siē edhe ka filluar tė zbatohet pėr kėtė vit, tė bėjė financimin e Komuniteteve Fetare financiarisht dhe materialisht. Me Vendim tė Kėshillit tė Ministrave mbi financimin nga buxheti i shtetit, mė 15.05.2009, siē parashikonte edhe marrėveshja, Kishės i jepet nga fondi i shtetit subvencion pėr njė pjesė tė pagave tė administratės dhe tė arsimtarėve tė institucioneve tė saj. Nė tė njėjtėn kohė, Kishės i garantohet pavarėsia nė administrimin e buxhetit tė saj financiar (neni 12 & 13).

    Njė pikė tjetėr e rėndėsishme, edhe pse deri diku modeste, ėshtė pėrjashtimi i Kishės nga tė gjitha llojet e taksave, por jo nga tatimet dhe tarifat (neni 15). Kėto pėrjashtime pėrfshijnė rastet e subvencioneve financiare ndaj saj, ndėrtimit tė objekteve tė reja, si dhe taksės sė trashėgimisė dhe kalimit tė pasurisė. Njėkohėsisht, pėrjashtohen nga detyrimi i derdhjes sė kontributeve pėr sigurimin shoqėror e shėndetėsor misionarėt e huaj qė shėrbejnė pranė Kishės Orthodhokse. Ndėrkohė, marrėveshja hap rrugė pėr njė trajtim tė diferencuar tė nivelit tė pagave, pėr efekt tė kontributeve shoqėrore e shėndetėsore dhe tatimit mbi tė ardhurat tė personelit tė saj. Gjithashtu, i rėndėsishėm ėshtė edhe pėrcaktimi i pėrjashtimit nga paraqitja e bilancit kontabėl vjetor pėr njė sėrė organizmash tė Kishės me karakter fetar e bamirės.

    Nė fushėn e arsimit (neni 17), siē pėrmendėm edhe mė sipėr, Kishės i jepet liri e plotė pėr ngritjen e strukturave pėr edukim dhe arsimim nė tė gjitha nivelet, si dhe njohjen e vlefshmėrisė sė dokumenteve tė lėshuara prej tyre. Kėtu bėjnė pjesė edhe shkollat fetare, ku pėr nivelin e lartė universitar tė tyre janė duke u bėrė pėrpjekje pėr pėrfshirjen edhe tė kėsaj dege krahas atyre tė tjerave. Nė kuadrin e propagandistikės dhe tė komunikimit me masėn Kishės i sigurohet e drejta e pėrdorimit tė mediave tė tė gjitha formave, si dhe tė ngritjes sė strukturave tė saj pėr komunikimin publik (neni 20).

    Njė ēėshtje tjetėr e rėndėsishme qė trajton Marrėveshja ėshtė edhe ajo e pronės dhe e objekteve tė kultit (neni 22,23). Shteti angazhohet nė kthimin dhe kompensimin e tė gjitha pronave si dhe me pėrparėsi e objekteve tė kultit, duke cilėsuar edhe rėndėsinė shpirtėrore e kulturore qė pėrmbajnė ato pėr kėtė komunitet. Kėtu gjithashtu bėhet fjalė edhe pėr kthimin e shumė pasurive tė konfiskuara prej saj nė kohėn e regjimit komunist. Kishės i jepet mundėsi qė tė drejtėn e pronėsisė vetėm pėr objektet e kultit ta sigurojė edhe pėrmes dokumenteve arkivore, jo vetėm ato kadastralė ose tė hipotekuar, duke pėrjashtuar pronat e tjera, si truall, tokė arė, kullotė ose pyll. Njėkohėsisht, bėhet fjalė pėr kthimin e tė gjitha objekteve monumente tė kulturės tė Kishės Orthodhokse, gjė qė mbetet pėr t’u ndjekur nė tė ardhmen, me gjithė vėshtirėsitė dhe pėrgjegjėsitė qė pėrmban njė operacion i tillė.


    3. Disa konkluzione

    Nga sa pamė mė lart, Marrėveshja siguron njė bazė tė mirė dhe tė rėndėsishme ligjore e juridike nė rinjohjen dhe konfirmimin e personit juridik tė Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė, si dhe tė tė gjitha veprimeve e akteve tė mėparshme tė ndėrmarra prej saj. Njėkohėsisht, Kisha Orthodhokse Autoqefale e Shqipėrisė iu dha mundėsia e regjistrimit si person juridik pėrmes vendimit tė Gjykatės sė Rrethit, Tiranė nė tė cilėn u paraqit dhe u njoh zyrtarisht edhe ligjėrisht Statuti i ri i saj i vitit 2006, i cili vė themele tė sigurta nė mbarėshtimin dhe pėrparimin e Kishės Orthodhokse nė Shqipėri.

    Gjithashtu, Marrėveshja garanton pavarėsinė e plotė tė Kishės, si dhe tė drejtėn e vetė administrimit, zgjedhjes dhe pėrfaqėsimit tė saj pėrmes tė zgjedhurve nė bazė tė rregullave, kanoneve dhe statutit tė saj. Njėkohėsisht, ajo rrit garancitė nga ndėrhyrjet dhe abuzimet e personave tė mundshėm qė venė nė dyshim ose mund tė keqpėrdorin emrin, autoritetin dhe pavarėsinė e saj.

    Gjithashtu, rėndėsi kanė edhe nenet qė nė tėrėsi i japin Kishės mundėsinė e kontributit nė jetėn shoqėrore nė Shqipėri, kjo pėrmes ngritjes sė institucioneve tė saj nė arsim, shėndetėsi, ekonomi, zhvillim e bamirėsi. Ajo gjithashtu gėzon tė drejtėn e plotė tė pavarėsisė nė menaxhimin e burimeve tė saj ekonomike, qofshin kėto tė brendshme apo tė jashtme.

    Kėshtu, Marrėveshja bėn njė hap pozitiv edhe nė ēėshtjen e ndjeshme dhe ende tė pazgjidhur tė pronės, duke dhėnė mundėsinė e kthimit tė objekteve dhe monumenteve, si dhe tė materialeve tė konfiskuara nga regjimi komunist. Gjithashtu ėshtė mirėpritur edhe kontributi financiar qė shteti ka filluar tė japė ndaj Kishės, si shenjė e mirėkuptimit dhe kontributit ndaj Marrėveshja ndėrmjet Kėshillit tė Ministrave dhe Kishės Orthodhokse Autoqefale tė Shqipėrisė dėmeve dhe padrejtėsive qė i janė bėrė asaj pėr vite me radhė.

    Duke pėrfunduar do tė thosha se ajo qė mbetet pėr t’u ndjekur nga afėr ėshtė implementimi nė vazhdim i Marrėveshjes nė disa pika tė rėndėsishme tė saj, siē ėshtė ajo e pronės, pėr tė cilėn presim tė bėhet mė shumė dhe nga ana e strukturave qeveritare dhe nga krahu tjetėr kėrkohet mė tepėr angazhim e punė nga ana jonė pėr tė arritur kėto objektiva.

    3 dhjetor 2010

  3. #3
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    33,319
    Postimet nė Bllog
    22
    LIGJ

    Nr.10 056, datė 22.1.2009

    PĖR RATIFIKIMIN E “MARRĖVESHJES NDĖRMJET KĖSHILLIT TĖ MINISTRAVE TĖ REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ DHE KOMUNITETIT MYSLIMAN TĖ SHQIPĖRISĖ PĖR RREGULLIMIN E MARRĖDHĖNIEVE TĖ NDĖRSJELLA”


    Nė mbėshtetje tė neneve 10 pika 5, 78 dhe 83 pika 1 tė Kushtetutės, me propozimin e Kėshillit tė Ministrave,


    KUVENDI I REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ VENDOSI:


    Neni 1

    Ratifikohet “Marrėveshja ndėrmjet Kėshillit tė Ministrave tė Republikės sė Shqipėrisė dhe Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė pėr rregullimin e marrėdhėnieve tė ndėrsjella”, sipas tekstit qė i bashkėlidhet kėtij ligji.


    Neni 2

    Ky ligj hyn nė fuqi 15 ditė pas botimit nė Fletoren Zyrtare.


    Shpallur me dekretin nr.6032, datė 29.1.2009 tė Presidentit tė Republikės sė Shqipėrisė, Bamir Topi


    MARRĖVESHJE

    NDĖRMJET KĖSHILLIT TĖ MINISTRAVE TĖ REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ DHE KOMUNITETIT MYSLIMAN TĖ SHQIPĖRISĖ PĖR RREGULLIMIN E MARRĖDHĖNIEVE TĖ NDĖRSJELLA


    Kėshilli i Ministrave i Republikės sė Shqipėrisė dhe Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, bazuar nė parimet e lirisė sė ndėrgjegjes dhe tė besimit fetar, tė sanksionuara e garantuara nė nenet 10 e 24 tė Kushtetutės sė Republikės sė Shqipėrisė, nė marrėveshjet ndėrkombėtare tė ratifikuara me ligj, si dhe nė ligjet e tjera nė fuqi (mė poshtė sipas rastit do tė citohen Kushtetuta, ligjet dhe/ose legjislacioni nė fuqi), lidhin marrėveshjen si mė poshtė (mė poshtė do tė citohet “Marrėveshja”):


    KREU I

    DISPOZITA TĖ PĖRGJITHSHME




    Neni 1

    Objekti

    Kjo Marrėveshje rregullon ēėshtje tė marrėdhėnieve e tė bashkėpunimit midis shtetit dhe Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, nė tė mirė tė secilit dhe tė tė gjithėve, mbi bazėn e parimeve kushtetuese qė garantojnė lirinė e shfaqjes dhe tė ushtrimit tė fesė dhe tė bindjeve fetare, si dhe tė dėshirės sė pėrbashkėt pėr tė forcuar dhe zhvilluar marrėdhėniet e ndėrsjella.


    Neni 2

    Kuptimi

    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ėshtė bashkėsi fetare nė tė cilėn pėrfshihen edhe tarikatet qė kanė qenė pjesė e kėtij Komuniteti deri nė vitin 1967, kur dekretet pėr komunitetet fetare u shfuqizuan me dekretin nr.4337, datė 13.11.1967.

    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ėshtė organizim i personave besimtarė myslimanė qė shfaqin, shprehin dhe/ose ushtrojnė bindjet, parimet dhe praktikat fetare tė pėrcaktuara nė burimet e legjislacionit islam, shkollėn juridike fetare “Hanefi” dhe statutin e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė.


    Neni 3

    Qėllimi

    Qėllimi i kėsaj Marrėveshjeje ėshtė:

    a) tė garantojė realizimin e tė drejtave tė sanksionuara nga Kushtetuta dhe ligjet nė fuqi nė lidhje me lirinė e ndėrgjegjes dhe tė fesė;

    b) tė njohė e tė garantojė respektimin e tė drejtave tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, tė statutit dhe traditave tė tij, lidhur me tė drejtat dhe detyrimet e besimtarėve, respektimin e riteve dhe praktikave tradicionale, tė institucioneve dhe strukturave tė tij, si dhe personave juridikė tė themeluar prej tij, pėr tė zhvilluar lirisht misionin e tyre fetar, edukativ e bamirės;

    c) tė njohė dhe tė garantojė paprekshmėrinė e institucioneve myslimane tė kultit, pėr aq sa veprimtaria e tyre nuk vjen nė kundėrshtim me ushtrimin e lirisė sė ndėrgjegjes dhe tė fesė, me Kushtetutėn e ligjet nė fuqi, si dhe traditėn dhe statutin e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė;

    d) tė garantojė lirinė e individit pėr tė ushtruar fenė islame, pėr ta shfaqur atė individualisht ose kolektivisht nė institucionet fetare myslimane, ose jashtė tyre, nėpėrmjet kultit, arsimimit, praktikave ose kryerjes sė riteve pėrkatėse fetare;

    e) tė sigurojė lirinė e individit pėr tė mos u ndaluar dhe as detyruar tė bėjė pjesė nė bashkėsinė fetare myslimane, pėr tė marrė pjesė nė praktikat, ritet dhe nė strukturat drejtuese tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė;

    f) tė njohė e tė garantojė reagimet dhe veprimet e vetė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė ndaj deformimeve, prirjeve ekstremizuese apo ēdo shfaqjeje tjetėr ashpėrsie nė mjediset e besimtarėve tė vet. Pėr tė gjitha rastet e kėsaj natyre, Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė njofton organet pėrkatėse.

    Me anė tė kėsaj Marrėveshjeje, palėt angazhohen nė sigurimin e lirisė sė mendimit, tė ndėrgjegjes dhe tė fesė. Kjo liri nuk mund tė bėhet objekt i kufizimeve tė tjera nga ato qė, tė parashikuara me ligj, pėrbėjnė masat e nevojshme nė njė shoqėri demokratike, pėr sigurimin publik, pėr mbrojtjen e tė drejtave dhe lirive tė tė tjerėve.


    Neni 4

    Zbatimi i Marrėveshjes

    1. Kjo Marrėveshje i shtrin efektet mbi tė gjitha organet dhe institucionet shtetėrore qė kanė lidhje me fenė dhe me Komunitetin Mysliman tė Shqipėrisė, si dhe me institucionet dhe personat juridikė tė themeluar prej tij.

    2. Individėt ose grupimet e tyre pėrfitojnė nga tė drejtat e parashikuara nga kjo Marrėveshje, kur marrin pjesė nė kėtė bashkėsi fetare ose nė praktikat e saj.


    Neni 5

    Parime tė pėrgjithshme

    1. Shteti respekton Komunitetin Mysliman tė Shqipėrisė dhe njeh si pėrfaqėsues tė saj vetėm personat e autorizuar nga Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė dhe garanton mbrojtjen e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė nga ēdo person ose grup qė pretendon emrin, objektet e kultit, pronat, simbolet dhe vulėn e saj.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė respekton bashkėsitė e tjera fetare tė njohura nė Shqipėri, besimtarėt e tyre dhe ritet qė ata praktikojnė.

    3. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė organizohet dhe tė realizojė misionin e tij nė mėnyrė tė pavarur nga shteti, duke respektuar parimin e laicitetit tė shtetit, Kushtetutėn dhe ligjet nė fuqi.


    Neni 6

    Bashkėrendimi me organet shtetėrore


    1. Nė marrėdhėniet e ndėrsjella me Komunitetin Mysliman tė Shqipėrisė, shteti pėrfaqėsohet nga Komiteti Shtetėror pėr Kultet. Komuniteti Mysliman Shqiptar bashkėpunon me Komitetin pėr mundėsimin dhe realizimin e njė komunikimi aktiv me organet dhe institucionet shtetėrore.

    2. Nė marrėdhėniet me organet dhe institucionet shtetėrore, Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė pėrfaqėsohet nga organet e caktuara prej tij, si dhe pėrdor vulėn dhe shenjat e tij identifikuese.



    KREU II

    ORGANIZIMI DHE PERSONALITETI JURIDIK I KOMUNITETIT MYSLIMAN TĖ SHQIPĖRISĖ

    Neni 7


    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė dhe personat juridikė

    1. Shteti njeh dhe respekton personalitetin juridik tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, tė riregjistruar nė pėrputhje me kėtė Marrėveshje dhe me legjislacionin shqiptar nė fuqi, si dhe tė gjitha veprimet e deritanishme tė kryera prej tij, pėr aq sa ato nuk vijnė nė kundėrshtim me Kushtetutėn dhe legjislacionin.

    2. Themelimi, struktura, organizimi, objekti i veprimtarisė, administrimi, rregullimi dhe mbarimi i Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė si person juridik realizohet nė pėrputhje me rregullat e traditat e kėtij Komuniteti, me kėtė Marrėveshje dhe me legjislacionin nė fuqi.

    3. Shteti i njeh Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė tė drejtėn pėr tė krijuar institucione e struktura me karakter fetar ose jofetar, tė cilat e fitojnė ose e kanė statusin e personit juridik, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi.

    4. Institucionet e strukturat e krijuara nga Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė mund tė ushtrojnė ēdo lloj veprimtarie shoqėrore, arsimore, shėndetėsore e ekonomike, nė pėrputhje me rregullat e kėtij Komuniteti, si dhe me legjislacionin nė fuqi, qė rregullojnė, ndėrmjet tė tjerave, edhe pajisjen me licenca dhe lejet pėrkatėse.

    5. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, me vullnetin e tij tė lirė, mund tė krijojė bashkime fetare, nėpėrmjet bashkimit me bashkėsi tė tjera fetare, me qėllim qė tė realizohen synimet e pėrbashkėta. Kėto bashkime, edhe nėse nuk regjistrohen si persona juridikė, e fitojnė personalitetin juridik, automatikisht, pas depozitimit tė aktmarrėveshjes pėr krijimin e tyre nė Komitetin Shtetėror pėr Kultet.

    6. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, bashkimet fetare, si dhe personat e tyre fizikė, nė tė gjitha format e ligjshme tė organizimit tė tyre, janė persona juridikė jofitimprurės.


    Neni 8

    Personaliteti juridik i Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė

    1. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė njihet si person juridik me vendim tė Gjykatės sė Rrethit Gjyqėsor Tiranė, bazuar nė dokumentet e mėposhtme:

    a) Kėrkesa pėr regjistrimin e personit juridik, paraqitur nga pėrfaqėsuesi ligjor i bashkėsisė;

    b) Akti i themelimit tė personit juridik, i firmosur nga pėrfaqėsuesi ligjor i bashkėsisė fetare, sipas rregullave tė saj, ku, ndėrmjet tė tjerave, pėrcaktohen selia, natyra dhe objekti i veprimtarisė.

    c) Statuti i personit juridik, sipas rregullave tė bashkėsisė fetare, ku, ndėrmjet tė tjerave, pėrcaktohen struktura e organizimit tė bashkėsisė, organet, drejtuesit dhe funksionarėt, si dhe mėnyra e emėrimit dhe e zgjedhjes sė tyre, pėrfaqėsuesit ligjorė tė saj, detyrat dhe kompetencat pėrkatėse, burimet e financimit dhe mėnyrat e mbarimit tė personit juridik.

    d) Mendimi i dhėnė nga Komiteti Shtetėror pėr Kultet, i cili konfirmon njohjen e misionit fetar tė kėrkuesit.

    2. Gjykata e Rrethit Gjyqėsor Tiranė, brenda 30 ditėve nga data e paraqitjes sė kėrkesės, tė shoqėruar me dokumentet e sipėrpėrmendura, bėn njohjen e personit juridik dhe regjistrimin e tij, nėpėrmjet nxjerrjes sė vendimit pėrkatės.


    Neni 9

    Afati dhe territori i veprimtarisė sė personave juridikė tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė

    Personat juridikė tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė mund ta ushtrojnė veprimtarinė e tyre me afat tė pakufizuar, nė njė pjesė ose nė tė gjithė territorin e Republikės sė Shqipėrisė, sipas pėrzgjedhjes sė vetė Komunitetit.


    Neni 10

    Parimet e organizimit dhe tė veprimtarisė sė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė

    1. Palėt angazhohen pėr respektimin e parimeve kushtetuese mbi tė cilat ndėrtohet kjo Marrėveshje dhe do tė punohet sė bashku pėr zbatimin e legjislacionit shqiptar nė fuqi.

    2. Shteti respekton pavarėsinė e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė pėr t’u organizuar e ushtruar veprimtarinė e tij, si dhe pėr tė administruar pasuritė qė zotėron, nė bazė tė parimeve, rregullave, traditave dhe statutit tė tij.

    3. Parimet, rregullat dhe statuti i Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė dhe veprimtaria e tij duhet tė respektojė interesat kombėtarė dhe traditėn shqiptare, bashkėjetesėn dhe tolerancėn fetare ndėrmjet bashkėsive fetare nė Shqipėri.


    Neni 11

    Organizimi i Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė

    1. Nė marrėdhėniet me organet, institucionet dhe organizatat e tjera laike e fetare, brenda dhe jashtė vendit, besimtarėt e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė pėrfaqėsohen nga organet, funksionarėt dhe drejtuesit e formuar, tė emėruar a zgjedhur nė pėrputhje me statutin.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė formojė organet e tij, tė emėrojė funksionarėt dhe drejtuesit e tyre nė mėnyrė tė pavarur, si dhe nė pėrputhje me dispozitat e parashikuara nė statutin e tij. Titullari i Komunitetit Mysliman Shqiptar caktohet sipas procedurave dhe kritereve tė parashikuara nė statutin e kėtij Komuniteti.

    3. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė njofton Komitetin Shtetėror tė Kulteve pėr emėrimin e titullarėve tė tij.

    4. Funksionarėve, drejtuesve dhe organeve tė bashkėsisė u garantohet liri e plotė e ushtrimit tė veprimtarisė fetare, organizative e administrative, nė pėrputhje me aktet e kėtij Komuniteti, pėr aq sa kjo veprimtari nuk vjen nė kundėrshtim me dispozitat kushtetuese dhe ligjore.


    Neni 12

    Marrėdhėniet me bashkėsitė e huaja fetare

    1. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė krijojė dhe tė mbajė kontakte me bashkėsi fetare tė njė vendi tjetėr ose ndėrkombėtare, tė marrė pjesė nė veprimtaritė e tyre fetare e bamirėse, pėr aq sa kėto kontakte nuk bien ndesh me rendin e brendshėm kushtetues.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė pėrfitojė mbėshtetje financiare dhe/ose materiale nga entitete dhe/ose individė tė huaj, pėr aq sa kjo mbėshtetje nuk bie ndesh me kėtė Marrėveshje dhe me legjislacionin nė fuqi.


    KREU III

    STATUSI FINANCIAR



    Neni 13

    Mbėshtetja financiare ose materiale shtetėrore

    1. Shteti shqiptar mund t’i japė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, apo subjekteve juridike tė themeluara prej saj, mbėshtetje financiare ose materiale.

    2. Modalitetet dhe kriteret pėr sigurimin e kėsaj mbėshtetjeje financiare duhet tė pėrcaktohen me njė ligj specifik pėr mbėshtetje financiare nga buxheti i shtetit pėr kultet fetare.


    Neni 14

    Regjistrimi nė organet tatimore

    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, si dhe personat e tij juridikė, duhet tė regjistrohen nė organet tatimore, sikurse ēdo person juridik jofitimprurės, nė pėrputhje me legjislacionin pėrkatės.


    Neni 15

    Statusi juridik dhe fiskal

    1. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė njeh dhe respekton kuadrin ligjor nė Republikėn e Shqipėrisė nė fushėn financiare, duke ruajtur tėrėsisht pavarėsinė nė administrimin e buxhetit tė tij financiar, tė krijuar qoftė nga burime tė brendshme edhe nga ato tė jashtme, nė formė dhuratash nga organizma ndėrkombėtarė simotra.

    2. Pėrjashtohen nga tė gjitha llojet e taksave:

    a) Subvencionet financiare tė ēfarėdolloji dhe ēdo e ardhur tjetėr e ligjshme, si edhe donacionet materiale tė destinuara pėr tė realizuar misionin e vet, kur kėto tė ardhura apo donacione nuk pėrdoren pėr pėrfitime nga organizatorėt.

    b) Ndėrtimi i objekteve tė reja, ndėrtesat nė pronėsi ose nė pėrdorim tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, ose tė personave juridikė tė themeluar prej tij tė regjistruara pranė organeve kompetente shtetėrore, nė rastet kur ato pėrdoren pa qėllim fitimi pėr ushtrimin e besimit, drejtimin dhe administrimin fetar, veprimtarinė fetare, humanitare e bamirėse, formimin e klerikėve, mėsimin e teologjisė dhe shkencave tė tjera fetare, si dhe tė personelit fetar dhe laik nė shėrbim tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė.

    c) Taksa e trashėgimisė ose e kalimit tė pasurisė nė procesin e regjistrimit tė pasurive tė luajtshme dhe tė paluajtshme tė cilat i dhurohen Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė ose kur ato kalojnė mes entiteteve tė vetė Komunitetit Mysliman.

    3. Personat juridikė tė themeluar nga Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, por qė nuk e kanė zotėsinė juridike ose nuk janė regjistruar si organizata jofitimprurėse pėrpara ratifikimit tė kėsaj Marrėveshjeje, gėzojnė tė drejtėn qė tė regjistrohen nė Gjykatėn e Rrethit Gjyqėsor Tiranė sipas nenit 8 tė kėsaj Marrėveshjeje, brenda dy vjetėve nga dita e hyrjes sė saj nė fuqi.

    4. Pėrjashtohen nga detyrimi i derdhjes sė kontributeve pėr sigurim shoqėror dhe shėndetėsor personeli fetar dhe laik nė shėrbim tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, me kombėsi tė huaj, me banim tė rregullt nė Shqipėri, tė cilėt nuk pėrfitojnė asnjė tė ardhur apo shpėrblim pėr kryerjen e veprimtarisė sė tyre dhe qė i kanė derdhur kėto kontribute nė vendet e origjinės.

    5. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, pėr personelin klerik dhe laik tė tij, si kategori profesionale krejt e veēantė, ka tė drejtė shkallėzimin e diferencuar pėr nivelin e pagės, pėr efekt kontributesh tė sigurimeve shoqėrore e shėndetėsore dhe tatimi mbi tė ardhurat e personit.

    6. Pėr veprimtaritė me karakter institucional, si: ushtrimi i kultit, drejtimi dhe administrimi i komunitetit, veprimtaria fetare, humanitare dhe bamirėse, formimi i klerit, mėsimi i teologjisė dhe i shkencave fetare, Komuniteti Mysliman dhe personat juridikė tė themeluar prej tij nuk janė tė detyruar tė mbajnė regjistėr kontabėl dhe t’u nėnshtrohen standardeve administrative, tė parashikuara nė aktet ligjore dhe nėnligjore nė fuqi pėr kėtė ēėshtje. Si pasojė, pėr tė tilla veprimtari ato nuk e kanė detyrim qė tė paraqesin bilancin kontabėl vjetor tek organet kompetente shtetėrore dhe as ta depozitojnė atė pranė organizmave shtetėrorė tė caktuar nga legjislacioni nė fuqi.


    KREU IV

    BASHKĖPUNIMI NĖ TĖ MIRĖ TĖ SHTETASVE

    Neni 16


    Festat fetare

    1. Ditėt e festave fetare qė do tė jenė ditė pushimi vendosen me ligj. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė mund tė propozojė festa fetare qė, sipas mendimit tė tij, mund tė shpallen ditė pushimi.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, nė pėrputhje me nevojat fetare tė besimtarėve, ka tė drejtė tė pėrcaktojė edhe festa tė tjera, veē atyre qė do tė trajtohen me ligj si festa zyrtare, tė cilat nuk janė tė detyrueshme pėr sektorin shtetėror publik dhe privat.


    Neni 17

    Institucionet edukative dhe arsimore tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė

    1. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė, nė pėrputhje me kriteret e parashikuara nga legjislacioni nė fuqi, tė ngrejė dhe tė administrojė institucione edukative dhe arsimore tė tė gjitha niveleve.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė dhe shteti angazhohen tė respektojnė tė drejtėn e prindėrve pėr tė siguruar edukimin e fėmijėve nė pėrputhje me bindjet e tyre fetare.

    3. Shteti e njeh vlefshmėrinė e dokumenteve tė lėshuara nga kėto institucione, sipas kritereve tė caktuara nga legjislacioni nė fuqi pėr arsimin.

    4. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė dhe shteti hartojnė kurrikulat pėrkatėse pėr shkollat fetare jopublike, si dhe bėjnė vlerėsimin dhe certifikimin e personelit pedagogjik. Pėr miratimin e tyre ngarkohet Ministria e Arsimit dhe Shkencės.

    5. Gjatė procesit mėsimdhėnės, shteti dhe Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė angazhohen qė arsimimi i fėmijėve tė bazohet mbi tė drejtat e njeriut dhe parimet demokratike, tė drejtohet nė pėrgatitjen e fėmijėve pėr njė jetė tė pėrgjegjshme nė njė shoqėri tė lirė nė frymėn e mirėkuptimit, paqes, tolerancės, barazisė gjinore dhe vėllazėrisė midis njerėzve, grupeve etnike, kombėtare dhe fetare, ose personave me origjinė tjetėr, duke iu kundėrvėnė racizmit e fanatizmit.


    Neni 18

    Kryerja e veprimtarive sociale

    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė ushtrojė veprimtari sociale me karakter ekonomik, edukativ e shėndetėsor. Kjo e drejtė pėrfshin edhe krijimin e mjediseve sociale tė pėrshtatshme, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi.


    Neni 19

    Organizatat bamirėse

    Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė mund tė themelojė organizata bamirėse, duke respektuar rregullat e pėrgjithshme dhe legjislacionin nė fuqi.


    Neni 20

    Liria e shprehjes dhe e drejta pėr informim

    1. Shteti dhe Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė njohin dhe pranojnė mjetet e informimit publik si njė element tė rėndėsishėm pėr mbrojtjen e lirisė sė shprehjes dhe tė ndėrgjegjes.

    2. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė shprehė dhe tė pėrhapė lirisht bindjet e fesė islame nėpėrmjet mjeteve tė komunikimit publik, medias sė shkruar dhe asaj pamore, si dhe nė ēfarėdo forme tjetėr tė njohur ose qė do tė njihet nė tė ardhmen.

    3. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė themelojė struktura tė komunikimit publik nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi. Nė ēdo rast pėrmbajtja qė jepet pėrmes mjeteve tė komunikimit masiv nuk duhet tė pėrshkohet nga ide qė cenojnė rendin kushtetues, tolerancėn fetare, ose qė diskriminojnė bashkėsitė fetare dhe nxisin grindje ndėrfetare.

    4. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė ka tė drejtė tė shprehet nėpėrmjet mjeteve tė komunikimit dhe informimit publik.

    5. Komiteti Shtetėror i Kulteve bashkėpunon me Komunitetin Mysliman tė Shqipėrisė pėr shkėmbimin e tė dhėnave dhe informacioneve pėr nevoja studimore.


    Neni 21

    Objektet e kultit

    1. Ndėrtesat dhe objektet qė shėrbejnė pėr kryerjen e ceremonive fetare konsiderohen tė shenjta nga Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė. Ndėrhyrja e autoriteteve nė to ėshtė e ndaluar, me pėrjashtim tė rasteve tė flagrancės, kur njė gjė e tillė kėrkohet nė zbatim tė njė urdhri tė prokurorisė, tė njė vendimi gjyqėsor ose titulli ekzekutiv, ose nė rast tė kanosjes sė njė rreziku tė afėrm.

    2. Institucionet pėrkatėse e nė veēanti Komiteti Shtetėror i Kulteve, bashkėpunojnė me bashkėsitė fetare pėr tė pėrcaktuar vendin pėr ndėrtimin e objekteve fetare, nė pėrputhje me nevojat fetare tė personave, si dhe mbi bazėn e planeve rregulluese urbanistike.

    3. Kėshilli i Ministrave merr pėrsipėr qė pėr objektet e kultit tė paregjistruara tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė tė ndihmojė nė procesin e legalizimit, i cili tė kryhet me regjistrim nė bazė tė kėrkesės dhe dokumentacionit teknik tė paraqitur nga Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė, nė bazė tė legjislacionit nė fuqi.


    KREU V

    ĒĖSHTJET E PRONĖSISĖ


    Neni 22


    E drejta e pronės

    1. Shteti i njeh Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė tė drejtėn e pronės mbi sende tė luajtshme dhe tė paluajtshme me tė gjitha elementet pėrbėrėse tė saj. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė rinjihet sipas kėsaj Marrėveshje si trashėgimtar i pronave pėrkatėse tė tij.

    2. Nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi, shteti trajton me pėrparėsi kėrkesat e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė pėr kthimin dhe kompensimin e pronave tė veta.

    3. Nė rastet kur objektet e kultit tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė nuk gjenden tė regjistruara nė zyrat e regjistrimit tė pasurive tė paluajtshme, Agjencia e Kthimit dhe Kompensimit tė Pronave, pronėsinė do ta vėrtetojė (provojė) nėpėrmjet dokumenteve tė Arkivit Qendror tė Shtetit.


    Neni 23

    Mbrojtja e trashėgimisė kulturore fetare

    1. Objektet e kultit qė kanė statusin e Monumentit tė Kulturės t’i kthehen nė pronėsi Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė dhe tė mbrohen e trajtohen nga ligji pėr trashėgiminė kulturore.

    2. Shteti mund tė marrė nė pėrdorim njė objekt tė kultit vetėm pėr nevoja e interesa madhorė dhe vetėm pasi tė ketė marrė paraprakisht pėlqimin e Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė.

    3. Kėshilli i Ministrave dhe Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė bien dakord tė bashkėrendojnė pėrpjekjet nė tė ardhmen pėr tė evidentuar, vlerėsuar e mbrojtur pasuritė kulturore, si dhe godinat e kultit tė Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė, tė cilat bartin vlera tė kulturės kombėtare materiale e shpirtėrore.

    4. Instituti i Monumenteve tė Kulturės merr pjesė nė restaurimin, projektimin dhe ndėrtimin e objekteve tė kultit nė marrėveshje me bashkėsitė fetare pėrkatėse, duke respektuar ligjin nr.9048, datė 7.4.2003 “Pėr trashėgiminė kulturore”.

    5. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė paraqet nė MTKRS (Drejtorinė e Turizmit) listėn e objekteve tė kultit qė janė monumente kulture, pėr t’u pėrfshirė ato nė planin e turizmit kulturor. Pėrparėsi nė planin e turizmit kulturor duhet tė kenė ato objekte qė janė mė tė frekuentueshme.


    KREU VI

    DISPOZITA KALIMTARE DHE PĖRFUNDIMTARE


    Neni 24


    Zgjidhja e mosmarrėveshjeve

    1. Interpretimi dhe zbatimi i kėsaj Marrėveshjeje, si dhe zgjidhja e ēėshtjeve tė diskutueshme, bėhen mbi bazėn e mirėkuptimit midis palėve.

    2. Ndryshimet e kėsaj Marrėveshjeje mund tė bėhen me marrėveshje ndėrmjet palėve, nė pėrputhje me Kushtetutėn, ligjet nė fuqi, si dhe me dispozitat e kėsaj Marrėveshjeje.


    Neni 25

    Dispozita tė fundit

    1. Shteti i njeh Komunitetit Mysliman tė Shqipėrisė tė drejtėn tė lidhė marrėveshje tė veēanta pėr zbatimin e dispozitave tė kėsaj Marrėveshjeje.

    2. Kjo Marrėveshje shėrben si akt bazė pėr nėnshkrimin e marrėveshjeve tė veēanta me Komunitetin Mysliman tė Shqipėrisė, qė ratifikohen nė Kuvend.

    3. Komuniteti Mysliman i Shqipėrisė mund tė tėrhiqet nga kjo Marrėveshje duke paraqitur njė kėrkesė me shkrim. Hollėsitė rregullohen me marrėveshje tė veēantė.

    Bėrė nė Tiranė, mė 24.10.2008, nė dy ekzemplarė origjinalė.



    PĖR KĖSHILLIN E MINISTRAVE TĖ PĖR KOMUNITETIN MYSLIMAN

    REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ TĖ SHQIPĖRISĖ



    MINISTRI I TURIZMIT, KULTURĖS, KRYETARI

    RINISĖ DHE SPORTEVE

    Prof. Dr. Ylli Pango



    Marre nga Arkiva e Shtetit shqiptar.
    http://www.qpz.gov.al/doc.jsp?doc=do...22-01-2009.htm
    Ndryshuar pėr herė tė fundit nga Albo : 21-01-2011 mė 23:53

  4. #4
    Orthodhoks Maska e ilia spiro
    Anėtarėsuar
    02-02-2009
    Postime
    3,592
    Postimet nė Bllog
    1
    LIGJ
    Nr.10 057, datė 22.1.2009

    PĖR RATIFIKIMIN E "MARRĖVESHJES NDĖRMJET KĖSHILLIT TĖ MINISTRAVE TĖ REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ DHE KISHĖS ORTODOKSE AUTOQEFALE TĖ SHQIPĖRISĖ PĖR RREGULLIMIN E MARRĖDHĖNIEVE TĖ NDĖRSJELLA"

    Nė mbėshtetje tė neneve 10 pika 5, 78 dhe 83 pika 1 tė Kushtetutės, me propozimin e Kėshillit tė Ministrave,

    KUVENDI I
    REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ

    VENDOSI:

    Neni 1

    Ratifikohet "Marrėveshja ndėrmjet Kėshillit tė Ministrave tė Republikės sė Shqipėrisė dhe Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė pėr rregullimin e marrėdhėnieve tė ndėrsjella", sipas tekstit qė i bashkėlidhet kėtij ligji.

    Neni 2

    Ky ligj hyn nė fuqi 15 ditė pas botimit nė Fletoren Zyrtare.

    Shpallur me dekretin nr.6033, datė 29.1.2009 tė Presidentit tė Republikės sė Shqipėrisė, Bamir Topi

    MARRĖVESHJE
    NDĖRMJET KĖSHILLIT TĖ MINISTRAVE TĖ REPUBLIKĖS SĖ SHQIPĖRISĖ DHE KISHĖS ORTODOKSE AUTOQEFALE TĖ SHQIPĖRISĖ PĖR RREGULLIMIN E MARRĖDHĖNIEVE TĖ NDĖRSJELLA

    Kėshilli i Ministrave i Republikės sė Shqipėrisė dhe Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, bazuar nė parimet e lirisė sė ndėrgjegjes dhe tė besimit fetar, tė sanksionuara e garantuara nė nenet 10 e 24 tė Kushtetutės sė Republikės sė Shqipėrisė, nė marrėveshjet ndėrkombėtare tė ratifikuara me ligj, si dhe nė ligjet e tjera nė fuqi (mė poshtė sipas rastit do tė citohen Kushtetuta, ligjet dhe/ose legjislacioni nė fuqi), lidhin marrėveshjen si mė poshtė (mė poshtė do tė citohet "Marrėveshja").

    KREU I
    DISPOZITA TĖ PĖRGJITHSHME

    Neni 1
    Objekti

    Kjo Marrėveshje rregullon ēėshtjet e marrėdhėnieve dhe tė bashkėpunimit midis Shtetit Shqiptar, dhe Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, nė tė mirė tė secilit dhe tė tė gjithėve, mbi bazėn e parimeve kushtetuese qė garantojnė lirinė e shfaqjes dhe tė ushtrimit tė besimit fetar, si dhe tė dėshirės sė pėrbashkėt pėr tė forcuar dhe zhvilluar marrėdhėniet e ndėrsjella.

    Neni 2
    Kuptimi

    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė e kupton dhe e shpreh vetveten ashtu siē pėrcaktohet nė nenin 1 tė statutit tė saj.

    Neni 3
    Qėllimi

    Qėllimi i kėsaj Marrėveshjeje ėshtė:
    a) tė garantojė realizimin e tė drejtave tė sanksionuara nga Kushtetuta dhe ligjet nė fuqi nė lidhje me lirinė e ndėrgjegjes dhe tė fesė;
    b) tė njohė e tė garantojė respektimin e tė drejtave tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, tė institucioneve dhe strukturave tė saj, si dhe tė personave juridikė tė themeluar prej tyre, pėr tė zhvilluar lirisht misionin e tyre fetar, edukativ e bamirės;
    c) tė njohė dhe tė garantojė paprekshmėrinė e institucioneve tė kultit, pėr aq sa veprimtaria e tyre nuk vjen nė kundėrshtim me ushtrimin e lirisė sė ndėrgjegjes dhe tė fesė, si dhe me Kushtetutėn e ligjet nė fuqi dhe me kanonet dhe traditėn e shenjtė tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė;
    d) tė garantojė lirinė e individit pėr tė zgjedhur ose ndryshuar fenė, pėr ta shfaqur atė individualisht ose kolektivisht nė institucionet fetare, ose jashtė tyre, nėpėrmjet kultit, arsimimit, praktikave ose kryerjes sė riteve fetare;
    e) tė sigurojė lirinė e individit pėr tė mos ndaluar dhe as detyruar tė bėjė pjesė nė njė bashkėsi fetare, ose tė marrė pjesė nė praktikat, ritet dhe nė strukturat drejtuese tė saj.
    Me anė tė kėsaj Marrėveshjeje, palėt angazhohen nė sigurimin e lirisė sė mendimit, tė ndėrgjegjes dhe tė fesė. Kjo liri nuk mund tė bėhet objekt i kufizimeve tė tjera nga ato qė, tė parashikuara me ligj, pėrbėjnė masat e nevojshme nė njė shoqėri demokratike, pėr sigurimin publik, pėr mbrojtjen e rendit, tė shtetit, tė shėndetit e moralit publik, ose pėr mbrojtjen e tė drejtave dhe tė lirive tė tė tjerėve.

    Neni 4
    Zbatimi i Marrėveshjes

    1. Kjo Marrėveshje i shtrin efektet mbi tė gjitha organet dhe institucionet shtetėrore qė kanė tė bėjnė me fenė, me Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, si dhe me institucionet dhe personat juridikė tė themeluar prej saj.
    2. Individėt ose grupimet e tyre, pėrfitojnė nga tė drejtat e parashikuara nga kjo Marrėveshje, kur marrin pjesė nė Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė ose nė praktikat e saj.

    Neni 5
    Parime tė pėrgjithshme

    1. Shteti respekton Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė dhe njeh si pėrfaqėsues tė saj vetėm personat e autorizuar nga Sinodi i Shenjtė i kėsaj Kishe dhe garanton mbrojtjen e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė nga ēdo person ose grup qė pretendon emrin, objektet e kultit, pronat, simbolet ose vulėn e saj.
    2. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė organizohet dhe tė realizojė misionin e saj nė mėnyrė tė pavarur nga shteti, duke respektuar parimin e laicitetit tė shtetit, Kushtetutėn dhe ligjet nė fuqi dhe kanonet e traditėn e shenjtė tė Kishės Ortodokse. Shteti mbron bashkėjetesėn fetare.

    Neni 6
    Bashkėrendimi me organet shtetėrore

    Nė marrėdhėniet e ndėrsjella me Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, shteti pėrfaqėsohet nga Komiteti Shtetėror pėr Kultet. Kisha bashkėpunon me Komitetin pėr mundėsimin dhe realizimin e njė komun ikimi aktiv me organet dhe institucionet shtetėrore.

    KREU II
    ORGANIZIMI DHE PERSONALITETI JURIDIK I KISHĖS ORTODOKSE AUTOQEFALE TĖ SHQIPĖRISĖ

    Neni 7
    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė dhe personat juridikė

    1. Shteti njeh dhe respekton personalitetin juridik tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, si dhe tė gjitha veprimet e deritanishme tė kryera prej saj pėr aq sa ato nuk vijnė nė kundėrshtim me Kushtetutėn dhe legjislacionin.
    2. Themelimi, struktura, organizimi, objekti i veprimtarisė, administrimi, rregullimi dhe mbarimi i Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, si person juridik, realizohet nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi, me kėtė Marrėveshje dhe me kanonet dhe traditėn e shenjtė tė Kishės Ortodokse.
    3. Shteti i njeh Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė tė drejtėn pėr tė krijuar institucione e struktura me karakter fetar ose jofetar, tė cilat e sigurojnė statusin e personit juridik, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi.
    4. Institucionet dhe strukturat e krijuara nga Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė mund tė ushtrojnė ēdo lloj veprimtarie shoqėrore, arsimore, shėndetėsore e ekonomike, nė pėrputhje me rregullat e saj, si dhe me legjislacionin nė fuqi, qė rregullon ndėrmjet tė tjerave edhe pajisjen me licenca dhe lejet pėrkatėse.
    5. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, me vullnetin e saj tė lirė, mund tė krijojė bashkime fetare, nėpėrmjet bashkimit tė dy ose mė shumė bashkėsive, me qėllim qė tė realizohen synimet e pėrbashkėta. Kėto bashkime, edhe nėse nuk regjistrohen si persona juridikė, njihen nga shteti pas depozitimit tė aktmarrėveshjes pėr krijimin e tyre, nė Komitetin Shtetėror pėr Kultet.
    6. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, si dhe organizatat e tjera qė krijon pėr ushtrimin e veprimtarisė sė saj, nė tė gjitha format e ligjshme tė organizimit tė tyre, janė persona juridikė jofitimprurės.

    Neni 8
    Personaliteti juridik i Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    1. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, e rinjohur dhe rikonfirmuar nga shteti shqiptar, regjistrohet si e tillė me vendim tė Gjykatės sė Rrethit Gjyqėsor Tiranė dhe i njihen tė gjitha veprimet e mėparshme. Pėr regjistrimin e saj Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė do tė paraqesė dokumentet e mėposhtme:
    a) Kėrkesėn pėr regjistrimin e personit juridik, paraqitur nga pėrfaqėsuesi ligjor i Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė (Kryepeshkopi i Tiranės, Durrėsit dhe i gjithė Shqipėrisė).
    b) Statutin e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė.
    2. Gjykata e Rrethit Gjyqėsor Tiranė, brenda 30 ditėve nga data e paraqitjes sė kėrkesės, tė shoqėruar me dokumentet e sipėrpėrmendura, bėn njohjen e personit juridik dhe regjistrimin e tij, nėpėrmjet vendimit pėrkatės.

    Neni 9
    Afati dhe territori i veprimtarisė sė personave juridikė tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė dhe personat juridikė tė krijuar prej saj, mund ta ushtrojnė veprimtarinė e tyre me afat tė pakufizuar, nė njė pjesė ose nė tė gjithė territorin e Republikės sė Shqipėrisė, sipas pėrzgjedhjes sė vetė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė.

    Neni 10
    Parimet e organizimit dhe tė veprimtarisė sė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    1. Palėt angazhohen pėr respektimin e parimeve kushtetuese mbi tė cilat ndėrtohet kjo Marrėveshje dhe do tė punojnė sė bashku pėr zbatimin e legjislacionit shqiptar nė fuqi.
    2. Shteti respekton pavarėsinė e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė pėr t'u organizuar e ushtruar veprimtarinė e saj, si dhe pėr tė administruar pasuritė qė zotėron, nė bazė tė parimeve, rregullave, traditave, kanoneve dhe statutit tė saj.
    3. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė respekton interesat kombėtarė dhe bashkėjetesėn e tolerancėn fetare nė Shqipėri.

    Neni 11
    Organizimi i Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    1. Nė marrėdhėniet me organet, institucionet dhe organizatat e tjera laike e fetare, brenda dhe jashtė vendit, besimtarėt e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė pėrfaqėsohen nga organet, funksionarėt dhe drejtuesit e formuar, tė emėruar a zgjedhur nė pėrputhje me statutin.
    2. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė formojė organet e saj, tė emėrojė funksionarėt dhe drejtuesit nė mėnyrė tė pavarur, nė pėrputhje me dispozitat e parashikuara nė statutin e saj. Titullari i Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė caktohet sipas procedurave dhe kritereve tė parashikuara nė statutin e saj.
    3. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė njofton Komitetin Shtetėror pėr Kultet pėr emėrimin e titullarit tė saj.
    4. Funksionarėve, drejtuesve dhe organeve tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė u garantohet liri e plotė e ushtrimit tė veprimtarisė fetare, organizative e administrative, nė pėrputhje me aktet e Kishės, por aq sa kjo veprimtari nuk vjen si kundėrshtim me rendin kushtetues dhe ligjor.

    Neni 12
    Marrėdhėniet me bashkėsitė e huaja fetare

    1. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė d rejtė tė krijojė dhe tė mbajė kontakte me bashkėsi fetare tė njė vendi tjetėr ose ndėrkombėtare, tė marrė pjesė nė veprimtaritė e tyre fetare e bamirėse, pėr aq sa kėto kontakte nuk bien ndesh me rendin e brendshėm kushtetues.
    2. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė pėrfitojė mbėshtetje financiare dhe/ose materiale nga entitete dhe/ose individė tė huaj, pėr aq sa kjo mbėshtetje nuk bie ndesh me kėtė Marrėveshje dhe me legjislacionin nė fuqi.

    KREU III
    STATUSI JURIDIK DHE FINANCIAR

    Neni 13
    Mbėshtetja financiare ose materiale shtetėrore

    1. Shteti shqiptar mund t'i japė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, apo subjekteve juridike tė themeluara prej saj, mbėshtetje financiare ose materiale.
    2. Modalitetet dhe kriteret pėr sigurimin e kėsaj mbėshtetjeje financiare duhet tė pėrcaktohen nė njė ligj specifik pėr mbėshtetje financiare nga Buxheti i Shtetit pėr kultet fetare.

    Neni 14
    Regjistrimi nė organet tatimore

    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, si dhe personat e saj juridikė duhet tė regjistrohen nė organet tatimore, sikurse ēdo person juridik jofitimprurės, nė pėrputhje me legjislacionin pėrkatės.

    Neni 15
    Statusi juridik dhe fiskal

    1. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė njeh dhe respekton kuadrin ligjor nė Republikėn e Shqipėrisė nė fushėn financiare, duke ruajtur tėrėsisht pavarėsinė nė administrimin e buxhetit tė saj financiar, tė krijuar qoftė nga burime tė brendshme edhe nga ato tė jashtme, nė formė dhuratash nga kisha dhe organizma ndėrkombėtarė simotra.
    2. Pėrjashtohen nga tė gjitha llojet e taksave:
    a) Subvencionet financiare tė ēfarėdo lloji dhe ēdo e ardhur tjetėr e ligjshme, si edhe donacionet materiale tė destinuara pėr tė realizuar misionin e vet, kur kėto tė ardhura apo donacione nuk pėrdoren pėr pėrfitime nga organizatorėt.
    b) Ndėrtimi i objekteve tė reja, ndėrtesat nė pronėsi apo nė pėrdorim tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, ose tė personave juridikė tė themeluar prej saj tė regjistruara pranė organeve kompetente shtetėrore, nė rastet kur ato pėrdoren pa qėllim fitimi pėr ushtrimin e besimit, drejtimin dhe administrimin kishtar, veprimtarinė baritore, humanitare e bamirėse, formimin e klerikėve, mėsimin e teologjisė dhe shkencave tė tjera kishtare, si dhe tė personelit fetar dhe laik nė shėrbim tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė.
    c) Taksa e trashėgimisė ose e kalimit tė pasurisė nė procesin e regjistrimit tė pasurive tė luajtshme dhe tė paluajtshme, tė cilat i dhurohen Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė ose kur ato kalojnė mes entiteteve tė vetė Kishės.
    3. Personat juridikė tė themeluar nga Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, por qė nuk e kanė zotėsinė juridike ose nuk janė regjistruar si organizata jofitimprurėse pėrpara ratifikimit tė kėsaj Marrėveshjeje, gėzojnė tė drejtėn qė tė regjistrohen nė Gjykatėn e Rrethit Gjyqėsor Tiranė, sipas nenit 8 tė kėsaj Marrėveshjeje, brenda dy vjetėve nga dita e hyrjes sė saj nė fuqi.
    4. Pėrjashtohen nga detyrimi i derdhjes sė kontributeve pėr sigurim shoqėror dhe shėndetėsor personeli fetar dhe laik nė shėrbim tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, me kombėsi tė huaj, me banim tė rregullt nė Shqipėri, tė cilėt nuk pėrfitojnė asnjė tė ardhur apo shpėrblim pėr kryerjen e veprimtarisė sė tyre dhe qė i kanė derdhur kėto kontribute nė vendet e origjinės.
    5. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, pėr personelin klerik dhe laik tė saj, si kategori profesionale krejt tė veēanta, ka tė drejtė shkallėzimin e diferencuar pėr nivelin e pagės, pėr efekt kontributesh tė sigurimeve shoqėrore e shėndetėsore dhe tatimi mbi tė ardhurat e personit.
    6. Pėr veprimtaritė me karakter institucional, si: ushtrimi i kultit, drejtimi dhe administrimi kishtar, veprimtaria baritore, humanitare dhe bamirėse, formimi i klerit, mėsimi i teologjisė dhe i shkencave fetare, kisha dhe personat juridikė tė themeluar prej saj nuk janė tė detyruar tė mbajnė regjistėr kontabėl dhe t'u nėnshtrohen standardeve administrative tė parashikuara nė aktet ligjore dhe nėnligjore nė fuqi pėr kėtė ēėshtje. Si pasojė, pėr tė tilla veprimtari ato nuk e kanė detyrim qė tė paraqesin bilancin kontabėl vjetor tek organet kompetente shtetėrore dhe as ta depozitojnė atė pranė organizmave shtetėrorė tė caktuar nga legjislacioni nė fuqi.

    KREU IV
    BASHKĖPUNIMI NĖ TĖ MIRĖ TĖ SHTETASVE

    Neni 16
    Festat fetare

    1. Ditėt e festave fetare qė do tė jenė ditė pushimi, vendosen me ligj. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė mund tė propozojė festa fetare qė, sipas mendimit tė saj, mund tė shpallen ditė pushimi.
    2. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė, nė pėrputhje me nevojat fetare tė besimtarėve, ka tė drejtė tė pėrcaktojė edhe festa tė tjera, veē atyre qė do tė trajtohen me ligj si festa zyrtare, tė cilat nuk janė tė detyrueshme pėr sektorin shtetėror publik dhe privat.

    Neni 17
    Institucionet edukative dhe arsimore tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė

    1. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipė risė ka tė drejtė, nė pėrputhje me kriteret e parashikuara nga legjislacioni nė fuqi, tė ngrejė dhe tė administrojė institucionet edukative dhe arsimore tė tė gjitha niveleve.
    2. Shteti dhe Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė angazhohen tė garantojnė tė drejtėn e individėve pėr t'u arsimuar, pa asnjė dallim, duke respektuar tė drejtėn e prindėrve pėr tė siguruar edukimin e fėmijėve nė pėrputhje me bindjet e tyre.
    3. Shteti e njeh vlefshmėrinė e dokumenteve tė lėshuara nga institucionet arsimore fetare, sipas kritereve tė caktuara nga legjislacioni nė fuqi pėr arsimin.
    4. Shteti dhe Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė hartojnė kurrikulat pėrkatėse pėr shkollat fetare jopublike, si dhe bėjnė vlerėsimin dhe certifikojnė personelin pedagogjik. Pėr realizimin e tyre ngarkohet Ministria e Arsimit dhe e Shkencės.
    5. Gjatė procesit mėsimdhėnės, shteti dhe Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė angazhohen qė arsimimi i fėmijėve tė bazohet mbi tė drejtat e njeriut dhe parimet demokratike, tė drejtohet nė pėrgatitjen e fėmijėve pėr njė jetė tė pėrgjegjshme nė njė shoqėri tė lirė, nė frymėn e mirėkuptimit, paqes, tolerancės, barazisė gjinore dhe vėllazėrisė midis njerėzve, grupeve etnike, kombėtare dhe fetare ose personave me origjinė tjetėr, duke iu kundėrvėnė racizmit e fanatizmit.

    Neni 18
    Kryerja e veprimtarive sociale

    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė ushtrojė veprimtari sociale me karakter ekonomik, edukativ e shėndetėsor. Kjo e drejtė pėrfshin edhe krijimin e mjediseve sociale tė pėrshtatshme, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi.

    Neni 19
    Organizatat bamirėse

    Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė mund tė themelojė organizata bamirėse, duke respektuar rregullat e pėrgjithshme dhe legjislacionin nė fuqi.

    Neni 20
    Liria e shprehjes dhe e drejta pėr informim

    1. Shteti dhe Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė njohin dhe pranojnė mjetet e informimit publik, si njė element tė rėndėsishėm pėr mbrojtjen e lirisė sė shprehjes dhe tė ndėrgjegjes.
    2. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė shprehė dhe tė pėrhapė lirisht bindjet e saj, nėpėrmjet ēfarėdo forme ligjore tė njohur, ose qė do tė njihet nė tė ardhmen.
    3. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė themelojė struktura tė komunikimit publik, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi. Nė ēdo rast, pėrmbajtja qė jepet pėrmes mjeteve tė komunikimit masiv nuk duhet tė pėrshkohet nga ide qė cenojnė rendin kushtetues, tolerancėn fetare, ose qė diskriminojnė bashkėsitė fetare dhe nxisin grindje ndėrfetare.
    4. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė ka tė drejtė tė shprehet nėpėrmjet mjeteve tė komunikimit dhe informimit publik.
    5. Komiteti Shtetėror pėr Kultet bashkėpunon me Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė pėr nevoja studimore e informuese.

    Neni 21
    Objektet e kultit

    1. Ndėrtesat dhe objektet qė shėrbejnė pėr kryerjen e ceremonive fetare konsiderohen tė shenjta nga Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė. Ndėrhyrja e autoriteteve shtetėrore nė to ėshtė e ndaluar, me pėrjashtim tė rasteve tė flagrancės, kur njė gjė e tillė kėrkohet nė zbatim tė njė urdhri tė prokurorisė, tė njė vendimi gjyqėsor ose titulli ekzekutiv, ose nė rast tė kanosjes sė njė rreziku tė afėrm.
    2. Paprekshmėria e hapėsirės publike garantohet nga shteti. Shteti mbron objektet dhe vendet e caktuara fetare, nė pėrputhje me ligjin.
    3. Pėr nevojat e saj dhe nė pėrputhje me procedurat ligjore, Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė mund tė ndėrtojė objekte tė reja kulti.

    KREU V
    ĒĖSHTJET E PRONĖSISĖ

    Neni 22
    E drejta e pronės

    1. Shteti i njeh Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė tė drejtėn e pronės mbi sende tė luajtshme dhe tė paluajtshme.
    2. Shteti do t'i kthejė dhe kompensojė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė tė gjitha pronat, me pėrparėsi objektet e kultit tashmė tė njohura nga tė gjithė, tė cilat kanė qenė pėr shekuj qendra shpirtėrore dhe kulturore tė komunitetit ortodoks dhe pėrbėjnė historinė e kėtij komuniteti, si objektet e kultit, manastiret e shenjta, pasuritė, arkivat e saj, tė konfiskuara nga regjimi komunist, nė pėrputhje me legjislacionin nė fuqi.
    3. Nė rastet kur objektet e kultit (kishat dhe manastiret) e komunitetit ortodoks nuk gjenden tė regjistruara nė zyrat e regjistrimit tė pasurive tė paluajtshme, Agjencia e Kthimit dhe Kompensimit tė Pronave, pronėsinė do ta vėrtetojė (provojė) nėpėrmjet dokumenteve tė Arkivit Qendror tė Shtetit.

    Neni 23
    Mbrojtja e trashėgimisė kulturore fetare

    1. Objektet e kultit qė kanė statusin e monumentit tė kulturės t'i kthehen nė pronėsi Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė dhe do tė mbrohen e trajtohen nga ligji pėr trashėgiminė kulturore.
    2. Shteti mund tė marrė nė pėrdorim njė objekt tė kultit vetėm pėr nevoja e interesa madhorė dhe vetėm pasi tė ketė marrė paraprakisht pėlqimin e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė.
    3. Kėshilli i Ministrave, duke u bazuar edhe nė mendimin e Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, bashkėrendon pėrpjekjet nė tė ardhmen pėr tė evidentuar, vlerėsuar e mbrojtur pasuritė kulturore, si dhe godinat e kultit tė Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, tė cilat bartin vlera tė kulturės kombėtare, materiale e shpirtėrore.

    KREU VI
    DISPOZITA KALIMTARE DHE PĖRFUNDIMTARE

    Neni 24
    Zgjidhja e mosmarrėveshjeve

    1. Interpretimi dhe zbatimi i kėsaj Marrėveshjeje, si dhe zgjidhja e ēėshtjeve tė diskutueshme, bėhen mbi bazėn e mirėkuptimit midis palėve.
    2. Ndryshimet e kėsaj Marrėveshjeje mund tė bėhen me mirėkuptim e marrėveshje midis palėve.

    Neni 25
    Dispozita e fundit

    1. Shteti i njeh Kishės Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė tė drejtėn qė tė lidhin marrėveshje tė veēanta pėr zbatimin e dispozitave tė kėsaj Marrėveshjeje.
    2. Kjo Marrėveshje shėrben si akt bazė pėr nėnshkrimin e marrėveshjeve tė veēanta me Kishėn Ortodokse Autoqefale tė Shqipėrisė, qė ratifikohen nė Kuvend.
    3. Kisha Ortodokse Autoqefale e Shqipėrisė mund tė tėrhiqet nga kjo Marrėveshje me anė tė denoncimit tė marrėveshjes sė ratifikuar nė Kuvend.

    PĖR KĖSHILLIN E MINISTRAVE PĖR KISHĖN ORTODOKSE AUTOQEFALE
    MINISTRI I TURIZMIT, KULTURĖS, RINISĖ TĖ SHQIPĖRISĖ
    E SPORTEVE FATLUMTURIA E TIJ,
    Ylli Pango KRYEPESHKOPI I TIRANĖS, DURRĖSIT
    DHE GJITHĖ SHQIPĖRISĖ
    Prof.Dr.Anastasi
    Duaje te afermin tend si veten

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •