Close
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 2
  1. #1

    Pamjet dhe realiteti

    Ēka e bėn sui generis qeverisjen nė Kosovė, dhe pse diēka qė kudo nė botė i rrėzon ministrat e kryeministrat, tek ne i forcon ata?


    Nga Bardh Hamzaj mė 25.05.2010 nė ora 12:06
    A ėshtė e mundur qė Kosova tė jetė pėrjashtim nė rruzullin tokėsor sa i pėrket funksionimit dhe performansės sė institucioneve? Gjithkund nė botė ka Qeveri qė funksionojnė mirė ose keq; qė disa punė i bėjnė si duhet e disa tjera jo; qė kanė kriza qoftė parlamentare apo aso qė lidhen me zėnien nė flagrancė pėr keqpėrdorim pushteti, e tė cilat zakonisht ia “hanė kokėn” ndonjė ministri apo zyrtari tjetėr tė lartė qeveritar, etj, et., pėr tė mos numėruar edhe mė tutje raste nga llojllojshmėria e pakufishme e krizave tė pushtetit qė mund tė paraqiten kudo e kurdo. Por, pse Kosova edhe nė kėtė ēėshtje ėshtė vėrtetė sui generis?

    Koalicioni i tashėm qeveritar (PDK-LDK) ka arritur qė mė “sukses tė plotė” ta tejkalojė “armiqėsimin” nė baza partiake gjatė fushatės elektorale pėr pushtetin lokal, vitin e kaluar. Me elegancė tė paparė ėshtė mbijetuar edhe kulmi i kėsaj “krize”, siē ishte kėrcėnimi i njohur i “Zanzibarit”, kur Kryeministri i dėrgoi njė “ultimatum” disaorėsh Presidentit tė vendit pėr “pėrzėnien” e tij dhe tė partisė sė tij nga pushteti. Tashmė kjo ėshtė histori aq e harruar, saqė shumėkush mund tė thotė se edhe pėrkujtimi i saj ėshtė i pavend. Fakti se si u trajtuan nga vetė partia e tij qėndrimet antiqeveritare tė Kryetarit tė Prishtinės, Isa Mustafės, gjatė fushatės por edhe tash, e tregon mė sė miri nivelin e konfuzionit qė mbretėron brenda njėrit nga partnerėt e koalicionit. Por, kjo tash ėshtė e shkuar e harruar.

    Kriza tjetėr ėshtė mė e freskėt dhe, pėr publikun, vetėm sa ka filluar. Normalisht se fjala ėshtė pėr hetimet e shpallura tė EULEX’it ndaj kreut dhe vetė Ministrisė sė Transportit dhe Telekomunikacionit, pėr miliona tė keqpėrdorur tė buxhetit tė Kosovės, dhe pėr paralajmėrimet e prokurorit ndėrkombėtar se janė duke u hetuar edhe zyrtarė tjerė tė lartė, pėrfshirė edhe ministra. Vėnia e njė ministri, dhe jo cilitdo ministėr por mė tė fuqishmit tė kėsaj Qeverie, nėn barrėn e dyshimit pėr korrupsion, dhe paralajmėrimi se e njėjta gjė i pret edhe disa tė tjerė, kudo nė botė do t’i dridhte themelet e qeverive. Edhe nė qeveritė mė tė forta perėndimore, jo pėr dyshime pėr vepra tė drejtpėrdrejta korruptive, por edhe pėr konflikte interesi qė kanė tė bėjnė me mundėsi pėrfitimi tė tė afėrmve apo miqve tė tyre, ministrat japin dorėheqje tė menjėhershme.

    Te ne po ndodh diēka tjetėr, gati e kundėrt me praktikat qeverisėse tė vendeve me demokraci tė stabilizuar. Krerėt e institucioneve (nga partia e ministrit qė udhėheq ministrinė e bastisur), edhe pse e pėrsėrisin se “askush nuk mund tė jetė mbi ligjin” (sigurisht pėr tė lėnė pėrshtypje nė opinion se janė tė pėrkushtuar ndaj sundimit tė ligjit nė vend), menjėherė i shpallėn veprimet e EULEX’it si ndėrhyrje politike. Mund ta paramendojmė se sa i lehtė ėshtė zbatimi i ligjit nė njė vend ku udhėheqėsit e institucioneve kryesore tė tij shprehen kėshtu.

    Nė tė njėjtėn kohė, tė prirė nga Kryeministri, jemi duke parė ekspozim akoma mė tė madh dhe mė domethėnės pikėrisht tė kėtyre qeveritarėve tė vėnė nėn “llupėn” e hetuesve tė EULEX’it, nė aktivitete ndėrkombėtare dhe brenda vendit. Normalisht se kėta qeveritarė po na thonė se janė tė pafajshėm, dhe derisa nuk ka njė vendim gjykate, tė tillė edhe janė.

    Por, si tė shpjegohet rritja e “adrenalinės pushtetare” tė tyre?

    Mė duket se janė dy shpjegime tė mundshme. Njėri ka tė bėjė me “efektin” e kundėrt stimulues, qė ka mundur ta ketė tek Qeveria e Thaēit kaptina e re e EULEX’it nė luftėn kundėr korrupsionit dhe krimit tė organizuar, ani se ajo sė pari ka goditur pikėrisht kėtė Qeveri. Dhe pikėrisht kjo logjikė ka tė bėjė me faktin se qeverisja nė Kosovė ėshtė “sui generis” nė raport me praktikat qeverisėse tjetėrkund nė botė. Pra, diēka qė kudo i rrėzon ministrat e kryeministrat, te ne i forcon ata!

    Shpjegimi tjetėr ėshtė se “puna e deritashme” e tė trajtuarve nga hetuesia e EULEX’it i ka bėrė ata aq tė fuqishėm dhe aq tė sigurt sa mund t’i dėrgojnė sinjale drejtėsisė ndėrkombėtare se nuk ia kanė aspak frikėn. Ta themi edhe atė se drejtėsia vendore moti i ka ēuar duart nga kjo punė.

    Pėr tė mos u munduar mė shumė nė hamendėsimet pėr “specialitetet” qeverisėse tė Kosovės, mė duket se megjithatė fundamentale ėshtė dilema nėse njė ministėr apo edhe njė Qeveri qė mban mbi supet e saj pretendime dhe dyshime tė kėtij niveli (ēfarė ia ka ngarkuar EULEX’i kėsaj tonės), arrin pėr tė gjetur kohė e koncentrim pėr tė punuar nė zgjidhjen e halleve tė qytetarėve tė saj qė janė edhe shumė, edhe tė mėdha? Zor pėr tė besuar se e vėrteta fshihet nė fytyrat e buzėqeshura tė pushtetarėve tanė qė u panė kėtyre ditėve nė Aeroportin e Prishtinės pas kthimit nga udhėtimet zyrtare dhe nė inspektimet e fushave dhe rrugėve tė Kosovės.
    Nėse e marrim rolin e kronikut vetėm pėr ditėt e vikendit tė fundit, do tė shohim se realiteti nė Kosovė nuk ėshtė sa pėrafėrsisht aq i “buzėqeshur”.

    Si shtet jemi aq sovran, saqė ish kryetari i Serbisė, Vojisllav Koshtunica, me gardė personale dhe tė armatosur, i papenguar nga askush, bile tash edhe pa pyetur askėnd, hyn e del dhe bėn fushatė tė hapur kundėr shtetit tė Kosovės. Pėr tė qenė i saktė e korrekt, kjo qė ndodhi gjatė vikendit nė veri tė vendit do tė duhej tė hapte punė edhe pėr Shefin dhe Prokurorin e EULEX’it. Vetėm nė njė ditė u pa se “Strategjia pėr Veriun”, qė nė fillimvit Qeveria na tha se e ka hartuar me faktorin ndėrkombėtar dhe se do tė integronte pėrfundimisht “pjesėn e Kosovės tė qeverisur nga Serbia”, ėshtė vetėm njė farsė.

    Pastaj, e pamė se akoma nuk ėshtė e qartė se sa tė “barabartė” e bėn pėrfaqėsimin e Kosovės nė “Takimin e Sarajevės” ulja e shefit tė UNMIK’ut, Lamberto Zanierit, pėrskaj Ministrit tė Jashtėm, Skėnder Hysenit.
    Kosova u njoh me qėndrimin e Pieter Feithit pėr tė mos lejuar kthimin e qindra miliona eurove nga fondet e privatizimit dhe Trustit Pensional. Arsye ėshtė ambienti i papėrshtatshėm pėr ruajtjen dhe investimin e kapitalit tė krijuar nga vetė Kosova. Mund tė merret me mend ēfarė porosie ėshtė kjo pėr investuesit e huaj.

    Kėto lajme janė pėr vetėm tri ditėt e fundit…
    BASHKIM KOSOVE ME SHQIPERINE DHE JO PAZARLLEQE ME SERBINE E GREQINE

  2. #2
    Vėshtirėsimi i rrugės sė Kosovės
    Nuk ėshtė vėshtirė tė paramendohen dėmet qė mund t’i vijnė Kosovės dhe synimit tė saj pėr integrim nė proceset euroatlantike nga politikanėt qė sot kanė njė politikė, e nesėr ēohen me njė tjetėr, apo qė njė e kanė pėr “ditėn”, e njė pėr “natėn”.


    Nga Bardh Hamzaj mė 11.05.2010 nė ora 12:06
    Nė njė intervistė me njė lider tė dikurshėm tė njėrit nga vendet e rajonit, e pata pyetur edhe lidhur me raportet qė kishte me njėrin nga shtetet fqinje (bėhet fjalė pėr vitet 90’ta).

    Pasi lavdėroi marrėdhėniet mes dy vendeve dhe kishte nėnvizuar rėndėsinė pėr dy popujt dhe rajonin nė pėrgjithėsi qė ato tė ishin tė mira e funksionale, tha se, megjithatė, ai personalisht e kishte njė hall. “Ėshtė pak problem tė mbėshtetesh nė njė partner i cili nuk tė shkakton telashe tė mėdha nė arritjen e ujdive, por qė, pėr shkak tė jostabilitetit tė brendshėm, i ndėrron shpesh qėndrimet. Kėshtu asnjėherė nuk je i sigurt nėse vlen, apo sa do tė jetojė marrėveshja e arritur”. Pastaj, jozyrtarisht, ky ish-lider qė sot nuk ėshtė aktiv nė jetėn politike, shpjegoi se kishte mirėkuptim pėr politikėn e fqinjit dhe se ajo sjellje ishte pasojė e rrethanave tė brendshme e jo pėr shkak se udhėheqėsit e atij vendi dėshironin tė silleshin me dy fytyra ndaj vendit tė tij. Po tė ishte e kundėrta, pra qė ajo sjellje tė ishte e menduar paraprakisht, thoshte ai, nuk do tė mund tė bėhej fjalė pėr kurrfarė bashkėpunimi.

    E kujtova kėtė detaj nė hyrje tė kėtij shkrimi pėr shkak tė ngjashmėrisė qė mė duket se ka me situatėn nė tė cilėn gjendet sot Kosova.

    A ka sjellje tė dyfishtė nė politikat e udhėheqėsve institucionalė (nė Qeveri apo edhe nė segmente tjera) tė Kosovės?

    Sjellje e dyfishtė ėshtė edhe mosrealizimi i premtimeve elektorale, apo tė fazave tjera nė tė udhėhequrit e institucioneve. Jo si pamundėsi pėr ta bėrė atė qė premtohet, por si premtim i gjėrave qė paraprakisht dihet se nuk mund tė realizohen. Mjafton tė pėrkujtohen fushatat zgjedhore, tė fundit dhe tė mėhershme, pėr tė patur shembuj me bollėk. Apo, luajtja e rolit tė politikanit opozitar me tė vetmin qėllim qė posa tė bie perdja zgjedhore, tė merret ndonjė post nga kryeministri dhe qeveria e kritikuar. Por kėsaj radhe nuk e kemi fjalėn pėr kėtė lloj tė jokonsistencės dhe joprincipialitetit nė politikė.

    Tė shohim se si ėshtė gjendja nė politikat e shtetit tė Kosovės nė raport me partnerėt ndėrkombėtarė. Sė pari, tė themi se nuk mund tė ketė parti apo politikan i cili synon tė marrė apo mbajė pushtet nė Kosovė, qė nuk shprehet nė favor tė partneritetit tė ngushtė me faktorin ndėrkombėtar euroamerikan. Deklarimi ndryshe ėshtė i barabartė me vetėpėrjashtim nga tereni politik. Kėshtu qė nuk ėshtė kurrfarė ēudie qė secila parti e Kosovės pėrbetohet nė kėtė bashkėpunim. Po flasim pėr ato subjekte politike qė besimin e popullit tė Kosovės provojnė ta marrin nė njė garė tė hapur zgjedhore, e jo pėr ndėrmarrje qė me forma tjera, pra jo me matje elektorale, e kontestojnė realitetin politik, ekonomik, social, etj., qė ekziston nė Kosovė.

    Por, a ėshtė kėshtu edhe nė realitet? Personalisht jam me bindjen se tek te gjithė akterėt politikė tė Kosovės qė kanė arritur tė fitojnė qoftė edhe njė vend deputeti nė Parlament, edhe ėshtė. Por, kohėve tė fundit e kam njė luhatje, apo drojė, se ka raste kur pėrkushtimi ndaj partneritetit me faktorin ndėrkombėtar perėndimor dhe respekti ndaj vlerave demokratike bėhet vetėm sa pėr sy e faqe, dhe nė realitet synohet njė praktikė krejt tjetėr e tė udhėhequrit, qė tashmė edhe nė Ballkan i takon sė kaluarės.

    Nuk e di si mund tė shpjegohen ndryshe deklaratat e ditėve tė fundit tė udhėheqėsve kryesorė tė vendit, Presidentit, Kryeministrit dhe Kryeparlamentarit. Normalisht, konteksti ka tė bėjė me veprimet, tashmė tė para por dhe tė paralajmėruara, tė EULEX’it nė goditjen e korrupsionit dhe krimit tė organizuar nė Kosovė.

    I pari (Presidenti) nuk po bėn ballė pėr tė shkuar pėrtej fjalisė sė famshme “se askush nuk ėshtė mbi ligjin”, e cila po duket se ėshtė shndėrruar nė alibi fantastike pėr t’i ikur deklarimit pėr vėshtirėsitė e mėdha tė rrugės qė e siguron qė vėrtetė “askush tė mos jetė mbi ligjin”. Deklarimet e tilla mė shumė do t’u shkonin vrojtuesve, bile jo shumė tė vėmendshėm, tė asaj qė po ndodh kėtu, sepse kudo nė shtetet perėndimore ėshtė mė se normale qė askush tė mos mendojė se mund tė jetė “mbi ligjin”. Prandaj, President, nė tė ardhmen do tė kishit bėrė mirė nėse do tė na flitnit qoftė edhe pėr njė veprim tuajin pėr tė mos lejuar qė dikush t’i hipė “sipėr” ligjit.

    Dy tė tjerėt (Kryeministri dhe Kryeparlamentari) hapur kanė shprehur papajtueshmėrinė e tyre me veprimet e pėrfaqėsuesve tė mekanizmave ndėrkombėtarė-perėndimorė, EULEX’it dhe ICO’sė, qė nga Brukseli dhe Uashingtoni janė tė ngarkuar si mbikėqyrėsit finalė tė funksionimit tė Pavarėsisė sė shpallur tė Kosovės nė bazė tė Pakos Gjithėpėrfshirėse tė Marti Ahtisarit. Duhet theksuar se tė njėjtit, para se EULEX’i t’i bastiste zyrat e njė ministrie dhe publikimit se ekziston proces hetues pėr korrupsion ndaj disa zyrtarėve tė lartė tė kėsaj Qeverie, asnjėherė nuk ia kanė bėrė me dije opinionit kosovar se diēka nuk ėshtė nė rregull lidhur me punėn e pėrfaqėsuesve ndėrkombėtarė qė udhėhiqen nga Piter Feith dhe Iv de Kermabo. Pėr tė mos u hyrė nė hak, edhe kėta tė dy nuk po i ndahen Presidentit, duke na “siguruar” se “askush nuk duhet tė jetė mbi ligjin”.
    Kryeministri dhe Kryeparlamentari na kumtuan se pėrfaqėsuesit e Brukselit qė bėjnė punėn e prokurorit nė Kosovė, po “linēojnė” zyrtarė qeveritarė dhe se veprimet e tyre janė tė karakterit politik qė kanė pėr qėllim dėmtimin e imazhit tė kėsaj Qeverie dhe udhėheqėsve tė saj.

    Me fjalė tjera, atyre qė sillen kėshtu nė kėtė mėnyrė u thuhet se janė tė padėshirueshėm nė Kosovė. Normalisht se kėta politikanė tė Kosovės qė sot po udhėheqin institucionet e saj, kur ballafaqohen me faktin se angazhimi tyre prodhon kėso efektesh, fillojnė tė thonė tė kundėrtėn, deri edhe nė pėrbetim nė “kokė tė faktorit ndėrkombėtar” dhe vlerat e demokracisė perėndimore.

    Nuk ėshtė vėshtirė tė paramendohen dėmet qė mund t’i vijnė Kosovės dhe synimit tė saj pėr t’u integruar nė Bashkimin Europian nga kjo lloj politike. Fati i mirė i Kosovės ėshtė se kėtu ku gjendet ka arritur falė veprės sė pėrbashkėt tė popullit tė saj dhe botės perėndimore, kėshtu qė gjėrat e mėdha nuk mund tė kthehen prapa. Por, politikanėt e papėrgjegjshėm qė sot kanė njė politikė e nesėr ēohen me njė tjetėr, apo qė njė e kanė pėr “ditėn” e njė pėr “natėn”, mund ta zvarrisin dhe ta bėjnė mė tė vėshtirė rrugėn e pėrparimit tė saj.

    (Autori ėshtė Gazetar dhe kontribues i Gazetės Express)
    BASHKIM KOSOVE ME SHQIPERINE DHE JO PAZARLLEQE ME SERBINE E GREQINE

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •