Pse Shoqata "Pronësi me Drejtësi" është kundër ndarjes së tokave në zonën turistike me ligjin 7501
Në deklarime në median elektronike dhe në Gazetën “Telegraf” të dt.05.01.2010, mësuam për qëndrimin e deputetit Fatmir Toçi, por edhe të Partisë Socialiste, në emër të së cilës flet, rreth kundërshtimit të projekt – ligjit për tokat në bregdet.
Nga këto deklarime, me keqardhje mësojmë për qëndrimin antikushtetues, antidemokratik, kundër lirive dhe të drejtave themelore të njeriut që mban deputeti Fatmir Toçi e aq më tepër Partia Socialiste, ne emër të së cilës flet. Ligji 7501 i vitit 1991 tashmë është i njohur nga të gjithë shqiptarët, si ligji komunist që shkatërroi e shkatërron çdo ditë vlerat demokratike mbi pronësisnë në Shqipëri, është ligji që u hapi rrugën korrupsionit galopant me pronat si dhe në gjithë rrugën e ndjekur drejt ekonomisë kapitaliste.
Ekonomia e tregut dhe nisma e lirë e qytetarëve janë bazat e sistemit ekonomik kapitalist. Shqipëria nuk kishte nevojë të shpikte, për të ndjekur këtë rrugë, sepse mesimet dhe shembujt ishin te gatshëm. Mentaliteti komunist bëri që Shqipëria të ndiqte një rrugë tjetër, “drejt ekonomisë së tregut”, duke miratuar ligjin leninist për tokën, me parimin e thjeshtë toka i përket atij që e punon, dyqanet u përkasin shitësve, ndërmarrjet u përkasin punëtorëve etj. etj.
Zbatimi në praktikë i këtij parim ka bërë që Shqipëria të jetë akoma një fanar ndriçues në Europë e në Botë ku mbretëron anarkia mbi pronën, ku fiton padrejtësia, ku fiton shkelësi i ligjit, grabitësi i pronave të të tjerëve, ku fiton ai që nuk paguan asgjë duke filluar nga toka e deri te energjia elektrike, e për pasojë ne jemi jashtë Europës, kurse vendet e tjera të Europës Lindore tashmë janë pjesë e Bashkimit Europian.
Kështu po ndodh dhe me projekt – ligjin e tokave në bregdet, ngrihen disa banorë që e quajnë padrejtësi që nuk kanë marrë tokë nga ligji 7501, se duan të kalojnë në pronësi tokat që dha shteti në përdorim, pavarësisht se të kujt janë, pavarësisht se shteti komunist, këto toka ua grabiti me dhunë e pa shpërblim pronarëve që e kishin blerë atë me mundin, djersën dhe gjakun e tyre.
Kushtetuta e vitit 1976, që bëri shtetin pronar të të gjithë tokës në Shqipëri, u hodh në koshin e plehrave në vitin 1991 e më pas u miratua Kuhtetuta e vitit 1998 në të cilën theksohet se një pronë mund ti fitohet me anë të një blerjeje, dhurimi nga pronarët apo trashëgimnisë; ishte po kjo Kushtetutë që në nenin 181 të saj ngarkonte Kuvendin që brenda dy deri tre vjetësh të nxirrte ligje për të kthyer pronat pronarëve që jua kishin grabitur.
Në këtë kuadër shumë i saktë është Vendimi Unifikues i Gjykatësë Lartë nr.24/2002 ku qartazi është vendosur: ".....dhe ligji Nr. 7698, dt.15.04.1993, “Për Kthimin dhe Kompensimin e Pronave ish Pronarëve”, nuk janë mënyra të reja të fitimit të pronësisë, por korigjim i padrejtësisë së bërë, dhe për këtë qëllim, shfuqizojnë ipso lege të gjitha aktet e mëparshme ligjore, me të cilat u ishte marrë prona pronarëve padrejtësisht. Ato nuk krijojne një situate të re, por ristabilizojnë ligjshmërinë dhe drejtësinë. Shfuqizimi i akteve të siperpërmendura, ka si efekt kthimin e paleve ne gjendjen e mëparshme, duke rregulluar në masën më të mundshme, situatën e paligjshmërisë lidhur me të drejtën reale me te rëndësishme, atë të pronësisë..... Nëpërmjet këtyre akteve normative u njihet e drejta e pronësisë ish pronarëve, ose trashëgimtarëve të tyre, dhe u përcaktuan modalitetet për gëzimin efektiv te saj....
Kolegjet e Bashkuara të Gjykatës së Lartë i konsiderojnë këto akte ligjore që u drejtohen ish pronarëve apo trashegimtarët a tyre, jo si mënyrë të re të fitimit të pronësisë në favor të tyre, por si mjete që mbrojnë dhe garantojnë të drejtën e pronësisë dhe e bëjnë efektive atë duke e bazuar edhe në argumente analoge... Me fjalë të tjera, kthimi i pronave ish pronarëve ose trashëgimtarëve të tyre është thelbi dhe qellimi i këtyre ligjeve.
Nocionin kthim i pronës ose, me saktë, kthim i sendit objekt i së drejtës së pronësisë, Kodi Civil e përmend në rastin e padisë për kërkimin e sendit, neni 296 e vijues i tij. Ne rastin, kur pranohet padia e rivendikimit, poseduesi jopronar duhet ti kthejë sendin paditësit në favor të të cilit është njohur e drejta e pronësisë. Praktika gjyqësore ashtu edhe literatura juridike, në keto raste nuk kane vene kurrë në dyshim ekzistencën e së drejtës së pronësisë të pronarit joposedues, mbi sendin objekt të padisë së rivendikimit. Pronari joposedues nuk ka humbur për asnjë moment titullin e së drejtës së pronësisë, por vetem posedimin e sendit. Pikërisht kjo është arsyeja pse ligji e kthen atë në situatën e mëparshme duke i njohur të drejtën e kthimit edhe të frutave të sendit dhe kur kjo nuk është e mundur, pranon vetem kthimin e sendit.
Këto janë parimet mbi të cilat duhet të mbështetet Kuvendi i Shqipërisë për rregullimin e njërës prej të drejtave bazë të njeriut, atë të pronësisë. Mosrespektimi i kësaj të drejte ka çuar në dështimin e rreformave ekonomike në Shqipëri.
Lind pyetja e thjeshtë ai i zbaton projek – ligji i ndarjes së tokave në bregdet këto parime? Jemi të bindur që jo, sepse tokat në bregdet janë toka që sistemi komunist jau grabiti, me dhunë, pronarëve të ligjshëm dhe që shteti i sotëm është i detyruar tua kthejë pronarëve të vërtetë. Çdo devijim nga kjo e drejtë është antidemokratike, antiligjore, në kundërshtim të hapët me reformat që duhet të bëjmë dhe ushqen korrupsioni ekonomik e politik.
Pyesim pse duan tokë qytetarët që nuk kanë pasur asnjë lidhje pronësie me tokën, për të zbatuar ligjin 7501? Përse do ta përdorin ata këtë tokë, për prodhime bujqësore apo për pallate? Me çfarë të drejte këta kërkojnë të pasurohen në kuriz të interesave të pronarëve, që panvarsisht nga kontesitmet, ligja sot jua kthen tokën e tyre? Sigurisht që përgjigjet janë të qarta e të thjeshta, ata duan tokën për ta “mbjellë” me pallate, që pastaj t’i shesin në treg dhe të gdhihen miljonerë, ashtu si dhe qytetarët e tjerë që politika i përkrah duke i legalizuar, panvarsisht se shkelin ligjin.
Atëhere kush do paguajë? Deputetët e Kuvendit të Shqipërisë, apo i gjithë populli? A keni pyetur ndonjherë sa është kostoja e kompensimit të pronarëve dhe nga do dalin këto para? Po ta themi ne, është mbi 30 miljard EURO dhe po të shkojnë të gjithë pronarët në Gjykatën Europiane të të Drejtave të Njeriut në Strasburg kjo kosto do të jetë shume më e madhe, ndoshta shumëfishi i kësaj shifre. Vetëm për 1637 m2 tokë në Tiranë shteti Shqiptar u dënua me 3 miljon EURO, po për 22 miljon metra katrorë që duhet të kompensojë në Tiranë sa del shifra?
Zotërinj deputetë,
Hiqni dorë nga ligjet antikombëtare dhe antikushtetuese, sepse pronarët shqiptarë nuk kërkojnë asgjë më tepër se një të drejtën e tyre, që nuk mund t’ua mohojë askush. Miratimi i ligjit për ndarjen e tokave në bregdet, sipas ligjit 7501, është një regres dhe jo progres. Prandaj ju bëjmë thirrje mos miratoni këto lloj ligjesh. Të njëjtën thirrje i bëjmë edhe Presidentit të Republikës që të mos dekretojë këto lloj ligjesh.
Përsa i përket deputetit Fatmir Toçi, i bëjmë pyetjen e thjeshtë çfarë përfaqson, Shtetin Ligjor, Shtetin e së Drejtës, mbrojtjen e të drejtës së pronësisë, apo antiligjin, antikushtetën, Shtetin e rrëmujës, Shtetin e të fortit, Shtetin e dhunës kundër pronarëve, Shtetin Komunist? Aq më keq në qoftëse ky qëndrim është edhe i Partisë Socialiste në emër të së cilës flet.
Agim Toro
Sekretar i përgjithshëm i Shoqatës "Pronësi me Drejtësi"
Krijoni Kontakt