Close
Faqja 13 prej 31 FillimFillim ... 3111213141523 ... FunditFundit
Duke shfaqur rezultatin 121 deri 130 prej 306
  1. #121
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Rėndėsia e dy arsyeve shtesė
    Shkruar nga Albin Kurti
    Thursday, 31 May 2007




    Pėr ta kuptuar tė tashmen nuk ėshtė keq tė kujtohet e kaluara e afėrt. Fakti se e kaluara qė duhet kujtuar ėshtė e afėrt nuk paraqet kurrfarė rrethane lehtėsuese. Pėrkundrazi. E kaluara e afėrt ėshtė pėrjashtuar nga historia. Ajo e pret njė tė ardhme tė afėrt (nė variantin mė tė mirė) pėr t’u bėrė histori. Duhet tė zbehet ndikimi i saj nė mėnyrė qė trajtimi tė bėhet (deri diku) objektiv. Historia e dėbon nga vetja tė kaluarėn kryeneēe, tė kaluarėn qė, duke kėrcėnuar, ruan aktualitetin. Nėse do tė bėheshin pėrpjekje pėr ta shkruar historinė e sė kaluarės sė afėrt ajo do tė dilte histori e tė ardhmes sė afėrt. Ajo do tė shkruhej duke pasur parasysh njė projekt politik pėr tė ardhmen e afėrt, duke iu referuar tė ardhmes sė atillė tashmė tė shkruar, e cila medoemos bazohet nė tė kaluarėn e afėrt me tė cilėn kėsisoj mplekset nė influencė tė ndėrsjelltė.

    E kaluara pėr tė cilėn po mendoja nė fillim nuk ėshtė e afėrt por shumė e afėrt. Ajo as qė vjen nė shprehje tė jetė qysh tash para portės sė historisė. E megjithatė batarja e informatave tė parreshtura qė ka pėr shėnjestėr qytetarėt e Kosovės artificialisht e bėn mė tė shkuar tė kaluarėn sesa qė ajo realisht ėshtė. Lajmet vijnė si plumbat. Plagėt e reja i mbysin plagėt e vjetra. Kjo ėshtė mėnyra bashkėkohore se si tė mbysin si qytetar e mė pas edhe si njeri. As dy muaj larg nga sot nuk ėshtė ngjarja tė cilėn e mendoja e nga e cila tash na ndan muri i trashė i lajmeve me tė cilat na qėlluan ndėrkohė.

    Kėto mendime po mė silleshin nė kokė gjersa kujtoja fjalimin e ndihmėssekretarit amerikan tė shtetit, Nicholas Burns, para Komitetit pėr politikė tė jashtme tė Kongresit, qė u botua nė gazetėn “Koha Ditore” me 18 prill 2007. Pėrveē arsyeve shpesh tė pėrmendura, nė kėtė fjalim tė tij, z. Burns jep edhe dy arsye tė tjera pėr nevojėn e njė rezolute pa vonesė pėr Kosovėn. E para ėshtė nė fjalinė: “Do tė shohim shprishjen e shumė kompromiseve tė bėra gjatė bisedimeve”. Dhe, e dyta: “Kredibiliteti i komunitetit ndėrkombėtar, posaēėrisht i Kombeve tė Bashkuara, qė ka rol legjitim dhe afatgjatė pėr tė adresuar situatat si kjo e Kosovės, ėshtė i rrezikuar”.

    Sė pari, z. Burns brengoset se nėse zvarritet nxjerrja e rezolutės sė re pėr Kosovėn atėherė kompromiset e bėra nė Vjenė do tė bien nė ujė. Siē dihet, nė negociatat e Vjenės qė zgjatėn gati njė vit tė plotė, koncesione kanė bėrė vetėm negociatorėt kosovar pėr shkak tė iluzioneve tė tyre por edhe si rezultat qė fare nuk kanė dokumentuar dhe zbehtė kanė argumentuar. Kompromiset nė Vjenė janė kryekėput tė arritura nga koncesionet kosovare, andaj shprishja e kėtyre kompromiseve mund tė vie vetėm nga tėrheqja e koncesioneve tė bėra nga Grupi Negociator i Kosovės. Nicholas Burns ėshtė shqetėsuar pėr mundėsinė qė negociatorėt kosovar do t’i shpallin tė pavlefshme koncesionet e tyre po qe se vonohet rezoluta e re. Problemi ėshtė se z. Burns i ka mbivlerėsuar politikanėt e negociatave nga Kosova. Atyre nuk u bėhet vonė pėr asgjė asnjėherė. Ata nuk janė tė preokupuar me realizimin e pavarėsisė sa me mbijetesėn e premtimit pėr pavarėsi, pėr ēfarėdo ēmimi (qė e paguan populli i Kosovės, sigurisht). Sepse, deri kur ata presin? Cila ėshtė data e fundit pėrtej sė cilės ata nuk pranojnė tė presin mė? Nuk ka aso date. Ata presin pafundėsisht. Dhe tjetra: deri nė cilėn pikė e pranojnė zbrazjen e pavarėsisė pėr nga substanca? Cili ėshtė kufiri pėrtej sė cilit nuk pranojnė zvogėlimin e pėrmbajtjes sė pavarėsisė? Nuk ka aso kufiri. Sėrish, durimi e toleranca e tyre nuk kanė fund.

    Sė dyti, Nicholas Burns bėhet merak pėr rrezikimin e kredibilitetit tė bashkėsisė ndėrkombėtare, e posaēėrisht tė Kombeve tė Bashkuara, nė rast se vonohet rezoluta e re. Aspak e befasishme ndonėse e padrejtė. Dhe, mbase, pikėrisht sepse e padrejtė. Mėnyra se si ėshtė konceptuar ēėshtja e Kosovės (negociata me Serbinė drejt miratimit ndėrkombėtar nė KS tė OKB-sė misioni i tė cilit administron e sundon me Kosovėn) i jep prioritet respektit tė njė konstruksioni qė nė mėnyrė tė popullarizuar quhet ‘bashkėsi ndėrkombėtare’ kundrejt respektimit tė vullnetit tė popullit tė vendit qė ėshtė bėrė ēėshtje ndėrkombėtare. Negociatorėt kosovar pėrfaqėsojnė Kosovėn nė njė proces ku vendoset pėr fatin e Kosovės por nė tė cilin vetė procesi (ndėrkombėtarisht i dirigjuar) ėshtė mė i rėndėsishmi!

    Kėto dy arsye shtesė mbi tė cilat Nicholas Burns e ndėrton urgjencėn pėr rezulotė tė re tregojnė se pėrputhja nė njė synim nuk ėshtė vetvetiu edhe pėrputhje e motiveve pėr atė synim. Popullit tė Kosovės dhe zyrtarėve tė huaj qė konsiderohen si mbėshtetės tė Kosovės u ngutet pėr shkaqe tė ndryshme. Shpėrfillja dhe harresa e kėtij fakti krijojnė mė pas keqkuptime dhe konfuzion qė gjithsesi kushton. Asgjė nuk vjen nga asgjėja. Jemi kėtu tash sepse ishim saktėsisht diku dje. Shfletimi i sė kaluarės, e sidomos i kaluarės sė afėrt, ėshtė aq i nevojshėm pėr tė kuptuar tė tashmen dhe drejtimin e saj. Kot shpresojnė ata qė harrojnė.

    Shkruar nė Burgun e Prizrenit; krahu A, qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  2. #122
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Mjerimi i rastit tė veēantė
    Shkruar nga Albin Kurti
    Friday, 01 June 2007



    Edhe nėse Kosova njėmend ėshtė rast i veēantė kjo nuk ėshtė kurrfarė garancioni se zgjidhja do tė jetė e drejtė. Madje vlen e kundėrta. Pikėrisht pse Kosova konsiderohet rast i veēantė me tė do tė eksperimentohet deri nė njė zgjidhje tė veēantė, e cila asisoj nuk do tė jetė as autonomi e as pavarėsi. Do tė jetė diēka ndėrmjet kėtyre mu ashtu siē kėrkonte Serbia me rastin e fillimit tė negociatave nė Vjenė. Cilėsimi i Kosovės si njė rast i veēantė, pėrderisa adresa e saj ėshtė planetare (KS i OKB-sė), e bėn atė objekt tė eksperimentimeve tė papėrgjegjshme ndėrkombėtare. Duke e trajtuar Kosovėn rast tė veēantė nė botė, instanca mė e lartė e botės politike, e nxjerr Kosovėn nga bota dhe e objektifikon atė. Duke e konsideruar Kosovėn rast tė veēantė nė histori, po ajo instancė supreme e nxjerr popullin e Kosovės jashtė historisė dhe e mohon vullnetin e tij.

    Kosova do tė pavarėsohet vetėm nėse nuk vlerėsohet si rast i veēantė por si rast klasik e tipik i kolonizimit. Pavarėsia (e vėrtetė) ėshtė dekolonizimi. Historiani Isa Blumi shumė vjet mė parė pat sugjeruar se Kosova nuk do tė duhej tė insistonte nė sovranitet por nė dekolonizim. Dekolonizimi ėshtė korrigjim historik dhe vetėvendosje. Ėshtė proces i zhbėrjes sė rezultateve tė okupimit krahas aktit tė ēlirimit nga okupatori dhe aktit tė lirisė sė zgjedhjes sė sistemit politik qeverisės. Nėse zgjidhja qė e duam ėshtė klasike dhe universale (pavarėsia) atėherė kėtė s’mund ta arrijmė pėrveēse duke e kategorizuar vendin tonė si rast klasik e universal. Duke dashur ta paraqesin Kosovėn si rast tė veēantė, negociatorėt kosovar dhe miqtė e tyre, dėshmojnė varėsinė nga Serbia dhe kategorizimet e saj (nė pėrpjekje e sipėr pėr t’i mohuar ato). Kjo ‘rast i veēantė’ ėshtė tentativa e tyre pėr t’iu ikur premisave tė Serbisė me tė cilat ajo maskon interesat ekspansioniste dhe hegjemoniste. Me sjellje tė varur s’ka pavarėsi. Duke ikur nuk shkėputesh dot.

    Nėse Kosova vuloset si rast i veēantė atėherė asgjė s’do tė jetė precedent pėr tė. Pason, ose mė saktė vazhdon, eksperimentimi i pakufishėm e arbitrar me tė. Dy milionė njerėz, vendi dhe e ardhmja e tyre, mbesin nė mėshirėn e hamendjeve ndėrkombėtare, vendimet e tė cilėve pėr Kosovėn janė kusuritje nė pazaret qė ata i bėjnė ndėrmjet vete. Dy milionė njerėzve u thuhet tė presin ndėrkohė qė u vazhdohet inkubimi ndonėse u ndėrrohet aparati i inkubacionit. Liria vonohet nėse pritet. Liria vonohet sepse pritet. Le tė mos bėhemi rast i veēantė. Ashtu siē nuk jemi. Le tė bėhemi si tė tjerėt, si popujt e lirė. Atė qė na takon s’duhet ta meritojmė. Liria e popujve dhe njerėzve ėshtė parim universal. Mirėpo, ajo nuk dhurohet. Ajo fitohet duke u ballafaquar. Nuk bėn tė presim e tė durojmė. Nuk bėn tė rrimė duarkryq. Sepse, siē do tė thoshte Sartre, ndejtja ėshtė ikje.

    Burgu i Prizrenit; krahu A, qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  3. #123
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Interesante.
    Shkruar nga Albin Kurti
    Tuesday, 22 May 2007



    “Interesi i sotėm e pranon si tė vlefshme vetėm atė qė ėshtė interesante. Dhe interesante ėshtė ajo gjė qė lirisht mund tė vlerėsohet se na len indiferent nė momentin e ardhshėm, dhe qė zėvendėsohet nga diēka tjetėr, e cila mė pas na intereson po aq pak sikurse ajo qė porsa shkoi mė parė. Shumė njerėz sot pandehin se po i bėjnė njė nder tė madh diēkafit duke e konsideruar atė interesante. E vėrteta ėshtė se njė gjykim i tillė tashmė e ka zbritur gjėnė interesante nė rangun e asaj qė na bėn indiferent dhe sė shpejti do tė na mėrzit.”

    Ky ėshtė njė paragraf i njė ligjėratė tė Martin Heideggerit mbi tė menduarit (Was heisst Denken?), ligjėratė kjo e kursit tė viteve 1951 – 1952. (Pėr Heideggerin thuhet se nuk ishte njė filozof; se ishte mė i ‘zi’ se kaq: njė mendimtar!)

    Pėrderisa e kisha lexuar kėtė paragraf mu patėn kujtuar ndėrkombėtarėt (tanimė edhe ata) vendas nė Kosovė, burokratėt e ndryshėm tė organizatave joqeveritare, qeveritare dhe mbiqeveritare. Shumica dėrrmuese e atyre qė i kam takuar gjatė kėtyre pesė viteve, nė pyetjen time se si u duket Kosova, janė pėrgjigjur me njė fjalė tė vetme: Interesante. Kur e shqiptonin kėtė fjalė kryesisht nuk bėnin gjeste. Pėrveē atėherė kur shtireshin se mendonin para se tė pėrgjigjeshin duke i maskuar sytė pėrgjysmė tė mbyllur me njė shikim tė pėrhumbur. Ose, nė tė rrallė, kur me njė solemnitet tė akullt por pėrplot vetėbesim e pėrsėritnin disa herė kėtė “interesante”, tė vetėdijshėm se pėrgjigja me vetėm njė fjalė ngjante disi e bezdisshme.

    Pėrgjigja “interesante” – aspak interesante pėr mua pėrveē nxitjes sė disa mendimeve qė po i grumbulloj e shkruaj tash – padyshim se ėshtė njėri nga shembujt e shumtė tė termave tė preferuar qė ndėrkombėtarėt nė Kosovė rregullisht i praktikojnė. Terma kėta gjithmonė tė zbrazėt e neutralė qė synojnė tė mbushin zbrastėsinė e pritjeve tė popullatės pėr ta bėrė atė neutrale. Megjithatė, mu kjo “interesante” mbetet interesi i kėtij shkrimi, si njė shprehje qė shpreh edhe tė tjerat, e qė mishėron kundrimin e huaj mbi ne.

    Tamam si nė paragrafin e cituar nė fillim, kėta ndėrkombėtarėt qė i adoptuam me zor, konsiderojnė se na kanė vlerėsuar lart duke na denjuar me cilėsimin “interesante”. Madje jo pak prej tyre tash mbase ndodhen nė misione tė tjera kombėtare e ndėrkombėtare nė Afganistan, Irak apo gjetiu nė tė tjera vende interesante, me punė tė pėrkohshme atje deri nė punėn tjetėr tė pėrkohshme nė vende sėrish tjera por gjithsesi interesante.

    Nuk janė qė tė gjithė ndėrkombėtarėt vendas kaq tė kėqinj. Ka nė mesin e tyre edhe aso tė cilėt, siē na mėson Pierre Bourdieu nė librin e tij “La Distinction, Critique Sociale du judgement”: “Mbajtja e qėllimeve tė mira e kombinuar me pasigurinė qė e karakterizon borgjezinė e vogėl nė ngritje shprehet me zgjedhjen ‘strehuese’ duke thėnė se objektet mund tė ishin ‘interesante’ – nė kundėrshtim me tė bukura, tė shėmtuara ose tė pakuptimta – pėr njė fotografi”.

    Qė tė jem pothuajse plotėsisht i saktė, ka edhe njė lloj tjetėr tė tyre qė kanė pėrgjigje mė tė zgjeruar pėr pyetjen se si u duket Kosova. Ata nuk thonė vetėm ‘interesante’. Ata thonė ‘interesante dhe sfiduese’. Zaten, me kėtė shtesėn ‘sfiduese’ edhe pavetėdijėshėm artikulojnė qasjen menaxheriale ndaj popullatės vendase dhe mėnyrėn eksperimentale tė veprimit nė Kosovė e qė pėrkthehet nė shtypje e mjerim pėr neve por nė pėrvojė tė shtuar profesionale pėr ata.

    Sidoqoftė, tė gjithė kėta misionarė tė ‘demokracisė’, dallimet e vogla tė tė cilėve vetėm sa i pėrforcojnė si njė shtresė e vetme, nuk arrijnė ta fshehin dot tentativėn pėr mirėsjellje gjersa shqiptojnė fjalėn ‘interesante’, gjė qė e bėn edhe mė tė pėshtirė atė dozė tė pashmangshme cinizmi tė tyre.

    Interesante ėshtė puna e kėtyre yuppie-ve me ēanta tė zeza e syze dielli, qė banojnė nė kolltuk e ecin nė mėnyre drejtvizore porsi agjentėt te filmi ‘Matrix’, e kėtyre ushtarėve postmodernė tė misionit gjithėndėrkombėtar nė Kosovė, tė kėtij misioni qė ėshtė veēse koncept imperial i legalitetit.

    Burgu i Prizrenit, Krahu A Qelia nr.3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  4. #124
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Kundėr fillimit tė vjetėr
    Shkruar nga Albin Kurti
    Friday, 25 May 2007


    Javė mė parė (java ėshtė njėsia e kohės edhe kėtė muaj!) nisi njė lloj fushate mediale pėr sfidat e integrimit tė Kosovės nė BE. Deklaratat e njėjta tė ekspertėve e zyrtarėve tė ndryshėm, mė shpejt se qė jemi mėsuar, na dėshmuan se debatet e organizuara ishin propagandė e paramenduar. Parimisht, glorifikohej BE-ja dhe konfirmohej ajo si destinim i padiskutueshėm duke parashikuar rrugė jashtėzakonisht tė vėshtirė dhe si zakonisht tė pashmangshme.

    BE-ja e mirė atje ku ėshtė.
    Kosova e mjerė kėshtu siē ėshtė.
    Kosova shumė mė mirė nė BE, por ajo ditė mjaft e largėt ndonėse e sigurtė.


    Kjo matricė psikologjike i dedikohet spektatorit kosovar. Ajo ėshtė matricė katrore qė e ndėrton negativisht elementin e katėrt tė saj duke mos e zbuluar atė. Bėhet gati vrima nė kokat e njerėzve e cila do tė pranonte kėtė element tė ri, mirėpritja e tė cilit ėshtė vetė synimi i fundėm i matricės.

    Ndėrkohė, BE-ja nė Kosovė.

    Ky pra ėshtė ai elementi i katėrt. Ardhja e misionit tė BE-sė nė Kosovė, gjė qė pėr Kosovėn, ėshtė vetėm vėrtetim dhe pėrforcim i tė qenit tė saj jashtė BE-sė. Zyrtarėt e BE-sė e dinė shumė mirė kėtė gjė por natyrisht se nuk e thonė atė. Madje, ata duan qė disi askush tė mos e marrė vesh dhe as mendojė kėtė. Andaj filluan fushatėn pėr integrimin e Kosovės nė BE nė mėnyrė qė ta pėrgatisin terrenin pėr tė kundėrtėn e kėsaj – instalimin e misionit tė BE-sė nė Kosovė. Jo pėr shkak se tė kundėrtat puqen. As pėr shkak tė ndonjė logjike dialektike apo marrėdhėnie komplementare ndėrmjet kėtyre. Por, tė vetėdijshėm pėr manipulimin qė ua mundėson politika e diferencave, loja me diferencat e vogla gjuhėsore dhe tė imazheve, inicuan fushatėn nė tė cilėn qėllimi i aspiruar ėshtė i kundėrt me qėndrimin e proklamuar. Afirmimi masiv medial i BE-sė e zhvendos nė plan tė dytė projektin – kahjen e udhėtimit, e qė nuk ėshtė ai i rrugėtimit tė Kosovės kah BE-ja por anasjelltas. Fundja, BE-ja nuk ka nevojė ta propagojė nevojėn e integrimit tė Kosovės nė BE. Tė gjithė, nė mos edhe secili, e duan atė. Ndėrkaq tė flasėsh tash kur duan tė na mbyllin nė pako tė Ahtisaarit, pėr sfidat tė cilat edhe nė varianitn optimist vijnė pas jo pak viteve, ėshtė krejtėsisht e kotė. Mirėpo, ēėshtja ėshtė se BE-ja po e propagon tė kundėrtėn – nevojėn e integrimit tė misionit tė BE-sė nė Kosovė. Pra, realisht, ėshtė e kundėrta e asaj qė na ofrohet virtualisht.

    Ka edhe njė argumentim rezervė tė tyre i cili po ashtu tashmė ėshtė i gatshėm. Pėrfshirja nė kategori mė tė gjėrė qė ėshtė vetė procesi i paralajmėruar, i shndėrruar asisoj nė arsyetim pėr gjithēka: “BE-ja nė Kosovė ėshtė nė funksion tė Kosovės nė BE!” Mirėpo, qė ardhja e BE-sė nė Kosovė nuk ka tė bėjė me shkuarjen e Kosovės nė BE na e dėshmon njė shembull i afėrt dhe i freskėt. Bosnja aktualisht ėshtė nėn sundim tė BE-sė, nė qendėr tė sė cilės ka njė monark ndėrkombėtar tė rrethuar me njė oligarki burokratėsh ndėrkombėtar e vendor atje. BE-ja shumė moti qeveris me Bosnjen. Integrimi i Bosnjes nė BE nuk duket gjėkundi. Prandaj, nuk po vjen misioni i BE-sė nė Kosovė pėr ta pėrgatitur integrimin e Kosovės nė BE por trumbetimi i premtimit pėr integrimin e Kosovės nė BE po e pėrgatit dhe lehtėson ardhjen e misionit tė BE-sė nė Kosovė. Zėvendėsimi i UNMIK-ut do tė jetė vetėm ndėrrim teknik i burokracive. Burokracitė preferojnė tė imitojnė e kopjojnė dhe jo tė pėrdorin imagjinatėn e kreativitetin. Kjo ėshtė nė natyrėn e tyre. Burokracia ėshtė reciklim. Bosnja ėshtė pasqyra e sė ardhmes tonė.

    Konteksti aktual nė Kosovė qė duan ta modelojnė sipas pakos sė Ahtisaarit e cila pikė kyēe e ka misionin e BE-sė, e sqaron pėrmbysjen e kėsaj fushate. Nė librin e tij “Qenia dhe Hiēi”, njė ese i gjatė ky mbi fenomenologjinė ontologjike, Jean-Paul Sartre shkruan se fjala ėshtė kuptimi i germės nė tė dhe fjalia ėshtė kuptimi i fjalės nė tė. Pra, aty ku jepesh, ajo qė tė merr, ta jep kuptimin. Para disa viteve, negociatat mė Serbinė pėr ēėshtjen e tė pagjeturve, pėrveēqė konsideroheshin mizorisht si negociata pėr ēėshtje teknike, kishin pėr synim krijimin e atmosferės pėr negociatat pėr statusin e Kosovės. Tash flitet se si Kosova duhet tė bėhet gati tė shkojė nė BE pėrderisa, dhe pėr shkak se, dhe nė mėnyrė qė, mu BE-ja tė bėhet gati tė vendoset nė Kosovė. Nuk ėshtė Kosova ajo qė po shkon nė BE por ėshtė BE-ja ajo qė po vjen nė Kosovė. E gjithė fushata ėshtė pėr BE-nė nė Kosovėn qė mbetet jashtė BE-sė.

    Misioni i BE-sė ėshtė e kundėrta e BE-sė. Integrimi i njė shteti nė BE ėshtė afirmim i vetėvendosjes, i vullnetit tė popullit tė atij shteti. Hyrja e njė vendi nė BE paraprihet nga referendumi gjithėpopullor, pėrveē niveleve tė normuara qė duhen arritur nė sferėn politike, ekonomike dhe ligjore. Instalimi i misionit tė BE-sė nė Kosovė, praktikisht si pasadhės i UNMIK-ut, do tė jetė mohimi i radhės i sė drejtės pėr vetėvendosje, shkelja e radhės e vullnetit tė popullit tė Kosovės. Kurrfarė referendumi nuk do tė mbahet pėr kėtė zėvendėsim tė UNMIK-ut ashtu siē nuk pati referendum as me rastin e instalimit tė UNMIK-ut, imponimit tė Kornizės Kushtetuese, tė decentralizimit, tė negociatave me Serbinė, tė pakos sė Ahtisaarit etj. etj. Atėherė shtrohet pyetj: pse BE-ja megjithatė po e bėn kėtė fushatė? A nuk do tė mundte ajo thjeshtė tė instalohej pa fushata paraprake aq tė shtrenjta? Pėrgjigja ėshtė edhe mė e thjeshtė. Ajo bėn fushatė nga pasioni qė quhet frikė. Mirėpo, kjo frikė nuk ėshtė e jona por e tyre. Prezenca ndėrkombėtare nė Kosovė ėshtė dhunė. Zėvendėsimi evropian i saj do tė jetė sėrish i tillė – dhunė. Veprimet dhe sjellja jonė, qoftė ajo rezistencė apo pėrshtatje, ėshtė reaksion i kėsaj. Ata frikėsohen se mos kėsaj radhe do tė ketė mė shumė rezistencė se pėrshtatje. Andaj fushata e tyre.

    Sundimi i UNMIK-ut ishte i papėrcaktuar nė kohė dhe i pakufizuar nė kompetenca. Ata ishin pėr tetė vite me radhė sundimtarėt e ligjit qė apelonin pėr sundim tė ligjit. Na ftonin pėr tolerancė pikėrisht pėr shkak se kishim aq shumė arsye pėr tė mos qenė tolerant. Ishim nė shėnjestėr tė fushatave kundėr dhunės pikėrisht sepse ne ishim tė dhunuarit qė s’gjenim paqe meqė ishim tė privuar nga drejtėsia. Inkurajuan shumėsi tė partive politike meqenėse ato kishin mė shumė rol pėrēarės sesa progresiv. Sajuan institucione pėrfundi pushtetit tė tyre tė rezervuar tė cilave nuk ua panė hajrin vendasit sa krijuesit e tyre. Vendosėn supremacinė e grupit tė zyrave tė Quintit, ndikimi dhe ndėrhyrja e tė cilit ishte imperializėm tipik. Thonin qė edhe vendasit janė pjesė e proceseve vetėm dhe vetėm qė edhe ata tė konsideroheshin pėrgjegjės atėherė kur proceset ngecnin ose dėshtonin. Flisnin pėr menaxhimin e situatės sepse e mendonin manipulimin dhe mashtrimin e njerėzve. Shoqėria civile u absorbua nė politikat e regjimit. Ajo pjesė e saj qė nuk ishte krijuar e mbėshtetur nga vetė regjimi shpejt u bė pre e hegjemonisė sė tij. Shumica e mediave ishin vegėl e kolonizimit informativ tė qenies sonė. Iniciativat dhe ofensivat mediale kundėr trafikimit, drogės, kriminalitetit tė organizuar etj., nuk pasoheshin nga veprimet e policisė e gjyqėsisė meqė kėto dirigjoheshin prej regjimit. Efekti i tyre ishte fajėsimi a priori i shoqėrisė, krijimi i gjendjes alarmante qė fuste frikė e panik te qytetarėt, nė mėnyrė qė e tėrė shoqėria tė vihej nėn kontroll. (Kontribues nė kėtė efekt ishin edhe fushatat e kohėpaskohshme pėr mbledhjen e armėve.) Impononin tezėn se Kosovės i duhet sundimi e mbikėqyrja e huaj meqė i ka politikanėt e dobėt e tė korruptuar. Nė fakt, politikanėt vendor ishin pėrherė tė tillė ēfarė ishin kryesisht sepse ishin tė sunduar e mbikėqyrur, pėr shkak se sundimi dhe mbikėqyrja e huaj kishin nevojė pėr politikanė tė kėtillė dhe i fabrikonin tė tillėt.

    Edhe pse UNMIK-ut nuk i duket ende fundi, edhe ai fund i tij do tė jetė fillim i vjetėr. Misioni i BE-sė i bazuar nė po ato premisa fundamentalisht tė padrejta sikurse UNMIK-u, nuk do tė sjellė gjė tė re nė Kosovė. Premtimet pėr zhvillim ekonomik, tash pasi qė tregtinė e kanė bėrė import ndėrsa industrinė e pashkatėrruar e kanė shitur, janė pėralla qė as fėmijėt nuk i vėnė dot nė gjumė. Zyrtarėt e UNMIK-ut qėndruan nė Kosovė si rezultat i bujarisė sė shqiptarėve dhe besimit tė tyre se u shpėtuan nga ata. Dallimi ėshtė se zyrtarėt e misionit tė BE-sė, trashėgimtarit tė UNMIK-ut, do tė qėndrojnė pėrmes decentralizimit dhe ‘eksterritorialitetit’ qė e ndajnė Kosovėn nė baza etnike e fetare, qė e bėjnė Kosovėn shqiptaro-serbe dhe muslimano-krishtere, dhe kėsisoj e pėrjetėsojnė misionin ndėrkombėtar nė emėr tė parandalimit tė shpėrthimit tė konfliktit. Pra, tė na mbajnė pėrgjithmonė nė karantinė duke e trajtuar ngrirjen e konfliktit si zgjidhje tė tij.

    Nė qershor tė vitit 1999 disi e tėrė bashkėsia ndėrkombėtare erdhi nė Kosovė dhe e nxjerri Kosovėn jashtė botės. Erdhi nė njė pikė qė e konsideronte tė jashtme nga vetja e saj dhe njė qėndrim i tillė u pėrforcua duke e izoluar Kosovėn edhe mė nga bota. Tash planifikohet qė BE-ja tė vijė si pushtet nė Kosovė, nė njė pikė tė jashtme tė saj qė pėrsėri vetėm sa do tė pėrforcohet si e tillė. Dikur, Tjetri i Evropės ishte jashtė kontinentit tė Evropės. Sot, Tjetri i BE-sė ėshtė brenda Evropės. Njė tjetėr qė duhet tė ndjehet inferior pėr ta pasur dėshirėn e integrimit. Nė rastin e Kosovės, ajo duhet tė ndjehet dyfish inferiore: karshi BE-sė dhe karshi vetvetes. Duhet tė integrohemi sepse jemi jashtė! Por, nė fakt, edhe jemi jashtė sepse duhet tė integrohemi. E nė rastin e Kosovės edhe njė tjetėr nivel mė shumė (qė do tė thotė: edhe njė nivel mė poshtė): duhet tė mbikėqyreni sepse s’jeni tė pjekur; e nė tė vėrtetė, s’jemi tė pjekur sepse duan tė na mbikėqyrin.

    Neve na nevojitet vetėvendosja e jashtme pėr ta shkėputur dhe nxjerrur Kosovėn jashtė nga Serbia. Neve na nevojitet vetėvendosja e brendshme pėr ta shkėputur e nxjerrur UNMIK-un jashtė nga Kosova. Pas kėtyre dy aspekteve tė vetėvendosjes qė kanė disi esencė negative, do tė vinte ajo pėr integrim nė BE. Pra, do tė vinte vetėvendosja me esencė pozitive, vetėvendosja e pėrforcimit (sepse e afirmimit) tė sovranitetit pėrmes delegimit tė njė pjese tė tij nė Bruksel. Nuk mund tė delegojmė diēka qė nuk e kemi. Dhe nuk e kemi ne sepse e ka dikush tjetėr atė qė ėshtė e jona. Vullneti i njė populli mohohet deri atėherė kur populli nuk ballafaqohet me kėtė fakt dhe njėkohėsisht me atė qė ia mohon vullnetin. Deri atėherė kur populli ngritet. Pa hezitim pėr ballafaqim dhe pa zbrapsje nė ballafaqim.

    Burgu i Prizrenit, krahu A, qelia 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  5. #125
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Shtyrja e shtyrjes
    Shkruar nga Albin Kurti
    Sunday, 24 June 2007


    Lajmi kryesor nė javėn qė lamė pas ishte shtyrja e statusit pėr katėr muaj. Takimi i fundit i G-8 vėrtetoi pėrfundimisht paralajmėrimet pėr shtyrjen e rradhės. Presidenti francez Sarkozy propozoi gjashtė muaj shtyrje nė mėnyrė qė tash ideja pėr katėr muaj shtyrje tė duket si njė pėrfitim prej dy muajsh. Presidenti amerikan Bush, duke folur nė Tiranė pėr ‘pavarėsinė’ qė tė mos fliste pėr kohėn e saj, gjithashtu, po nėnkuptonte shtyrjen.

    Ndonėse propozimet pėr shtyrje, pėrherė dhe jo vetėm kėtė herė, parashihnin pezullimin e mėtejmė tė statusit, ato, asnjėherė sikurse edhe kėtė herė, nuk u pranuan nga Rusia. Rusia po e shtyen edhe shtyrjen, po e pezullon edhe pezullimin. Prandaj, nuk ėshtė e vėrtetė se statusi u shty pėr katėr muaj. Ėshtė shtyrė shtyrja katėrmujore. Jo statusi. Ėshtė shtyrė momenti kur do tė bėhet shtyrja katėrmujore. Ėshtė shtyrė pa afat njė shtyrje e afatizuar.

    Lajmi pėr shtyrjen e statusit pėr katėr muaj nuk ėshtė i vėrtetė as nė pjesėn tjetėr tė tij. Kur thuhet ‘shtyrja e statusit’ aludohet se Kosova s’ka status, se ai duhet pėrcaktuar dhe se ky pėrcaktim konsiston nė pavarėsi. Kosova, si ēdo vend e territor tjetėr nė botė, ka status. Aktualisht ėshtė ky statusi i autonomisė substanciale i administruar nga njė regjim burokratik ndėrkombėtar. Andaj, ēėshtja nuk ėshtė pėrcaktimi apo zgjidhja e statusit por ndryshimi i tij. Nėse mund tė ketė diskutime pėr rrugėn qė duhet ndjekur pėr ndryshimin e statusit, mosndryshimi i tij ka njė mėnyrė tė padiskutueshme. Ėshtė kjo mėnyra e Grupit Negociator tė Kosovės: negociata me Serbinė tė cilat sjellin si rezultat pavarėsinė tė cilėn mė pas e miraton KS i OKB-sė! Shembull marramendės i paralogjizmit.

    Burgu i Prizrenit, krahu A, Qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  6. #126
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Zėvendėsimet degraduese
    Shkruar nga Albin Kurti
    Monday, 25 June 2007



    Tashmė nuk ėshtė ēėshtja nėse do tė ketė pavarėsi ose jo por nėse do tė ketė rezolutė tė re nė KS tė OKB-sė ose jo. Tashmė nuk ėshtė ēėshtja se kur do tė vie pavarėsia por kur do tė vie rezoluta. Vite mė parė, kur u patėn shpikur “Standardet para Statusit”, fjala ‘status’ u bė zėvendėsim pėr fjalėn pavarėsi. Tash, fjala ‘rezolutė’ u bė zėvendėsim pėr fjalėn ‘pavarėsi’. Mėnyra e njejtė ka prodhuar efekte tė njėjta psikologjike. Duke e absorbuar dhe asimiluar kėtė zėvendėsim njerėzit bėhen indiferent karshi pėrmbajtjes sė statusit, pėrkatėsisht karshi pėrmbajtjes sė rezolutės. Ata bėhen tė gatshėm qė ēfarėdo statusi e ēfarėdo rezolute ta quajnė pavarėsi. Sepse, pavarėsinė e prisnin nė formė tė statusit tė pėrcaktuar e tė rezolutės sė miratuar. Ata shpėrfillin pėrmbajtjen qė tregon ndryshe. Dhe, mbase pavetėdijshėm, pikėrisht pėr shkak se ajo tregon ndryshe.

    ‘Pavarėsi e kushtėzuar’ ishte koncepti qė u pėrforcua nga Grupi Ndėrkombėtar i Krizave pėr t’i mbėshtetur ‘standardet para statusit’. Standardet ngjanin si kushtėzimi ndėrsa statusi si pavarėsia diku nė ardhmėri. ‘Pavarėsia e mbikėqyrur’ ėshtė koncepti i Ahtisaarit pėr ta vazhduar llojin e UNMIK-ut. Mbikėqyrja ėshtė sundimi ndėrkombėtar autoritar qė do tė na e mbajė pavarėsinė si premtim ndėrkohė qė decentralizimi dhe ‘eksterritorialiteti’ do tė jenė gangrena e infektuar. Mosparandalimi i saj do tė bėjė qė ne vetė tė kėrkojmė gjymtimin tonė nė pėrpjekje e sipėr pėr tė shpėtuar atė qė ende mund tė shpėtohet.

    As ‘statusi’ dje nuk ishte pavarėsi dhe as ‘rezoluta’ sot apo nesėr nuk ėshtė dhe s’do tė jetė pavarėsi. Qė tė dyja janė eufemizma pėr modalitete tė varėsisė sė Kosovės nga Serbia (nominalisht) dhe nga regjime neokolonialiste ndėrkombėtare (praktikisht). Varėsi qė po shtyhen nė kohė meqė Serbia (dhe Rusia) nuk po janė tė kėnaqura. Ato po duan varėsi edhe mė tė rėnda, gjithnjė e mė tė rėnda.

    Negociatorėt kosovar qė gjithnjė kanė kėrkesė maksimale (e tilla e fundit ėshtė pakoja e Ahtisaarit) dhe asnjėherė s’kishin kėrkesė minimale (pėrfundi sė cilės nuk bien), janė kontribues nė rritjen e apetiteve tė Serbisė. Ata e zbresin poshtė e mė poshtė ēėshtjen e Kosovės nė mėnyrė qė ata vetė, nėse nuk mund tė ngjiten mė lartė, sė paku tė mbesin po aty, nė po ato pozita. Nė anėn tjetėr, mėnyra e adresimit tė ēėshtjes sė Kosovės (negociata me Serbinė qė pėrfundojnė nė KS tė OKB-sė nė pritje tė njė vendimi atje) e ka bėrė Rusinė faktor kaq tė rėndėsishėm.

    Koncepti i ‘statusit’ e bėri Serbinė faktor pėr Kosovėn kurse ai i ‘rezolutės’ (sė re) e bėri Rusinė faktor pėr Kosovėn. Vetėm vetėvendosja e bėn Kosovėn faktor pėr Kosovėn. Vetėm ajo e bėn tė mundur pavarėsinė. Zėvendėsimet janė degraduese. Ato e pamundėsojnė pavarėsinė.

    Burgu i Prizrenit, krahu A, Qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  7. #127
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Pėrforcimi 1244
    Shkruar nga Albin Kurti
    Monday, 28 May 2007


    Nė gazetėn LAJM tė datės 22 maj 2007, nė faqen e dytė ėshtė publikuar drafti i projektrezolutės amerikano-evropiane pėr Kosovėn. Ky tekst parashihet qė t'iu ofrohet anėtarėve tė KS tė OKB-sė pėr aprovim. Nė fund tė majit apo nė fillim tė qershorit. Ėshtė ēėshtje javėsh thonė!
    Kjo projektrezolutė gabimisht por edhe me dashakeqėsi interpretohet si e favorshme pėr Kosovėn. Ajo ėshtė shumė e pafavorshme pėr Kosovėn. Qysh nė paragrafin e dytė pėrkujton rezolutėn 1160 (31 mars 1998), atė 1199 (23 shtator 1998), rezolutėn 1203 (24 tetor 1998), rezolutėn 1239 (14 maj 1999), si dhe atė 1244 (10 qeshor 1999). Siē dihet secila prej kėtyre rezolutave vėrteton dhe afirmon sovranitetin mbi Kosovėn dhe integritetin territorial tė RFJ-sė, tė shėndruar mė pas nė Unionin Serbi-Mal i Zi e qė u trashėgua nga Serbia.

    Njė paragraf mė tutje, mizoritė deri nė vitin 1999 nė Kosovė, pėrshkruhen vetėm me fjalėt "dhunė dhe represion masiv". Jo vetėm qė askund s'pėrmendet agresioni i Serbisė dhe lufta ēlirimtare e popullit tė Kosovės, bartėse e sė cilės ishte UĒK-ja, por edhe krimet e luftės dhe kundėr njerėzimit, masakrat e shumta dhe gjenocidi nuk pėrmenden fare ose reduktohen nė "dhunė dhe represion masiv". Nė paragrafin e pestė bėhet "thirrje pėr pėrmbushjen e mėtutjeshme tė standarteve", pra edhe mė tutje Kosova do tė jetė e subordinuar dhe nga ajo do tė kėrkohet tė dėshmojė se e meriton atė qė nė fakt i takon. Kėtė e konfirmoi edhe Stephan Lehne i cili u tha politikanėve kosovar kur vizitoi Kosovėn herėn e fundit se ata nė periudhėn e re transitore duhet tė dėshmohen pėr statusin e ri! Pra, s'do tė ketė nė tė vėrtetė status tė ri njėherė. Ai edhe mė tutje vetėm do tė premtohet me qė do tė vie pas edhe njė transicioni tjetėr, pas edhe njė grumbulli standardesh.

    Kjo projektrezolutė edhe ashtu nuk konsideron se statusi i Kosovės ėshtė i pazgjidhur, sepse nė paragrafin e nėntė i referohet "situatės sė pazgjidhur tė Kosovės" e jo statusit tė pazgjidhur tė saj. Fakti qė gjithnjė ėshtė thėnė "statusi i ardhshėm" (dhuratė kjo nga Kai Eide) nėnkupton se Kosova tashmė ka status por sugjerohet tė ketė edhe njė tė ardhshėm, dhe duke qenė se do tė jetė i ardhshėm e jo pėrfundimtar, nėnkuptohet se parashihen faza tė reja transitore.

    Nė pikėn 3 tė kėtij propozimi pėr Rezolutė tė re pėr Kosovėn e cila vetėm sa do t'ia sigurojė mbijetesėn e mėtejme sistemit politik tė vjetėr, " BE-ja autorizohet qė tė vendosė Misionin pėr sundimin e ligjit, nė mėnyrė qė ta mbėshtesė zbatimin e Zgjidhjes dhe ta nxisė zhvillimin e sektorit tė policisė dhe drejtėsisė nė Kosovė..." D.m.th. pushtetin e vėrtetė do ta ketė ai mision dhe pėr mė tepėr insistohet nė pushtetin e dhunės, nė atė tė grushtit tė hekurt. Arsimi, shėndetėsia, ekonomia, kultura as qė pėrmenden pikėrisht pėr shkak se mu kėto kanė tė bėjnė me popullin, me zhvillimin e vendit dhe mirėqenien e qytetarėve tė saj.

    Nė pikėn nė vijim, nė atė nė numėr 4, "vendoset qė prania ndėrkombėtare e sigurisė tė implementohet sipas Rezolutės 1244 dhe tė jetė e autorizuar pėr zbatimin e pėrgjegjėsive tė veta pas miratimit tė kėsaj rezolute". Kjo projektrezolutė amerikano-evropiane nuk e shfuqizon fare Rezolutėn 1244, por pėrkundrazi: e pėrforcon atė duke iu referuar asaj e duke u mbėshtetur nė tė. Sikur tė mos shkruante qė nė fillim tė kėsaj projektrezolute se ajo ėshtė amerikano-evropiane, lexuesi fare lehtė do tė mund tė gabohej duke hamendėsuar se bėhet fjalė pėr propozimin e Rusisė.

    Pasi qė Grupi Negociator (GN) dhe Kuvendi i Kosovės e pranuan pakon e Ahtisaarit, tash janė pėrkrahėsit ndėrkombėtar tė pakos sė Ahtisaarit ata qė pėrfaqėsojnė Kosovėn. Pazaret dhe kompromiset e mėtejme do tė vazhdojnė pasi qė ata s'kanė interes tė kėmbėngulin pėr neve. Ata kėmbėngulin pėr veten e tyre, por jo edhe pėr neve. Lehtėsia me tė cilėn GN-ja e pranoi pakon proserbe tė Ahtisaarit ka dėshmuar se sa shumė dhe lehtė lėshojnė pe negociatorėt kosovar. Ata janė alibija e koncesioneve shtesė qė amerikano-evropianėt do t'ia bėjnė Serbisė dhe Rusisė, gjithmonė nė kurriz tė Kosovės dhe tė ardhmes sė popullit tė saj.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  8. #128
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Kundėrvėnia e kujtesės sė harruar
    Shkruar nga Albin Kurti
    Friday, 22 June 2007


    Nė vitet 1999 dhe 2000 thuhej se Kosova do tė vazhdojė qė vetvetiu tė bėhet e pavarur. Se koha punon pėr tė. Besohej qė duke jetuar praktikisht tė ndarė nga Serbia (e posaēėrisht nga dhuna e saj) vendi ynė natyrshėm do tė pavarėsohet. Besohej qė pavarėsia nuk ka nevojė tė jetė qėllimi ynė sepse ajo do tė jetė pasojė normale e jetės sonė. Kalimi i kohės, disi edhe pa neve, do t’i rregullojė gjėrat ashtu siē kemi dashur ngahera.

    Tetė vjet mė vonė, afėrsisht nga tė njėjtit politikanė e diplomatė tė huaj, thuhet se duhet tė pėrcaktohet statusi sa mė parė meqė situata mund tė shpėrthejė. Se gjendja ėshtė e mjerueshme jo vetėm nė politikė por edhe nė shoqėri dhe ekonomi. Se njerėzit janė lodhur e mėrzitur duke e pritur pavarėsinė ndėrkohė qė s’arrijnė tė punėsohen dhe vazhdojnė tė varfėrohen. Tetė vjet mė vonė na e zbulojnė se Kosova nuk e paska kohėn aleat tė saj siē ėshtė menduar. Kėsisoj, u bė publik ky manipulim i dikurshėm pasi qė u siguruan se ai tashmė ishte harruar. Nuk mund tė themi se paragjykimi i tyre ishte krejt pa mend. Aq shumė falin e harrojnė njerėzit nė Kosovė, e veēanėrisht politikanėt, saqė duken sikur s’kanė fare pėrvojė dhe janė tė mbushur pėrplot vetėm me shpresė. Mjafton tė kujtojmė mikpritjen qė politikanėt kosovar gjatė kėtij viti ua bėnė Robert Badinterit dhe Kai Eides. Mikpritja e tyre ishte e turpshme. Ajo ishte dėshmi se politikanėt kosovar ose nuk kanė mbamendje ose nuk ēajnė kokėn. Por, ishte edhe dėshmi se Kosovės mund t’i bėsh ē’tė duash meqė politikanėt e saj ta falin. Nėse Robert Badinteri nė fillimvitet e ’90-ta e la Kosovėn nėn Serbi, Kai Eide vuri bazat e copėtimit territorial tė saj dhe tjetėrsimit kulturor. Mbase politikanėt kosovar pajtimin me bashkėsinė ndėrkombėtare (ēkado qoftė ajo) e kuptojnė dhe e bėjnė si pajtim me secilin burokrat ndėrkombėtar.

    Vitet 1999 dhe 2000 shėnojnė (vetė)mashtrimin e madh nė Kosovė. Liria nga vrasjet arbitrare u keqkuptua si liri politike. Ndihmat humanitare u keqkuptuan si prelud i zhvillimit ekonomik. Nuk u kuptua qė nė Kosovė sundon nominalizmi. Se emėrtimi organizon diskursin. Emri i vendit tonė ishte Rezoluta 1244. Ajo parashihte vetėm autonomi substanciale pėr Kosovėn nė kuadėr tė Jugosllavisė qė u pasua nga Serbia. Politikanėt e kuptuan mė herėt se qytetarėt kėtė gjė. Andaj u ekzaltuan me propozimin pėr ‘pavarėsi tė mbikėqyrur’. Lehtėsia me tė cilėn ata e pranuan ‘pavarėsinė e mbikėqyrur’ dėshmoi se nuk kanė besuar aq shumė nė pavarėsi ashtu siē janė shtirur. Politikanėt kosovar kanė dashur qė populli tė besojė nė pavarėsi. Dhe tash ky besim i popullit qė vetė politikanėt e kanė mbjellur iu kundėrvihet po atyre politikanėve. Populli i Kosovės nuk ishte fare i entuziazmuar me ‘pavarėsinė e mbikėqyrur’. Pėr shkak se ‘pavarėsia e mbikėqyrur’ nuk ėshtė pavarėsi, natyrisht. Nuk ėshtė ai premtimi i politikanėve drejtuar popullit qė ka bėrė qė populli t’i durojė ata politikanė. Sepse kur Sejdiu, Ēeku etj. thoshin qė pavarėsia vjen nė fund tė vitit, nė gjysmė tė vitit apo nė muajin tjetėr ata po kėrkonin zgjatjen e mandateve tė tyre deri nė fund tė vitit, nė gjysmė tė vitit apo deri nė muajin tjetėr. Gjithnjė e mė pak do tė mund ta zgjasin jetėn e tyre politike. Gjithnjė e mė shumė kjo do tė paralajmėrojė vdekjen e tyre politike. Me vite tė tėra e kanė farkuar zemėrimin qė do t’i pėrpijė. Me vite tė tėra janė dėfryer me luksin e pafundėm qė tani merr kuptimin e investimit nė fundin e tyre. Ngado shihet dhe ndjehet epilogu i pritjes dhe sosja e durimit. Fytyrat e mėrdhezura tė njerėzve i ngjajnė aq shumė njėra-tjetrės. Mospėrmbushja tepėr e gjatė e premtimit tė njėjtė i ēliron kujtimet e hidhura, e bėn tė kaluarėn reale. Mbase, mė saktė ėshtė tė thuhet se populli nuk harron porse kujtesa e tij ėshtė e ndrydhur. E, kujtesa e ndrydhur megjithatė ėshtė kujtesė. Sa mė e gjatė ndrydhja aq mė e madhe kujtesa. Dhe, aq mė i rrėmbyeshėm kthimi i saj.

    Burgu i Prizrenit, krahu A, Qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  9. #129
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Kurthi planetar
    Shkruar nga Albin Kurti
    Saturday, 23 June 2007


    Politikanėt e diplomatėt perėndimor kur iu drejtohen kosovarėve u flasin atyre pėr pavarėsinė e Kosovės (sipas pakos sė Ahtisaarit) qė ta zhvendosin vėmendjen nga data e saj aspak e afėrt. Po tė njėjtit politikanė e diplomatė Rusisė i ofrojnė data qė tė mos detyrohen t’ia ofrojnė copė – copė pakon e Ahtisaarit.

    Kėrkesėn e popullit tė Kosovės pėr pavarėsi Grupi Negociator e ka transformuar nė lutje pėr pakon e Ahtisaarit. Degradimi ėshtė i dyfishtė. Kėrkesėn e kanė bėrė lutje; tė drejtėn e kanė shndėrruar nė dhuratė qė gjoja vjen nė fund; pėrpjekjen pėr liri e kanė zėvendėsuar me avokim e lobim pėr tė. Dhe, sė dyti, pavarėsinė e kanė bėrė ashtu siē e parasheh pakoja e Ahtisaarit, njė pako kjo qė nuk tė jep pavarėsi as brenda Kosovės (pėr shkak tė Misionit Civil Ndėrkombėtar qė trashėgon UNMIK-un) e as nė raport me Serbinė (pėr shkak tė decentralizimit etnik, ‘eksterritorialitetit’ fetar dhe modelit tė shumicės sė dyfishtė qė bllokon Kuvendin e ardhshėm tė Kosovės).

    Shtyrjet e statusit (tė mbyllur nė pakon e Ahtisaarit) propozohen qė tė vazhdohet pritja nėpėrmjet ushqimit tė bindjes sė gabuar se ajo qė po shtyhet njėmend ėshtė pavarėsia vetė. Nėse dikur pavarėsia i mobilizonte njerėzit sot ajo i pasivizon ata. Pavarėsia ėshtė premtimi universal i cili i bėn njerėzit tė presin. Rrjedhimisht, ajo shtyhet me lehtėsi. Paradoksalisht, ėshtė Rusia ajo qė nuk e pranon as shtyrjen, sepse atė e ka kur tė dojė, pėr shkak se e refuzon pakon e Ahtisaarit, tė cilėn sėrish e ka kur tė dojė. Rusia do mė shumė sepse Serbia do mė shumė. Refuzimi i Rusisė duke u bazuar nė nevojėn e pėlqimit tė Serbisė nuk ėshtė vetėm njė kthim i sforcuar i Rusisė nė skenėn ndėrkombėtare por ai ka pėr synim edhe t’ia kthejė kokėn Kosovės kah Beogradi dhe vetėm kah Beogradi. T’ia vulos Kosovės varėsinė nga Beogradi.

    Mirėpo, si u bė qė u katandisėm nė kėtė gjendje? Si erdhėm nė situatėn ku tė gjithė luajnė aq shumė me ne? Ku tė gjithė kontribuojnė ngapak nė vendimet pėr neve qė s’lejohemi tė vendosim pėr veten tonė?

    Tetė vjet mė parė, intervenimi (vetėm nga ajri) i NATO-s nuk kishte mandat politik (ēlirimin dhe pavarėsinė e Kosovės) por vetėm motiv tė deklaruar humanitar (shpėtimin e popullatės). Bombardimet u ndalėn kur u arrit kompromisi. Humbjen ushtarake (Marrėveshja e Kumanovės) Milosheviqi e kompensoi me fitore politike (Rezoluta 1244). (Edhe atėbotė, Rusia e pranoi rezolutėn sepse Serbia e pranoi atė.) Nė fund tė muajit maj dhe nė fillim tė qershorit tė vitit 1999 situata nė Kosovė dhe pėrreth saj ishte emergjente. NATO-ja ishte e vetėdijshme se nuk kishte arritur ta parandalonte gjenocidin dhe zbrazja e Kosovės nga shqiptarėt po intensifikohej. Emergjenca qė po e rriste panikun e fuqive tė mėdha bėri qė ato tė dakordoheshin shpejt e shpejt nė KS tė OKB-sė. Pikėrisht emergjenca e ktheu ēėshtjen e Kosovės nė OKB prej nga e kishte nxjerrur NATO-ja dhe intervenimi i saj. Pikėrisht emergjenca bėri qė atje tė sjellej njė vendim kompromisi (nė dėm tė Kosovės natyrisht). Atėbotė kishte emergjencė dhe rrjedhimisht kishte vendime. Sot ka komoditet dhe rrjedhimisht s’ka vendime. Ose, mė saktė, ka vendime pėr shtyrjen e vendimeve.

    KS i OKB-sė gjithmonė do tė ketė prioritete tė tjera. E nėse bėhesh prioritet aty, atėherė sėrish vaj halli: kjo nėnkupton vetė pragun e tragjedisė kolektive. Sepse pragu i reagimit tė Ks tė OKB-sė ėshtė shumė i lartė. Ai matet me viktima, dhe atė, me tepėr shumė viktima. KS i OKB-sė ose miraton rezoluta qė s’do tė kenė rėndėsi (psh. ato qė i dedikohen Izraelit) ose zvarrit rezoluta qė do tė kishin rėndėsi. Dhe, i zvarrit ato deri nė pikėn kur (madje pėrkundėr emergjencės) aprovohet ndonjė pėrmbajtje e degjeneruar me pėrplot ambiguitete. Mbase, mund tė thuhet se, nėse do qė njė gjė tė bllokohet, atėherė, thjesht, dėrgoje nė KS tė OKB-sė, nė atė adresė planetare qė tė shndėrron nė problem global meqė i konsideron pasojat globale tė zgjidhjes. Padyshim qė Milosheviqi ishte i vetėdijshėm pėr kėtė nė pranverėn e vitit 1999. Ndėrkaq Grupi Negociator i Kosovės nuk ėshtė i vetėdijshėm pėr kurthėn planetare as nė pranverėn e vitit 2007. Dėshmitar e kemi kurrizin tonė tė pėrkulur si kurrė mė parė. Pesha e bllokimit tė dyfishtė rrezikon ta thyejė atė pėrfundimisht. Si nė nivelin e organizmave tė fuqive tė mėdha po ashtu edhe nė atė tė UNMIK-ut e kinseinstitucioneve kosovare. Kosova mbetet e bllokuar. Secilit premtim dhe tė gjitha premtimeve tė tyre tetėvjeēare u doli boja. Bymimi artificial i tezave tė tyre mori fund. Arsyetimet e tyre ishin qelqurina ndėrsa deklaratat e tyre pllaquritje. Mirėpo, nuk ka vend pėr pesimizėm. Pėrkundrazi. Ēdo fund ėshtė veēse fillim i ri. Hapsira pėr vendimet tona pėr veten tonė nė vendin tonė po zgjerohet me rrėmbim. Hapsira qė quhet vetėvendosje po ngjan. Ajo ėshtė hapsirė politike dhe jashtėinstitucionale, ėshtė hapsirė jashtė sistemit dhe thellė brenda realitetit shoqėror. A nuk e kemi dashur mu kėtė? A nuk jemi angazhuar mu pėr kėtė? Pėr kėtė kthim politik te vetja drejt realizimit tė vetes? Pėr kthimin qė na bėn tė ecim pėrpara?

    Burgu i Prizrenit, Krahu A, Qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  10. #130
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Njėanshėm, natyrisht.
    Shkruar nga Albin Kurti
    Monday, 25 June 2007


    Arsyetimi mė i shpeshtė qė ėshtė pėrdorur nė mbrojtje tė pakos sė Ahtisaarit ėshtė se ai s’ka alternativė. Ky arsyetim nuk ėshtė argument. Mė parė ėshtė mungesė e argumentit. Ai e shpėrfaq tė vėrtetėn e pėrmbysur. Thoshin qė pakoja e Ahtisaarit s’ka alternativė meqė pikėrisht ajo ishte alternativė e asaj qė ne duam: vetėvendosje, liri, pavarėsi, barazi e drejtėsi. Jo vetėm kaq. Ndonėse trumbetohej se si pakoja e Ahtisaarit nuk paska alternativė vazhdonin pazaret pėr koncesione e kompromise tė mėtutjeshme. Ajo qė s’kishte alternativė po ndryshonte! Negociohej nėse kjo pako do tė pėrfshihej, mbėshtetej, pėrkrahej apo vetėm vlerėsohej nė rezolutėn e re tė KS tė OKB-sė. Negociohej nėse kjo pako duhej marrė nė tėrėsi apo mund tė ndahej nga rekomandimi pėr statusin. Negociohej pėr kohėn e fillimit dhe jetėgjatėsinė e saj. Natyrisht duke inkorporuar edhe interesa tė llojllojshme tė fuqive tė mėdha e jo tė mėdha botėrore. Pakoja qė gjoja s’kishte alternativė, para sė gjithash, ishte alternativė e vetvetes. Atėherė kur ndokush ankohej pėr diskutimet qė konsideronin ndryshimet nė pakon e Ahtisaarit, rėndom pasonte pėrgjigja se ēfarėdo ndryshimesh nuk do tė jenė kurrsesi esenciale. Prandaj, deklarimet se pakoja e Ahtisaarit nuk ka alternativė vetėm sa ishin shprehje pėr tė kundėrtėn e kėsaj dhe madje krijonin bazėn objektive pėr tė kundėrtėn. Tė vetėdijshėm pėr kėtė, deklaruesit shtonin edhe njė tjetėr deklaratė. Ata thonin se kurrsesi nuk bėn tė ketė veprime tė njėanshme nga ana e Kosovės. Qė Serbia kah fundi i vitit tė kaluar kishte miratuar Kushtetutėn e saj tė re krejtėsisht njėanshėm me Kosovėn si pjesė tė saj kjo s’paraqiste problem pėr ta. Me rėndėsi ishte qė Kosova tė mos veprojė njėanshėm, qė ajo tė mos e shpallte njėanshėm pavarėsinė e saj! Po si t’ia bėjė Kosova atėherė? Ta shpall pavarėsinė vetėm nėse shpallja ėshtė e dyanshme?! Qė do tė thotė se vetėm nėse edhe Serbia njėkohėsisht e shpall pavarėsinė e Kosovės?! Nė fakt, prej se nisėn negociatat ėshtė ditur kjo: pėr pavarėsinė e Kosovės duhet tė pajtohet Serbia. Tolerimi i veprimeve tė njėanshme tė Serbisė dhe thirrja qė diēka tė ngjashme tė mos ndėrmarrė Kosova vetėm sa dėshmon pabarazinė drastike tė palėve. Madje, duke na thėnė se shpallja e njėanshme e pavarėsisė sė Kosovės ėshtė shumė e rrezikshme, ata na thonė qė sulmi i Serbisė, agresioni i saj ushtarak i mėpastajmė mbi Kosovėn, do tė ishte disi legjitim dhe qė me atė rast bashkėsia ndėrkombėtare ose nuk do tė arrinte ose nuk do tė donte ta mbronte popullatėn e Kosovės. Kėrcėnimet me Serbinė tashmė i ėshtė shtuar edhe ai me Rusinė. Kėtė e dėshmon edhe Grupi Ndėrkombėtar i Krizave i cili nė njė raport tė tijin tė muajit maj tė kėtij viti, pėrmbledhja ekzekutive dhe rekomandimet e tė cilit u botuan nė Kosova Sot me 16 maj 2007, thotė se ajo qė ka mė sė shumti rėndėsi ėshtė tė evitohet vetoja ruse! Kjo tregon mė sė miri se ēfarė rezolute pėr Kosovėn do tė kemi atėherė kur do ta kemi.

    Negociatat nėnkuptojnė qė s’do tė ketė zgjidhje tė njėanshme. Negociatat me Serbinė pėr Kosovėn e afirmojnė Serbinė (nė Kosovė). Vetėvendosja ėshtė mėnyra e cila e pėrjashton Serbinė. Vetėvendosja ėshtė zgjidhje e njėanshme. Zgjidhja ėshtė e njėanshme.

    Burgu i Prizrenit; Krahu A, Qelia nr. 3
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

Faqja 13 prej 31 FillimFillim ... 3111213141523 ... FunditFundit

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •