Close
Faqja 10 prej 31 FillimFillim ... 8910111220 ... FunditFundit
Duke shfaqur rezultatin 91 deri 100 prej 306
  1. #91
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Keqkuptimi
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 25 October 2006



    Muaj mė parė, Grupi i Kontaktit dhe politikanė tė ndryshėm ndėrkombėtar, e shpikėn frazėn: ’nuk ka ndarje tė Kosovės’. Asnjėri asnjėherė nuk e shpjegoi nėse e ka fjalėn pėr mosndarje tė Kosovės nga Serbia apo pėr mosndarje tė Kosovės. Edhe nėse ėshtė rasti i dytė, asnjėri asnjėherė nuk e shpjegoi se ēfarė e kanė ndėrmend tė bėjnė pėr ta parandaluar ndarjen e Kosovės. Nė fakt, nuk ėshtė fare rasti i dytė; ėshtė rasti i parė: ata nuk duan qė Kosova tė ndahet nga Serbia. Konteksti i deklaratave tė Grupit tė Kontaktit dhe politikanėve ndėrkombėtar tė afėrt me ta e shpėrfaq qartė se cili ėshtė kuptimi i shprehjes ’nuk ka ndarje tė Kosovės’. Kėto deklarata paevitueshėm i referohen Rezoltės 1244. Rezoluta 1244 ėshtė themeli dhe esenca e kėtyre deklaratave qė pėrmbajnė frazėn ’shpresėdhėnėse’ pėr mosndarjen e Kosovės. Rezoluta 1244, kundėr sė cilės patėm protestuar qysh mė 10 qershor 2004, e pranon dhe afirmon integritetin territorial tė ish Jugosllavisė (tash Serbisė) dhe rrjedhimisht konsideron se kufiri i Kosovės me Serbinė ėshtė vetėm kufi administrativ i pėrkohshėm. Rezoluta 1244 ėshtė baza e sistemit politik dhe institucional nė Kosovė tė cilin e njohim si UNMIK. Mirėpo, kjo rezolutė ėshtė edhe mė shumė se kaq. Ajo ėshtė misioni i kėtij sistemi politik. UNMIK-u ėshtė themeluar nga Rezoluta 1244 por njėkohėsisht edhe misioni i tij ėshtė pėrmbushja e kėsaj Rezolute e cila pėr Kosovėn parasheh vetėm autonomi substanciale, qė do tė thotė, autonomi substanciale nė kuadėr tė Serbisė. (Sigurisht qė kjo edhe ėshtė arsyeja qė bota politike e cila merret me neve e toleron Kushtetutėn e re tė Serbisė!) Pra, Rezoluta 1244 duke qenė projekt politik – pėrveēse themel i sistemit qė sundon e administron me Kosovėn – imponon qė UNMIK-u (bashkė me IPVQ-tė tė cilat i mban nėn sqetull) tė jenė mėnyra se si Rezoluta 1244 e realizon veten e saj. Kurrfarė deklarate e Grupit tė Kontaktit apo e emisarėvė tė shteteve e faktorėve tė rėndėsishėm ndėrkombėtar nuk del jashtė kėsaj kornize. Fundja, Rezoluta 1244 ėshtė veēse kompromis politik i vetė atyre.

    E gjithė kjo nuk do tė thotė qė Grupi i Kontaktit dhe tė tjerė politikanė e diplomatė ndėrkombėtar nuk e dinė se nė Kosovė po keqkuptohen. Pėrkundrazi. Ata e dinė shumė mirė se deklaratat e tyre keqkuptohen nė Kosovė dhe bile pikėrisht ky ėshtė qėllimi i tyre. Keqkuptimi ėshtė i paramenduar. Po qe se kosovarėt do t’i lexonin e kuptonin drejt qėndrimet dhe pikėpamjet ndėrkombėtare ata do tė zgjoheshin pėrnjėherė dhe do tė ngriteshin menjėherė. Kėsisoj, duke u keqkuptuar deklaratat ndėrtohet njė ambiguitet artificial: nė njėrėn anė kuptimi i vėrtetė objektiv dhe nė anėn tjetėr keqkuptimi real subjektiv. Dhe, mu ky ’ambiguitet’ mandej e mirėmban mundėsinė e keqkuptimit. Ēėshtja e cila shtrohet para nesh nuk ėshtė kjo mundėsia e keqkuptimit tė cilėn e ushqen ’ambiguiteti’ dhe as vetė mundėsia pėr ’ambiguitet’ por origjina e tij. Nėse mundėsia e keqkuptimit e pėrbėn ’ambiguitetin’ dhe bėhet kushti i tij ashtu sikurse qė etablimi dhe potencimi i ’ambiguitetit’ e aludon dhe nėnkupton mundėsinė e keqkuptimit, ajo qė ende mungon nė kėtė shtjellim ėshtė teza pėr zanafillėn e gjithė kėsaj. Origjina besoj se ndodhet te politikanėt e sotėm tė Kosovės tė cilėt janė veēse pėrsėritje e gjesteve politike qė nisėn me fillimin e viteve tė 90-ta dhe tė cilat tani edhe faktorėt ndėrkombėtar po i shfrytėzojnė. Zaten, pse tė imagjinojnė kur mund tė kopjojnė?! Tash 16 vjet pėrpėlitja politike nė Kosovė buron nga nevoja e pėshtirė pėr mashtrimin e popullit me premtime e shpresa qė do ta zbusnin atė: duhet gjetur medoemos metodat qė njerėzit tė mbahen optimistė nė mėnyrė qė ata tė durojnė, nė mėnyrė qė ata tė heshtin. Janė politikanėt kosovar ata qė e pėrsėrisin shumė mė shpesh se Shkurte Fejza refrenin ’jo nuk ndahet Mitrovica!’. Madje, kur ata e thonė kėtė, efekti ėshtė i kundėrt: pėrderisa kėnga e Shkurte Fejzės ėshtė mobilizuese, fraza e tyre ėshtė letargjike.

    Dėmi i deklaratės pėr mosndarjen e Kosovės nuk konsiston vetėm nė keqkuptimin qė mė tutje sajon iluzione por edhe nė faktin se njėherė kur keqkuptohet kjo deklaratė atėherė edhe aludohet se Kosova nuk ėshtė e ndarė. Thuhet se ‘nuk do tė ndahet Kosova’ duke pohuar kėshtu nė mėnyrė tė tėrthortė se ajo nuk ėshtė e ndarė. E dihet qė jo vetėm veriu i Kosovės por edhe enklavat gjithandej nėpėr Kosovė janė tė ndara nga pjesa tjetėr e Kosovės nė kuptimin territorial, politik, administrativ dhe institucional. Ndarja nuk ėshtė e plotė vetėm nė masėn nė tė cilėn kufijtė nuk janė tė qartė. Pra, Kosova ėshtė e ndarė pėrbrenda dhe nuk duan ta lejojnė tė ndahet nga Serbia. E kundėrta ėshtė e drejtė: Kosova duhet tė bashkohet pėrbrenda dhe tė ndahet nga Serbia. Si? Duke ndalur negociatat e demaskuar negociatorėt dhe mbi tė gjitha duke mos lejuar realizimin e decentralizimit. Meqenėse decentralizimi e zgjeron dhe pėrforcon Serbinė nė Kosovė duke e copėtuar kėtė tė fundit, ai gjithsesi sjell luftėra e gjakderdhje tė reja. Andaj, nuk ka patriotizėm dhe humanizėm mė tė madh sot nė Kosovė sesa tė angazhohesh kundėr decentralizimit. Vetėm atėherė shprehja ‘nuk ka ndarje tė Kosovės’ do ta fitonte kuptimin qė na e thotė vullneti e na e do interesi ynė.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  2. #92
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Pasojat qė do tė na mbijetojnė edhe vetė neve
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 01 November 2006


    Decentralizimi po e shndėrron konfliktin njėshekullor ndėrmjet vullnetit tė popullit shqiptar tė Kosovės pėr liri dhe aspiratave hegjemoniste tė Serbisė nė konflikt etnik shqiptaro-serb duke pėrgatitur terrenin pėr ndarjen e Kosovės si zgjidhje tė vetme. ‘Eksterritorialiteti’ i kishave e manastireve ortodokse shkon edhe njė hap mė tutje: ia shton konfliktit dimensionin fetar, duke mundėsuar pėrjetėsimin e tij. Pikėrisht ky ėshtė kuptimi i deklaratės sė Koshtunicės tė bėrė mė 28 qershor 2006 pėr Kosovėn si ‘Jerusalem serb’. Natyrisht qė Kosova nuk ėshtė ‘Jerusalem serb’. Deklarata e Koshtunicės edhe ashtu nuk paraqet konstatim tė realitetit aq sa shpėrfaq projektin e Serbisė pas periudhės sė Milosheviqit. Dikur Milosheviqi e donte Kosovėn por, siē dihet, e donte atė pa shqiptarė. Mbi njė milion shqiptarė u dėbuan nga shtėpitė e tyre nga viti 1998 e deri nė mbarim tė luftės ndėrkaq, sipas njė raporti tė vitit 2001 tė organizatės Human Rights Watch, 862.979 shqiptarė u deportuan jashtė Kosovės vetėm nė pranverėn e vitit 1999. Meqė pėrsėritja e fazės sė vonshme tė Milosheviqit tash pėr tash s’ėshtė e mundur, Koshtunica po e pėrsėrit fazėn e tij tė hershme. Po e ringjall mitin serb pėr Kosovėn nė mėnyrė qė ta homogjenizojė edhe njėherė popullin e shoqėrinė serbe kundėr shqiptarėve tė Kosovės. Duke uzurpuar ‘trashėgiminė kulturore ortodokse’ tė Kosovės pėrmes negociatorėve kosovar tė cilėt pranuan qė ajo tė quhet serbe, ai po e sendėrton motivin pėr agresionin e ri tė Serbisė nė Kosovė. Mbase pretekstin do ta ketė po atė tė Milosheviqit, duke pasur mundėsinė e zgjedhjes: ta pėrsėrisė Kosovėn e fundit tė viteve tė ‘80-ta (mbrojtjen e serbėve tė rrezikuar nė Kosovė) ose Bosnjen e vitit 1992 (vrasjen e ndonjė prifti serb). Kėta politikanė negociator nga Kosova, qė e kanė shitur shpirtin nė Vjenė, i dhanė njė kontribut tė jashtėzakonshėm Koshtunicės qė Kosovėn ta paraqesė si njė djep serb nė tė cilin pėrkundet njė fėmijė i huaj. Xhamiat nė Kosovė nuk janė shqiptare – ato janė objekte fetare muslimane. Kurse, kishat dhe manastiret ortodokse nė Kosovė u bėnė serbe. Rrjedhimisht, ne shqiptarėt mbesim tė huaj pėr vendin tonė dhe hapet dera e delegjitimimit tė autoktonėsisė sonė, hapet dera qė tė na paraqesin si ardhacakė nė tokėn tonė. Nė fakt, hapet dera qė edhe njėherė tė na nxjerrin jashtė nga dritarja. Nė pėrgatitjen e ofensivės sė re kundėr shqiptarėve Koshtunica, pėr dallim nga Milosheviqi, megjithatė, ėshtė mė i kujdesshėm. Ai nuk do qė nė kėtė ndėrmarrje tė tij tė ballafaqohet me faktorėt e rėndėsishėm ndėrkombėtar. Andaj, ai kujdeset qė projektet e Serbisė tė miratohen sė pari nė UNMIK, i cili mė pas nėpėrmjet IPVQ-ve i bėn ato projekte tė Kosovės. Kėsisoj, projektet e Serbisė kundėr Kosovės bėhen projekte tė vetė Kosovės! Edhe nėse pas agresionit tė ri kundėr Kosovės Serbia nuk arrin qė t’i dėbojė shqiptarėt nga Kosova, ajo po sigurohet se Kosovėn po e shndėrron nė njė fushėbetejė tė amshmueshme ku asnjėherė nuk do tė ketė paqe. Pra, nė njė ‘Jerusalem situatė’. Zonat qindrahektarėshe pėrreth objekteve fetare ortodokse ku shqiptarėt praktikisht nuk do tė kenė qasje ndėrsa serbėt do tė organizojnė pelegrinazhe, do t’ua garantojnė atyre kėtė pėrjetėsim tė konfliktit. Komunat e reja me shumicė serbe qė bashkohen nė entitet autonom ndėrkohė qė motėrzohen me komunat nė Serbi, po ashtu garantojnė qė Kosova tė shndėrrohet nė njė Palestinė kurse Evropa ta fitojė Lindjen e saj tė Mesme. Nėse decentralizimi kryekėput ka pėr synim gllabėrimin e territoreve brenda Kosovės nga Serbia, ‘eksterritorialiteti’ ka pėr qėllim pėrvetėsimin serb tė historisė sė Kosovės drejt realizimit pėrfundimtar tė planeve ekspansioniste tė Serbisė nė tė ardhmen. Decentralizimi ėshtė hapsinor: Kosovės ia rrėmben territorin. ‘Eksterritorialiteti’ ėshtė kohor: Kosovės ia tjetėrson tė kalurėn pėr t’ia rrezikuar tė ardhmen. Pasojat e ‘eksterritorialitetit’ do tė jenė mė afatgjata edhe se ato tė decentralizimit. Nėse lejojmė tė realizohen edhe vetėm ato plane tė Serbisė tė cilat i pranoi Ekipi Negociator i Kosovės, atėherė mbesat e nipat tanė nė Kosovė do tė jenė duke hedhur gurė nėpėr demonstrata. Aktualisht thuhet se serbėt nė Kosovė janė pakicė dhe se ka enklava serbe. Decentralizimi krijon enkalava shqiptare brenda komunave tė reja serbe dhe i shndėrron shqiptarėt aty nė pakicė. Se ēfarė do tė ngjajė me pakicėn shqiptare nė komunat e reja serbe, veriu i Mitrovicės ėshtė dėshmi. 11 shqiptarė u vranė nė natėn ndėrmjet 3 e 4 shkurtit tė vitit 2000 para syve tė KFOR-it francez e policisė sė UNMIK-ut dhe 11.364 tė tjerė u dėbuan prej atje vetėm gjatė muajit shkurt tė atij viti. Manastiri i Deēanit ėshtė dėshmi se ēka do tė ngjajė me zonat ‘eksterritoriale’. Nuk do tė lejohen hulumtime shkencore e gėrmime arkeologjike, nuk do tė lejohet funksionimi i ndėrmarrjeve shoqėrore dhe as privatizimi i tyre, do tė bllokohet prona private dhe aktivitetet ekonomike e ndėrtimore, do tė pamundėsohet liria e lėvizjes dhe qetas do tė sajohen kushtet pėr kthimin masiv e tė organizuar tė serbėve atje ku ata asnjėherė s’kishin kurrfarė pronash. Zonat e veēanta praktikisht do tė paraqesin zona eksterritoriale qė nė kuptimin administrativ e institucional do tė ndodhen jashtė Kosovės, por qė nuk emėrtohen si tė tilla nė kuptimin legal e juridik, meqė Kosova nuk ėshtė shtet dhe s’ka sovranitet. Flitet pėr mbrojtjen e trashėgimisė kulturore por nuk flitet fare pėr mbrojtjen e monumenteve antike nė Kosovė. Nuk bėhet fjalė as pėr mbrojtjen e kishave katolike dhe as tė xhamive. Dihet se vetėm gjatė luftės sė fundit 200 xhami, nga 600 sosh sa ishin nė Kosovė, u shkatėrruan nė mėnyrė sistematike. Nė Vjenė, flasin pėr mbrojtjen vetėm dhe vetėm tė objekteve fetare ortodokse. Nė fakt, kjo nuk ėshtė ēėshtje mbrojtjeje por sulmi. Po sulmohet kultura dhe historia e Kosovės para se tė sulmohet sėrish njė popull i tėrė. Mohimi i vullnetit tonė po pasohet nga mohimi gradual por i sigurtė i territorit qė e banojmė dhe mohimi i traditės dhe tė kaluarės sonė qė e trashėguam nga tė parėt tanė. E gjithė kjo para se tė na mohohet pėrsėri edhe ekzistenca. Tė presėsh do tė thotė tė presėsh vdekjen.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  3. #93
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Ahtisaari – kjo biletė pėr decentralizim
    Shkruar nga Albin Kurti
    Sunday, 05 November 2006



    Substanca qė na e ofron Ahtisaari ėshtė substancė e autonomisė dhe kurrsesi e pavarėsisė. Substanca e pavarėsisė ėshtė sovraniteti. Kėtė nuk do tė na e japin, para sė gjithash, sepse askush askujt nuk i jep sovranitet. Sovran bėhesh, nuk tė bėjnė. Mė pas, tė tjerėt mund tė tė njohin si sovran meqė asisoj e bėjnė njohjen e realitetit, mirėpo jo edhe tė tė bėjnė sovran. Propozimi i Ahtisaarit ėshtė veēse qartėsimi i pėrmbajtjes sė asaj qė nė Rezolutėn 1244 ėshtė emėrtuar si autonomi substanciale. Propozimi i Ahtisaarit, thelbi i tė cilit u bė publik nė shtypin kosovar, nuk e ka avansuar pozitėn e Kosovės dhe as nuk ka bėrė pėrcaktim tė ri tė statusit tė Kosovės. Nėse Kosova s’kishte status deri mė tani atėherė ajo nuk do tė ketė as pas Ahtisaarit. Nė tė vėrtetė, Kosova gjithmonė kishte status dhe vazhdon edhe sot e kėsaj dite tė ketė njė tė tillė. Ishte dhe ėshtė kjo autonomia substanciale. Pra, Ahtisaari na e ka sjellur atė qė Shqiptar Oseku e ka quajtur ‘Rri qysh je!’. Megjithatė, nėse ky ėshtė kuptimi i propozimit tė Ahtisaarit, atėherė cili ėshtė qėllimi i tij? Pse i gjithė ky mundim atėherė? Sigurisht qė status quo-ja, e cila ėshtė status quo pėr njerėzit nė pushtet dhe bėhet nė kurriz tė popullit, ka nevojė pėr ushqim tė vazhdueshėm pėr tė mbetur e tillė. Mirėpo, a ka edhe diēka mė shumė kėtu? Ka edhe mė shumė. Dhe, kjo mė shumė ėshtė mė keq. Duan qė tė krijohet pėrshtypja se u caktua statusi nė mėnyrė qė tė fillojė realizimi i decentralizimit nė terren. Nuk ėshtė decentralizimi mjet pėr tė arritur te statusi i Kosovės por anasjelltas. Statusi i Kosovės, pra edhe ky ‘pėrcaktim’ i Ahtisaarit tash, ėshtė mjeti pėr tė arritur te decentralizimi. Fatmir Sejdiu tash sė voni pat deklaruar se decentralizimi ėshtė bileta pėr pavarėsi. E vėrteta ėshtė se ‘pėrcaktimi’ i statusit ėshtė bileta pėr decentralizimin. Decentralizimi ėshtė mė i rėndėsishėm sesa vetė statusi. Kryesuesi i delegacionit tė Serbisė pėr negociatat e Vjenės, Slobodan Samarxhiq, nė pyetjen e bėrė para gati dy vjetėve mbi atė se cili do tė jetė statusi i Kosovės, pat deklaruar se kjo ēėshtje pėr tė ėshtė e qartė: statusi i Kosovės do tė jetė decentralizimi! Decentralizimi ėshtė i mundur vetėm gjersa nuk kemi sovranitet dhe duke na munguar ai. Propozimet, qėndrimet dhe vendimet qė vijnė nga jashtė, pėrfshirė kėtu edhe kėtė tė Ahtisaarit, do ta kamuflojnė mungesėn e sovranitetit por jo edhe ta plotėsojnė atė. Mungesa e sovranitetit ėshtė kushti dhe mundėsia e copėtimit tė Kosovės nėpėrmjet decentralizimit. Vetėm duke qenė nė burg e tė lidhur mund tė na coptojnė. Nė liri do tė dalim tė gjymtė. Nėse do tė dalim.

    Propozimi i Ahtisaarit nuk ishte fare i papritur. Atėherė kur pret prej tė tjerėve nuk tė vijnė gjėra tė mira. Fakti se presim (prej tij) ėshtė i mjaftueshėm pėr tė na ardhur tė kėqijat (jo vetėm prej tij). Pėrkundėr kėsaj, prej politikanėve tė institucioneve tė defaktorizuara tė Kosovės, Ahtisaari pėrherė lexohej si njė sferė e kristaltė e falltores. Ata janė spektatorė tė papėrmirėsueshėm dhe tė kėtillė duan t’i bėjnė edhe qytetarėt, tė cilėt me atė rast do tė ishin edhe spektatorė tė spektatorėve. Qė spektakli ėshtė tragjedi e garanton fakti se negociatat me Serbinė – e cila ka tė kaluar kriminale nė Kosovė dhe projekte kriminale pėr Kosovėn – bazohen nė Rezolutėn 1244. Nė njėrėn anė, kjo rezolutė ia njeh nominalisht sovranitetin Jugosllavisė (tash Serbisė) mbi Kosovėn duke mos marrur fare nė konsideratė vullnetin, interesat dhe historinė e popullit vendas, ndėrsa nė anėn tjetėr pėr Kosovėn parasheh vetėm autonomi substanciale.

    Ndonėse Kuvendi i Kosovės nuk po e shpall pavarėsinė, kėtė gjė nė Kosovė po e bėjnė analistėt nėpėr gazeta. Mirėpo, ata mu kėtė propozim tė Ahtisaarit po e quajnė pavarėsi! Nė fakt, ata ēdo propozim qė do tė vie nga ai do ta quajnė pavarėsi, pavarėsisht pėrmbajtjes. Sepse, asisoj, kontribuojnė nė ndėrmarrjen e politikės zyrtare qė qytetarėve tė mos iu dalė gjumi dhe ata tė vazhdojnė me ritualin e konferencave, seminareve e donacioneve. Pra, bėhet fjalė pėr njerėz qė gjithsesi u konvenon kjo gjendje aktuale nė tė cilėn edhe ata po pasurohen edhe pse jo aq sa politikanėt. Ata janė bėrė zėdhėnėsit e Ahtisaarit por edhe ndėrtuesit e njėfarė legjitimiteti indirekt tė tij nė Kosovė.

    Kosovarėt munden edhe ta festojnė pavarėsinė qė nuk ėshtė. Sikurse qė festuan pėr TMK-nė atėherė kur u demilitarizua UĒK-ja. Festohej ēarmatosja! Tė mashtruarit festonin humbjen tė cilės kėsisoj ia zgjasnin jetėn. Me emra tė paqenė emėrtoheshin gjėra tė paqena. Madje, anėtarė tė qeverisė sė Kosovės tashmė kanė paralajmėruar karnevalin e radhės nė Kosovė me shpenzime marramendėse ashtu qė nėn tingujt kumbues tė muzikės dhe buzėqeshjen vezulluese tė kėngėtarėve tė trumbetohet Kosova e pavarur anipse pavarėsia s’do tė figurojė askund. Shqetėsimeve tė qytetarėve politikanėt vendas do t’iu pėrgjigjen me keqinterpretime tė termave qė burojnė nga propozimi i Ahtisaarit. Ata do thonė: po, kemi ushtri por ajo do tė quhet ‘Kosovo Security Force’; po, kemi Ministri tė Mbrojtjes por ajo do tė quhet ‘Civilian Led Organization’; po, do tė kemi pavarėsi por ajo vetėm pėrkohėsisht emrin nuk do ta ketė tė tillė! Konceptet dhe idetė e Ahtisaarit do tė betonohen nga Grupi i Kontaktit dhe mė pas nga KS i OKB-sė. Kuptimi i tyre ėshtė i qartė por kėtu nė Kosovė atyre do t’iu mveshen domethėnie tė paqena pėr t’i zbutur njerėzit dhe pėr ta amortizuar pakėnaqėsinė e tyre. Zaten, sė paku tash 17 vjet na kanė mėsuar qė gjėrat tė mos i quajmė me emrat e tyre tė vėrtetė por edhe tė mos i pėrmendim fare disa shprehje tė cilat janė shumė adekuate pėr realitetin. Andaj, kur ne aktivistėt e Lėvizjes VETĖVENDOSJE! flasim pėr revolucionin apo kolaboracionistėt aq shumė njerėz vazhdojnė tė trishtohen. Propozimit tė Ahtisaarit, i cili nė instanca mė tė larta ndėrkombėtare do tė jetė i ndryshuar veēse joesencialisht dhe me atė rast patjetėr pėr tė keq, do tė pėrfundojė si pjesė e Rezolutės sė re tė vjetėr tė KS tė OKB-sė. Realizimi konkret i kėsaj do tė sjellė deri te beteja e interpretimit tė termave dhe koncepteve e cila pėr Kosovėn ėshtė e humbur ende pa filluar. Kur do tė fillojė sajimi i ‘Ministrisė’ sė ‘Mbrojtjes’ do tė shihet ajo qė dihej: kjo ministri do tė jetė ashtu siē edhe quhet: vetėm njė ‘Organizatė me Udhėheqje Civile’ nėn kontrollin e misionit tė ardhshėm ndėrkombėtar. Nuk kanė se si tė na sundojnė nėse ne nuk mashtrohemi. Pėrvoja dhe analiza racionale qartazi na i shpėrfaq mashtruesit dhe pėrgatitjen e mashtrimit qė s’duhet tė ngjajė.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  4. #94
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Korruptimi i antikorrupsionit
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 08 November 2006



    Posaēėrisht gjatė kėtyre dy viteve tė fundit nė Kosovė, tema pėr tė cilėn aq shumė ėshtė folur dhe aq pak ėshtė vepruar sigurisht se ka qenė korrupsioni. Asnjėra nga kėto s’ishte e rastėsishme. Zhurma pėr tė dhe mosluftimi i tij ishin tė paramenduara. Nuk ka dyshim qė, ku mė shumė e ku mė pak, te ne ka korrupsion nė tė gjitha nivelet e institucioneve dhe subjekteve politike si dhe nė tė gjitha kuptimet e kėsaj fjale. Mirėpo, bėrja prioritet e trajtimit tė dukurisė sė korrupsionit dhe mėnyra e kėtij trajtimi janė tė sponzoruara. Sa mė shumė qė duhej tė ngjitej nė agjendėn politike ēėshtja e statusit tė Kosovės dhe ajo e decentralizimit tė saj, aq mė lart, paralelisht me kėtė, nė agjendėn civile dhe publike ngjitej llafosja rreth korrupsionit nėpėrmjet mediave, analistėve dhe OJQ-ve tė ndryshme tė cilat mė parė se u pėrgjigjen nevojave tė qytetarėve implementojnė politikat e donatorėve. Vetė ky luftim i korrupsionit ėshtė i korruptuar. Madje edhe bizar. Mė sė shumti fushata kundėr korrupsionit ka bėrė vetė pushteti. Kujtoni konferencat e UNMIK-ut apo spotet televizive dhe billboard-at e KFOR-it qė rregullisht e sulmojnė korrupsionin nė mėnyrė tė pėrgjithėsuar dhe abstrakte. Efekti ėshtė lehtė i parashikueshėm: vetėm sa popullarizohet fjala korrupsion dhe fajėsohet kolektivisht popullata vendase e cila realisht nuk ėshtė e pėrfaqėsuar nga institucionet ‘vendase’ tė cilat janė krijuar dhe dirigjohen nga UNMIK-u. Lufta kundėr korrupsionit asnjėherė nuk fiton pėrmbajtje konkrete anipse gjyqėsia dhe policia janė pjesė e shtyllės sė parė tė UNMIK-ut, pra tė atij qė kinse zotohet pėr zero tolerancė kundėr korrupsionit. Nė tė vėrtetė, mu te ky fakt ėshtė problemi. Gjyqėsia nuk ėshtė e pavarur dhe sė bashku me policinė ėshtė instrument i rėndėsishėm i ushtrimit tė pushtetit tė UNMIK-ut. Nė vend se drejtpėrdrejt tė individualizohet fajėsia, ajo nė mėnyrė tė tėrthortė i mveshet njė populli tė tėrė i cili cytet drejt vetėfajėsimit dhe pėrēmimit tė vetes, natyrisht, pėr t’u zbrapsur nga kėrkesat legjitime dhe tė natyrshme tė tij. Mohimi i lirisė kolektive tė njė populli imponon trajtimin kolektiv tė popullit nga mohuesi i lirisė sė tij. Pra, ngjan totalizimi i karakterit tė kėtij trajtimi denigrues, hegjemonia e tij. Jo vetėm kaq. Duke bėrė fushata kundėr korrupsionit, pushteti ndėrkombėtar nė Kosovė krijon pėrshtypjen se ai vetė nuk ėshtė i korruptuar, e shmang vėmendjen nga liria e sovraniteti nga tė cilat ne fundamentalisht jemi tė privuar dhe njėkohėsisht i bėn shėnjestėr IPVQ-tė e veēanėrisht krerėt e saj tė cilėve kėsisoj ua zgjat dhe rrit shantazhimin. Fatura mandej paguhet me dėgjueshmėri dhe servilitet politik tė kėtyre tė fundit. Motivet e korrupsionit edhe mund tė jenė financiare por tolerimi ishte dhe ėshtė pėrherė politik. Ruhen tė ashtuquajturat siguri publike dhe stabilitet politik qė bėjnė reprodukimin e marrėdhėnieve aktuale tė fuqisė dhe ngrisin soliditetin e sistemit politik ekzistues, piramida masive autoritare e tė cilit vazhdohet me piramida tė vockėla autoritare kosovare. Mė tutje, kėto struktura autoritare tė partive politike dhe jo vetėm tė tyre paraqesin infrastrukturėn e pėrsosur tė zgjerimit tė korrupsionit. Asisoj, kėto struktura pėrforcohen nė stėrkeqjen e tyre nė raport me degradimin social dhe ekonomik tė popullatės e cila, duke qenė gjithnjė blerėsi i fundit, me nxitim varfėrohet. Dihet qė shėrbimet e mjera publike nė Kosovė edhe ashtu tashmė i janė lėnė tė varfėrve dhe tė papunėve qė pėrbėjnė shumicėn absolute tė qytetarėve tė Kosovės – tė tjerėt punėt i kryejnė ndryshe. Niveli hierarkik nė strukturat e kėtilla shndėrrohet nė tregues tė saktė tė shkallės sė korrupsionit. Nė majat e hierarkive kosovare korrupsioni bėhet partneritet vendor-ndėrkombėtar, gjithnjė e mė i padukshėm dhe i paqasshėm, ndonėse pėrmasa e pasojės qė shkakton bėhet mė marramendėse dhe mė rrėnuese se kurrė mė parė.

    Edhe nė kėtė aspekt situata ėshtė tipike koloniale. Devijimet eventuale mė parė janė rrjedhojė e pėrpjekjeve kamufluese sesa e dallimeve objektive strukturore. Korrupsioni nė institucionet e sistemit ėshtė i pandashėm nga karakteri antidemokratik i regjimit tė UNMIK-ut i cili i ka sajuar dhe i kontrollon kėto institucione. Kėta njerėz nė radhė tė parė janė tė korruptuar meqė kryesojnė me vetėdije institucione e mekanizma kundėrpopullor, qė qytetarėve sipas pėrkufizimit nuk ia pėrfaqėsojnė vullnetin e nuk ia mbrojnė interesat. Ulja nėpėr ato karrige pėrkufizon shumėēka nė mos gjithēka. Funksionimi i korruptuar ėshtė veēse rrjedhim i themeleve tė korruptuara. Konsolidimi i brendshėm negativ i sistemit qė realizohet edhe nėpėrmjet zgjerimit tė valles sė korrupsionit pėrcjellet pashmangshėm me largimin e sistemit si tė tillė nga populli. Natyrisht, drejt ballafaqimit tė pashmangshėm frontal tė kėtyre atėherė kur kontrasti shndėrrohet nė pėrjashtim tė ndėrsjelltė.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  5. #95
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    E Keqja
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 15 November 2006



    Si bėhet qė e keqja nė Kosovė nuk ėshtė lajm? Nė Kosovė njėmend ka mė shumė autocensurė nė kėtė kinsedemokraci sesa cenzurė nė atė kinsesocializėm, mirėpo, a thua ky shpjegim ėshtė shterrues? Pra, a ėshtė duke u ndrydhur e vėrteta kur ajo ėshtė e keqe apo ka edhe diē mė shumė se kaq? Ose, a ėshtė kuptimi i mediave kosovare i reduktueshėm vetėm nė pėrshtatjen e tyre tė pambarim? Nėse vrojtohen me vėmendje proceset politike nė Kosovėn e pasluftės vėrehet se ka njė esencė tjetėr kėtu, njė imanencė qė i pėrvidhet suksesshėm analizave sipėrfaqėsore. Jo vetėm qė nė Kosovė ndrydhet njė fakt i keq por e keqja nuk paraqitet dhe nuk transmetohet meqė thjesht nuk duket. Dhe, nuk duket e nuk shihet jo meqė ėshtė e padukshme por meqė ėshtė gjigante. Ngjashėm sikurse atėherė kur syri i njeriut i afrohet tepėr shumė njė objekti tė cilin s’e dallon dot mė. E mjegulluar ėshtė jo vetėm ajo qė mezi shquhet nė horizont por edhe ajo qė i bėhet ekskluzive shikimit tonė pėr ta mbyllur atė, edhe ajo gjė tėrėsia dhe thelbi i sė cilės i reziston efektshėm pėrthekimit nga shqisa jonė e tė parit.

    E keqja mė e madhe nė Kosovė ėshtė qė e keqja nuk ėshtė ngjarje. E keqja ėshtė veēse njė proces i gjerė, i qetė dhe i thellė. Duke mos qenė ngjarje, e keqja mbetet e pavėrejtshme, tėrėsisht normale dhe madje e natyralizuar. Njerėzit nuk informohen pėr tė meqė nuk ka mė sasi informacioni aty. Kur dikush thotė se dielli lindi sot, kėtu padyshim qė sasia e informacionit ėshtė zero. Sasia e informacionit qėndron nė proporcion tė zhdrejtė me gjasėn. Ngjarja qė nuk pėrcjellet prej mediave ėshtė vlerėsuar paraprakisht tė mos ketė qenė e tillė. Rrjedhimisht, ngjarja mbetet e pashquar; ajo nuk ėshtė e dallueshme. Ose, mė saktė, ėshtė aq e shpeshtė dhe e zakonshme saqė nuk ėshtė. Ajo ėshtė kudo andaj nuk ėshtė askund. Megjithatė, mediat tona mbushin eterin dhe faqet e tyre edhe me atė qė trumbetohet tė jetė denoncim i tė kėqijave. Mbase mu tani ėshtė momenti pėr ta bėrė dallimin kualitativ ndėrmjet tė kėqijave dhe tė Keqes. Tė kėqijat (e vockėla) janė vetėm manifestime tė papėrsosurisė eventuale tė sė Keqes themeltare. Ato shumė rrallė arrijnė tė diferencohen nga shtrati qė paraqet tė Keqen. Dhe, mu kėto janė ato tė kėqijat qė identifikohen por menjėherė ndrydhen nėpėr mediat tona. Shtrati i lumit nėntokėsor mbetet i paprekur dhe i pacenuar. Aty-kėtu ndonjė shpėrthim i burimit nė sipėrfaqe sanohet duke u maskuar. Pra, mund tė flasim pėr tė Keqen dhe tė kėqijat. Tė kėqijat vijnė nga e Keqja por pėr ato kryesisht nuk raportohet fare. Nėse nuk injorohen ose fashiten dot, atėherė kamuflohen. Tė kėqijat tė cilat e afirmojnė atė qė maskojnė (tė Keqen), janė tregues se e Keqja nuk e ka tė pafundme homogjenitetin dhe kohezionin e saj, se ajo nuk ėshtė solide sikurse njė monolit. Edhe nėse nuk arrijnė tė kamuflohen tė kėqijat kjo ende nuk flet shumė. Fundja, mėnyra mė e mirė pėr t’u mbrojtur e Keqja ėshtė duke u marrur vetėm me tė kėqijat, duke i problematizuar vetėm ato. Periferia e cila nuk paraqitet si e tillė mohon ekzistencėn e Qendrės.

    Pėr mediat dhe mėnyrėn e tyre ėshtė thėnė qė lajmi i mirė ėshtė lajm i keq dhe se lajmi i keq ėshtė lajm i mirė. Mirėpo, nė Kosovė situata ėshtė krejt tjetėr. Duke qenė se e Keqja te ne ėshtė e gjithpranishme dhe aq e nėnkuptueshme saqė mbesim pėrherė disi tė pavetėdijshėm pėr tė, lajmi i keq nuk ėshtė lajm i mirė. Keqėsia nuk ėshtė e rrallė qė tė bėhet lajm – ajo ėshtė diēka me tė cilėn tashmė jemi mėsuar tė bashkėjetojmė. Pėr mė tepėr, duke mos u ballafaquar me tė, qetas por sigurt gjithnjė jemi pėrshtatur. Nė Kosovė, lajmi i keq ėshtė lajm i keq. Njėkohėsisht, edhe lajmi i mirė ėshtė lajm i mirė. Pra, e mira, meqenėse ėshtė raritet, shumė lehtė bėhet lajm. Dhe, pikėrisht meqė ėshtė raritet ka njė prirje qė ajo tė fabrikohet, tė shpiket, dhe njerėzit tė ndjehen tė kompensuar dhe mė komod. Ngjarjet e mira cilėsohen si tė tilla edhe nga mediat dhe raportohen mjaft shpesh pasi qė ato kanė probabilitet tė vogėl qė tė ndodhin. Lajmet e mira janė tė shpeshta meqė ngjarjet e mira janė tė rralla. Kėsisoj, mediat i kemi bukur shumė tė pėrfshira me lajme tė mira pėr ngjarje tė mira. Dhe, si rezultat i kėsaj, kemi mbjellje tė iluzioneve te njerėzit se situata nė Kosovė ėshtė e kėnaqshme dhe po shkojmė drejt njė pėrparimi tė pandalshėm. Pėrshtypja e pėrgjithshme qė krijohet ėshtė ajo pėr qenien e njė tė Mire bazike. Por, kjo e Mirė ka vetėm ekzistencė subjektive qė paraqet negacionin e sė Keqes e cila pėr dallim ka njė ekzistencė objektive. Mirėpo, ēfarė ėshtė kjo e Keqe e cila determinon kėto zhvillime te ne, e cila kushtėzon rrjedha tė kėtilla qė i jetojmė nė formė pasojash? Dhe, ēka e bėn tė mundur kėtė tė Keqe mbizotėruese? Ėshtė kjo Rezoluta 1244. Ajo e ngėrthen dhe i referohet dokumentit tė Rambujesė qė decidivisht e kėrkoi demilitarizimin e UĒK-sė dhe mbetjen e Kosovės pjesė tė Serbisė e Jugosllavisė, me njė fjalė defaktorizimin politik e ushtarak tė Kosovės. Ėshtė kjo Rezolutė ajo e cila e themeloi UNMIK-un, njė regjim ky antidemokratik e neokolonialist. Ėshtė kjo Rezolutė ajo qė shpėrfill vullnetin, interesat dhe historinė e popullit tė Kosovės. Ėshtė kjo Rezolutė ajo qė e pranon sovranitetin dhe integritetin territorial tė Jugosllavisė (tash Serbisė) mbi Kosovėn. Ėshtė kjo Rezolutė ajo qė parasheh vetėm autonomi substanciale pėr Kosovėn. Ėshtė kjo Rezolutė ajo qė i bėn faktorė pėr Kosovėn tė gjitha vendet e botės, prej Portorikos e deri te Kina e Rusia, pėrveē vetė Kosovėn. Ėshtė kjo Rezolutė ajo e cila kėrkon institucione tė kota vendore me politikanė tė korruptuar e servilė. Ėshtė kjo Rezolutė ajo e cila i hap rrugė restaurimit tė Serbisė nė Kosovė. Ėshtė kjo Rezolutė ajo e cila e mundėson veten e saj duke u vazhduar automatikisht dhe vetvetiu pėr ēdo 10 qershor. Ėshtė kjo Rezolutė ajo qė paraqet problemin themelor dhe problematizimi i sė cilės pothuajse qė nuk bėhet te ne. Dhe, ėshtė kjo Rezolutė ajo qė e quajta e Keqja: njė gjė e padallueshme pėr shkak tė madhėsisė sė saj dhe aq kushtėzuese mbi ne pėr shkak tė pavarėsisė nga ne.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  6. #96
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Tė presim edhe pak? Jo, falemnderit!
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 22 November 2006


    Gėnjeshtra nė Kosovė ėshtė e vėrtetė. Ajo pėrsėritet me pėrpikėri. Gėnjeshtra nė Kosovė nuk ėshtė vetėm politike. Ajo ėshtė politika. Politikanėt aktual janė veēse kontigjencė pėrbrenda kėtij konteksti. Ata janė simptom i kėsaj gėnjeshtre qė ka pllakosur vendin; ata janė shprehje e pavarėsisė si sugjestion qė i mban tė trullosur qytetarėt; ata janė fetishizuesit e pavarėsisė aq tė largėt meqė gjithmonė aq tė afėrt. Nuk copėtohet dot Kosova nėse vazhdimisht nuk pėrmendet pavarėsia. Nė pauzat e pavarėsisė: misat dhe vipat, futbolli anglez e spanjoll, telenovelat latinoamerikane.

    Mirėpo, nuk iu mjafton mashtrimi ynė. Ju duhet vetėmashtrimi ynė. Sė pari na konsideruan tė gjymtė, tė paaftė pėr tė qeverisur e sunduar me veten. Mė pas na konsideruan tė rrezikshėm edhe pėr veten tonė – njerėz me prirje pėr vetėshkatėrrim kolektiv. Dhe, sė fundi, duan qė ne ta pėrbrendėsojmė tėrė kėtė diskurs racist dhe tė pėrfundojmė duke fajėsuar e pėrēmuar veten tonė, duke e kėrkuar vetė ne sundimin e huaj. Nuk iu mjafton mashtrimi ynė. Ju duhet vetėmashtrimi ynė. Politikanėt vendas janė veēse mėnyra pėr kėtė.

    Aq shumė nga ne i kanė bindur qė jemi tė lirė. Dhe, e kanė futur konkurrencėn ndėrmjet nesh si mėnyrė drejt pėrparimit. Tash, duke mos qenė tė lirė, vetėm sa ėshtė pėrēarė populli e ėshtė atomizuar shoqėria. E kanė mbjellur besimin se tashmė jemi ēliruar. Dhe, qė shteti na qenka suplement, se shteti ėshtė luks. Nuk iu mjafton joliria jonė. Ju duhet pajtimi ynė me robėrinė. Duan qė tė mos mendojmė se shteti ėshtė nevojė pėr popullin tonė. Se mu shtetet dhe vetėm shtetet janė sovrane. Se sovraniteti ėshtė dėshmi e lirisė dhe garancion pėr tė.

    Mbase edhe mund ta festojnė ‘pavarėsinė’. Ashtu siē festuan ēarmatosjen e UĒK-sė. A duhet t’i presim pasojat qė tė vetėdijėsohemi? A duhet tė shpresojmė edhe pasi qė na kanė zhgėnjyer? A duhet t’iu besojmė para se tė na gėnjejnė sėrish?

    Serbia i mobilizoi tre milionė e gjysmė serbė. Aprovoi nė referendum kushtetutėn e saj (formalisht) tė re. Legjitimoi planin e saj hegjemonist pėr Kosovėn. Nė Kosovė, e njėjta ēėshtje ėshtė bllokuar tek pesė a gjashtė veta. Nė Kosovė, pėr tė njėjtėn ēėshtje, janė bllokuar pesė a gjashtė veta.

    Nė kushtet kur tė ėshtė mohuar liria, kur tė janė shkelur tė drejtat e tė ėshtė pėrdhosur dinjiteti, ka vetėm njė rrugėdalje. Tė ballafaqohesh pėr kėto. Tė ballafaqohesh pėr liri, tė drejta e dinjitet. Tė ballafaqohesh me dhunuesit e kėtyre. Ballafaqimi tė kompenson. Ballafaqimi ėshtė e vetmja gjė qė ta siguron plotninė e qenies. A nuk bėhemi qesharakė atėherė kur aq pak kemi dhe aq shumė brengosemi se ēfarė do tė humbasim? A nuk bėhemi tė neveritshėm atėherė kur i gjithė gėzimi ynė ėshtė vetėm ai pas pėrshtatjes sė suksesshme? A nuk bėhemi tragjikė atėherė kur ngushėllohemi duke imagjinuar se si ka mundur tė jetė edhe mė keq? A nuk bėhemi absurdė atėherė kur pranojmė qė pambarimisht tė presim vetėm edhe pak?

    Padrejtėsitė e mėdha dikur ishin mė tė vogla. Heshtja jonė i ushqeu ato. Politikanėt ‘tonė’ hėngrėn prej tyre. Ata jo vetėm qė kishin qenė lakmiqar tė uritur por edhe tė pangopshėm. Ata do tė kujtohen eventualisht pėr atė qė ishin (ministra, deputetė, negociator vjenez) dhe jo pėr atė qė bėnė. Mbi tė gjitha, do tė kujtohen pėr atė qė nuk e bėnė. Shpresa nė kėta politikanė tė bėn tė pashpresė. Kur hynė nė negociata me Serbinė pėr tė ardhmen tonė, dėshmuan se nuk pėrfaqėsojnė vullnetin tonė. Kur lejuan koncesione marramendėse pėr ēėshtjen e decentralizimit dhe ‘eksterritorialitetit’, dėshmuan se nuk i mbrojnė interesat tona. Kur politikani ėshtė batakēi, qytetari duhet tė jetė politik. Kur institucionet s’janė demokratike, demonstrata ėshtė demokraci. Kosova nuk ėshtė e tyre. Kosova ėshtė e jona. Ka mbetur edhe ta marrim atė! Festo duke demonstruar. Demonstro pėr tė festuar. 28 nėntori ėshtė dita.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  7. #97
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Pėrpėlitja
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 29 November 2006



    Sigurisht qė Flaka Surroi ėshtė nė panik. Dhjetėra mijėra njerėz brohorisnin ‘Poshtė Grupi Negociator i Kosovės’. E, vėllau i saj, Veton Surroi, ėshtė pjesė e spikatur e atij grupi qė po e tregton vullnetin e popullit tė Kosovės me armikun e Kosovės, Serbinė. Kjo s’do tė thotė se Veton Surroi nuk ėshtė konsistent. Pėrkundrazi.

    Demonstrata e 28 nėntorit 2006 nuk i ka tronditur vetėm negociatorėt kosovar. As vetėm ’institucionet’ e Kosovės e zyrtarėt e UNMIK-ut. Pra, jo vetėm ata, luksi i tė cilėve mbahet nė kurriz tė mirėqenies sė qytetarėve qė mungon dhe tė cilėt bėjnė pazare me Serbinė duke ngushtuar perspektivėn e popullit. Ajo i ka tronditur edhe redaktorėt e gazetave dhe televizioneve. Shumė prej tyre u hodhėn nė sulm qė ta paraqesin sa mė negativisht demonstratėn tonė, ta stigmatizojnė e satanizojnė atė. Janė sė paku dy shkaqe kryesore pėr kėtė.

    E para, ata redaktojnė si gazetarė tė pakurriz qė janė. Edhe nėse ndonjėri ka pasur ndonjėherė kurriz, ia kanė thyer atė pas ngjarjeve tė 17 e 18 marsit tė vitit 2004. Mediat u sulmuan atėbotė sepse kishin transmetuar drejtėpėrdrejt tė vėrtetėn. Nė vend qė tė kėrkohej pėrgjegjėsia e policisė dhe KFOR-it pėr njėzet tė vrarė dhe qindra tė lėnduar e plagosur, mu kėto fajėsonin mediat tė cilat tė ndrojtura kėrkonin shpėtimin duke i falur pushteti e jo fitoren duke u ballafaquar me pushtetin. Dhe tash, nuk ka mė nevojė qė dikush t’ua tėrheq vėrejtjen ose t’i dėnojė. Ato kėtė ia bėjnė vetes sė tyre. Modelohen paraprakisht konform sfidės qė u vie. Sfida tretet sepse ato treten para saj. Censura e dikurshme, meqė pati sukses, tashmė u bė autocensurė. Por jo vetėm kaq. Kėta gazetarė qė gazeta bėjnė dhe veēse gazeta lexojnė, para ēdo demonstrate me redakturat e tyre ringjallin imazhet e 17 e 18 marsit tė vitit 2004 dhe retorikėn diferencuese tė asaj kohe. Pėrhapin frikė dhe flasin gjepura tė tilla si ‘stabiliteti i proceseve’ paēka qė kėto procese s’kanė tė bėjnė me demokracinė dhe kurrsesi s’janė pozitive. Pra, autocensura e tyre nuk ėshtė e heshtur, dhe, pėr kėtė arsye, mbetet disi e pavėrejtshme. Ata janė shndėrruar nė altoparlantė tė regjimit tė cilėt kritikojnė rezistencėn qytetare dhe jo sistemin shtypės politik. Ata fokusohen nė definimin e demonstratės kundėr institucioneve antipopullore e jo nė servilitetin e paskrupullt tė kėtyre ‘institucioneve’ qė janė shkaku i demonstratės. Jo secili prej kėtyre redaktorėve ėshtė i vetėdijshėm pėr tėrė kėtė, mirėpo kjo pa dyshim qė tashmė ėshtė gjithnjė e mė e parėndėsishme.

    E dyta, ata redaktorė janė tė afėrt me vetė negociatorėt kosovar dhe brenda gravitetit fatal tė negociatave qė po zhvillohen me Serbinė. Pėrmes partive politike ose drejtpėrdrejt me negociatorėt, ata i kanė lidhjet e tyre tė interesit dhe ato farefisnore. Ja njė shembull sa tipik aq qesharak. Sigurisht qė Flaka Surroi ėshtė nė panik. Dhjetėra mijėra njerėz brohorisnin ‘Poshtė Grupi Negociator i Kosovės’. E, vėllau i saj, Veton Surroi, ėshtė pjesė e spikatur e atij grupi qė po e tregton vullnetin e popullit tė Kosovės me armikun e Kosovės, Serbinė. Kjo s’do tė thotė se Veton Surroi nuk ėshtė konsistent. Pėrkundrazi. Pikėrisht Veton Surroi mundohej ta shpėtonte Jugosllavinė nė fund tė 80-tave e fillim tė 90-tave me UJDI-n; nė vitin 1993 ai i ftoi shqiptarėt qė tė dalin nė zgjedhje tė Serbisė; mė 15 maj 1998 u takua me Milosheviqin pėr t’ia mundėsuar atij qė shqiptarėt t’i ndajė nė terroristė (siē i quante ai luftėtarėt e UĒK-sė) dhe tė tjerė para se t’ia fillonte ofensivės nė fshatrat e Kosovės kundėr UĒK-sė; ndėrkaq, nė verėn e vitit 1999 shkruante pėr fashizmin shqiptar pėr tė fituar edhe mė shumė donacione nga inxhinierėt e multietnicitetit. Tash, nė Riga tė Letonisė, ku Serbia u pranua pa kushte nė Partneritetin pėr Paqe, u zgjodh qė nga Kosova tė jetė i ftuar Veton Surroi, pikėrisht ai i cili s’do ta ngriste fare zėrin kundėr kėsaj meqė si zakonisht ėshtė tepėr i preokupuar me veten e tij. Mė 28 nėntor 2006, Grupi Negociator i Kosovės definitivisht pėsoi shuplakė. Mirėpo, po del se Veton Surroit ajo i ka dhembur mė sė shumti. Andaj, Flaka Surroi e mobilizoi gazetėn Koha Ditore dhe KTV-nė kundėr Lėvizjes VETĖVENDOSJE!, kundėr zgjimit popullor tė sė martės. Kėta punėtorė tė devotshėm tė sistemit janė si ata nėpunėsit titistė qė bėnin pėrpjekje titanike vetėm dhe vetėm qė asgjė tė mos ndryshojė. Ata ia pėrkdhelin qimen kryetarit dhe janė tė egėr me vartėsit poshtė tyre. Ata duan tė vazhdojnė t’i kenė nga dy pushime vjetore, profite e paga shumė tė larta, konferenca e seminare nė hotele luksoze, dhe, ndonjė pikturė tė shtrenjtė nė mur qė ndodhet aty pėr t’ua interpretuar atė me graciozitet mysafirėve tė rrallė. Se kėta nuk duan tė ndryshohet gjė e dėshmon edhe fakti se pėrkundėr shkrimeve nėpėr gazetat dhe pėrkundėr transmetimeve nėpėr televizionet e tyre qė madje edhe kundėrshtojnė negociatat me Serbinė dhe sidomos tė tilla qė denoncojnė keqpėrdorimet e ministrave e deputetėve, kėta esencialisht nuk duan qė tė ndėrmerret asgjė serioze lidhur me kėto. Pra, ata lejojnė qė tė bėhen kritika dhe demaskime nė mediumet e tyre, por nė thelb nuk duan ndryshime. Posaēėrisht nuk i duan ata qė problematizojnė fundamentalisht siē bėn Lėvizja VETĖVENDOSJE!, pra nuk i duan ata qė duke gėrmuar themelet e shtėpisė e cila assesi tė ndėrtohet kanė zbuluar se ato themele janė tėrėsisht tė mbrapshta dhe se ‘shtėpia’ do tė na zėrė brenda. Mė herėt, po kėta njerėz e kanė pėrqeshur Lėvizjen tonė atėherė kur nuk e kanė injoruar atė. Mirėpo, tanimė ėshtė e qartė se atyre kjo s’do t’iu mjaftojė. Tash, iu duhet tė na luftojnė. Nėse dikur e kanė publikuar me njėfarė indiference tė shtirur aktivitetin tonė nė faqet dyshifrore tė gazetės ose kah fundi i edicionit tė lajmeve, tash e botojnė nė faqen e parė me gjykimin i cili ka pėr synim dekurajimin e masės. Nuk e kuptojnė qė janė ca gjėra, si puna e vullnetit tė popullit, qė s’ndalen dot. Ata janė nė siklet dhe kanė zėnė tė pėrpėliten. Populli po zgjohet por edhe po ngritet. Tė tjerė do tė bien. Shpurdhja e tyre ėshtė tregues i fillimit tė rėnies sė tyre. Siē ka thėnė edhe Gandhi me njė rast: ’Nė fillim tė shpėrfillin, mė pas tė pėrqeshin, mandej tė luftojnė, pastaj ti fiton.’ Kanė shumė arsye, ndonėse tė pėshtira, qė tė na luftojnė. Para se tė humbin, natyrisht.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  8. #98
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Tė gjithė njerėzve si A.I.
    Shkruar nga Albin Kurti
    Monday, 04 December 2006



    Reagim kundėr editorialit tė botuar tė dielen, mė 3 dhjetor 2006, nė gazetėn ‘Express’

    Jo vetėm gazetari A.I. por edhe tė tjerė tė ngjajshėm, kėtyre ditėve, kanė ngritur ēėshtjen e pėrgjegjėsisė pėr veprimet e aktivistėve e tė pjesėmarrėsve tė demonstratės sė 28 Nėntorit dhe pasojat materiale tė asaj demonstrate. Natyrisht se nė krejt kėtė ka prirė dikush tjetėr: gazeta Koha Ditore dhe KTV-ja, tė cilat, nė fakt, edhe e pėrgatitėn terrenin pėr ekspeditėn e egėr policore kundėr aktivistėve tė VETĖVENDOSJE!-s. Policia nuk guxonte tė intervenonte mė 28 Nėntor pėr shkak tė masės protestuese prej dhjetėra mijėra vetėve. Edhe pas demonstratės, policisė i duhej njė satanizim paraprak i demonstratės pėr tė filluar me arrestimet dhe rrahjet brenda stacioneve tė policisė, dhe ky ėshtė shkaku qė disa mediume e gazetarė u vunė nė lėvizje, njėjtė sikur qė bėnin kolegėt e tyre mė tė moshuar tė gazetės ‘Rilindja’ nė tė ‘80-tat, apo ata tė ‘Bujku’-t nė tė ‘90-tat.

    Nė konferencėn pėr shtyp tė datės 29 nėntor 2006, aktivistėt Xhelal Sveēla, Visar Ymeri dhe unė e kemi sqaruar mirė kėtė ēėshtje pėr tė cilėn vazhdon tė ngritet pluhur, mirėpo, vetė reagimet – qofshin ato nga injoranca apo dashakeqėsia – mė bėjnė tė besoj se pėrsėritja e shpjegimit tonė ėshtė e nevojshme.

    Kjo demonstratė ishte e padhunshme dhe paqėsore. Nuk kishte kurrfarė qėllimi ose plani qė tė lėndohej askush. Madje, as rastėsisht nuk u lėndua njeri. Jorastėsisht. Rojeve tė kinseinstitucioneve tė Kosovės u thamė qė tė largohen dhe, para se t’i hedhim shishet, kemi pritur derisa ata u larguan. Po ashtu, e dinim se atė ditė nuk punohej, pra ishte ditė pushimi nėpėr ato kinseinstitucione ku edhe ashtu rrallė punohet, e atėherė kur punohet kjo bėhet ose mbrapshtė, ose pėr pėrfitime vetjake. Ndėrkaq, kur masa e demonstruesve arriti te ndėrtesa e UNMIK-ut, pamė se disa punonjės kishin dalur nėpėr dritare. Vėrshėllimat e demonstruesve i bėnė ata qė me vrap tė fusin kokėn brenda dhe tė largohen. Ne ishim tė sigurt, ata ishin tė sigurt.

    Ne nuk ushtruam kurrfarė dhune ndaj njerėzve. Ndaj objekteve nuk mund tė ushtrosh dhunė. Vetėm ndaj subjektit mund tė ketė dhunė, meqė, siē do tė thoshte Michel Foucault, vetėm subjekti mund tė bėjė rezistencė. Aq mė tepėr qė ne nė thelb nuk vepruam me forcė as kundėr objekteve, por kundėr simboleve qė ato pėrfaqėsonin. Sikur dikush nga kinseinstitucionet tė kishte ndėrhyrė kundėr nesh, vetėm atėherė do tė kishte dhunė, meqė nė atė rast ne ishim subjekt qė mund t’i rezistojė fuqisė sė tyre.

    Plani ynė, siē dihet, u realizua nė tėrėsi. Gjuajtjet me shishe me ngjyrė tė kuqe ishin pjesė e skenarit tonė. Rrėzimi i bllokut tė betonit, po ashtu. Gjuajtjet me gurė nuk janė aspak mė radikale sesa ato me shishe. Gurė kanė gjuajtur qytetarėt e pezmatuar dhe tė indinjuar. Ne plotėsisht e kuptojmė dhe arsyetojmė kėtė. Andaj, e marrim pėrgjegjėsinė pėr kėtė. Nuk distancohemi nga asnjė demonstrues i 28 Nėntorit. Do tė distancoheshim vetėm sikur tė besonim se dikush nga gjuajtėsit ka qenė i infiltruar. Ky nuk ishte rasti me 28 Nėntor. Sikur tė ngjante asisoj, ne sėrish do tė bartnim pėrgjegjėsinė, por njė tjetėr lloj tė pėrgjegjėsisė – atė pėr mosarritjen e parandalimit tė aktit tė tė infiltruarit.

    Paralelisht me kėtė, zhurmė po bėhet edhe pėr dėmet materiale, pra xhamave tė thyer dhe mureve me ngjyrė, qė tash duhet tė paguhen nga buxheti i Kosovės. Sė pari, a do tė thotė kjo se kėta njerėz aludojnė se ėshtė dashur t’iu thyhen xhamat vetėm ndėrtesave tė UNMIK-ut, meqė ato nuk do tė paguheshin nga buxheti i Kosovės, me ēka ne nuk pajtohemi?! Sė dyti, tė gjitha shpenzimet bėjnė mė pak se njė gjysėm xhipi nga dhjetėra sosh tė panevojshėm qė i kanė blerė ‘IPVQ’-tė! Pse gjithė ky shqetėsim?! Sė treti, pse nuk brengosen qė Qeveria pėr ndėrtesėn e saj paska blerė xhama aq tė shtrenjtė, riparimi pėr vetėm 17 prej tė cilave kushton mbi 32 mijė euro, por brengosen pėr thyerjen e tyre?! (Nė fakt, tė gjithė ata xhama do tė duhej tė hiqeshin prej aty dhe tė zėvendėsoheshin me xhama tė lirė.) Sė katėrti, xhamave tė pathyer nuk ua kemi parė hajrin tash shtatė vjet. Le ta provojmė njėherė se si do tė jetė me ata tė thyer. Pėr mė tepėr, pikėrisht prapa atyre xhamave tė errėt bėheshin vjedhjet e djersės sė popullit dhe pazaret me tokėn e Kosovės, kėshtu qė tash me xhama tė thyer sigurisht se ka mė shumė transparencė. Mė keq s’kishte se ku shkonte. Mbi tė gjitha, ėshtė bėrė edhe publike se 8 milionė euro ėshtė buxheti i Grupit Negociator tė Kosovės. Le t’i ndalin negociatat me Serbinė nga tė cilat kemi veē dėme dhe asisoj do t’i fitonim ato pak miliona qė ende s’i kanė bėrė rrush e kumbulla.

    Duke u bazuar nė fushatėn e ultė tė gazetės ‘Koha Ditore’ dhe KTV-sė kundėr demonstratės, e qė ishte drejtpėrdrejt nė shėrbim tė negociatave pėr vendin tonė me armikun tonė, Serbinė, dhe nė shėrbim tė goditjes policore kundėr nesh, pyetjes sė gazetarit Xhemajl Rexha pėr planet e ardhshme, i jam pėrgjigjur duke e refuzuar gazetarin. Xhemajl Rexha punonte pėr KTV-nė. Po qe se do t’i tregoja atij pėr planet, ka shumė gjasė qė ai do t’i tregonte policisė ose sė paku redaktori i tij do ta bėnte kėtė gjė. Natyrisht se realizimi i planeve tona bėhet i pamundur atėherė kur ato i merr vesh policia.

    Nuk besoj se me kėtė artikull e kam bindur A.I.-nė dhe shumė tė tjerė si ai. Edhe nga shkrimet e tij tė mėparshme pėr VETĖVENDOSJE!-n ėshtė e qartė se ai ka qėndrim negativ ndaj qenies sė Lėvizjes sonė. Qėndrimi negativ ndaj veprimeve tė VETĖVENDOSJE!-s ėshtė veēse maskim afirmativ i qėndrimit tė tij negativ ndaj qenies sonė. Rrjedhimisht, A.I. gjithmonė do tė kapet diku, pėr ēdo veprim tonin meqė secilin veprim tonin ai e sheh si manifestim tė qenies sonė qė ai s’e duron.

    Tėrė shkrimin por edhe shkrimet e A.I.-sė nė pėrgjithėsi, pėrherė i pėrshkon njė lloj cinizmi postmodern. Kjo ėshtė mėnyra se si ai vetėshfajėsohet nė lėvozhgėn e tij individualiste, se si ai racionalizon skepticizmin e tij. Gazetarėt, pėrfshirė kėtu edhe A.I.-nė, vijnė kryesisht nga shtresa e varfėr, ose nė rastin mė tė mirė i takojnė shtresės sė mesme. Shtresa e pasur, shtresa qė ka pushtetin politik dhe paratė, duke i bėrė postmodernista shtresėn e mesme dhe atė tė varfėr, i amortizon ato. Postmodernizmi ėshtė produkt anėsor bashkėkohor i hegjemonisė sė pushtetit, ėshtė ajo qė Frederic Jameson e ka quajtur logjikė kulturore e kapitalizmit tė vonė. Gjithnjė pėr hir tė kapitalizmit (tashmė neoliberal), natyrisht. Kjo kategori njerėzish, qė e pėrbėn kėtė fenomen por edhe na e shpėrfaq atė, sigurisht se reprodukohet mandej dhe pasojnė pėrpjekjet e saj sė paku pėr mirėmbajtje tė vetes, pėr njė ruajtje sipas inercisė. Problematizimi qė ata bėjnė kurrė nuk ėshtė esencial dhe as fundamental. Ata i ruajnė nė parim marrėdhėniet ekzistuese tė fuqisė dhe dramatizojnė ēėshtje periferike, pėr mė tepėr, duke i izoluar ato pikėrisht nėpėrmjet trajtimit tė tyre. Kėta njerėz janė zakonisht disi tė qulltė e tė mefshtė, nevrik por tė tillė qė nuk ballafaqohen pėr thelbin dhe asnjėherė deri nė fund. Ata janė lėnda e parė e pėrsosur pėr shefat qė i shtrydhin deri sa t’i shterrin e thyejnė pėr t’i poshtėruar nė fund, duke mos i paguar sa e si duhet. Ata veēsa e estetizojnė marrėdhėnien e tyre sado-mazohiste nė vendin e punės. Tė mjerė e tė gjorė aq sa, ndonėse nuk tė dhimbsen, tė pikėllojnė, pa dyshim.

    Pėr fund, nė stilin e A.I.-sė, i cili vazhdimisht ia mvesh lexuesit mendimet e veta pėr t’ia demantuar mandej ato, mos e ngatėrroni kėtė A.I. me filmin e Steven Spielbergut.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  9. #99
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Muri
    Shkruar nga Albin Kurti
    Saturday, 02 December 2006


    Muri ra. Muri u pa. Rėnia e murit e bėri tė dukshėm murin. Rėnia vetėdijėsoi njerėzit se si na paska qenė njė mur i shėmtuar aty. Me vite tė tėra blloqe tė mėdha betoni qėndrojnė nė rrugėn ‘Luan Haradinaj’ nė mbrojtje tė ndėrtesės qendrore tė UNMIK-ut. Aq shumė ishin mėsuar njerėzit me tė saqė ai ishte bėrė i pavėrejtshėm. Fundja, atėherė kur nuk ballafaqohesh, nis e pėrshtatesh. Moskundėrshtimi i murit atėbotė kur ai u vendos, bėri qė njerėzit qetas e ngadalė por megjithatė shumė sigurt tė mėsohen me tė. Nga tė qenit diēka i huaj pėr qytetin dhe qytetarėt e Prishtinės, muri i blloqeve tė betonit u bė pjesė pėrbėrėse e ndėrtesės sė UNMIK-ut ose sė paku kėshtu filloi tė racionalizohet ai nė kokat e njerėzve. Kalimi i kohės e treti murin nė skenėn ku u vendos ai. Ai u bė pjesė e padallueshme e skenės. Pra, muri nga ana e kalimtarėve nuk shihej mė si diēka veēmas por si pjesė e sferės publike urbane paēka qė pikėrisht ky mur e kishte uzurpuar kėtė hapsirė tė qytetarėve duke ua rrėmbyer atyre trotuarin.

    Ky mur asnjėherė nuk ishte aty pėr sigurinė e qytetarėve. Mirėpo, kjo nuk do tė thotė se ai s’kishte tė bėnte me qytetarėt. Pėrmes kėtij muri pushteti despotik i UNMIK-ut investonte nė sigurinė e vetvetes duke presupozuar qytetarin e pakėnaqur e tė indinjuar me tė. Pushteti e dinte se ēfarė po bėn dhe ēfarė ai paraqiste nė Kosovė. Rrjedhimisht, pushteti e dinte se ēfarė (ende) s’po bėn qytetari kundėr tij. Andaj edhe kujdesej qė tė ruhej prej tij. Muri te UNMIK-u ėshtė i paramenduar. Ai ėshtė manifestim jo vetėm i forcės por edhe garancion i sigurisė sė pushtetit kundrejt popullit. Natyrisht, e tėra duke qenė se ky pushtet ėshtė ai i njė regjimi antidemokratik i cili popullit qė e sundon ia mohon vullnetin dhe s’ia pėrfill interesat. Ai mur dhe grilat rreth e pėrqark e kanė bėrė kompleksin e ndėrtesave tė UNMIK-ut nė qendėr tė qytetit tė Prishtinės tė duken si njė enklavė. Zaten, pushteti absolut enklavė ėshtė. Enklavė e tillė qė mbyllet fizikisht pėrbrenda pėr t’i mbyllur politikisht qytetarėt jashtė tij. Enkalvat gjithandej Kosovės ku qeverisin strukturat e Serbisė janė veēse pasojė e kėsaj enklave nė zemėr tė Prishtinės. E kėsaj enklave tė betonuar qė ta kujton murin e Berlinit dhe luftėn e ftohtė. Mbase, edhe te ne nė Kosovė ka njėlloj lufte tė ftohtė meqė bėn aq nxehtė dhe po zien nėn sipėrfaqe. Koha e blloqeve (tė betonit) nuk ka mbaruar. Sepse populli nuk ėshtė ēliruar. Karakteri i kėtij pushteti e kėrkon murin qė e ndan atė nga populli. Dhe, kur njė pushtet me njė karakter tė kėtillė sigurohet prej qytetarit kjo automatikisht do tė thotė kėrcėnim pėr qytetarin, rrezikim i qytetarit. Prandaj, mė 28 Nėntor 2006, atėherė kur populli i Kosovės u zgjua, u shfaq dhe u ngrit kundėr Grupit Negociator tė Kosovės dhe pėr lirinė e tij, dhe atėherė kur blloku i betonit ra nga forca e duarve tė qytetarėve, nuk po rrezikohej personeli i UNMIK-ut por po pakėsohej rreziku pėr qytetarin e Kosovės.

    Bllokun e murit e vendosėn sėrish pas pėrfundimit tė demonstratės. Por, nuk ėshtė ai mur mė. Ai tash shihet. Ai tash duket. Ai tash ėshtė. Andaj edhe do tė zhduket.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

  10. #100
    Vetevendosje & kuq e zi Maska e ABytyqi
    Anėtarėsuar
    19-05-2006
    Vendndodhja
    Belgjik
    Postime
    475
    Padrejtėsia
    Shkruar nga Albin Kurti
    Wednesday, 06 December 2006



    Serbia, pa plotėsuar kurrfarė standardesh e parakushtesh, u njoh si trashėgimtare e Jugosllavisė. Pas rrėzimit tė Milosheviqit ajo u rehabilitua plotėsisht ndonėse vetė ajo ishte shkaktare e luftėrave mė tė tmerrshme nė Evropėn e pas Luftės sė Dytė Botėrore. Origjina e Jugosllavisė ishte shprehje e hegjemonizmit serbomadh. Origjina e prishjes sė Jugosllavisė ishte sėrish shprehje e hegjemonizmit serbomadh. Diskursi nacional-shovinist i Milosheviqit mobilizonte pėr njė Serbi tė Madhe qė ngėrthen pėrbrenda tė gjithė serbėt dhe varret e tyre kudo qė ato ndodheshin. Popujt e tjerė qė nuk nėnshtroheshin e rezistonin duheshin vrarė ose dėbuar. Kėshtu ai nisi me fushatat militariste tė agresionit gjithandej Jugosllavisė pėr ta ringjallur Serbinė nga fillimshekulli i kaluar, Serbinė e Nikolla Pashiqit. 250.000 joserbė u vranė e masakruan nė Slloveni, Kroaci, Bosnje e Kosovė nga forcat ushtarake dhe policore serbe. Nėse pesė veta janė vrarė nga njė pjesėtar i kėtyre forcave atėherė kjo do tė thotė se sot janė 50.000 kriminelė lufte e vrasės serikė qė shėtisin tė lirė nė Serbi. Pa pėrfshirė kėtu edhe dhjetėra mijėra femra tė dhunuara dhe po aq joserbė tė tjerė tė zhdukur, eshtrat e tė cilėve zbulohen kohėpaskohe nėpėr varreza masive apo edhe nuk gjenden e s’do tė gjenden asnjėherė meqė janė bėrė shkrumb e hi nėpėr shkritoret e metalurgjisė nė Serbi. Pėrderisa nė fillim tė tė 90-tave Kroacia e Bosnja ballafaqoheshin me njė ushtri qė po kriminalizohej sepse tė tillė e kishte projektin politik qė i rrinte sipėr, nė fund tė viteve tė 90-ta Kosova u detyrua tė pėrballej me kriminelė tė rryer qė vrasjen dhe plaēkitjen tashmė e kishin bėrė profesion. Pėrkundėr kėsaj, pas qershorit tė vitit 1999, ushtria jugosllave mbeti plotėsisht e pacenuar. Nė vend se ajo tė demilitarizohej dhe ēmontohej, u bė mė shumė se e kundėrta. Jo vetėm qė ajo mbeti tėrėsisht e pareformuar dhe e paprekur, por, pėr mė keq se kaq, u bė ēarmatosja e UĒK-sė, e asaj force qė e kishte luftuar njė ushtri tė tillė vrastare! U morėn pushkėt e ēlirimtarėve dhe u asgjėsuan ato, ndėrsa kriminelėt serbė u lanė tė lirė tė tėrhiqen nė Serbi me gjithė armatimin e tyre tė lehtė e tė rėndė. Pikėrisht me atė armatim me tė cilin kishin granatuar fshatrat e qytetet shqiptare duke shkatėrruar ose dėmtuar 119.855 shtėpi dhe me tė cilin kishin vrarė e pushkatuar rreth 14.000 shqiptarė, 90% tė tė cilėve civilė tė paarmatosur e tė pambrojtur. Pas mbarimit tė luftės, Kosova u vendos nėn administrim ndėrkombėtar dhe asaj iu vunė standarde pėr tė plotėsuar. Nė vend se tė ēarmatosej ushtria serbe dhe Serbia tė vendosej nėn administrim ndėrkombėtar pėr t’iu nėnshtruar njė procesi tė ngjajshėm me denazifikimin e Gjermanisė, Kosova u vendos nėn tutelėn e regjimit jodemokratik tė UNMIK-ut dhe popullit tė saj tė shumėvuajtur iu imponuan standarde e kushtėzime arbitrare. Nuk iu nėnshtrua mbikėqyrjes agresori dhe nuk iu pranua liria viktimės por u la i lirė agresori dhe u fut nėn kontroll viktima. Serbia mbeti e pandėshkuar kurse Kosova mbeti pa drejtėsinė e shumėpritur. Mosndėshkimi i Serbisė ėshtė shkaku kryesor pse nė popullin, shoqėrinė dhe shtetin e Serbisė nuk ka keqardhje, pendesė dhe as kėrkim falje pėr krimet nga e kaluara e tė cilat u kryen nė emėr tė tyre. Mungesa e drejtėsisė pėr viktimat kosovare dhe mohimi i vullnetit tė popullit pėr liri e pavarėsi ėshtė shkaku kryesor pse nuk ėshtė restauruar dinjiteti i shqiptarėve tė Kosovės dhe ata kurrsesi s’po arrijnė tė pėrparojnė. Mosndėshkimi po e inkurajon Serbinė qė ta pėrsėrisė krimin e saj. Andaj, jemi dėshmitarė se si Serbia nuk e ka kriminale vetėm tė kaluarėn e saj nė Kosovė por tė tilla janė edhe planet e saj pėr tė ardhmen e Kosovės. Nėpėrmjet ‘eksterritorialitetit’ tė kishave e manastireve ortodokse ajo do qė t’i pėrvetėsojė ato, pėr t’i delegjitimuar shqiptarėt e Kosovės si popull autokton, ndėrkaq pėrmes decentralizimit, nė njė situatė ku Kosovės i mungon sovraniteti, do qė tė sajojė njė entitet autonom serb i cili do tė paraqiste veglėn e pėrhershme tė shantazhimit tė pavarėsisė sė Kosovės me ndarje tė saj. Serbizimi i trashėgimisė kulturore e historike tė Kosovės e thellon Serbinė nė Kosovė duke ringjallur mitin serb pėr Kosovėn i cili mė tutje pėrgatit motivin pėr agresionin e ri serb ndaj saj. Decentralizmi e forcon dhe zgjeron Serbinė pėrbrenda Kosovės e cila asisoj pret rastin e volitshėm pėr ta sulmuar e gllabėruar pėrsėri Kosovėn. Dhe, qė tė dyja kėto sendėrtojnė kornizėn dhe plaformėn pėr kthimin masiv dhe tė organizuar tė serbėve nė Kosovė gjatė dy-tre vjetėve tė ardhshme.

    Mirėpo, shtrohet pyetja, pse ngjan e gjithė kjo; dhe, si bėhet qė njė mbrapshtėsi e kėtillė ėshtė e mundur? Pėr pyetjen e parė, sigurisht qė politikanėt aktualė qė ka Kosova janė kontribut i drejtpėrdrejtė. Mirėpo, ata njėkohėsisht janė edhe investim politik gjė qė na shpie te pyetja e dytė. Duhet tė gėrmojmė pėr tė parė themelet e gabuara tė godinės e cila shumė lehtė mund tė shembet e tė na zėrė brenda. Ajo ėshtė e shumėpėrfolura rezolutė me numrin 1244 e qė paraqet bazėn e sistemit politik nė Kosovė. UNMIK-u ėshtė themeluar nga kjo rezolutė dhe funksionimi i tij i referohet po kėsaj rezolute. Pėrveēqė kjo rezolutė nuk merr parasysh vullnetin e popullit tė Kosovės ajo riafirmon detyrimin ndaj sovranitetit dhe integritetit territorial tė Jugosllavisė, tash Serbisė. Nė konsistencė me kėtė, ajo parasheh vetėm autonomi substanciale pėr Kosovėn. Qė tė gjitha kėto janė derivate tė drejtpėrdrejta tė dokumentit tė Rambujesė. Institucionet e sotme tė Kosovės, duke qenė tė krijuara e dirigjuara nga UNMIK-u, vetėm kėso politikanėsh servilė e sharlatanė siē i kemi tani durojnė. E vetmja zgjidhje nė Kosovė ka mbetur qė populli tė mos i durojė mė ata. Qė qytetarėt tė shfaqen dhe ta ngrisin zėrin e tyre pėr njė tjetėr Kosovė, pėr njė Kosovė qė nuk e ka UNMIK-un mbi kokė e Serbinė nė qafė, pėr njė Kosovė tė lirė qė ofron shansin pėr progres dhe mirėqenie, pėr drejtėsi dhe barazi. Vetėm atėherė paqja do tė jetė e vėrtetė dhe e qėndrueshme. Vetėm atėherė edhe faktorėt ndėrkombėtar do tė zėnė tė na shikojnė e trajtojnė ndryshe: seriozisht dhe me respekt.
    Kosova ėshtė Zemra e Shqipėrisė !

Faqja 10 prej 31 FillimFillim ... 8910111220 ... FunditFundit

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •