Vendimi i Gjykates Kushtetues
.....
.....
.....
Për sa më sipër, Gjykata çmon përfundimisht se marrëveshja e lidhur midis Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë “Për delimitimin e zonave të tyre përkatëse, të shelfit kontinental dhe zonave të tjera detare që u përkasin në bazë të së drejtës ndërkombëtare”, është e papajtueshme me Kushtetutën sa i takon çështjeve lidhur me: a) mospajisjen e delegacionit shqiptar me plotfuqi të rregullt nga Presidenti i Republikës për zhvillimin e negociatave dhe lidhjen e marrëveshjes; b) mangësitë serioze në përmbajtjen e marrëveshjes; c) moszbatimin e parimeve bazë të së drejtës ndërkombëtare për ndarjen e hapësirave detare midis dy vendeve me qëllim arritjen e një rezultati të drejtë dhe të ndershëm; ç) mosmarrjen parasysh të ishujve si rrethana të veçanta në delimitimin e hapësirave detare.
PËR KËTO ARSYE:
Gjykata Kushtetuese e Republikës së Shqipërisë, në mbështetje të neneve 131 shkronja “b”, 134 shkronja “f” të Kushtetutës së Republikës së Shqipërisë; neneve 49/2 e 51 të ligjit nr.8577, dt.10.02.2000 “Për organizimin dhe funksionimin e Gjykatës Kushtetuese të Republikës së Shqipërisë”, njëzëri,
V E N D O S I:
- Deklarimin si të papajtueshme me nenet 3, 4, 7 dhe 92/ë të Kushtetutës të marrëveshjes së lidhur midis Republikës së Shqipërisë dhe Republikës së Greqisë “Për delimitimin e zonave të tyre përkatëse, të shelfit kontinental dhe zonave të tjera detare që u përkasin në bazë të së drejtës ndërkombëtare”.
- Ky vendim është përfundimtar, i formës së prerë dhe hyn në fuqi ditën e botimit në Fletoren Zyrtare.
Vendimin e plote e lexon ketu:
Nga te gjitha "arsyet" qe Gjykata Kushtetuese dha, vetem njera prej tyre eshte e vlefshme, ose me mire te themi e pranueshme. Dhe ajo eshte pika a) ku pretendohet se komisioni shqiptar nuk eshte veshur me "plotfuqi te rregullt nga presidenti i Republikes". Me pak fjale Gjykata thote ne e shohim kete mareveshje si jo-kushtetuese pasi nuk eshte respektuar procesi kushtetues, presidenti i vendit nuk ka "bekuar" komisionin, pasi eshte afer mendjes qe presidenti vete nuk do te negocioje mareveshjen pasi i mungon ekspertiza apo kompetenca ligjore per ta bere kete gje. Dhe ky shkak i gjetur nga Gjykata eshte nje teknalitet i parendesishem qe pas tij fsheh motive te tjera, sic mund te jete blerja/shitja e votes se tyre.
Persa u perket arsyeve te tjera qe ata rendisin asnje nga ato nuk eshte llogjike apo e pranueshme per nje arsye te thjeshte: Asnje Gjykate Kushtetuese ne Shqiperi apo ne bote, nuk mund te marri ne shqyrtim meritat e nje mareveshje qe negocion krahu ekzekutiv i shtetit, pasi Kushtetuta nuk ia njeh kete privilegj Gjykates. Gjykata mund te thote vetem dy gjera: a) procesi i ndjekur a ishte kushtetues b) mareveshja ne fjale apo ligji qe kemi perpara nuk bie ndesh me kushtetuten e vendit. Ne kete rast, Gjykata Kushtetuese na cudit, duke marre persiper qe te japi mendim per meritat e nje ceshtje per te cilen asaj i mungon ekspertiza. Gjykatesit jane eksperte te Kushtetuese se Shqiperise dhe jo eksperte te ligjeve e konventave nderkombetare. Ekspertet per keto i gjen ne Ministrine e Mbrojtjes, Ministrine e Jashtme e Kryeministri. Ashtu sic nuk i takon Gjykates Kushtetuese te Shqiperise qe te shqyrtoje apo interpretoje konventat nderkombetare. Ajo ka vetem nje detyre kushtetuese: te shqyrtoje ligjet dhe ankesat qe kane te bejne vetem me Kushtetuten e Shqiperise dhe ligjet e atij vendi. Kaq.
Duke qene se mareveshja u hodh poshte vetem me nje teknikalitet, perse presidenti Topi nuk "bekoi" komisionin, shteti po e merr parasysh kete verejtje te Gjykates dhe po e pergatit fillimin e procesit nga e para. Kesaj rradhe komisioni nuk do te filloje punen pa u "bekuar" nga presidenti i ri i vendit.
Vendimet e Gjykates Kushtetuese jane te paapelueshme, por jane te adresueshme. Te gjitha organet e tjera te shtetit, pasi marrin ne dore vendimin dhe verejtjet e Gjykates, korrigjojne gabimet e tyre ne menyre qe te jene konform kushtetutes se vendit.
Mareveshjet e tilla perpilohen jo nga nje njeri i vetem por nga nje komision me njerez nga disa ministri dhe zyra te shtetit shqiptar. Ky eshte nje komision ekspertesh ne kete fushe ku ekspertizen me te vlefshme e ofrojne oficeret e Flotes Shqiptare te cilet jane trajnuar dhe eksperte te konventave nderkombetare kur vjen fjala tek deti. Cdo shtet ka komisionin e vete dhe cdo shtet del me nje draft te vete. Pasi perfundojne punen, shtetet shkembejne draftet e tyre me njeri-tjetrin dhe i marrin ne shqyrtim. Cdo pale del me nje liste sugjerimesh/shqetesimesh per palen tjeter dhe negociojne duke u bazuar ne interpretimet e konventave nderkombetare se ku duhet te kaloje kufiri. Kur palet nuk bien dot ne nje mendje per nje ceshtje te caktuar, kerkojne mendimin e nje pale neutrale qe te arbitroje, ne kete rast ekspertet e flotes amerikane.
Te gjithe respektojne vendimin e gjykatave, edhe kur keto vendime jane te pabaza apo me keq akoma, te blera. Por ajo qe eshte me e rendesishme qe ti te mesosh eshte qe Kushtetuta e Shqiperise, ia njeh te drejten e perpilimit te ketyre mareveshjeve vetem krahut ekzekutiv te shtetit. Qeveria eshte ajo qe negocion mareveshje te tilla e askush tjeter. Mareveshja nuk hyn ne fuqi pa u miratuar ne Kuvend. Pra eshte Qeveria dhe Kuvendi te ngarkuar me pergjegjesine e nxjerrjes se mareveshjeve te tilla, jo Gjykata Kushtetuese. Gjykata Kushtetuese eshte vetem arbiter i procesit nese qeveria apo Kuvendi nuk ndjekin procesin qe dikton kushtetuta.
Albo
Krijoni Kontakt