Me edukatė fetare kundėr dhunės e kriminalitetit
--------------------------------------------------------------------------------
Partia e Drejtėsisė ėshtė e brengosur pėr mungesėn e kujdesit tė institucioneve pėr vlerat e moralit nė shoqėrinė tonė.
Partia e Drejtėsisė ėshtė e brengosur pėr "mungesėn e kujdesit tė institucioneve relevante tė Kosovės pėr vlerat e moralit nė shoqėrinė tonė".
Kėshtu u deklarua anėtari i Kryesisė sė PD-sė Prof. Dr. Feti Mehdiu nė konferencėn pėr media qė u mbajt tė dielėn nė zyrat e kėsaj partie. Pėrpara medieve u prononcua edhe Mr. sci. Amir Ahmeti, nėnkryetar pėr marrėdhėnie me jashtė, i cili foli rreth aktiviteteve tė Partisė sė Drejtėsisė pėr lobimin nė vendet islame.
Sektori pėr arsim dhe edukim i PD-sė pėrshėndet miratimin e vendimit tė Kuvendit Komunal tė Prishtinės pėr tė mbrojtur tė miturit nga alkooli me propozim tė Partisė sė Drejtėsisė. Kėtė e konsideron njė hap shumė tė vogėl por me peshė shumė tė madhe drejt vetėdijesimit tė strukturave qeveritare, fillimisht komunale e mė vonė shpresojmė se kėtė hap do ta ndjekin edhe institucione tjera tė Kosovės, lokale dhe qendrore, sepse kjo ėshtė nė funksion tė ngritjes sė njė shoqėrie tė shėndoshė.
Sektori pėr Arsim dhe Edukim i PD, mendon se pa rikthimin e edukimit fetar nė sistemin shkollor publik nė Kosovė, pak ka gjasa tė evitohen dukuritė negative nė hapėsirėn tonė.
Pėr kėtė qėllim PD beson se Kosova ka potencial profesional dhe kadrovik kjo ēėshtje tė mos zvarritet mėtej. Instancat kompetente tė Republikės sė Kosovės duhet tė analizojnė seriozisht trendet negative qė e shpijnė popullin e Kosovės nė humnerė, pėr ēdo ditė e mė tepėr me lloj-lloj krimesh, vrasje, grabitje, vetėvrasje, mospėrfillje tė vlerave njerėzore, etj., dhe t'i qaset shumė seriozisht pėrgatitjes sė akteve normative pėr tė realizuar Edukimin fetarė nė shkollat publike sipas modelit tė disa vendeve evropiane, nė pėrputhje me nevojat dhe kushtet e Kosovės.
Pėr kėtė qėllim PD, nuk do tė kursejė tė vejė nė shėrbim tėrė potencialin e vet profesional nė bashkėpunim edhe me simotrat e sajė qė nė Kosovė tė rriten breza me edukim dhe arsim cilėsor nė mėnyrė qė, fillimisht, ta zvogėlojė e mė pas ta heqim krejtėsisht kronikėn e zezė nga mediat e shkruara tė Kosovės, ku pėr ēdo ditė na i qorrojnė sytė rastet drastike: vrau vėllain dhe e shpalli vetėvrasje, sulmoi babėn dhe i shkaktoi plagė, dhunoi motrėn, tė bijėn... plaēkiti dhe e vrau... e kidnapuan fajdrexhinjėt... u prangos pėr shkak tė dhunimit tė tė miturės... etj., veprime tė ngjashme qė janė katėrēipėrisht nė kundėrshtim me tėra vlerat njerėzore. Vetė me njė edukim e arsimim tė mirėfilltė nė bashkėpunim me tėrė faktorėt relevantė Kosova mund tė ruaj vlerat tradicionale dhe t i pasurojė me vlera tė reja nė pėrputhshmėri me zhvillimin bashkėkohorė duke iu shmangur anti vlerave qė i afrohen pėr qėllime tė pėrfitimit afatshkurtėr por me pasoja afatgjata, siē janė spektaklet zbavitėse, serialet televizive, programet trishtuese pėr fėmijėt, e deri te mashtrimet mė tė ulėta pėrmes yjeve dhe lojėrave tė fatit. Kėshtu kultivohet brez parazitė ose agresivė qė ndėrmerr aksione avanturiste.
Ne jemi tė bindur se vetėm me arsimim, nėse nuk ėshtė edhe edukimi bashkė me tė, dhe ky tė jetė edukim qė u hap fėmijėve tanė njė vizion moral tė qartė e tė shėndosh pa iluzione, nuk mund tė arrihet sukses pėr ta luftuar as korrupsionin as amoralitetin as kusarinė e dhunėn, pre e tė cilės ėshtė sot i tėrė opinioni i Kosovės, drejtpėrdrejt apo tėrthorazi.
Pėr kėtė model kemi shumė vende me demokraci tė zhvilluar nė shkallė tė lartė, tė cilit e kanė ndihmuar Kosovėn dhe vazhdojnė ta ndihmojnė nė rrugėn e ndėrtimit tė shtetėsisė. Nuk mund tė ndėrtohet shtet stabil nėse nuk kemi struktura tė edukuar dhe tė arsimuar nė frymėn e respektimit tė normave morale nė shoqėri. Nuk mund ė ketė shtet stabil nėse, sado raste tė vetmuara, nė veprime tė paligjshme gjenden ata qė duhet tė mbrojnė ligjin, nė kriminalitet gjenden ata qė duhet tė luftojnė krimin.
Pėr ta bėrė realitet edukimin fetarė nė sistem shkollor nė Kosovė, Partia e Drejtėsisė ka projekt idenė mė tė arsyeshme tė konceptuar nė tri faza: 1. pėrgatitja e skeletit ideor, 2. Parallogaria e potencialit kadrovik dhe 3. parallogaria e kushtetutshmėrisė pėr realizmin e kėsaj forme tė edukimit.
Kjo do tė arrihet, besojmė ne, kur shoqėria Kosovare tė bėhet e fortė dhe tė ngadhėnjejė mbi oreksin dhe egoizmin personal. Tė mėsohet, nė masė tė nevojshme, tė dojė njė lloj, atė qė do pėr vete, edhe pėr tė tjerėt. Shkallė e tillė e vetėdijes nuk mund tė arrihet kėshtu si veprohet tash nė sistemin tonė shkollor.
Vendet e rajonit pas shembjes sė sistemit komunist e kanė rikthyer arsimimin fetar nė shkollat publike, pėrveē Kosovės dhe Shqipėrisė, tė cilat mbeten vendet e vetme tė rajonit qė nuk e praktikojnė mėsim besimin nė shkolla.
Nė Evropė kjo praktikė ka filluar tė zbatohet qysh herėt. Nė Austri, nga viti 1945 edukimi fetar ėshtė i obligueshėm nė tė gjitha shkollat, 2 orė nė javė. Nė Gjermani gjithashtu ėshtė i detyrueshėm. Nė Itali ka qenė i detyrueshėm kurse tash, me kėrkesė tė veēantė qė i bėhet shkollės pėrkatėse, mbetet fakultativ. Belgjika po ashtu edukimin fetarė e ka lėndė tė obligueshme. Kėtu, madje organizohet dhe pėr fėmijėt e pėrkatėsisė islame, aty ku plotėsohen kushtet e parapara sipas sistemit shkollor tė vendit. Edhe nė Zvicėr, nė Francė e gjetiu veprohet ngjashėm.
Marr nga: Mesazhi.com
Krijoni Kontakt