Close
Duke shfaqur rezultatin -9 deri 0 prej 6
  1. #1
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    32,965
    Postimet nė Bllog
    22

    Berisha: Dita e sotme shenon fundin e tranzicionit shqiptar

    Kryeministri Berisha: Dita e sotme shėnon fundin e tranzicionit tė ekonomisė shqiptare

    - Qeveria shqiptare dhe Fondi Monetar Ndėrkombėtar nėnshkruan sot letrėn e mirėkuptimit pėr miratimin e rishikimit tė 6-tė dhe tė fundit tė marrėveshjes 3-vjeēare me FMN-nė.

    - Ann Margaret Westin: Gjatė kėtij programi, Shqipėria, e nisur nga vendet me zhvillimin mė tė ulėt ekonomik, ėshtė bashkuar me vendet qė janė nė zhvillim.

    Qeveria shqiptare dhe Fondi Monetar Ndėrkombėtar nėnshkruan sot letrėn e mirėkuptimit pėr miratimin e rishikimit tė 6-tė dhe tė fundit tė marrėveshjes 3-vjeēare me FMN-nė. Dokumenti u firmos nė Kryeministri, nga Kryeministri Sali Berisha, Ministri i Financave Ridvan Bode dhe Guvernatori i Bankės sė Shqipėrisė Ardian Fullani, nė prezencėn e Pėrfaqėsueses sė Misionit tė FMN-sė nė Shqipėri Ann Margaret Westin. Ky dokument do tė miratohet nga bordi i FMN-sė nė Uashington nė fund tė janarit, kur pėrmbyllet programi 3-vjeēar i Shqipėrisė me FMN-nė.

    Pas nėnshkrimit tė dokumentit, Kryeministri Berisha u shpreh se dita e sotme shėnon fundin e tranzicionit tė ekonomisė shqiptare.

    “Dita e sotme – tha Kryeministri - shėnon fundin tranzicionit tė ekonomisė shqiptare. Sot u firmos fundi i tranzicionit tė njė prej ekonomive mė tė centralizuara nė Europė dhe nė botė dhe tani ajo ecėn me institucionet e maturuara tė saj. Pėr njė vend demokratik nuk ka asgjė mė tė rėndėsishme sesa njė ekonomi solide tregu, pa tė cilėn ajo nuk mund tė ekzistojė.”

    Kryeministri Berisha e vlerėsoi nėnshkrimin e kėtij dokumenti njė moment tė veēantė qė mbyll me sukses njė program pėr tė nisur njė bashkėpunim tė ri me FMN-nė.

    “Ky ėshtė njė rast pėr t’i shprehur falėnderimet e mia mė tė sinqerta FMN-sė, e cili nisi punėn nė Shqipėri nė njė periudhė kolapsi total ekonomik e financiar me njė inflacion 3 shifror, njė deficit buxhetor 49 pėr qind, me njė rėnie dramatike tė ekonomisė shqiptare. Gjatė kėtyre viteve. FMN-ja ėshtė provuar njė partner i shkėlqyer qė ka ndihmuar qeveritė shqiptare nė hartimin e politikave fiskale e monetare qė kanė garantuar stabilitetin makroekonomik dhe rritjen e shėndetshme ekonomike tė vendit. Nė kėtė kontekst kjo ėshtė njė mbyllje fatlume dhe krenare, sepse ky program mbyllet nė njė kohė kur Shqipėria ka njė stabilitet tė shkėlqyer makroekonomik, mbyll vitin me inflacion rreth 2.2 pėr qind, me njė rritje ekonomike tė pakrahasueshme nė rajon dhe mė tė lartat nė Europė, me njė ekonomike tė gjallė e dinamike,” u shpreh Kryeministri Berisha.

    Kryeministri Berisha shprehu gatishmėrinė e qeverisė shqiptare pėr tė punuar me tė njėjtin seriozitet me FMN-nė edhe nė kėtė stad tė ri tė bashkėpunimit.

    “Unė shoh me shumė kėnaqėsi vazhdimin e bashkėpunimit me FMN-nė, duke e garantuar se nė kėtė stad tė ri bashkėpunimi qė hyn qeveria shqiptare ne jemi tė vendosur tė ndjekim me seriozitetin mė tė madh projektimet e FMN-sė. Dy ditė mė parė ne miratuan buxhetin afatmesėm duke mishėruar aty tė gjitha parimet e domosdoshme pėr garantimin e stabilitetit ekonomik, rritjes ekonomike, nė njė kohė kur vendet e thera po rrisin deficitet buxhetore ne po i ngushtojmė dhe jemi tė vendosur ta ngushtojmė.”

    Me kėtė rast, Kryeministri Berisha shprehu falėnderimet pėr ndihmėn shumė tė ēmuar tė FMN-sė nė konsolidimin e praktikave mė tė mira nė institucionet, duke qenė dhe njė promotor nė inkurajimin e qeverisė shqiptare drejt privatizimeve tė mėdha.

    “Dua tė falėnderoj zonjėn Ann Margaret Westin pėr pėrfundimin e shkėlqyer tė programit, tė falėnderoj me shumė mirėnjohje tė gjithė ekipin. Kanė qenė tre vite realisht tė suksesshėm, tre vite debati intensiv, por edhe mirėkuptimi tė madh.”

    Zonja Ann Margaret Westin, pėrfaqėsueses sė Misionit tė FMN-sė nė Tiranė u shpreh se tashmė Shqipėria i ėshtė bashkuar vendeve nė zhvillim, duke siguruar pėr vazhdimin e mėtejshėm tė mbėshtetjes.

    “Gjatė kėtij programi, Shqipėria, e nisur nga vendet me zhvillimin mė tė ulėt ekonomik, ėshtė bashkuar me vendet qė janė nė zhvillim. Shqipėria qė nė fillim i ėshtė bashkuar programit tė FMN-sė dhe programi i fundit ishte i 6-i. Gjatė kėtyre programeve, ne jemi fokusuar nė ēėshtje themelore qė kanė tė bėjnė me stabilitetin makroekonomik, si dhe nė reforma kyēe qė kanė tė bėjnė me zhvillimin e qėndrueshėm ekonomik. Kėto programe kanė tė bėjnė me administratėn e taksave, menaxhimin, mbikėqyrjen e bankave, statistikat dhe privatizimin e sektorėve. Pavarėsisht se sot mbyllim programin, ne do ta mbėshtesim Shqipėrinė nėpėrmjet konsultimeve apo programeve tė asistencės,” u shpreh znj. Westin.

    Ministri i Financave Ridvan Bode theksoi se progresi i arritur gjatė zbatimit tė marrėveshjes sė fundit 3 vjeēare me FMN-nė mundėsoi kalimin nė kėtė nivel tė ri mė tė lartė tė marrėdhėnieve me Fondin Monetar Ndėrkombėtar.

    “Marrėveshja e fundit 3 vjeēare, pėrfundimi me sukses i objektiva tė saj, rritja e nivelit tė maturitetit e institucioneve tė shtetit shqiptar pėr tė menaxhuar financat publike, zhvillimi i reformave ristrukturore nė shkallė tė gjerė e bindėn FMN-nė pėr tė graduar Shqipėrinė, pėr tė kaluar nga faza e mbikėqyrjes nė kuadrin e programit pėr zbutjen e varfėrisė dhe nxitjen ekonomike, nė njė program tė ri, i cili nėnkupton artikullin 4 tė FMN-sė. Shqipėria kalon nga mbikėqyrja e drejtpėrdrejt dhe e hapur, nė njė mbikėqyrje tė dy-tre parametrave kryesorė makroekonomikė,” u shpreh Bode.

    Guvernatori i Bankės sė Shqipėrisė Ardian Fullani vlerėsoi si arritje tė rėndėsishme nė kėtė bashkėpunim tė ngushtė me FMN-nė nė Shqipėri ndėrtimin e strukturės dhe infrastrukturės sė nevojshme pėr njė shtet demokratik, duke veēuar krijimin e Bankės sė Shqipėrisė, tė sistemit tė kursit tė kėmbimit etj..

    Kryeministria

  2. #2
    i/e regjistruar Maska e Brari
    Anėtarėsuar
    23-04-2002
    Postime
    18,826
    Kryeministri inspekton nga afėr zonat e prekura nga reshjet e dendura tė borės


    Berisha: Qeveria, e mobilizuar pėr situatėn nė veriun e vendit


    Kryeministri Berisha ka inspektuar dje nga afėr zonat verilindore tė vendit, pėr t'u njohur nga afėr me situatėn e krijuar nga moti i keq dhe masat e marra pėr pėrballimin e saj. Qyteti i Peshkopisė ishte ndalesa e parė e kryeministrit, i cili zhvilloi takime me banorėt e kėsaj zone duke dėgjuar shqetėsimet e tyre lidhur me situatėn e krijuar nga reshjet e shumta tė borės. Ndėrsa zhvilloi njė takim nė Bashkinė e qytetit, me pėrfaqėsues tė pushtetit vendor dhe shtabit lokal tė emergjencės, kreu i ekzekutivit u informua mbi situatėn e komunikimit tė rrugėve, furnizimit me ushqime dhe emergjencave shėndetėsore tė kėtyre zonave. Lidhur me kėtė situatė, kreu i ekzekutivit shqiptar kėrkoi nga tė pranishmit marrjen e tė gjitha masave pėr parashikimin e rezervave ushqimore, gjendjen e rezervave shėndetėsore, si dhe vendosjen e kalueshmėrisė sė rrugėve dhe ndihmave emergjente. Megjithatė, kreu i ekzekutivit theksoi se nė mobilizimin ndaj rehabilitimit tė kėsaj situate prioriteti kryesor duhet tė mbetet jeta e njeriut. "Nė prioritetet e emergjencave, i pari ėshtė njeriu. Kudo qė tė ndodhet njė qytetar, ne duhet tė bėjmė tė gjitha pėrpjekjet pėr ta ndihmuar atė", u shpreh kreu i ekzekutivit, i cili pėrgėzoi dhe inkurajoi qeveritarėt vendorė pėr punėn e bėrė pėr pėrballimin e situatės dhe ruajtjen e normalitetit tė jetės nė kėto zona. Kryeministri theksoi se qeveria po ndjek me vėmendje tė madhe dhe nė vazhdimėsi situatėn nė kėto zona. Gjithashtu, kryeministri vuri nė dukje se ka ndjekur hap pas hapi situatėn nė tė gjitha vendet, tė cilat kanė patur vėshtirėsi pėr shkak tė reshjeve tė dendura tė borės. "E kam ndjekur nė mėnyrė konstante situatėn e krijuar nė Dibėr, Kukės dhe nė qarqe tė tjera qė kanė pasur probleme. Tashmė ėshtė krijuar Shtabi Qendor i Emergjencave, i kryesuar nga zėvendėskryeministri Pollo dhe po e ndjekim situatėn nė vazhdimėsi", theksoi kreu i qeverisė. Gjithashtu, kryeministri ka vėnė nė dukje se nė situata tė tilla ka dy aspekte kryesore qė duhet tė realizohen, sė pari ėshtė mobilizimi dhe, sė dyti, parashikimi i situatave. "Ju duhet tė mobilizoni tė gjitha resurset lokale, ndėrkohė qė qeveria ka kėrkuar nga prefekturat qė tė shpallin gjendjen e emergjencės, mbi bazėn e tė cilės, ata, nė pėrputhje me ligjin mobilizojnė ēdo resurs lokal, nė funksion tė zgjidhjes sė emergjencės", ka theksuar kryeministri ndėr tė tjera. Pėr mė tepėr, ai nėnvizoi se nė Tiranė ėshtė njė skuadrilje e tėrė me helikopterė qė janė nė gatishmėri pėr ēdo rast tė nevojshėm. Ai theksoi se, edhe nė rast se helikopteri nuk mund tė shkojė nė atė zonė apo fshat, duhet tė organizohet transporti me barelė apo me mjete tė tjera tė nevojshme i ēdo qytetari. Kėshtu, kryeministri theksoi se ėshtė e domosdoshme ngritja e skuadrave tė gatshme. "Duhet tė ngrihen skuadra tė gatshme dhe nuk duhet tė lemė asnjė njeri pa ndihmuar", tha kryeministri.


    Shtabi i Emergjencės, fonde pėr ēdo komunė


    Shtabi i Emergjencės do tė pėrcaktojė fondet pėr secilėn komunė pėr kapėrcimin e vėshtirėsive qė kanė krijuar reshjet e dendura tė dėborės nė disa zona tė vendit. Kryeministri Berisha, gjatė inspektimit nė disa nga zonat e mbėrthyera nga reshjet e dendura, i kushtoi njė vėmendje tė veēantė edhe furnizimit nė kohė me ilaēe e medikamente tė nevojshme, pėr tė cilėn Ministria e Shėndetėsisė ka nisur menjėherė punėn. "Mjekėt mė kanė informuar se ka disa probleme mungesash nė ilaēe e probleme tė tjera, pėr tė cilat sot janė urdhėruar helikopterėt tė shkojnė nė kėto zona. Ndėrkohė qė ditėn e djeshme, Shtabi i Emergjencės ka ngarkuar ushtrinė pėr tė bėrė tė mundur kalimin e plotė tė aksit Rrėshen-Lurė. "Probleme ka nė Reē, Zall-Dardhė, etj, por ne nuk duhet tė lėmė as edhe njė familje tė vetme pa vendosur komunikim me ta, sepse mjetet e komunikimit nė kėto situata janė tė rėndėsishme", theksoi kryeministri. Pėrsa i pėrket furnizimit me energji elektrike, kreu i qeverisė ka kėrkuar qė KESH-i duhet tė jetė 24 orė nė punė, pėr tė lehtėsuar banorėt e kėtyre zonave nga vėshtirėsitė e krijuara. "Ata janė tė papėrgatitur pėr mungesėn e energjisė dhe kjo ėshtė normale. Nuk mund t'ju kėrkojmė atyre tashmė tė kthehen te epoka e vajgurit. Ndaj duhet bėrė ēdo pėrpjekje qė kudo ku konstatohet defekti, tė bėhet i mundur rregullimi i tyre. Ka pasur njė defekt tė rėndė nė linjėn kryesore Lezhė-Vau i Dejės, por mbrėmė ėshtė vendosur qė me shpejtėsi tė riparohet kjo linjė", vijoi ndėr tė tjera kreu i qeverisė. Gjithashtu, kryeministri ka vėnė nė dukje se nė tėrėsi qeveritė vendore kanė funksionuar shumė mirė nė pėrballimin e situatės. Ndėrsa lidhur me situatėn e shkollave, kreu i ekzekutivit nėnvizoi se edhe kėtu duhet tė bėhen pėrpjekje qė nxėnėsit e zonave tė bllokuara tė grupohen dhe t'u sigurohet transporti, me pėrparėsi.


    Qeveria, 300 milion USD kontigjencė pėr raste tė papritura


    Nė pėrgjigje tė interesit tė mediave nėse e ėshtė e gatshme qeveria dhe Shtabi i Emergjencės qė tė pėrballojnė krahas kėsaj situate tė motit, edhe lėkundjet e mundshme tė tėrmetit nė kėto zona, kryeministri ka theksuar se qeveria ėshtė e gatshme tė pėrballojė ēdo lloj situate. Nė kėtė kontekst, kreu i qeverisė ka vėnė nė dukje se qeveria ka rreth 300 milion dollarė kontigjencė, tė cilat janė tė destinuara pėr pėrballimin e rasteve tė papritura. "Qeveria ėshtė e gatshme tė pėrballet me ēdo lloj tė papriture qė mund tė ndodhė. Kjo qeveri ėshtė njė qeveri, e cila ka njė buxhet shumė tė shėndetshėm dhe nė kėtė buxhet, qeveria mban gjithmonė njė sasi, e cila quhet kontigjencė, qė do tė thotė para tė vendosura mėnjanė nė buxhet, pa destinacion, por qė duhet tė pėrdoren pėr destinacione tė papritura. Pėr vitin 2009, kontigjenca ėshtė rreth 300 milion dollarė, njė fond ky qė i lejon qeverisė tė reagojė nė ēdo situatė. Unė uroj tė mos kemi asnjė problem, qoftė edhe minimal nė kėtė aspekt, por nė tė kundėrt, qeveria i siguron qytetarėt se ajo ėshtė e pėrgatitur nė ēdo rrethanė qė tė pėrballet me tė papriturat qė mund tė ndodhin", konfirmoi kryeministri nė fjalėn e tij.

    Kryeministri viziton nga afėr pacientėt nė spitalin e Kukėsit


    Pas qytetit tė Peshkopisė, kryeministri Berisha ka zhvilluar dje njė vizitė nė spitalin e Kukėsit ku ėshtė njohur mė nga afėr me gjendjen e tė sėmurėve tė shtruar nė kėtė spital. Duke pėrgėzuar punėn e mjekėve nė ndihmė tė banorėve pėr shkak tė situatės sė rėnduar nga dėbora dhe reshjet, kryeministri tha se spitali i ofronte tė gjitha ilaēet dhe shėrbimet pavarėsisht motit tė keq. "Dua tė pėrgėzoj mjekėt e spitalit, tė cilėt kanė bėrė njė punė tė shkėlqyer gjatė gjithė kėtyre ditėve. Unė vizitova reanimacionin, ku janė operuar tė sėmurė qė kanė ardhur nga zona tė thella dhe ku marrin tė gjitha ilaēet dhe mjekimin e duhur. Pavarėsisht nga vėshtirėsitė e dėborės dhe motit tė keq, nė kėtė spital ofrohen tė gjitha shėrbimet dhe pėr kėtė mjekėt meritojnė pėrgėzimin mė tė madh", tha kreu i qeverisė. Gjithashtu, ai ka garantuar se qeveria po bėn tė gjitha pėrpjekjet pėr lehtėsimin e jetės sė qytetarėve nė kėto zona. "Por dimri me dėborė ka edhe mirėsi tė mėdha. Pėr Shqipėrinė, dėbora nė kėto zona ėshtė rezervė ujore pėr tė ardhmen, ėshtė potencial i madh turistik. Unė i kam premtuar Shishtavecit rrugėn dhe iu siguroj qė do t'i qėndroj kėtij premtimi. Por nuk ėshtė vetėm Shishtaveci zonė turistike, por duhet ta nisim nga Shishtaveci sepse ka potencialin mė tė madh dhe do ta shtrijmė projektin edhe nė zona tė tjera. Po ndėrtohet rruga drejt Valbonės nė Tropojė, rruga qė bėn lidhjen me Peshkopinė do tė ndėrtohet gjithashtu, ndėrkohė qė po ndėrtohen rrugėt gjithandej", vlerėsoi kreu i qeverisė.






    rd

  3. #3
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Anėtarėsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    32,965
    Postimet nė Bllog
    22
    Fundi i modelit ekonomik tė tranzicionit

    ADRIAN CIVICI

    Bashkė me vitin 2009 duket se po shkojmė edhe drejt “mbylljes” sė njė cikli tė rėndėsishėm pothuajse 20 vjeēar tė tranzicionit. Kemi folur e jemi pėrpjekur shumė pėr vendosjen dhe performancėn e ekonomisė sė tregut nė Shqipėri, kemi zbatuar me rigorozitet recetat e FMN-sė dhe Bankės Botėrore pėr privatizimin e ekonomisė dhe hapjen e saj, jemi treguar maksimalisht ortodoksė nė ēėshtjen e ruajtjes sė ekuilibrave makroekonomikė, jemi fokusuar pothuajse plotėsisht te rritja ekonomike si treguesi i vetėm i suksesit e performancės sė politikave ekonomike e qeverisjes. Pra, me fjalė tė tjera, kemi ndėrtuar njė model ekonomik tė tranzicionit, njė profil tė vetė ekonomisė shqiptare qė me tė mirat dhe defektet e tij u bė “lokomotiva” qė na tėrhoqi deri nė fund tė dekadės sė dytė tė kėtij tranzicioni radikal “nga plani tek tregu”.
    Por, duket se kohės dhe pėrmbajtjes sė kėtij modeli po i vjen fundi, nė kuptimin qė shumė nga elementėt dhe energjitė e tij duket se e arritėn maksimumin e tyre dhe tashmė rezultojnė tė ezauruara pėr njė periudhė tjetėr 10 ose 20 vjeēare nė tė ardhmen. Kriza aktuale ekonomiko-financiare globale mė shumė se sa ndikimi direkt i saj nė ekonominė apo financat shqiptare, na evidentoi dhe disa probleme kardinale: sa e qėndrueshme ėshtė rritja jonė ekonomike ? A kemi modelin e pėrshtatshėm ekonomik pėr tė garantuar ritmet e kėsaj rritjeje nė vitet qė vijnė? A kemi njė ekonomi tė strukturuar me tė cilėn mund tė shkojmė drejt njė zhvillimi tė qėndrueshėm afat-gjatė? Duke supozuar se efektet direkte e indirekte tė krizės ekonomiko-financiare ndėrkombėtare janė njė ose dy vjeēare, dhe pastaj ne duhet tė pėrballemi « me normalitetin », vlerėsohet se pikėrisht kėtu qėndron problemi ynė mė serioz. Vėrtet qė nė 2009 dhe 2010 ekonomia shqiptare mund tė ketė njė rritje ekonomike mė tė ulėt se trendi disa-vjeēar i saj, dhe kjo ėshtė « e justifikueshme » si pasojė e krizės globale, pikėpyetjet e mėdha duket se fillojnė pikėrisht pas kėsaj periudhe.
    Garantimi i rritjes sė qėndrueshme nėnkupton faktin se sa do tė jemi ne nė gjendje qė tė gjejmė e identifikojmė “burime tė reja qė ushqejnė rritjen ekonomike” apo dhe « zėvendėsuesit » e disa prej burimeve aktuale tė rritjes qė nė periudha afat-shkurtėr e afat-mesme pritet tė kontribuojnė shumė mė pak se deri tani. Si do ta eliminojmė apo ngushtojmė deficitin e lartė tregtar dhe atė tė pagesave? Si do ta ristrukturojmė hapėsirėn rurale shqiptare ku mbizotėrojnė mini-fermat bujqėsore?, Si do ta zhvillojmė, ristrukturojmė e modernizojmė biznesin shqiptar qė akoma reflekton mjaft elementė arkaikė e informalė? Cilat janė politikat mė tė mira strukturore qė na konvergojnė me ekonominė evropiane ku synojmė tė integrohemi? Cilėt do jenė sektorėt qė do pėrbėjnė « motorrin » e ekonomisė shqiptare nė vitet nė vazhdim?, Turizmi?, Bujqėsia dhe agro-industria?, Energjia? Industria?, Infrastruktura?, Arsimi? Ekonomia e dijes?, Shėrbimet?, Zhvillimi i biznesit tė vogėl e tė mesėm?, etj. Duket se ka ardhur plotėsisht koha qė tė jemi sa mė tė qartė nė objektivat themelore tė zhvillimit dhe modelit tė rritjes pėr 10-20 vitet nė vazhdim. Kėtė mangėsi e bėn akoma mė tė rėndė edhe fakti se forcat kryesore politike janė nė antagonizėm tė vazhdueshėm ndėrmjet tyre, antagonizėm qė shprehet nė qėndrimet mohuese tė ēdo arritjeje ekonomike reciproke dhe neglizhenca e dukshme ndaj konceptit tė njė « strategjie kombėtare tė zhvillimit » tė pėrgatitur me konsensusin maksimal politik e shkencor tė nevojshėm dhe e respektuar nga tė dyja palėt.
    Ndodhemi nė njė moment thelbėsor pėr tė diskutuar e precizuar njė koncept e njė politikė tė qartė pėr modelin e rritjes ekonomike dhe faktorėt esencialė tė saj. Mbyllja e “periudhės 19-20 vjeēare tė tranzicionit” si dhe kriza aktuale ekonomiko-financiare na ka vėnė pėrballė njė fakti tė pakundėrshtueshėm. Modeli i deritashėm garantues i rritjes ekonomike nė Shqipėri i mbėshtetur kryesisht nė tė ardhurat nga emigracioni qė nė disa vite kanė qenė edhe mė tė larta se 1 miliard euro nė vit, donacionet e shumta si vend i varfėr dhe nė zhvillim qė kemi pėrfituar me shumicė, kreditė e buta dhe ndihmėn e huaj qė kanė qenė njė arterie e rėndėsishme qė furnizonte rregullisht ekonominė tonė, privatizimet masive qė i kanė krijuar buxheteve tona luksin e tė qenit nė ekuilibėr dhe me deficit minimal, vetėpunėsimi kryesisht bujqėsor, “boom” 15 vjeēar i sektorit tė ndėrtimit, shkarkimi i papunėsisė nėpėrmjet emigracionit drejt Greqisė apo Italisė, “rekomandimet detyruese” tė FMN-sė, etj., duket se po shkon drejt tezaurimit total ose tė pjesshėm. Edhe politikat 18 vjeēare me prioritet absolut pėr “ruajtjen e ekuilibrave makroekonomikė” duke krijuar kėshtu mundėsi pėr rritjen ekonomike duket se nuk mund tė jenė mė tė vetme. Ka ardhur koha tė bėjmė politika mė tė strukturuara, tė mirė adresuara e tė gjera pėr nxitjen maksimale tė rritjes ekonomike, pėr garantimin faktorial tė qėndrueshmėrisė sė saj.
    Rritja ekonomike pėr njė vend si Shqipėria mund tė nxitet nė tre mėnyra : nėpėrmjet borxheve dhe kredive nga jashtė; nėpėrmjet eksporteve tė lėndėve tė para dhe disa produkteve tė gatshme; nėpėrmjet ristrukturimit ekonomik, diversifikimit tė produkteve dhe adoptimit masiv tė teknologjive tė reja. Dy mėnyrat e para gjykohet se janė mė tė lartė risku dhe jo shumė tė qėndrueshme” nė raport me tė tretėn. Ta mbėshtesėsh rritjen pothuajse vetėm tek investimet apo kreditė e huaja, gjė qė ne na pėlqen ta pėrmendim shpesh si “kulmin e suksesit tė ēdo qeverie” do tė thotė tė ushqesh iluzionin e njė jetese dhe zhvillimi pėrtej mundėsive tė tua konkrete, do tė thotė tė jesh i varur shumė nga flukset, “devijimet” dhe “kapricot” e shpeshta tė tregjeve financiare ndėrkombėtare, do tė thotė tė prodhosh njė rritje ekonomike jo shumė reale tė mbėshtetur nė monedha tė fuqishme e tė mbivlerėsuara tė cilat sintetizojnė njė strukturė ekonomike e konsumi larg realitetit tonė. Edhe rritja ekonomike e bazuar ekskluzivisht tek lėndėt e para dhe eksporti i tyre apo “eksporti i punės” kur ėshtė fjala pėr sektorin me fason vlerėsohet si jo e qėndrueshme nė periudha afat-mesme, sidomos pėr shkak tė fluaktuacioneve tė mėdha tė ēmimeve tė tyre nė tregjet ndėrkombėtare. Kriza e tanishme qė preku rėndė sektorin e industrisė minerare, eksportet me fason,etj., ėshtė njė dėshmi mė shumė e kėtij konkluzioni. Ndėrkohė, mėnyra e tretė, qė sipas shumė shembujve pozitivė nė mjaft vende tė botės, ka prodhuar njė rritje konstante afat-gjatė ėshtė “promovimi i produkteve tė pėrpunuara dhe ofrimi i shėrbimeve moderne”. Duke parė zgjerimin e tregjeve ndėrkombėtare dhe kėrkesės pėr produkte tė pėrpunuara si dhe efektet pozitive qė ato japin nė rritjen e punėsimit tė brendshėm, nga shumė qendra e institucione tė specializuara duhet qė vendet si Shqipėria tė bėjnė politika specifike rritjeje ekonomike me kėtė fokus.
    Duke qenė se ne duam tė nxisim rritjen ekonomike afatgjatė duhet tė mos mbetemi vetėm tek “politikat fondamentale” tė programeve tė axhustimeve strukturore si p.sh., stabiliteti makroekonomik, thellimi i privatizimeve, hapja e liberalizimi ekonomik, por tė fokusohemi maksimalisht drejt politikave prodhuese e sidomos politikave energjetike, industriale dhe agrare, tė jemi tė kujdesshėm me stabilitetin financiar, tė jemi maksimalisht tė prirur pėr futjen masive tė teknologjive tė reja nė tė gjithė sektorėt e ekonomisė dhe biznesit tonė, tė kemi realisht nė fokus zgjerimin e kapitalit human dhe pėrfshirjen sa mė tė gjerė tė popullsisė aktive e territorit nė “kontributin dhe pėrfitimet nga rritja ekonomike. Rritja ekonomike qė ekziston nė njė terren ekonomiko-financiar tė dominuar nga deficiti i bilancit tė pagesave, deficiti shumė i konsiderueshėm tregtar, treg ushqimor i varur dukshėm nga importet, nxitja subjektive e kėrkesės sė brendshme, mospėrfshirja e gjerė e grupeve tė ndryshme sociale dhe tėrėsisė territoriale nė kontributin e pėrfitimet nga rritja, etj., nuk vlerėsohet si rritje ekonomike e qėndrueshme dhe efiēente.
    Kolona vertebrale e kėtij ndryshimi duhet tė jetė biznesi privat, ristrukturimi dhe modernizimi i tij. Por, ky objektiv duket shumė larg arritjes sė tij po tė kemi parasysh gjendjen aktuale tė tij. Ėshtė e vėrtetė qė ne kemi bėrė e vazhdojmė tė bėjmė shumė politika favorizuese “pėr pėrmirėsimin e klimės sė biznesit” apo “lehtėsimin e presionit fiskal ndaj tij”, por vetėm kaq duket se nuk mjafton. Ajo qė ėshtė shqetėsuese ėshtė “cilėsia” e kėtij biznesi, ėshtė brishtėsia dhe nė mjaft raste “amatorizmi” i tij. Mjafton ti referohemi disa prej indekseve mė tė rėndėsishėm ndėrkombėtarė pėr ta sintetizuar kėtė tablo. Kėshtu pėr shembull, sipas “Indeksit tė konkurueshmėrisė globale 2009” qė publikohet nga Forumi Ekonomik Botėror kur ėshtė fjala pėr “shpenzimet pėr kėrkim-zhvillim nga ana e biznesit” jemi renditur tė 126 nga 133 vende tė marra nė studim. Po kaq problematike duhet gjendja edhe po ti referohemi treguesit tjetėr tė “sofistikimit tė biznesit”, tregues qė krijon garancinė pėr zhvillim apo shpreh dobėsitė e bizneseve nė njė vend. Jemi nė vend tė fundit nė botė nė treguesin “bashkėpunimi biznese-universitete”, ndėrkohė qė nė elementin “zhvillimi i klasterave” rezultojmė tė 130, tek “sasia dhe cilėsia e ofertės lokale”, pra e prodhimit tė brendshėm pėr tė cilin flasim kaq shumė se duhet ta mbėshtesim me politika e masa konkrete, rezultojmė nė vend tė 110 dhe 116. Kėtu mund tė shtojmė dhe elementin e “pėrshtatjes me teknologjitė e reja” nė tė cilin jemi nė vend tė 105-tė. Nė kėtė sens shkon dhe publikimi i fundit nga ana e Bankės Botėrore i indeksit mbi ekonominė e dijes. Jemi klasifikuar nė vendin e 93 nga 135 vende tė botės duke rezultuar mbrapa Paraguait, Kubės, Ishujve Fixhi, Mongolisė, Xhamajkės, etj., si dhe tė fundit nė Ballkan larg Serbisė qė ėshtė e 53, Maqedonisė qė ėshtė e 58-ta. Ėshtė e qartė se edhe ky indeks i rėndėsishėm na evidenton edhe njėherė situatėn shqetėsuese tė cilėsisė sė ekonomisė shqiptare dhe dobėsive strukturore tė faktorėve tė rritjes ekonomike.

    Panorama

  4. #4
    i/e regjistruar Maska e VOLSIV
    Anėtarėsuar
    14-10-2009
    Postime
    1,069
    >>> Po sikur Sala para zgjedhjeve tha qe nuk do merrte me borxh tek FMN?
    > Po ashtu tha dhe Ridvani para ca kohe duke permendur se ekonomia eshte e forte dhe shpresonte shume qe t'ia dilnin mbane vete, pa borxhe?
    La verita' ti rendera' libero!

  5. #5
    i/e regjistruar Maska e mesuesi_1
    Anėtarėsuar
    27-06-2009
    Vendndodhja
    ne shkolle
    Postime
    2,050
    Citim Postuar mė parė nga Albo Lexo Postimin
    Kryeministri Berisha: Dita e sotme shėnon fundin e tranzicionit tė ekonomisė shqiptare

    -
    “Dita e sotme – tha Kryeministri - shėnon fundin tranzicionit tė ekonomisė shqiptare. Sot u firmos fundi i tranzicionit tė njė prej ekonomive mė tė centralizuara nė Europė dhe nė botė dhe tani ajo ecėn me institucionet e maturuara tė saj. Pėr njė vend demokratik nuk ka asgjė mė tė rėndėsishme sesa njė ekonomi solide tregu, pa tė cilėn ajo nuk mund tė ekzistojė.”

    Kryeministri Berisha e vlerėsoi nėnshkrimin e kėtij dokumenti njė moment tė veēantė qė mbyll me sukses njė program pėr tė nisur njė bashkėpunim tė ri me FMN-nė.

    i bie qe me nenshkrimin e kesaj rradhe Shqiperia te kete bere shume me pak koncesione se here te tjera ..... dmth te kete ruajtur sovranitetin e saj me me dinjitet
    "They will not control us, We will be victorious"

  6. #6
    i/e regjistruar
    Anėtarėsuar
    21-04-2007
    Vendndodhja
    KUDO DHE ASGJEKUND
    Postime
    837
    keta me duket se po tallin l...et me popullin ,kemi ngritje ekonomike me te madhe ne evrope prandaj po bejme cmos te heqim vizat dhe te ikin shqipetaret se plasen nga bojlleku,nuk kemi krize ekonomike ,hyme ne NATO ngjarja me e madhe historike,kane me muaj te tere vetem per edi ramen flasin ,le te jete cfare te jete ,min kultures -flet per ramen,min bujqesise takim me fermeret- flet per ramen
    kryetarja e parlamenti dhuna kundra gruas-flet per edi ramen,harrojne se perse kane shkuare te flasin
    po na behen shume ngjarje historike por ishalla nuk i vene dite pushimi se i bie te kemi nja 3-4 muaj pushim

Tema tė Ngjashme

  1. Ē'mendim keni pėr nacionalizmin shqiptar?
    Nga Anton nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 45
    Postimi i Fundit: 25-09-2012, 16:09
  2. Ēfare historie false mesohet ne shkollat shqiptare?
    Nga BARAT nė forumin Historia shqiptare
    Pėrgjigje: 38
    Postimi i Fundit: 31-07-2009, 09:54
  3. Paketa e propozuar nga Ahtisari pėr statusin final tė Kosovės
    Nga Nice_Boy nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 451
    Postimi i Fundit: 21-10-2007, 12:59
  4. Cili ėshtė synimi i AKSH-sė?
    Nga Faik nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 65
    Postimi i Fundit: 04-12-2003, 04:22
  5. Me Titizmin kunder Enverizmit
    Nga Albanino nė forumin Ēėshtja kombėtare
    Pėrgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 08-09-2002, 19:06

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund tė hapni tema tė reja.
  • Ju nuk mund tė postoni nė tema.
  • Ju nuk mund tė bashkėngjitni skedarė.
  • Ju nuk mund tė ndryshoni postimet tuaja.
  •