Ja mė nė fund Profesor Sokoli, me fletoret e hartimit nėn sqetull, hyn nė klasė i pritur me padurim nga nxėnėsit e tij tė heshtur. Dhe shpejt e shpejt profesori fillon tė shpėrndajė fletoret : ky kėshtu e ky ashtu. Por profesori ėshtė i mėrzitur sepse nxėnėsit nuk po ia vėnė veshin sa duhet : "Nuk e hedh mė fjalėn aty ku nuk zė vend". Nxėnėsit, siē duket, po i dalin nga kontrolli dhe ai nuk e duron kėtė gjendje. E sipas lojės sė referencave, distanca ndėrmjet tij dhe atyre shkurtohet. Mirė ėshtė qė kohė pas kohe tė ndėrhyhet sepse pastaj nxėnėsit mund tė fluturojnė me krahėt e tyre.
Profesori n'a thotė : "Vetė mėnyra sesi trajtohet kjo temė nga secili tregon vetė nocionet qė secili ka". Shkurt, ai n'a thotė qė A ėshtė njė A e cila ndėrtohet nga tri vija. Por atij do ti pėlqente qė A tė ishte njė B e cila ndėrtohet si njė A. Fjalia e tij ėshtė njė tautologji e pastėr.
Pastaj ai n'a thotė qė nocionet tona, fatkeqėsisht, nuk e bėjnė pėr tė qeshur. Nė shqip kjo kuptohet qė ai ėshtė i hidhėruar nga ato qė ai dėgjon. Ja dhe njė paternalist tjetėr (nuk mbarohen kurrė), qė kujdeset aq shumė pėr mbarėvajtjen e shėndetit tonė mendor.
Mė poshtė : "Ēdo mendim qė pėrpunon truri ėshtė filozofi". Mė falni, z. Profesor, kisha njė pyetje nga vendi : Ē'lidhje ka truri me mendimin ? Njė profesor, mendoj unė, duhet t'a dijė se truri nuk prodhon mendime, por sinjale elektromagnetike, dhe se ai ėshtė veēse njė organ. Mendimet janė pronė e mendjes dhe jo e trurit, sepse ndryshe do tė dėgjonim ndonjė ditė njė qenush tė vogėl tė n'a tregonte historitė e tij me qenushen e fqinjes.
Heidegger thotė qė filozofia ėshtė metafizikė. Nuk ka filozofi tjetėr jashtė metafizikės. Dhe metafizika ėshtė shqyrtimi i ēėshtjes : "Ē'ėshtė qenia ?". Kjo ėshtė ēėshtja e cila, sipas Heidegger, ėshtė lėnė nė harresė qysh nga Parmendidi dhe Herakliti. Dhe vetė Heidegger nuk e konsideronte veten filozof por njė mendimtar. Ai shprehej se nuk kishte asnjė kuptim tė flitej pėr njė filozofi heideggeriane. E tėrė vepra e tij mbėshtillet rreth ēėshtjes sė qenies (tė qenurit) tė qėnies (asaj qė ėshtė). Dhe pėr Heideggerin, filozofia nuk kishte asnjė funksion pėr tė ndėrtuar diēka, sepse pėrndryshe ajo kthehej nė njė shkencė. Filozofia ėshtė mendimi. Por jo mendimi qė shėrben pėr arritjen e diēkaje, por thjesht ai qė ndjek kėtė ēėshtje tė qenies. Kjo ėshtė filozofia e mirėfilltė.
Por nė programet shkollore nuk studiohet filozofia, as filozofohet, por studiohet vetėm historia e filozofisė. Vetė profesorėt e filozofisė, gjatė trajtimit tė programit shkollor, janė profesorė siē ato tė matematikės apo fizikės. Kush ka patur fatin e madh tė ndjekė kurset e filozofėve tė mėdhenj, siē Heidegger e Husserl, kėto janė kurse tė ndėrtuara plotėsisht rreth vetė mendimit tė kėtyre filozofėve dhe jo njė raportim i thjeshtė i piketave tė filozofisė.
Krijoni Kontakt