Close
Duke shfaqur rezultatin -19 deri 0 prej 3
  1. #1
    Ushtar i larte Maska e Neteorm
    Antarsuar
    04-01-2011
    Vendndodhja
    127.0.0.1
    Mosha
    32
    Postime
    2,120
    Postimet n Bllog
    4

    Rreziku i pastrimit t parave n Shqipri

    RREZIKU I PASTRIMIT T PARAVE N SHQIPRI

    Emri:  1a982d49-b012-4357-a630-90c1890ea4ff.jpg

Shikime: 1315

Madhsia:  44.0 KB

    Gjat miratimit t ligjit Pr tregjet financiare t bazuara n teknologjin e regjistrave t shprndar, i cili legjitimoi kriptomonedhat, pranohet se pastrimi i parave sht nj nga rreziqet q lidhet me prdorimin e monedhave virtuale.

    S fundmi Moneyval, mekanizimi i Komisionit Europian pr parandalimin e pastrimit t parave n raportin e dyt t rishikimit pr Shqiprin konstatonte se n rekomandimin e 15-t, t dhn pr asetet vitruale nuk sht br shum progres. Shqipria n kt aspekt sipas raportit ka hedhur disa hapa pr t adresuar krkesat si dhe la br nj vlersim risku n shtator 2020 me nj sr autoritetesh t prfshira. Por informacioni nuk ka ndonj t dhn domethnse mbi rrezikun apo dobsit sa i takon aseteve virtuale edhe pse ende nuk ka asnj t regjistruar. Autoritetet nuk kan dhn asnj shpjegim pr masat e mara pr t adresuar risqet, thuhej n raport.

    Sipas raportit, masat e marra nga autoritetet shqiptare n lidhje me asetet virtuale dhe dhe Ofruesit e Shrbimit t Aseteve Virtuale nuk jan n prputhje t mjaftueshme me krkesat e rishikuara t Rekomandimit 15.

    Shqipria inkurajohet t vazhdoj prpjekjet e saj pr t adresuar mangsit e mbetura. Ajo do t mbetet n monitorim pr t prmirsuar kt dhe do t vazhdoj t raportoj n MONEYVAL mbi progresin pr t forcuar zbatimin e masave n kundr pastrimit t parave dhe lufts ndaj terrorizimit.

  2. #2
    i/e regjistruar
    Antarsuar
    19-06-2004
    Postime
    4,502

    Pr: Rreziku i pastrimit t parave n Shqipri

    10 mnyra si u pastruan para n Shqipri n vitin 2021, nga ndrtimi te mjeksia

    Pastrimi i parave ka mbetur problematik edhe gjat vitit t shkuar, ku numri i raportimeve n Drejtorin e Prgjithshme e Parandalimit t Pastrimit t Parave ishte n rritje.

    Gjat vitit 2021, ajo q bie n sy sht rritja e numrit t tipologjive sesi bhet ky pastrim parash n ekonomi ku DPPPP ka arritur t sjell disa modele n baz t rasteve t hasura konkretisht. N raportin vjetor t vitit t shkuar, DPPPP ka sqaruar se jan n total 10 tipologji dhe emrat e bizneseve apo personave t vendosur n kto tipologji jan fiktiv.

    M posht po sjellim kto tipologji pr t cilat drejtoria sqaron se jan tipologji t rasteve t drguara n organet ligj zbatuese dhe perfshijne sektore si ndertimi, subjekte ne fushen e mjekesise, informatikes perfshirje te grupeve kriminale apo politikes. “N kuadr t paraqitjes s ktyre tipologjive, parashtrojm se emrat e prdorur jan fiktiv dhe nuk lidhen me emra personash apo subjektesh konkret” thuhet n raport.

    Tipologjia 1

    Transaksione nga persona t prfshir n grup kriminal

    Shtetasi A shtetas shqiptar, sht kthyer n Shqipri pas nj qndrimi t gjat n nj shtet t Ameriks s Jugut, pr t cilin kishte t dhna se ishte i prfshir n trafikim t lndve narkotike.

    Ky shtetas regjistroi n Shqipri, shoqrin tregtare ‘DEF’ me fush veprimtarie ‘import – eksport t mallrave t ndryshm’ duke deklaruar se mallrat do t importoheshin nga vendi ku kishte qndruar prej shum vitesh.

    Pr zhvillimin e ksaj veprimtarie tregtare shtetasi A mori hua shumn prej 300,000 EUR nga shtetasi B, pr t cilin u zbuluan gjetje negative pr prfshirje n veprn penale t mashtrimit.

    Nga verifikimet e kryera shtetasi A kishte lidhur disa kontrata pr investime n pasuri t paluajtshme dhe nj marrveshje ndrmjetsimi me shtetasen X, pr shitjet e pasurive t paluajtshme t ksaj t fundit, ku shtetasi A do t prfitonte n shum t konsiderueshme fondesh, nga roli i tij si ndrmjets.

    N lidhje me shtetasen X rezultoi t jet bashkshortja e shtetasit t quajtur Y, ku pr kt t fundit disponohen t dhna pr prfshirje n veprimtari kriminale.

    Nga analiza e veprimtaris s shtetase X u konstatuan disa anomali si vijon:

    Shtetasja X kishte prfituar nprmjet dhurimit nj pasuri e paluajtshme n vler t lart tregu, n pronsi t disa shtetasve, familjar midis tyre. Prona ndodhej n nj njsi administrative, administratorja e s cils ishte shtetasja C, e cila lshoi vrtetimin prkats pr t mundsuar tjetrsimin e prons. Nga t dhnat e gjeneruara nga burimet e hapura, shtetasja C rezultoi lidhje e afrt familjare me shtetasin Y (bashkshorti i shtetases X).

    Shtetasja X rezulton se ka kryer disa transaksione t njpasnjshme t shit-blerjes s pasurive t paluajtshme, kundrejt palve pr t cilt ka dyshime pr prfshirje n veprimtari kriminale;

    Bazuar n dyshimet:

    Regjistrimi i nj aktiviteti tregtar nga persona t prfshir n trafikim t lndve narkotike dhe dyshimet lidhur me aktivitetin real t tyre;
    Prfshirja n transaksione t shit-blerjes, dhurimit t pasurive t paluajtshme n vlera t larta t shtetasve t dyshuar pr prfshirje n veprimtari kriminale;
    Roli i shtetasit A t dyshuar, si ndrmjets n transaksionin e shitblerjes s pasuris; rasti sht drguar pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.

    Tiplogji 2

    Prfshirja e personave me precedent penal n shoqri ndrtimi

    Shtetasja A, n vitin 2016 ka regjistruar nj shoqri ndrtimi ‘Beta’ shpk si ortake e vetme. Kjo shoqri n vitin 2019 ka fituar lejen pr ndrtimin e nj kompleksi n nj zon bregdetare n vendin ton.

    Nga verifikime e kryera rezultoi se shtetasja A, sht motra e shtetasit B i cili sht akuzuar pr trafikim ndrkombtar t lndve narkotike.

    Nga analiza e aktivitetit t shoqris u konstatua se gjat tre viteve kjo shoqri kishte deklaruar fitime minimale ose humbje financiare pran organeve tatimore.

    Pr realizimin e ndrtimeve shoqria ‘Beta’ shpk fillimisht lidhi nj marrveshje financimi me shoqrin ‘Alpha’ n vlern 2.000.000 EUR. Bazuar n kontratn e financimit u transferuan nga shoqria ‘Alpha’ tek shoqria ‘Beta’ shpk, 20% e vlers (pra 400.000 EUR), t cilat u prdorn pr pagesa t kontratave t shrbimit t lidhura n funksion t ndrtimit q do realizonte. Nj muaj pas nnshkrimit, marrveshja u revokua nga t dyja palt.

    Nga verifikimet e mtejshme, shoqria ‘Beta’ shpk ka marr financime dhe hua t dyshimta nga pal t treta si vijon:

    2.000.000 EUR total, nga 2 shoqri ‘Gama’ shpk (1.5 milion EUR) dhe ‘Zeta’ shpk (500.000 EUR) q operojn n fushn e tregtis;
    200.000 EUR nga subjekti tregtar ‘Mega’ shpk, e zotruar 100% nga shtetasi B;
    200.000 EUR nga tre shtetas t ndryshm, dhn n form huaje;
    800.000 EUR nga nj shtetas shqiptar “X’’ m t cilin kishte lidhur nj kontrat huaje.

    Fondet e dhna hua (prej 800.000 EUR) nga shtetasi ‘X’ ishin prfituar nga shitja e dy pasurive t

    paluajtshme tek blersja ‘Y’, bashkshorte e nj personi me precedent kriminal. N lidhje me shtetasin ‘X’ u zbuluan se kishte lidhje t ngushta miqsore me shtetasin B (vllai i ortakes s vetme t shoqris ‘Beta’ shpk) i dyshuar se sht pronari dhe financuesi real i shoqris s ndrtimit.

    T gjitha kto fonde (3.2 milion EUR) u prdorn nga ‘Beta’ shpk pr pages takash t lidhura me procesin e ndrtimit.

    Bazuar n dyshimet:

    Vlern e lart t investimit dhe mungesa e kapaciteteve ekonomik t shoqris ‘Beta’ shpk;
    Sigurimin e dyshimt t fondeve nga pal t treta pr kryerjen e investimit;
    Lidhjet me persona me precedent kriminal;



    Tipologji 3

    Hua dhe sponsorizime t dyshimta nga nj PEP

    N gusht 2021, shtetasi A me profil biznesmen, i dha hua shumn 70.000 USD nj funksionari shtetror shtetasit B, i cili e ka garantuar shlyerjen e huas me hipotekimin e nj pasurie t paluajtshme t llojit truall n pronsi t tij. N burime t hapura informacioni ka t dhna se shtetasi A sht arrestuar disa vite m par i akuzuar pr vepra penale n fushn fiskale. Gjithashtu u konstatua nj lidhje indirekte (konflikt interesi) ndrmjet objektit t veprimtaris s subjektit tregtar t shtetasit A dhe fushs s veprimtaris s

    institucionit ku ushtron detyrn shtetasi B.

    N shtator 2021, shtetasi B i ka trhequr cash fondet e marra hua (70.000 USD) nga llogaria e tij bankare dhe ia ka dhn cash (dorazi) nj t afrmit t tij pensionist, shtetasit X n form mbshtetje financiare. Ky i fundit, brenda t njjts dit i ka depozituar fondet n llogarin bankare t nj shoqrie ndrtimi me t ciln disa muaj m par, shtetasi X kishte lidhur nj kontrat porosie me qllim blerjen e nj njsie tregtare n Tiran. Vlera e kontrats sht 150.000 USD dhe palt kan rn dakord q pagesa e vlers totale t pasuris t bhej me kste.

    Bazuar n dyshimet:

    Natyra e paqart e huas s marr me qllim investimin n pasuri t paluajtshme nga persona t tret t lidhur me PEP;
    Lidhjen e paqart mes palve t prfshira n kto transaksione; rasti sht drguar pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.

    Tipologji 4:

    Blerje pasurish t paluajtshme nn vler dhe rivlersim brenda nj kohe t shkurtr



    N shkurt 2021, shtetasi A (i cili zotron nj biznes t llojit person fizik) ka bler nj pasuri t paluajtshme t llojit truall me siprfaqe 1,500 m2 , me mim 30,000 USD. Dy muaj m pas, shtetasi ka br fillimisht rivlersimin e prons2 n vlern 240,000 USD dhe m pas ia ka shitur truallin nj biznesmeni q operon n fushn e ndrtimit me t njjtin mim (240,000 USD).

    Pra brenda 2 muajsh, pronn e bler pr vetm 30,000 USD e ka shitur me nj mim tet her m t lart, ndrkoh q nga verifikimet e kryera nuk rezultoi q mbi kt truall t ishte realizuar investim, i cili mund t kishte rritur vlern e pasuris.

    Gjithashtu n vijim, n prill 2021 shtetasi A mori hua 80,000 EUR nga shtetasi B (i angazhuar n aktivitet privat n fushn e shrbimeve), me qllim blerjen e nj pasurie t luajtshme (automjet). Shtetasi B i ka gjeneruar fondet e dhna hua nga shitja e nj pasurie t paluajtshme t llojit ‘tok ar me siprfaqe 30,000 m2 , tek blersi shtetasi C (biznesmen n fushn e ndrtimit) me mim 150,000 EUR. Pas marrjes s huas,shtetasi A ka bler nj autovetur me mim 80,000 EUR tek shtetasi C dhe disa dit m von ia ka shiturmjetin shtetasit B, tek i cili u financua m hert me hua.

    Nga sa m sipr, duke marr n konsiderat:

    Shitjen e pasuris s llojit ‘truall’ me nj mim 8 her m t lart nga mimi i blerjes;
    Kompleksitetin e transaksioneve t ndrsjella mes tre palve, ku fillimisht shtetasi B i shet truall shtetasit C dhe nj pjes t fondeve t prfituara (80,000 EUR) ia jep hua shtetasit A i cili i prdor kto fonde pr blerje autoveture tek C dhe m pas autoveturn ia shet B;
    Rezultatet financiare t shtetasit A dhe familjarve t tij, nuk i justifikojn shumat e larta t qarkulluara prej tij; rasti sht drguar pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit

    Tipologji 5:

    Rast mashtrimi financiar kryer nga nj subjekt juridik



    Kompania ‘X’ sht regjistruar n vendin ton n mars 2021, nga shtetasit e huaj A dhe B (q zotrojn nga 50% t kuotave) dhe objekti i saj i veprimtaris konsiston n ofrimin e shrbimeve n fushn e informatiks.

    Disa dit mbas themelimit t saj, shoqria ka elur llogari n 4 banka tregtare q operojn n vendin ton. Nga analizimi i aktivitetit bankar t shoqris, u evidentuan disa transferta n mbrritje me anomali dhe jo n prputhje me profilin e aktivitetit t shoqris.

    Kto transferta t drguara nga shtete t ndryshme t Evrops si Kroaci, Rumani, Bullgari, Qipro, Austri, Poloni, Gjermani, Danimark, Franc, Spanj, Mbretri e Bashkuar etj.

    Jan t drguara nga subjekte tregtare t ndryshm me prshkrim ‘likuidimi faturash’;
    Jan t prqendruara m s shumti n periudhn Korrik – Nntor 2021;
    Jan n vlera pothuajse t njjta dhe luhaten n kufijt 2,000 EUR – 2,500 EUR;

    Nga verifikimet t mtejshme, shoqria ‘X’ nuk rezultoi t kishte deklaruar aktivitet gjat ksaj periudhe.

    Mbshtetur n sa m sipr, u kryen krkime t tjera, nga t cilat rezultoi se:

    Pr nj pjes t konsiderueshme t transfertave n mbrritje n favor t ksaj shoqrie, ka patur njoftime/raportime pr kthimin mbrapsht t fondeve, t denoncuara si mashtrime nga ana e drguesve

    t transfertave.

    N burime t hapura, nj nga ortakt e shoqris ‘X’ rezulton t ket qen i prfshir edhe n nj skem abuzimi n fushn fiskale/tregtare.
    Gjithashtu nj organizat ndrkombtare kishte raportuar raste m
    ashtrimesh t kryera nga disa kompani ndr to edhe emri i kompanis ‘X’. Skema e prdorur sht paraqitja e faturave fiktive ‘klientve’ /‘viktimave’ kundrejt shrbimeve t ndryshme n fushn e informatiks .

    Nga krahasimi i faturave fiktive u vu re se jan t njjta me fatura prdorura nga kompania ‘X’. Bazuar n dyshimet e msiprme informacioni sht drguar pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit dhe njkohsisht sht nxjerr urdhr bllokimi nga DPPPP e shoqruar m tej me sekuestro t fondeve.



    Tipologji 6:

    Prdorimi i personave t tret pr investime n fushn e ndrtimit



    Shtetasi A i cili pr nj periudh t gjat kohore prej rreth tet vitesh ishte i punsuar me detyr magazinier me nj pag minimale n nj subjekt tregtar u prfshi si ortak n dy kompani n fushn e ndrtimit.

    Konkretisht ky shtetas n vitin 2018 bleu 50% t kuotave t shoqris ‘X’ n vler 900.000 EUR duke

    deklaruar se pagesa do t realizohej nga fitimet e ardhshme t shoqris ku kishte bleu aksionet. N lidhje me profilin e shoqris X rezulton t jet e njohur n tregun vendas prej 20 vitesh me deklarime t larta fitimesh.

    Nj vit m von shtetasi A bleu 100 % t kuotave n nj shoqri tjetr ndrtimi ‘Y’, n vler 150.000 EUR.

    Pak muaj para blerjes s kuotave nga shtetasi A, kjo shoqri (‘Y’) kishte fituar leje pr ndrtimin e nj

    kompleksi pallatesh edhe pse n vitet e fundit kishte deklaruar humbje financiare.

    Pas blerjes s kuotave t shoqrive t ndrtimit u vu re se ky shtetas prfitonte paga gjithmon e m t larta nga shoqrit X dhe Y q arrinin deri n 10.000 EUR n muaj edhe pse shoqria e dyt (‘Y’) vazhdonte t deklaronte humbje.

    Nga ana tjetr prve investimeve n biznese, shtetasi A s bashku me

    bashkshorten e tij shtetasen B gjat nj periudhe prej dy vjeare, investuan n pasuri t paluajtshme (njsi, truall, vil) shumn prej 3 milion EUR, nga t cilat nj pjes e mbuluar me kredi bankare.

    Bazuar n dyshimet:

    Investimet n vlera t larta n biznese dhe n pasuri t paluajtshme nga nj individ pa nj profil t mparshm biznesi;
    Burimi i panjohur i fondeve t investuara;
    Prdorimi kredive dyshuar si fasad pr pagesa investimesh pasuri t paluajtshme si vil etj.;
    Mundsia q ky shtetas po prdorej nga persona t tjer pr investimin e fondeve t tyre;



    rasti u drgua pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.



    Tipologji 7:



    Kmbimi i pasurive dhe prdorimi i dyshimt i kredive

    N vitin 2021 shtetasja A (bashkjetuese e shtetasit B) dhe shtetasi B (ish PEP) kan lidhur nj kontrat noteriale me nj kompani ndrtimi pr shkmbim t 2 pasurive t paluajtshme t llojit apartament n emr t prbashkt t tyre me nj vil n nj kompleks ndrtimor n nj zon t njohur rezidenciale.

    Apartamentet (siprfaqe totale prej 130 m2 ) me t cilat u kmbyen ndodheshin n nj zon periferike t blera dy vite m par ndrsa shtetasi B ishte ende n detyr. Vlera e deklaruar e blerjes s tyre ishte 80,000 GBP, ku 80% e shums e financuar me kredi bankare dhe pjesa tjetr nga kursimet. Pas blerjes apartamentet u rivlersuan me vler tregu 110.000 GBP.

    N kuadr t ktij shkmbimi pasurish midis shtetasve A, B dhe shoqris s ndrtimit ishte rn dakord q do t paguhej vlera shtes prej 120.000 GBP, e cila do t mbulohej me marrjen e nj kredie bankare me kst mujor 1.000 GBP.

    Ndrkoh vila e prfituar nga kmbimi me nj siprfaqe 350 m2 u vendos kolateral n funksion t marrjes s kredis s re dhe u vlersua sipas mimit t tregut 400.000 GBP.

    Nga verifikimet e kryera mbi burimin e fondeve t tyre, u vun re rnie t ardhurave personale dh



    e t aktivitetit tregtar t bashkjetueses s shtetasit B.

    Bazuar n dyshimet:

    Prfitimi nprmjet kmbimit t nj pasurie t paluajtshme nn mimin real t tregut;
    Prdorimi e instrumentit t kredis e njohur edhe si tipologji n rastet investimeve nga PEP/ish PEP me qllim mbulimin e burimit real t fondeve ;

    Mos justifikimi i pagesave t ksteve t larta t kredis, nga burime t ligjshme t deklaruara prej tyre. rasti u drgua pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.



    Tipologji 8:

    Investim n vler t lart n pasuri t paluajtshme n mnyr jo t drejtprdrejt



    Shtetasja X e moshs 80 vje n cilsin e pals blerse ka nnshkruar, nj kontrat pr blerje pasurie t

    paluajtshme n vlern 2.000.000 EUR. Nga verifikimet e kryera shtetasja X rezultoi t ishte e afrmja e shtetasit Y-ish funksionar i lart publik (PEP).

    N lidhje me mnyrn e pagess rezultoi se, mimi total i blerjes do t mbulohej nga shoqria ‘DX’ e cila nga ana e saj pr pagimin e ksaj vlere, kishte marr kredi pran banks ‘AEF’.

    N marrveshjen midis palve, pas shlyerjes s plot t detyrimit, shtetasja X do t kryente m tej procedurat pr kalimin e pronsis n favor t shoqris ‘DX’.

    Nga verifikime t mtejshme t kryera rezultoi se ortak n shoqrin ‘DX’ ishte nj shtetas i quajtur F, pr t cilin rezultonte i regjistruar nj procedim penal, si dhe indicie negative n burimet e hapura pr veprimtari kriminale. Indiciet e administruara nga burimet e hapura, tregonin pr lidhje midis shtetasit F dhe ish-funksionarit Y, prforcuar dhe nga nj kontrat huaje e

    lidhur paraprakisht prmes dy shoqrive (shoqria ‘EX’ e shtetasit F dhe shoqria ‘LM’ t shtetasit Y) t zotruara prej tyre .

    Bazuar n dyshimet:

    Investimin n pasuri t paluajtshme, n vlera t larta t pajustifikuara;
    Prfshirja e personave me precedent kriminal;
    Prdorimi i personave t tret si shtetases X , e afrme e nj PEP;

    rasti u drgua pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.





    Tipologji 9:

    Transaksione t dyshimta nga subjekte juridike n fushn e mjeksis



    Shtetasi X djali i shtetasit Y ish PEP, n vitin 2016 ka themeluar n nj nga vendet e rajonit shoqrin“Alpha” me objekt veprimtarie: “Tregti e pajisjeve”. Q n ditt e para t themelimit shoqria “Alpha” lidhi nj kontrat me objekt “Shitjen e pajisjeve” n vlern 2.000.000 USD me Laboratorin Mjeksor “AB” q operonte n t njjtin shtet me shoqrin “Alpha”.

    N marrveshje midis palve u ra dakord q pagesa t kryhej me kste duke aplikuar norm interesi dhe duke br q vlera totale q duhej paguar nga Laboratori Mjeksor “AB” kundrejt shoqris “Alpha” t ishte 4.000.000 USD, pra 2 fish i vlers s pajisjeve.

    Gjat nj periudhe kohore prej 6 vitesh shoqria “Alpha” ka prfituar n kuadr t ksaj kontrate, nprmjet transfertave t shumta mujore t gjith shumn 4.000.000 USD. Vlera e prfituar sht prdorur pr transferta drejt:

    kompanis “Alpha-S” e regjistruar po n t njjtin vend si shoqria “Alpha” dhe me ortak shtetasin Z
    llogaris personale t shtetasit X n Shqipri me prshkrim ‘dhnie huaje’’ apo ‘kalim dividendi’,
    pagesa pr udhtime;
    pagesa faturash n vlera t ulta pr s
    ubjekte t ndryshme n vendin ton ;

    Nga verifikimet rezulton se shoqria “Alpha”, nuk ka kryer asnj import pr pajisjet e shituara dhe nga librat e shitblerjes rezulton q produktet t jen bler n vler totale 2.000.000 USD nga dy subjektet si m posht:

    Shoqria “AT” e cila ka patur bashkpunim t mparshm me Laboratorin Mjeksor “AB” (paguar sipas faturave 1.500.000 USD);
    Shoqria “Alpha-S”, ortaku i t cils shtetasi Z ka pasur bashkpunime t mparshme me Laboratorin Mjeksor “AB”; Bazuar n faktin se nj subjekt tregtar pa eksperienc n fushn prkatse, n pronsi t afrmit t ish PEP, blen pajisje nga dy shoqri furnitore pr t’ia shitur m pas nj subjekti tregtar tjetr me mim dy her m t lart, ndrkoh q pajisjet mund t bliheshin drejtprdrejt nga ky i fundit, lindn dyshime se kto transaksione kan pr qllim mbulimin e fondeve t dyshimta t gjeneruara n Shqipri, pr rrjedhoj informacioni sht drguar pr investigim t mtejshm n organet ligj zbatuese.



    Tipologji 10:

    Investime n pasuri nga PEP me vler t deklaruar nn mim tregu

    Shtetasja X ka ushtruar detyrn si PEP n fushn e drejtsis pr nj periudh t gjat kohore. N lidhje me kt shtetase nga burime t hapura rezultonin t dhna pr veprimtari t mundshme korruptive gjat ushtrimit t detyrs.

    Nga ana jon u kryen verifikime t mtejshme n lidhje me t dhe familjart e saj nga sa rezultoi se:

    Shtetasja X pr nj periudh t gjat kohe rreth 12 vjet, nuk e trhiqte apo prdorte pr shpenzime pagn e saj, t prfituar nga pozicioni si PEP por e investonte at n depozita me afat duke akumuluar rreth 130.000 EUR;
    Kjo shtetase n llogari t saj personale kishte kryer depozitime cash n vlera q variojn nga 3.000 EUR deri n 30.000 EUR, t deklaruara si t ardhurave nga biznesi familjar;
    Bashkshorti e saj rezultoi me pag minimale si i vetpunsuar pran biznesit familjar ndrsa fmijt ishin prfshir n marrdhnie punsimi vetm vitet e fundit.

    Gjithashtu bashkshorti i shtetases X, gjat ktyre viteve kishte kryer investime n disa pasuri t paluajtshme (siprfaqe toke) t blera fillimisht me vler t ult krahasuar me mimin e tregut pr t lidhur m pas kontrata siprmarrje pr kryerjen e ndrtimeve rezidenciale, nga e cila do t prfitonin 50% t siprfaqes s ndrtimit.

    Nga verifikimi pr bizneset e deklaruara rezultoi se bashkshorti i saj kishte regjistruar dy subjekte tregtare t llojit ‘Person fizik’’, n t cilat her pas here kryheshin investime/rregullime t pr zgjerim aktiviteti. Pr bizneset jan deklaruar fitime vjetore n vlera q variojn nga 400.000 LEK deri n 2.000.000 LEK. N llogarit e ktyre bizneseve nuk ka qarkullime fondesh t tilla pr t justifikuar aktivitetin e tyre.

    Bazuar n dyshimet:

    Depozitat e krijuara nga mos prdorimi ndr vite i pags,
    Depozitimet e pajustifikuara me para n dor n llogari personale;
    Investimet e kryera n siprfaqe toke me vler t ult, me qllim dhnien e tyre pr ndrtim, skem kjo e njohur n fushn e pastrimit t parave; rasti u drgua pr investigim t mtejshm n organet e zbatimit t ligjit.

    burimi : Revista Monitor

    https://www.monitor.al/10-menyra-si-...-tek-mjekesia/

  3. Anetart m posht kan falenderuar ATMAN pr postimin:

    Neteorm (27-07-2022)

  4. #3
    i/e regjistruar
    Antarsuar
    19-06-2004
    Postime
    4,502

    Pr: Rreziku i pastrimit t parave n Shqipri

    Pastrimi i parave t pista dhe Shqipria

    1. Pastrimi i parave t pista dhe Shqipria: si ti gjejm gjurmt e kriminelve? Pastrimi i parave sht nj procesq krijonperceptimin se parat e fituaranga veprimtarite krimit, t konsideruara si vepra penale, t tilla si: trafikimi i drogs, prostitucionit, armve, parave t padeklaruara n sistemin fiskal, veprimtarive terroriste e kan origjinn nga nj burim legjitim. Pastrimi i parave sht term i prgjithshm q prdoret pr t prshkruar procesin prmes t cilit kriminelt maskuar pronsin origjinale dhe kontrollin e t ardhurave t sjelljes kriminale, duke dhuruar shumat e tilla duket se kan nxjerr nga nj burim legjitim. Procesi i pastrimit t paras ka prmasa t gjera. N prgjithsi, parat pastrohen n nj numr t madhmnyrash t ndryshme.Natyrisht,qprt kryerktoveprimenevojitenvendeq nukzbatojn rregullat fortan verifikimine burimeve,t tillasi parajsatfiskale,poredheshtetet cilatkan nivel korrupsioni t lart dhe ku kriteret ndrkombtare pr verifikimin e burimit t parave nuk zbatohen nga insituticonet q e kan detyr. Tradicionalisht pastrimi i parave ka qen prshkruar si nj proces i cili zhvillohet n tre faza t ndryshme. Prfshirjae parave n qarkullimsht fazan t cilnfondetq vijn ngaveprimtaritkriminalefuten n sisteminfinanciar(depozita,fonde investimesh) apon ekonomi (blerje aksionesht kompanive, dhenie parash n formn e huave shoqrive). Realizimin praktik i hedhjess parave t pistabhetp.sh.nprmjetpaketimitn valixhedhe futjes kontraband n nj vend,aponprmjettransferimitt shumavet parave nnkufirine dyshueshm dhe t lejuar pr t mos u diktuar nga institucionet q verifikojn transfertat bankare. Mnyra t tjerat futjess parave t pista jan pagesae borxheve me procedurajoligjore,vendosja e basteve n ndeshje sporti n shuma t mdha, blerje e valuts me para t pista nprmjet shkmbimeve monetare,prfshirjenn qarkullimine parave t nj biznesi t regjistruaredhe parat e pista duke i przier bashk pr t ngatrruar gjurmimin. Pastrimi,prbnfaznthelbsoret procesitn t cilinpronaapofondet'pastruar'dhe pronsiadhe burimi i tyre sht i maskuarnn emrine nj biznesi t regjistruarn mnyr t rregulltn sistemin fiskal dhe financiar. Kjo faz sht m komplekse dhe shpesh prfshin lvizjen ndrkombtare t fondeve.Qllimi kryesori ksaj faze sht prt ndar parat e paligjshmengaburimi i tyre,apopr t humbur gjurmt. N kt faz t procesit, pastruesi i parave t pista fillon t realizoj lvizjene sofistikuardhe kryenveprime nj pasnj n formne transaksioneve financiare si pjes e bizneseve t ligjshmedhe kryenaqtransaksione sagjykonse kaarriturt fshij gjurmtprt mosqen objekt i auditimitdhe t mosket m asnj lidhje direkteme parat q kan ardhurprej antarve t krimit n fillimin e procesit t pastrimit t parave t pista. Gjat ksaj faze, pr shembull, pastruesit e parave mund t fillojn duke lvizur fondet n mnyr elektronike nga nj vend n tjetrin, pastaj t’i ndajn ato n projekte investimesh sipas opsioneve financiare t tregutapodukei investuarn tregjetjashtshtetit.Duke i lvizurvazhdimishtatoarrihet t evitohet zbulimi nga institucionet. Pr t br kto lvizje t parave, pastruesit e parave konsultohennga studio ligjore apo krijojn vet t tilla, q t ken nj njohje t mir t dobsive t
    sistemeve t vendeve t bots.

    N do her q ata veprojn, shfrytzojn pikrisht boshllqet ose mosprputhjetn legjislacione dhenatyrishtdukeprfituaredhe ngavonesatn bashkpunimemidis vendeve dhe duke prfshir ktu edhe korruptimet n raste t ndryshme. Pr sa koh institucione t shteteve t ndryshme nuk jan bashkpunues apo i zvarritin n koh korrespondencatverifikuese t nj shteti tjetrq ka dyshime prtransaksione t caktuara,prfiton direkt personi apo biznesi q kryen pastrimin e parave t pista. Integrimi i parave n ekonomin formale sht dhe faza e fundit e procesit. N fazn e integrimit parat i kthehen kriminelve prsri nprmjet transaksioneve n llogarit q ata hapin duke patur nj biografi t pastr dhe burim t ligjshm. Duke qen para t futura n sistemin ligjor me nj justifikimq nukmundt cnohetngaligji,i arriturme mundime prmesnj numri t transaksioneve financiare,t ardhurat e botskriminale tani janintegruarplotsishtn sisteminfinanciardhe mund t prdorenprcfardoqllimi.Tashm,antarte krimitjanbr edhe biznesment suksesshm dhe me para t ligjshme pr ti shpenzuar si tu interesoj atyre. Megjithat, objektivi kryesor n kt faz sht pr t bashkuar parat e pastra me ato me origjin fillestare nga burime kriminale n nj mnyr q nuk do t trheqin vmendjendhe t duken se rezultoj nganj burimlegjitim.Prshembull,blerjete pronave,vepravet artit,gurvet cmuarapo makina dhe mjete transporti luksoze dhe paisje t teknologjis s fundit. Shqipria si nj vend i vogl me ekonomi t hapur ka edhe rrisk t madh pr t qen i prekur nga fenomeni i pastrimit t paras. Stabiliteti i sektorit financiar sht shum themelor pr rritjen ekonomike, por gjithashtu edhe pr t shrbyer nprmjet forcimit t zbatimit t rregullave si nj parandalues i skemave t pastrimit t parave t pista dhe jo si platform ku mund t realizohen transaksionet e dyshimta. Shqipriakonstatohetse i kazbatuar masat prt luftuarpastrimine paras me qllimshmangiene t qenuritvendnnmonitorimprpastrimine parave nga Kshilli i Europs.Kyfakt ndodhi n fund t vitit t kaluar. Prmbushjae detyrimeven fushne parandalimittpastrimittparave prej vitit2014sht e bazuar n rezultatet me shifra t realizuara n nivele shum m lart se m prpara. Pa hyr n analizn e puns s njsis q funksionon nn juridiksionin e Ministris s Financave, n 5 vitet e fundit gjith lufta ndaj pastrimit t parave ka rezultuar n bllokimin e 66 milion eurove q jan konsideruar nga institucionisi parat dyshimta.Por,produkti 5vjecarn 72% t tij sht arritur n vitet 2014 - 2015. Ktotregues pasqyrojn politiknprkatse prgjegjse prtuprballurme at luft q ishte ln e paluftuaraposhteti me nivelete zbulimitdhe veprimitkishte arriturn nivelete dorzimitprpara parave t pista. Pra nse vijohet me rezultate gjithnj e m t larta dhe t cilat jan t krahasueshme dhe afr statistikave t vendeve t rajonit,dhe vendeve me prvojat miran luftnndaj pastrimitt parave do t thot se sht arritur (a) t pengohen pr t deprtuar n sistemin financiar dhe ekonomin shqiptare pastruesite parave dhe financuesite terroristve dhe sistemi financiarnukpoprdoretpr qllimet paligjshme,(b)bllokimete vleravemonetaretregojn se nukshtulurritmi krahasuarme periudhatm t mirat luftsn venddhe (c) jan rriturkallzimetpenalet individveapobizneseve q kan lidhje me kto rezultate.

    Deri m sot kemi vetm shifra shum premtuese,por t lidhura me individ q prfshijn vetm botn e biznesit,kur dihet shum mir se parat e pista n shumicn e tyre ndodhen n duart e individve q kan historik kriminal apo politikanve dhe zyrtarve q nuk justifikojn dot pasurit e tyre.

    burimi : slideshare
    Ndryshuar pr her t fundit nga ATMAN : 27-07-2022 m 13:52

Tema t Ngjashme

  1. Ajeti i Pastrimit dhe Ehl ul-Bejti
    Nga ArtanMasa n forumin Komuniteti bektashi
    Prgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 30-07-2019, 12:39
  2. Mjere puntoret e pastrimit
    Nga BOKE n forumin Problematika shqiptare
    Prgjigje: 11
    Postimi i Fundit: 15-03-2014, 12:40
  3. Prgjigje: 2
    Postimi i Fundit: 23-11-2013, 00:22
  4. Raporti sekret: Shqipria, lavatrija e pastrimit t parave t e pista n Europ
    Nga Xhuxhumaku n forumin Problematika shqiptare
    Prgjigje: 27
    Postimi i Fundit: 04-11-2009, 06:53
  5. Prgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 30-10-2003, 07:50

Ruaj Lidhjet

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund t hapni tema t reja.
  • Ju nuk mund t postoni n tema.
  • Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
  • Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
  •