01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    0 falenderime n 0 postime

Thumbs down

Toleranca e fese islame

Meqe, moderatoret me kane mbyllur temen time te hapur enkas per keto ceshtje, jame i detyruar t'i paraqes neper tema te tjera. Ky lajm tmerrues nenvizon edhe njehere largesine e te drejteve ne islam dhe te atyre qe ofron konventa nderkombetare.

[MISSING WOMAN CONTACTS FAMILY FOR HELP

Kidnapped Christian refutes police claims that she ran away to convert to Islam.

Compass Direct - Egypt - Thursday February 23, 2006

Theresa Ghattass Kamal

February 23 (Compass) Missing for over a month, a young Christian woman has telephoned her relatives and reported being imprisoned in a Cairo apartment while facing pressure to convert to Islam.

Last seen in the village of El-Saff 30 miles south of Cairo on January 3, Theresa Ghattass Kamal briefly contacted her aunt on January 24. She told her aunt that she had not yet succumbed to her unknown captors demands that she become a Muslim, her brother Saeed Ghattass Kamal told Compass.

Her phone call contradicted earlier police statements that she had converted to Islam voluntarily and did not want to see her family again. Police made the claims last month in the wake of a three-day protest by clergy and lay members of the Coptic Orthodox church.

Further investigation by Saeed Kamal revealed that no official records of his sisters conversion existed at Cairos Al-Azhar Islamic center. Egyptian law requires that all conversions be registered at Al-Azhar and then validated with the security police, the State Security Investigation (SSI).

The Kamal family traced the origination point of the 19-year-old womans call to an apartment in Cairos Shubra district owned by Muslim Mostafa Mahmood Ali.

A local priest who asked not to be named for security reasons characterized Alis house as a dangerous place, full of fundamentalists.

Saeed Kamal and a Shubra diocesan lawyer immediately reported Ali to the Shubra branch of the SSI. When the Christian returned on January 30, police told him over a waiting room telephone that they had interrogated Ali and that he did not have the Christian woman. Police refused to meet with Saeed Kamal in person.

Disappearance

Originally from Wadi El-Natroun 50 miles northwest of Cairo, Theresa Kamal, 19, was living in a church-owned apartment for women in Giza and taking courses at the Secretarial Academy in old Cairo. Theresas father converted to Islam in 1995, and her mother died in 2003, leaving her and her four adult siblings on their own.

On January 3, she visited Coptic Orthodox priest Bavley William in the village of El-Saff and asked for his help in renewing her national and student identity cards. She had lost the documents while riding on a public bus.

William encouraged the Christian woman to return to Wadi El-Natroun to apply for her ID and gave her some money to help cover the expense. Theresa Kamal then called her brother and told him she would return home no later than the morning of January 5.

When his sister had not returned home by January 6, Saeed Kamal traveled to Giza and El-Saff to find her. Police in both cities refused to file a missing person report, telling him to return to Wadi El-Natroun to report his sisters disappearance.

In a January 10 report of the Christian womans disappearance, Wadi El-Natroun police stated that they would first request a report from the Bureau of Investigation about this event.

Fearing continued government inaction, 150 Christians, including three Coptic Orthodox priests, began a three-day, peaceful protest on January 11 outside the village police station. Led by priest Yahnoss Kama, parish priest Botross of Wadi El-Natroun, and parish priest Bavley of Khatatba City, the local Orthodox congregation demanded the return of Theresa Kamal.

On the third day, SSI officer Tarek Haykal promised the protestors that Kamal would be returned to her family, and that they could meet her at his office in Demnhoor, the provincial capital of Buhayrah, on January 17. Claiming to speak on orders from Hassan Abdul Rahman, the head of the SSI in Cairo, Haykal also threatened to arrest the three priests if they did not disperse immediately.

But according to Saeed Kamal, at the January 17 meeting officer Haykal cursed and insulted him and then kicked him out of the office. Haykal then told the two Demnhoor parish priests accompanying the Christian man that Theresa had converted to Islam on the day of her disappearance and that she refused to return to her family.

Haykal said he would schedule a meeting between Theresa Kamal and a priest, a mandatory prerequisite for legal conversion in Egypt.

Upon checking conversion records at all Al-Azhar Islamic center and at Cairo and Giza security directorates, Saeed Kamal discovered that his sisters supposed conversion had never taken place.

Police Complicity

Reports of kidnappings and the forced conversion of Christian girls are common among Egypts Coptic community. Some Christian girls romanced by young Muslim men voluntarily leave their families and convert to Islam in order to escape poverty and unhappy family situations.

But there have been credible reports that government authorities have failed to sufficiently cooperate with Christian families seeking to regain custody of their daughters, the U.S. State Department said in its latest annual International Religious Freedom Report on Egypt.

Without police cooperation, families find it difficult to verify the motives for each conversion. Unless the convert is under 18, the legal age for conversion, police can refuse to recover the missing woman by claiming that she does not want to see her family.

Kamals situation is unusual in that she was able to contact her family and deny reports of willful conversion. It has been easier than usual to see police complicity in this case, because Theresa was able to tell her aunt that she is in the place where she was phoning from, one Cairo-based lawyer commented. But all that the officers did in response was to inform her brother that she was not there.

Coptic Christians make up at least 10 percent of the Egyptian population. While it is illegal for Egypts Muslims to convert to Christianity, "kidnap conversions" to Islam have long been the subject of debate in the country.

In December 2004, thousands of Coptic Christians in Cairo protested when Wafaa Constantin, the wife of an Orthodox priest in Bahayrah province, supposedly converted to Islam and eloped with a Muslim man. Constantin was returned to church custody by Egyptian security forces

i/e regjistruar Maska e forum126
    Antarsuar
    05-10-2003
    Vendndodhja
    USA
    Postime
    Faleminderit
    ]T drejtat elementare dhe lirit e njeriut sipas jurisprudencs islame

E drejta e jets

Definicioni i prgjithshm i jets nnkupton se ajo sht dhunti e Allahut xh.sh. dhuruar krijess s tij - njeriut, prandaj askush nuk sht kompetent pr marrjen apo mohimin e saj, vese me t drejt t prcaktuar. Jeta sht e drejt kolektive e t gjithve. Allahu xh.sh. lidhur me kt thot: ”Pa dyshim Ne japim jet dhe vdekje dhe ne jemi trashgimtar.”(El Hixhr, 23).

Pr kt arsye do krcnim (armiqsi) ndaj nj personi, konsiderohet krcnim ndaj tr shoqris: “Kush mbyt ndoknd i cili s’ka mbytur asknd, ose at q nuk ka br krime (rregullime) n tok, sht sikur t mbyt tr njerzimin.” (El-Maide, 32).

Armiqsia ndaj vetvetes me vetmbytje konsiderohet krim, meqense ktu tejkalohet drejtprdrejt prcaktimi i Allahut dhe fuqia e tij e pr kt arsye n botn tjetr meriton dnim t tmerrshm “Mos mbytni vetveten tuaj …dhe kush e bn kt nga armiqsia e dhuna, Ne pastaj at do ta hedhim n zjarr”. (En-Nisa, 29-30).

N pjesn “e drejta pr jetn dhe ruajtjen e saj”, kemi disa rregulla, ndr t cilat jan:

N pjesn “e drejta pr jetn dhe ruajtjen e saj”, - kemi disa rregulla, ndr t cilat.

1. do element q lidhet me jetn dhe ruajtjen e saj konsiderohet si obligim pr aplikim n jetn e prditshme, si p.sh.: ruajtja e shndetit, shrimi nga smundjet, luftimi i virusve nga organizmi i njeriut, jan detyrime pr ruajtjen e jets.

2. do gj q e shkatrron trupin dhe pengon zhvillimin e jets normale, si e till, sht e ndaluar (haram), p.sh.: t dehurit dhe do gj tjetr q prdoret n dm t shndetit.

Muhamedi a.s. thot: “Ndaj vetes sate ke obligim, ndaj trupit tnd ke obligim…[1] d.m.th. vetvetja jote sht dhurat e Tij, andaj mshiroje at.[2]

3. do gj q sht imune ndaj jets, konsiderohet obligim. Si p.sh. ruajtja nga ushqimi i teprt. Allahu xh.sh. thot: ”hani e pini e mos e teproni” (El-Earaf, 31).

4. do gj q e largon vdekjen nga njeriu, t vepruarit e till sht e plqyeshme (mubah)[3].

E drejta e liris

Islami garanton t drejtn e liris pr do njeri q nga lindja e tij. Pr do njeri e drejta e liris sht gj e natyrshme e lindur. Omeri (knaqsia e Zotit qoft mbi t) thot: “Si mund t robrohen njerzit, kur nnat e tyre i kan lindur t lir”. Nuk mund t’i mohohet njeriut liria prve n raste t veanta q t’i detyron koha. f.v. kur armiku mposht ushtrin islame, e nj pjes t tyre i robron. N kt rast, nse edhe ushtria islame triumfon ndaj asaj t armikut, ather mund t’i robroni ata. Pr kt arsye n fillim t Islamit ka qen i lejuar robrimi. T veprosh me ata (armiqt) ashtu si veprojn ata me ne. Ky qndrim i Islamit ishte i prkohshm.

Juristt islam e definuan robrin si domosdoshmri t prkohshme e jo t prjetshme.

Me fjaln – Njeri i lir nnkuptojm t mohuarit e do robrie nga faktori njeri apo nga ndonj faktor tjetr i ksaj jete, prve Allahut, i cili sht Nj.

E ktu bazohet maksima islame “la ilahe il-la ll-llah” nuk ka zot prve Allahut, po ashtu edhe simboli i muslimanit sht “ijake nabdu ve ijake nesteain”- vetm Ty t adhurojm dhe vetm nga Ti ndihm krkojm”. Kt muslimani, e thot tridhjet her mbrenda dits n lutjen e tij, e me kt njeriu lirohet nga do prang e djallit, lirohet nga epshet e jets. T robruarit nga epshi sht lloji m i keq i robris, e kt m s shumti e urren Kur’ani q thot:

“A e ke par ti at, q pr zot t vetin e ka epshin i tij” (el-Furkan, 43)

Baza e liris sht t menduarit e lir, adresa e liris sht t besuarit e lir. Thot Allahu xh.sh: “Nuk ka dhun n fe” (El-Bekare, 256). Dhe liria e njeriut n atdheun e tij. Thot Allahu xh.sh.: “Ne kemi dashur t’u japim t mira (liri) t shtypurve n tok e t’i bjm udhheqs dhe trashgimtar”(el-Kasas, 5).

Atdheu nuk ka vler nse banort e tij mbahen t robruar dhe t shtypur.

“Atyre q ua marrin shpirtin engjjt, duke qen ata mizor t vetvetes, Ata (engjjt) u than ku ishit? Tham kemi qen t shtypur n tok. Than: A nuk ishte toka e Allahut e mjaftueshme q t gjenit, strehim n t? dhe liria e atdhetarit pr kritik shoqrore “Atyre t cilt, nse u japim pushtet n tok – kryejn namazin, japin zeqatin, urdhrojn pr t mir, e ndalojn nga e keqja” (En-Nahl, 41).

Liria e tij pr t kritikuar mendimet dhe pr t zgjedhur m t mirin mendim. Allahu xh.sh. thot “Prgzoji ata t cilt dgjojn fjaln, e pasojn at q sht m e mir”. Kto liri jan t kushtzuara me interesin e prgjithshm si gjith lirit dhe t drejtat e tjera elementare, t cilat Islami i v n shrbim t interesit shoqror.

E drejta e shkollimit

Islami e obligon shkollimin pr t gjith njerzit.

“Krkimi i dituris sht obligim pr do musliman“[4]. Injoranti duhet t pyes t diturin pr at q nuk di. “Pyetni t diturit pr at q nuk dini” (En-Nahl, 43). Islami nuk do t ket n shoqri prve dijetar dhe nxns. Injoranti nuk ka vend n kt shoqri.

Njerzit ndahen n dy grupe: dijetar dhe nxns. Nuk ka dobi prvese prej ktyre t dyve“.[5] Kur’ani n nj mnyr mohon pranin e t menduarit t injorantit.

"Dhe, kta shembuj, ne ua paraqesim njerzve, por kta nuk i logjikon kush pos dijetarit” (El-Ankebut, 43)

Islami nuk pranon q injorantt t rrin pasiv, atyre u rekomandon t jen t lidhur vazhdimisht me dijetart. E kta t’i udhzojn injorantt.

Nj dit i Drguari a.s. u ngrit dhe mbajti nj fjalim, ku tha: “far jan kta njerz, q fqinjt e tyre nuk u shpjegojn, e as nuk i msojn, e as nuk i kshillojn, e as nuk i udhzojn pr t mir, e as nuk i ndalojn nga t kqijat. far jan kta njerz q nuk msojn nga fqinjt e tyre e as nuk marrin shpjegime, e as nuk pranojn kshilla. Pr Allahun, njerzit duhet t’i msojn patjetr fqinjt e tyre e t’u shpjegojn e t’i kshillojn e t’i urdhrojn pr t mir, e t’i ndalojn nga e keqja”.

Njerzit duhet t msojn nga fqinjt e tyre, t’i pranojn shpjegimet dhe kshillat, ose s shpejti do t’u vij dnimi. Pastaj zbriti Pejgamberi a.s. E kuptuan shokt e tij se Ai kishte pr qllim esharijint.- njerz q posedojn dituri, e fqinjt e tyre ishin t paarsimuar, ngase ishin endacak.

U arriti lajmi esharijinjve, dhe erdhn deri tek i Drguari s.a.v.s. e i than: “O i drguar i Zotit, ke prmendur disa njerz pr t mir e ne na ke prmendur pr t keq, far sht shtja jon?

Pejgamberi a.s. tha: “Patjetr njerzit duhet t’i msojn fqinjt e tyre …. Dhe njerzit duhet patjetr t msojn prej fqinjve t tyre …ose do t’u vij dnimi! prsriti t njejtat fjal, pastaj e pyetn at se fjala “njerzit duhet patjetr t’i msojn” a sht nj apel q ka pr qllim ne? E prsriti t njejtin apel n prgjithsi. Me kt u dha shenj q t’ia fillonin, pa prcaktuar grup t veant e as koh t prcaktuar. Por ky ishte apel pr do grup n do koh. E pasi u bindn pr at, than: na prcakto njvit, dhe ua prcaktoi.[6] Pastaj Pejgamberi a.s. e lexoi ajetin “U mallkuan ata q nuk besuan prej Beni israilve n gjuhn e Davudit dhe t Isait – t birit t Merjemes, ngase nuk dgjonin dhe kishin kaluar kufirin, dhe njri-tjetrin nuk e pengonin nga veprat e kqija q punonin …” (El-Maide, 78)

Ky sht argument i qart, se Islami injorancn e konsideron t urrejtur dhe shteti nuk ka t drejt ta mbshtes at. Shteti duhet t’i prkrah dijetart pr diturin, e injorantt q t msojn. Nse njri prej ktyre, obligimin e vet e l anash ather shteti sht i obliguar t marr masa ndshkuese, q t’i detyroj dijetart t kontribuojn n zhdukjen e analfabetizmit, e injorantt t msojn. Si e dim, kjo ishte lufta e par n historin e njerzimit, luft q apeloi pr zhdukjen e analfabetizmit, n krye t s cils qndronte Pejgamberi.

Juristt islam jan t mendimit se dituria pr t ciln ka nevoj t patjetrsueshme njeriu n fen dhe jetn e tij, sht obligim personal. Ndrsa shkencat q jan nevoj e prgjithshme e shoqris, mbeten si obligime t prgjithshme dhe nse nj pjes e shoqris merret me to, ather obligimi hiqet prej t tjerve. P.sh. shkencat ekzakte, si matematika, kimia etj.

Duke pasur parasysh se dituria sht nj prej t drejtave elementare, juristt islam furnizimin e nxnsit me ushqim, veshmbathje dhe banim e shohin si obligim q bie mbi prindrit ose t afrmit e tij[7]. Gjithashtu t theksojm se nuk ka zekat pr librat q jan t nevojshm pr nxnsin, pavarsisht se sa arrin vlera e tyre. (nse nuk jan pr tregti).

Ibn Abidi, duke komentuar kt, thot se injoranca pr dijetart islam konsiderohet si shkatrrim (gjenocid)[8].

Dshiroj t paraqes se dituria q e pranon Islami, sht ajo q prmban saktsi q pr burim ka tri rrug:

1. Pejgamberin a.s.,

2. Eksperiencn (q u nnshtrohet argumentimeve shkencore)

3. Mendjen dhe logjikn.

Kt e dshmon ajeti i Kur’anit “Mos iu qas asaj ane nga ajo q nuk ke dituri pr t, se me t vrtet t dgjuarit, t pamurit dhe zemra (mendja), t gjitha kto jan prgjegjse pr at (q ka ndodhur).” (El Isra: 36)

Nga kjo shihet se Islami pr her t par diturin e zhveshi prej iluzioneve dhe paragjykimeve. Dhe ishte i pari q diturin e ndrtoi mbi rregullat eksperimentale, mendjen dhe saktsin (vahjin).

E drejta e nderit (respektit)

Allahu xh.sh. thot: ”Ne vrtet nderuam Bijt e Ademit (njerzit) u mundsuam t udhtojn n tok dhe n det, duke i furnizuar me ushqime t mira dhe i kemi dhn prparsi t madhe ndaj shumics nga ata q i kemi krijuar”. (El-Isra:70)

Ky sht tekst i qart q tregon se njeriu sht krijes e nderuar me shum prparsi ndaj krijesave t tjera. Nderimi ndaj tij qndron n faktin se ai sht njeri pavarsisht nga feja, gjeneza, gjuha, rrethi, kombi etj.

Alusi n komentimin e ktij teksti thot: Si t mirin ashtu edhe t keqin, i kemi nderuar, respektuar dhe dekoruar.[9] Ky nderim pr pasardhsit e Ademit, kushtzon barazin n do pikpamje njerzore, si n ruajtjen e nderit, autoritetit, jets, respektit etj. Njeriu nuk e nnmon njeriun, e as nuk e poshtrson. Allahu xh.sh.thot:

“O ju q keni besuar, nuk bn t tallet nj popull me nj popull tjetr… dhe mos e nnmoni njri-tjetrin, dhe mos e etiketoni njeri-tjetrin, me llagape t kqija” (el Huxhurat, 11).

T gjith njerzit kan nj bab dhe nj nn. Pejgamberi a.s. thot: “O ju njerz, Zoti juaj sht nj dhe Babai juaj sht nj, t gjith ju jeni prej Ademit, e Ademi prej dheut”[10]. Nse ata (njerzit) kan dallime nga dituria, origjina dhe gjuha, rruga e ksaj distance dhe ndryshueshmrie sht bashkpunimi e jo ndasia-prarja. Kta njerz para drejtsis dhe ligjit jan t barabart. Allahu xh.sh. thot: ”O ju njerz, Ne me t vrtet ju krijuam ju prej nj mashkulli dhe femre, dhe u bm juve popuj dhe fise pr t’u afruar (njri me tjetrin) - m i nderuari tek Allahu sht ai q m s shumti sht i devotshm” (El-Huxhurat, 13).

Fjala Et –takva: i devotshm, nuk prfshin vetm namazin dhe agjrimin, por ajo prmban t gjitha veprat e mira dedikuar vetvetes dhe njerzve n prgjithsi. Ai q m s shumti i bn mir vetvetes dhe shoqris, ai tek Allahu sht m i vlefshm. Pejgamberi a.s. thot: “krijesat, q t gjitha jan t varfrit e Allahut, prej m t dashurit t tij jan ata q i ndihmojn t varfrit e Tij “[11]

Njerzit mund t ken dallime njri ndaj tjetrit n menuri, pun dhe n veprimtari t prgjithshme jetsore. Kjo sht n kontekst me ajetin “dhe ngriti n nj shkall m t lart disa nga ju mbi t tjert, pr t’ju sprovuar pr at q ju ka dhn” (El-En`am, 165). Por kjo prparsi duhet t merret si prparsi morale bamirse, q kta njerz (t avancuarit) kto prparsi t’i shfrytzojn n shrbim t shoqris dhe interesave t saj. Sa i prket ligjit, t gjith para tij jan t barabart.

Nse i dituri e vret nj injorant, do t mbytet pr t, dhe nuk merret parasysh dituria e tij si veori. Edhe injoranti nse mbyt nj t ditur, mbytet pr t vetm ai e jo edhe dikush tjetr. Allahu xh.sh. thot “personi mbytet pr person” (El-Maide, 45).

Ktu nuk merret parasysh ngritja personale me ide, kultur ose cili ka qen m i devotshm e cili m pak pr shoqri, por ktu shikohet vetm personi q ka mbytur personin. Kto ndryshime, ngritje ndaj njri tjetrit si n urtsi, menuri, n t menduar, n kompetenc, n natyrn fizike, mundsi etj., jan prej ligjeve t jets.

Kshtu njerzit jan t ndrlidhur me njri-tjetrin. Pr ket flet edhe ajeti i Kur’anit: “Ne, furnizimin e ksaj jete e kemi ndar n mes tyre dhe kemi ngritur disa n shkall m t lart (pr nga pozita dhe pasuria) se t tjert, q t shfrytzojn njri-tjetrin pr shrbime”.

E me kt sigurohet bashkpunimi shoqror me t gjitha klast dhe nivelet q e prbjn at, q t gjith t jen t barabart n obligimet shoqrore dhe n t drejtat njerzore pa kurrfar prjashtimi. N Islam nuk ka njerz t shenjt, t cilt nuk i nnshtrohen ligjit. Nuk ka njerz t lartsuar, t cilt nuk i kryejn obligimet. Nuk ka, n t, mbretr t cilt nuk kontrollohen nga pushteti; nuk ka pasanik t cilt nuk shpenzojn dhe nuk paguajn zekat. Por i gjith populli sht nj dhe ligji sht i njjt pr t gjith. Maksima e pushtetit sht ashtu si e ka deklaruar Ebu Bekri ditn kur kishte ardhur n pushtet – kalif: “M keni zgjedhur ju, por nuk jam m i mir se ju,…i forti tek ju, tek un sht i dobt derisa t`i merret e padrejta q ka br. I dobti tek ju, tek un sht i fort derisa t’i kthehet atij e drejta q i takon”.[12]

E drejta e posedimit t pasuris

Kur parasheh pr secilin njeri t drejtn e jets, liris, shkollimit, dinjitetit. Islami vrteton se do gj n kt bot sht vendosur n shrbim t t gjith njerzve: ”Allahu sht Ai q pr ju ka nnshtruar detin, q npr t me urdhrin e Tij t lundrojn anijet pr t’i krkuar dhuntit e Tij, e ndoshta ju do ta falnderoni. Dhe pr ju ka nnshtruar ’gjendet n qiej dhe ’gjendet n tok, t gjitha jan (krijuar) prej Tij.” (El Xhathije: 12-13).

Pos ksaj, Islami parasheh edhe t drejtn e posedimit t pasuris.

Vet jeta e prditshme q zhvillohet dhe ndrtohet, e nxit njeriun q t punoj pr t fituar, n mnyr q njeriu t krijoj bazat e jets. Pa pun, as nj e mir e ksaj jete nuk paramendohet. Njeriu varsisht nga angazhimi, prpjekja, kompetencat dhe puna, arrin zhvillimin e tij.

Allahu xh.sh. thot: ”dhe se njeriut nuk i takon tjetr, vetmse pr at q ka nxituar (ka br prpjekje)”. (En-Nexhm, 39). Ajo q arrin njeriu me prpjekjet e tij, sht vetm e drejt e tij, nuk i merret me dhun e as nuk i grabitet.

Ligjet q i rregullojn kto t drejta

Kur jeta shoqrore – islame parasheh kto pes t drejta elementare pr do njeri, ajo vendos edhe ligjet prkatse q rregullojn seciln prej ktyre t drejtave dhe garanton sigurimin e tyre pr do njeri n formn m t prshtatshme dhe t plot. Prej ktu shohim se rrjedh edhe ligji i aplikimit t dnimeve, ligji i siguris shndetsore, q prmban rregullimin e s drejts s jets, ligjet qeveritare dhe udhzuese t shoqris, ligji universal ndrkombtar q prmban t drejtn e liris, ligji i shkollimit dhe edukimi q rregullon t drejtn pr shkollim, shum ligje t tjera q garanton t drejtn e nderit dhe respektit, ligjet ekonomike, bazuar n shitblerje, financim, qira etj., q prmbajn t drejtn e posedimit t pasuris. Gjithashtu parashikon dnimet e ndryshme pr at q shkel nj prej ktyre t drejtave. Me fjaln ligj nnkuptohen nj varg dispozitash (q kan t bjn, ose jan) t lidhura me nj tematik.[13]

Trajtimi fundamental i pronsis

1 - Gjithka n ekzistenc sht e Allahut xh.sh.

Allahu xh.sh.thot: ”Allahu sht pronar i qiejve dhe toks” (Esh-Shuara, 49), “vetm t Allahut jan ’ka n qiej dhe Tok” (El-Bekare, 284). Kto ajete dhe shum t tjera tregojn se do send q gjendet n hapsir prej pasuris, toka, ujrat, detet, pyjet, Dielli, Hna dhe fardo tjetr jan pronsi e Allahut pa rivalitet. N kt pronsi Allahu nuk krkon far rezultati q duhet t dal nga obligimet, por qllimi i pronsis sht i lidhur ngusht me realizimin e dy gjrave t domosdoshme n kt drejtim-korniz:

I pari: Mposht do mashtrim q krijohet n zemrat e njerzve q posedojn pasuri, se pasuria sht gjithka n kt jet. E ky mashtrim sht baz e shkatrrimit t jets n shoqri. E kur besimtari ka parasysh se pronar i vrtet sht vetm Allahu, sht i qet shpirtrisht dhe i shmanget do mashtrimi.

I dyti: Njerzit i detyron t’u prmbahen kodeve t jurisprudencs s Sheriatit pr pasuri n prputhshmri t plot me pronarin e saj t vrtet, q sht Allahu xh.sh.

2- Ekzistenca sht n shrbim t njeriut

Allahu xh.sh. thot: ”Pr ju vuri n shrbim anijet, t lundroni me to npr dete me autorizimin e Tij e n shrbim tuaj vuri edhe lumenjt. Pr ju nnshtroi (vuri n shrbim)diellin dhe hnn q udhtojn vazhdimisht. Pr ju prshtati(pr shfrytzim) edhe natn e ditn“. (Ibrahim:32-33)

“Dhe pr ju nnshtroi gjithka n qiej dhe n tok“ (El-Xhathije:13).

“A nuk e sheh se Allahu pr ju nnshtroi do gj q gjendet n tok“ (El-Haxh, 65)

Linguistt kan thn: fjala “Es-seharetu” d.m.th. t’i shrbesh pa pages dhe vler, gratis. Allahu i vuri n shrbim devet d.m.th. i krijoi t prshtatshme dhe t lehta pr ngarkim, udhtim etj.[14] pa na krkuar kompensim.

Vnia e ekzistencs n shrbim t njeriut nga Allahu xh.sh., ka dy qllime:

I pari: i tregon njeriut se gjithka q sht n hapsir, mund t shfrytzohet nse punon, mendon dhe di, por me vullnet, dshir, ambicie t larta pr pun. E pasi Allahu kt ekzistenc e vuri n shrbim t njeriut, ather pr njeriun mbetet vetm t prfitoj nga angazhimi i tij, dhe t financoj n t mirat q jan nnshtruar pr t.

I dyti: T gjith njerzit jan t barabart sa i prket prfitimit nga kto t mira t toks dhe qiejve, ngase thirrja u bhet gjith njerzve pa dallime race, ngjyre, klase. Allahu i krijoi kto gratis pr t gjith njerzit.

3 - Pasuria sht mjet pr mirsi

Pasuria n vetvete nuk sht synim final, ajo sht mjet q shrben pr kmbimin e t mirave dhe kryerjen e nevojave. E kush e trajton pasurin si synim final, ajo sht n dm t tij dhe shoqris, njhersh paraqet rrezik pr vet pronarin e saj, e n shoqri hap dyert e korrupsionit. Pr kt fenomen t rrezikshm sinjalizon edhe Kur’ani, q fitimin dhe shfrytzimin e pasuris i pranon vetm nse arritja dhe shpenzimi i saj kan qen prmes rrugve dhe mnyrave t lejuara.

Allahu xh.sh. thot: Ju sht br obligim testamenti, kur ju afrohet vdekja, nse le dika t mir (pasuri) pas vetes, t ndahet me t drejt ndaj prindrve dhe farefisit.“ (El-Bekare, 180)

Komentatort kan thn: Fjala Hajre – mirsi – ka domethnien e pasuris. Me kt fjal –mirsi – Kur’ani aludon pasurin[15]. Me kt, nuk ka dyshim se Kur’ani ua trheq vrejtjen se fitimi i pasuris bhet prmes mjeteve t lejuara, njkohsisht edhe shpenzimi i saj bhet n rrug t lejuar. Kt e vrteton edhe Pejgamberi a.s., i cili thot: “M e mira pasuri sht te personi i mir[16]

Pasuria e mir sht ajo q sht fituar pa mizori dhe mashtrim. Person i mir sht ai q e shpenzon at n rrug t dobishme dhe pr qllime paqsore.

Kur’ani sinjalizon se njerzit n shumic, pasurin e konsiderojn si mjet dfrimi pr epshet. “U sht zbukuruar njerzve, dashuria ndaj t kndshmeve, si ndaj grave, ndaj fmijve, e ndaj pasuris s grumbulluar prej ari dhe argjendit…” (Ali Imran, 40).

Kt mnyr t trajtimit t pasuris e arrin Islami dhe e konsideron kt si shkak t mosmarrveshjeve ndrmjet popujve.

4- Varfria smundje shoqrore

Kur t mirat e toks, q t gjitha jan n shfrytzim t njeriut, dhe pr do njeri n kt ekzistenc Allahu xh..sh. ka caktuar furmizimin nga begatit e toks “Nuk ka asnj gjalles n tok q Allahu t mos ia ket garantuar furnizimin e saj“ (Hud, 6).

Dhe nse pasuria prdoret si mjet pr mirsi e lehtsim t nevojave, ather mbetet obligim pr njeriun q t punoje pr t arritur dhe fituar furnizimin e tij, dhe nuk ka kurrfar arsyeje pr mospun se Allahu ia ka caktuar varfrin, ose paaftsin, ose rrethanat e jets t’i prshkruaj si t vshtira, q pengojn punn dhe angazhimin. Pra varfria sht smundje shoqrore e jo prcaktim i Allahut xh.sh., q nuk mund t largohet me nxitim, angazhim dhe pun.

Kur’ani na urdhron q t nxitojm pr t fituar n viset e toks.

“Ai sht q juve tokn jua bri t nnshtruar (t prshtatshme), andaj ecni npr viset e saj, dhe shfrytzoni prcaktimin e tij…” (El Mulk:15)

N baz t ksaj del se varfria sht pasoj e dy shkaqeve: e prtacis, e cila nuk z vend n Islam, dhe e pamundsis pr pun, si pasoj e humbjes s lidhjeve me punn, e pr kt Islami parasheh ligje q mjaftojn pr sigurin e shoqris nga vuajtjet dhe varfria duke i ruajtur njeriut nderin dhe autoritetin e tij. Legjislacioni islam urren varfrin, bazuar n fjaln e Profetit a.s. “Varfria mund t jet mosbesim (kufr)“[17]. Prej lutjeve t tij ishte: ”O Zoti im, m ruaj nga varfria, (kufri), mosbesimi dhe mkatet…”[18]

N fund t lutjeve, Profeti thoshte: ”O Zoti im, me t vrtet krkoj udhzim, devotshmri, falje dhe pasuri”[19]

Ktu hasim nj transmetim nga nj gjendje me (prmbytje) q sht varfria, n nj gjendje me qndrim pozitiv, e kjo sht pasuria. Krkimi i pasuris nga Profeti a.s. sht argument i qart i antiasketizmit n kt bot.

5 - Puna mjeti kryesor pr arritje t pasuris

Pr t arritur pasurin ka shum mjete (mnyra). Sipas Islamit, m kryesorja sht puna. “Profeti a.s. thot: Fitimi m i vlefshm i njeriut sht ai nga duart e tij “[20]. Nuk i lejohet askujt t shtrij dorn e lmoshs nse sht i aft pr pun ose ka mundsi fitimi. Prandaj puna ka nj trajtim t merituar n Islam, ajo mbetet nder dhe obligim.

6 - Sigurimi i elementeve t domosdoshme

Profeti a.s. thot n fjaln e tij autentike: “N tri gjra njerzit jan pjesmarrs (t barabart):n uj, bim dhe zjarr” (n nj thnie tjetr prfshin edhe kripn). Ktu shihet qart se kto tri elemente jan t domosdoshme pr jetn e njeriut, si n t kaluarn, ashtu edhe sot. Ky tekst i profetit nuk i prkufizon vetm kta gjra, ngase legjislacioni Islam parasheh se do gj q sht e ngjashme me kto elemente, sht e domosdoshme pr shoqrin. Dhe kto elemente assesi nuk duhet t lihen (n dor t individit) n mbikqyrje private, ngase pr to lidhen nevojat e shoqris. Ato patjetr duhet t`i mbikqyr, t’i rregulloj e t’i financoj pr shoqrin vet pushteti.

7 - Rrugt –Mnyrat e fitimit t pasuris

do rrug q shpie tek fitimi i pasuris sht e lejuar, prve ktyre:

1 - Mizoria - zullumi, andaj Islami ka ndaluar kamatn, bixhozin, dhunn, korrupcionin, vjedhjen dhe do gj q sht e ngjashme me kto.

2 - Mashtrimi, andaj Islami e ka ndaluar ndrhyrjen e pals tjetr gjat shitblerjes, ashtu si e ka ndaluar fshehjen e t metave t sendit q sht pr t’u shitur, gnjeshtrn gjat akteve shitblerse edhe shum shitje e marrveshje t tjera q prmbajn mashtrim dhe tradhti.

3 - Dmet q jan pasoj pr individin, shoqrin ose shtetin, andaj Islami e ka ndaluar fitimin e rebelit, tregtin me alkool, tregtin me armikun etj.

8 - Pasuria sht shtje shoqrore

Islami, ashtu si parasheh kujdesin q duhet t kemi ndaj shoqris gjat fitimit, posedimit, gjithashtu parasheh edhe kujdesin q duhet t kemi pas fitimit t pasuris, ngase pronsia e vrtet i takon vetm Allahut, e njeriu sht vetm kujdestar i saj.

Allahu xh.sh.thot: ”Dhe jepni nga ajo q Ai ju bri trashgues-kujdestar n t…” (El-Hadid, 7). N baz t ktij ajeti njeriu sht vetm trashgues - kujdestar e jo pronar. Allahu xh.sh. pasurin e bri mjet pr mirsi dhe ajo assesi nuk duhet shpenzuar prvese n t mira.d.m.th. n interes t shoqris. E kjo do t thot se pronsia private – idividuale, sipas islamit, sht shtje shoqrore.

9 - Ngrirja e pasuris pr mendjelehtt

Islami i kushton rndsi t veant q individi pasurin e tij ta shpenzoj pr nevojat e tij deri n nj mas t caktuar, pa e tepruar me shpenzime dhe pa u br dorshtrenjt n dhnie. ”Hani dhe pini e mos e teproni“ (El-Earaf, 31)

Sepse shpenzimi dhe derdhja e pasuris pas epsheve dhe knaqsive n mnyr t tepruar e t pakontrolluar, obligon ngrirjen e pasuris s tij, se ai sht paraqitur i paaft – mendjeleht n veprimet e tij. Me fjaln ngrirje nnkuptohet: imponimi nga ana e pushtetit q personi t veproj me pasurin e tij si gjith t menurit. Dhe t krijohen disa kushte q pengojn n manipulim e orientojn pr t vepruar drejt.

Kjo pr baz ka fjaln e t lartsuarit – Allahut xh.sh.: ”Dhe mos u jepni mendjelehtve – plangprishsve pasurin tuaj q Allahu e bri pr ju mjet ekzistimi (mkmbjeje)…” (En-Nisa, 5). Vini re se n kt ajet pasuria e plangprishsve –mendjelehtve konsiderohet si pasuri e shoqris, dhe pastaj cilsohet si mkmbje pr shoqrin. Ky sht edhe nj argument i qart q vrteton fjalt e lartprmendura se pronsimi sht shtje shoqrore e jo individuale.

10 – Mohimi i mbetjes s pasuris n duart e disa personave

Islami me t madhe urren dhe refuzon mbetjen e pasuris pron e disa personave t caktuar (feudal) n shoqri, se kjo shpie n keqprdorimin e pasuris, manipulim, korrupcion, shfrytzim t njri tjetrit. Mu pr kt, Allahu xh.sh. obligon q nj pjes nga pasuria t’u jepet t varfrve. “N mnyr q ajo (pasuria) t mos mbetet vetm n mesin e pasanikve tuaj” (El-Hashr, 7).

Ktu gjejm edhe mospajtimin q ndodhi n mesin e sahabve pr ndarjen e tokave t Irakut dhe Shamit pr lirimtart (ushtart) n periudhn e sundimit t Omerit. Mendimi i tij ishte q toka t mos ndahej, por t mbetej n duart e atyre q humbn betejn (t pushtuarit), dhe ata t nxjerrin nga pasuria e tyre at pjes q u takon t varfrve. Kt mendim e plqeu edhe Muadhi, i cili i tha Omerit: “Nse e ndan at (pasuri), pjesa m e madhe do t mbetet n duart e atyre (ushtarve, lirimtarve), e pastaj ata (ushtart) vriten n beteja, dhe toka mund t’i mbetet nj personi ose nj gruaje.”[21]

D.m.th. islami nuk pranon q pasuria t mbetet vetm n dorn e disa personave, po ajo t jet e gjith popullit.

11 - Pasuria e fituar me t drejt sht e garantuar

Nse pasuria sht krijuar prmes rrugve t lejuara, dhe at pronari i saj e ka shpenzuar aty ku (duhet) sht parapar, ajo pjes e pasuris q ka mbetur n duart e pronarit t saj duhet ruajtur dhe siguruar nga shteti prmes ligjit, po ashtu edhe shoqria duhet ta siguroj at.

Allahu xh.sh. thot: “Dhe mos e hani pasurin e njri-tjetrit me t padrejt!”. (El-Bekare, 188).

Dhe shteti at pasuri do ta prdor pr popullin dhe nevoajt e shoqris.

12 - Ligji i trashigimis

Nse pronari q vdes, pas vetes ln pasuri, kt pasuri e trashgojn t afrmit e tij. Ktu gjejm edhe ligjin e trashgimis, i cili sqaron mnyrn e ndarjes s pasuris nga trashgimtart. Por n ligjin e trashgimis n Islam bjn pjes nj numr i madh i t afrmve q u takon nga nj pjes e pasuris s mbetur. Kjo pasuri e mbetur nuk prkufizohet vetm pr nj klas t caktuar, si ndodh tek shoqrit jo islame.

Ky qndrim i islamit mundson q pasuria sado t jet e madhe, t ndahet, dhe prmes ndarjes t krijohen prona q bhen pjes e nj numri t konsiderueshm t njerzve. N ligjet evropiane, nse pronari nuk ka trashgimtar t par, ather pasuria e tij kalon drejtprsdrejti n pron t kishs. N kt mnyr kisha pr nj koh t shkurt mbledh pasuri t mdha, e n ann tjetr krijohen shtresa t varfra t popullsis, q sht pasoj e uzurpimit t pasuris nga kisha prmes ligjit q sht n fuqi.

13- E drejta e deponimit t prgjithshm

Nse pronari vdes, dhe pas vetes nuk l trashgimtar, pasuria e mbetur kalon n duart e shtetit, dhe ajo do t jet baz q shrben pr sigurimin shoqror.

Nga ajo q u prmend m par lidhur me t drejtat elementare dhe fundamentet e prons, mund t konkludojm se Islami parasheh t drejta prmes t cilave realizohet nj barazi sociale n mesin e njerzve, sepse shteti mban prgjegjsin e mbikqyrjes s pasuris, shpenzimit dhe prdorimit t saj.

E kt Islami e parasheh si ngjarje praktike n shoqri, dhe ktu qndron edhe synimi i Islamit q sht barazia sociale me veori krejtsisht t tjera nga drejtime dhe ideologji t tjera joislame. Kjo m s miri shihet n ligjet e sigurimit shoqror.

Fusnotat:

[1] El Buharij

[2] EL mebsut, vll: 3, fq: 245.

[3] ibn Abidijn vll: fq: 310

[4] El Bejhekij ve Taberanij.

[5] Et-Taberanij.

[6] El mexhmea zevaid, vll: 1, fq: 164.

[7] En-Nefekat min sherh kanun el ahval esh-shahsije, vll: 1, fq: 227.

[8] Redul muhtar, vll: 1, fq: 6.

[9] Ruhul meanij, vll: 10, fq: 117.

[10] Shnon el Bezzar dhe Ebu Ja`la.

[11] Shnon Bezzari dhe Ebu Ja`la.

[12] Sire Ibni Hisham, vll: 1, fq: 128.

[13] El ahkam es-sultanije, fq: 31-32.

[14] Lisanul arab, vll: 6, fq: 240.

[15] Ibnu Kethiri,vll: 1, fq: 134.

[16] El edebu el mufred, fq: 84

[17] Shnon Ebu Neijm fil hullije, vll: 3, fq: 41.

[18] Shnon El hakim fil mustedrek, vll: 4, fq: 124.

[19] Sahihu Muslim, vll: 3, fq: 48.

[20] Sahihul Buharij, vll: 4, fq: 223.

[21] Ebi Ubejd, el ahval, fq: 59

Antarsuar
    05-10-2003
    Vendndodhja
    USA
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga Cappuccino
    Toleranca e fese islame

Meqe, moderatoret me kane mbyllur temen time te hapur enkas per keto ceshtje, jame i detyruar t'i paraqes neper tema te tjera. Ky lajm tmerrues nenvizon edhe njehere largesine e te drejteve ne islam dhe te atyre qe ofron konventa nderkombetare.

]
    Gruaja ne Islam: Te drejtat dhe pergjegjesite e saj

Ne kohet e sotme njerezit mendojne se grate u bene te lira vetem ne Perendim dhe se lirimi i grave si levizje shoqerore filloi ne shekullin e 20. Ne te vertete kjo levizje per lirimin e gruas nuk eshte filluar nga grate, por u shpall nga Zoti permes te Derguarit te Tij - Muhamedit as - qe ne shekullin e shtate.

Kur'ani dhe tradita e Profetit as (Hadithet dhe Suneti i tij) jane burime ne te cilat cdo grua muslimane gjen te drejtat dhe detyrat e saj.

I. Te Drejtat Njerezore

Katermbedhjete shekuj me pare Islami e beri gruan njelloj pergjegjese para Zotit ne madherimin dhe adhurimin per Te, duke mos vendosur asnje limit ne progresin e saj moral. Gjithashtu Islami vendosi barazine e gruas ne humanitetin e saj me burrat.

Ne Kur'an ne ajetin e pare te Sures En-Nisae (Kaptina e Grave), Allahu thote:
    "O ju njerz! Kinie frik Zotin tuaj q ju ka krijuar prej nj veteje (njeriu) dhe nga ajo krijoi paln (shoqen) e saj, e prej atyre dyve u shtuan burrra shum e gra. Dhe kinie frik All-llahun q me emrin e Tij prbetoheni, ruajeni farefisin (akraballkun), se Allahu sht mbikqyrs mbi ju." (Kur'an, 4:1)

Duke qene se burrat dhe grate u krijuan nga e njejta esence, ata jane te barabarte ne humanitetin e tyre (si njerez). Pra, gruaja nuk mund te jete e keqe 'nga natyra' sic e tregojne disa besime. Ne menyre te ngjashme asnje gjini nuk mund te jete superiore sepse do te ishte nje kontradikte me barazine mes tyre.

II. Te Drejtat Civile

Ne Islam gruaja gezon te drejten baze te zgjedhjes dhe shprehjes, qe bazohet ne njohjen e personaltetit te saj individual. Se pari, ajo eshte e lire te zgjedhe fene e saj. Ne Kur'an thuhet:
    "N fe nuk ka dhun. sht sqaruar e vrteta nga e kota." (Kur'an, 2:256)

Grate inkurajohen ne Islam te kontribojne me opinionet dhe iderat e tyre. Ka shume te dhena nga tradita e Profetit as qe na tregojne per raste ne te cilat grate i kane drejtuar pyetje direkte Profetit dhe kane dhene opinionet e veta ne lidhje me fene, ekonomine dhe ceshtjet shoqerore.

Gruaja muslimane ka te drejte te vendose per bashkeshortin e saj. Po ashtu pas marteses ka te drejte te mbaje mbiemerin e saj. Deshmia e gruas eshte e vlefshme ne ceshtjet ligjore.

III. Te Drejtat Sociale

I Derguari i Allahut - Muhamedi as - ka thene: "Kerkimi i diturise eshte detyre per cdo Musliman (burre dhe grua)". Kjo perfshin dituri per Kur'anin dhe Hadithin si dhe dituri te tjera. Si burrat ashtu edhe grate kane kapacitet per te mesuar dhe kuptuar gjerat. Po ashtu meqenese grate e kane per detyre te perkrahin sjelljet e mira dhe te denojne ato te keqiat ne te gjithe fushat e jetes, gruaja Muslimane duhet te marre edukimin e pershtatshem per te kryer kete detyre ne perputhje me talentin dhe interesat e saj.

Mirembajtja e shtepise, mbeshtetja e burrit, si dhe rritja dhe mesimi i femijeve jane nder rolet me te rendesishme dhe me shperblim te madh tek Allahu xh.xh. Ne qofte se ajo ka mundesi mund te punoje jashte shtepise per te miren e komunitetit, persa kohe qe i realizon detyrat e saj ne familje.

Islami i njeh dhe kujdeset per dallimet natyrore mes burrit dhe gruas megjithe barazine e tyre. Disa lloj pune jane me te pershtatshme per burrat dhe te tjera pune jane me te pershtatshme per gruan. Kjo ne asnje menyre nuk e ben punen e njerit me te madhe apo me fitimprurese se te tjetrit. Allahu do te shperbleje te dy gjinite njelloj per vleren e puneve te tyre, edhe pse mund te mos jete i njejti aktivitet.

Persa i perket nenes, Profeti as. ka thene: "Xhenneti eshte nen kembet e nenes." Kjo nenkupton se suksesi i nje shoqerie mund te kerkohet tek nenat qe e rriten ate (shoqeri). Influenca e pare dhe me e madhe mbi nje person vjen nga ndjenja e sigurise, dashurise dhe mesimit qe merr nga nena. Prandaj nje grua qa ka femije duhet te jete e arsimuar dhe e ndergjegjshme per te qene nje prind i mire.

IV. Te Drejtat Politike

E drejta per te votuar i eshte dhene grave muslimane nga Zoti para 1400 vjetesh. Per cdo ceshtje publike, nje grua mund te ngreje mendimet/opinionet e saj, dhe te marre pjese ne politike. Ne nje rast ne Kur'an (60:12) Muhammedit as. i thuhet se kur grate besimtare te vijne tek ai dhe te japin betimin e tyre per Islamin, ai duhet ta pranoje ate. Kjo vendosi te drejten e grave per te zgjedhur udheheqesit e tyre dhe ta deklarojne kete ne publik. Dhe se fundi, Islami nuk e ndalon nje grua per te patur pozite te rendesishme ne qeverisje. Abdur-Rrahman Ibn Auf konsultoi shume gra para se te rekomandonte Osmanin (Ibn Afan) si Kalif.

V. Te Drejtat Ekonomike

Ne Kur'an thuhet: "Pasha At q krijoi mashkullin e femrn! Vrtet, veprimi juaj sht i lloj-llojt." (92:3-4)

Ne keto ajete, Allahu deklaron se Ai krijoi burrin dhe gruan qe te jene te ndryshem, me role, funksione dhe aftesi te vecanta/unike. Ashtu si ne shoqeri ka nje ndarje te puneve edhe ne familje vlen e njejta gje. Cdo anetar ka detyra te ndryshme. Ne pergjithesi Islami i jep gruas rolin perkujdeses, dhe burrit rolin e kujdestarit/mbrojtesit. Prandaj, gruas i eshte dhene e drejta e mbeshtetjes financiare tek burri. Ne Kur'an thuhet:

"Burrat jan prgjegjs pr grat, ngase All-llahu ka graduar disa mbi disa t tjert dhe ngase ata kan shpenzuar nga pasuria e tyre." (4:34)

Pergjegjesia per kujdestari/mbrojtje dhe pergjegjesia financiare i eshte dhene burrit, cka kerkon qe burrat t'u sigurojne grave jo vetem mbeshtetje financiare por edhe mbrojtjen fizike, si dhe te sillen mire dhe me respekt ndaj tyre.

Gruaja muslimane ka te drejte te fitoje para, ka te drejte te kete pasuri/prona, te hyje ne kontrate ligjore dhe t'i menaxhoje gjithe pasurite e saj ashtu sic i pelqen asaj. Ajo mund te kete biznes te vetin, dhe askush nuk ka te drejte mbi te ardhurat e saj, perfshi ketu edhe burrin. Ne Kur'an thuhet:
    "Mos lakmoni n at, q Allahu gradoi disa nga ju mbi disa t tjer. Burrave ju takon hise nga ajo q fituan ata dhe grave gjithashtu ju takon hise nga ajo q fituan ato. Allahut krkoni nga t mirat e Tij. Allahu sht i dijshm pr do send." (4:32)

Nje grua mund te trashegoje edhe nga te afermit e saj. Ne Kur'an thuhe:

"Meshkujve ju takon pjes nga pasuria q e ln prindrit e t afrmit (pas vdekjes), edhe femrave ju takon pjes nga ajo q ln prindrit e t afrmit, le t jet pak ose shum ajo q ln, ju takon pjes e coaktuar (nga Zoti)." (4:7)

VI. Te Drejtat e Gruas

Ne Kur'an thuhet: "Dhe nga faktet (e madhris s) e Tij sht q pr t mirn tuaj, Ai krijoi nga vet lloji juaj paln (grat), ashtu q t gjeni prehje te ato dhe n mes jush krijoi dashuri dhe mshir. N kt ka argumente pr njerzit q mendojn." (30:21)

Prandaj martesa nuk eshte vetem nje nevoje fizike dhe emocionale, por ne te vertete nje shenje nga Zoti. Eshte nje maredhenie e te drejtave dhe detyrimeve te ndersjellta qe bazohet ne nje udhezim te shenjte. Zoti krijot burrat dhe grate qe te plotesojne njeri tjetrin, dhe ne Kur'an Allahu zbriti nje sistem ligjesh qe mbeshtesin bashkeveprimin harmonik mes dy gjinive.
    "...ato jan prehje pr ju dhe ju jeni prehje pr ato..." (Kur'an, 2:187)

Per te ushqyer dashurine dhe sigurine qe vjen me martesen, grate muslimane kane nje sere te drejtash. E drejta e pare e gruas eshte ndaj Mehrit, dhurata nga burri e cila eshte pjese e kontrates se marteses dhe kerkohet qe martesa te ligjerohet.

E drejta e dyte e gruas eshte mirembajtja. Edhe ne qofte se ajo mund te kete pasurine e vet, burri i saj e ka per detyre te siguroje ate me ushqim, shtepi dhe veshmbathje. Por ai nuk detyrohet ta beje kete pertej mudesive te tij dhe gruaja e tij nuk ka te drejte te kerkoje gjera qe nuk jane te arsyeshme.
    "Ai q sht i pasur, le t shpenzoj sipas mundsis s vet, e ai q sht ngusht nga pasuria, le t jap nga ajo q i ka dhn Allahu, e Allahu nuk ngarkon ask, vetm aq sa i ka dhn." (Kur'an, 65:7)

Allahu na tregon se burrat jane kujdestare/mbrojtes ndaj grave prandaj u eshte dhene udheheqja e families. Ai e ka per detyre te udhezoje familien e tij te jene te bindur ndaj Zotit.

Gruaja ka edhe te drejta te tjera pervec atyre materiale. Ajo ka te drejte qe te trajtohet mire nga burri i vet. Profeti as ka thene: "Besimtari me i persosur eshte ai qe ka sjelljet me te mira. Dhe me i miri nder jush eshte ai qe eshte me i mire me gruan e tij." Zoti krijoi palet dhe leshoi dashuri, meshire dhe qetesi mes tyre. Burrat dhe grate kane nevoje per njeri tjetrin, ndaj martesa ka qellim t'i plotesoje keto nevoja.

VII. Detyrat e Gruas

Me te drejtat vijne edhe detyrimet. Keshtu grate kane disa detyrime ndaj burrave te tyre.

"Prandaj, me at q Allahu i bri t ruajtura, grat e mira jan respektuese, jan besnike ndaj t fshefts."(Kur'an, 4:34)

Gruaja duhet te ruaje sekretet e burrit te saj dhe te mbroje jeten private martesore. Ceshtje qe jane private ose gabimet e burrit qe mund ta 'nderojne ate nuk duhet te ndahen me te tjeret, ashtu sikunder burri pritet te mbroje nderin e se shoqes.

Gruaja po ashtu duhet te kujdeset per mbrojtjen e pasurise se burrit te saj. Ajo duhet te ruaje shtepine dhe pasurine e tij, me sa mundet qe te mos vidhet apo demtohet. Ajo duhet te menaxhoje punet e shtepise me kujdes, si dhe ajo nuk duhet te lejoje ne shtepi asnje njeri te cilin burri i saj nuk e pelqen apo te beje shpenzime per te cilat burri i saj nuk i aprovon. Gruaja muslimane duhet te bashkepunoje dhe koordinoje punet me burrin e vet.

Perfundim

Ne Kur'an thuhet:

"Kur Allahu ka vendosur pr nj shtje, ose i drguari i Tij, nuk i takon (nuk i lejohet) asnj besimtari dhe asnj besimtareje q n at shtje t tyre personale t bjn ndonj zgjidhje tjetr. E kush e kundrshton All-llahun dhe t drguarin e Tij, ai sht larguar shum larg s vrtets." (33:36)

Gruas Muslimane iu dha nje rol si dhe detyra e te drejta 1400 vjet me pare, te cilat edhe sot shume gra ne bote nuk i gezojne. Keto dispozita jane vendosur nga Zoti dhe qellimi i tyre eshte te ruhet balanca e shoqerise.

------------------------------------------------------------------------------------------

Gruaja nga aspekti i krijimit.

“Se askush nuk bart peshn e (mkatit) tjetrit. Dhe se njeriut nuk i takon tjetr vetm se ajo q ka punuar”.*

Krijimi i gruas sipas Bibls

Sipas Bibls krijimi i nns Hav ndodhi kshtu:“Ather Zoti, Perndi e vuri njeriun n nj gjum t rnd. Gjat gjumit i nxorri nj brinj dhe vendin e saj e mbushi me mish. Nga brinja q i mori njeriut, Zoti Perndi bri gruan dhe ia solli njeriut. Kur e pa njeriu, tha: “M n fund ja nj tjetr nga gjinia ime - eshtra e nxjerrur nga eshtra ime dhe mishi i nxjerr nga mishi im. Grua e ka emrin sepse nga njeriu doli.”
    N Dhiatn e Vjetr, (Zanafilla: 3), nga druri i ndaluar i Xhennetit, gjarpri e detyroi Havn ta lshoj rrugn (e drejt). S pari Hava, pastaj me insistimin e saj, Ademi hngrn nga pema e ndaluar. Dhe n freskun e dits, duke shtitur npr kopsht, kur dgjuan zrin e All-llahut, Ademi dhe gruaja e tij, u fshehn ndrmjet drunjve t kopshtit, duke i ikur ballafaqimit me Zotin. Kur e pyeti Zoti Ademin prse hngri fruta nga druri i ndaluar, ai tha: “Gruaja q ma fale si shoqe, m dha (frute) nga ky dru dhe un i hngra”. Ather All-llahu iu drejtua Havs: “Do t’i shtoj mundimet e shtatzanis, me mund do t lindsh fmij dhe do t jesh e lidhur me burrin tnd, e ai do t ket pushtet ndaj teje”-E Ademit i tha: “Pasi e dgjove gruan edhe pse t urdhrova t mos hash nga druri i ndaluar, ti hngre, prej sot sht e mallkuar toka pr shkakun tnd...”
    Fajin q Bibla ia ngarkoi s pari Havs e prmes saj Ademit, si mkate t prindrve t par, sipas besimit t tyre nga t gjitha ant bartet prej gjenerate n gjenerat. Pr kt arsye t gjitha grat e bots jan t njollosura dhe t gabueshme.

Krijimi i gruas sipas Islamit

Ajeti nga Kur’ani Famlart q flet pr krijimin e gruas sht si vijon:
    “O ju njerz, ! Keni frik Zotin tuaj q ju ka krijuar prej nj veteje (njeriu) dhe nga ajo krijoi paln (shoqen) e tij, e prej atyre dyve u shtuan shum burra e gra. Dhe keni frik All-llahun n emr t Cilit prbetoheni... !”
    N hadithin e Pejgamberit a.s. sht thn:
    “Dgjoni porosin time, ndaj grave bjuni t kujdesshm, sepse ato jan t krijuara nga brinjt. Briri ann m t lakuar e ka pjesn e eprme. Po deshe ta drejtosh, ai do t thyhet, e po e le ashtu si sht, do t ngel i lakuar. Dgjojeni pra porosin time pr grat!”
    Hadithi i lartprmendur flet pr at se gruaja sipas natyrs sht nervoze dhe si e till ajo nuk mund t’u prgjigjet t gjitha krkesave t burrit. Pr kt arsye me t duhet sjellur n mnyr xhentile, t mos nnmohet dhe t pranohet ashtu si sht. Kjo mund t hetohet edhe n nj hadith tjetr:
    “Gruaja sht si briu, nse dshiron ta drejtosh, ai thyhet, e nse dshiron t jetosh n lumturi, duhet t pajtohesh me shrbimet e saj.”
    Kur flitet pr “drurin e ndaluar” n Xhennet, n Kur’anin Famlart rrfimi u takon dy personave. Djalli, edhe Ademit edhe Havs u fali luhatje (dyshim), i bri t jen t ndryshueshm dhe i detyroi t shrbehen nga “Druri i ndaluar”. Madje edhe n suren “Ta-ha” (ajetet 116-122) sht treguar se Ademi ishte bashkbisedues i vrtet i Zotit dhe person me prgjegjsi, meq pranoi urdhrin e All-llahut madje edhe ndalesat. Ai ka mundur ta detyroj Havn pr nj sjellje tjetr.
    S’sht gjarpri ai q i bri t dyshojn Ademi dhe Hava. Ai q i shtyu ishte shejtani. Fahreddin Raziu, n tefsirin e vet e mohon rrfimin pr gjarprin.
    Feja Islame gabimin e prindrve t par e shikon me nj toleranc t madhe. S’sht ky ndonj gjunah (mkat) q nuk falet, s’sht kjo ndonj njoll pr njerzin. S’sht ajo si sht filozofuar n krishterizm dhe si sht shpjeguar n Bibl. sht e vrtet se Ademi ka gabuar, por krkoi falje.
    “Ai ia fali (gabimin). Ai sht Mshirues dhe Pranues i pendimit.”

Lidhur me gabimin e njeriut t par, muslimant kan mendim krejt tjetr nga mendimi pesimist i t krishterve. Largimi i Ademit a.s. nga Xhenneti dhe zbritja e tij n bot me urdhr t All-llahut xh.sh. sht nj bmirsi. Me kt bota nuk u mallkua, por iu mundsua q t banohet. U b sken e civilizimeve t shumta. Sa t drguar i ka bart n kurriz dhe i ka ruajtur. I Drguari a.s. thot kshtu:
    “Dita m fatlume n t ciln lind dielli sht dita e xhumas, sht kjo dita kur u krijua Ademi. At dit u vendos n Xhennet dhe pikrisht at dit u prjashtua nga ai. Edhe Dita e Gjykimit do t ndodh ditn e xhuma.”
    :
    Qllimi i ktyre t thnave nuk ishte ta arsyetoj mkatin, por ta lavdroj pendimin, e me t edhe kthimin kah Krijuesi.
    Feja Islame me asgj nuk e fajson gruan e par, nnn ton Havn. Gabimin e prindrve t par nuk pranon se prcillet mbi fmijt e tyre dhe gjeneratat q pasojn. N Kur’an rreth ksaj thuhet:
    “Ishin ata nj popull besimtar. Erdhn e shkuan. Tr at q fituan sht e tyre, ndrsa e juaja sht ajo q sht e juaja. Ju nuk do t prgjigjeni pr veprat e tyre.”

II.
    Barazia femr - mashkull,
    revolucioni Islam

Deri n lindjen e Islamit, respektivisht deri n shekullin e VII gruaja askund n bot s’kishte kurrfar t drejtash. Pyetja, se sht gruaja qenie njerzore ose nuk sht ishte tem diskutimi q i nxiti ligjdhnsit dhe mendimtart.
    Ndrsa, n ann tjetr, feja Islame i erdhi n ndihm gruas s shkelur. T gjith njerzit, pa marr parasysh gjinin e racn, n momentin e lindjes jan t njjt:
    “O ju njerz, vrtet Ne ju krijuam juve prej nj mashkulli dhe nj femre, ju bm popuj e fise q t njiheni ndrmjet vete, e s’ka dyshim se tek All-llahu m i ndershmi ndr ju sht ai q m tepr sht ruajtur ( nga t kqijat), e All-llahu sht shum i dijshm dhe hollsisht i njohur pr do gj. “O ju njerz! Kini frik Zotin q ju ka krijuar prej nj veteje (njeriu) dhe nga ajo krijoi paln (shoqen) e saj, e prej atyre dyve u shtuan shum burra e gra. Dhe kini frik All-llahun q me emrin e Tij prbetoheni, ruajeni farefisin (akraballkun), se All-llahu sht mbikqyrs mbi ju”.
    N Islam gruaja z vend t jashtzakonshm. Pejgamberi a.s. kur solli besimin e vrtet dhe kur e shpalli at, s pari i besoi nj grua.
    “All-llahu me Hatixhen nuk m dha grua m t vyeshme. Kur askush prej njerzve nuk m besonte, ajo m besoi. Kur njerzit iknin prej meje, ajo m ndihmoi me pasuri. Dhe Zoti mua m fali fmij, jo me grat tjera por me t.”
    Gruaja, n t njjtn koh sht edhe shehidja e par e Islamit. Nna e Amarit, Sumejja, qe martirja e par e Islamit, u b sakrific e maltretimeve m t mdha. Vet kurejsht ate, t shoqin e saj Jasirin dhe t birin, Amarin, i veshn me rroba t hekurta dhe n rr prvluese i lshuan t prcllohen n diell. Kur i pa i Drguari i All-llahut u tha: “Keni durim, familja e Jasirit! Vendi i juaj n ardhmri sht Xhenneti.” Dhe n fund, Sumejja plak lshoi shpirtin nn shtizat e Ebu Xhehlit. Ishte kjo shehidja (dshmorja) e par e Islamit.
    Sa shembuj t mir tregon dhe Pejgamberi a.s. kur flet pr dashurin, mshirn dhe respektin ndaj gruas. Ai thot:
    “Mua m sht fal t m plqej do gj e pastr dhe e bukur n bot si jan edhe grat. Ndrsa momenti m i lumtur i imi sht kur lidhem n namaz.”
    Derisa bota krishtere shekuj me radh e llogariste gruan si nj ndytsir dhe nuk e lejonte t hyj npr tempuj, nj grua ia tregoi rrugn e drejt ‘Umerit r.a., rrfimin e t cilit e treguam pak m lart. Halifi i dyt ‘Umeri r.a. nj dit, n Medine, n minberin e t Drguarit t Zotit hipi dhe mbajti hutbe para t pranishmve. N hutbe ‘Umeri r.a. t pranishmve u tha dicka ne kundershtim me urdherat e Islamit .Nj zonj shtatgjat u veua nga xhemati dhe iu drejtua ‘Umerit r.a.:
    “O ‘Umer, nuk ke t drejt kur thua ashtu”. Kshtu i tha dhe si argumente ia tregoi ajetet e Kur’anit Famlart (en-Nisa 20, 21). Halifi u udit duke shqiptuar “All-llah,
    All-llah, nj grua diskuton me ‘Umerin dhe atij ia mbyll gojn”

Zakonet e gabuara dhe bestytnit eliminohen.

All-llahu rreptsisht ndalon vrasjen e fmijve t gjinis femrore:
    “Ju mos i mbytni fmijt tuaj duke iu friksuar varfris, se ne ua sigurojm furnizimin e tyre dhe juve, e mbytja e tyre sht mkat i madh.”
    Ai gjithashtu kritikon rrept baban i cili ndjen turp nga robrimi i saj (vajzs) n luft, ose nga ajo se femra do t’i bhet dikujt grua:
    “Kur ndonjri prej tyre lajmrohet me (lindjen) vajz, fytyra e tij nxihet dhe bhet plot mllef. Fshihet prej njerzve pr shkak t asaj s keqeje me t ciln u lajmrua (e konsideron bela, e jo dhurat prej Zotit). Mandej, (mendon) a do ta mbaj at, ashtu i prulur, apo do ta mbuloj at (t gjall) n dhe. Sa i keq sht ai gjykim i tyre”.
    Kur prshkruhet frika e Dits s Gjykimit, n Kur’an thuhet:
    “Dhe kur t pyeten ato vajza t varrosura t gjalla, pr far mkati jan mbytur...”
    N realitet edhe vajzn edhe djalin njeriut ia fal Zoti. Robi i All-llahut ktu nuk ka kurrfar roli. Veprat e Krijuesit nuk mund t jen t turpshme e t kqia:
    “Vetm i All-llahut sht pushteti n qiej e n tok. Ai krijon ka t doj; ai i fal femra atij q do, e i fal vetm meshkuj atij q do. Ose u fal ifte, meshkuj e femra, por at q do, e l pa fmij (steril); ai sht i Dijshimi e i Fuqishmi.”
    Pejgamberi a.s. thot:
    “Ai q ushqen dy vasha deri sa t arrijn n moshn e pubertetit, n Ditn e Gjykimit do t jemi s bashku kshtu (dhe i bashkoi gishtin tregues dhe t mesm).”
    Idhujtart e Mekks mendonin se melekt jan bijat e Zotit. Deri sa ata mendonin se vajzat jan krijesa t thjeshta, bijn n kundrthnie t palogjikshme duke i krahasuar engjjt me Zotin. Prgjigje u dha Zoti n Kur’an:
    “E Ti (Muhammed) pyeti ata (idhujtart): A t Zotit tnd jan vajzat, kurse t tyre djemt? Apo ne i krijuam melekt femra, e ata ishin dshmitar (kur thon se melekt jan femra)?! Vini re se si ata jan gnjeshtar (kur thon se engjjt jan bijat e Zotit)”. A thua vajzat ai i ka br m t zgjedhura se djemt?”
    Idhujtart me nj shikim t smur meshkujt i konsiderojn t vett ndrsa femrat t Zotit. Nj krahasim i ktill n Kur’an quhet “ndarje e padrejt”

Barazia shpirtrore

Sipas Islamit besimi n Zotin (imani), fitimi i shprblimit dhe i dnimit, (konform respektimit) t urdhrave dhe ndalesave t Zotit xh.sh. lidhur me botn dhe ahiretin (bota e amshimit), hyrja n Xhennet ose Xhehennem, n t gjitha kto midis gruas dhe burrit nuk ka asnj dallim. All-llahu i sht drejtuar edhe Ademit a.s. edhe Havs n t njjtn mnyr. Ashtu si hngrn bashkarisht fruta nga pema e ndaluar, ashtu edhe u penduan bashkarisht.
    Gruaja dhe burri, i varfri dhe i pasuri, i ziu ose i bardhi, pa kurrfar prjashtimi n qiej e n tok, Ditn e Gjykimit do t dalin para All-llahut xh.sh. ve e ve, si nj rob dhe nuk do t ket asnj dallim.
    Zoti premton se kush beson dhe bn vepra t mira qoft mashkull ose femr, do t kalojn jet shum t mir. E, duke hyr n Xhennet, do t jetojn n lumturi t amshueshme.
    Gruaja e kurorzuar, po s’pati filluar t besoj, burri i saj edhe po t jet i mir, edhe po t jet pejgamber i Zotit, s’do t ket kurrfar dobie. Shembull pr kt jan Nuhu dhe Luti a.s. t cilt ishin dy besimtar t mir t Zotit e n t njjtn koh ishin edhe pejgamber, ndrsa grat e tyre i tradhtuan ata. Nse gruaja beson e burri nuk beson, ather vepra e keqe e burrit nuk do ta dmtoj gruan; ai do t shkoj n Xhehennem ndrsa ajo n Xhennet. Shembulli sht gruaja e faraonit n kohn e Musait a.s., e cila si prgjigje t sjelljes zemrake t faraonit kur u tha egjiptasve: “Un jam zoti m i madh” ajo i besoi Musait a.s. dhe luti Zotin: “Zoti im, m bn nj vend pran mshirs sate n Xhennet dhe m shpto nga faraoni dhe brutaliteti i tij nga populli mizor!”

Kur’ani dhe gruaja

Nga aspekti i krijimit, besimit, liris s ndrgjegjs dhe jets n botn e amshueshme, kur ia caktojm vendin gruas n Islam, duhet prmendur se prve sures “en-Nisa” (grat) ekziston edhe nj sure me emrin “Merjem” kushtuar nns s Isait a.s. N Kur’an, n mnyr shum t prshtashme prmend emrat e nns s Isait dhe Musait a.s.
    N Egjipt, faraoni, bijt e izraelitve i mbyste ndrsa vajzat e tyre i linte t jetojn. Kur Musa a.s. erdhi n kt bot e ma e tij u shqetsua:
    “Ne, nnn e Musait e inspiruam t’i jap atij gji, e kur t kesh frik pr t at hidhe n lum, e mos u frikso dhe mos u pikllo, se Ne do ta kthejm t ty dhe do ta bjm at nga t drguarit”.
    Pas ktij urdhri nna, e cila e hodhi at n Nil, derisa nuk mori vesh pr t, kaloi aste t dhimbshme e shqetsuese! Kur’ani e prshkruan ndjenjn fisnike t nns kshtu:
    “E zemra e nns s Musait agoi e zbrazt...”
    Ndrsa n lidhje me Merjemen, sureja q mori emrin e saj shpjegon n mnyr t jashtzakonshme sjelljen e prindrve. E liron Merjemen nga t gjitha shpifjet dhe akuzat. Kur’ani shfrytzon shprehjen “Buhtanun adhim” (shpifje e madhe) pr akuzat e hebrenjve lidhur me si shprehen ata prostitucionin e Merjemes. Prsri n Kur’an shfrytzohet n mnyr m gjentile, n mnyr letrare dhe n mnyr m t lart shprehja pr Merjemen. Shembulli m i mir pr kt sht edhe sureja Merjem. Engjjt bisedojn me Merjemen:
    “Prkujto kur engjjt i than: Oj Merjeme, All-llahu t dalloi ty (me besim e karakter), t pastroi (nga shpifjet hebreje) dhe t lartsoi mbi grat e bots.”

III.

Mendimet e disa dijetarve t Perndimit lidhur me t drejtat e gruas n Islam

Stanley Lane-Poole thot se:
    “At q ka br Muhammedi pr shtjen e ndryshimeve relevante n favor t gruas, nuk e ka br asnj ligjdhns.”
    Ndrsa Will Durant, sa i prket gruas, shkruan:
    “Muhammedi i dha fund vrasjes s fmijve t gjinis femrore tek arabt. N punt ekonomike dhe juridike, gruan e solli n pozit t barabart me mashkullin. Gruaja mund t mirret me do profesion ligjor. Mund t disponoj me fitimin e vet, mund t trashgoj pasuri dhe me pronsin e vet mund t udhheq si t doj ajo personalisht. Muhammedi a.s. gjithashtu e ndrpreu edhe zakonin tek arabt q siguronte trashgimin e grave prej t jatit n t birin. Grave u pranohet gjysma e t drejts trashgimore t burrit.”
    Pr barabarsin midis gruas dhe burrit, profesori nga instituti islamik, Jascques C. Risler thot:
    “N proeset juridike gruaja sht ngritur n status t barabart me burrin. Prej ather gruaja filloi t’i gzoj t drejtat pr trashgimi, t l trashgimi, dhe t punoj ndonj pun ligjore.”
    Gaudefroy-Demombynes mendimin e vet e paraqet duke konstatuar se t drejtat e gruas n jurisprudencn islame jan n nivelin m t lart se sa n ligjet evropiane:
    “Ligjet e Kur’anit jan n shkalln m t lart n favor t gruas dhe sigurojn, s paku teoretikisht, pozit m t mir nga ajo q gruas i sigurojn ligjet evropiane. Gruaja islame ka t drejta pr kapital t veant n transakcionet financiare. Ajo deri n fund t jets disponon me pasurin q e ka fituar si dhurat ose me trashgimi, apo me mallin e fituar me djersn e vet personale. Edhe pse n realitet realizimi i ktyre t drejtave sht i vshtir, asaj i jan siguruar varsisht nga pozita e saj, ushqimi, strehimi dhe kujdesi pr t.”
    Filozofi frng, Voltaire, thot:
    “Vllait tim turk, do t’ia thoja kt: Feja jote m duket se meriton respekt. I falesh vetm nj Zoti. Je i obliguar q nj her n vjet pjesn e 40 t fitimit ta japsh si zeqat dhe, n ditn e Bajramit t pajtohesh me armiqt e tu. Priftrinjt tan ndoshta m mijra her ju akuzojn para bots se ndoshta e keni aprovuar at besim, vetm pr shkak se ajo i ka pranuar knaqsit. Kta t mjer e kan gnjyer tr botn. Feja e jote sht fe mjaft bujare.”
    I njjti filozof pr martesn me m shum se nj grua thot:
    “Problem i vrtet i priftrve tan ishte me turqt musliman. Duke mos mundur q me ndonj mnyr tjetr t’u kundrvihen pushtuesve t Stambollit, ata filluan t shkruajn me qindra letra kundr tyre. Shkrimtart tan q n numr ishin m shum se jeniert, u munduan q t’i prvetsojn grat. Gjoja Muhammedi nuk e llogaritte gruan si qenie intelegjente. Gjoja n ligjet e Kur’anit t gjitha grat jan robresha. Se nuk paskan kurrfar t drejta ndaj s’kan vend as n Xhennet.
    T gjitha ktyre gnjeshtrave, n fillim u besohej. Por, mjafton t lexohet sureja e III dhe e IV e Kur’anit dhe t zhveshen kto gnjeshtra.
    Duket se pozita e gruas nuk sht e keqe si tregohej. Gjithsesi se si t krishter nuk do ta argumentojn se secila fjal e Kur’anit sht e vrtet. Por, s’do t themi asnj fjal kundr doktrins q e shtroi Islami pr Zotin e vetm, All-llahun. Q t pushtoj tr Lindjen, m tepr se shpata, shrbyen kto fjal t 122 sureve:
    “Thuaj: Ai, All-llahu sht Nj. All-llahut i mbshtetet gjithka. Nuk ka lindur e as sht lindur. Atij asgj nuk i gjason.”

Ndarja e obligimeve

N institucionin familje, feja Islame ka br ndarjen e obligimeve midis gruas dhe burrit sipas mundsive materiale dhe shpirtrore t tyre. Secils pal ia ka dhn detyrn q mund ta kryej dhe e ka respektuar aftsin e tyre. Gruas i ka dhn detyra q mund t’i kryej, e nuk e ka ngarkuar me prgjegjsi q nuk mund t’i bart. N Kur’an Zoti xh.sh. m shpesh njerzve u drejtohet vetm n gjinin mashkullore. Kjo rrjedh nga specifika e gjuhs arabe. N arabisht prdoret gjinia mashkullore, kur i drejtohemi nj grupi grash e burrash, pr shembull edhe paraqitja “ja ejjuhel ledhine amenu: o ju besimtar” sht n gjinin mashkullore. Nga aspekti i prbrjes dhe kuptimit, i prfshin t gjith besimtart, pa marr parasysh gjinin.
    Para Islamit, ashtu si edhe n vendet tjera t bots, n Arabi, gruaja nuk kishte t drejta. Feja Islame gruas i solli t drejtat e merituara dhe e vendosi n pozitn e saj t lart. N nj liri t ktill q erdhi nga kjo reform e papritur dhe e jashtzakonshme, grat mundeshin n mnyr t hapt t’i shprehnin mendimet e tyre. Si u theksua m lart, edhe pse n Kur’anin Famlart shprehjet prgjithsisht jan n gjinin mashkullore pr shkak, si u theksua, t specifiks gjuhsore, grat krkonin t zbresin edhe ajete t atilla n t cilat do t prmenden edhe ato. Nj dit, zonja Ummi Umare nga muslimant ensar erdhi te i Drguari a.s. dhe i tha:
    “O Pejgamber i Zotit, shikoj se do gj sht pr meshkujt, pse vall nuk prmenden grat?”
    M pas zbriti ky ajet:
    “Nuk ka dyshim as pr muslimant dhe muslimanet, besimtart dhe besimtaret, adhuruesit dhe adhurueset, t sinqertit dhe t sinqertat, durimtart dhe durimtaret, t prvuajturit dhe t prvuajturat, sadakadhnsit dhe sadakadhnset, agjruesit dhe agjrueset, ruajtsit e nderit dhe ruajtset e nderit, shumprmendsit e All-llahut e shumprmendset e All-llahut, All-llahu ka prgatitur falje (mkatesh) dhe shprblimi t madh.”
    Edhe nj muslimane q dshiron barazi totale me burrin nga aspekti i vlers para Zotit, shprblimin shpirtror dhe sevapin... Nna e jon, gruaja e Pejgamberit a.s. Ummi Seleme shprehet: “’do t bhej sikur t ishim meshkuj, do t luftonim si ata, do t fitonim shprblime si ata!” m pas zbret ky ajet:
    “Mos lakmoni n at, q All-llahu gradoi disa nga ju mbi disa t tjer. Burrave ju takon hise nga ajo q fituan ata dhe grave gjithashtu ju takon hise nga ajo q fituan ato. All-llahut krkoni t mirat e Tij. All-llahu sht i dijshm pr do send.”
    Mashkulli nuk mund t bhet si femra

Nna e Merjemes, Hanne, kur ishte shtatezene (me Merjemen) duke e paramenduar si djal, ia prkushtoi fmijn Shtpis s Shenjt (Bejt-ul Mukaddes). Por, kur i lindi vajz, e brengosur shprehu brengn duke thn: “Zoti im, un e linda femr!?”. All-llahu q shum mir e dinte ’kishte lindur Hanne, urdhroi: “Mashkulli nuk sht si femra”. Pra, djali q e deshe ti nuk mund t jet si vajza q ta dhash Un, djali nuk mund t jet i suksesshm n shrbim t Shtpis s Shenjt.

T drejtat dhe obligimet e ndrsjella t bashkshortes dhe bashkshortit
    “...ashtu si ju keni t drejta ndaj grave, edhe ato kan t drejta ndaj jush.”
    Muhammedi a.s.

N Kur’anin Famlart bashksia bashkshortore quhet “hududullah: kufinj q i ka caktuar All-llahu”. Martesa s’sht vetm nj ngjarje q ndodh midis dy personave. Ajo e prbn themelin e familjes. E familja sht shtylla kryesore e shoqris. Martesa prve ans s rndsishme humane e juridike, ka edhe ann hyjnore fetare. Kushtet e nevojshme pr zgjatjen e lumturis dhe paqs jan “kufinjt q i ka caktuar All-llahu”. Vazhdimsia e martess sht e mundur me ruajtjen e ktyre kufijve. Shkelja e tyre, n realitet, sht shkatrrimi i martess.
    “Kush i tejkalon kufijt (e prcaktuar nga ana) e All-llahut, pikrisht t tillt jan zullumqar.”
    I Drguari i All-llahut prgjegjsit e bashkshortes dhe t bashkshortit n bashksin bashkshortore i thekson kshtu:
    “Keni kujdes, sepse dokush nga ju sht nj bari dhe prgjigjet pr ata q jan nn pushtetin e tij. Gjithashtu edhe burri sht bari i antarve t familjes dhe prgjigjet pr ta. Gruaja, n shtpin e bashkshortit si dhe pr fmijt, sht nj bari. sht prgjegjse pr ta. Shrbtori sht rojtar i mallit t pronarit t shtpis dhe sht prgjegjs pr t. N fund, secili nga ju sht bari dhe secili sht prgjegjs pr at q ruan.”
    T drejtat e bashkshortes

Kur e kan pyetur se far t drejta ka gruaja ndaj burrit, i Drguari a.s. sht prgjegjur kshtu:
    “Kur t hash vet, do ta ushqesh edhe at, kur t vishesh vet, do ta veshish edhe at. Mos ia prkujto qllimisht t mirat q ia ke br. Mos e quaj at dhe punt e saja t shmtuara, kur t’i hidhrohesh, t mos e lsh n vetmi, por brenda n shtpi (nj koh t caktuar mund t’i rrish larg).”
    N nj hadith tjetr thuhet kshtu:
    “U jepni atyre nga ajo q hani, veshni ato sikur q visheni vet, mos i rrahni, mos i quani t shmtuara, mos prdorni fjal t kqia.”
    1) Nevojat materiale dhe shpenzimet kryesore t gruas jan n prgjegjsi t burrit. Kjo ndryshon varsisht nga gjendja materiale e burrit. ’sht me rndsi, kjo duhet t realizohet sipas nivelit t burrit. Si u theksua m sipr, nga aspekti juridik gruaja nuk sht e obliguar t punoj as n shtpi. Por, s’ka kurrfar dyshimi se puna n shtpi sht e vlefshme nga aspekti i dashuris, intimitetit dhe ndieshmris (senzibilitetit), nse mund t kryhet. Por, sipas mendimit t Imam Malikut dhe disa t tjerve nga as’habt dhe tabbiint, nse burri sht i varfr gruaja duhet t punoj. Nse burri sht koprrac dhe nuk e shpenzon at q sht faktike dhe e zakonshme, gruaja ka t drejt q pr vete dhe pr fmijn e saj, t shpenzoj at pa e lajmruar (informuar) burrin. Pejgamberi a.s. e ka lejuar kt gj.
    2) T mos degradohet (nnmohet) gruaja. Kjo don t thot se as ajo dhe as punt e saja t mos quhet t shmtuara. T mos shprehet (nga ana e burrit) mosplqimi. Si dihet, ofendimi m i madh ndaj gruas sht kur at do ta quash e shmtuar. Gruaja sht e dhn vazhdimisht me shpirt q burrit t’ia tregoj bukurin dhe prezencn e saj. sht sjellje xhentile q asaj t’i thuhet se sht e bukur.
    Ve ksaj q u tha m sipr, n hadithe ekzistojn kshilla q burri t mos i hidhrohet gruas, t mos braktiset ajo. Mirsjellja me gruan sht shpallur edhe n Kur’an:
    “oni jet t mir me to. Nse i urreni ato, bni durim, se ndodh q All-llahu t fal shum t mira n nj send q ju e urreni.”
    Pr kt shtje flasin shum hadithe t Pejgamberit a.s.:
    “N lidhje me grat, njri tjetrin ta kshilloni me mirsi...”
    “Nj besimtar nj besimtares t mos i hidhrohet kur sht i nevrikosur. Nse nuk i plqen ndonj veti e saj, ndoshta do t jet i knaqur me vetit tjera.”
    Me t vrtet nuk sht e thn t na plqej do veti dhe do pun e ndonj njeriu. Por, nj njeri i sinqert, me siguri do t gjej shum veti q do t’i plqejn tek t tjert, e sidomos tek gruaja. Me ato ai duhet t knaqet dhe t jet i lumtur. Nj hadith tjetr i t Drguarit a.s. thot:
    “Besimtar, m t pjekur n iman jan ata q kan moral m t lart. Nga ju, m i vlefshmi sht ai, q ndaj grave sillet m mir dhe sht m xhentil.”
    T prsrisim se sht e ndaluar t hidhrohesh me gruan, t mos i flasish asaj .Gruaja dshiron q burri t interesohet pr t... Ndjen nevoj shpirtrore q vazhdimisht t pranohet prezenca dhe vlera e saj nga ana e burrit. Nse nuk mund t gjej nj interesim t ktill nga ana e bashkshortit, ajo do t jet e brengosur. sht vrtetuar me anketa se njri ndr shkaqet m t rndsishme pr krkesn e knaqsis shpirtrore e seksuale, sht pikrisht nj gjendje, si u theksua m lart.
    3) Argtimi n shtpi me bashkshorten ose vzhgimi i prbashkt i ndonj ngjarjeje argtuese, sht njra nga t drejtat e gruas ndaj burrit. Nna jon, Aisheja bnte gara n vrapim me t Drguarin a.s.; ndonjher ajo e tejkalonte t Drguarin e Zotit, ndonjher e tejkalonte ai. N Mesxhidin e Medines (nj xhami e vogl) ushtar nga Abisinia ushtronin lojra ushtarake me shtizat e tyre. Pejgamberi a.s. dhe Aisheja i vzhgonin nga porta e tyre. I Drguari a.s. e mbuloi me shamin e tij Aishen dhe kshtu, deri sa nuk u mrzit ajo, vazhduan t’i prcjellin ushtart. Rrfehen fjalt e Ibn ‘Abbasit:
    “Si un q dshiroj q bashkshortja ime t rregullohet pr mua, ashtu m plqen edhe rregullimi im pr t. Meq All-llahu ka urdhruar:
    “Si kan t drejt burrat ndaj grave, ashtu edhe ato kan t drejt ndaj burrave.”
    I Drguari a.s. n nj hadith thot:
    “T gjitha lojrat q i bjn njerzit jan t kota. Prjashtim bn hedhja e shigjets me hark, ushtrimi me kal dhe t luajturit me gruan. Jan kto reale dhe t drejta.”
    4) T mos rrihet gruaja, duke i pasur parasysh grat, Pejgamberi a.s. thot:
    “Mos i rrihni robreshat e Zotit.”
    Erdhi ‘Umeri r.a. dhe u ankua se grat kan filluar t rebelojn kundr burrave t tyre. Pas ksaj, i Drguari i All-llahut lejoi q grat t rrihen. Ksaj radhe u shtua numri i grave q erdhn tek grat e Pejgamberit a.s. t cilat u ankuan nga burrat e tyre. N fund Pejgamberi a.s. tha:
    “Shum gra po vijn tek familja ime e po ankohen nga burrat. Ata q i rrahin grat e veta, s’ka dyshim se nuk jan t hajrit.”
    N Islam, kreu i familjes sht burri. A mundet q kreu i familjes ta rrah gruan pr t’a kthyer disciplinn, me kusht q ajo rrahje t mos jet shum e dhembshme? Nse gruaja sht rebele ose, nse ka rebeluar kundr burrit dhe, nse ka filluar q n mnyr t drejtprdrejt ta shkatrroj bashksin familjare, burri mund ta rrahe at por jo ta tejkaloje kufirin. Jasht ktyre arsyeve, burri nuk ka t drejt ta rrah t shoqen. Pejgamberi a.s. thot:
    “Asnj nga ju s’duhet ta rrah gruan si rrihet robresha. Ndoshta n fund t jets do t kthehet dhe do t bj marrdhnie me t.”
    5) Nuk duhet br gruan lnd shpirtkeqsie duke e kontrolluar at befasisht. S’duhet br kontrollime sekrete.
    Vetm nse disponon me argumente t forta dyshimi, mund ta bj at. N nj hadith thuhet: Nse dikush sht larg familjes, mos t kthehet pa u lajmruar m par.
    Burri nuk duhet aty pr aty t’u besoj thashethnave lidhur me gruan e tij dhe s’duhet t jap gjykime t ngutshme. Njri ndr mkatet m t mdha sht, t ndrmjetsuarit n keqsimin e mardhnieve mes gruas dhe burrit. Pejgamberi a.s. thot:
    “Ai q spiunon gruan tek burri i saj dhe at e prezenton si femr t keqe, nuk sht prej nesh (musliman).”
    Njra ndr arsyet prse nuk sht e preferuar q burri befas t hyj n shtpi ose n ndonj rast tjetr, sht pamundsia e prgatitjes s gruas t dal para burrit t vet, e jo di tjetr e paplqyer.
    6) Nuk sht e lejuar q bashkshortt t’i zbulojn sekretet lidhur me mardhniet seksuale dhe me shtjet tjera.Apo ti bejne mardheniet e tyre teme bisedash apo dikutimesh me shoke e shoqe kafenefe apo tregjeve. Nj sjellje e ktill, mund ta prish ndjenjn e turpit te gruaja dhe t’ia dobsoj emocionet, ndaj sht jomorale. Kt gj i Drguari i All-llahut e shpjegon kshtu:
    “Ditn e Gjykimit, para All-llahut, n vendin m t keq do t gjenden edhe ata q zbulojn sekretin e gruas s vet pas mardhnieve me t.”
    Normalisht, edhe gruaja duhet t respektoj kt parim n t njjtn mnyr.

Shkurorzimi n Islam

N Kur’an shpallet se duhet kaluar mir me grat, edhe nse ato nuk na plqejn. Nse i durojm asaj q nuk na plqen, ndoshta All-llahu n di t ktill ka caktuar ndonj hajr t madh pr ne. Kur njerzve nuk u jan t njjta gjymtyrt dhe organet, t ndryshme u jan edhe bota shpirtrore dhe dshirat. As gruaja nga burri e as ky nga gruaja s’duhet t krkojn q t mendoj pala tjetr si mendon vet. Marrveshja dhe knaqsia lindin bashk me flijimin, dhe vetm me flijime mund t vazhdohet. Pejgamberi a.s. ka thn:
    “T mos krkoj arsye nj burr besimtar pr t mos e dashur nj besimtare. Nse nuk i plqen nj veti e saj, do t’i plqejn vetit tjera.”
    Bashkshortt duhet t flijohen dhe t respektohen, po deshtn t kalojn mir. Prkundr ksaj do t prfundojn me nj pik, e ajo sht rebelimi kundr All-llahut. Flijimi dhe respektimi i ndrsjell, nuk duhet t jet kundr urdhrave t All-llahut. Fjalt e Pejgamberit a.s. q vijojn jan parime t forta t Islamit:
    “S’ka bindje pr ata q jan rebel kundr Krijuesit.”
    “Nuk ka bindje pr t pabindurit ndaj All-llahut, bindja mund t jet n pun legale (t lejuar sipas normave Islame).”
    E kjo ka prjashtim. Edhepse gnjeshtra sht gj e keqe n Islam, , Pejgamberi a.s. e lejon kt n tri raste:
    “sht e lejuar gnjeshtra n luft, n pajtimin e t hidhruarve, armiqsuarve dhe gnjimi i gruas q i bn burrit dhe i burrit q i bn gruas (pr t mbretruar qetsia n familje)”.
    Gnjeshtra sht lejuar jo pr ta tradhtuar njri tjetrin n pikpamje nderi, por, t gnjejn pr gjra m t vogla me qllim qt ruhet rendi familjar.
    Znkat bashkshortore dhe ndrmjetsimi pr znka m t mdha, sht gj shum e keqe. Detyra e nj muslimani sht, q t pajtoj besimtart, veanrisht bashkshortt dhe t’i prmirsoj mardhniet midis tyre. Pejgamberi a.s. thot:
    “Nj njeri q e ven n gjendje t keqe gruan duke i bart gabimet e saj tek bashkshorti i saj, nuk i takon rradhs son.”

Moskuptimi midis bashkshortve

Pa marr parasysh sa mendojm n mnyr optimiste, ekziston nj realitet q s’mund t mohohet, se n jetn bashkshortore midis bashkshortve ka mosmarrveshje. Evitimit t nj smundjeje t ktill, n Kur’an, i kushtohet kujdes. Shkohet nga ajo q kjo smundje t evitohet nga ana e vet bashkshortve. Nse nuk ka sukses, ather problemi hidhet q t gjykojn dy familjet. Kur as kjo nuk ndihmon, zgjidhja e fundit sht shkurorzimi.
    Nse mosmarrveshja del nga ana e gruas; ajo u shmanget obligimeve t gruas, s’e dgjon burrin e vet n t drejtat (krkesat) e tij t pamohueshme dhe legale, i takon nj procedur n tri kategori.
    a) Kshillimi- do t’i jipen kshilla q ndikojn n t dhe do t thirret ajo t jet e dgjueshme. Do t’i flitet pr punt e mira t burrit dhe dashurin e tij ndaj saj. Sipas situats mund t prdoret ndonj mnyr m e ashpr e mund t’i thuhen fjal me t cilat i trhiqet vrejtja. Mnyra e kshillimit varet nga botkuptimi i saj. Por, me siguri ky do t jet nj instrument i mir.
    b) Nse nga kshillimi nuk ka sukses, etapa e dyt sht izolimi - t ngel vet n krevat. Begatia m e madhe e gruas sht feminizmi. sht dnim i madh pr t bojkotimi nga ana e burrit. Ajo nuk mund t qndroj ksaj mase disciplinore. Por, zgjatja e ksaj mase sht e rrezikshme.
    c) Nse edhe kjo mas nuk jep asnj rezultat, burri mund ta aplikoj edhe rrahjen e gruas nga pak. E kjo mas sht qortim i gruas nga ana e burrit, meq ai sht kreu i familjes. Por, me kt nuk duhet tepruar, respektivisht nuk duhet shkuar deri n sakatimin dhe shkaktimin e dhembjeve t mdha, pasi ai as q ka kaq t drejt. Po i tejkaloi kufinjt, do t ket kundrmasa. Erdhi nj as’hab tek i Drguari a.s. dhe u ankua nga gjuha e ndyt e gruas: E Pejgamberi a.s. tha:
    -Shkurorzohu. - as’habi tha:
    -At e kam shoqe t jets dhe me t kam edhe fmij. -ather Pejgamberi a.s. i tha:
    -Urdhroje at t sillet mir, kshilloje. Nse ka mirkuptim, do ta realizoj urdhrin tnd. Ather mos e rrih (si rrihet robresha)”
    N nj hadith tjetr thuhet:
    “Askush nga ju t mos e rreh gruan si rrihen robreshat, ndoshta n fund t dits do t keni edhe marrdhnie.”
    N nj atmosfer t tendosur, nse burri tregon durim n marrdhniet me gruan, do t pajtohen. Q ta qetsoj burrin gruaja disponon me aftsi t ndryshme. Kt m s miri e din vet ajo. Dhe kshtu do t’u konvenoj. N krahasim me natyrn m t vrazhd t burrit, gruaja ka natyr t but dhe t qet. Gruaja n karakterin e vet disponon me fuqi q ta zbus e ta qetsoj burrin, q me t t jetoj n lumturi e paq.

Shkurorzimi si zgjidhje e fundit

Konflikti ndonjher s’mund t mnjanohet edhe pse bhen prpjekje me qllime t mira. N kt rast shtpia dhe familja shndrrohen n ferr t vrtet. Nj breng e ktill t’i shkaktohet qenies njerzore nuk prkon me mshirn. N Kur’an, pas theksimit t masave dhe metodave pr pajtimin e bashkshortve, emrimit t arbitrve, m pastaj, dhe puns s tyre, thuhet:
    “Por, nse ndahen prej njri tjetrit, All-llahu begaton me mirsin e Tij secilin prej tyre. All-llahu sht Bujar i Madh, i Plotdijshm”.
    N sistemet juridike t civilizimeve t vjetra ka ekzistuar shkurorzimi dhe kjo e drejt m s shpeshti i takonte vetm burrit. N krishterizm, kisha katolike duke e pranuar parimin se “bashkshortt jan nj trup e jo dy dhe se, at q e ka bashkuar Zoti nuk duhet ta ndaj njeriu”, me shekuj e kan ndaluar shkurorzimin. Por, si thekson juristi i madh gjerman, Kohler n veprn e tij “Filozofia juridike”, “me t vrtet kurora q s’ka shans t ruhet nuk do t ngel vetm si nj burim i mundimit dhe torturs, por do ta pengoj zhvillimin shpirtror t njeriut dhe aftsit e tij t mdha do t’i zbres n zero.”
    N nj gjendje t ktill, si e prshkruam, nuk mund t ket asnj mirkuptim moral e social q do ta bind ose ta detyroj njrin pr vazhdimin e kurors. Q kjo t prfundoj sa m shpejt, sht domsdoshmri sociale e kulturore. Por, nj pikpamje e ktill e kishs katolike, nga do aspekt, sht problematike.
    Kshtu dalngadal populli u mundua t shptoj nga nj rend i ktill i kishs katolike q nuk i prgjigjet nevojs s popullit dhe realitetit social. Kisha katolike qe e detyruar t bj lshime n gjykimet e veta, varsisht me dshirat q mbretronin asaj kohe. Kto rregulla q kisha i quante “gjendje ku kurora nuk ka vler - validitet” nuk ndryshonin shum nga gjyqet pr shkurorzim. N realitet, lidhur me kto shtje m par e solli reformn kisha protestante dhe, me arsye t caktuar e aprovoi shkurorzimin.
    Ndalimi i shkurorzimit sht edhe nj rezik q shkakton pasoja t zvoglohen kurorzimet. Kur njeriu e din se nuk do t ket mundsi t shkurorzohet, do t’i mbyllen dyert kah ka hyr, si do t dshiroj t hyj npr to. Zvoglimi i kurorzimeve do t shpie kah zgjerimi i prostitucionit, kah shkatrrimi i familjeve dhe vrasjet. N fund, t gjitha kto, prsri e dmotjn gruan.
    Gjykimi rreth shkurorzimit
    N t drejtn islame, shkurorzimi sht zgjidhja e fundit, kur m nuk ekzistojn mundsi pr vazhdimin e jets familjare. N Kur’an ndalohet shkurorzimi i pashkas me kto fjal:
    “...e nse ju respektojn, ather mos u sillni keq ndaj tyre. All-llahu sht m i Larti, m i Madhi.”
    Pejgamberi a.s. thot:
    “Martohuni por mos u shkurorzoni, meq All-llahu nuk i don ata t cilat varen nga knaqsia e tyre (pasioni).”
    E nj hadith tjetr thekson:
    “Pr All-llahun gjja m e urrejtur, por e lejuar sht shkurorzimi.” Juristt u dakorduan se shkurorzimi pa asnj shkas nuk mund t jet i drejt.
    Sipas hanefijve, esenca e shkurorzimit sht haram. Meq pr shkurorzimin u than shum hadithe, ky n t njjtn koh sht edhe shkatrrimi i bashksis familjare q sht gurthemeli i shoqris, sht edhe shqelmim i nimetit t kurors. Ndaj, shkurorzimi i panevojshm sht haram.
    Lidhur me shpjegimin e shkurorzimit, n hadith thuhet:
    “Gjja e lejuar, por m e urrejtur tek All-llahu sht shkurorzimi.”

Trashgimia dhe gruaja para Islamit

Tek egjiptasit e vjetr edhe vajzat edhe djemt barabart i trashgonin etrit e tyre. E djalit m t madh i takonte pak m shum. Sipas ligjeve t Hamurabit, pasuria e babait ndahej midis djemve ndrsa vajzat nuk mund t trashgonin gj. N t drejtn kineze, nga fillimi, vajzat nuk mund t trashgonin. M pastaj u b nj ndryshim me t cilin vajzave u pranohej kjo e drejt, po s’kishte trashgimtar nga meshkujt. Trashgimia nuk bartej n prindt e t ndjerit. Tek japonezt, djemt e trashgonin nga nj e vajzat nga gjysm pjese. N t drejtn e vjetr brahmane, djemt merrnin pjes t barabarta t trashgimis, por djali i madh merrte di m tepr. Vajzat nuk kishin t drejt trashgimie. N t drejtn e vjetr iraniane, djemt dhe vajzat e pamartuara pa testament trashgonin pjes t barabarta.
    Pr vajzat e martuara, paja q e merrnin nga babai, llogaritej nj pjes e trashgimis.N t drejtn romake, nprmjet t testamentit pasuria ndahej midis trashgimtarve legal. Vajzat dhe djemt merrnin pjes t barabarta. E drejta e trashgimis hebreje, vajzat totalisht i shmangte nga trashgimia. Por, sipas gjykimeve t Dhiats s Vjetr:
    “Nse dikush vdes dhe pas vetes l nj djal, vajzat nuk mund t jen trashgimtare. Por, nse nuk l djal pas, ather trashgimia hidhet n vajzat.
    Por, vajza q merr trashgim nga i ati, s’mund t martohet me njerz t tjer ve atyre nga farefisi, meq nuk lejohet q trashgimia nga nj fis t kaloj n tjetr. do fis duhet t mbaj trashgimin e paraardhsve t tyre (gjyshrve, strgjyshrve etj.)”
    Para Islamit, tek arabt, ata q nuk ishin t aft t bartin armn, fmijt e vegjl dhe grat q s’ishin n gjendje ta mbrojn vendin, nuk mund t ishin trashgimtar. Pronsia e t ndjerit duhej t trashgohej nga mashkulli (burri) m i afrt, q mundej t luftoj.

Gruaja n t drejtn trashgimtare islame

Islami, me ajetin e 7 t sures en-Nisa i shptoi fmijt e vegjl si dhe grat nga nj padrejtsi e madhe - ngelja pa t drejtn e trashgimis. Si mund t jen trashgimtar burrat ashtu mund t jen edhe grat. N kohn e Pejgamberit a.s. grat dhe dy vajzat e Sa’d b. Rebias q ra martir n Uhud, erdhn para t Drguarit a.s. dhe i than:
    -O i Drguar i All-llahut, kto jan t bijat e Sa’dit. Babai i tyre ra martir n luftn e Uhudit, e xhaxhai i tyre ua ka grabitur pasurin dhe nuk u ka ln asgj. Kto vajza nuk mund t martohen pa kurrfar prone. Pejgamberi a.s. u prgjegj:
    -All-llahu pr kt gj do t na shpall gjykimin e vet. M pastaj zbriti ajeti mbi trashgimin.
    Kur zbriti ajeti pr trashgimin dhe i caktoi fmijt dhe prindrit pr trashgimtar, muslimant duke i par tendencat e prgjithshme n shoqrin e vet deri n at koh edhe tek vendet fqinje, u uditn shum, bile edhe u brengosn. Si mund t’i jepet gruas nj e katrta ose nj e teta pjes, vajzs nj e dyta pjes, madje edhe djali i vogl t gzoj trashgimin. Askush nga ata nuk dilte q t luftoj kundr armikut dhe t fitoj pre lufte. Kjo tregon madhsin dhe rndsin e revolucionit q e bri Islami lidhur me trashgimin.

Sistemi i ndarjes dy me nj

Sipas ajeteve q bjn fjal pr trashgimin, rrugt themelore t trashgimis (trashgimia nga prindrit, nga bashkshorti ose bashkshortja), nj burr merr sa dy gra. Nj ndarje e ktill dy me nj i zmadhoi kritikat e atyre q thon se Islami grat i pranon si “gjysm krijesa” t parndsishme. Para se t shpjegojm arsyen e ksaj shtjeje t rndsishme, duhet t theksojm nj gj q do t’i ndrioj t gjitha vshtirsit q do t dalin para nesh.
    Shkenctart Islam, thon se do t na uditte ajo sikur t’i analizonim gjykimet e fes Islame nga lmenj t ndryshm duke zgjeruar disa prej tyre dhe t’i shqyrtojm t nxjerrura jasht sistemit t prgjithshm. Si s’mundemi ta montojm nj pjes t ors s murit n orn e dors, ashtu nuk mundemi ta shqyrtojm vetm t drejtn islame, n krahasim me sistemet tjera juridike dhe problematikn e gjykimeve islame vetm brenda n sistem, por duhet br krakasime me ndonj sistem tjetr. Ky sht nj parim i prgjithshm. Pa qen t njohtuar sa duhet pr institucionin - familje, n t drejtn islame, nuk do t mund t kuptonim as parimin
    “Pjesa e nj burri sht sa pjesa e dy grave”.
    M pastaj, shtjet tjera si jan: Shkurorzimi, poligamia, mbulesa, prostituciuoni jan t ngjajshme. T nnvizojm se problemet sociale q paraqiten n shoqrin, ku nuk sht aplikuar Islami (si nj trsi e bazave t besimit, gjykimet e ibadetit dhe moralit), nse nuk mund t evitohen me vendime e formulime t veanta, pr nj gjendje t ktill nuk mund t fajsohet dhe prgjigjet feja Islame. N veprn e vet t titulluar “Huxh-xhetu’llahu’l baliga” Shahu Velijullah ed-Dihlevi (fq. 671 dhe vazhdimi) ku i numron bazat e t drejts s trashgimit n Islam, shnon edhe kt: tr puna dhe mundi i njeriut n bot, sht q t kujdeset dhe t rrit nj zvends (pasardhs) q do ta mbaj vendin pas tij dhe do t’ia trashgoj emrin dhe gjinin (fisin).
    Kjo pr t, sht nj dshir e prhershme. Si dihet, as gruaja, as vajza, as motra nuk mund ta ruajn fisin dhe emrin familjar. Kt mund ta bj djali, e ndoshta edhe vllau. Gruaja, mundet q, pas vdekjes s burrit t martohet me ndonj burr tjetr. Edhe vajzat edhe motrat do t martohen dhe do ta vazhdojn fisin tjetr. Vetm djali sht ai q do ta vazhdoj rendin dhe punn e br me nder e djers t t ndjerit dhe do ta bart emrin e babait. Pr kt arsye i jipet pjesa m e madhe q t mos dmtohet rendi i formuar juridikisht dhe dshirat e pronarit, respektivisht t t ndjerit, N Islam, trashgimia sht caktuar sipas nevojave dhe prgjegjsis s invdividve. Kshtu, trashgimia prej bashkshortit n bashkshortin ose nga prindrit n fmij, faktor kryesor i ndarjes s saj sht parimi - nj burrit sa dy pjes t grave.
    a) Nse vajza s’sht e martuar, sht vetm nj njeri. Prve personalitetit t vet, s’ka k t mbikqyr tjetr. Po qe e martuar, detyra e burrit t saj sht q t’ia plotsoj t gjitha nevojat, jo vetm asaj por edhe fmijve t vet. Por, pr kt gj kemi folur m par. M pastaj, kur t martohet, do t merr mehrin dhe shum dhurata tjera. Po u b fjal pr vllain q do t merr dy fish m tepr, ai sht ose i martuar ose do t martohet. N t dyja rastet sht prgjegjs t’i shikoj shum antar dhe t kujdeset pr ta, ose, s paku duhet t kujdeset pr veten dhe bashkshorten. Kur t martohet, ai do t jap mehrin dhe do t ket shpenzime tjera. Malli, gruas s martuar nuk do t’i zvoglohet fare, madje, me autorizimin q i sht dhn nga e drejta islame, duke qarkulluar kapitali i saj, ai edhe do t smadhohet. Nga ana tjetr alimentcioni, po pati nevoj pr t, sht n kurriz t burrit. Ndrsa vllau do t shpenzoj trashgimin e ngelur nga babai, q t kujdeset pr fmijt e vet. Ve ksaj, motra e pamartuar, po s’mundi t kaloj me trashgimin q ia ka ln babai, do t ket ndihm nga i vllai.
    b) E njjta gj vlen edhe pr gruan q ka trashguar bashkshortin. Nse ajo ngel vejush, do t jet vetm nj individ dhe mund t jetoj me trashgimin q e ka marr nga burri, madje ndodh q t trashgoj edhe nga prindrit. Nse martohet rishtazi ksaj radhe pr nevojat e saja do t kujdeset burri i ardhshm.
    Duket qart se n nj sistem t ktill, u sht dhn kujdes i duhur obligimeve.
    Barabarsia midis gruas dhe burrit, q qart duket n disa situata, prve ktyre dy rrugve themelore t trashgimis, vrteton se gruaja n trashgimi nuk llogaritet si “e parndsishme, gjysma e burrit.”
    “N qoft se ai (i vdekuri) ka vllezr, nns s tij i takon vetm nj e gjashta.”
    “N qoft se (i vdekuri) sht mashkull ose femr, e trashgohet nga ndonj i largt, pasi nuk ka as prindr as fmij por ka nj vlla ose nj motr (nga nna), ather secilit prej tyre u takon nj e gjashta”
    N kto dy raste, marrin pjes t barabarta edhe babai edhe nna q jan grua e burr, madje edhe vllau edhe motra nga e njjta nn. Nuk ka ndryshim midis tyre. Por, kjo s’sht rruga kryesore e trashgimis. Gruaja nse llogaritej absolutisht si gjysma e burrit, n kt rast duhej t merrte gjysmn e pjess n krahasim me burrin.
    Ajetet q flasin pr trashgimi, n Kur’anin Famlart, prfundojn kshtu;
    “Kto jan (dispozita) t caktuara prej All-llahut. Kush i bindet All-llahut (urdhrave t tij) dhe t drguarit t Tij, at e drgon n Xhennete, nn t cilt burojn lumenj. Aty do t jen prgjithmon. E ky sht shptim i madh.”

E drejta pr arsimim

“...A jan t barabart ata q dijn dhe ata q nuk dijn?”
    Arsimimi sht kusht i par q gruaja ta kuptoj humanizmin e vet. Gjat historis, n periudha dhe mjedise t ndryshme, gruaja ishte trajtuar n mnyr t ndryshme. Gruaja nga Perndimi, t cils i ishin marr t gjitha t drejtat mdaje edhe trajtimi si njeri, luftn e vet e filloi me arsimim. Ajo dinte t’i krkoj t drejtat e veta dhe vendosmrisht e vazhdoi luftn e vet. Sa i prket gruas nga Lindja islame edhe ajo duke i lakmuar shoqes s saj nga Perndimi, dshiroi ta shfrytzoj armn e njjt. Por, pozita e saj si njeri ishte e pranuar me t drejtat e saja t njohura nga Islami. Ajo kt nuk e dinte dhe kishte nevoj q ta kuptoj.
    Urdhri i par i Kur’anit Famlart q sht shpallur para katrmbdhjet shekujsh pr ta shptuar njerzin nga errsira, sht:
    “Lexo, me emrin e Zotit tnd, i cili krijoi (do gj). Krijoi njeriun prej nj gjaku t ngjizur (n mitrn e nns). Lexo! Se Zoti yt sht m bujari! Ai q e msoi (njeriun) t shkruaj me pen. I msoi njeriut at q nuk e dinte.”
    Edhe gruaja, sikurse burri sht rob i All-llahut. Ajo do t dnohet ose do t lavdrohet pr veprat e veta:
    “...Un nuk ia humb mundin asnjrit prej jush, mashkull qoft apo femr.”
    “Kush bn ndonj nga punt e mira, qoft mashkull ose femr duke qen besimtare, t till hyjn n Xhennet dhe nuk u bhet far padrejtsie.”
    Nga kjo rrjedh se edhe gruaja sikurse burri sht e obliguar q aktivitetet e veta t’i realizoj sipas urdhrave t All-llahut dhe t mos dal jasht ktyre kornizave. Pr kt arsye, ajo duhet t’i msoj urdhrat e Tij. Sepse:
    “All-llahut ia kan frikn nga robrit e Tij, vetm dijetart.
    dhe:
    “A jan t barabart ata q dijn dhe ata q nuk dijn?”
    “O ju q besuat, ruani veten dhe familjen tuaj prej zjarrit (Xhehennemit)!”
    Aliu r.a. ajetin e Kur’anit Famlart me kt kuptim e komentoi si vijon:
    “Edukoni fmijt tuaj e jepuni dituri.”

Rndsia e arsimimit pr gruan

Gruaja sht edukatorja m e prsosur e fmijve. Q t’i jap fmijs, n nj periudh t gjat, gjat zhvillimit t tij nj edukim t prsosur, ajo duhet t jet e arsimuar, t ket prvoj dhe edukat morale. Secilit i sht e ditur rndsia e shprehive q i fiton fmija n moshn m t re. “Ajo q hyn n djep, del n varr”.
    Gruaja e arsimuar dhe e edukuar, sht m e dashur pr burrin, t cilit i ndihmon n punt e tij. Pejgamberi a.s. pr Hatixhen r.a. thot:
    “Betohem se All-llahu xh.sh. nuk m ka fal grua m t aft se at: Ather kur nuk m besonin njerzit, ajo m besoi. Derisa mua nuk m pranonin, ajo m afirmoi. Derisa m lan t varfr, ajo m ndihmoi me mallin e saj.”
    Thuhet se kinse arsimimi e drgon gruan n amoralitet!
    Kjo nuk sht e vrtet. Por, para s gjithash duhet t thuhet se injoranca nuk mund t jet m e vlefshmme dhe m e dobishme se dituria. Veanrisht n kohn ton arsimimi sht i nevojshm edhe pr burrin edhe pr gruan.
    Dituria, arsimimi dhe edukimi n kuptimin absolut t fjals nuk kan asnjfar lidhje me amoralitetin. Por, n institucionet arsimore q jan larg parimeve morale, disiplins dhe rregullit, morali i t rinjve q jan n moshn e zhvillimit mund t vij n rrezik. Arsimimi i gruas n shoqrin islame, nuk don t thot se ajo duhet t qndroj bashk me shokt meshkuj, t flertoj me ta ose, nuk don t thot shtitje t prbashkt t femrave me meshkuj npr msonjtore, korridore dhe vende t tjera. Dituria nuk e arsyeton stolisjen si nj valltare, t bj grim si nj aktore. Prkundrazi ajo duhet t grditet nga ato. T theksojm kt se kur flasim pr arsimimin dhe edukimin, mendojm n shoqrin islame si nj mjedis. N institucionet arsimore t nj shoqrie t ktill, ballafaqoheni jo me epsh por me dituri dhe vlera relevante

Arsimimi i gruas nga prizmi i tradites profetike
    Fjalt q vijojn dhe q pa t drejt i mvishen Pejgamberit a.s. e q kan kt kuptim:
    “Grat mos i ulni npr qoshke, ato mos i msoni t shkruajn e t lexojn, por i msoni t tjerrin dhe t lexojn suren Nur” jan t trilluara dhe jo t vrteta - nuk kan t bjn fare me hadithin. Fjal t tilla, prej gojs s t Drguarit a.s. nuk kan dal. Prkundrazi, i I Drguari a.s., e ka nxitur dhe e ka urdhruar arsimimin e grave. Kshtu Shifahatunit, nj gruaje nga as’habt i kishte urdhruar q gruas s Pejgamberit, Hafsas, t’ia msoj shkrimleximin dhe disa gjra tjera.
    N nj hadith t tij thot:
    “Ai q e edukon mir dhe i jep nj sjellje dhe arsimim robereshes s tij, nga ana e All-llahut shprblehet sevap t dyfisht.”
    Nse kjo gj sht sevap pr gruan jo t lir, sht sevap edhe pr femrat tjera.
    N Medinetu’l-Munevvere ishin tubuar grat dhe kishin shkuar tek i Drguari a.s.:
    “Burrat vazhdimisht po vijn tek ti dhe msojn dituri. Po msojn at q nuk e dijn, duke mos na dhn rast q t vijm tek ti. Na cakto nj dit kur t vijm t t dgjojm dhe t’i msojm ato gjra q nuk i dijm.”
    I Drguari a.s. u kishte caktuar nj dit. At dit ai u kishte mbajtur va’z dhe i kishte udhzuar. N komentin e ktij hadithi, Ajni e arsyeton diskutimin e grave dhe bisedn e tyre me meshkujt lidhur me problemet fetare.
    Kshtu n Medine, grat muslimane, pr t gjitha problemet e tyre jan kshilluar dhe kan marr msim nga Pejgamberi a.s. Sikur t’ishte mkat arsimimi dhe edukimi i grave, vall a do ta bnte kt Pejgamberi a.s.? Aisheja thot:
    “Sa t mira jan grat ensare, turpi nuk i ka penguar t msojn pr fen e vet.”
    Njra nga grat t kohs s Pejgamberit a.s. q i kishte dhn rndsi dituris, ishte edhe gruaja e t Drguarit a.s. Aisheja. Ajo mirrej me dituri, kur dgjonte di q deri ather nuk e ka ditur, pyeste prsri derisa nuk do ta mbante n mend at. As’habi Ebu Musa thot kshtu:
    “Nuk ekzistonte problem i rnd pr ne (as’habt) pr t cilin Aisheja nuk do t gjente zgjidhje.”
    Nj as’hab tjetr, Musa b. Talha thot:
    “Nuk kam par dik tjetr t flet m qart dhe haptazi se sa Aisheja. Dihet se i transmeton dy mij e dyqind e dhjet hadithe t Pejgamberit a.s.”
    Prve Aishes edhe Fatimja, vajza e Ebu Bekrit, Esma dhe Ummu’d - Derda jan t njohura si gra q kan dhn fetva.
    ‘Umeri, n koh t halifatit t vet, nj dit del n minberin e t Drguarit t Zotit dhe i kshillon muslimant q n martes t mos japin mehr t madh. Nga xhemaati i femrave nj grua e lart del duke thn:
    -‘Umer, nuk ke t drejt t flasish kshtu!; dhe citoi ajete nga Kur’ani Famlart, ‘Umeri tha: All-llah, All-llah! Nj grua diskuton me ‘Umerin dhe atij ia mbyll gojn; dhe e trhoqi fjaln. Nj dit tjetr duke ecur n rrug me shokt e vet, takohet me vajzn e Malikut, Havlen dhe e prshndet. Pasi e pranon prshndetjen, Havleja e kshillon kshtu halifin dhe e mson si duhet ta kryej detyrn e burrshtetit: Prit ‘Umer! T njoh prej kohs kur n panairin e Ukazit t thrrisnin ‘Umer i vogl dhe kur me shkopin tnd i friksoje fmijt. Pas kalimit t nj kohe filluan t t thrrasin ‘Umer. Prap pasi nuk kaloi shum koh e more titullin emirul-mu’minin (udhheqs i besimtarve, kryetar shteti). Friksohu prej Zotit pr njerzit q i udhheq! Dije mir se pr at q friksohet nga dnimi i All-llahut, Dita e Gjykimit q duket larg, i vjen shum shpejt. Ai q i friksohet vdekjes shqetsohet prej zhdukjes... Pas ktyre fjalve njri nga shoqria e ‘Umerit, Xharudi, i drejtohet Havles: Zonj, shum e zgjate me Emirul-mu’minin! ‘Umeri menjher ia trhoqi vrejtjen Xharudit: Lere, a s’e njohe Xharud? Kjo sht gruaja e Ubade b. Samitit, Havleja, ankesn e s cils All-llahu e ka dgjuar nga shtat qiejt. Sa i prket ‘Umerit, i betohem All-llahut se jam i detyruar ta dgjoj. Edhe n periudhn pas as’habve, n botn islame, numri i grave q jan arsimuar dhe kan br va’z e kan dhn fetva, ka qen i madh. N veprn e rahmetli haxhi Zihni Efendiut “Meshahiru’n-nisa” kan vend biografit e shum prej tyre. Midis tyre ajo e Fatime Fakihes dhe Fatimes nga Bagdadi, jan shum t njohura.

Jeta e lir – npunsia

“Dhe rrini n shtpit tuaja e mos shfaqni bukurin tuaj si shfaqej n injorancn e hershme...”
    Nj grup mendimtarsh pr problemin e gruas, e mbrojn mendimin q ajo t jet trsisht e lir jasht kontrollit. Por kta nuk bjn fjal pr virtytet e gruas, pr ruajtjen e tyre. Ata i mbyllin syt para bukurive, si jan: ecjes s hapur (t pambuluara), prdorjes s alkoolit, bixhozit dhe pjesmarrjes n argtime si dhe przierjes s gruas me burrin n kto aktivitete. Dhe, kshtu kinse do t arrihet civilizimi i Perndimit, do t jetohet nj liri e tipit perndimor. “Gruaja n Perndim, doli n treg, kaloi n sokaqe, shkoi npr fabrika, hyri npr lokale nate duke fituar pr jetn e saj. Me kt ajo u shfrenua. Gruaja u keqprdor n tregti. U b shitse dhe manekene. Pr t holla femria dhe personaliteti i saj u nxorr n treg. U zhduk nderi dhe respekti i saj. Tani sht nj robresh e lir nn kamxhikun e nevojave dhe varfris, e sjellur n tregun e robreshave. Jo si n kohn e lasht kur shitej si shrbtore npr familje, tash shitet pr t punuar n tregti, afarizm. Atje, pr nj cop buk q ta evitoj urin e saj, ajo e ofron, si nj femr, gjen m t mueshme t saj, si mallin.”
    Grupi tjetr i mendimtarve e shikojn ann e kundrt t problemit, kshtuq nuk e ln gruan as t merr frym. Meq kta nuk kan nj teori t caktuar dhe numri i tyre nuk sht i madh, kt nuk do ta shqyrtojm m tepr.
    Midis ktyre dy ekstremeve qndron nj mendim i tret, ky sht mendimi Islam. Sipas tij, gruaja nuk sht qenie satanike, e cila me knaqsit fizike e shfrytzon do rast. Ajo paraqet nj qenie t pafajshme njerzore me ndjenja t holla dhe me fizikus delikat. Por, shum e leht sht q t nxirret nga rruga e drejt dhe t keqprdoret.

Gruaja dhe npunsia

Detyrat e vrteta t gruas, jeta e lir dhe npunsia jan gjra q nuk pajtohen me natyrn fizike dhe psikike t saj. Nj grua q largohet nga rrethi familjar, i humb karakteristikat e gruas, vendin e puns dhe detyrn e saj t puntores, i shndrron n atmosfer shtpiake. S’jan pak ato gra, q n vendin e puns, vazhdimisht flasin pr fmijt e tyre dhe n koh t puns bjn pundore.
    Situata e grave t zbuluara dhe e meshkujve n jetn e lir ose n vendet e puns sht shqyrtuar n pjesn e deritanishme t ksaj vepre. Nuk ka pengesa q grat t mirren me asilloj pune ku nn udhzimet e Islamit do t jen t sukseshme. T themi edhe kt se flasim pr “gruan islame” n kuptimin absolut t fjals. Nuk e marrim parasysh ndonj shtet konkret islam t kohs son. Islamin e paramendojm si nj totalitet. Kur flasim pr “Shoqrin islame” mendojm pr shoqrin ku zbatohen normat islame. N nj shoqri t ktill, nuk ka asnj arsyetim q gruaja t mos bhet tregtare, mjeke... Por, duhet t prsrisim se duke i zbatuar kto detyra, ajo medoemos duhet t’i respektoj rregullat e moralit islam.
    Jeta sht specializim. Rezultatet m t mira arrihen, kur secili merret me pun n prputhmri me natyrn e tij.
    Shifahatuni, prej kurejshve, q u prkiste muslimanve nga Meka, ishte njra prej muhaxhireve t para dhe njra nga grat m t njohura t kohs s Asri-Saadetit. Ajo e kishte msuar Hafsan t shkruaj e t lexoj. Halifi ‘Umer r.a. i jep rndsi mendimit t saj, e pyeste pr shndetin, ia dinte vlern dhe i jipte pr detyr t’i kontrolloj tregjet

Ushtria - lufta dhe gruaja

“N betejn e Uhudit, duke shikuar majtas dhe djathtas, e pash Ummi Umaren si po luftonte.”
    Muhammedi a.s.

Sipas t drejts islame, gruaja nuk sht e obliguar t shkoj n luft e t luftoj. Pr meshkujt vlejn si udhzim fjalt:
    “Xhenneti sht nn shklqimin e shpats”.
    Ndrsa pr gruan:
    “Xhenneti sht nn kmbt e nnave.”
    N realitet, gruaja sht krijes q punon m s shumti dhe m sinqeritet n mbrotjen e atdheut. Ajo e prgatit “fuqin njerzore” t nj populli dhe ia dhuron atdheut t vet. Ato jan krijesa t cilat n parzmat e veta ruajn mundimet q i sjellin mobilizimet dhe humbjet q ato i shkaktojn.
    N kohn e t Drguarit a.s. muxhahidt islam derdhnin gjakun e vet n mnyr t pakursyeshme, duke flijuar edhe jetn, me qllim q t bhen “shehid”, si gjn m t lart pas “pejgamberis” (nubuvvetit).
    Ato (grat) ishin tubuar dhe drguan njern te i Drguari i All-llahut:
    “-O i drguar i Zotit! Un jam prfaqsuese e grave. Nuk ka grua t njohur e t panjohur q nuk dshiron t dal para jush. All-llahu sht Rabbi dhe Zoti edhe i burrave edhe i grave. Ndrsa ti je i Drguar i All-llahut, i Drguar edhe pr meshkujt edhe pr femrat. All-llahu i Lartsuar, xhihadin e fali si farz pr meshkujt. Nse ata e luftojn armikun dhe nuk mbyten, bhen gazi. Do t fitojn dhurata dhe sevape. Nse bhen shehid, nuk do t llogariten si t vdekur, por, prkundrazi si t gjall, do t shprblehen nga All-llahu xh.sh. ’kan femrat t ngjashme me kt aktivitet t burrave?
    I Drguari a.s. u prgjigj kshtu:
    Duhet t’i respektoni burrat dhe duhet t’i dini detyrat dhe obligimet, e pak kush nga ju e bn kt!”
    Nj grua nga familja Kudaa krkoi leje nga i Drguari a.s. q ti bashkohet mobilizimit ushtarak. Ai refuzoi. E gruaja i tha:
    -Nuk dua t luftoj. Vetm dua t’i shroj t plagosurit dhe t smurve t’u jap uj. Ja, pr kt dua t marr pjes. Pejgamberi a.s. iu prgjigj kshtu:
    -Do t lejoja sikur kjo t mos bhej tradit dhe sikur t mos flitej se filan gruaja shkoi n luft. Por, megjithat, ti duhet t ngelish n shtpin tnde.”
    Kto hadithe flasin se n kushte normale gruaja nuk sht obliguar t shrbej n ushtri dhe t shkoj n luft. Por, kjo s’duhet kuptuar se gruaja n asnj mnyr nuk duhet t marr pjes n ksi lloj aktivitetesh.
    Sipas juristve islam, nse armiku ka shkel n vendin e tyre dhe nse vjen n pyetje ekzistenca, ather edhe grat, pa marr parasysh se a ua lejojn kt burrat dhe etrit, shkojn n luft.
    N kushte tjera nse grat shprehin dshirn dhe kt ua lejojn t afrmit mund t marrin pjes vullnetarisht n luft. Gruaja nuk sht lufttare, prandaj gruaja e armikut nuk vritet n luft. Pejgamberi a.s. gjat drgimit t muxhahidve n luft, u jipte kto instruksione:
    “Shkoni n emr t All-llahut duke u mbshtetur n All-llahun dhe n fen q predikon i Drguari a.s. Mos i vritni pleqt e drmuar, fmijt dhe grat. Mos e grabitni pasurin shtetrore. Bashkojeni pren. Zbatoni Islamin. Bhuni t ndershm. Bni t mira! All-llahu i don ata q bjn vepra t mira.”
    Por, nse gruaja n mnyr ideore ose aktive merr pjes n luft, ather (gruaja e armikut) mund t vritet.

Gruaja n ushtrin islame

Nga koha e Pejgamberit a.s. e deri n ditt tona, gruaja islame, i ka rritur lufttart m t guximshm dhe trimat m t drejt pr ushtrin, dhe, kohpaskohe edhe vet sht pjesmarrse n luft. N kohn e Pejgamberit a.s. grat dhan shehidin e par pr Islam. N periudhn e “vshtir t Mekks”, gruaja bashk me t shoqin u prballoi t gjitha mundimeve. Emigroi n shtetet e huaja. U pikllua nga dhembja e madhe e krijuar nga skenat e vdekjes s burrave gjat rrethimit t muslimanve dhe nga periudha e uris. N bisedat e fshehta politike dhe fetare q n fund t periudhs s Mekes i bn qytetart e Medines dhe i Drguari a.s. morn pjes edhe grat.
    Ajo mori pjes n Hixhretin pr n Medine dhe mbrojti Islamin gjat tr jets. Gruaja mori pjes n shum ekspedita t armats islame dhe n transportimin dhe shrimin e heronjve, n bartjen e shehidve, n hapjen e varrezave, n prgatitjen e ushqimit, n sjelljen e ujit, n ruajtjen e rezervave ushqimore dhe shum aktivitete tjera. Ve ksaj, ajo vet personalisht prdori shpatn dhe shtizn. Vrau armiq dhe vet u b heroin dhe shehide.
    Ummi Umare nga ensart mori pjes n betejn e Uhudit. Gjat nj luftimi, n radht e ushtris islame, midis dhjet vetve q gjendeshin pran t Drguarit a.s. ishte edhe kjo, burri i saj dhe t dy bijt. Kjo, me shpat n dor luftoi pran t Drguarit a.s. N kt rast vrau nj kalors t armikut dhe u plagos edhe vet, madje n disa vende. Pejgamberi a.s. thot:
    “Ditn e betejs n Uhud, n do shikim majtas e djathtas, e shikoja Ummi Umaren si luftonte pran meje.”
    Ummi Umare mori pjes n disa beteja. Kur kuptoi se Pejgamberi i rrejshm, Musejleme ia vrau djalin, Halidin, ajo u betua se do t luftoj kundr tij dhe mori pjes n betejn kundr murtedve (renegatve) n Jemame nn komandn e Halid b. el-Velidit. N kt luft ia pren dorn dhe kishte marr dymbdhjet plag. Musejleme u vra n kt luft dhe kshtu fjala e Ummi Umares erdhi n vend. N historin islame ka shum raste t ngjashm me kt t Ummi Umares.
    Nuk sht lnd e ksaj vepre t flitet pr kt gj. Pr grat muxhahide t kohs s Asri-Saadetit, hadithe transmetuan kta muhaddith: Buhari, Muslim, Ebu Davud, Tirmidhi, Ibn Maxhe, Ebu Nuajm, Abdurrezak dhe Taberani.
    Veprat e grave muxhahide n ushtrin islame n periudhn e mvonshme gjinden n faqe t arta t historis. Ende jan t freskta kujtimet pr heroizmin e muxhahideve n luftrat lirimtare si p.sh. grat algjeriane.
    Ndryshuar pr her t fundit nga forum126 : 05-05-2006 m 14:24

Perjashtuar Maska e Cappuccino
    Antarsuar
    01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    Ju lutem ndaloni postimet e tilla neveritese kilometra te gjata!! Kush eshte i interesuar te lexoj librat mbi dijetaret islam, le te urdheroj, perndryshe ketu dua mendimin tuaj dhe nese, e nevojshme ndonje citat nga librat fetare e jo postime neveritese. Ai quni forum126 na tregon per te drejtat ne islam derisa ajetet kuraniste flasin per dhune, urrejtje, luftra, xhehnem etj. Kurani eshte libri i Allahut dhe vetem atij duhet ti besoni ju robt e Allahut, sepse eshte fjala e Allahut, ndersa librat dhe mendimet e dijetareve islam nuk jane fjala e allahut dhe nuk mund tu besohet.

Qafiri ju pershendet

Antarsuar
    05-10-2003
    Vendndodhja
    USA
    Postime
    Faleminderit
    O qafo

Kurani thote lufte kur lufta te behet obligim dhe thote respektoni te drejtat ku eshte detyre me u respektu.Nese ti hap tema keqdashese dhe provakative une jam i detyruar ti sqaroj njerzit per te verteten dhe me duhet medeomos ta shpjegoj ate dhe kjo mundesisht me merr pak kohe dhe ndoshta eshte vuluminoze por gjithsesi eshte sqarim im mbi temen qe ngrejne qafirat e enver hoxhes.

Nallban Maska e alko71
    Antarsuar
    24-03-2006
    Vendndodhja
    Tok
    Mosha
    Postime
    Faleminderit
    Cappucino

Muhamedi nuk e mori medinen me lufte.Kjo eshte e para.

Ai kur arriti ne Medine populli i saje e priten me nderime te medha dhe e pranuan per prijes te tyre.

Ai e organizoi shtetin e pare islam ne medine dhe beri marreveshje me jehudet qe nese sulmoheshin nga kurejshet ,jehudet mos te merrnin anen e tyre por te mbeteshin neutral .Keshtu pra ata e pranuan marreveshjen dhe e nenshkruan.

Jehudet si jehudet nuk e mbajten premtimin dhe bene marreveshje te fshehte me idhujtaret dhe u ndihmuan atyre ne sulme kunder ushtrise islame.

Pas fitores se muslimaneve nuk kishte me kuptim qe te mbahej fjala e dhene sepse ishin ata te paret qe e thyen dhe e prishen marreveshjen.Andaj pasoi rrethimi i tyre dhe ata u dorezuan dhe normal qe u ndeshkuan ashtu sic e merituan.

Pra lexo se akoma ke per te mesuar e mos i bjer shkurt .Apo ndoshta je edhe ti nje prej tyre qe ta shtremberosh te verteten.

Antarsuar
    01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga alko71
    Cappucino

Muhamedi nuk e mori medinen me lufte.Kjo eshte e para.

Ai kur arriti ne Medine populli i saje e priten me nderime te medha dhe e pranuan per prijes te tyre.

Ai e organizoi shtetin e pare islam ne medine dhe beri marreveshje me jehudet qe nese sulmoheshin nga kurejshet ,jehudet mos te merrnin anen e tyre por te mbeteshin neutral .Keshtu pra ata e pranuan marreveshjen dhe e nenshkruan.

Jehudet si jehudet nuk e mbajten premtimin dhe bene marreveshje te fshehte me idhujtaret dhe u ndihmuan atyre ne sulme kunder ushtrise islame.

Pas fitores se muslimaneve nuk kishte me kuptim qe te mbahej fjala e dhene sepse ishin ata te paret qe e thyen dhe e prishen marreveshjen.Andaj pasoi rrethimi i tyre dhe ata u dorezuan dhe normal qe u ndeshkuan ashtu sic e merituan.

Pra lexo se akoma ke per te mesuar e mos i bjer shkurt .Apo ndoshta je edhe ti nje prej tyre qe ta shtremberosh te verteten.
    Ne njeren ane peshtyn dhe ne anen tjeter e lepine.

Njeri Maska e BluPower_blu
    Antarsuar
    27-05-2002
    Vendndodhja
    Atje-Ketu.Diku
    Mosha
    Postime
    Faleminderit
    Pik se pari ti je genjeshtar sepse nuk ke mundur te lexosh 8 kapituj (Sure) per 2 dite e lere me t'i kuptosh
    i ke kaluar Shkel e shko - ashtu edhe une i lexoj gazetat ditore dhe ne mbremje komentoj politike (sa per shaka)
    Lexo pak me shum se dy dit dhe lexo me mendje neutrale jo me urrejtje sepse ashtu nuk e kupton fare por vetem shikon se si te gjesh qime ne ve si thot populli.
    Me thuaj nje kunderthenje ta shoh se si duket.
    Perseritja behet ne baz te vleres, nese nje paralajmerim i nje denimi perseritet atehere tregohet vlera e tije, ashtu edhe per te mire. Ti nuk e din kete, por meso lexo mos u huto.
    Bisedimet per xhehenem dhe xhenet jan per te gjallet,ka pune per te gjallet qe i caktojn njerezit se ku do te shkojne sipas veprave te tyre.
    Une, linda dhe u rrita dhe keso libri perverz - ti i the keto fjal, me fal se po te them por ti qenke perverz sipas fjaleve tua dhe edukates qe paske marr qat lindjes dhe rritjes tende perverze .
    "Allahu eshte sunduesi i te gjitha cka ekziston ne botra dhe ne qiej, sepse Allahu e ka vertetuar kete! - lexoje njehere Kur'anin ne teresi pastaj komento, je ber komentator i njohur me 2 faqe te lexuar
    Allahu shum mir ka cekur se Kur'anin e ka zbritur per njerezit ne Toke edhe ate per te gjallet, pra tegjitha lajmerimet paralajmerimet , dhe sqarimet i ben per njerezit edhe vertetimet i ka ber per njerezit e jo per veten e Tij, por ti mundesh te thuash sit e duash se nuk din.
    Sa i perket ngrenjes se mishit dhe disa gjerave Allahu(madheria eshte e Tija) na meson se cfar eshtre e dobishme per ne dhe njekohesisht na ve ne dije se ai eshte i meshirueshem sepse ne raste te veshtira ne le zgjidhje edhe nga ajo e keqja me kufizime qe ka te mirat e veta.

Tash u bere mjek. Je i paditur ne kete drejtim interesohu me shume pastaj komento qoft edhe nje pjese te ndonje ajeti e jo Ajet Kur'anore ne teresi.

I adaptuari nuk esthe biri yt.
    Perverziteti me i madh eshte mashtrimi qe e bejn bota, duke genjyer se i kan femij te vetit e duke ia mshefur prindert e vertete dhe pastaj ne shum raste duke i malltretuar e shum gjera duke ju bere.
    Sa i perket Muhammedi paqa qoft mbi te dhe te adaptuarin e tij sepse nuk mund te jet edhe i biri edhe i adaptuari por njera sepse nese thuhet ashtu thuhet genjeshter Ai ka vepruar ashtu pasi qe i adaptuari i tij e ka leshuar gruan me urdher te Allahut Muhammedi a.s. e ka martuar per t'i bindur njerezit se i huaji nuk te behet gjak i yti.

Ti ke urrejtje per ate nuk e kupton, por ka edhe me te keqi se ti te till qe e kuptojn dhe e din se eshte i rruges se vertet dhe prap se prap e urrejne e ata jane me te zhdukurit nder tegjith.

Allahu disa here therret ne thirrjen njerez e edhe me thirrjen besimtar - dalloje ti shapin prej sheqeri dhe shihe se si te keshillon. Kur'ani nuk eshte i yni as i juaji por i Krijuesit per t'i drejtuar njerezit ne rrug te drejt, por ti nuk e kupton kete sepse je i thjesht.

Ti me kete nuk arrin te besh asgje vete nje ngaterrim te vetes tende dhe tregon paaftesin tende per te lexuar dhe kuptuar.
    Shendeti ne trupin e shendoshe

Nallban Maska e alko71
    Antarsuar
    24-03-2006
    Vendndodhja
    Tok
    Mosha
    Postime
    Faleminderit
    OOooooo NJERI

Medina nuk u sulmua ,sepse s'kishte nevoje te sulmohej dhe ajo nuk i takonte vetem jehudeve por aty kishte edhe te krishtere edhe idhujtare edhe muslimane e qe para arritjes se profetit a.s. shumica ishin muslimane, andaj kur e vendosen (shumica ) per prijes te tyre(ne menyre demokratike) e pranuan edhe te krishteret edhe jehudet marreveshjen qe te jetonin ne paqe me njeri tjetrin me kusht qe nese Medina sulmohej nga Mekasit idhujtare ,edhe nje here MEKASIT(banoret e Mekes) ata (te krishteret dhe jehudet ) te mos nderhynin ne favor te idhujtareve pasi kjo ishte edhe ne dobi te tyre se luftohej idhujtaria.Dhe kur MEDINA u sulmua nga MEKASIT IDHUJTARE Jehudet prapa shpine lidhen nje marreveshje tjeter me IDHUJTARET qe t'iu ndihmonin atyre,pra IDHUJTAREVE kunder MUSLIMANEVE bashke banues te tyre(JEHUDEVE) me te cilet kishin lidhur marreveshjen me pare qe te mos i ndihmonin IDHUJTARET.Pra e thyen ate bese,premtim, marreveshje si te duash quaje dhe tentuan tua fusnin thiken pas shpine .Por nuk deshi ALLAHU i lartemadherishem qe kjo te ndodhte dhe perpjekja e tyre se bashku me idhujtaret shkoi huc(per deshperimin tend) .Dhe pas kesaje beteje per mbrojtjen e MEDINES nga MUSHRIKET MEKAS,muslimanet qe e kishin kuptuar hilene qe u kishin kurdisur JEHUDET e Medines pra shtetit te
    tyre te perbashket ,i rrethuan lagjet e JEHUDEVE dhe kerkuan qe te dorezoheshin por ata kundershtuan dhe filloi lufta ku ata pesuan disfate totale dhe u dorezuan si qen me bishtin nder kembe. Pra nuk e mori medinen me lufte por i perzuri ngaterrestaret nga gjiri i vet.Kjo nuk kishte qene hera e pare qe Jehudet kishin shkelur besen e dhene por e dyta apo e treta here ,andaj edhe nuk u falen me, jo se Muhamedi a.s. deshiroi ashtu por mori urdherin nga XHIBRILI a.s.(GABRIEL) e ky nga ALLAHU xh.sh. (LORD of the worlds).

Nese se ke kuptuar apo aprovuar edhe tani ate qe veproi Muhamedi me Jehudet,une ta spjegoj edhe me thjeshte me shembuj si mahalla e jone edhe mahalla e tyre e nese prap s'pajtohesh atehere ti s'je as i krishter i mire e as musliman i mire e as qenie humane e mire .

Antarsuar
    01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    i rrethuan lagjet e JEHUDEVE dhe kerkuan qe te dorezoheshin por ata kundershtuan dhe filloi lufta ku ata pesuan disfate totale dhe u dorezuan si qen me bishtin nder kembe. Pra nuk e mori medinen me lufte por i perzuri ngaterrestaret nga gjiri i vet.

i/e regjistruar
    Antarsuar
    02-04-2006
    Postime
    Faleminderit

Ja cfare mesojne femijet ne Arabine Saudite

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...901769_pf.html

Tekstet shkollore saudite. (Pas heqjes s intolerancs)

Nga Nina Shea

E Diel, 21 maj, 2006

Tanim nj koh t gjat shkollat publike n Arabin Saudite jan t prmendura pr demonizimin e Perndimit, si dhe t t krishterve, hebrenjve dhe t gjith "mosbesimtarve." Por pas sulmeve t 11 shtatorit 2001 n t cilat 15 nga 19 kidnapuesit ishin saudit mendohej se kjo do t ndryshonte.

M 2004 nj grup studiuesish nga oborri mbretror saudit erdhn n prfundim se reformat jan t nevojshme pasi kurrikulumet e studimeve fetare n Arabin Saudite "e inkurajojn dhunn kundr t tjerve, dhe i nxisin gabimisht nxnsit t mendojn se pr t mbrojtur fen e tyre ata duhet t'i shtypin dhe madje t'i eliminojn fizikisht 't tjert'." Q ather qeveria saudite vazhdimisht ka deklaruar se i ka ripunuar tekstet shkollore.

Princi Turki Al-Faisal, ambasador i Arabis Saudite n Amerik, ka punuar n mnyr agresive pr t shprndar kt porosi. "Mbretria i ka rishikuar t gjitha praktikat dhe materialet arsimore, dhe ka larguar do element q s'sht n prputhje me nevojn pr arsimim modern," kishte thn n nj turne t tijin t vonshm npr disa qytete amerikane. "Jo vetm q kemi mnjanuar at q mund t shihej si intoleranc nga tekstet e vjetra shkollore q ishin pjes e sistemit ton, por kemi zbatuar nj plan t brendshm gjithprfshirs pr revizion dhe modernizim." Qeveria saudite madje kishte br nj reklam njfaqshe n New Republic dhjetorin e kaluar duke u mburrur me suksesin e saj pr "modernizimin e planeve tona msimore pr t'i prgatitur m mir fmijt tan pr sfidat e s nesrmes." Para nj viti nj zdhns ambasade deklaroi: "Ne i kemi recensuar kurrikulumet tona msimore. I kemi hequr materialet q nxisin urrejtje dhe jotoleranc ndaj njerzve t feve t tjera." Ambasada sht duke shprndar edhe nj dokument 74-faqsh mbi reformn e kurrikulumit pr t treguar se tekstet shkollore jan moderuar.

Problemi sht se: Kto pohime nuk jan t vrteta.

Nj analiz e disa teksteve zyrtare saudite pr studime islame q jan prdorur gjat ktij viti akademik zbulon q, me gjith deklaratat e kundrta t qeveris saudite, ideologjia e urrejtjes ndaj t krishterve dhe hebrenjve dhe myslimanve q nuk e ndjekin doktrinn vehabiste ende mbetet pjes e sistemit t shkollave publike. Tekstet msojn nj vizion dualist, duke e ndar botn n besimtar t vrtet t Islamit ("monoteistt") dhe n jobesimtar ("politeistt" dhe "t pafet").

Ky indoktrinim fillon n tekstin e klass s par dhe mpastaj riafirmohet dhe zgjerohet n do vit, duke kulminuar n tekstin e klass s 12-t, q i udhzon studentt se detyrimi i tyre fetar prfshin xhihadin kundr t pafeve me qllim t "prhapjes s fes."

Freedom House i ka kuptuar kto sepse Ali Al-Ahmedi, disident saudit q sht n krye t Institute for Gulf Affairs, na i ka dorzuar nj dyzin tekstesh shkollore fetare q gjoja jan pastruar nga Ministria e Arsimit e Arabis Saudite. Kopjet e tij nuk i ka siguruar nga qeveria, por nga msuesit, administruesit dhe familjet fmijt e t cilve jan nxns t shkollave saudite, q i kan nxjerr ato nj nga nj.

Disa nga burimet tona jan shiit dhe sunit nga traditat jovehabiste njerz q etiketohen n kto tekste si "politeist" ose "t lajthitur" ose "t kqinj" t tjert jan vetm t mllefosur q kta libra bjn fare pak pr t'i prgatitur nxnsit e rinj pr botn moderne.

M pas ne i angazhuam dy fols arab t pavarur pr t'i prkthyer ato secili ve e ve.

Feja sht themeli i ideologjis politike t shtetit saudit; ajo sht gjithashtu lm kyq n arsimin saudit ku studentve u msohet interpretimi i Islamit i njohur si Vehabizm (lvizje e themeluar 250 vjet m par nga Muhamed ibn Abd Al-Vehhabi) dhe q pasqyrohet n kto tekste shkollore.

Dijetart vlersojn se brenda kurrikulumit t shkollave publike saudite studimet islame prbjn erekun ose nj t tretn e orve msimore n nj jav, n arsimin e ult dhe t mesm, dhe disa or do jav n sholln e lart. Msimdhnsit q vn n dyshim ose s'pajtohen me interpretimin zyrtar t Islamit mund t psojn ndshkime t ashpra. N nntor 2005 nj msues saudit q kishte br komente pozitive pr hebrenjt dhe Dhjatn e Re ishte larguar nga puna dhe ishte dnuar me 750 fshikuj dhe burgim. (Ai ishte amnistuar pas protestave publike dhe ndrkombtare.)

Sistemi i shkollave publike n Arabi Saudite prfshin 25000 shkolla, me rreth 5 milion nxns. Ve ksaj, Arabia Saudite ka akademi t veta n 19 kryeqytete t bots, prshir edhe nj jasht Uashingtonit, n Fairfaks Kaunti, q i prdorin disa prej ktyre teksteve.

Arabia Saudite gjithashtu u shprndan tekstet e veta fetare gjithandej bots shkollave islamike dhe medreseve q nuk i kontrollon n mnyr t drejtprdrejt. Pa u brengosur me statusin historik periferik dhe sektar t Vehabizmit, Arabia Saudite po prpiqet t afirmoj veten si zri autoritativ n bot i Islamit si nj "Vatikan" pr Islamin, si kan deklaruar disa zyrtar saudit dhe kto tekste jan pjes integrale e ktyre prpjekjeve. Si v re edhe raporti i komisionit pr sulmet e 11 shtatorit: "Madje edhe n vendet e begata, shkollat vehabiste t financuara nga Saudia jan shpeshher t vetmet shkolla islamike."

Arsimi sht n qendr t debatit pr lirin n botn myslimane. Prijsi i Al-Kaids Usama bin Laden, e kupton kt fare mir; s voni n nj audioincizim ai mallkonte t gjith ata q do t'i "ndryshonin kurrikulumet shkollore"

Pasazhet n vijim -- t nxjerra nga po ata libra q citohen n dokumetin 74-faqsh pr reformimin e kurrikulumit q tani po shprndahet nga Ambasada Saudite jan duke i trajtsuar pikpamjet e brezit t ri t sauditve dhe myslimanve n tr botn. Nse mbesin t pandryshuara, ato vetm do t forcojn dhe t thellojn urrejtjen, intolerancn dhe dhunn ndaj feve dhe kulturave t tjera. A kt e quan Riadi reform?

KLASA E PAR
    "do fe prve Islamit sht e rreme."

"Mbushni vendet bosh me fjalt e sakta (Islam, ferr): do fe prve *________ sht e rreme. Kush vdes jasht Islamit do t hyj n ______."

KLASA E PEST
    "Kush i bindet Profetit dhe pranon njjsin e Zotit nuk mund t mbaj shoqri besnike me ata q e kundrshtojn Zotin dhe Profetin e Tij, edhe nse ata jan kushrinj t vet m t ngusht."

"sht e ndaluar pr myslimanin t jet shok besnik i dikujt q nuk beson n Zotin dhe Profetin e Tij, ose i atyre q e luftojn fen e Islamit."

"Myslimani, edhe nse jeton larg, sht vlla yti n fe. Nse dikush kundrshton Zotin, edhe nse sht vllai yt n familje, ai sht armiku yt n fe."

KLASA E GJASHT
    "Ashtu si kan qen t suksesshm n t kaluarn kur jan bashkuar n prpjekjet e tyre t sinqerta pr t'i przn kryqtart e krishter nga Palestina, arabt dhe myslimant srish do t dalin fitimtar, dhnt Zoti, kundr hebrenjve dhe aleatve t tyre nse qndrojn t bashkuar dhe luftojn nj xhihad t vrtet pr hir t Zotit, sepse sht n fuqi t Zotit ta bj kt."

KLASA E TET
    "Si sht cituar nga Ibn Abbasi: Majmunt jan hebrenjt, njerzit e Sabbatit; ndrsa derrat jan t krishtert, t pafet e bashksis s Jezuit."

"Zoti i ka thn Profetit t Tij, Muhamedit, pr hebrenjt, se nga disa pjes t librave t Zotit [Tors dhe Ungjijve] ata kan msuar se vetm Zoti vlen t adhurohet. Prkundr ksaj, ata shfaqin besime t rreme nprmet idhujtaris, fallthnies dhe magjis. Duke vepruar n kt mnyr ata i nnshtrohen djallit. Nga mria dhe armiqsia ata i duan njerzit e gnjeshtrave n vend t njerzve t s vrtets. Prandaj ata jan t mallkuar dhe Zoti na paralajmron q t mos bjm si ata."

"Ata jan hebrenjt, t cilt Zoti i ka mallkuar dhe me t cilt Ai sht aq i hidhruar saq Ai kurr m nuk d t jet i knaqur [me ta]."

"Disa nga njerzit e Sabbatit Zoti i dnoi duke i shndrruar n majmun dhe derra. Disa prej tyre u bn adhurues t djallit, dhe jo t Zotit, nprmjet flijimeve, lutjeve, krkimit t ndihms dhe formave t tjera t adhurimit t djallit. Disa hebrenj e adhurojn djallin. Edhe disa pjestar t ktij kombi e adhurojn djallin, dhe jo Zotin."

"Aktivitet: Studenti duhet t shkruaj nj ese pr rrezikun nga imitimi i t pafeve."

KLASA E NNT
    "Konflikti ndrmjet ksa umma-je (bashksis mysliman) dhe hebrenjve dhe t krishterve i ka br ball kohs, dhe do t vazhdoj aq sa t doj Zoti."

"sht pjes e urtsis s Zotit q lufta ndrmjet myslimanve dhe hebrenjve do t vazhdoj deri n ditn e gjykimit."

"Myslimant do t triumfojn ngase jan me t drejtn. Ai q sht me t drejtn gjithmon do t fitoj, edhe nse shumica e njerzve jan kundr tij."

KLASA E DHJET
    Teksti i klass s dhjet pr jurisprudenc mson se jeta pr jomyslimant (si dhe pr grat, dhe rrjedhimisht, edhe pr skllevrit) vlen vetm sa nj pjesz e jets s nj "burri t lir mysliman." Parat e gjakut jan shpagim q i bhet viktims ose familjes s viktims pr vrasje ose lndim:

"Taksa e gjakut pr nj t pafe t lir. [Sasia e saj] sht gjysma e parave t gjakut pr nj burr mysliman, qoft ai nga "ithtart e librit", qoft nga t tjert (jo nga "t librit", d.m.th. pagan, zoroastrian etj).

"Parat e gjakut pr nj grua: Gjysma e parave t gjakut pr nj burr, n prputhje me fen e tij. Taksa e gjakut pr nj grua myslimane sht gjysma e parave pr nj burr mysliman, dhe taksa e gjakut pr nj grua jomyslimane (kafir) sht sa gjysma e parave pr nj burr jomysliman."

KLASA E NJMBDHJET
    "Prshndetja "Selamu alejkum [Paqja qoft mbi ty]" sht vetm pr besimtart. Ajo nuk mund t'u thuhet t tjerve."

"Nse shkoni n nj vend ku ka mysliman dhe t pafe, duhet t ofroni prshendetjen pr myslimant."

"Mos iu bind atyre [t krishterve dhe hebrenjve] n rrug t ngusht n shenj nderimi dhe respekti."

KLASA E DYMBDHJET
    "Xhihadi n rrugn e Zotit q prbhet nga lufta lundr pabesimit, shtypjes, padrejtsis dhe brsve t tyre sht kulminacion i Islamit. Kjo fe sht ngritur nprmjet xhihadit dhe nprmjet xhihadit sht ngritur lart flamuri i saj. Ai sht nj nga veprat m fisnike, q t afrojn te Zoti, dhe prej akteve m madhshtore t bindjes ndaj Zotit."

Nina Shea sht drejtore e Qendrs pr Liri fetare n Freedom House.

Ragnald
    Antarsuar
    18-06-2006
    Vendndodhja
    london
    Postime
    Faleminderit
    Falenderuar 1 her n 1 postim
    esht e kote te debatosh rreth ketyre temave me tipa si capuccino ,noname apo edhe ky picirruku 'intelektual' romak student.....

kur rob te tille jan islamophobic ,esht thjesht nje humbje kohe te mundohesh qe keta persona te behen 'sane' me plot kuptimin e fjales...kjo keshille jepet si per myslimanet dhe per kristianet e mirefillte...

le te defrehen keta 'qente' e kristianizmit me kesilloj temash.....

hey phobica s'besoj se ofendoheni duke ju therras 'qener' ,sepse tek e fundit duhet te ndiheni krenar per kete emertim te veni nga vete 'jezusi' juaj......(HOLY BIBLE) Matthew 15:22-26

kerkoj falje per kristianet e tjere qe kan ndergjegje ,se tek e fundit kristianet e zgjuar ja dine kuptimin e sakte atyre verseve ,por keta meqe jan injorante ne fene e tyre ,ateher e meritojne me i therritur ne ate menyre....
    Ndryshuar pr her t fundit nga Smth_Poetic : 07-07-2006 m 23:52

i/e regjistruar
    Antarsuar
    16-11-2005
    Postime
    Faleminderit
    37 falenderime n 31 postime
    Citim Postuar m par nga forum126
    ]T drejtat elementare dhe lirit e njeriut sipas jurisprudencs islame

E drejta e jets

Definicioni i prgjithshm i jets nnkupton se ajo sht dhunti e Allahut xh.sh. dhuruar krijess s tij - njeriut, prandaj askush nuk sht kompetent pr marrjen apo mohimin e saj, vese me t drejt t prcaktuar. Jeta sht e drejt kolektive e t gjithve. Allahu xh.sh. lidhur me kt thot: Pa dyshim Ne japim jet dhe vdekje dhe ne jemi trashgimtar.(El Hixhr, 23).

Pr kt arsye do krcnim (armiqsi) ndaj nj personi, konsiderohet krcnim ndaj tr shoqris: Kush mbyt ndoknd i cili ska mbytur asknd, ose at q nuk ka br krime (rregullime) n tok, sht sikur t mbyt tr njerzimin. (El-Maide, 32).

Armiqsia ndaj vetvetes me vetmbytje konsiderohet krim, meqense ktu tejkalohet drejtprdrejt prcaktimi i Allahut dhe fuqia e tij e pr kt arsye n botn tjetr meriton dnim t tmerrshm Mos mbytni vetveten tuaj dhe kush e bn kt nga armiqsia e dhuna, Ne pastaj at do ta hedhim n zjarr. (En-Nisa, 29-30).

N pjesn e drejta pr jetn dhe ruajtjen e saj, kemi disa rregulla, ndr t cilat jan:

N pjesn e drejta pr jetn dhe ruajtjen e saj, - kemi disa rregulla, ndr t cilat.

1. do element q lidhet me jetn dhe ruajtjen e saj konsiderohet si obligim pr aplikim n jetn e prditshme, si p.sh.: ruajtja e shndetit, shrimi nga smundjet, luftimi i virusve nga organizmi i njeriut, jan detyrime pr ruajtjen e jets.

2. do gj q e shkatrron trupin dhe pengon zhvillimin e jets normale, si e till, sht e ndaluar (haram), p.sh.: t dehurit dhe do gj tjetr q prdoret n dm t shndetit.

Muhamedi a.s. thot: Ndaj vetes sate ke obligim, ndaj trupit tnd ke obligim[1] d.m.th. vetvetja jote sht dhurat e Tij, andaj mshiroje at.[2]

3. do gj q sht imune ndaj jets, konsiderohet obligim. Si p.sh. ruajtja nga ushqimi i teprt. Allahu xh.sh. thot: hani e pini e mos e teproni (El-Earaf, 31).

4. do gj q e largon vdekjen nga njeriu, t vepruarit e till sht e plqyeshme (mubah)[3].

E drejta e liris

Islami garanton t drejtn e liris pr do njeri q nga lindja e tij. Pr do njeri e drejta e liris sht gj e natyrshme e lindur. Omeri (knaqsia e Zotit qoft mbi t) thot: Si mund t robrohen njerzit, kur nnat e tyre i kan lindur t lir. Nuk mund ti mohohet njeriut liria prve n raste t veanta q ti detyron koha. f.v. kur armiku mposht ushtrin islame, e nj pjes t tyre i robron. N kt rast, nse edhe ushtria islame triumfon ndaj asaj t armikut, ather mund ti robroni ata. Pr kt arsye n fillim t Islamit ka qen i lejuar robrimi. T veprosh me ata (armiqt) ashtu si veprojn ata me ne. Ky qndrim i Islamit ishte i prkohshm.

Juristt islam e definuan robrin si domosdoshmri t prkohshme e jo t prjetshme.

Me fjaln Njeri i lir nnkuptojm t mohuarit e do robrie nga faktori njeri apo nga ndonj faktor tjetr i ksaj jete, prve Allahut, i cili sht Nj.

E ktu bazohet maksima islame la ilahe il-la ll-llah nuk ka zot prve Allahut, po ashtu edhe simboli i muslimanit sht ijake nabdu ve ijake nesteain- vetm Ty t adhurojm dhe vetm nga Ti ndihm krkojm. Kt muslimani, e thot tridhjet her mbrenda dits n lutjen e tij, e me kt njeriu lirohet nga do prang e djallit, lirohet nga epshet e jets. T robruarit nga epshi sht lloji m i keq i robris, e kt m s shumti e urren Kurani q thot:

A e ke par ti at, q pr zot t vetin e ka epshin i tij (el-Furkan, 43)

Baza e liris sht t menduarit e lir, adresa e liris sht t besuarit e lir. Thot Allahu xh.sh: Nuk ka dhun n fe (El-Bekare, 256). Dhe liria e njeriut n atdheun e tij. Thot Allahu xh.sh.: Ne kemi dashur tu japim t mira (liri) t shtypurve n tok e ti bjm udhheqs dhe trashgimtar(el-Kasas, 5).

Atdheu nuk ka vler nse banort e tij mbahen t robruar dhe t shtypur.

Atyre q ua marrin shpirtin engjjt, duke qen ata mizor t vetvetes, Ata (engjjt) u than ku ishit? Tham kemi qen t shtypur n tok. Than: A nuk ishte toka e Allahut e mjaftueshme q t gjenit, strehim n t? dhe liria e atdhetarit pr kritik shoqrore Atyre t cilt, nse u japim pushtet n tok kryejn namazin, japin zeqatin, urdhrojn pr t mir, e ndalojn nga e keqja (En-Nahl, 41).

Liria e tij pr t kritikuar mendimet dhe pr t zgjedhur m t mirin mendim. Allahu xh.sh. thot Prgzoji ata t cilt dgjojn fjaln, e pasojn at q sht m e mir. Kto liri jan t kushtzuara me interesin e prgjithshm si gjith lirit dhe t drejtat e tjera elementare, t cilat Islami i v n shrbim t interesit shoqror.

E drejta e shkollimit

Islami e obligon shkollimin pr t gjith njerzit.

Krkimi i dituris sht obligim pr do musliman[4]. Injoranti duhet t pyes t diturin pr at q nuk di. Pyetni t diturit pr at q nuk dini (En-Nahl, 43). Islami nuk do t ket n shoqri prve dijetar dhe nxns. Injoranti nuk ka vend n kt shoqri.

Njerzit ndahen n dy grupe: dijetar dhe nxns. Nuk ka dobi prvese prej ktyre t dyve.[5] Kurani n nj mnyr mohon pranin e t menduarit t injorantit.

"Dhe, kta shembuj, ne ua paraqesim njerzve, por kta nuk i logjikon kush pos dijetarit (El-Ankebut, 43)

Islami nuk pranon q injorantt t rrin pasiv, atyre u rekomandon t jen t lidhur vazhdimisht me dijetart. E kta ti udhzojn injorantt.

Nj dit i Drguari a.s. u ngrit dhe mbajti nj fjalim, ku tha: far jan kta njerz, q fqinjt e tyre nuk u shpjegojn, e as nuk i msojn, e as nuk i kshillojn, e as nuk i udhzojn pr t mir, e as nuk i ndalojn nga t kqijat. far jan kta njerz q nuk msojn nga fqinjt e tyre e as nuk marrin shpjegime, e as nuk pranojn kshilla. Pr Allahun, njerzit duhet ti msojn patjetr fqinjt e tyre e tu shpjegojn e ti kshillojn e ti urdhrojn pr t mir, e ti ndalojn nga e keqja.

Njerzit duhet t msojn nga fqinjt e tyre, ti pranojn shpjegimet dhe kshillat, ose s shpejti do tu vij dnimi. Pastaj zbriti Pejgamberi a.s. E kuptuan shokt e tij se Ai kishte pr qllim esharijint.- njerz q posedojn dituri, e fqinjt e tyre ishin t paarsimuar, ngase ishin endacak.

U arriti lajmi esharijinjve, dhe erdhn deri tek i Drguari s.a.v.s. e i than: O i drguar i Zotit, ke prmendur disa njerz pr t mir e ne na ke prmendur pr t keq, far sht shtja jon?

Pejgamberi a.s. tha: Patjetr njerzit duhet ti msojn fqinjt e tyre . Dhe njerzit duhet patjetr t msojn prej fqinjve t tyre ose do tu vij dnimi! prsriti t njejtat fjal, pastaj e pyetn at se fjala njerzit duhet patjetr ti msojn a sht nj apel q ka pr qllim ne? E prsriti t njejtin apel n prgjithsi. Me kt u dha shenj q tia fillonin, pa prcaktuar grup t veant e as koh t prcaktuar. Por ky ishte apel pr do grup n do koh. E pasi u bindn pr at, than: na prcakto njvit, dhe ua prcaktoi.[6] Pastaj Pejgamberi a.s. e lexoi ajetin U mallkuan ata q nuk besuan prej Beni israilve n gjuhn e Davudit dhe t Isait t birit t Merjemes, ngase nuk dgjonin dhe kishin kaluar kufirin, dhe njri-tjetrin nuk e pengonin nga veprat e kqija q punonin (El-Maide, 78)

Ky sht argument i qart, se Islami injorancn e konsideron t urrejtur dhe shteti nuk ka t drejt ta mbshtes at. Shteti duhet ti prkrah dijetart pr diturin, e injorantt q t msojn. Nse njri prej ktyre, obligimin e vet e l anash ather shteti sht i obliguar t marr masa ndshkuese, q ti detyroj dijetart t kontribuojn n zhdukjen e analfabetizmit, e injorantt t msojn. Si e dim, kjo ishte lufta e par n historin e njerzimit, luft q apeloi pr zhdukjen e analfabetizmit, n krye t s cils qndronte Pejgamberi.

Juristt islam jan t mendimit se dituria pr t ciln ka nevoj t patjetrsueshme njeriu n fen dhe jetn e tij, sht obligim personal. Ndrsa shkencat q jan nevoj e prgjithshme e shoqris, mbeten si obligime t prgjithshme dhe nse nj pjes e shoqris merret me to, ather obligimi hiqet prej t tjerve. P.sh. shkencat ekzakte, si matematika, kimia etj.

Duke pasur parasysh se dituria sht nj prej t drejtave elementare, juristt islam furnizimin e nxnsit me ushqim, veshmbathje dhe banim e shohin si obligim q bie mbi prindrit ose t afrmit e tij[7]. Gjithashtu t theksojm se nuk ka zekat pr librat q jan t nevojshm pr nxnsin, pavarsisht se sa arrin vlera e tyre. (nse nuk jan pr tregti).

Ibn Abidi, duke komentuar kt, thot se injoranca pr dijetart islam konsiderohet si shkatrrim (gjenocid)[8].

Dshiroj t paraqes se dituria q e pranon Islami, sht ajo q prmban saktsi q pr burim ka tri rrug:

1. Pejgamberin a.s.,

2. Eksperiencn (q u nnshtrohet argumentimeve shkencore)

3. Mendjen dhe logjikn.

Kt e dshmon ajeti i Kuranit Mos iu qas asaj ane nga ajo q nuk ke dituri pr t, se me t vrtet t dgjuarit, t pamurit dhe zemra (mendja), t gjitha kto jan prgjegjse pr at (q ka ndodhur). (El Isra: 36)

Nga kjo shihet se Islami pr her t par diturin e zhveshi prej iluzioneve dhe paragjykimeve. Dhe ishte i pari q diturin e ndrtoi mbi rregullat eksperimentale, mendjen dhe saktsin (vahjin).

E drejta e nderit (respektit)

Allahu xh.sh. thot: Ne vrtet nderuam Bijt e Ademit (njerzit) u mundsuam t udhtojn n tok dhe n det, duke i furnizuar me ushqime t mira dhe i kemi dhn prparsi t madhe ndaj shumics nga ata q i kemi krijuar. (El-Isra:70)

Ky sht tekst i qart q tregon se njeriu sht krijes e nderuar me shum prparsi ndaj krijesave t tjera. Nderimi ndaj tij qndron n faktin se ai sht njeri pavarsisht nga feja, gjeneza, gjuha, rrethi, kombi etj.

Alusi n komentimin e ktij teksti thot: Si t mirin ashtu edhe t keqin, i kemi nderuar, respektuar dhe dekoruar.[9] Ky nderim pr pasardhsit e Ademit, kushtzon barazin n do pikpamje njerzore, si n ruajtjen e nderit, autoritetit, jets, respektit etj. Njeriu nuk e nnmon njeriun, e as nuk e poshtrson. Allahu xh.sh.thot:

O ju q keni besuar, nuk bn t tallet nj popull me nj popull tjetr dhe mos e nnmoni njri-tjetrin, dhe mos e etiketoni njeri-tjetrin, me llagape t kqija (el Huxhurat, 11).

T gjith njerzit kan nj bab dhe nj nn. Pejgamberi a.s. thot: O ju njerz, Zoti juaj sht nj dhe Babai juaj sht nj, t gjith ju jeni prej Ademit, e Ademi prej dheut[10]. Nse ata (njerzit) kan dallime nga dituria, origjina dhe gjuha, rruga e ksaj distance dhe ndryshueshmrie sht bashkpunimi e jo ndasia-prarja. Kta njerz para drejtsis dhe ligjit jan t barabart. Allahu xh.sh. thot: O ju njerz, Ne me t vrtet ju krijuam ju prej nj mashkulli dhe femre, dhe u bm juve popuj dhe fise pr tu afruar (njri me tjetrin) - m i nderuari tek Allahu sht ai q m s shumti sht i devotshm (El-Huxhurat, 13).

Fjala Et takva: i devotshm, nuk prfshin vetm namazin dhe agjrimin, por ajo prmban t gjitha veprat e mira dedikuar vetvetes dhe njerzve n prgjithsi. Ai q m s shumti i bn mir vetvetes dhe shoqris, ai tek Allahu sht m i vlefshm. Pejgamberi a.s. thot: krijesat, q t gjitha jan t varfrit e Allahut, prej m t dashurit t tij jan ata q i ndihmojn t varfrit e Tij [11]

Njerzit mund t ken dallime njri ndaj tjetrit n menuri, pun dhe n veprimtari t prgjithshme jetsore. Kjo sht n kontekst me ajetin dhe ngriti n nj shkall m t lart disa nga ju mbi t tjert, pr tju sprovuar pr at q ju ka dhn (El-En`am, 165). Por kjo prparsi duhet t merret si prparsi morale bamirse, q kta njerz (t avancuarit) kto prparsi ti shfrytzojn n shrbim t shoqris dhe interesave t saj. Sa i prket ligjit, t gjith para tij jan t barabart.

Nse i dituri e vret nj injorant, do t mbytet pr t, dhe nuk merret parasysh dituria e tij si veori. Edhe injoranti nse mbyt nj t ditur, mbytet pr t vetm ai e jo edhe dikush tjetr. Allahu xh.sh. thot personi mbytet pr person (El-Maide, 45).

Ktu nuk merret parasysh ngritja personale me ide, kultur ose cili ka qen m i devotshm e cili m pak pr shoqri, por ktu shikohet vetm personi q ka mbytur personin. Kto ndryshime, ngritje ndaj njri tjetrit si n urtsi, menuri, n t menduar, n kompetenc, n natyrn fizike, mundsi etj., jan prej ligjeve t jets.

Kshtu njerzit jan t ndrlidhur me njri-tjetrin. Pr ket flet edhe ajeti i Kuranit: Ne, furnizimin e ksaj jete e kemi ndar n mes tyre dhe kemi ngritur disa n shkall m t lart (pr nga pozita dhe pasuria) se t tjert, q t shfrytzojn njri-tjetrin pr shrbime.

E me kt sigurohet bashkpunimi shoqror me t gjitha klast dhe nivelet q e prbjn at, q t gjith t jen t barabart n obligimet shoqrore dhe n t drejtat njerzore pa kurrfar prjashtimi. N Islam nuk ka njerz t shenjt, t cilt nuk i nnshtrohen ligjit. Nuk ka njerz t lartsuar, t cilt nuk i kryejn obligimet. Nuk ka, n t, mbretr t cilt nuk kontrollohen nga pushteti; nuk ka pasanik t cilt nuk shpenzojn dhe nuk paguajn zekat. Por i gjith populli sht nj dhe ligji sht i njjt pr t gjith. Maksima e pushtetit sht ashtu si e ka deklaruar Ebu Bekri ditn kur kishte ardhur n pushtet kalif: M keni zgjedhur ju, por nuk jam m i mir se ju,i forti tek ju, tek un sht i dobt derisa t`i merret e padrejta q ka br. I dobti tek ju, tek un sht i fort derisa ti kthehet atij e drejta q i takon.[12]

E drejta e posedimit t pasuris

Kur parasheh pr secilin njeri t drejtn e jets, liris, shkollimit, dinjitetit. Islami vrteton se do gj n kt bot sht vendosur n shrbim t t gjith njerzve: Allahu sht Ai q pr ju ka nnshtruar detin, q npr t me urdhrin e Tij t lundrojn anijet pr ti krkuar dhuntit e Tij, e ndoshta ju do ta falnderoni. Dhe pr ju ka nnshtruar gjendet n qiej dhe gjendet n tok, t gjitha jan (krijuar) prej Tij. (El Xhathije: 12-13).

Pos ksaj, Islami parasheh edhe t drejtn e posedimit t pasuris.

Vet jeta e prditshme q zhvillohet dhe ndrtohet, e nxit njeriun q t punoj pr t fituar, n mnyr q njeriu t krijoj bazat e jets. Pa pun, as nj e mir e ksaj jete nuk paramendohet. Njeriu varsisht nga angazhimi, prpjekja, kompetencat dhe puna, arrin zhvillimin e tij.

Allahu xh.sh. thot: dhe se njeriut nuk i takon tjetr, vetmse pr at q ka nxituar (ka br prpjekje). (En-Nexhm, 39). Ajo q arrin njeriu me prpjekjet e tij, sht vetm e drejt e tij, nuk i merret me dhun e as nuk i grabitet.

Ligjet q i rregullojn kto t drejta

Kur jeta shoqrore islame parasheh kto pes t drejta elementare pr do njeri, ajo vendos edhe ligjet prkatse q rregullojn seciln prej ktyre t drejtave dhe garanton sigurimin e tyre pr do njeri n formn m t prshtatshme dhe t plot. Prej ktu shohim se rrjedh edhe ligji i aplikimit t dnimeve, ligji i siguris shndetsore, q prmban rregullimin e s drejts s jets, ligjet qeveritare dhe udhzuese t shoqris, ligji universal ndrkombtar q prmban t drejtn e liris, ligji i shkollimit dhe edukimi q rregullon t drejtn pr shkollim, shum ligje t tjera q garanton t drejtn e nderit dhe respektit, ligjet ekonomike, bazuar n shitblerje, financim, qira etj., q prmbajn t drejtn e posedimit t pasuris. Gjithashtu parashikon dnimet e ndryshme pr at q shkel nj prej ktyre t drejtave. Me fjaln ligj nnkuptohen nj varg dispozitash (q kan t bjn, ose jan) t lidhura me nj tematik.[13]

Trajtimi fundamental i pronsis

1 - Gjithka n ekzistenc sht e Allahut xh.sh.

Allahu xh.sh.thot: Allahu sht pronar i qiejve dhe toks (Esh-Shuara, 49), vetm t Allahut jan ka n qiej dhe Tok (El-Bekare, 284). Kto ajete dhe shum t tjera tregojn se do send q gjendet n hapsir prej pasuris, toka, ujrat, detet, pyjet, Dielli, Hna dhe fardo tjetr jan pronsi e Allahut pa rivalitet. N kt pronsi Allahu nuk krkon far rezultati q duhet t dal nga obligimet, por qllimi i pronsis sht i lidhur ngusht me realizimin e dy gjrave t domosdoshme n kt drejtim-korniz:

I pari: Mposht do mashtrim q krijohet n zemrat e njerzve q posedojn pasuri, se pasuria sht gjithka n kt jet. E ky mashtrim sht baz e shkatrrimit t jets n shoqri. E kur besimtari ka parasysh se pronar i vrtet sht vetm Allahu, sht i qet shpirtrisht dhe i shmanget do mashtrimi.

I dyti: Njerzit i detyron tu prmbahen kodeve t jurisprudencs s Sheriatit pr pasuri n prputhshmri t plot me pronarin e saj t vrtet, q sht Allahu xh.sh.

2- Ekzistenca sht n shrbim t njeriut

Allahu xh.sh. thot: Pr ju vuri n shrbim anijet, t lundroni me to npr dete me autorizimin e Tij e n shrbim tuaj vuri edhe lumenjt. Pr ju nnshtroi (vuri n shrbim)diellin dhe hnn q udhtojn vazhdimisht. Pr ju prshtati(pr shfrytzim) edhe natn e ditn. (Ibrahim:32-33)

Dhe pr ju nnshtroi gjithka n qiej dhe n tok (El-Xhathije:13).

A nuk e sheh se Allahu pr ju nnshtroi do gj q gjendet n tok (El-Haxh, 65)

Linguistt kan thn: fjala Es-seharetu d.m.th. ti shrbesh pa pages dhe vler, gratis. Allahu i vuri n shrbim devet d.m.th. i krijoi t prshtatshme dhe t lehta pr ngarkim, udhtim etj.[14] pa na krkuar kompensim.

Vnia e ekzistencs n shrbim t njeriut nga Allahu xh.sh., ka dy qllime:

I pari: i tregon njeriut se gjithka q sht n hapsir, mund t shfrytzohet nse punon, mendon dhe di, por me vullnet, dshir, ambicie t larta pr pun. E pasi Allahu kt ekzistenc e vuri n shrbim t njeriut, ather pr njeriun mbetet vetm t prfitoj nga angazhimi i tij, dhe t financoj n t mirat q jan nnshtruar pr t.

I dyti: T gjith njerzit jan t barabart sa i prket prfitimit nga kto t mira t toks dhe qiejve, ngase thirrja u bhet gjith njerzve pa dallime race, ngjyre, klase. Allahu i krijoi kto gratis pr t gjith njerzit.

3 - Pasuria sht mjet pr mirsi

Pasuria n vetvete nuk sht synim final, ajo sht mjet q shrben pr kmbimin e t mirave dhe kryerjen e nevojave. E kush e trajton pasurin si synim final, ajo sht n dm t tij dhe shoqris, njhersh paraqet rrezik pr vet pronarin e saj, e n shoqri hap dyert e korrupsionit. Pr kt fenomen t rrezikshm sinjalizon edhe Kurani, q fitimin dhe shfrytzimin e pasuris i pranon vetm nse arritja dhe shpenzimi i saj kan qen prmes rrugve dhe mnyrave t lejuara.

Allahu xh.sh. thot: Ju sht br obligim testamenti, kur ju afrohet vdekja, nse le dika t mir (pasuri) pas vetes, t ndahet me t drejt ndaj prindrve dhe farefisit. (El-Bekare, 180)

Komentatort kan thn: Fjala Hajre mirsi ka domethnien e pasuris. Me kt fjal mirsi Kurani aludon pasurin[15]. Me kt, nuk ka dyshim se Kurani ua trheq vrejtjen se fitimi i pasuris bhet prmes mjeteve t lejuara, njkohsisht edhe shpenzimi i saj bhet n rrug t lejuar. Kt e vrteton edhe Pejgamberi a.s., i cili thot: M e mira pasuri sht te personi i mir[16]

Pasuria e mir sht ajo q sht fituar pa mizori dhe mashtrim. Person i mir sht ai q e shpenzon at n rrug t dobishme dhe pr qllime paqsore.

Kurani sinjalizon se njerzit n shumic, pasurin e konsiderojn si mjet dfrimi pr epshet. U sht zbukuruar njerzve, dashuria ndaj t kndshmeve, si ndaj grave, ndaj fmijve, e ndaj pasuris s grumbulluar prej ari dhe argjendit (Ali Imran, 40).

Kt mnyr t trajtimit t pasuris e arrin Islami dhe e konsideron kt si shkak t mosmarrveshjeve ndrmjet popujve.

4- Varfria smundje shoqrore

Kur t mirat e toks, q t gjitha jan n shfrytzim t njeriut, dhe pr do njeri n kt ekzistenc Allahu xh..sh. ka caktuar furmizimin nga begatit e toks Nuk ka asnj gjalles n tok q Allahu t mos ia ket garantuar furnizimin e saj (Hud, 6).

Dhe nse pasuria prdoret si mjet pr mirsi e lehtsim t nevojave, ather mbetet obligim pr njeriun q t punoje pr t arritur dhe fituar furnizimin e tij, dhe nuk ka kurrfar arsyeje pr mospun se Allahu ia ka caktuar varfrin, ose paaftsin, ose rrethanat e jets ti prshkruaj si t vshtira, q pengojn punn dhe angazhimin. Pra varfria sht smundje shoqrore e jo prcaktim i Allahut xh.sh., q nuk mund t largohet me nxitim, angazhim dhe pun.

Kurani na urdhron q t nxitojm pr t fituar n viset e toks.

Ai sht q juve tokn jua bri t nnshtruar (t prshtatshme), andaj ecni npr viset e saj, dhe shfrytzoni prcaktimin e tij (El Mulk:15)

N baz t ksaj del se varfria sht pasoj e dy shkaqeve: e prtacis, e cila nuk z vend n Islam, dhe e pamundsis pr pun, si pasoj e humbjes s lidhjeve me punn, e pr kt Islami parasheh ligje q mjaftojn pr sigurin e shoqris nga vuajtjet dhe varfria duke i ruajtur njeriut nderin dhe autoritetin e tij. Legjislacioni islam urren varfrin, bazuar n fjaln e Profetit a.s. Varfria mund t jet mosbesim (kufr)[17]. Prej lutjeve t tij ishte: O Zoti im, m ruaj nga varfria, (kufri), mosbesimi dhe mkatet[18]

N fund t lutjeve, Profeti thoshte: O Zoti im, me t vrtet krkoj udhzim, devotshmri, falje dhe pasuri[19]

Ktu hasim nj transmetim nga nj gjendje me (prmbytje) q sht varfria, n nj gjendje me qndrim pozitiv, e kjo sht pasuria. Krkimi i pasuris nga Profeti a.s. sht argument i qart i antiasketizmit n kt bot.

5 - Puna mjeti kryesor pr arritje t pasuris

Pr t arritur pasurin ka shum mjete (mnyra). Sipas Islamit, m kryesorja sht puna. Profeti a.s. thot: Fitimi m i vlefshm i njeriut sht ai nga duart e tij [20]. Nuk i lejohet askujt t shtrij dorn e lmoshs nse sht i aft pr pun ose ka mundsi fitimi. Prandaj puna ka nj trajtim t merituar n Islam, ajo mbetet nder dhe obligim.

6 - Sigurimi i elementeve t domosdoshme

Profeti a.s. thot n fjaln e tij autentike: N tri gjra njerzit jan pjesmarrs (t barabart):n uj, bim dhe zjarr (n nj thnie tjetr prfshin edhe kripn). Ktu shihet qart se kto tri elemente jan t domosdoshme pr jetn e njeriut, si n t kaluarn, ashtu edhe sot. Ky tekst i profetit nuk i prkufizon vetm kta gjra, ngase legjislacioni Islam parasheh se do gj q sht e ngjashme me kto elemente, sht e domosdoshme pr shoqrin. Dhe kto elemente assesi nuk duhet t lihen (n dor t individit) n mbikqyrje private, ngase pr to lidhen nevojat e shoqris. Ato patjetr duhet t`i mbikqyr, ti rregulloj e ti financoj pr shoqrin vet pushteti.

7 - Rrugt Mnyrat e fitimit t pasuris

do rrug q shpie tek fitimi i pasuris sht e lejuar, prve ktyre:

1 - Mizoria - zullumi, andaj Islami ka ndaluar kamatn, bixhozin, dhunn, korrupcionin, vjedhjen dhe do gj q sht e ngjashme me kto.

2 - Mashtrimi, andaj Islami e ka ndaluar ndrhyrjen e pals tjetr gjat shitblerjes, ashtu si e ka ndaluar fshehjen e t metave t sendit q sht pr tu shitur, gnjeshtrn gjat akteve shitblerse edhe shum shitje e marrveshje t tjera q prmbajn mashtrim dhe tradhti.

3 - Dmet q jan pasoj pr individin, shoqrin ose shtetin, andaj Islami e ka ndaluar fitimin e rebelit, tregtin me alkool, tregtin me armikun etj.

8 - Pasuria sht shtje shoqrore

Islami, ashtu si parasheh kujdesin q duhet t kemi ndaj shoqris gjat fitimit, posedimit, gjithashtu parasheh edhe kujdesin q duhet t kemi pas fitimit t pasuris, ngase pronsia e vrtet i takon vetm Allahut, e njeriu sht vetm kujdestar i saj.

Allahu xh.sh.thot: Dhe jepni nga ajo q Ai ju bri trashgues-kujdestar n t녔 (El-Hadid, 7). N baz t ktij ajeti njeriu sht vetm trashgues - kujdestar e jo pronar. Allahu xh.sh. pasurin e bri mjet pr mirsi dhe ajo assesi nuk duhet shpenzuar prvese n t mira.d.m.th. n interes t shoqris. E kjo do t thot se pronsia private idividuale, sipas islamit, sht shtje shoqrore.

9 - Ngrirja e pasuris pr mendjelehtt

Islami i kushton rndsi t veant q individi pasurin e tij ta shpenzoj pr nevojat e tij deri n nj mas t caktuar, pa e tepruar me shpenzime dhe pa u br dorshtrenjt n dhnie. Hani dhe pini e mos e teproni (El-Earaf, 31)

Sepse shpenzimi dhe derdhja e pasuris pas epsheve dhe knaqsive n mnyr t tepruar e t pakontrolluar, obligon ngrirjen e pasuris s tij, se ai sht paraqitur i paaft mendjeleht n veprimet e tij. Me fjaln ngrirje nnkuptohet: imponimi nga ana e pushtetit q personi t veproj me pasurin e tij si gjith t menurit. Dhe t krijohen disa kushte q pengojn n manipulim e orientojn pr t vepruar drejt.

Kjo pr baz ka fjaln e t lartsuarit Allahut xh.sh.: Dhe mos u jepni mendjelehtve plangprishsve pasurin tuaj q Allahu e bri pr ju mjet ekzistimi (mkmbjeje) (En-Nisa, 5). Vini re se n kt ajet pasuria e plangprishsve mendjelehtve konsiderohet si pasuri e shoqris, dhe pastaj cilsohet si mkmbje pr shoqrin. Ky sht edhe nj argument i qart q vrteton fjalt e lartprmendura se pronsimi sht shtje shoqrore e jo individuale.

10 Mohimi i mbetjes s pasuris n duart e disa personave

Islami me t madhe urren dhe refuzon mbetjen e pasuris pron e disa personave t caktuar (feudal) n shoqri, se kjo shpie n keqprdorimin e pasuris, manipulim, korrupcion, shfrytzim t njri tjetrit. Mu pr kt, Allahu xh.sh. obligon q nj pjes nga pasuria tu jepet t varfrve. N mnyr q ajo (pasuria) t mos mbetet vetm n mesin e pasanikve tuaj (El-Hashr, 7).

Ktu gjejm edhe mospajtimin q ndodhi n mesin e sahabve pr ndarjen e tokave t Irakut dhe Shamit pr lirimtart (ushtart) n periudhn e sundimit t Omerit. Mendimi i tij ishte q toka t mos ndahej, por t mbetej n duart e atyre q humbn betejn (t pushtuarit), dhe ata t nxjerrin nga pasuria e tyre at pjes q u takon t varfrve. Kt mendim e plqeu edhe Muadhi, i cili i tha Omerit: Nse e ndan at (pasuri), pjesa m e madhe do t mbetet n duart e atyre (ushtarve, lirimtarve), e pastaj ata (ushtart) vriten n beteja, dhe toka mund ti mbetet nj personi ose nj gruaje.[21]

D.m.th. islami nuk pranon q pasuria t mbetet vetm n dorn e disa personave, po ajo t jet e gjith popullit.

11 - Pasuria e fituar me t drejt sht e garantuar

Nse pasuria sht krijuar prmes rrugve t lejuara, dhe at pronari i saj e ka shpenzuar aty ku (duhet) sht parapar, ajo pjes e pasuris q ka mbetur n duart e pronarit t saj duhet ruajtur dhe siguruar nga shteti prmes ligjit, po ashtu edhe shoqria duhet ta siguroj at.

Allahu xh.sh. thot: Dhe mos e hani pasurin e njri-tjetrit me t padrejt!. (El-Bekare, 188).

Dhe shteti at pasuri do ta prdor pr popullin dhe nevoajt e shoqris.

12 - Ligji i trashigimis

Nse pronari q vdes, pas vetes ln pasuri, kt pasuri e trashgojn t afrmit e tij. Ktu gjejm edhe ligjin e trashgimis, i cili sqaron mnyrn e ndarjes s pasuris nga trashgimtart. Por n ligjin e trashgimis n Islam bjn pjes nj numr i madh i t afrmve q u takon nga nj pjes e pasuris s mbetur. Kjo pasuri e mbetur nuk prkufizohet vetm pr nj klas t caktuar, si ndodh tek shoqrit jo islame.

Ky qndrim i islamit mundson q pasuria sado t jet e madhe, t ndahet, dhe prmes ndarjes t krijohen prona q bhen pjes e nj numri t konsiderueshm t njerzve. N ligjet evropiane, nse pronari nuk ka trashgimtar t par, ather pasuria e tij kalon drejtprsdrejti n pron t kishs. N kt mnyr kisha pr nj koh t shkurt mbledh pasuri t mdha, e n ann tjetr krijohen shtresa t varfra t popullsis, q sht pasoj e uzurpimit t pasuris nga kisha prmes ligjit q sht n fuqi.

13- E drejta e deponimit t prgjithshm

Nse pronari vdes, dhe pas vetes nuk l trashgimtar, pasuria e mbetur kalon n duart e shtetit, dhe ajo do t jet baz q shrben pr sigurimin shoqror.

Nga ajo q u prmend m par lidhur me t drejtat elementare dhe fundamentet e prons, mund t konkludojm se Islami parasheh t drejta prmes t cilave realizohet nj barazi sociale n mesin e njerzve, sepse shteti mban prgjegjsin e mbikqyrjes s pasuris, shpenzimit dhe prdorimit t saj.

E kt Islami e parasheh si ngjarje praktike n shoqri, dhe ktu qndron edhe synimi i Islamit q sht barazia sociale me veori krejtsisht t tjera nga drejtime dhe ideologji t tjera joislame. Kjo m s miri shihet n ligjet e sigurimit shoqror.

Fusnotat:

[1] El Buharij

[2] EL mebsut, vll: 3, fq: 245.

[3] ibn Abidijn vll: fq: 310

[4] El Bejhekij ve Taberanij.

[5] Et-Taberanij.

[6] El mexhmea zevaid, vll: 1, fq: 164.

[7] En-Nefekat min sherh kanun el ahval esh-shahsije, vll: 1, fq: 227.

[8] Redul muhtar, vll: 1, fq: 6.

[9] Ruhul meanij, vll: 10, fq: 117.

[10] Shnon el Bezzar dhe Ebu Ja`la.

[11] Shnon Bezzari dhe Ebu Ja`la.

[12] Sire Ibni Hisham, vll: 1, fq: 128.

[13] El ahkam es-sultanije, fq: 31-32.

[14] Lisanul arab, vll: 6, fq: 240.

[15] Ibnu Kethiri,vll: 1, fq: 134.

[16] El edebu el mufred, fq: 84

[17] Shnon Ebu Neijm fil hullije, vll: 3, fq: 41.

[18] Shnon El hakim fil mustedrek, vll: 4, fq: 124.

[19] Sahihu Muslim, vll: 3, fq: 48.

[20] Sahihul Buharij, vll: 4, fq: 223.

[21] Ebi Ubejd, el ahval, fq: 59

me sa duket me kete postimin tend te gjate myslimanet fshijne ******,
    e thena eshte larg se beres.
    perderisa kjo fe e paqes sjell vetem dhune, atehere me mir ndryshojani emrin, ose perkthimin.

Perjashtuar
    Antarsuar
    20-02-2003
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga xfiles
    Kishte dale nje tip i ri i letres, i markes "Xfiles" qe sherben me mire per kete qellim.

Sami Frasheri Maska e Arrnubi
    Antarsuar
    19-07-2003
    Vendndodhja
    dynja
    Mosha
    Postime
    Faleminderit
    me sa duket me kete postimin tend te gjate myslimanet fshijne
    perderisa kjo fe e paqes sjell vetem dhune, atehere me mir ndryshojani emrin, ose perkthimin.
    Kjo fe e Paqes dhe e luftes per drejtesi sjell vetem monoteizem dhe largim nga injoranca e juaj.Kjo i sjelll dinjitet njeriut te cilin e ka humbur neper kishat dhe ne sistemet e shkatarrimit shpirteror dhe trupor.
    Sa budalla eshte "Odisea"

Njeri Maska e BluPower_blu
    Antarsuar
    27-05-2002
    Vendndodhja
    Atje-Ketu.Diku
    Mosha
    Postime
    Faleminderit
    jo po ti mos deshe une te te lutem:Aman mos me vrit, aman mos me bej invazion , aman mos me fyej se une jam Musliman une jam per gjunah edhe une duhet me jetu. (Amerika, Izraeli, Rusia, Suedia, Norvegjia-dy te fundit ne menyr pasive me "forca intelektuale")

Ore zoteri kur te vije ne shtepi njeriu i prishur per te te marr shtepin dhe nderin e familjes atehere le te behet gjaku gjer ne gu. Ashtu than kosovaret ne luft, ashtu shqiptaret nga maqedonia, ashtu vjetnamezet ashtu edhe Koreanet por me ata spo jau cet jehudeve.

Keshtu po themi dhe ne muslimanet.(E keqja qe nuk e kam zemren e fort kaq te shkoj e te luftoj kunder ketyre derrave qe po vrasin femij e gjithcka por e mira se me zemer i perkrahi Muslimanet).

Ti merru me pune qe i di dhe mos fol kot se e kota te shpie ne kot.

Cappucino nuk e pash se ti mu ke pergjigjur ne komentimin qe ta bera. Por e pranoj pohimin tend se kam pasur te drejt, pra here tjeter kujdes cfar flet.

Behuni more me te ditur, spo lexoni fare, po rrini para kompjuteri dhe po flisni cfar ju merr mendja.

A spo ju vjen turp kur po hutoheni e spo dini te pergjigjeni e po shkruani pergjigje te kota?
    A spo ju vjen turp kur po ju thon te tjeret te pa ditur?

Ore shqiptar me shum interesohuni se si te mesoni dicka e te beni dicka te mire se sa te merreni me punet e nje Krijuesi.

Turp more turp.

Shendet Blu
    Shendeti ne trupin e shendoshe

Antarsuar
    01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga Arrnubi
    Kjo fe e Paqes dhe e luftes per drejtesi sjell vetem monoteizem dhe largim nga injoranca e juaj.Kjo i sjelll dinjitet njeriut te cilin e ka humbur neper kishat dhe ne sistemet e shkatarrimit shpirteror dhe trupor.
    Kjo fe e harapeve sjell:

1)Dhune
    2)Pedofilizem
    3)Prostitucion familjar
    4)Incest
    5)Intoleranc
    6)Perversitet
    7)....etj

Capu

Perjashtuar
    Antarsuar
    20-02-2003
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga Cappuccino
    Kjo fe e harapeve sjell:

1)Dhune
    Shfletoje pak historine dhe shiko kush i ka bere masakrat me makabre ne histori. Ndihmese: kane pasur kryqa me vete. Mund te te ndihmojne edhe lajmet nga fushebetejat e "demokratizimit" te popujve.

2)Pedofilizem
    Lexo lajmet e fundit per prifterinjte katolike qe ta kuptosh ku po ndodh kjo. Shtoje dhe pederizmin, pervec pedofilizmit.

3)Prostitucion familjar
    Percilli pak kronikat e zeza neper gazeta.

4)Incest
    Lexo pak me teper literature. Perendimore, gjithsesi.

5)Intoleranc
    Shtoja nj n fund dhe interesohu pr "tolerancn" shekullore t Vatikanit.

6)Perversitet
    Shiko pak filma. Perendimore, gjithsesi.

Pyetje: Kujt deshe t'ia lesh kopilin ne dere?!

Antarsuar
    01-12-2005
    Vendndodhja
    N'bisht t'ballanes
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga Shiu
    Shfletoje pak historine dhe shiko kush i ka bere masakrat me makabre ne histori. Ndihmese: kane pasur kryqa me vete. Mund te te ndihmojne edhe lajmet nga fushebetejat e "demokratizimit" te popujve.

Lexo lajmet e fundit per prifterinjte katolike qe ta kuptosh ku po ndodh kjo. Shtoje dhe pederizmin, pervec pedofilizmit.

Percilli pak kronikat e zeza neper gazeta.

Lexo pak me teper literature. Perendimore, gjithsesi.

Shtoja nj n fund dhe interesohu pr "tolerancn" shekullore t Vatikanit.

Shiko pak filma. Perendimore, gjithsesi.

Pyetje: Kujt deshe t'ia lesh kopilin ne dere?!
    Per Shiun

Harap i Harabise! Pike se pari: 1)Une jam "Besues ne Zot"
    Pike se dyti 2) Ti harap me gjithe harapet tjere nuk arrini te kuptoni ose nuk doni te kuptoni se : Dhuna, Pedofilia, Prostitucioni familjar, Incesti, Intoleraca etj.... lejohen e madje edhe perkrahen me fanatizem me Kuranin tend te shenjt. Ka perplot fakte nga Kurani yt famelart. Sa here me duhet te ju njoftoj se: "Edhe nese ka ne Boten e Qytetruar pedofila, pederasta, prostitucion etj... kjo nuk ka per testamet (Baze) Biblen sepse ne te nuk mund te gjesh dic te atille. Madje edhe nese pedofilat jane meshtar apo kryepeshkopa, nuk do te gjesh perkrahje nga Bibla. Ata jane thjesht ashtu sepse kane devijuar psicikisht apo humbje e vetkontrollit. Nese gjene dic te tille me sjall me fakte qe te te besoj e mos ia fut si Lopa Beglen. E c'ti bejme profetit tend pedofil ore i gjori Shiu qe dhunon nje femije 9 vjecare? Bie ne krevat me nje femije 9 vjecare e cila eshte e detyruar ta nderpres lojen me kukulla me shoqen e saj per tia shfryer epshin shtazarak profetit tend pervers?????????????? Logjiko o Shiu i thareeeee... ky eshte nje profet e jo njeri i rendomt sikur prifti pedofil apo prostitutja me fe te krishtere!!! Na sjell fakte o Shiu i thare dhe mos u merr me genjeshtra se shume here te dualen ne treg por s'mund ti shesesh...as femijen s'mund e mashtron.

Capu

Rrofte Demokracia!
    Antarsuar
    30-05-2004
    Vendndodhja
    Ministria e Mbrojtjes Se Republikes Demokratike te Shqiperise
    Postime
    Faleminderit
    po i pergjigjem une disa ne vend te capucionos

me gjej nje fytyre, te pakten nje, jo-arape ne angora-galatia.

nuk kerkoj psene, sepse e di psene e masakrimit te nje qyteti te tere. dyfish e pagofshi me gjak gjakun e derdhur ne angora-galatia.

angora-galatia eshte emri i qytetit qe sot e quani ankara.

skane qene prifterinjte te paret. keni qene ju te paret, filluar nga pedofili mohamed.

mohamed ka marre gjysmat e grave femije.

Incest. Lexo pak me teper literature. Perendimore, gjithsesi.
    pse duhet te lexoje capucino literature te perendimit??? pse??, ==>>e pakta keto denohen ne perendim.

tek juve, permend zidajinte, sekt ==>>i islamit, nga ju erdhi<<== incesi eshte tradite.

zidajinte, nuk dua te ja di jane shiite apo jo, nuk erdhen nga perendimi, ==>>produkt juaji eshte.

Faqja 4 prej 6 FillimFillim ... 23456 FunditFundit

Tema t Ngjashme

1. Civilizimi n Islam
    Nga AsgjSikurDielli n forumin Komuniteti musliman
    Prgjigje: 81
    Postimi i Fundit: 01-11-2013, 09:18
  2. T drejtat e gruas n nj kndvshtrim global
    Nga Lioness n forumin Problemet ndrkombtare
    Prgjigje: 171
    Postimi i Fundit: 25-03-2013, 09:30
  3. Islami Sot Dhe Nesr
    Nga llokumi n forumin Komuniteti musliman
    Prgjigje: 11
    Postimi i Fundit: 22-09-2012, 10:50
  4. Islami Ndrmjet Lindjes E Perndimit
    Nga forum126 n forumin Komuniteti musliman
    Prgjigje: 69
    Postimi i Fundit: 21-06-2011, 13:41
  5. Sheriati, xhihadi dhe shtetsia e muslimanit.
    Nga Klevis2000 n forumin Komuniteti musliman
    Prgjigje: 1
    Postimi i Fundit: 04-02-2005, 04:32

Ruaj Lidhjet

Regullat e Postimit

• Ju nuk mund t hapni tema t reja.
  • Ju nuk mund t postoni n tema.
  • Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
  • Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
  •