Antarsuar
    30-11-2005
    Vendndodhja
    New York
    Postime
    Faleminderit
    0 falenderime n 0 postime
    Citim Postuar m par nga friendlyboy1
    duhet hapur ca kampe perqendrimi tipit aushvicit per kta islamiket.
    Vertet? Ashtu si u hapen kampet per te Krishteret kur digjnin/mbysnin femren nen akuzen e te qenurit shtrige?
    My whores left me no time to get married.

i/e regjistruar Maska e macipaci
    Antarsuar
    07-09-2006
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga iliria e para
    Kur e pashe kete foto, thash se jemi me kafshe se kafsha!!!!

Kafsh nuk ben veprime te tilla....sa mire sikur te ishin si kafsha...

Deny Ignorance Maska e Darius
    Antarsuar
    25-04-2002
    Vendndodhja
    Agartha
    Postime
    Faleminderit
    93 falenderime n 65 postime
    Citim Postuar m par nga Zana e malit

Civilizimi indian

Gruaja ishte qenie e padobishme. Ne librin e tij “Statusi i gruas ne Mahabharata”, profesor Indra thote: “Nuk ka qenie me mekatare se gruaja”, “Gruaja eshte zjarr qe digjet”, “Ajo eshte pjesa e mprehte e shpates”.
    Hatimi thote: “Gruaja ne Indi ka pasur zakon ta therrase burrin e vet “Zoteriu im”, “Zoti im”, meqe konsiderohej se ai eshte zoti i saj ne Toke. Asnjehere nuk ka ngrene me te. Kur shetisnin bashkarisht, ajo duhej te ec disa metra pas tij dhe duhej ta adhuronte burrin e vet.

Marre nga revista informative, kulturore dhe shkencore "VEPRA"

ZeM

vazhdon.......

Me falni qe po dal pak nga tema po per hir te saktesise se lajmeve qe paraqiten ketu do kisha deshire te dija se kush mendjendritur nga te revistes VEPRA ka shkruar kete procke per Mahabharatan? Ne ka veper hinduiste qe vlereson femren dhe i kushton vargje te tera asaj, kjo eshte Mahabharata. Profesor Indra Gupta nuk mbahet aspak ndonje autoritet ne deshifrimin e Mahabharatas dhe majde disa here eshte akuzuar per spekullime dhe keq interpretime. E studioj ne shkolle Mahbharatan dhe ka momente kur flet per jeten sociale te Indise se mijevjcarit te dyte para eres sone por kurresesi nuk eshte tipari karakteristik. Perkundrazi ne kete epike femra del dhe si drejtuese dhe e pershkruan Indine si nje fortese te shoqerise matrifokale.

i/e regjistruar Maska e SnoW~DroP
    Antarsuar
    05-05-2004
    Postime
    Faleminderit
    Citim Postuar m par nga Pilivesa
    Vertet? Ashtu si u hapen kampet per te Krishteret kur digjnin/mbysnin femren nen akuzen e te qenurit shtrige?
    Hajde arsyetim hajde....

echo Maska e Dara
    Antarsuar
    30-11-2005
    Vendndodhja
    New York
    Postime
    Faleminderit
    Snow Drop: Nuk perkraha/mbrojta veprimin e siper-permendur, thjesht citova "gjeneralizimin" qe u be.
    Gjithesesi, skam deshire te hyj ne diskutime mbi fene.
    My whores left me no time to get married.

i/e regjistruar Maska e macipaci
    Antarsuar
    07-09-2006
    Postime
    Faleminderit
    Nuk e di ne keni ndeshur te degjoni fenomenin e synetit tek femrat (keshtu i bie ta shqiperosh??) domethenia e gjith ritualit eshte; femra nuk duhet te ndje keaqsi seksuale...dhe duke qene se femta kosiderohet "molla e sherit" nuk do behet shkak per tradheti qe ne momentin qe nuk e di c'eshte keaqsia seksuale...si zhvillohet rituali...atehere vajza ne moshen 10 vjecare meret nga nje grua e moshuar dhe diku ne kushte mizerable ndodhe procesi i synetimit(nuk e di ne eshte fjala e pertashme kjo), por qe ndyshe nga meshkujt, femres i pritet organi i ndjeshmeris dhe ne fund qepet. Prerja dhe qepja behet me mjete rrethanore.
    Kryesisht fenomen i perhapur ne zonen veri-lindore te afrikes. Somal, Chad, Kenia etj

Aq me plas... Maska e Sa Kot
    Antarsuar
    19-12-2005
    Postime
    Faleminderit

Talking

Per mua kjo puna e te drejtave te gruas eshte budallik fare, sepse c'do njeri...mashkull apo grua, eshte ne gjendje te vendose per fatin e tij. Ka gra qe jane shume te fuqishme, nderkohe qe ka edhe gra qe jane te dobta. E njejta gje ndodh edhe me meshkujt, ka meshkuj shume te fuqishem po ka edhe meshkuj te dobet. Mua nqs dikush do te guxonte te me ndalte dicka vetem sepse jam grua, une do kisha marre lopaten.....do ja kisha bere gropen me permasa fikse ati personi, edhe do prisja momentin qe t'a mbushja ate grope me shume kenaqesi dhe pa piken e deboleses.
    As qe du me dit!

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Dhimbja e femrave Afgane qe kryejne vetevrajse

Pain of Afghan suicide women

Gulsoom is 17-years-old and married. Last year she tried to commit suicide - she failed.
    She set fire to herself but, against the odds, survived with appalling injuries.

Her plight reflects that of a growing number of young Afghan women, campaigners say.

Driven to desperation by forced marriages and abusive husbands, more and more are seeking release through self-immolation.

Gulsoom was engaged at the age of 12. Three years later her family married her to a man aged 40 who she says was addicted to drugs.

She was then taken to Iran. Her husband beat her regularly, Gulsoom says, particularly when he had no money for heroin.

"Once after I was badly beaten by my husband, I was in bed when I heard a voice murmuring and telling me to go and set fire to myself," she says.

"I went and poured petrol on my whole body. The flames on my body lasted for minutes. After eight days I found myself conscious in bed.

"I cared about my father's dignity - that's why I tolerated everything."

'No one will marry me'

Gulsoom has had many operations since she divorced her husband and faces many more.

She's not alone - there are hundreds of other women who have tried and failed to kill themselves.

Some women do manage to end their lives, but many survive with huge burns to their faces and bodies, like Gulsoom.

In many cases they have no choice but to return to the husband and the abuse from which they sought escape.

Gulsoom looks hopelessly at her scarred hands saying her only wish now is to be made better, although she says no one will marry her again with her burnt skin.

"When I wore nice clothes my husband showed jealousness," she recalls.

Forced marriages, a culture of family violence and many other social problems are given as causes for the suicides.

Afghan women have long had to suffer violence or mysterious deaths. Even now girls are still handed over in disputes or as compensation in murder cases.

Publicising abuse

The BBC's Salmi Suhaili, who works on women-related issues, says women taking their lives is not a new phenomenon in what is traditionally a very conservative society.

But the rise of a civil society and a free media is helping to publicise their acts, he says.

Figures given by Afghanistan's Independent Human Rights Commission show that more women burned themselves to death this year in the southern province of Kandahar than anywhere else in the country.

Last year, Herat in the west - where most girls marry at around 15 - was top.

Deputy minister of women's affairs Maliha Sahak says that 197 incidents of self-immolation have been recorded since March 2006, 35 of them in Kandahar province alone. A total of 69 women lost their lives.

The UN Assistance Mission in Afghanistan says that Kandahar's only hospital for women, which has 40 beds, received 29 cases of suicide in the space of two months. Twenty of those women had set themselves alight.

Independent Human Rights Commission head Sima Samar regrets that, five years after the Taleban were ousted, Afghan women are still suffering violence in its various forms.

She says suicide is the final decision for women who don't have any other way to solve their problems or escape abuse.

Changing mindsets

The commission has been working with the Medica Mondiale agency to try to overcome cultural obstacles and give women more of a voice.

Campaigners say violence against women must not remain hidden or it will not stop.

Deputy women's minister Maliha Sahak points to last year's protocol involving many Afghan ministries, the Supreme Court and the human rights commission.

It was passed with President Hamid Karzai's approval and banned the marriage of a woman if she is under 18 years old.

She says another law is in the pipeline which will require agreement from both man and woman for their wedding to be legal.

The women's ministry is to mount an awareness campaign targeting men in an attempt to reduce the violence.

After decades of war, Afghanistan's civil society is still in its infancy.

Those trying to end violence against women face many years of struggle to change fundamental elements of tradition and culture, as well as so-called Afghan dignity.
    Nje permbledhje e shkurter e artikullit:
    Ne Afganistan, shume femra djegin veten, pra temptojne te kryejne vetevrasje, per te shpetuar nga martesa me burra qe i abuzojne. Shume prej tyre vdesin, por ato qe mbijetojne, jane te shperfytyruara nga plaget.

Ne artikull sillet si shembull fati i Gulsoom, nje vajze qe ishte fejuar nga prinderit e saj qe ne moshen 12 vjec me nje 40 vjecar dhe u martua ne moshen 15 vjec. 40 vjecari, abuzues i droges, e rrihte sa here qe s'kishte leke te blinte droge, apo per arsye te tjera. Jetoi sa mund me te, per hir te "dinjitetit" te prinderve, por pas dy vjetesh, s'pati me force, ndaj tentoi te vriste veten me zjarr. Tani, eshte e divorcuar, e shkaterruar fizikisht dhe shpirterisht.

Ajo nuk eshte e vetme, shume femra sidomos ne jug (ku Taliban vazhdon ne nje menyre ose ne tjetren te funksionoje) kane te njejtin fat.

Shoqeria civile ne Afganistan eshte akoma e brishte, mgjth shume NGO's kane ngritur zerin ndaj ketyre abuzave. Si rrjedhoje ka dale nje ligj i ri per te rritur moshen e marteses ne 18 vjec, dhe po kerkojne qe ne menyre qe martesa te jete legjitime duhet te aprovohet si nga burri ashtu dhe gruaja.

Megjithate, levizje te tilla jane te ngadalshme dhe do te duhen vite te kete permiresime si rrjedhoje e rezistences se mentalitetit Afgan, nen pretekstin e traditave, kultures, apo "dinjitetit" te vendit. (Dinjitet i helmuar, mendimi im ky.)

Perjashtuar
    Antarsuar
    17-11-2006
    Postime
    Faleminderit
    eshte nice qe forumi yne ka dike qe really care per te drejtat e grave ne afganistan lool. reps per lioness

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Marre nga Shekulli

Kush cnon identitetin gjinor?

Her pas here, prmes shtypit dhe kronikave televizive, jemi njohur me ngjarje, fakte dhe akte t rnda, barbare, t dhuns seksuale ndaj femrave, t cilat koht e fundit jan shtuar s teprmi. Akte dhune seksuale t drejtuar ndaj personalitetit fizik dhe moral t femrave t gjith grup moshave, forma t shmtuara presioni sadist, pr t plotsuar dshirat mashkullore si "konpensim", me favore seksuale, duke i detyruar n raste t veanta femrat, q t "japin shpirtin dhe trupin e tyre".

N shoqrin ton jan br t padurueshme, t ekzagjeruara, veprimet anormale maskiliste q cnojn "identitetin gjinor" dhe "sovranitetin seksual" t femrs. Nuk sht thjesht tipar i nj shoqrie, q vuan komplekset shekullore t "eprsis maskiliste", q tradicionalisht ka qn, vazhdon t prbj esencn e"kulturs sunduese" t ksaj shoqrie, por m s shumti, sht tregues i nivelit t t interpretimit biologjizant t "misionit" te femrs, duke e par at "vetm nga nj an", nga identiteti i saj seksual. Pr fat t keq, duke e konsideruar kt "identitet t veant" si "pik t dobt" t saj. Nuk sht shoqri e emancipuar ajo, q ende ushqehet nga kultura e vjetr q e konsideron seksin e femrs, nj "mallkim dhe barr" q qndron mbi t. Nuk sht e lir, madje sht anormale shoqria, q femrn e shikon vetm si "objekt seksi", shoqria q ende e konsideron seksin femror si "instrument" i cili, nuk duhet t ket "sovranitet t plot", prej femrs, por q tenton t kultivoj mentalitetin e prdorimit t saj si instrument pr "nevoja publike".

Gjithnj m ka shqetsuar fakti, q n shoqrin ton parametrat e prfytyrimit primitiv t identitetit seksual t femrs, mentaliteti maskilist jan ende n nivele shum t larta. Nuk sht n nderin ton si shoqri dhe si komb, q t jemi ende n nivelin e nj shoqrie jo aq t zhvilluar, sa q t kuptojm se femrat tona nuk jan as vetm, e as kryesisht objekte q duhen par, vlersuar dhe trajtuar, duke i par n radh t par si objekte seksi. sht shqetsim social i vrtet, fakti q "ngacmimi" i femrave pr qllime prfitimi seksual, shfaqet n t gjitha format e mundshme, q fillojn nga ngacmimet nave rrugarore n rrug, autobus e vende publike, e deri tek aktet kafshrore t prdhunimit t femrave t pambrojtura nga meshkujt e panumrt sadist t ktij vendi, q si lukuni kafshsh t "pa lidhura", qarkullojn ditn dhe natn, duke qn n "misionin" e tyre gjakatar si "gjuetar seksi".

Nga eprori rrufjan, q prpiqet me t gjith format dhe mjetet q t "bjer n dashuri" me vartsen e tij, t siguroj prej saj, jo vetm "punn e paguar nga shteti", por dhe plotsimin e krkesave t tij eksentrike pr seks "zyrtar e jashtmartesor", e deri tek pronart privat t cilt gjithashtu prdorin t gjitha stratagjemat e strholluara, pr t'i patur jo vetm t punsuara n punt e tyre private, por edhe si "punonjse seksi", pr vete por eventualisht edhe pr t plotsuar krkesat e meshkujve t tjer, klient apo miq t tij.

Shoqria shqiptare sht prball nj situate, q nuk mund t kaloj pa u vlersuar. Nuk sht aq e thjesht sa e mendojn me mndjelehtsi disa politikan e studiues, q shpesh ktij fenomeni t cnimit t "sovranitetit seksual" t femrs, cnimin t t drejts s saj pr ta "prdorur e lir" dhe sipas ndjenjave dhe paraplqimeve t saj, e konsiderojn si dukuri normale universale. Aq m keq ca t tjer t cilt, kan t rrnjosur nga e "kaluara e largt" n mndjen e tyre mentalitetin pr femrn, si "skllave e seksit t saj", si qnie njerzore e "destinuar" pr t plotsuar dshirat dhe epshet e do mashkulli, pavarsisht nga relacionet q ka me t. Kto prfytyrime antihumane, kjo "toleranc e patolerueshme' e shoqris ton ndaj cnimit t personalitetit human dhe identitetit seksual t femrs, pr t qn sovrane dhe e pafrikuar nga prkatsia gjinore dhe identiteti i vet seksual, jan baza e nj kulture t deformuar q qarkullon n shoqri, sipas t cils "femra pr at pun sht".

Afrsisht kshtu mendojn tek ne disa "shefa pr vartsen" n sektorin publik, mashkulli pronar privat n "ifligun e tij", edhe rrugai ordiner apo trafikanti q pret t siguroj jetesn n lluks, duke skllavruar seksualisht grat dhe motrat tona. Madje, n qerthullin e ktij mentaliteti "noton" edhe burri sadist n shtpi, i cili gjithashtu e shikon "gruan e tij", si objekt t thjesht seksi q sht e destinuar t plotsoj n do rast, pa as m t voglin kundrshtim dshirat e tij, duke mos e respektuar aspak situatn shpirtrore, gjndjen fizike, higjenike dhe emocionale t gruas, t ciln e konsideron si "vegl seksi" pr t realizuar krkesat libidike t tij "sa her q t'i teket".

N kt mentalitet jan edhe "kriminelt ordiner t seksit", sadistt, t cilt jan kategoria e fundit e qnieve njerzore, t cilt pr fat t keq nuk jan t pakt, q duke qn t deformuar si qnie e t transformuar si sadist, prdorin n do rast forcn e tyre pr t thyer brishtsin, mungesn e forcs s barabart fizike pr t prdhunuar femrat, q nga ato minorene e deri tek t moshuarat. E megjithat kto akte perverse, sadiste, kriminale, nuk kalojn me perceptimin e duhur social. Pas vendimit t gjyqit dhe veprimit policor t natyrshm, shoqria jon e familjarizuar me kt mentalitet minimalist pr "sovranitetin seksual" t femrs, hesht. Grat dhe shoqatat e tyre knaqen vetm me veprimin e merituar t ndshkimit shtetror t krimeve seksuale, duke harruar faktin se ky veprim i drejt sht i pamjaftueshm, se pa qytetrimin e tr shoqris, pa rritur sensibilitetin social t saj, pa shruar diagnozn e thell maskiliste, mentalitetin q e shikon cdo femr, si objekt seksi, "disponibl "pr "t'u prdorur" nga do mashkull, n do koh dhe sa her q t jet e mundur, asnj garanci nuk kemi se kto akte t turpshme nuk do t prsriten.

Policia kap me aq sa sht e mundur kriminelt dhe manjakt seksual, gjykata jep dnimet n mbrojtje t "sovranitetit seksual" t femrs, shoqatat e grave "numrojn rastet" dhe bjn "mbledhje prgjithsuese", shtypi dhe media bn "pasqyrime sensibilizuese". Megjithat, shkalla e rrezikut q prceptojn femrat, t cilat ndjejn mbi trupin dhe shpirtin e tyre, ngacmimet ordinere seksuale t "kodoshve" n pun, sulmet e rnda t dhunshme seksuale t meshkujve injorant, ordiner, sadist, kafsh q hidhen mbi to si bisha me sy t prgjakur, nga instabiliteti, mungesa e vetprmbajtjes, e shfaqjes s deformuar t libidos, instikteve shtazarake n formn m t shmtuar, vazhdon t jet e lart.

E keqja sht se n kushtet e shoqris tone me mentalitet ende t fort patriarkal duket se sht i "garantuar" e"drejta e kufizuar" pr femrn. Ende jan t ulta denoncimet. Skandalet seksuale t dhunshme shpesh kan impakt social t ult, ato nuk konsiderohen ngjarje "ekstremisht t veanta", por veprime t meshkujve eksentrik, t cilt sjelljen e femrs moderne, veshjen e lir t saj, e konsiderojn si sinjal atraktiv ose si "dshir t shfaqur". N t vrtet un mendoj se ka ardhur koha, n mos ka kaluar, q shoqria jon t shprthej urrejtjen pr kt qndrim q shfaqet n shoqrin ton, pr mentalitetin q i jep t "drejt" meshkujve q t ken t drejt t provokojn n cdo rast, me t gjith format dhe mjetet "zyrtare apo private" sovranitetin seksual t femrs, e cila n vend q t jet e rrezikuar duhet t jet "dyfish e garantuar". Edhe si njeri, por edhe si femr.

N se nuk e konceptojm si "revolucion kulturor", si ndryshim radikal t mentalitetit maskilist, problemi nuk do t zgjidhet. Nderin moral dhe identitetin fizik t femrs nuk e mbron vetm me gjykata dhe polict, por kultivimi i ndjenjs s humanizmit, respektimi shoqror i delikatess s femrs q nga shpirtiI brisht e deri tek "seksi i saj i bukur". N se ende femrat, do t vazhdojn t "pajtohen" me kt mentalitet dhe do t qndrojn n pozitat e vjetra mazokiste, t pranimit t ktij realiteti, me siguri q asgj nuk ka pr t ndryshuar. Gruaja e shquar amerikane, Senatorja Hillari Klinton, e hodhi parulln mobilizuese pr t drejtat e grave 10 vjet m par n Pekin, nn thirrjen: "T thyejm heshtjen". Atje ishin edhe grat lidere t ktij vendi

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Ne Afganistan

"Asnje s'mund ta dije qe jam grua"

Nqs nuk shkollohesh dot, nqs nuk mund te punosh dot, nqs nuk mund te ecesh vetem ne rruge, te gjitha keto per shkak se je femer, a do te hiqje dore nga te qenurit femer dhe te "shnderrohesh" ne mashkull?!

(Historia e Nadias, aka Zemarit ... jeta e nje femre ne Kabul, Afganistan.)

Edhe pse qeveria e Talibanit u rrezua ne 2001, sot 5 vjete e ca me vone, shumica e femrave kane frike te shkojne ne shkolle, te punesohen, apo te dalin ne rruge te pashoqeruara.
    Per Nadian, dhe gra te tjera, pak ka ndryshuar ne vitet e fundit. Nadia qe gjate dites njihet me emrin Zemari, ka gjetur vetem nje rrugezgjidhje, te vishet dhe te maskohet si mashkull. S'behet fjale vetem per t'u punesuar, por per situata akoma me dramatike. Kur e ema e saj pesoi infrakt ne zemer, Nadia veshi rrobat e mashkullit, e vuri t'emen mbrapa ne biciklete dhe e coi ne spital. Femra eshte e ndaluar ne Afganistan t'i ngase bicikletes. Sikur te mos kishte marre kete vendim, e ema do i kishte vdekur.

Situata nuk duhet te ishte e tille. Ne 2002, gjate fjalimit te "State of the Union" presidenti Bush deklaroi se femrat me ne fund ishin te lira nga regjimi i Talibanit, jo me rroberesha ne shtepi, por te integruara ne shoqeri dhe qeveri.
    Nuk e di nese anetaret e ketij forumi kane pare filmin "Osama" per historine e nje vajze qe ne moshe te re vishej si djale gjate regjimit te Talibanit per te "mbijetuar." Pese vjete me vone, situata eshte e njejte. Eshte veshtire te dihet me saktesi, apo te kete statistika te mirefillta, por si Nadia ka shume femra te tjera, te detyruara nga rrethanat te "c'femerohen."

Nadia mori kete vendim kur ishte 10 vjec, ne spital, e plagosur nga nje mortaje qe ra ne shtepine e saj, e qe i vrau vellain e vetem, Zemarin. Ishte nje vendim me rrezik, sepse po te kapeshe denoheshe me vdekje, por familja e saj (nene e babe te semure dhe nje moter te mitur) s'kishin asnje mjet tjeter per te mbijetuar.

Kur doli nga spitali, Afganistani ishte ne nje bote tjeter, Talibani sa kishte mare pushtetin. Femrat ishin zhdukur. Vajzave nuk u lejohej shkollim pertej atij elementar. Femrat nuk mund te operoheshin sepse nuk mund t'ia tregonin trupin e tyre kirurgeve. Cilesia e gjendjes shendetesore nder femrave ra ndjeshem, shume vdiqen. Keshtu, e veshur si djale, iu dha mundesia te punesohej ne nje farme dhe gjithashtu te vazhdonte shkollen.

Kur ra qeveria e Talibanit, shpresa te reja linden. Kabul (ku jeton Nadia) u shnderrua ne nje bote tjeter. Mgjth kjo nuk zgjati gjate. Per propagande kamerat televizive tregonin se si femrat hidhnin poshte burkat, por nuk tregonin se si sa largohej kameramani, femrat i vinin burkat serish. Nje zhgenjim i madh qe doreheqja e femres se pare Ministre e Ceshtjeve te Femrave. Pas shume shantazheve, thirrjet dhe kercenimeve me vdekje, Sima Samar u largua nga posti gjashte muaj me vone.

Disa gjera u permiresuan pasi ra Talibani, ne zgjedhjet qeveritare ne 2005, 25% e kanditave qe fituan ishin femra, por nga ana tjeter, shume aspekte jane keqesuar. Dhuna (domestik apo jashte saj) eshte mjaft e larte, martesat me detyrim vazhdojne ne mase (ne zonat rurale me keq.) Femra qe shikohen ne rruge vetem, jane objekte sulmi. Gjithashtu dhe shkollat ku edukohen vajzat. Vetem ne nje province, brenda disa muajsh, gjashte shkolla vajzash u sulmuan.

Nadia vazhdon te jete akoma "Zemar", por tashme punon ne nje NGO (e formuar nga nje Irakiane-Amerikane.) Me gjithe vuajtjet e saj, dhe jeten e veshtire, shpreson, jeton per dite me te mira.

U VRANE SEPSE ISHIN FEMRA:

MESUESET - Ne 6 Dhjetor 2006 dy femra u vrane nga militante te Talibanit. Ishin kercenuar me pare se eshte "jo-islamike" te japesh mesim.

POLITIKANIA - Safia Ama Jan, drejtoreshe e Ministrise se Ceshtjes se Femrave ne nje province u vra ne 25 Shtator, 2006. Krimi i saj? Hapi gjashte shkolla per t'i mesuar femrat si te gatuajne embelsira dhe t'i shesin.

STAR I TELEVIZORIT- E bukura Shaima Rezayee, 24 vjec, u detyrua te linte programin saj (tip MTV) nga mullat konservative. Ne Maj te 2005 u gjet e vdekur ne shtepine e saj.

Ndersa shkruaj "fjalet e fundit" te ketij postimi, me jane mbledhur lotet, me eshte mbledhur hidherimi, dhimbja, per keto jete te humbura ... Megjithate, kam shprese. Shprese me forcen e femres.

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Ne Shqiperi

Ndoshta jo Afganistan, por diskriminim apo pabarezi ndermjet sekseve ekziston edhe ne Shqiperi. Nje aspekt eshte ai i punesimit.

Punsimi, femrat, shum m pak t paguara se meshkujt

Shum pak shanse pr punsim dhe shum m pak t paguara, krahasuar me meshkujt. Diferenca mes dy sekseve, mund t konsiderohet pa frik nj hendek i madh n vendin ton. Me gjith prpjekjet dhe programet pafund pr barazin gjinore, shifrat flasin pr nj pabarazi t theksuar. Duke nisur q nga punsimi dhe deri n vlersimin material pr punn e br, n mos m mir, s paku njsoj. "Pr do 100 meshkuj, vetm 31 prej tyre jan inaktiv n tregun e puns, ndrsa pr do 100 femra, rreth 53 jan inaktive",- theksohet n raportin e fundit "Femra dhe Meshkuj n Shqipri", ku jepet nj panoram e situats gjinore t punsimit. Mjerisht, gjithka n favor t meshkujve. Sipas t dhnave t Institutit t Statistikave, analiza e punsimit sipas gjinis n vite, tregon se duke filluar nga viti 1995, niveli i punsimit t femrave ka qen dukshm m i ult se ai i meshkujve. N gjuhn e shifrave, n popullsin ekonomikisht aktive, (e aft pr pun) numrohen 430 mij femra, ose 46.8%, ndrsa meshkuj jan m shum se 68% e gjith t punsuarve.

Diskriminimi n pag

Pr punn e br, femrat shprblehen m pak se meshkujt. Madje, edhe pr t njjtn pun. Sipas t dhnave t studimit, paga e femrave sht dika m shum se gjysma e pags q marrin meshkujt. "T dhnat tregojn q paga mesatare mujore neto e femrave, prbn 65% t pags mesatare mujore neto t meshkujve",- theksohet n studim. Sipas tij, analiza m e detajuar sipas degve t ekonomis, tregon se paga mesatare mujore neto sht dukshm m e lart se e femrave n t gjitha degt e ekonomis dhe diferenca sht m e theksuar pr t punsuarit me pag n sektorin privat jo-bujqsor. I njjti fenomen, sipas specialistve t punsimit n Ministrin e Puns, rezulton pr t gjith grupmoshat. Fakt, q sht vn n dukje edhe n raporte t ndryshme t organizatave t huaja, q jan marr me kt fenomen n vendin ton.

Punt e femrave

Arsimi dhe shndetsia. Kta jan dy sektort q mbeten m t dominuar nga femrat. Shumica e t cilave, vazhdojn t punojn n sektor ku tradicionalisht kan qen t prqendruara femrat. Poste t thjeshta n sektorin shtetror dhe fare pak n rangun e drejtuesve t lart. "N grupin e arsimit, femrat zn 66.6%, kurse n shndetsi zn 79%",- theksohet n studim, sipas t cilit pjesmarrja e tyre bie ndjeshm n industri, hotele dhe restorante, ku meshkujt zn nj prqindje m t lart.

Ndrkoh q sektort ndrtim, transport e komunikacion, dominohen nga meshkujt dhe femrat n to jan n minoranc, vetm me 3 deri 9 pr qind. Nuk jan m shum t privilegjuara n sektorin shtetror, ku shifrat flasin pr rreth 40% t t punsuarve gjithsej. N grupin e ligjvnsve, npunsve t lart dhe drejtuesve, femrat zn vetm 26.8%, kurse n grupet e specialisteve dhe npunsve t thjesht, prbjn 56.2% t gjith t punsuarve.

Femrat

Gjith sa thuhet m shifra, e mbshtesin edhe vet femrat, t cilat kan ndjer se tregu i puns sht shum i ashpr me `to. Jola Gjoni, sht 29-vje dhe ka dy fmij. Ka mbaruar me mesatare t mir pr Gjeologji-Miniera, por edhe vite pas diplomimit, nuk ka arritur t siguroj nj pun. "S paku pr profesionin tim, ose dika t prafrt",- thot ajo, duke treguar se prgjithsisht sht marr me rritjen e fmijve. Por, si thot vet, edhe ather kur ka qen e aft t punoj, nuk ka gjetur vend. "Kam punuar pr nj periudh kohe shitse, me nj pag qesharake dhe me orar t zgjatur. Gjith hert q jam interesuar n administrat, kam ln dosje gjithandej, pa marr prgjigje pozitive",- thot ajo. Tani, e bindur t'i drejtohet Italis, pr t'iu bashkuar bashkshortit.

Specialistt: Femra t papuna, ja pse

Nj sr arsyesh pr situatn problematike t punsimit t femrave. Q n fjaln e specialistve, vjen n prmirsim s fundi, por gjithsesi me shum diferenca mes gjinive. Treguesit, sipas tyre, lidhen me situatn e sotme t tregut t puns, ku punsimi i femrave bie pr shkaqe t ndryshme. S pari, mbyllja e mjaft aktiviteteve industriale, n t cilat ka pasur numr t konsiderueshm femrash t punsuara. Si arsye t dyt, specialistt rendisin zhvillimin e mjaft aktiviteteve t orientuara m shum drejt punsimit t meshkujve. Konkretisht, tregtia, ndrtimi apo edhe zhvillimi i hoteleris e restoranteve, ku sundojn t punsuarit meshkuj. Ndrkoh, n panoramn pesimiste t punsimit t femrave ndikon, sipas specialistve, edhe lvizja rurale-urbane, q nuk u jep shum mundsi femrave t ardhura nga zonat rurale, t hyjn n tregun e puns. N grupin e t papunve t regjistruar, femrat prbjn 48.4%. Kjo, sipas tyre, nuk shpreh nivelin e papunsis, por faktin q femrat jan m pak t interesuara t regjistrohen pr t krkuar pun, duke par mundsit e pakta q ato kan n tregun e puns.

46%

E femrave t afta pr pun rezultojn t punsuara, t tjerat n krkim pune, ose t pashpresa pr nj vend

68%

E meshkujve t aft pr pun jan t punsuar, madje krahasuar me femrat, marrin nj pag shum m t lart

79%

E gjith t punsuarve n sektorin e shndetsis e zn femrat, ndrsa n arsim, mbi 66% jan femra

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Nga BBC Shqip

Irani arreston dhjetra aktiviste gra

Autoritetet iraniane kan arrestuar thuajse t gjitha drejtueset e nj lvizjeje t grave.

Ky hap pasoi nj demonstrat n Teheran n mbshtetje t s drejts pr t mbajtur protesta paqsore.

Sipas njoftimeve t paktn 32 gra jan arrestuar.

Ato po protestonin jasht ndrtess s nj gjykate ku po gjykohen pes aktiviste t tjera pr organizimin e nj proteste n qershor t vitit t kaluar kundr diskriminimit gjinor n ligjin islamik.

Kto arrestime ndodhin n prag t Dits Ndrkombtare t Gruas, q zakonisht n Iran prcillet me protesta.

i/e regjistruar Maska e arturo
    Antarsuar
    19-06-2004
    Postime
    Faleminderit

Talking Dnohet akti i qeveris amerikane pr mosdhnien e vizave delegacionit iranian.

Zdhnsi i ministris s punve t jashtme t Iranit theksoi se mosdhnia e vizave pr delegacionin e grave iraniane, pjesmarrs n takimin e 51-t komisionit mbi pozitn e gruas n New York ishte nj shkelje e obligimeve dhe angazhimeve t qeveris amerikane kundrejt anarve t OKB-s. z.Muhamed Ali Huseini, zdhnsi i minsitris s jashtme t Iranit theksoi se SHBA abuzojn politikisht duke ushtruar presione ndaj vendeve t pavaruara duke qn se selia e OKB-s ndodhet n New York.
    Ai theksoi se edhe m par qeveria amerikane ka penguar delegacionet e vendeve t ndryshme nga e drejta pr t shprehur pikpamjet e tyre n forumet e OKB-s.

i/e regjistruar Maska e arturo
    Antarsuar
    19-06-2004
    Postime
    Faleminderit

Grat "moderne"- viktima t premtimeve feministe

Dr. Adem HARXHI

Lvizja feministe, revolucioni seksual dhe lvizja pr emancipimin e plot t gruas tek ne n monizm bn shum premtime pr grat. Kto premtime tinglluan aq bukur, sa q shum gra braktisn burrat, fmijt, flakn gjith nocionin e martess e familjes n krkim t "vetes" dhe t karriers. Qllimi ishte i qart: dshironin t rrisnin kualitetin dhe t prmirsonin opsionet e jets s tyre.
    Shum dekada m pas, grat kuptuan se feminizmi dhe lvizja pr lirimin e tyre bn premtime q nuk mund t plotsoheshin. Ja pse sot shum gra moderne dshprohen kur kuptojn se kan humbur feminitetin dhe forcn pr marrdhnie iftore.

Bette Davis n librin e saj "All About Eve" midis t tjerash shkruan: "Karriera m e mir pr nj femr sht t jet grua. Nuk ka asgj m t bukur se t kujdesesh pr darkn dhe t vrvitesh n shtratin ku pret ai. Pa kt ti nuk je grua. Ti je nj zyr provinciale plot dosje me kapsa; por kurrsesi ti nuk je nj grua."
    T jesh grua sht m shum se t jesh thjesht femr. Dashuria dhe jo karriera, ka qen dhe sht preokupacioni i grave, nj biznes m shum pr grat se burrat. Ka shum arsye q nj burr ta doj nj grua, por m kryesorja sipas specialisteve, sht "seksi".

Edhe grat nse duan t jen t lumtura e t knaqura, duhet t ndjehen plotsisht si gjysma e nj ifti. Kjo sht pasoj e t ashtuquajturit "Faktori i Arks s Noah" sipas t cilit q kur jemi t vegjl e perceptojm botn t mbushur plot ifte dhe jemi nn influencn e nns e t babait si nj entitet i pandar.
    Grave u plqen ndjenja e siguris q u jep seksi, u plqen t ndjejn se jan t lakmuara prej burrave. Ato ndjejn se jan t vlefshme vetm kur nj mashkull trhiqet seksualisht prej tyre. Shumica e grave, kur bjn dashuri ndjejn se jan m t bukura, m seksuale, m t lakmueshme etj. Por sot, nuk jan pak edhe grat q dshirojn t bhen Amazona, q prpiqen t largohen nga natyra e tyre e but, nga personaliteti i tyre si Nna, si Madona dhe si Kurtizane.
    Barazia gjinore sht vetm nj premtim feminist q kurr dhe askund nuk u plotsua, nj premtim me pasoja shkatrruese, n radh t par pr vet grat.
    Premtimet feministe edhe pse zbukurohen me terma trheqse psikologjike, zhgnjyen ndrgjegjen e shum grave. sht kjo arsyeja q sot shum autore, gra t shquara, i quajn kto premtime "gnjeshtrat e mdha t lirimit".
    Le t rreshtojm disa nga kto gnjeshtra.

1- "Grat kan gjithka q u duhet"

Nn ndikimin e ksaj gnjeshtre, gruaja "lufttare", ndeshet me nj burr t vrtet, por n fakt ajo sht e pa pajisur dhe konfuze pr kt duel. Kur nuk arrin ta fitoj, krkon t vendosen standarde t tjera pr t, t ndryshme nga ato t burrave. Amazona sht produkt i kohs q jeton, por, shum syresh nuk ndjehen mir kur kuptojn se kan humbur esencn e tyre femrore, forcn pr marrdhnie iftore.

Arthur Schopenhauer thot se gruaja prej natyre sht e predispozuar t jet dependente e burrit. Ai shkruan: "Nj grua edhe kur vendoset n pozitn jo t natyrshme t pavarsis s plot, do t prpiqet menjher t'i ngjitet nj mashkulli. N fund t fundit, ajo do t'i lejoj vetes t drejtohet dhe komandohet nga nj mashkull." Sipas Schopenhauer kjo ndodh sepse "ajo ka nevoj pr nj lord (superior n fuqi) dhe nj mjeshtr (superior n dije). Kur sht e re, do t zgjedh nj t dashur; kur sht e moshuar, do t'i duhet nj prift."
    Lvizja feministe u prpoq t'i bind grat q t besojn se ato kan rezerva t pashtershme energjish fizike dhe psiqike. N t vrtet ato nuk i kan kto rezerva. Grat, ashtu si edhe burrat kan energji, por jo pakufi. Ato si qenie toksore, kan kufizime t njohura fizio-psikologjike. Edhe vet Simone de Beauvoir, autorja feministe e mirnjohur e "The second sex", nuk pretendon t ket gjithka.

Nj grua q shpenzon energjit e saj pr t arritur nj karrier brilante, i ka ln shum pak energji vetes pr t prmirsuar marrdhniet n familje, pr t mbshtetur burrin dhe pr t mirrritur fmijt e saj. Shum gra sot e kan nnvleftsuar kontributin q duhet t japin n forcimin e familjes. Sipas pikpamjes feministe gruaja q prdor energjit dhe intelektin e saj n mbshtetje t familjes dhe neglizhon sukseset n karrier, nuk sht gruaja moderne. Ajo nuk sht as e menur, as e zhvilluar dhe n nj far mase as adekuate.

Ka qen nj koh kur grat ndjeheshin t lumtura sepse ishin grat e presidentve, t deputetve, t doktorve; sepse ishin nnat e shkenctarve dhe artistve t mdhenj. Ato ishin t lumtura q ndihmuan burrat dhe fmijt t prparojn. Sot sht ndryshe. Grat duan t jen vet presidente, deputete, shkenctare, artiste, gjykatse etj. Natyrshm lind pyetja: po fmijt kush do t'i lind, do t'i rris dhe do t'i edukoj?

Feminizmi mson se gruaja jo vetm mund t bj at q bjn burrat, por detyrimisht duhet t bj at q bjn burrat. N kushtet kur burrat nuk bjn at q bjn grat (ata nuk bjn fmij), kjo e ashtuquajtur "barazi" q krkojn feministt, sht vetm mbingarkes pr detyra superhumane, q i telekos dhe i bn ato jo efektive.
    Edhe kur grave u duket se kan fituar t gjith botn, ose nj pjes n t, mimi q u sht dashur t paguajn pr kt ka qen shum i lart. Ato kan humbur shpirtin e tyre femror.

2- "Grat kan potenciale q nuk i prdorin, ato jan qenie speciale"

Kjo do t thot se n do gj q bjn grat, u mbeten akoma potenciale t pashfrytzuara e q duhet t'i prdorin. Por jeta vrteton se askush nuk i prdor t gjitha potencialet q ka. Madje, vetm pak burra dhe gra kan instinktin dhe motivacionin q t prdorin nj pjes t potencialeve t tyre. Grat q kan besuar gnjeshtrn se jan "speciale", mbivlersojn veten dhe pushtohen nga nj lloj "grandioziteti". Psikologjikisht ky sht nj inflacion i vetes, nj rregullim n perceptimin e personalitetit t tyre.
    T gnjyera prej feminizmit grat "moderne" harxhojn sasi t jashtzakonshme energjish fizike dhe psiqike n botn e puns dhe prsri jan t paknaqura nga rritja e tyre profesionale dhe satisfaksioni n jet. Nganjher, kjo vjen si pasoj e qndrimeve seksiste, por shpesh vjen edhe nga fakti i thjesht se shumica e grave ashtu si dhe shumica e burrave jan njerz t zakonshm. Ashtu si shum burra edhe grat e sotme mesatare, jan vetm dhmb n ingranazhin e madh t forcs puntore, ku ato kan m pak probabilitete nga burrat pr t'u br presidente t kompanive.

3-" T evitojm mmsin"

Grat "moderne" mendojn sikur nuk do t moshohen kurr. Ato e kan shtyr pa kufi martesn dhe lindjen e fmijve me qllim q t zhvillojn gjoja individualitetin e tyre dhe t konsolidojn qllimet e tyre pr karrier. Kjo sjellje e grave sht nj refuzim i mmsis nga vet grat. Ta pranosh jetn n kt mnyr do t thot t mos kuptosh fare realitetin e sistemit tnd riprodhues dhe kufizimet q ai ka n koh. Fmijt q lindin nga gra t "plakura" kan shum probleme si pr nnn ashtu edhe pr fmijn. Duhet kuptuar mir se ato ovare t shkreta nna natyr nuk u a ka dhn pr gjithmon. Ja pse sot, shum gra mbi tridhjet e pes vjee jan shpesh n panik dhe t dshpruara pr kohn q u vrapoi. Edhe n Bibl shkruhet: ka nj koh pr gjithka.

4-"Barazia gjinore"

Kjo gnjeshtr e propaganduar gjersisht nga revolucioni seksual, midis t tjerash, sugjeron se burrat dhe grat e gzojn seksin n t njjtn mnyr, gj q s'sht aspak e vrtet sepse:
    a-Shumica e grave kan nevoj pr dashurin dhe prej saj (jo gjithmon) shkojn tek seksi. Ato nuk e ndajn dot seksin nga dashuria. Po burrat? Ata krkojn seksin dhe prej tij (jo gjithmon) shkojn tek dashuria. Ata e ndajn leht seksin nga dashuria. Pr burrat seksi dhe dashuria jan dy gjra t ndara.
    b-Seksi rastsor i bn shum gra t ndjehen t dshpruara, t paknaqura dhe t penduara. Kjo gj nuk ndodh me burrat. Ata jan m t prir pr seksin rastsor.
    Duket qart se teza feministe e barazis gjinore, nuk sht e sakt. Ajo denigron n radh t par integritetin femror. Ajo sht kundr vet grave.
    Edhe pas prparimeve t mdha n fushn e kontracepsionit, n kto pesdhjet vitet e fundit shum gjra n fushn e marrdhnieve iftore as kan ndryshuar as nuk do t ndryshojn kurr. Ne nuk mund t ndryshojm natyrn e jets. Krijimi sht ashtu si ka qen q nga fillimi i jets n tok: "nnt minuta knaqsi pr burrin dhe nnt muaj shqetsime pr gruan". N do akt t interkurss seksuale, gruaja ndeshet me potencialin e nj jete t re. Ja pse akti seksual sht me rndsi t veant pr nj grua. sht realitet i pamohueshm q gruaja dhe vetm ajo, mbart brenda vetes aparatin fizik dhe psiqik pr riprodhimin e jets. Ja pse Frojdi kish t drejt kur deklaronte: "Biologjia sht destiny."

Erik Erikson e on m prpara iden e Frojdit. Ai shpjegon: " observimet klinike tregojn se, nj 'spacium i brendshm' qndron n qendr t dshprimit po ashtu edhe n qendr t knaqsis potenciale t grave. Ky boshllk i bn grat t ndjehen t mallkuara. Ta lsh si sht at boshllk, do t thot ta lsh t zbrazur, t rrjedh jasht gjaku i trupit, ngrohtsia e zemrs, lngu i jets. A nuk do t thot kjo se "anatomia sht destiny?" pyet Erikson dhe prgjigjet- "Po, ajo sht destiny. Dhe anatomia nuk prcakton vetm funksionin fiziologjik me kufizimet e tij por n nj kuptim m t gjer konfiguron dhe vet personalitetin. Mnyrat si sillet dhe sht e prkushtuar femra, reflektojn ndrtimin themelor t trupit t saj."

Shum psikoanalist gjat procesit t mjekimit t pacienteve femra kan konstatuar se sjellja femrore sht pasoj e konceptit t "ens bosh". Sipas ktij koncepti, grat jan t zna n nj "grack" biologjike q i ka br ato t programohen psikologjikisht n vartsi t strukturs s tyre fizike.
    Helene Deutsch n librin e saj "Psychology of Women" shkruan: "anatomia e organeve t seksit nuk l asnj dyshim pr funksionin e tyre. Organi mashkullor sht br pr penetrim aktiv, femrori pr pritje pasive. Zgjimi i vagins pr t funksionuar seksualisht n mnyr t plot sht trsisht i varur nga aktiviteti i burrit. Kjo munges e aktivitetit vaginal spontan prbn bazn fiziologjike t pasivitetit femror."

Pas ktyre pak fakteve q rreshtuam a nuk tingllon absurde ideja e "Barazis Gjinore"?

Ndikimi negativ i ksaj gnjeshtre feministe, t ciln sot e ndjejm t gjith sht rritja e numrit t grave q prfshihen n marrdhnie seksuale rastsore, tipike pr jetn seksuale t burrave.

5- "Femrore do t thot dobsi"

Kjo gnjeshtr mohon forcn e feminitetit. Sjelljet tradicionale femrore si butsia, mblsia, mirsia dhe prirja pr marrdhnie t mira iftore, sot shihen si trsisht qesharake. Nazet dhe harlisjet vajzrore q jan shum natyrale pr shum gra, jan zhdukur pr t'i ln rrug agresivitetit t tyre mashkullor.
    E vrteta sht krejt ndryshe. Sjelljet e "buta" femrore jan jashtzakonisht t fuqishme dhe apeluese, ato jan hipnotizuese pr burrat. Kto sjellje rrisin shum vulnerabilitetin dhe receptivitetin e nj gruaje dhe e bjn at shum t dshiruar dhe t lakmuar. Kto ndjenja i inspirojn burrat pr nivele t larta t devocionit dhe proteksionit. Burrat plqejn gra q jan dhe sillen ndryshe nga ata dhe jo gra q jan e sillen si burra.

Aftsit mashkullore q kan fituar grat moderne n krkim t t drejtave t tyre mund t jen efektive n treg, por ato jan t paprshtatshme (jo konforte) dhe destruktive si pr burrin dhe pr gruan n marrdhniet personale. Shum gra sot nuk din t operojn n mnyr femrore dhe pr kt ato duhet t msohen.

Dobsia sht par gjithmon dhe vazhdon t shihet si nj atribut i admirueshm dhe i shklqyer femror. Prfytyroni grat n prrallat e frikshme t mome. Kujtoni at q shkruan Shekspiri "Dobsi, ky emr sht femr" (Frailty, thy name is woman). Gjenerata pas gjeneratash, zalisjet, lott me vend e pa vend, ngjitjet pas burrit n situata t vshtira q i kemi par n jet, n filma, n libra na kan msuar se grat jan specie t rrezikuara. Ja, kjo sht nj grua pa burr, qoft dhe ajo me karriern m t suksesshme.

6- "Q t jesh e lakmuar nga burrat, duhet t jesh e suksesshme"

Feminizmi gnjen grat kur u thot se ato jan m trheqse pr burrat kur rrisin shkalln e sukseseve t tyre n karrier; se jan sukseset profesionale dhe rritja e forcs s tyre q do t'i bj ato m t lakmuara prej burrave. Kjo tez nuk sht e vrtet. Burrat natyrisht admirojn dhe respektojn grat e suksesshme ashtu si admirojn dhe respektojn edhe burrat e suksesshm, por n marrdhniet mashkull-femr t natyrs personale veprojn t tjera nevoja dhe instikte. N dashuri nj grua sht e plqyer dhe e adhuruar jo pr sukseset n karriern e saj, por pr atributet unikale femrore q ka. N kto atribute bjn pjes vlerat e dashuris, t marrdhnieve, t inspirimit, t spiritualitetit e shum t tjera. Statistikat, kudo n bot, tregojn se sa m t lart ta ket shkollimin dhe karriern nj grua, aq m pak ajo do t hyj n marrdhnie intime me burrat, aq m pak shanse do t ket pr t'u martuar, aq m pak burra (prej t cilve asaj i duhet t zgjedh) do t vrtiten rreth saj. E thn thjesht: Edukimi formal pr nj grua sht nj asset n tregun valutor, por n punt e zemrs ai sht nj borxh q do t'i duhet ta shlyej. Sa m karrier t suksesshme t ket nj grua, aq m pak "seksi" sht ajo pr burrat dhe kjo i dshpron shum grat e suksesshme. Ndodh krejt ndryshe me burrat, m t suksesshmit prej tyre, jan edhe m "seksi" pr grat. Burrat duan gra q jan dhe sillen ndryshe nga ata e jo gra q jan e sillen si burra.

Burrat para se ta bjn nj grua partneren e tyre seksuale krkojn q ajo t ket shum kualitete, ndrsa grat krkojn vmendjen e burrit. Ato e duan kt vmendje sepse kjo i bn t besojn tek pamja e tyre e mir.
    Marrdhnia seksuale duhet t jet e till, q t ruaj shndetin mendor dhe fizik. Largimi nga kto marrdhnie, me qllim q t'i kushtohesh karriers, nuk sht nj vendim i menur.

7-"Androgynya"

Feminizmi propagandon konceptin mitologjik t androgynys. Sipas mitologjis, n fillim, qeniet njerzore ishin androgynous (pa seks, hermafrodit), pra t gjitha njsoj, krijesa t unifikuara. Si t tilla ato fituan fuqi dhe ishin gati t dilnin mbi zotat. Q t'u paksonte fuqin, Zoti, i ndau njerzit n dy gjysma: mashkull dhe femr. T ndar m dysh, ata ndjehen si qenie jo komplete. Nostalgjia dhe uria, pr trsin e tyre t humbur, i shtyn q vazhdimisht t jen n krkim t gjysms tjetr, duke shpresuar se n momentin e bashkimit seksual, ata do t riprovojn ekstazn dhe knaqsin q e humbn kur humbn trsin. Sipas legjends, dshira jon seksuale sht pasoj e ndjenjs s inkompletes q na shtyn drejt s trs.

Pikpamja feministe se burrat dhe grat jan njsoj, sht huazuar nga androgynya mitologjike, gj e cila nuk sht e vrtet. Burrat dhe grat jan t ndryshm jo vetm biologjikisht, anatomikisht dhe fiziologjikisht. Ata ndryshojn njeri prej tjetrit edhe psikologjikisht. sht provuar n mnyr t padiskutueshme se grat jan m intuitive, m t ndryshueshme, m t ndrlikuara dhe m misterioze. Ato, n mnyr t pakrahasuar, jan m t interesuara pr dashurin dhe marrdhniet iftore. T sugjerosh, ashtu si bjn feministt, se t gjitha kto eprsi jan trsisht kulturore, sht absurde. N librin e saj t mrekullueshm " In a Different Voice", psikologia klinike e Universitetit t Harvardit Carol Gilligan, tregon pr konkluzionet e shum studimeve lidhur me sjelljet n lojrat e djemve dhe vajzave t reja. Studimet tregojn qart se n lojrat e tyre ndryshe sillen djemt dhe ndryshe sillen vajzat. Djemt e rinj lozin me rregulla rigoroze, ose bien dakord me parime. Respektimi dhe prqafimi i ktyre rregullave dhe parimeve prej tyre sht me shum rndsi. Thyerja e ktyre rregullave konsiderohet gabim i madh dhe dnohet. Vajzat kan pak rregulla. Edhe kur i vendosin ato rrall lozin sipas tyre. Ato jan m t prira pr ndjenjat. Kjo do t thot se vajzat dshirojn t bjn gjithknd t ndjehet mir dhe i lumtur. Parimet dhe rregullat me t cilat rrojn vajzat e reja jan rregulla t marrdhnieve, rregulla q kan t bjn me mnyrn se si njerzit duhet t sillen me njeri-tjetrin.

E thn thjesht: Vajzat dhe grat e rritura, kujdesen m shum pr dashurin se sa kujdesen pr ligjin. Kjo sht esenca e t qnurit grua.

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit

Angry Nga Shekulli

Pertej llafollogjirave te "doktor" Ademit ...

Sjellje barbare

Kto ditt e fundit jan shtuar s teprmi vrasjet e femrave, pr shkaqe t mosprmbajtjes s xhelozis mashkullore. Raste t bujshme kan tronditur opinionin publik, kan mbuluar me tragjedi jetn e shum ifteve. Atmosfera jon sociale, ve halleve t njohura, po inondohet me krime monstruoze, t prbindshme, t shpeshta, t shmtuara, pr shkaqe xhelozish reale apo paranoide. Shumica e tyre kan prfunduar n marrzi kriminale t meshkujve t ekuilibruar, t prfshir nga ky sindrom vrastar. Rasti i fundit fare, ai i vrasjes s msuese Matilds nga fshati lirim i Fierit, s bashku me dy binjakt ende t palindur. Burri i saj, nga pasioni kriminal, mungesa e vetprmbajtjes, kontrollit t xhelozis, kreu krimin e shmtuar.

Por, ngjarja nuk sht e vetme. N Patos nj 44-vjear, po at dit, tenton t mbys gruan e vet me rripin e pantallonave t tij. Dit m par n Tiran, nj tjetr burr vret gruan pr motive xhelozie Nj tjetr mashkull, shkon me arm n dor pr t rrmbyer "vajzn q dashuron". 'bhet kshtu n shoqrin ton? Ku po vemi me kt marrzi meshkujsh t ekuilibruar nga xhelozia ? 'jan kto sjellje barbare, primitive, 'jan kta vrasjes t pamshirshm t femrave tona? Kush i ushqen kto mentalitete t vjetra, q kan vdekur me koh, kur gruaja ishte pron private e mashkullit? sht pak t thuash, q kto veprime kriminale jan destruktive, obskurantiste.

Personalisht mendoj se ka ardhur koha q t intervenojm m shum n motivet personale dhe sociale, q po bhen nxitse t krimit n familje, sidomos t atij q kryhet pr shkak t xhelozis. Duhet t observohen m thell shkaqet psiko-sociale t krimit t xhelozis, prtej interpretimeve sempliste mediatike.

Ato do t ndodhin prsri nse t gjith, shteti, ligji, familja, shkolla, institucionet fetare, shoqria civile, nuk punojn n "gjendje alarmi", pr t ndryshuar kulturn e sjelljes s meshkujve, mentalitetin e thell patriarkal obsesiv t shoqris, nse nuk i msojm dhe edukojm meshkujt q t kuptojn se, ka prfunduar koha q u njihte atyre t "drejta t pakufizuara" mbi trupin dhe shpirtin e femrs. Personalisht m trondit fakti q nuk ka gjasa, q krimi n familje t ndalet, pr aq koh q t mos filloj t kultivohet mentaliteti human, i but, tolerant, i shoqris moderne.

Xhelozia sht ndjenj njerzore, natyrisht. At e kan edhe meshkujt edhe femrat. Por sht fatkeqsi pr shoqrin shqiptare, q xhelozia e meshkujve, konvertohet dhe shfaqet ndryshe nga ajo femrore. Reagimi dominant i meshkujve "t tradhtuar" sht prgjithsisht kalim n krim t menjhershm, automatik, pr shkak t mentalitetit primitiv t sedrs s mashkullit t fyer, nga shkelja e besnikris prej "femrs s tij". sht turp pr shoqrin ton, q ende tenton t zgjidh konfliktet e natyrshme t xhelozis n ift, me mnyra barbare, mesjetare, primitive, absurde, kriminale. Un nuk kam ende statistika t plota pr numrin e krimeve, pr shkaqe xhelozie, q jan kryer gjat vitit q kaloi dhe gjat ktij dy mujori t par t vitit 2007. Por, duke u nisur vetm nga t dhnat e medias elektronike dhe t shkruar, me siguri q jan shum. Shumica drmuese e krimeve jan kryer nga burrat xheloz, q kan dyshime ose fakte, pr munges besnikrie nga femrat e tyre (gruaja apo e dashura), apo pr shkak t braktisjes q partnerja mund t'i ket br atij. Realisht, jan fare pak grat q mund t ken kryer vrasje pr xhelozi.

Padyshim, n rritjen e numrit t krimeve kan ndikimin e tyre shum faktor biologjik, tradicional dhe social. Nj pjes meshkujsh e kan t "qarkulluar n gjak" q n fminin e tyre, ndjenjn e perceptimit femrs si pron. N kulturn ton, pr fat t keq, ushqehet bashk me gjirin e nns deformimi mental, sipas t cilit, "me sjelljen dhe qndrimin moral t femrs", sht i lidhur autoriteti, identiteti i mashkullit si burr, i dashur apo bashkshort. Krimi nga xhelozia sht, m s pari, produkt i prfytyrimit primitiv i t "drejts s pakufizuar" q shoqria jon patriarkale, maskiliste, ka rezervuar si prerogativin e hakmarrjes s "mashkullit t tradhtuar". Ndrkaq, n kt situat t agravuar ka dhe shum shkaqe sociale.

Rasti i iftit nga Fieri, tregon se plaga e emigracionit sht "polivalente dhe shumplanshe" n pasojat e saj t drejtprdrejta dhe t trthorta. Nse ai po sjell ca t ardhura si kompensim pr varfrin ton t tejzgjatur, n t njjtn koh, sht br shkak q ka sjell dhe vazhdon t sjell shum tragjedi n familjet tona, pr shkak t xhelozis q vjen nga distanca fizike e kohore e iftit. Bashkshorti q vrau Matildn, vjen nga emigracioni dhe nuk sht i qart se t kujt jan binjakt q gruaja e tij ka n bark, gati pr t lindur. N kt "paqartsi mashkullore" nuk ka asnj mjet, asnj AND, q t ndal at.

Ai nuk arriti t kontrolloj impulset e veta agresive, reagoi me nj sjellje prfundimisht shkatrruese pr Matildn, binjakt e pafajshm q po prisnin t dilnin n jet. Natyrisht, edhe pr veten e tij. Me gjith njohurit sociale dhe profesionale, nuk jam n gjendje t shpjegoj kt qndrim t pakuptueshm t disa meshkujve, q nuk duan t kuptojn imperativin e kohs s re, q nuk ju njeh atyre asnj t "drejt t pakufizuar" mbi femrn, pavarsisht nga relacioni q kan me t, qoft edhe n rastin kur sht mikja, e dashura, gruaja e tyre. Madje, qoft edhe nse ajo, pr shkaqe t ndryshme personale, bn tradhti bashkshortore, e cila nuk sht argument i mjaftueshm pr "rrugn e krimit".

Pse jemi kaq posesiv, kaq ballkanik, duke i dhn t drejtn vetes pr t "rivendosur drejtsi"? Kush na ka mbushur mendjen, se prmes vrasjes s "femrs tradhtare", realizojm t drejtn mashkullore t "objektit t dashuris" me kontrat? Pse shoqria jon ka dy qndrime pr t njjtn dukuri, si sht xhelozia? Pse femra mundet q fal, ose e prjeton tradhtin bashkshortore duke rn n depresion, duke u mbyllur n vetvete, apo duke shkuar n gjykat pr t krkuar divorc, ndrsa meshkujt e ktij vendi, i zgjidhin problemet familjare "me kallash n dor"?

Padyshim, tradhtia bashkshortore nuk sht e leht. Ajo ka koston e saj, sht e dhimbshme, traum e fort, si pr mashkullin dhe femrn e tradhtuar. sht prjetim i thell emocional, fyerje e madhe, natyrisht. Mirpo nuk sht normale, q n shoqrin moderne t qytetruar, kjo fatkeqsi personale t mbyllet me krimin e vrasjes. Teoria ballkanase e kthyer n lajtmotiv pr meshkujt: se "m mir vdekur, se me nj tjetr", sht shfaqje barbare primitiviste. Rasti i Matilds ishte i radhs.

Por nse nuk luftojm pr t ndryshuar mentalitetin social, q ushqen xhelozin kriminale "sui generis" t meshkujve, nuk ka asnj shans q krimi pr shkak t xhelozis t psoj ulje. Nse nuk do t ndrmarrim nj aksion kombtar, t fuqishm, human, pr t reformuar mentalitetin e meshkujve posesiv, narcist e kriminel, nuk do t kemi shans t ndikojm n uljen e "krimeve pasionale". Duhet t msojm njerzit tan q edhe xhelozia, si ndjenj sado e komplikuar dhe e rnd q t jet, duhet t zgjidhet vetm humanisht. Ndryshe, kronika me raste si ai i Matilds s shkret, do t vazhdojm t dgjojm e shikojm prsri e prsri.

M duket se edhe forca e ligjit duhet t shfaqet m qart. Ligji nuk duhet t ndikohet as nga "morali" as nga forca e "opinionit publik", t cilat jo gjithnj shfaqen n jetn ton sipas standardeve t qytetrimit modern. T mos harrojm se n shekuj, t gjitha "ligjet dhe moralet" e shoqris ton kan qen n disfavor t gruas, t dshirave dhe liris s saj. N do koh ato kan favorizuar sjelljet e meshkujve, t drejtn e sjelljes s tyre, sidomos n rastet kur ka qen puna pr "shtje nderi". Drejtsia nuk mund t ndikohet nga vlersimi i vjetr i "krimit t nderit", q favorizon "meshkujt e tronditur" duke justifikuar t "drejtn" e tyre, t vetvendosin sipas mnyrs kriminale, drejtsin dhe hakmarrjen, pr shkeljen e besnikris nga femra.

T mos harrojm, kemi nj "kultur nderi" t vjetr, q dnon m ashpr mungesn e besnikris s gruas, e cila pson do gj, q nga prosvalja publike, trajtimi me fjal pezhorative, e deri tek braktisja totale. Madje edhe me humbjen e puns, e pse jo, n jo pak raste edhe t jets. Ndrsa pr nderin e shkelur t mashkullit, ka nj "kut tjetr", nj toleranc m t madhe. Pse jo, n jo pak raste veprimi kriminal i mashkullit xheloz, kthehet n objekt mburrjeje dhe krenarie si "sukses maskilist". Femra shqiptare nuk duhet t trajtohet si viktim e vetme e "kulturs s nderit".

Nuk m vjen mir q ta pohoj, por kultura jon pr "femrn jo besnike" vazhdon t jet e ngjashme me kulturn e ca popujve, q jan t rrall n kohn tone, t cilt "gruan tradhtare" e vrasin me gur, apo e hedhin n uj t nxeht. Na duhet t heqim dor nga ideja se gruaja sht skllave e burrit. Nuk sht m koha barbare e kontrollit t gruas pr gjithka. Koha moderne, nuk sht "koh Otellosh".

---------------------------------------

PS: Boterisht, nr me i madh i viktimave ne bote nuk vjen si rrjedhoje e rracizmit, terrorizmit, luftrave, urrejtjes etj. Nr me i madh i viktimave te dhunes ne bote jane femrat, me sakte 1/3 e tyre. Me dhune perfshihet dhuna domestike, perdhunimi, mutilim gjenital, diskriminim ligjor apo fetar deri ne dhune etj.

patriot Maska e shoku_tanku
    Antarsuar
    18-09-2006
    Vendndodhja
    Tiran
    Postime
    Faleminderit
    Falenderuar 1 her n 1 postim
    Se pari,komplimente per temen!...eshte vertet nje problem shqetesues dhe qe ndihet,jo vetem ne vende te prapambetura por ne gjithe shoqerine njerezore ne mbare doten!
    Gjithesesi,do te doja prej jush qe te pakten te mos beni krahasime te Shqiperise
    me vende si Pakistani Afganistani apo te tjera te kesaj natyre!
    Eshte e vertete se edhe ne kemi mangesite tona persa i perket problemit ne fjale
    por duhen pare edhe hapat pozitive qe jane hedhur ne kete drejtim!
    Nuk mund ta mohojme se krahas episodeve te vecanta te cilat duhet ta pranoj,jane teper te renda dhe flagrante...shohim edhe nje ripozicionim te gruas
    ne shoqerine Shqiptare...kete e them duke u bazuar ne ate qe shoh ne jeten e perditshme apo qofte edhe ne statistika...numri i femrave te arsimuara vjen nga dita ne dite drejt rritjes dhe ky eshte nje nder faktoret baze i cili do te jape nje ndihme te madhe,ne mos ne eleminimin absolut,te pakten ne zbutjen e dukshme te ketij fenomeni...shprehem me rrezerva persa i perket mentalitetit te vjeteruar te nje pjese te caktuar meshkujsh,por kurresesi nuk mendoj se kjo perfaqeson vullnetin e shumices se meshkujve Shqiptare!...Marredheniet mashkull\femer ne vendin tone jam i bindur se do te shkojne dhe shume shpejt drejt balancimit dhe kjo,duhet ta pranoj se eshte me teper merite e femres Shqiptare....Natyrisht,edhe ndergjegjesimi nga ana jone si meshkuj eshte dicka qe duhet dhe ka nisur te krijohet,flas per shoqerine tone ne pergjithesi ...nuk mund te pergjithesohen raste te vecanta sepse raste te tilla ndodhin ne te gjihe boten,edhe ne vende me te civilizuara se ne!Shoqeria Shqiptare,i ka denuar dhe vazhdon ti denoje aktet e dhunes kundrejt femres...kjo eshte nje shprehje e qarte e vullnetit tone dhe e deshires per ndryshim...

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit
    sh. tanku, nuk mund te them se eshte e drejte te krahasosh situaten e femres ne Shqiperi, me Pakistanin, apo Afganistanin. Bile, per nje kontrast, pa qene nevoja te shfletosh te gjithe temen, mund t'i hedhesh nje sy nje postimi me lart, ne Afganistan.
    Por ama, Shqiperia ka mangesite e saj, qe nga mungesa e madhe e femrave ne politike, apo pozita te larta, ndryshimi ne pagese, e ne rastet me ekstreme dhuna ndaj tyre. Me dhune, nuk nenkuptohet vetem vrajsa, per arsye xhelozie etj, por dhe dhuna domestike, qe eshte fenomen mjaft i perhapur. Problemi qendron se jemi ne Europe, dhe eshte shek 21, dhe nuk mund te perdorim si etalon Pakistanin psh, e te themi qe jemi me mire, por perendimin. (Qe te kuptohemi, perendimi ka te metat e tij, por te pakten nga ana ligjore, apo te mjeteve suportive psikologjike dhe shoqerore, eshte me mire.)

patriot Maska e shoku_tanku
    Antarsuar
    18-09-2006
    Vendndodhja
    Tiran
    Postime
    Faleminderit
    Falenderuar 1 her n 1 postim
    Mungesa e femrave ne politike dhe diferencat perkundrejt pageses,jane thjesht
    ane teknike te cilat me kalimin e kohes jane duke u balancuar!...do te doja te ndalesha pak tek dhuna domestike;....nuk jam aspak dakort me ty,kur e quan nje fenomen teper te perhapur ne vendin tone....nuk e mohoj se ka raste te tilla por keto raste nuk jane aspak aq te perhapura sa i pershkruan!...nuk mund te quhen individe te caktuar me nje nivel te ulet kulturor apo me probleme te shkaktuara nga alkooli,pergjithesia e meshkujve Shqiptare"...per me teper qe meshkuj te tille egzistojne ne c'do cep te botes dhe jane nje problem i mbare shoqerise njerezore.
    Kam pershtypjen se ju niseni thjesht nga mentaliteti i viktimes,gje qe eshte shume e demshme...ne rradhe te pare per ju vete dhe me pas per ne pasi kam pershtypjen se ne kete menyre na ngarkoni me me teper pergjegjesi faji nga c'kemi....nese do te arrinit te mposhtnit kete lloj dobesie te krijuar thjesht ne mendjen tuaj,qe ju karakterizon,atehere te jeni te bindura qe gjerat do ti shikonit me nje sy krejt tjeter...e keni te veshtire?!...mundohuni,pasi nuk ka gje te paarritshme!

.... ...
    Antarsuar
    30-01-2005
    Postime
    Faleminderit
    O tanku, e ke lexuar temen a derebardhe? Tek faqat e para te saj jane replikat me disa anetare qe insistonin se dhuna domestike ne Turqi (nje e treta e femrave) vjen ngaqe meshkujt pijne apo jane me te meta mendore. Dmth i bie 1/3 e meshkujve jane ...
    Ashtu dhe ne Shqiperi?!
    Mjaft me keto alibi se jane qesharake.

Sa per ato ceshtjet teknike ... ehhhh medet per ne, mbetem me "teknike" shekuj me rradhe.

Faqja 7 prej 9 FillimFillim ... 56789 FunditFundit

Tema t Ngjashme

1. Deklarata universale e t drejtave t njeriut dhe Islami
    By Cappuccino in forum Toleranca fetare
    Prgjigje: 102
    Postimi i Fundit: 30-11-2013, 12:37
  2. Islami dhe liria
    By forum126 in forum Komuniteti musliman
    Prgjigje: 3
    Postimi i Fundit: 27-04-2006, 15:25
  3. T drejtat e njeriut n Islam
    By ORIONI in forum Komuniteti musliman
    Prgjigje: 0
    Postimi i Fundit: 02-02-2005, 16:11
  4. Globalizmi dhe Antiglobalizmi
    By Enri in forum Problemet ndrkombtare
    Prgjigje: 7
    Postimi i Fundit: 01-04-2004, 20:54
  5. T drejtat e njeriut n Lindje dhe n Perndim
    By Shpresmiri in forum Toleranca fetare
    Prgjigje: 18
    Postimi i Fundit: 09-02-2004, 18:06

Ruaj Lidhjet

Regullat e Postimit

• Ju nuk mund t hapni tema t reja.
  • Ju nuk mund t postoni n tema.
  • Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
  • Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
  •