Close
Faqja 3 prej 3 FillimFillim 123
Duke shfaqur rezultatin 41 deri 48 prej 48
  1. #41
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Universitetet private nuk kan imituar dot vlerat e tregut t lir


    Mero Baze

    Nga aq sa m mbeti n mendje nga letra e hapur e Henri ilit, ishte shqetsimi i tij pr prfshirjen dhe mosprfshirjen e disa gazetarve t njohur shqiptar n evidentimin edhe t disa universiteteve t mir n Shqipri, ndrkoh q opinioni publik ishte i prfshir n teledramn e Renzo Bossi-t. Dy ishin argumentet kryesore t tij. E para, q shum prej nesh u kan rekomanduar miqve apo familjarve Universitetin Evropian t Tirans dhe e dyta q ne kemi nj lloj paragjykimi pr tregun e arsimit privat. Me argumentin e par nuk po merrem, pasi m duket e palogjikshme q pr nj raport personal me nj pronar universiteti t mbaj nj qndrim publik. Do t them disa gjra vetm pr at se far solli arsimi privat n Shqipri, s paku deri tani.
    N do fush t ekonomis shqiptare pas vitit 1990 sektori privat ka br nj histori m vete. Ai ka rritur cilsin, ka evoluar tregun dhe ka prodhuar vlera. Mjafton t kujtojm gjrat elementare, p.sh si sht buka q ham sot dhe at q hanim n vitin 1990 e deri tek apartamentet, stomatologjin, furnizimin me ushqime, veshjet etj. I vetmi rast kur ne kemi treg privat, por nuk kemi zhvillim cilsor sht arsimi. M vjen keq t them q do student q ka mbaruar shkolln n vitin 1990 sht shum her m i kualifikuar dhe serioz n diplomimin e tij sesa studentt e dekads s pas viteve 2000, kur filluan t lulzojn godinat e universiteteve private. Kjo natyrisht nuk na jep t drejtn t ndalim arsimin privat, por duhet ta standardizojm at n nj mas t till q ai t mos kthehet n nj biznes t mbshtetur mbi vesin dhe inferioritetin e njerzve t paaft mendrisht pr t marr nj diplom, por t mbshtetet mbi ambicien e nj njeriu q do t shkollohet. Lulzimi i arsimit privat universitar dhe bumi i 42 universiteteve u mbshtet mbi nj kategori t ekzagjeruar shqiptarsh inferior, q duan nj diplom pr stoli dhe jo mbi makthin q kisha un apo mijra t rinj t brezit tim se mos nuk na dilte e drejta e studimit pr shkak t notave apo biografis. Tashm mendoj se kjo kategori shqiptarsh u konsumua, por dmi q i bn imazhit t nj t diplomuari sht i pariparueshm.
    Bazuar mbi kt ves njerzor, un nuk pranoj dot n bllok q ktu ka vetm universitete t mira dhe universitete jo t mira dhe nuk mund t quaj fatlum ata q kan shkuar tek UET apo UMB dhe fatkeq ata q jan te ‘Kristali’. Un m shum jam i shqetsuar pr ata student t ‘Kristalit’ q jan serioz, q kan shkuar n msim, q e kan merituar notn, q kan qen qysh n shkoll fillore apo tetvjeare n at shkoll, pasi ata kan shkuar aty pr t studiuar dhe jan dmtuar
    nga nj skandal, i cili sht dhe virusi i universiteteve, jo vetm private. Si e theksova, universitetet private duhet ta prmirsonin cilsin e arsimit dhe duhet t detyronin Universitetin Publik t ishte m cilsor dhe m elitar. N t vrtet arsimi privat universitar deri tani jo vetm q nuk ia ka dal t jet vet cilsor, por ka shkatrruar dhe Universitetin Publik, duke e br at po ashtu nj prodhues diplomash fiktive, dhe duke dypunsuar pedagogt e tij part-time n tregun privat. Brenda gjith universiteteve ka student q kan shkuar aty pr t msuar, si te publiku, te ‘Kristali’ tek UET, tek UMB, te NYU etj., dhe shqetsimi yn do t jet i fokusuar te mosfyerja e prkushtimit t tyre pr t msuar dhe ndrra pr t’u diplomuar. Dhe pr t’u br kjo, ka vetm nj mnyr, standard t njjt vlersimi pr ata q hyjn e dalin n dyert e universiteteve. Vetm kshtu do t shptojm nga Renzo Bossi dhe t ngjashmit e tij, por dhe nga nderet apo rekomandimet q krijojm me pronart e universiteteve, si prmend dhe ili shum raporte t tij me gazetart e njohur n Shqipri. Deri m sot, nderi i vetm q i kan br universitetet private tregut t arsimit sht e drejta e pafundme pr t’u regjistruar, por kjo nuk duhet t ngatrrohet me t drejtn e pafundme pr t’u diplomuar. Shqipria ka nevoj urgjente t reformoj rrnjsisht standardin e universiteteve private, jo vetm duke i rankuar ato me kritere t pabesueshme, si dhe bn, por duke standardizuar vlersimin e studentve nga agjenci t specializuara, q korrigjojn testet, eset, apo provimet e studentve, jasht ktyre universiteteve.
    Universitetet jan vende ku studiohet dhe lexohet, dhe u duhet hequr urgjent e drejta e vlersimit t studentve, ku qndron dhe hallka e vetme korruptive e tyre. Vetm kjo mund t na shptoj nga epidemia e diplomave dhe t’i kthej universitetet private dhe publike n vend ku shkohet pr t studiuar dhe jo n kartvizita apo diploma t printuara pr dekor.

    N fund desha t them dika dhe pr at q Henri ili e quan heshtje t pedagogve t mirpaguar. Mendoj se dmi i dyt q kan prodhuar universitetet private sht humbja e pavarsis akademike. N do vend t bots, sidomos n vende problematike pr demokracin si kjo e jona, pavarsia akademike sht nj nga sigurit e mdha q ka shoqria pr t shmangur deformimet e mdha t demokracis, por dhe pr orientuar debatet te tema t mdha t ekonomis, politiks, reformave dhe standardeve t demokracis. Falsiteti i elitave universitare, t prodhuara nga tregu privat, ka fyer n thelb pedagogt e vrtet t ktij vendi, ata q dhe n koh t komunizmit kan shtrnguar dhmbt, por s’e kan ulur kokn. Mjafton t kujtojm zgjedhjet e fundit lokale n Tiran, kur vet Henri ili vuri n rresht gjith pedagogt e universiteteve private dhe publike n favor t pushtetit, pr t par sa far keqkatandisje ka pavarsia universitare pr shkak t tregut privat. sht e vrtet q pagat jan t larta, sht e vrtet se ata ndoshta nuk i meritojn gjith ato rroga, por as ne nuk e meritojm t na shitet pr elit universitare nj uplin, q m shum shikon gjoksin para pasqyrs sesa librat n bibliotek dhe t presim pastaj prej saj t ket pavarsi mendimi, apo m keq akademike. Duke mos qen nj treg konkurrent, por i favorizuar, arsimi privat universitar ka dmtuar rnd, s paku deri m sot, pavarsin akademike, jo vetm duke prodhuar student fals, por dhe pedagog fals. Nuk dua t lndoj asknd, se shum prej atyre pedagogve t vrtet q punojn n arsimin privat u kemi borxh prkushtimin pr t investuar dijet e tyre n at treg, por e sigurt sht se ata jan alibi pr nj standard t ult pedagogsh. Ndaj Henri ili nuk ka far pret prej tyre. Ata t mirt natyrisht q nuk flasin, pasi paguhen shtrenjt pr t mos folur, ata t dobtit natyrisht q nuk kan far thon prve mirnjohjes q i quajm dhe pedagog.
    Duke e mbyllur, dua ta them se rruga e vetme sht t mos bjm hapa pas sa i prket tregut t arsimit, por hapa para prsa i prket standardizimit t tij. Dhe kam vetm nj propozim, agjenci vlersimi kombtare pr testet, provimet dhe diplomat e studentve, t cilat nuk kan lidhje me universitetet. T caktohen ato n fillim t vitit me konkurrim n raport me numrin e studentve dhe nxnsve, t certifikohen pr t korrigjuar teste, ese dhe provime, dhe ta bjn kt pa ditur se i kujt universiteti sht studenti. Nj agjenci, fjala vjen, specializohet pr korrigjim t matematiks, tjetra t lndve t juridikut, tjetra t ekonomis e kshtu me radh. Vetm ky hap i par drakonian kundr spekulimit me notat dhe cilsin universitare mund t ndal ofertn q ka ende tregu pr t bler diploma q t prdoren ose si stoli, ose si alibi pr vendet e puns n administratn shtetrore, e cila sht konsumuesja m e madhe e ktij tregu informal.

    Tema

  2. #42
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Pro mbshtetjes s shtetit pr universitetet private ose rasti ‘Luarasi’

    Henri ili

    Nj seri kronikash televizive kritikuese ose denigruese jan duke atakuar nj procedur normale tenderi t Ministris s Ekonomis n lidhje me marrjen me qira t ish-konviktit t shkolls s Gjuhve t Huaja nga Universiteti “Luarasi”. sht nga ato kronika dhe fushata tipike, t cilat kan gjurmuar ose kan shoqruar shoqrin shqiptare sapo ka filluar nj fenomen i ri. Cili sht fenomeni? sht rasti i par q nj universitet privat, dhe fatmirsisht rasti e do q t flasim pr universitet privat serioz dhe shum cilsor t themeluar nga profesori i nderuar, Aleks Luarasi, dhe n pronsi tashm t aktorve t tjer po aq serioz t medias ose t sektorit bankar, mund t marr nj hapsir publike, nj aset publik prmes nj procedure t rregullt.

    N dijenin time si operator, asnj aset publik, asnj form tjetr e mbshtetjes financiare me fonde publike, nuk ka shkuar n sektorin privat universitar ose n sektorin joshtetror. Ndryshe nga zhurma e madhe q bhet, q kjo qeveri mbshtet sektorin privat ndaj sektorit shtetror. Normalja e do q n kushtet e konkurrencs, un dhe UET t ishim nga ata q duhet t brtisnin se ‘pse po prishet konkurrenca, pse po favorizohet njri n raport me tjetrin’ dhe shum pse t tjera. Gj t ciln, pr ironi, e bjn media ose aktor t tjer t cilt jan prfitues t ksaj mnyre q sot e kritikojn. Sidoqoft, le t kthehemi te precedenti dhe parimi.

    Po mbshtetjes me asete shtetrore ose forma t tjera t aktorve t dshmuar serioz n nj sektor t ri t edukimit n Shqipri, si jan universitetet joshtetrore, private apo t formave t tjera t pronsis qofshin. Kjo ka nj dobi t posame publike. Pr ekuivalenc mund t themi q nj t drejt t till e gzojn edhe sektor t tjer me rndsi t posame pr infrastrukturn e zhvillimit, si jan mediat dhe spitalet private. Me mediat, tashm kjo sht vrtetuar. Me spitalet private, dika m pak, dhe impulset e zhvillimit n kta sektor jan dhjetra fish, sa ’do t kishin qen 7, 8 apo dhjet vitet e fundit n kushtet natyrale t ktij sektori, n kushtet vetm t sektorit publik.

    Dhe ndoshta kt mbshtetje fillestare me godina, me mjedise me qira afatgjata t ulta, ose me pronsime prej disa prej mediave tona m t zhvilluara private, pr disa prej spitaleve private m t njohura, ka br q ky sektor t fitoj nj legjitimitet thuajse t padiskutueshm n Shqipri. T gjith e dim q spitali privat sot, n disa prej elementve sht shum m cilsor se spitali publik, t gjith e dim se media private televizive sht shum m mir se media publike televizive. Ather, e njjta gj pr simetri, duhet t ndodh edhe me nj sektor t ri, si sht universiteti privat, ndaj jo vetm nuk m ka xhelozuar, jo vetm nuk m ka shqetsuar, prkundrazi m ka gzuar ideja q nj godin shtetrore po merret me qira, edhe pse n kushte normale, nga t dhnat paraprake nga nj institucion privat i arsimit t lart, si sht rasti i t nderuarit universitet, Universitetit “Luarasi”. Pse? Sepse kjo do t hapte nj precedent shum pozitiv, q pr funksionin publik q kan universitetet joshtetrore n Shqipri, si sht rasti ‘Luarasi’, sht shum e dobishme q shpejtsia e prmirsimit t tyre n funksion t cilsis t rritej, q koha q duhet n dispozicion dhe energjit, t mos shpenzoheshin vetm me infrastrukturn, por t harxhoheshin, mundsisht n funksion t cilsis.

    Po ashtu, rasti e do q UET, i cili i ka zhvilluar krejtsisht kapacitetet e veta tashm t rndsishme infrastrukturore me fonde t veta ose fonde t kredituara, t mund t ndjehej i pari n kt protest, por n fakt sht i pari n kt mbshtetje. Pse, sepse legjitimimi i sektorit, legjitimimi i nj roli dhe pozicionimi t ri t shtetit n raport me kt sektor, sht me interes publik shum m t madh, sesa me nj interes t ngusht privat t nj institucioni t caktuar.

    Dhe le t’i kthehemi eksperiencs s atyre vendeve q universitetin e kan m t mirin n bot, q e kan zhvilluar modelin e universitetit publik dhe joshtetror, pak a shum hapsira e vendeve anglo-saksone, ku parimi ‘tok pr universitet’ ose ‘asete pr universitet’ q ndjek shteti, ose dhnia e granteve, ka qen nj faktor zhvillimi pr universitetet joshtetrore, fonde t cilat i jan kthyer shoqris disa fish n funksion t cilsis ose produktit q kto universitete kan prodhuar.

    Nga ana tjetr, rasti ‘Luarasi’ sht nj rast pr t mos pasur asnj kompleks, sht nj rast pr t mos u br pishman askush. Aq m tepr nuk sht fare nga ato raste kur duhet uar ndonj task-forc pr t verifikuar procedurn e tenderit, apo pr t’u propaganduar nga shum aktor, t cilt jan n nj mnyr apo tjetr, prfitues t s njjts rrug. Dhe mir ka br qeveria e athershme q ka dhn kt mbshtetje, sepse si e thash edhe m sipr, kjo ka prbr nj faktor zhvillimi me tepr rndsi.

    S fundi, rasti ‘Luarasi’ dhe shtja e konviktit t shkolls s Gjuhve t Huaja, q tashm vihet edhe legalisht n funksion t zhvillimit t ktij institucioni, sht rasti pr t hapur debatin mbi rolin imparcial q duhet t luaj shteti n raport me aktor t arsimit t lart, n raport me universitetet shtetrore ose universitete t tjera private, apo publike qofshin. Ky rol ka vend t rikonceptohet, sepse qllimi i shtetit ose i qeveris nuk sht t mbshtetet njri sektor kundrejt tjetrit. Nuk sht q t konceptohet se qeveria ka detyrime vetm ndaj disa aktorve t sektorit, si sht rasti ndaj universiteteve shtetrore, por ndaj t gjithve. sht rasti t kuptohet dhe t rikonceptohet roli i shtetit n arsimin e lart, ku qllimi baz sht nj gj e ndryshme nga ajo q duket. Qllimi baz sht diplomimi me cilsi i t rinjve shqiptar, i specialistve shqiptar dhe krkimi shkencor cilsor n funksion t zhvillimit, dhe jo mbajtja domosdoshmrisht e nj sistemi t caktuar dhe tradite t caktuar. N funksion t ktij qllimi, prdorimi ose aplikimi i metodave t tilla, si mbshtetja me asete publike i universiteteve joshtetrore sht nj nga rrugt m efikase pr t rritur shpejtsin e prmirsimit t arsimit ton t lart dhe bashk me t, un do t thosha se hapet me themel debati pr ripozicionimin e shtetit n kt shtje.

    Kryeministri Berisha, i cili n opinionin publik duket sikur sht duke mbshtetur universitetet private ndaj atyre shtetrore, n t vrtet ndodhet n nj paradoks shum t madh t pozicionimit t tij. Ai sht vetm deklarativ n funksion t mbshtetjes s universiteteve private, por ende nuk ka as edhe nj prov t vetme nga kjo qeveri n ndihm t universiteteve private, prve lejimit dhe licencimit t tyre. Ende nuk ka asnj prov t asaj q mund t quhet rritje e konkurrueshmris n kt sektor. Pra, ndrtimi i nj skeme t caktuar q kta aktor t konkurrojn ose e ashtuquajtura ‘reforma e financimit’, n kushtet kur ka prova pikrisht pr t kundrtn. Nj prej t cilave, Kryeministri e dha dje; zgjerimi i pafundm dhe pothuajse falas i kapaciteteve t pranimit n universitetet publike. Elektoralizmi, fasada antikorrupsion si dhe mungesa e nj koncepti thuajse total t mazhorancs aktuale dhe Kryeministrit Berisha pr nj vizion pr ta mbshtetur zhvillimin e sektorit t arsimit joshtetror n veanti, jan sot t prziera me nevojat elektoraliste t Kryeministrit, i cili duhet t bj disa qoka antikorrupsion dhe duhet t shfaq nj populizm tashm destruktiv pr t ardhmen e arsimit t lart shqiptar, si ishte dje deklamimi i tij populist n mbledhjen e qeveris se, po rrit kuotat e pranimit n universitetet publike me tre mij vet, dhe n asnj mnyr nuk pranon rritjen e tarifs s pranimeve, ka do t ishte nj kontribut n konkurrueshmrin e sistemit t arsimit t lart n Shqipri, shtetror apo privat.

    Nga ana tjetr, vonesa dhe shtyrja pr n kalendat greke e zhurmmadhes ‘reform e financimit’ jan kompletimi i ktij populizmi q tashm po bhet i rrezikshm pr zhvillimin e dy pjesve t arsimit t lart n Shqipri; qoft sektorit publik, qoft atij privat. N t vrtet, vazhdimi n kt rrug sht t mos ndihmosh asknd, por mbi t gjitha t mos krijosh premisat q sektori i edukimit t lart n Shqipri t vihet n kushte reformimi dhe, n t tilla kushte ai vihet vetm nse i hapet rruga konkurrencs. Deri sa kjo nuk do t ndodh, populizmi politik i mazhorancs dhe opozits do t kthehet n armikun kryesor q krcnon universitetet dhe t ardhmen e tyre n Shqipri; shtetrore apo private qofshin.

    MAPO

  3. #43
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Universitetet private, MASH: Si t zgjidhni degt e duhura

    Jonida Tashi

    Maturantt jan prfshir nga ethet e przgjedhjes s studimeve n institucionet e arsimit t lart n vend. Po ashtu edhe prindrit e tyre jan pjes e ktij ankthi dhe prpiqen t’i orientojn fmijt e tyre n zgjidhjen m t mir. Zgjedhja e duhur e fushs s studimeve dhe institucioni i duhur sht nj proces m delikat sesa n dukje. Pr kt arsye, Ministria e Arsimit ka prgatitur nj shpjegues pr institucionet e arsimit t lart jopublik. Por, para se t vendosni se n cilin universitet privat do t’i ndiqni studimet, sigurohuni q institucioni i arsimit t lart q ofron kt program studimi t jet i licencuar (vendim i Kshillit t Ministrave) dhe funksional (leje aktiviteti nga Ministria e Arsimit dhe Shkencs). Po kshtu, sigurohu q programi i studimit t jet i licencuar (VKM ose urdhr i ministrit t Arsimit dhe Shkencs, leje aktiviteti). Po kaq i rndsishm sht edhe fakti q programi i studimit t jet i akredituar, n proces akreditimi ose brenda afateve ligjore pr t kryer procesin e akreditimit. Sipas Ligjit t Arsimit t Lart, nj program studimi duhet t akreditohet para diplomimit t studentve q studiojn n kt program. Pr t’u ardhur n ndihm maturantve dhe prindrve t tyre, Drejtoria e Zhvillimit t Arsimit Jopublik (Privat) n MASH sqaron t gjith kandidatt q dshirojn t regjistrohen e t ndjekin studimet n institucionet e arsimit t lart jopublik (privat) dhe i njeh me procedurat e licencimit, t hapjes s programeve t studimit dhe t akreditimit t tyre si dhe me llojet e institucioneve t arsimit t lart jopublik (privat). ”Institucionet e arsimit t lart (IAL) jopublik (privat) njihen n Republikn e Shqipris pas licencimit t tyre nga Kshilli i Ministrave. Licencimi i IAL-ve private dokumentohet me nj vendim t Kshillit t Ministrave. Veprimtaria e IAL-ve private fillon pas marrjes s lejes nga Ministria e Arsimit dhe Shkencs (MASH). IAL-t private duhet t ken miratim pr hapjen e programeve t studimit nga Ministria e Arsimit dhe Shkencs. Miratimi i hapjes s programeve nga MASH dokumentohet me urdhr t ministrit t Arsimit. Prpara lshimit t diploms, programi i studimit i IAL-s duhet t jet i akredituar nga Ministria e Arsimit. Akreditimi dokumentohet me urdhr t ministrit pr akreditimin e programit dhe t institucionit. N varsi t licencs, institucionet e arsimit t lart jopublik mund t jen universitete, akademi, shkolla t larta apo kolegje. Universitetet ofrojn programe t t gjitha cikleve t studimit (bachelor, master dhe doktorat), prfshijn shum disiplina studimore dhe jan t orientuara pr nga krkimi shkencor e aplikativ. Akademit gjithashtu ofrojn t gjitha ciklet e studimit, por ato jan t kufizuara n nj ose dy disiplina studimore si n at t kulturs, t mbrojtjes apo t nj profesioni t caktuar, dhe bjn krkime t aplikuara (applied research) apo krkime artistike (artistic research). Shkollat e larta ofrojn programe studimi n ciklin e par dhe t dyt n nj sr disiplinash, por jan kryesisht t kufizuara n msimdhnie dhe n krkime t aplikuara. Kolegjet profesionale ofrojn vetm programe studimi t ciklit t par dhe studime profesionale 2-vjeare e jan t kufizuara n trajnim profesional. Zgjedhja juaj duhet t udhhiqet nga interesat dhe perspektivat tuaja pr t ardhmen. N varsi t interesit tuaj pr t’u prqendruar n studime profesionale apo pr t vazhduar m tej m krkimin shkencor, ju mund t zgjidhni nj kolegj profesional, shkoll t lart apo universitet. Statuti ligjor i institucionit, si universitet, akademi, shkoll e lart apo kolegj profesional miratohet me vendim t Kshillit t Ministrave”, sqarohet n njoftimin e Drejtoris s Zhvillimit t Arsimit Jopublik (Privat) n MASH. Pr t’u informuar n vazhdimsi mbi statutin e njohjes s institucionit (licencimit) apo akreditimin e programit t studimit, kandidatt mund t’i drejtohen faqes s internetit (www.mash.gov.al) si dhe faqes s Agjencis Publike t Akreditimit t Arsimit t Lart (www.aaal.edu.al).

    Kshilla, si t zgjidhni studimet e duhura

    1. Shkputuni nga dilema e fushs s studimeve. Zgjidhni at drejtim studimesh q prshtatet m shum lidhur me njohurit tuaja dhe przgjedhjen e br n shkolln e mesme.

    2. Vendosni ku dshironi t studioni brenda vendit apo jasht vendit, n institucion publik apo institucion privat.

    3. Przgjidhni programin e studimit nga fusha e studimeve. P.sh. fusha e studimeve jan shkencat e natyrs dhe programi i studimit mund t jet Biologjia.

    4. Sigurohu q institucioni i arsimit t lart q ofron kt program studimi t jet i licencuar (vendim i Kshillit t Ministrave) dhe funksional (leje aktiviteti nga Ministria e Arsimit dhe Shkencs).

    5. Sigurohu q programi i studimit t jet i licencuar (VKM ose urdhr i ministrit t Arsimit dhe Shkencs, leje aktiviteti).

    6. Sigurohu q programi i studimit t jet i akredituar, n proces akreditimi ose brenda afateve ligjore pr t kryer procesin e akreditimit. Sipas ligjit t Arsimit t Lart, nj program studimi duhet t akreditohet para diplomimit t studentve q studiojn n kt program.

    7. Fokusohuni n indikatorin/et m t rndsishm pr ju. P.sh. nse jeni t interesuar pr nj institucion q ka pik t fort krkimin shkencor, apo praktikn profesionale, apo msimdhnien n gjuh t huaj etj., ju duhet t prdorni t till filtra pr t br zgjedhjen n prputhje me preferencn tuaj

    8. Drejtohuni institucioneve prgjegjse n vend pr arsimin e lart pr informacione m t detajuara, MASH, APAAL dhe faqeve t tyre zyrtare.

    MAPO

  4. #44
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Universitetet private, MASH nxjerr 199 programet e akredituara

    Jonida Tashi

    Ministria e Arsimit zbardh listn e universiteteve private q ofrojn programe studimi t akredituara. N total bhet fjal pr 199 programe t akredituara deri n fillim t ktij muaji, t cilat i prkasin ciklit t par “Bachelor” dhe t dyt t studimeve, ku prfshihen ato t Masterit. Programet e akredituara ofrohen n 21 institucione t arsimit t lart privat, nga 46 q jan licencuar nga Kshilli i Ministrave pr t ushtruar aktivitetin e tyre n vend. N krye t klasifikimit pr numrin m t madh t programeve t akredituara qndron Universiteti Europian i Tirans me 74 t tilla, t cilat u prkasin t dyja cikleve t studimit. M konkretisht, pr studimet e cilit t par “Bachelor”, UET ka 6 programe t akredituara q jan: Financ bank, Menaxhim biznesi, Shkenca politike, Marrdhnie me publikun, Marrdhnie ndrkombtare dhe Jurist i prgjithshm. N studimet e ciklit t dyt, UET ofron 18 programe t akredituara n Master Profesional dhe 50 t tjera n Master Shkencor. Pas UET, nj numr t konsiderueshm degsh t akredituara, n varsi edhe t programeve t studimit q ofrojn kan: shkolla e lart universitare, jopublike “Universiteti Kristal”, shkolla e lart universitare, jopublike “Universiteti i New York-ut, Tiran”, Universiteti katolik “Zoja e Kshillit t Mir”, Universiteti privat “Albanian University”, si dhe shkolla e lart universitare, jopublike “Sevasti dhe Parashqevi Qiriazi”. Aktualisht, n universitetet private ofrohen m shum se 330 programe studimi pr ciklin e par dhe t dyt, por jo t gjitha degt jan t akredituara nga MASH. Krahasuar me vitin e kaluar, numri i programeve t akredituara nga MASH pothuajse sht dyfishuar. Kshtu, nj vit m par numri i programeve t akredituara ishte 110. Lista e institucioneve t arsimit t lart privat t licencuara apo t akredituara prfshin 46 t tilla, ku bjn pjes: 3 universitetet me status, q jan: Universiteti Europian i Tirans, Universiteti katolik “Zoja e Kshillit t Mir” dhe Universiteti “Albanian University”, si dhe akademit, kolegjet profesionale, shkollat e larta dhe qendrat ndruniversitare. Nga kto institucione, 18 jan t akredituara plotsisht, q thn ndryshe japin diploma t vlefshme dhe t njohura nga Ministria e Arsimit, ndrsa njri prej tyre ka t akredituara vetm 2 programe. Pjesa tjetr e shkollave t larta jan t licencuara, dhe nuk e kan kaluar ende fazn e akreditimit t programeve t tyre t studimit. Sipas Ligjit t Arsimit t Lart, nj program studimi duhet t akreditohet para diplomimit t studentve q studiojn n at program. Akreditimi sht nj proces sigurimi cilsie, gjat t cilit nj organizm i jashtm vlerson prputhjen e shrbimit dhe aktivitetit t universitetit apo programeve t tij me standardet.

    MAPO

  5. #45
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Skandali Bossi, universitet private: t hetohen t gjith


    Rektort e katr universiteteve private n kryeqytet kan reaguar me nj deklarat t prbashkt rreth asaj q ata e quajn “debatin q ka shprthyer n median shqiptare dhe italiane mbi spekulimet e mundshme lidhur me diplomimet fiktive n universitetet shqiptare t shtetasve italian.” Kristaq Traja, i universitetit LUARASI; Kujtim ashku i Akademis s Filmit dhe Multimedias MARUBI; Tonin Gjuraj, i Universitetit Europian t Tirans; dhe Spiro Brumbulli i Tirana Business University, nn sigln Consorciumi Universitar Shqiptar, u kan krkuar autoriteteve shqiptare q t hetojn mbi dyshimet n prputhshmri me ligjin. Sipas deklarats s katr rektorve, autoritetet, duke vlersuar kontributin e muar t sektorit t arsimit t lart privat n Shqipri, duhet t marrin vendimet e duhura pr t qartsuar t gjitha dyshimet te secili prej operatorve n kt treg. “Po ashtu, i bjm thirrje Qeveris t kryej t gjitha reformat dhe hapat e duhur pr t rritur dhe garantuar cilsin n sektorin e arsimit t lart n Shqipri, jo vetm n at privat, por dhe n at publik, duke garantuar standarde bashkkohore, cilsi dhe integritet n t gjith sistemin, pavarsisht nga forma e pronsis”, thuhet n deklarat. Consorciumi Universitar Shqiptar e inkurajon qeverin t hedh hapa t mtejshm n reformimin e sistemit t arsimit t lart ku, krahas liberalizimit dhe rritjes s konkurrencs n kt sektor, t arrihet sa m shpejt n parametrat optimal t cilsis dhe t nj edukimi me standarde europiane. Reagimi i katr universiteteve private vjen pas nj debati t gjer t hapur n shtyp pas zbulimit se djali i liderit t ‘Lega Nord’, Umberto Bossi, ishte pajisur n Shqipri me nj diplom nga universiteti “Kristal”. Renzo Bossi ishte ‘diplomuar’ brenda nj viti n shtator 2010 n universitetin “Kristal” pr Menaxhim Biznesi. N dokumentet e publikuara dje n t gjitha mediat italiane shkruhet se Renzo Bossi dispononte nj diplom shqiptare universiteti, ndrsa lista e tij e notave flet pr nj student shembullor, i cili ka arritur rezultate shum t mira n t gjitha lndt. Sipas hetuesve italian, Renzo Bossi rezulton t’i ket marr t gjitha lndt n universitetin shqiptar brenda nj viti, pasi diplomn e maturs n Itali e ka marr n vitin 2009, ndrsa m 2010-n sht pajisur me diplom universitare. Hetuesit e Milanos dhe Napolit dyshojn se djali i Bossit nuk e ka frekuentuar fare fakultetin dhe se diploma sht bler me fondet e fushatave elektorale t partis “Lega Nord”.





    Djali i Umberto Bossit, student n Tiran, policia gjen diplomn shqiptare

    Mediat italiane raportojn se Renzo Bossi sht diplomuar me nota shum t mira, ndrsa i ka mbyllur 4 vitet e studimit brenda 1 viti. Hetuesit dyshojn se diploma sht bler me fondet e fushats s ‘Lega Nord’.

    Hetimet n Itali ndaj djalit t nj politikani t lart jan kryqzuar me Shqiprin, pr shkak t nj diplome universitare, t ciln mediat italiane e raportojn si t dyshimt. Djali i ish-liderit t ‘Lega Nord’, Umberto Bossi, i quajtur Enzo Bossi, disponon nj diplom shqiptare. Dokumenti u gjet n kasafortn e financierit t ‘Lega Nord’, Francesco Belsito, nga prokurort italian, q jan ngarkuar pr t zbuluar detaje n lidhje me skandalin e shprdorimit t fondeve t partis nga ish-lideri Bossi. Djali i Umberto Bossit rezulton t jet diplomuar m 29 shtator t 2010-s n universitetin “Kristal” t Tirans, pr Menaxhim Biznesi. N dokumentet e publikuara n t gjitha mediat italiane ditn e djeshme thuhet se Renzo Bossi dispononte nj diplom shqiptare universiteti, ndrsa lista e tij e notave flet pr nj student shembullor, i cili ka arritur rezultate shum t mira n t gjitha lndt. Sipas hetuesve italian, Renzo Bossi rezulton t’i ket marr t gjitha lndt n universitetin shqiptar brenda nj viti, pasi diplomn e maturs n Itali e ka marr n vitin 2009, ndrsa m 2010-n sht pajisur me diplom universitare. Hetuesit e Milanos dhe Napolit dyshojn se djali i Bossit nuk e ka frekuentuar fare fakultetin dhe se diploma sht bler me fondet e fushatave elektorale t partis “Lega Nord”. N dokumentet e sekuestruara pak koh m par u gjet edhe nj kopje e diploms s marr nga Pierangelo Moscagiuro, ky i fundit mik i ngusht me Renzo Bossin. Edhe diploma e Moscagiuros sht siguruar n t njjtin universitet, n Shkenca Politike me drejtim Sociologji. Diploma e Moscagiuro-s mban datn 29 qershor 2010. Prej afro tre muajsh, skandali i abuzimit me financimet n “Lega Nord” ka pushtuar vmendjen e vendit fqinj. Hetimet e prokurorve zbuluan se krert m t lart t ksaj partie dhe sidomos enturazhi dhe familjart e kreut t saj, Umberto Bossi, kishin plotsuar do nevoj dhe kapriio vetjake me fondet e partis “Lega Nord”, fonde q m s shumti kjo parti i prfiton nga buxheti i shtetit. Apartamente, diamante, shtitje fundjave me jaht, por deri edhe blerje pampersash duket se jan kryer me fondet e partis. Dy jav pasi plasi skandali, Umberto Bossi ka dhn dorheqjen si kreu i LEGA-s. Tashm t gjith jan prqendruar te djali i tij Renzo Bossi, pasi deklaratat e ktij t fundit n media rezultojn m interesante se shpenzimet e tij. Pak koh m par shefja e administrats s partis Lega Nord, Nadia Dagrada, deklaroi n prokurori se n listn e shpenzimeve t partis rezultonte edhe shkollimi i djalit t Umberto Bossit, i cili, sipas saj, po studionte n nj universitet n Londr. Nadia Dagrada shpjegoi se shkollimi i Renzos do t kushtonte rreth 130 mij euro, por jo t gjitha shpenzimet do t mbuloheshin nga fondet e partis. Renzo Bossin n Itali shpesh e thrrasin me nofkn “Trofta”. N fakt, ka qen i ati i tij Umberto Bossi q e thirri i pari n kt mnyr dhe m pas shtypi italian vazhdoi duke e lakuar sipas mnyrs s preferuar t t atit. Historia e nofks “Trofta” z fill nj dit kur nj gazetar italian e pyeti senatorin Umberto Bossi nse Renzo – i cili kishte ngelur n klas tri her gjat gjimnazit – do t ishte “delfini” i tij, nj fjal q n italisht prdoret pr t nnkuptuar pasardhsin. Dhe Umberto Bossi u tregua i pamshirshm at koh: “Ai m shum se delfin, sht troft”, citohet t ket thn. Duket se “Trofta” ka gjetur frymzimin pr t studiuar n Shqipri, pasi, si tregon libreza e notave q shoqron diplomn e tij pr Menaxhim Biznesi, n vendin ton ai rezulton t ket qen nj student shembullor, me notn m t ult 8 n diplomn e tij. Prg: Habjon Hasani


    Lista e notave t Renzo Bosit

    Bazat e Financs 9
    Bazat e t Drejts 10
    Gjuh e Huaj 9
    Ekonomi baz 8
    Informatik 8
    Matematik e prgjithshme (1+2) 10
    Makroekonomi 1 9
    Organizim e menaxhim biznesi 9
    Sociologji 8
    Bazat e Marketingut 8
    Menaxhim i burimeve njerzore 10
    Menaxhim marketingu 10
    Gjuh e huaj 8
    Investim ekonomik 10
    Kontabilitet financiar 8
    Makroekonomi 1 10
    Matematik e aplikuar 10
    Statistik 9
    Biznesi i vogl 8



    Universiteti “Kristal”: Renzo Bossi kreu studimet konform ligjit

    Universiteti “Kristal” ka pranuar dje, prmes nj deklarate pr mediat se Renzo Bossi ka kryer studimet konform ligjit. “N lidhje me informacionet q jan transmetuar n mediat shqiptare mbi diplomimin e shtetasve italian Pierangelo Moscagiuro dhe Renzo Bossi, universiteti “Kristal” dshiron t sqaroj opinionin publik si m posht vijon: Shtetasi italian Pierangelo Moscagiuro sht regjistruar n baz t dokumentacionit t paraqitur n administratn e Universitetit n vitin akademik 2008-2009, sipas legjislacionit n fuqi n Republikn e Shqipris. Shtetasi italian Renzo Bossi sht regjistruar n baz t dokumentacionit t paraqitur n administratn e Universitetit n vitin akademik 2007-2008, sipas legjislacionit n fuqi n Republikn e Shqipris. N Universitetin “Kristal”, aktualisht jan t regjistruar prve shtetasve italian edhe shtetas t tjer t huaj. Universiteti yn sht i hapur pr do informacion n lidhje me kt shtje,” -thuhet n deklaratn e universitetit “Kristal”.

    Tiran, 4 maj 2012

    DEKLARAT

    Ne, rektort e universitetit “Luarasi”, Akademis s Filmit dhe Multimedias “Marubi”, Universitetit Europian t Tirans, Tirana Business University, jemi duke ndjekur me shqetsim debatin q ka shprthyer n median shqiptare dhe italiane mbi spekulimet e mundshme lidhur me diplomimet fiktive n universitetet shqiptare t shtetasve italian.

    Duke krkuar fort nga autoritetet shqiptare t hetojn t gjitha kto dyshime n prputhje me legjislacionin shqiptar, ne jemi t shqetsuar pr besueshmrin e sistemit ton t arsimit t lart n trsi dhe t sistemit t arsimit t lart jopublik n trsi.

    Duke njohur kontributin e pamuar t siprmarrjes s lir n sektorin e arsimit t lart privat n Shqipri, t dhn me sakrifica dhe pasion gjat ktyre 10 vjetve, q nga ligjrimi i siprmarrjes private n arsimin e lart, mendojm se ka ardhur koha t’i krkojn n radh t par autoriteteve publike t ndrmarrin veprimet e duhura pr t qartsuar t gjitha dyshimet mbi kt sektor, n secilin prej operatorve.

    Po ashtu i bjm thirrje Qeveris t kryej t gjitha reformat dhe hapat e duhur pr t rritur dhe garantuar cilsin n sektorin e arsimit t lart n Shqipri, jo vetm n at privat por dhe n at publik, duke garantuar standarde bashkkohore, cilsi dhe integritet n t gjith sistemin, pavarsisht nga forma e pronsis.

    Ne inkurajojm Qeverin t guxoj n hapat e mtejshm n reformimin e sistemit t arsimit t lart ku, krahas liberalizimit dhe rritjes s konkurrencs n kt sektor, t arrijm sa m shpejt n parametrat optimal t cilsis dhe t nj edukimi me standarde europiane.

    Duke iu kundrvn do paragjykimi n bllok pr sektorin privat n arsimin e lart n Shqipri, ne besojm plot bindje se arsimi i lart n Shqipri ka nj rrug t rndsishme pr t br prpara, n shrbim t studentve dhe familjeve shqiptare, n shrbim t zhvillimit t arsimit ton kombtar dhe t zhvillimit t vendit. Pavarsisht nga format e pronsis dhe menaxhimit, kemi bindjen se institucionet tona jan nj investim trsisht publik, n shrbim t publikut, dhe streha t liris s mendimit, streha t ideve dhe n prfitim t t gjith shoqris shqiptare.

    Kristaq Traja, Rektor i Universitetit Luarasi

    Kujtim ashku, Rektor i Akademis s Filmit dhe Multimedias MARUBI

    Tonin Gjuraj, Rektor i Universitetit Europian t Tirans

    Dr. Spiro Brumbulli, Rektor i Tirana Business University


    MAPO

  6. #46
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Financimi i universiteteve, kush paguan pr studimet


    N t gjith botn, arsimit t lart po i kushtohet nj vmendje e veant n drejtim t reformimit, me qllim rritjen e numrit t t diplomuarve dhe llojit t formimeve, lehtsimin e financimit, harmonizimin e diplomave me krkesat e tregut t puns dhe rritjen e cilsis dhe prgjegjshmris n edukim. Politikbrsit n Shqipri e kan njohur nevojn urgjente pr progres drejt prmbushjes s ktyre qllimeve dhe kjo ka qen shtysa e reformave t ndrmarra dhe t diskutuara s fundmi n kt fush.

    Diskutimi aktual mbi projektligjin mbi arsimin e lart ka prodhuar deklarime pa fund, t cilat shprehin interesa dhe qndrime nga m t ndryshmet, si nga radht e komunitetit akademik t universiteteve, ashtu edhe nga ana prfaqsuesve zyrtar t sistemit t arsimit t lart. Qeveria sht angazhuar pr t ndrmarr nj reform n financimin e sistemit t Arsimit t Lart. Financimi i universiteteve sht nj nga shtjet q ka ngjallur m s shumti debate mes prfaqsuesve t universiteteve publike dhe atyre private. Edhe pse u premtua se kjo reform do t niste t zbatohej n fillim t vitit t ri akademik, ende nuk ka asnj shenj t ekzistencs s ksaj skeme. Nga ana e Ministris s Arsimit, nuk njoftohet asnj afat kohor se kur prfundon s hartuari kjo reform financiare dhe as se kur nis implementimi i saj. Por, MASH bn me dije se zbatimi i ksaj reforme fillimisht sht menduar n formn e nj projekti pilot, q do t zbatohet fillimisht n universitetet publike. “Reforma financiare, ende nuk ka prfunduar. Madje, nuk ka nj afat t qart se kur prfundon hartimi i ksaj reforme. Por, financimi i universiteteve sht menduar n formn e nj projekti pilot, q do t nis t zbatohet n universitetet publike”, bjn me dije burime nga Ministria e Arsimit.

    Privatt, jasht skems s financimit

    Pas lufts q universitetet publike bn pr mosprfshirjen e universiteteve private brenda skems s financimit t universiteteve, Ministria e Arsimit bn me dije se tashm universitetet private jan hequr nga kjo skem. Ministria e Arsimit, thekson se pjes e projektit pilot t financimit t universiteteve fillimisht jan universitetet publike. MASH pohon se nse m pas, kjo skem del e suksesshme, ajo do t nis t zbatohet n t gjitha universitetet e vendit. Madje, Ministria e Arsimit thekson se nse projekti pilot funksionon me sukses n pjesn e par t zbatimit t saj, pjes e skems s financimit do t bhen edhe universitetet private. Por, sipas MASH financimi i institucioneve private t Arsimit t Lart, do t bhet vetm pas financimit t institucioneve publike dhe nse pas ktij financimi, fondet mjaftojn. “Aktualisht, universitetet private jan hequr nga skema e financimit. Pas projektit pilot, nse fondet mjaftojn, pjes e ksaj skeme do t bhen edhe universitetet private”, thekson Ministria e Arsimit. Kjo tregon edhe njher se si kjo e fundit, sht trhequr nga ideja fillestare e financimit t universiteteve t vendit. Fillimisht, pjes e skems s financimit t universiteteve, ishin edhe universitetet private. Por, kjo reform u kundrshtua hapur nga prfaqsues t universiteteve publike, si dhe nga student t fakulteteve t ndryshme. Krkesa e tyre kryesore ishte q nga kjo skem t prjashtoheshin universitetet private. Pas shum debatesh, MASH u trhoq nga kjo skem, duke i ln jasht universitetet private. Deri tani, msohet se kta t fundit nuk do t jen prfitues t fondeve q jan prcaktuar pr financimin e universiteteve publike. Por, ende universitetet private nuk jan prjashtuar nga kjo skem, pasi nse fondet mjaftojn, edhe universitetet private do t jen pjes e ksaj skeme, e cila ende nuk dihet nse do t nis t zbatohet kt vit apo jo.





    Henri ili: Financimi, si t shkoj te studentt

    Sa her q institucionet politikbrse diskutojn t prmirsojn apo t reformojn sistemin e arsimit t lart, gjenden mes dilems s modelit kontinental- ku universitetet jan publik dhe financohen nga buxheti i shtetit dhe atij anglo- sakson, ku universitetet nuk jan as shtetrore e as private, por institucione publike, t cilat mbshteten dhe subvencionohen nga qeveria, por nuk financohen krejtsisht prej saj.

    Diskutimi mbi mnyrn e financimit t arsimit t lart, nse duhet t’i jepet m shum pesh investimit privat apo duhet ai t mbetet kryesisht publik, ka prbr gjithnj nj nga debatet m t mprehta t tij. Argumentet jan shpesh kontradiktore. Mbshtetja apo subvencionimi publik i nj aktiviteti t caktuar, mund t argumentohet me faktin, q ky aktivitet t prbj nj t mir publike.

    “Sot sistemi i financimit t arsimit t lart sht tipik pasiv sepse nuk shkon tek studenti, por tek institucioni i edukimit t lart. S dyti, financimi u shprndahet n mnyr t barabart t gjith studentve dhe kjo prmes institucionit, i cili ofron falas studimet pr t gjith studentt (taksa e regjistrimit sht n sasi t pallogaritshme) kur jo t gjith studentt kan nevoja t barabarta dhe s treti, financimi aktual i trajton njsoj t gjitha degt dhe disiplinat, pavarsisht se sa i mbulon ato oferta edukative alternative q vjen nga sektori privat”, sht i mendimit Henri ili n trajtesn e tij “Skema e re e financimit t arsimit t lart”. Pr kt ai propozon nj sr reformash pr ta br financimin nga pasiv n aktiv.

    Fillimisht duhet t mbshteteshin ato grupe sociale, t cilat kan realisht nevoj, sepse kjo mnyr financimi barazitiste, vetm sa e riprodhon pabarazin sociale, ndrkoh q ka nevoj pr nj diskriminim pozitiv,duke ofruar bursa t plota pr shtresat n nevoj dhe studentt e shklqyer, si investim q do i kthehet mbrapsht shoqris.

    S dyti, politikat publike n arsimin e lart, duhet t mbshtesin kryesisht ato deg pr t cilat shoqria ka m shum nevoj, ose kan nj rndsi strategjike, si jan msuesia, arkeologjia, gjuhsia, etj. Universiteti publik duhet t ket tarifa reale dhe bursa reale pr t pamundurit dhe ekselentt. Ata duhet ta krkojn dhe ta gjejn vet studentin, i cili i zgjedh ata me koshienc dhe jo pr faktin q sht falas.

    Nj tjetr ide sht vendosja e kritereve dhe e standardeve t njjta pr operatort publik ose privat n arsimin e lart.

    Qeveria gjithashtu duhet t kujdeset n sigurimin e cilsis n t gjith institucionet e arsimit t lart, publike dhe private. “Krkohet nj akreditim dhe nj vlersim i jashtm, i besueshm, i prhershm, pr cilsin e diplomave , n mnyr q publiku, t jet i qart se ku studion apo se ku t shkoj dhe t studioj”, detajon Henri ili.

    Por kushti themelor pr prmirsimin e sistemit universitar n trsi-mendon ili-sht konkurrenca mes universiteteve publike apo me universitetet private. “Edukimi konsiderohet si nj detyrimet parsor t shtetit. Pr kt qeveria takson shoqrin dhe financon sektorin publik t edukimit”- vijon ai- duke shtuar se sektori privat n edukim ia lehtson detyrn shtetit pr t prmbushur kt detyrim, q shteti e ushtron duke harxhuar taksat e qytetarve.

    “Jan n nj keqkuptim t madh, t gjith ata q mendojn se vazhdimi i etatizmit dhe populizmit n arsimin e lart, i shrben popullit. Kjo nuk sht aspak e vrtet. Kto politika jan t paprshtatshme pr shoqrin shqiptare pr studentin, pr arsimin publik e jopublik dhe do t duhej t ndryshohej ky model me themel n funksion t efikasitetit”. Financimi i arsimit t lart duhet konsideruar si nj i tr pr t gjith sistemin, publik e jopublik, prfundon iden e tij ili.







    Financimi publik i universiteteve: pro dhe kundr

    Pavarsisht se universitetet apo kolegjet private prbjn elitn e universiteteve

    m t njohura- sipas renditjes s prvitshme t universiteteve m t mira t bots nga Revista Time universitetet anglo–saksone udhheqin renditjen dhe rol luan mnyra e financimit – universitet publike vazhdojn t jen n trsi, baza e arsimit t lart.

    Hapja e tregut t arsimit t lart pr institucione private ka sjell nj rritje t

    menjhershme n kt sektor.

    Por cilat jan disa nga argumentet kryesore pro apo kundr financimit publik t arsimit t lart?

    “Zhvillimi i arsimit publik duhet t marr parasysh edhe mundsit reale q disponon nj ekonomi q jan burimet financiare. Karakteristik e prgjithshme e arsimit, n mjaft vende sht rritja e konsiderueshme e krkess. Ai konsiderohet si nj nga sektort dhe

    aktivitetet ekonomike me bumin m t madh n vitet e e fundit”, shkruajn n punimin e tyre mbi rolin q arsimi i lart ka n ekonomi dhe format e financimit t tij, Engjll Pere dhe Luljeta Minxhozi. Kshtu n SHBA, shpenzimet e qeveris federale dhe t shteteve t veanta pr arsim tejkalojn shumn prej rreth 750 milion dollar pr vitin 2009. N vendet e OECD prqindja e hyrjes t nxnsve q mbarojn shkolln e mesme n shkolln e lart nga viti 1992 n 2005, sht rritur mesatarisht rreth 20%, duke shkuar nga 37% n 55%. N vitin 2007 n disa vende si n Australi, Finland, Suedi, Poloni etj, kjo prqindje ishte mbi 70%. Sipas Banks Botrore,“Shqipria ka prqindjen m t ult t individve q kan prfunduar arsimin e mesm dhe t lart (48,7%) krahasuar me mesataren prej 62 prqind t vendeve t Ballkanit.

    Reformat e finacimit te arsimit t lart mbshteten m shum n ndarje t kostove t shkollimit midis: qeveris- nprmjet taksimit t prgjithshm- familjeve, studentve dhe donatorve t mundshm (sektori privat). Tendenca e prgjithshme n kt bashkfinancim sht rritja e peshs s burimeve t sektorit privat dhe zvoglimi i asaj t sektorit publik.

    Arsimi i Lart mbetet nj tem prioritare n diskutimet dhe axhendat publike. Ndrkoh q prtej shum diskutimeve, sht br pak pr t ndikuar n prmirsimin e cilsis s ofruar nga sistemi i arsimit t lart.“Pr t realizuar nj reform thelbsore n arsimin e lart, gjykojm se ka tre parakushte, pa t cilat asnj reform, sado e mirhartuar t jet, nuk ka shanse pr t qen e suksesshme. Kto tre parakushte jan: Akreditimi i arsimit t lart;Prkushtimi i qeveris pr zhvillimin e arsimit t lart profesional dhe Konsensusi i

    gjer politik e publik, pr t siguruar qndrueshmrin e reforms”, propozojn n punimin e tyre mbi sfidat e financimit t unviersiteteve n Shqipri Arbjan Mazniku

    dhe Gjergji Filipi duke shtuar se kto parakushte do t sillnin rritjen e cilsis, efiencn dhe efektivitetin e sistemit.

    Financimi i arsimit t lart n Shqipri mund t bhej nprmjet kombinimit t tre

    mekanizmave q mund t akordohen me kalimin e kohs pr t kompensuar njri

    tjetrin n baz t interesave t politikbrsve. Kto mekanizma jan: Fondi i prgjithshm, pagesa pr studim q prfshin fondin e bursave dhe kredit pr studime si edhe Fondi pr zhvillim.

    Meqnse n pjesn m t madhe t vendeve arsimi i lart financohet nga shteti, masivizimi i universiteteve sht shoqruar, prgjithsisht, me rritjen e buxheteve pr sistemin e arsimit t lart. Sidoqoft, n periudha ekonomikisht t vshtira, veanrisht n periudha krizash, ministrit e financave prgjithsisht hezitojn t’i kalojn sektorit t arsimit nj pjes t buxhetit t alokuar pr sektort e tjer. Nj ndr arsyet sht edhe fakti se problemet dhe sfidat e krijuara nga prkeqsimi i sistemit t arsimit universitar nuk

    kan pr politikbrsit dhe institucionet vendimmarrse at rndsi q kan, fjala

    vjen, rnia apo falimentimi i nj industrie t dhn. “Ka dhe do t ket tension dhe konflikte midis komunitetit akademik, nga njra an, dhe administratorve t universiteteve apo autoriteteve qeveritare, nga ana tjetr, prsa i prket gjetjes snj raporti optimal midis synimeve t prhershme t stafeve akademike prsovranitet akademik apo autonomi dhe krkesave pr efektivitet dhe ndryshim, t cilat nj pjes e komunitetit akademik i kontestojn, ose nuk i mirpresin”, shprehet Fatos Tarifa, i cili sjell nj panoram t modelit amerikan t universiteteve. Autonomia (dhe jo vetm financiare) e universiteteve shqiptare sht, pa dyshim, nj krkes shum e drejt dhe q duhet mbrojtur dhe realizuar n praktik-sh i mendimit ai, por akoma m e rndsishme se kjo autonomi sht cilsia e programeve, e kurrikulave dhe eprocesit t msimdhnies n universitetet tona, pa prmendur domosdoshmrin q universitetet shqiptare t shndrrohen n qendra t vrteta t krkimit shkencor.


    MAPO

  7. #47
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    A ka vend pr prmirsime n reformn e arsimit t lart?


    Aleksandr DHIMA

    Debati i kohve t fundit, q ka marr krah te MAPO por edhe media t tjera, mbi Reformn n sistemin universitar sht me vend dhe n koh. S pari, sepse ai pasqyron ndjenjn e prgjegjsis qytetare q karakterizon botn akademike dhe shtysn e saj pr t dhn ndihmes efektive n prmirsimin e mtejshm t programeve studimore dhe n cilsin e veprimtarive me karakter formues. S dyti, nga ecuria e Reforms varet n nj mas t konsiderueshme pesha q duhet t zn diplomat e shkolls s lart n tregun aktual t Puns. M tej po shpreh disa konsiderata personale mbi domosdojn e rishikimit t kahjes s studimit n t tre rrafshet e shkolls s lart, pr t pasur nj impakt t ri n zhvillimin e Reforms sipas standardeve t Bashkimit Europian. Me studim un kuptoj, n radh t par, formimin arsimor dhe shkencor adekuat t studentve, pa t cilin opinioni yn publik do ta kishte t vshtir “glltitjen” e bypass-it drejt ktyre standardeve.



    1. Nj sistem me dy kahe

    N kto 10 vitet e fundit, universitetet private kan hyr me sukses n tregun e arsimit t lart, jo thjesht si komplementar t sistemit, por si qendra formuese dinjitoze pr nj numr n rritje t studentve. Ky pohim mbshtetet n fakte dhe vlersime. UET-i p.sh. ka siguruar akreditim t programeve t avancuara (sipas prvojs m t mir perndimore), nj staf pedagogjik me njohje (ndr)kombtare, pozicione t larta n rankimin ndruniversitar (pr t tre fakultetet e tij), periodicitet t tubimeve shkencore, ndrtimin e nj sistemi kontrolli t trefisht mbi cilsin e msimdhnies, monitorimin e produktit shkencor etj.

    Sa pr infrastrukturn, n kuptimin material t fjals, kjo ka qen ndr synimet e para t do universiteti privat, pr t’u br m trheqs pr prindrit dhe studentt e ardhshm; por n universitetin ton infrastruktura konceptohet e lidhur ngusht me shrbimet ndaj studentve dhe stafit akademik. Tregues kuptimplot n kt drejtim jan: strukturimi i organizimeve studentore (nga konkurset deri te shkollat verore); aktivizimi i bordeve t Puns; rifreskimi i biblioteks me prurje t reja bibliografike (libra, revista, studime on line); vnia n dispozicion t disertantve e produktit shkencor t pedagogve prkats nprmjet prfshirjes n home page t UET-it e lectures’ paper dhe biografis akademike t do pedagogu t brendshm; shkmbimi i opinioneve mbi risit e shkencs dhe t teknologjis prmes shtypit dhe n liri t plot akademike; krijimi i nj network-u t posam pr aplikime projektesh me tagrin e liderit apo partnerit etj.

    Dua t besoj se edhe n universitetet publike realizohet nj pjes e mir e ktyre objektivave, ndonse n forma t ndryshme dhe me krkesa t diferencuara. Por, kto t fundit e kan sidoqoft m t leht arritjen e qllimeve, fal tradits dhe sepse “gzojn” privilegjin q nuk u sht akorduar ende universiteteve private: mbshtetjen financiare t Shtetit, ka e bn m t leht zbatimin e programeve afatgjata. Mendoj se pr ta tejkaluar kt situat, ka gjithsesi nj rrugdalje. Meqense n Shqipri ekziston nj sistem i unifikuar arsimor (n pikpamje t kurrikulave dhe programeve), ather ai duhet t konceptohet si sistem me dy kahe (publik dhe privat), t cilat i shrbejn nj qllimi t prbashkt; ato duhet t ballafaqohen strukturalisht dhe t plotsojn njra-tjetrn nprmjet shkmbimit t prvojs. Shteti, jo vetm q mund t rishikoj mnyrn pr nj mbshtetje financiare t ekuilibruar midis t dy llojeve t universiteteve (publike dhe private), nprmjet politikave t reja subvencionuese, por edhe mund t marr prsipr nj rol efektiv menaxherial n vendosjen e standardeve t njjtsuara, prpos procedurave t licencimit dhe akreditimit q kryhen prej vitesh nga Ministria e Arsimit dhe Shkencs, prkatsisht nga organizmat e specializuara n varsi t saj.

    Nse do t reflektojm drejt mbi fjalt e Kryeministrit se “asgj nuk e nxit m shum konkurrencn, sesa zhvillimi i arsimit privat”, athere do t dukej paradoksal fakti q politikat e deritanishme arsimore t vazhdojn edhe m tej t ken n qendr t vmendjes shtimin e prvitshm t kuotave t pranimit n universitetet publike dhe kufizimin e ndihms financiare vetm pr kta t fundit.

    2. Kthimi i Universitetit n qendr ekspertize

    Kjo sfid ka qen e kahershme, por ajo mori konture reale me ngritjen e universiteteve private. Kjo sht e kuptueshme, pr vet kornizn kurrikulare t ktyre t fundit. N UET, nj synim i till sht sendrtuar n platformn e krkimit shkencor, e cila programon monitorimin e veprimtaris krkimore-shkencore nprmjet organeve plotsuese (n radh t par Komisionit t Sigurimit t Brendshm t Cilsis), zbatimin e indikatorve t performancs s krkimit shkencor pr stafin akademik dhe hartimin e planeve t integruara t kualifikimit shkencor t fakulteteve dhe qendrave krkimore-shkencore sipas drejtimeve baz t Strategjis Afatmesme t Krkimit Shkencor (2011-2015).

    Nj drejtim i rndsishm pr arritjen e ktij qllimi lidhet me cilsin e produktit shkencor dhe me ndikimin q kan botimet n revista me lexueshmri t lart. N Rregulloren e MASH-it pr marrjen e gradave dhe titujve shkencor, botimi i studimeve n revista me faktor impakti sht ndr krkesat m t rndsishme (por edhe m “penguese”). Sipas mendimit tim, kjo krkes sht ndr m objektivet, sepse vrtet ka kritere t shumllojshm vlersimi t puns shkencore (n varsi t kndvshtrimit dhe specifikave/ rrethanave konkrete, n t cilat zhvillohet puna shkencore), por un nuk njoh ndonj tregues m domethns pr kt vlersim se sa indeksi i citimit. N karriern e tij shkencore, do autor ka t drejt t botoj ku dhe sa t doj, por kur ai krkon marrjen e nj titulli shkencor t lart duhet t provoj vlerat akademike t puns s tij shkencore dhe kto vlera duhet t’i nnshtrohen nj procesi peer review nga autoritetet e fushs (t vendit ose t huaj). Kush m mir se sa revistat me faktor impakti mund ta siguroj nj objektivitet t till? Natyrisht, vlersimi i cilsis shkencore sht shumdimensional; ai duhet t mbaj parasysh rndsin e fushs s krkimit, reputacionin publik t autorit dhe recensionet pr monografi apo artikuj studimor t tij, kualifikimet shkencore dhe impaktin e tyre n zbatimin in situ t metodave t prparuara t krkimit, prestigjin e institucionit pundhns etj. Transparenca n analizn e t gjith faktorve n dispozicion on n nj rezultante objektive t ekspertizs dhe ngre besueshmrin shkencore t Universitetit.

    N kuadrin e reforms s brendshme n UET, nj rndsi e posame po i kushtohet procesit t ristrukturimit t kurrikulave/ programeve dhe grup-lndve, pr t kaluar nga tradita e “prerjeve horizontale” tematike n “ndrthurjen transversale” t lndve t prafrta. Bashkngjitur ksaj metodologjie t re, edhe integrimi n programe i tipologjive t ndryshme, sipas impaktit n auditor dhe substancs (prmbajtjes), po i ndihmon konsolidimit t mtejshm t fryms filozofike t universitetit, si qendr e mirfillt ekspertize. N vijim t ktij procesi kemi programe t detajuara akademike (teorike dhe praktike) q marrin parasysh zbatimin e parimit t “rrathve” n thellimin gradual t dhnies dhe nxnies s dijeve kur kalohet nga nj rrafsh m i ult studimi (Bachelor) n at m t lart (Master).

    Nj prbrse e rndsishme e ksaj reforme lidhet me prfshirjen e studentve n projekte krkimore nn drejtimin e pedagogve prkats. UET-i ka hartuar tashm nj plan t integruar pr projekte konkrete me theks zbatues dhe me vokacion kombtar. Kjo do t ishte nj mundsi e mir pr studentt e t gjitha fushave pr t’u profilizuar n disiplina dhe tematika q u duken m afr interesave dhe prirjeve t tyre. M e dobishme duket kjo mundsi pr studentt e ciklit t tret (Doktoratur), kur produkti shkencor individual do t prputhej me aksin doktoral t mentorit (udhheqsit) t tems. Un kam ndjesin se plani n fjal do t prqafohet sidomos nga studentt e shkencave shoqrore, t cilve do t’u hapen mundsi t reja pr punn n terren dhe prpunimin bashkkohor t t dhnave.



    3. Przgjedhja e profesionit

    Koncepti i deritanishm mbi shkencat sociale, q qarkullon ende n mjediset akademike universitare dhe n publikun e gjer shqiptar, i prgjigjet vetm pjesrisht s vrtets. Kto shkenca transmetojn sot e ksaj dite kumtin se si duhet t ndrtohen marrdhniet midis njerzve, n mnyr q problemet e jets s prditshme (po desht, deri tek ato globale) t zgjidhen me kosto sa m t ult shoqrore. Por, n realitet, shpjegimi i ngjarjeve me karakter politik, ligjor dhe ekonomik anashkalon shpesh prbrs vendimtar t natyrs sociologjike, antropologjike, psikologjike, mjedisore etj., prandaj ai nuk mund t realizohet nga shkencat e veanta, sepse ka t bj me nj “detyr” m thelbsore: me konfigurimin e realitetit social. Kjo sht arsyeja pse un jam i prirur t mendoj q programet e shkencave sociale duhet t vendosen n t ardhmen nn “ombrelln” e shkencave sociale dhe humane.

    Debati i saponisur duhet t plotsohet edhe me prgjigjen q duhet t’i jepet pyetjes pragmatiste: “pse duhet t vendos t arsimohem n shkencat shoqrore; se mund t pajisem m leht me nj diplom t shkolls s lart, apo se kam mundsi reale pr t’u punsuar sipas ktij profili, pr t dhn ndihmesn/ prkatsisht nj produkt konkret n t mir t zhvillimit t mtejshm (n kt rast: social) t vendit?”. Nuk ka asgj t keqe q shqiptart t ken (pasur) nj “prerje kulturore” sui generis. Kjo ka prbr prej nj kohe t gjat (ndonse shpesh e pambshtetur n elemente t sigurt) lajtmotivin e krenaris dhe siguris s tyre n vetvete. Kur vjen puna n “przgjedhjen e profesioneve”, mendsia tradicionale e prindrve dhe e studentve t ardhshm bn q vmendja t drejtohet nga fushat q “japin bereqet” (d.m.th. q sigurojn nj vend pune) si Juridiku apo Ekonomiku.

    Kjo nuk m ngjan t jet vizionare. Pse? Sepse nj mendsi e till ka t bj me t kaluarn kolektiviste, kur shqiptart i ndanin (dhe priren ende sot t’i ndajn) shqetsimet dhe brengat e jets s prditshme me familjen ose me “shoqrin e ngusht”, duke hezituar t kshillohen me specialistt e fushave shoqrore, n kuptimin e gjer t fjals. Ne duhet t ngulmojm q studentt tan t marrin njohurit e duhura, n mnyr q t ndrgjegjsohen pr sfidat aktuale t tregut t Puns, sepse vetm kshtu do t prballnin me argumente t qensishme deformimet strukturore q ka psuar ky treg gjat tranzicionit dhe do ta kishin ndrgjegjen t qet pr t vazhduar me pasion prditsimin e “modeleve ndrtimore” q jan t rndsishme pr t ardhmen e tyre profesionale. Ky synim duhet t iniciohet qysh ne auditoret e universitetit, nprmjet promovimit m t mir t bazave teorike n kurset e leksioneve dhe pasurimit me shembuj konkret nga realiteti shqiptar n ciklet e seminareve.



    _______________________________________

    * Pedagog i Antropologjis n Fakultetin e Shkencave Sociale dhe t Edukimit, UET.

  8. #48
    Shpirt Shqiptari Maska e Albo
    Antarsuar
    16-04-2002
    Vendndodhja
    Philadelphia
    Postime
    20,440
    Faleminderit
    26
    310 falenderime n 236 postime
    Maturantet e dobet, "stop" regjistrimeve ne privat

    Luljeta Ndoka

    Universitetet private nuk do te jene me "streha" e maturanteve te dobet, por edhe per ta do te kete nje sistem filtrimi. Keshtu, nese nje prej maturanteve nuk ka marre provimet me zgjedhje, nuk ka te drejte te regjistrohet ne asnje institucion te arsimit te larte jopublik. Udhezimi me i fundit i ministrise se Arsimit per keto institucione shpjegon qarte se kriteri kryesor do te jete perfundimi i te gjitha provimeve te Matures Shteterore. "Ky kusht do te jete i njejte edhe per ata qe kane mbaruar ne vitet e kaluara shkollen e mesme", - thote drejtori i Arsimit te Larte Privat, Alfred Mullai. "Ata mund te jene te diplomuarit e ketij viti shkollor, ata mund te jene te diplomuarit e viteve te kaluara, ata mund te kene nje deftese pjekurie, por si kusht eshte qe bashke me deftesen e pjekurise duhet te kene edhe nje certifikate qe jepet nga Agjencia Kombetare e Provimeve per vlefshmerine e provimeve me zgjedhje qe ata kane dhene ne provimin e Matures Shteterore", - vijon Mullai. Per sa i perket monitorimit te ketyre institucioneve, MASH ka ngritur grupet e punes, nderkohe qe kontrolli do te behet ne baze te dokumentacionit qe cdo i ri ka dhene prane universitetit perkates. "Monitorimi fillon pikerisht nga regjistrimet dhe nga regjistri baze, ose i ashtuquajtur amza dhe aty cdo student i regjistruar ka dosjen e vet. Kusht eshte qe kjo dosje te jete e plote dhe me pas mund te procedohet per regjistrimin e tij. Sipas shkeljeve merren edhe masat deri ne pezullim ne licences", - thekson ai. Monitorimi i universiteteve private nga strukturat e MASH, behet edhe per sa i perket stafit pedagogjik dhe infrastruktures ne ambiente. Ministria e Arsimit ka publikuar gjithashtu, edhe datat e regjistrimit te te gjithe kandidateve qe duan te nisin studimet e larta ne institucionet arsimore private. Udhezimi parashikon edhe dokumentet qe ata duhet te dorezojne, si dhe procedurat per transferimin e studimeve nga universitetet private, drejt universiteteve te tjera private apo edhe publike. Keshtu, udhezimi percakton se jane Institucionet private te arsimit te larte ato qe organizojne procesin e pranimit dhe te regjistrimit te kandidateve ne programet e studimit te ciklit te pare dhe/ose te ciklit te dyte. Ndersa procesi monitorohet nga rektori i cdonjerit prej institucioneve. Aplikimi per regjistrim dhe regjistrimi ne programet e studimit te ciklit te pare dhe ne programet e integruara te studimeve te ciklit te dyte, ne institucionet private te arsimit te larte privat te kryhet deri me date 15 nentor 2012. Per aplikim, kandidati duhet te dorezoje nje sere dokumentesh. Behet fjale per Diplomen e Matures Shteterore se bashku me certifikaten e notave ose deftesen e shkolles se mesme te fituar jashte vendit, te vleresuar te barasvlershme me te ne Shqiperi; deftese pjekurie te shkolles se mesme (kandidatet qe kane perfunduar shkollen e mesme perpara vitit 2011); si edhe certifikaten perkatese, te leshuar nga Agjencia Kombetare e Provimeve, qe verteton se ka fituar provimet me zgjedhje. Dokumenti tjeter eshte ai i identifikimit, si karte identiteti, leternjoftim ose pasaporte. Ne dosje mbahet vetem fotokopja e dokumentit te identifikimit. Gjithashtu, duhen dorezuar edhe 2 fotografi.

    Dokumentet:

    Diploma e Matures Shteterore se bashku me certifikaten e notave

    Deftesa e shkolles se mesme e fituar jashte vendit, e njesuar ne Shqiperi; deftese pjekurie te shkolles se mesme (kandidatet qe kane perfunduar shkollen e mesme perpara vitit 2011); si edhe certifikaten perkatese, te leshuar nga AKP, qe verteton se ka fituar provimet me zgjedhje

    Dokument identifikimi (karte identiteti, leternjoftim ose pasaporte). Ne dosje mbahet vetem fotokopja e dokumentit te identifikimit

    Dy 2 fotografi


    Koha Jone

Faqja 3 prej 3 FillimFillim 123

Tema t Ngjashme

  1. Rexhep Mitrovica
    Nga PORTI_05 n forumin Elita kombtare
    Prgjigje: 13
    Postimi i Fundit: 06-04-2011, 09:15
  2. Tahiraj: Rrefime mbi luften ne Kosove
    Nga Kuksjan_forever n forumin shtja kombtare
    Prgjigje: 22
    Postimi i Fundit: 09-11-2010, 14:42
  3. Ervin Hatibi
    Nga erzeni n forumin Komuniteti musliman
    Prgjigje: 9
    Postimi i Fundit: 18-11-2006, 00:39
  4. Miti i 'tolerances fetare' n Shqipri
    Nga Qafir Arnaut n forumin Toleranca fetare
    Prgjigje: 33
    Postimi i Fundit: 05-08-2006, 06:26
  5. Konferenca Islamike + Terrorizmi ne Shqiperi
    Nga Brari n forumin Problematika shqiptare
    Prgjigje: 82
    Postimi i Fundit: 16-04-2003, 15:48

Ruaj Lidhjet

Regullat e Postimit

  • Ju nuk mund t hapni tema t reja.
  • Ju nuk mund t postoni n tema.
  • Ju nuk mund t bashkngjitni skedar.
  • Ju nuk mund t ndryshoni postimet tuaja.
  •